eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
182.5هزار عکس
163هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
🔴 اراده و عزم راسخ و همه جانبه برای حل آسیب‌های فرهنگی و ولنگاری جامعه لازم است که امروز این عزم جامع وجود ندارد ▫️بسیاری از مردم عزیز کشورمان گلایه شدیدی از این وضعیت ولنگاری، ابتذال و آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه دارند که این گلایه و نگرانی بسیار به جا و درست است و مسئولان متولی کشور باید اقدامات لازم، فوری و مناسبی را طراحی و اجرایی نمایند. ▫️اگر هر دو هفته یکبار با عزم و اراده راسخ آقایان مسئول که تصاویرشان را آوردیم جلسات منظم و مصوبات اجرایی داشته باشند که پای اجرای مصوبات بایستند و یک تقسیم کار دقیقی داشته باشند برای انجام مصوبات، بسیاری از این ولنگاری ها و کشف‌حجاب ها در اسرع وقت بساط آن جمع می‌شود. ▫️اقدامات هماهنگ صداوسیما، حوزه علمیه، بسیج مستضعفین، دادستانی کل کشور، وزارت آموزش و پرورش، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نیروی انتظامی و ستاد ائمه جمعه کشور برای حل آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و جمع شدن بساط توطئه کشف حجاب یک ضرورت فوری است.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جواب دقیق دو قطبی نکن استاد تقوی به کسانی دو قطبی ایجاد کردند و باید مقابل آنان ایستاد هر چند منجر به ادامه دوقطبی باشد ▫️استاد پناهیان باید دقت بیشتری داشته باشد چرا که دامن زدن به دو قطبی ها در موضوع انتقاد به مسئولان و جریان فتنه گر کشور، با اقدامات غلط شان و عدم عذرخواهی و جبران توسط آنان شروع شده است؛ حال اگر با امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح رویه های غلط آنان منجر به ادامه دوقطبی تا اصلاح آنان باشد قطعا این دو قطبی درست است و هر دو قطبی غلط نیست بلکه دو قطبی های کاذب است که صحیح نمی‌باشد. دو قطبی جریان نفاق و فتنه گر در مقابل جریان انقلابی و اسلام ناب یک امر مسلم و قطعی است که وجود دارد.
هدایت شده از 
🔻سخنی با حجت‌الاسلام پناهیان در باب «دوقطبی» 🔰جهاد تبیین و مقابله با فتنه و تحریف، دستور رهبر انقلاب است/ وظایف جریان انقلابی را فدای تفسیر شخصی نکنید 🔹ساعتی قبل بخشی از سخنان حجت‌الاسلام پناهیان در حرم مطهر رضوی با موضوع دوقطبی‌سازی، سوژه جریان حامی دولت چهاردهم و بهانه‌ای برای حمله به رسانه‌های انقلابی از جمله روزنامه کیهان شد. 🔹گذشته از آن که منظور مستقیم حجت‌الاسلام پناهیان روزنامه کیهان نبوده و نام روزنامه اطلاعات را هم در کنار آن برده، اصل موضوع بیان شده توسط وی نیاز به دقت و مراقبت دارد. 🔹رهبر معظم انقلاب سالیان متمادی است که منویات مشخصی در حوزه رسانه و افکار عمومی داشته‌اند که وظیفه اصلی جریان انقلابی در این زمینه را به روشنی تعیین و مشخص فرموده‌اند. 🔹ایشان در موارد متعددی با خط قرمز دانستن مسأله فتنه، به جریان انقلابی دستور دادند که با تلاش‌هایی که برای فراموشی این مسأله و خارج کردن آن از اولویت صورت می‌گیرد، به صورت جدی مقابله کنند. 🔹ایشان در جای دیگری صریحا اعلام کردند که «باید در برابر جریان غیرانقلابی درون نظام ایستادگی کرد» و تاکید فرمودند که «اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم نیز شکست خواهد خورد» و در کنار آن، «جهاد تبیین» را راهکار مقابله با جنگ شناختی داخلی و خارجی به عنوان وظیفه آحاد جریان انقلابی برشمردند. 🔹 رسانه‌های جریان انقلابی در مدت اخیر نیز مسیری جز این در پیش نگرفتند و همین روزنامه کیهان، جز در برابر ورود فتنه‌گران و حامیان آن‌ها به دولت، و مقابله با جریانی که تلاش دارد دستاوردهای دولت شهید رئیسی (که در بیان رهبری، با دوران زمامداری امیرکبیر مقایسه شده) را وارونه جلوه دهد، موضع بحث‌برانگیز دیگری نداشته است. 🔹جای تعجب فراوان است که چرا حجت‌الاسلام پناهیان به جای تمجید از رسانه‌های انقلابی، مشغول نصیحت به کسانی شده که جز به تکلیف خود عمل نکرده‌اند. تکلیفی که در دوران وفاق دروغین و منفعت‌طلبی سیاسیون نه تنها زایل نمی‌شود بلکه اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند!
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 یاد فریادهای استاد پناهیان برای اصلاح امور کشور بخیر از" آی مجلس آدم باش" رسید به تحجر و فریاد زدن روی سر نیروهای انقلابی و زدن روزنامه کیهان
هدایت شده از 
. ♻️ اشتباه نکنید! هر دوقطبی‌ای باطل نیست، بل ایجاد دوقطبی درجریان حق، باطل است. دوقطبی کاذب، ایجاد تقابل بین اصلاح‌طلبی و اصولگرایی، چپ و راست، تندرو و میانه‌رو است. دوقطبی واقعی که باید حفظ شود، ایجاد تقابل بین سازش و مقاومت، رفاه‌طلبی و مبارزه، فقر و غناست. فتنه خط قرمز رهبری و تقابل با آن تکلیف است. اشتباه نکنید! رسانه‌هایی مثل کیهان دنبال دوقطبی واقعی هستند. ✍ حمید رسایی
هدایت شده از 
بسم الله الرحمن الرحیم به وقت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 
🔴 پاسخ به ترور هنیه متفاوت و غافلگیرانه خواهد بود 🔻سردار سرتیپ پاسدار «محسن چیذری» معاون عملیات نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: ▫️قطعاً واکنش ایران به ترور شهید هنیه متفاوت خواهد بود و نباید چگونگی این واکنش مشخص شود. ▫️همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) فرمودند خونخواهی شهید «هنیه» را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم و حتماً انجام می‌شود. ▫️تا زمانی که اهداف ایران به وقت خود و با غافلگیری لازم محقق نشود، ممکن است این تأمل و خویشتن‌داری انجام شود تا شرایط، فضا و موقعیت خونخواهی آن فرا برسد.
هدایت شده از 
🔰مطالبه‌گری؛ دوقطبی‌سازی نیست 🔸ملّت باید با دولت همراه باشد، اتّحاد را حفظ کند؛ این منافات ندارد با انتقاد کردن یا حرف زدن یا مطالبه کردن؛ اینها اشکالی ندارد… قوای سه‌گانه هم باید با هم متّحد باشند -دولت، مجلس، قوّه‌ی قضائیّه- باز این منافات ندارد با اینکه مجلس در قبال دولت به وظایف خودش عمل کند؛ به وظایف قانون اساسی عمل بکند؛ سؤال کند، مطالبه کند، بخواهد، قانونگذاری کند، استیضاح کند و امثال اینها. رهبر انقلاب؛ ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
هدایت شده از 
🔴 حاشیه سازی پدر و پسر ▫️آقای پناهیان به کجا چنين شتابان؟!
هدایت شده از 
🔴 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم اعلام کرد: ✊در تداوم راهپیمایی جمعه های خشم، مردم شریف و انقلابی قم به امید تحقق وعده الهی در گرفتن انتقام خون مظلوم و پیروزی ملت ستمدیده فلسطین در حمایت از مردم مظلوم غزه و در اعتراض به جنایات و کشتار بی رحمانه غده سرطانی صهیونیست راهپیمایی خواهد کرد. ⏱️زمان : جمعه 16 شهریور پس از اقامه نماز جمعه 📌مسیر راهپیمایی : از میدان جانبازان به سمت چهارراه شهداء 🇮🇷شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم
هدایت شده از 
آسیب شناسی نظام پولی و بانکی از منظر اندیشمندان 🔰دکتر : دکتر پیغامی معتقد است در نظام بانکداری ایران بحث اساسی و مهم این است که پول چگونه در اقتصاد به چرخش در می آید و مهم تر از میزان نقدینگی موجود در اقتصاد، کیفیت این نقدینگی است. وی همچنین معتقد است که قانون بانکداری بدون ربا از همان ابتدای شکل گیری یک غلط فاحش و بزرگ دارد و آن تفکیک نشدن بانک ها از یکدیگر است. از نظر ایشان پنج نوع بانک وجود دارد که عبارت اند از بانک توسعه ای، بانک تجاری، بانک تخصصی، بانک سرمایه گذاری و بانک مرکزی. تفکیک نشدن بانک ها به عدم حکمرانی پولی مناسب منجر شده و سبب شده است که نظام بانکی وظایف خود را در هر یک از انواع پنج گانه بانک به درستی انجام ندهد. 🔰دکتر : ایشان بر این اعتقاد است که یکی از اصلی ترین علل وضع کنونی اقتصاد ایران، خلق پول نامحدود و افزایش افسارگسیخته نقدینگی است. همچنین مسئله دیگر این است که نقدینگی به صورت عادلانه میان مردم توزیع نشده است. باید راه های ورود نقدینگی به بخش های غیر مولد بسته شود تا منجر به سوداگری و ویرانی نشود. 🔰دکتر : دکتر توتونچیان بر این باور است که در بسیاری از موارد می توان در اجرای صحیح قانون و آیین نامه های مربوطه تردید کرد؛ لذا برای حل قسمت اعظم مشکلات اقتصادی، لازم است به اجرای صحیح و دقیق قانون و آیین نامه های اولیه روی آورده شود و با نظارت و کنترلی دقیق و نمونه گیری علمی، انحرافات به حداقل رسانده شود. ✅مدل مطلوب نظام پولی و بانکی و راهکار تحقق آن در این بخش به بررسی الگوهای پیشنهادی برخی از اندیشمندان و راهکارهای تحقق آن ها پرداخته می شود: 🔰 دکتر : دکتر توکلی معتقد است طرح ایده بانکداری اسلامی نوعی تکامل در بانکداری بدون ربا است. در بانکداری اسلامی علاوه بر توجه به حذف ربا، تحقق اصولی چون عدالت توزیعی، پیوستگی بخش پولی و واقعی و منع سفته بازی قماری ضروری است. مراد از مهندسی سازوکارهای بانکی، طراحی ابزار و روش های تجهیز و تخصیص منابع و ارائه خدمات بانکی است. این مفهوم اعم از مفهوم متعارف مهندسی مالی است که ناظر به طراحی ابزارهای مالی به منظور مدیریت ریسک است. در رویکرد مهندسی نظام مالی، بخشی از فرآیند تحلیل و طراحی سازوکار بانکداری اسلامی را تطبیق پذیری فقهی تشکیل می دهد. در این رویکرد افزون بر بررسی فقهی سازوکار بانکداری اسلامی، تحلیلی سیستمی با توجه به اهداف نظام مالی و بانکی اسلامی نیز صورت می گیرد. بررسی سیستمی با توجه سازوکارها، به طور عمده ناظر به سازگاری آن ها با اهداف و اصول حاکم بر بانکداری اسلامی از جمله پیوستگی بخش حقیقی و پولی صورت می گیرد. به بیان دیگر، اگر بانکداری اسلامی به عنوان دکترینی جدید در فضای ساماندهی مبادلات بخش پولی مطرح شود، این سازوکار جدید باید اهداف مطرح شده در این نظریه را تامین کند. 🔰 حجت الاسلام دکتر : دکتر یوسفی بر این باور است که مدل مطلوب در یک بانکداری سه ضلعی محقق خواهد شد. این سه ضلع عبارت اند از: خدمات مالی، سرمایه گذاری تخصصی و بخش خیرخواهانه. در نگاه ایشان خدمات مالی فقط باید دولتی باشد. همچنین بانک در بخش سرمایه گذاری در قالب صندوق های تخصصی تنها واسطه ای میان سپرده گذار و سپرده پذیر است و درصدی از سود طرفین را به عنوان حق الوکاله یا حق الوساطه دریافت می کند. تعیین درصد این سود نیز بر عهده بانک مرکزی است. نتیجه این خواهد بود که نظارت صندوق ها روی پروژه، از روند اعتبار سنجی تا نظارت بر تسهیلات خیلی دقیق خواهد شد و بانک سرمایه گذاری تلاش می کند تا سوددهی پروژه افزایش یافته و سود خود نیز به تبع آن افزایش یابد، چراکه سود ثابت به طور کلی منتفی است. این امر موجب اثرگذاری صندوق های تخصصی در بخش واقعی اقتصاد می شود. لازم به ذکر است در این بخش اساسا امکان خلق پول وجود ندارد. یکی از اشکالاتی که مطرح می شود این است که سیستم حسابداری موجود، پاسخگوی این مدل نیست؛ چرا که بر اساس مبلغ، مدت، نرخ بهره و جریمه دیرکرد است و بر این اساس تدوین شده است. در پاسخ باید گفت که دانش حسابداری برای پاسخ دهی به این مسئله ناتوان نیست و از لحاظ علمی هیچ کمبودی وجود ندارد؛ بلکه بانک باید از لحاظ قانونی موظف شود که سیستم حسابداری متناسب با این مدل را طراحی کند.
هدایت شده از 
توقع داشتیم آقای پناهیان در جلسه‌ای که سران قوا حضور داشتند مساله عفاف و حجاب جامعه و معیشت رو بیان کنند. نه اینکه طالب بسته شدن اندک رسانه‌های انقلابی در روزهای سخت جنگ رسانه‌ای علیه کشور باشند. قویا معتقدیم گسترش عفاف و حجاب یکی از عوامل افزایش وفاق ملی است. ✍عالیه سادات
هدایت شده از 
‍ . 🔴 درباره سخن ناروای آقای پناهیان و گلایه نیروهای انقلابی کشور از ایشان 🔹بی دقتی آقای پناهیان در اظهار نظر اخیر درباره روزنامه کیهان، موجب ذوقمرگی رسانه های زنجیره ای یی شد که اتفاقا ماموریت اصلی آنها دوقطبی سازی در کشور است. 🔻 نگاهی به رسانه هایی که از سخن نسنجیده و ناروای آقای پناهیان استقبال کردند، نشان می دهد این خطیب محترم دچار خطای تشخیص شده و به سمت جبهه خودی شلیک کرده است. 🔹استقبال کنندگان، همان هایی هستند که اتفاقا خود را در قطب معارضه و تحریف و تخریب نظام و انقلاب تعریف کرده اند. 🔻دو قطبی سازی را باید تعریف کرد و گرنه رهزن عقلانیت و انصاف می شود. دوقطبی سازی، مذموم و مطرود است، در عین حال نمی توان تقابل اساسی جریان تبیین و روشنگری با جریان تحریف و تشکیک و تخریب محکمات انقلاب اسلامی را با دوقطبی سازی اشتباه گرفت. 🔹ایشان اگر دقت به خرج می داد، می دید که کیهان طی دو ماه گذشته در کنار برخی انتقاد ها، موثرترین حمایت ها را از آقای پزشکیان داشته که در آرشیو این روزنامه موجود است. در عین خال، استدلال کیهان روشن است: این که کابینه را مقدس سازی نکنند و مسئولیت و عملکرد آن را پای رهبری ننویسند. 🔻کیهان، هم آقای پزشکیان را از برخی همراهان ناهمراه بر حذر داشته است و هم تاکید دارد که اگر جریان نفاق فرصت یابد به نام وفاق، نفوذ و مهره چینی کند، فرصت خدمتگزاری دولت را نابود خواهد ساخت و این، خسارت غیر قابل جبران، نباید اتفاق بیفتد. رویکرد کیهان، ترجیح برخورد صادقانه، بر برخورد مجامله آمیز و منافقانه است. 🔹این نکته مهم را باید یادآور شد که به تصریح امیر مومنان (ع)، «کثرت وفاق، نفاق است». و نیز، این بیان حکیمانه از آن حضرت است که فرمود: «به خدا چون كفتار نباشم كه با آهنگ به خوابش كنند و فريبش دهند و شكارش كنند. من تا زنده ام به يارى جوينده حقّ، رويگردان از آن را، و با فرمانبر يكدل، نافرمان بد دل را می زنم.» 🔻 سخن اخیر آقای پناهیان، بی انصافی بود و امید که ایشان، این اظهار نظر نسنجیده را که احتمالا از سر سهو لسان بوده، جبران کند.
هدایت شده از 
⚡️ آیا همه اهل سنت نزد علمای شیعه، وهابی، ناصبی و نجس هستند؟ ✍ به قلم: مهدی فرمانیان 🔹 چندی پیش فردی به نام شیخ امیر قریشی به زبان عربی، کلیپی در فضای مجازی پخش کرد و بیان داشت: «هر سنی، وهابی است. هر سنی، ناصبی و نجس است و ...» و عباراتی را به کار برد که باعث ناراحتی اهل سنت شد و برخی درخواست داشتند تا دیدگاه فقهاء و علمای شیعه را در این زمینه بدون روتوش بدانند. در ادامه نکاتی تقدیم می شود: 1⃣ این کلیپ نشان می دهد شیخ امیر قریشی اطلاع دقیق و درستی از مذاهب و جریان های فکری اهل سنت ندارد. از نظر علم ملل و نحل هر مسلمانی در سه دسته مذاهب فقهی، کلامی و صوفی تقسیم می شود که در کتاب درآمدی بر فرق تشیع و درآمدی بر فرق تسنن بیان کرده ایم. 2⃣ بزرگان و فقهای شیعه می دانند اهل سنت از نظر کلامی به سه دسته اشاعره، ماتریدیه و اهل حدیث تقسیم می گردند و وهابیت یک گروه کوچکی است که اشاعره و ماتریدیه و صوفیان، وهابیان را قبول ندارند. اینکه فردی بگوید هر سنی، وهابی است نشان از بی اطلاعی ایشان از اهل سنت است. بیش از یک میلیارد سنی، مخالف وهابیت اند. اینرا مکررا در کلاس های درس خود در حوزه علمیه قم و مشهد بیان کرده ام. 3⃣ ناصبی در فقه شیعه به فردی اطلاق می شود که بغض اهل بیت را داشته باشد و علمای شیعه می دانند که اکنون به ندرت ناصبی در جهان اسلام پیدا می شود. زیرا امروزه اهل سنت محب اهل بیت بوده و این محبت در صوفیان بسیار زیاد و در دیگر مذاهب اهل سنت زیاد است. اینکه فردی بگوید همه اهل سنت ناصبی هستند نشان از عدم اطلاع ایشان از مبانی شیعه است. در فقه شیعه در کتاب طهارت، ذیل بحث از کافر، به موضوع ناصبی پرداخته شده است. 4⃣ فقهای شیعه، اهل سنت را مسلمان دانسته و تمام احکام اسلام را بر اهل سنت بار می کنند. لذا سخنان شیخ امیر قریشی در این کلیپ نظر شخصی خودش است که با مبانی فقه شیعه هم سازگار نیست. جواز ازدواج با اهل سنت، جواز خرید و فروش، جواز دفن در قبرستان، اطاعت از حاکم اهل سنت و صدها مساله دیگر که در فقه شیعه آمده است نشان از این است که در فقه شیعه، خون و مال و عرض و ناموس اهل سنت محترم است. حتی مقام معظم رهبری غیبت اهل سنت را هم جایز نمی دانند. اینکه شیعه و اهل سنت بیش از هزار و چهارصد سال است در کنار هم زندگی کرده اند، نشان از این است که هر دو گروه، گروه دیگر را مسلمان و پاک می دانند. 5⃣ در هر مذهبی عده ای افراط کرده و سخنانی می گویند که باعث تفرقه و اختلاف میان مذاهب شده و حال آن که تعداد این افراد کم است، اما چون حرف های خلاف مبانی مذهب می زنند، بسیار دیده می شود. باید میان فتاوای فقهی و حرف های خطابی و منبری فرق گذاشت. 6⃣ در این زمینه محققان را به چند کتاب ارجاع می دهم. این کتابها بدون روتوش مواضع علماء و فقهای شیعه را بیان کرده و نشان داده اند که اکثر قریب به اتفاق شیعه قائل به اسلام اهل سنت هستند: 📚 یک: کتاب تکفیر مخالف از منظر علمای امامیه که دکتر محمد انصاری تالیف کرده و دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر کرده است. در این کتاب نشان داده که همه علمای شیعه، نظر صاحب حدائق را مردود دانسته و اسلام اهل سنت را ثابت کرده اند. 📚 دو: کتاب تکفیر در ترازوی فقه شیعه، تالیف دکتر نسرین میانجی، چاپ نشر ادیان. این کتاب با بیان ضوابط تکفیر از دیدگاه فقه شیعه، تمامی اظهار کنندگان به شهادتین را مسلمان می داند. 📚 سه: کتاب تکفیر در شیعه، تهمت یا حقیقت،‌ تالیف محمدعلی جابری، انتشارات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره). این کتاب اثبات کرده عالمان شیعه، به پیروی از اهل بیت (ع)، همواره به اسلام اهل سنت فتوا داده و هیچگاه به نجاست و جواز لعنشان حکم نکرده اند.
هدایت شده از 
⚡️ضوابط، موانع و مجری تکفیر ✍ به قلم: مهدی فرمانیان 🔹 در مساله تکفیر (نسبت خروج از دین دادن به یک نفر) باید سه موضوع را در نظر گرفت: 1⃣ ضوابط تکفیر: به تصریح همه فقهای اسلام، اگر مسلمانی منکر ضروری دین شود کافر محسوب می شود. حال سوال این است که ضروری دین چیست؟ خدا باوری از ضروریات دین اسلام است. لذا اگر مسلمانی خدا را انکار کرد، منکر ضروری دین شده است. اما باید این انکار صریح باشد و اگر کنایه ای باشد کافی نیست و ضابطه تکفیر برای این فرد صورت نگرفته است. 2⃣ موانع تکفیر: گاهی یک نفر به صراحت ضروری دین اسلام را انکار می کند، اما مانع وجود دارد. تاویل، جهل، شبهه علمی، اضطرار، اکراه، خطا و امثال آن از موانع تکفیر است. لذا اگر فردی حرفی زد که لازمه آن انکار ضروری دین است، این فرد تکفیر نمی شود، چون مانعی به نام تاویل وجود دارد. 3⃣ مجری تکفیر: اگر ضابطه تکفیر بر فردی وارد بود و مانعی هم وجود نداشت، اجرای حکم کفر کار حاکم شرع است و هر فردی نمی تواند این حکم را اجراء کند. گاه حاکم شرع به خاطر مصالحی از اجرای حکم جلوگیری می کند. مثلا اگر فردی به صراحت منکر خدا شد و مانع تکفیر هم وجود نداشت، اما حاکم شرع به خاطر مصالح اسلامی اجازه کشته شدن را نمی دهد که مکررا در تاریخ اتفاق افتاده است. ✅ امروزه مذاهب اسلامی به جریان های تکفیری در هر سه موضوع انتقاد دارند. پیروان مذاهب فقهی اهل سنت و شیعه به داعش انتقاد می کنند که اولا: این اموری که شما به عنوان ضابطه تکفیر معرفی می کنید، اصلا ضروری دین نیست تا منکرش کافر شود. بنابراین افرادی که به دست شما کشته می شوند، مستحق مرگ نیستند. ثانیا: غالبا موانع تکفیر وجود دارد. اگر عالم هستند، تاویل و اگر جاهل هستند، جهل، مانع تکفیر است. ثالثا: حتی اگر ضابطه وجود دارد و مانع هم مفقود است، باز اجرای حکم تکفیر کار شما نیست و باید حاکم شرع این کار را بر اساس مصالح جهان اسلام انجام دهد. لذا هر نه نه قمری نمی تواند هم مفتی باشد و هم قاضی و هم مجری. اینکه بمب به خودتان می بندید و افراد بی شماری را به قتل می رسانید، اصلا اسلامی نیست.
هدایت شده از 
⚡️به بهانه چهل و ششمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر (۱۳۵۷/۰۶/۰۹) 💥 اگر امام موسی صدر اکنون در ایران و در قم بود چه می‌کرد؟ ✍ به قلم: رضا مختاری 🔹 با توجه به موقعیت و جایگاه علمی امام موسی صدر، اگر او امروز در حوزۀ علمیه بود در ردیف مراجع طراز اول محسوب می‌شد. از سوی دیگر وی مصلح اجتماعی و دینی بود و همّت و وقت و عمر خود را صرف کارهای اهم و از سوی دیگر امور زمین‌مانده می‌کرد نه کارها و امور تکراری، و در پی درمان دردهای اجتماعی و انسانی بود، نه تثبیت جایگاه خود و بهره‌‌برداری شخصی از این جایگاه. ✅ با عنایت به این ویژگی‌ها، به نظر این ناچیز، اگر امروز امام موسی صدر در قم و حوزه بود، در خصوص داخل ایران به این امور می‌پرداخت: 1⃣ همانند ایّام اقامتش در لبنان، به تمام روستاهای شیعه‌‌نشین محرومِ سیستان و بلوچستان و سایر نقاط ایران مسافرت و سرکشی می‌کرد و از نزدیک و به‌طور عینی و ملموس مشکلات و نابسامانی‌ها و فقر و محرومیت اقتصادی و فرهنگی آنان را بررسی و صدای خرد شدن استخوان‌های محرومان را مستقیم و بلاواسطه و از نزدیک می‌شنید و به جای اینکه در قم بنشیند و نماینده بفرستد یا نفرستد، خود شخصاً به آن مناطق سفر و از آن‌ها بازدید و برایشان سخنرانی و اقامۀ جماعت می‌کرد. درست مانند لبنان و برای پیشرفت اقتصادی و فرهنگی آنان چاره‌جویی و راهکار ارائه می‌کرد و آن را عملی می‌ساخت و به سخنرانی و سخن‌گفتن بسنده نمی‌کرد. 2⃣ با عنایت به وجود سه چهار نفر مرجع تقلید طراز اول (دامت برکاتهم)، و وجود «من به الکفایه» دیگر نیازی نمی‌دید که به مرجعیت بیاندیشد و دفتر و دستک و بیتی جداگانه راه بیندازد. بلکه با انحرافات در این موضوع مبارزه می‌کرد و تأسیس دفتر تجمّلی و پرخرج و بدون سابقه در تاریخ مرجعیت شیعه را آن هم فقط برای روضۀ دهۀ محرم در آن و تثبیت جایگاه خود برنمی‌تافت. 3⃣ بر این نظر بود که در شهری مانند شهر مقدّس قم با وجود فضاهای گسترده و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مصلی و آن‌همه حسینیه و مسجد، دیگر نیازی نیست و بلکه مشروع نیست که بنایی عظیم و پرخرج ساخته شود و در طول سال معطل و بلااستفاده بماند و فقط دهه محرم در آن چند شب روضه برقرار باشد و بس! و با هر چه دعوت به خود بود مبارزه می‌کرد از پخش و اهدای رسالۀ عملیه بین مبلّغان و روحانیان به عنوان بسته فرهنگی گرفته تا بدون تخصص در ادبیات عربی و فارسی به ترجمه مغلوط قرآن مجید پرداختن، و با استفاده از رانت جایگاه خود، به چاپ و نشر آن در شماری وسیع پرداختن و اهدا و فروش آن و .... قِس علیه باب فعلَل و تعفلل! 4⃣ با بررسی عمیق و همه‌جانبه، علل و عوامل بی‌اقبالی و بداقبالی بسیاری از مردم و جوانان به نماز جمعه و جماعت را کشف می‌کرد و به دست می‌‌آورد، و با آن علل و عوامل مبارزه و آن‌ها را ریشه کن می‌کرد. و از جمله به بسیاری از ائمۀ محترم جمعه، طریقۀ سخن گفتن و تعامل با مردم و راه جذب آنان را به دین می‌آموخت. 5⃣ با توجه به شناخت جهان و انسان معاصر و روابط حاکم بر آن، حوزۀ مقدسۀ قم (شیّد‌الله أرکان‌ها) را به سوی تأمین نیازهای علمی و فرهنگی انسان هدایت و برای آن برنامه‌ریزی می‌کرد و راه تعامل حوزۀ شیعه با حوزه‌های علمی سایر مذاهب و ادیان مانند الأزهر مصر را می‌گشود و از محبوس‌شدن و حصر تلاش‌های علمی حوزه در قم و ایران جلوگیری می‌کرد و در کنار ارسال بعثه به حرمین شریفین، بعثه‌هایی به مراکز علمی عالم برای آشنایی و تعارف و تعامل علمی با آن‌ها می‌فرستاد. 6⃣ با توجه به مهارت ویژه‌اش در ایجاد تفاهم و تصالح و آشتی، علاوه‌بر سعی در تقریب بین مذاهب، بلکه خیلی بیشتر از آن، سعی در تقریب و نزدیکی بین طوائف و گروه‌های شیعه می‌کرد و تقریب درون مذهبی را که نیاز بزرگ امروز ماست، بر تقریب بین مذاهب، مقدّم می‌داشت.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️سید قطب و قیام امام حسین (ع) 💥به بهانه ۲۹ آگوست پنجاه و هشتمین سالگرد اعدام سید قطب 🔹 گزافه نیست اگر ادعا شود یکی از جنجالی ترین شخصیت های قرن گذشته سید قطب باشد. 🔻 سید قطب در تفسیر فی ظلال القرآن در ذیل آیه پنجاهم از سوره مومن می نویسد: «هر چند در ابتدا قیام امام حسین ع با شکست مواجه شد؛ ولی مهم قضاوت نهایی تاریخ در مورد حادثه عاشوراست. امام حسین در ابتدا و در ظاهر شکست خورد ولی در نهایت پیروز شد و همه بدانند که این پیروزی تاریخی نهضت عاشورا فقط مربوط به شیعه نیست و متعلق به همه مسلمانان است. 🔺 وی می نویسد: یاری خداوند برای مجاهدان بر دو قسم است: یکی آنکه مجاهدان بالعیان پیروزی را دیده و آن را با پوست و گوشت خود لمس می کنند، دوم آنکه در ظاهر مجاهد شکست خورده و منهزم می شود؛ حال آنکه این شکست مقطعی در واقع پیروزی ابدی برای اوست. نهضت عاشورا را باید این گونه تحلیل کرد. 🔴 سید قطب ادامه می دهد: یقین بدانید در کل تاریخ بشریت شهیدی همانند امام حسین (ع) پیدا نخواهید کرد که تن و بدن دلدادگان از شوق و حرارت محبت به او به رعشه در آید و قلب‌ها در عشق او خواهند سوخت.
هدایت شده از 
⚡️ نیشگون بالیوود به ظلم و نژادپرستی کارفرمایان سعودی در حق کارگران مهاجر شرق آسیا  🎥 فیلم جدید «حیات الماعز؛ زندگی بزی ؛ The Goat Life» یک درام هندی است که به مصائب دو کارگر هندی به نام «نجیب محمد» و دوستش «حکیم» می پردازد که به امید زندگی راحت از هند به عربستان مهاجرت می کنند. 🎥 سناریوی این فیلم «زندگی بزی» دو مهاجر نگون بخت را نشان می دهد که برای امرار معاش و آرزوی زندگی خوش گرفتار یک کفیل بدجنس عربستانی می افتند که آنها را به صحرای سوزان و بی آب و علف در «ربع الخالی» در جنوب شرق سعودی برده و کارهای سخت و طاقت فرسا بدانها می سپارد. 🎥  اوج سناریو در جایی است که بیماری ناشناسی به بزهای کفیل عرب اصابت کرده که این مرگ و میر بزها باعث میشود که انگشت اتهام کم کاری به این دو مهاجر نشانه رود و نهایتا شلاق و شکنجه آنها مضاعف و زندگی آنها بسان بزهای شلاق خور شبیه شود. 🎥 نهایتا حکیم و نجیب محمد از دست کفیل بدجنس فرار می کنند که نهایتا حکیم در بیابان ربع الخالی خوراک مارها و لاشخورها می شود و نجیب محمد به سختی از صحرا جان سالم به در می برد ولی به دلیل عدم آشنایی با زبان عربی نمی‌تواند در دادگاه از وکیل خود شکایت کند. 🎥 آنچه در حاشیه این فیلم پر رنگ است، نژادپرستی اعراب در تحقیر سایر زبانهاست. همانطور که می دانیم، بر خلاف ما ایرانیان که نسبت به ورود واژه های غیر فارسی به زبان خود حساس نیستیم، اعراب نسبت به واژه های غیر عربی به زبان عربی خود بسیار حساسند. مثلا واژه های غیر عربی مثل «تهران» برای اینکه در عربی مشخص شود که غیر غربی است به «طهران» تبدیل و اسامی غیر عربی با دخل و تصرف در حروف و جابجایی کاملا از زبان عربی متمایز می شوند. این نژاد پرستی زبانی، در تعامل با انسانهای غیر عرب بویژه کارگران مهاجران غیرعرب تسری مضاعف دارد. 🎥 کارگردان با هوشمندی در این سریال، نژاد پرستی زبانی اعراب را به باد انتقاد گرفته و زیرکانه با انگشت نهادن روی این «خودبرتر پنداری زبانی اعراب» را به تصویر کشیده است. وی اینکه اعراب، زبان عربی خود را همچون پتکی برای تحقیر سایر نژادها و زبانها استفاده می کنند و از این طریق ظلم به کارگران شرق آسیا و... روا می دارند. 🎥 کارگردان این فیلم (بليسی إيبی توماس) با انگشت نهادن بر زبان رایج غیر رسمی میان کارگران مهاجر و اعراب [لسان هجین یا زبان دورگه، لسان مکسر، pidgin] که صرفا زبان حداقلی برای ارتباط تجاری بین کارگر و‌ کارفرماست و فاقد قدرت حقوقی در دادگاه هاست، ترویج این زبان در بین مهاجران غیر عرب را نشان از نژادپرستی زبانی اعراب می داند و استفاده از این زبان را باعث بازماندن مهاجران از حقوق کارگران و در نتیجه نقض حقوق بشر در عربستان معرفی می کند. 🎥 این فیلم (هندی - آمریکایی) طی هفته اخیر بر روابط هند و عربستان تاثیر منفی گذاشته و حتی بن سلمان را به موضع گیری واداشته است. شبکه «العربیه» هم با پخش رفتارهای انسانی کفیلان عرب با کارگران هندی و نشان دادن نمونه هایی از امور خیر و انجام رایگان عمل قلب باز کارگران مهاجران هندی در بیمارستانهای مجهز ریاض سعی در خنثی سازی پیامدهای تلخ این فیلم دارد. 🏷 https://www.dailymotion.com/video/x94nvia