eitaa logo
مصباح
254 دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
5.9هزار ویدیو
71 فایل
#مصباح، کانال سیاسی_اسلامی، با رویکرد انقلابی. تولید و تحلیل محتوا، جریان شناسی سیاسی، تحولات محور مقاومت، ترویج سبک زندگی اسلامی_ایرانی و... بانک جامع مقالات > وبلاگ سروش فرهنگ👇 http://soroushfarhang.blogfa.com ارتباط با مدیر مصباح @Reza177
مشاهده در ایتا
دانلود
9.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬یک سکانس تحلیل دکتر رضا زمانی 🎥خواب هایی که برای ایران عزیز دیده اند «آندلسی کردن ایران» سیاست پیچیده و خطرناکی است که غرب تمدنی در رویارویی با تمدن ایرانی_اسلامی در پیش گرفته و در این باره اتفاق نظر دارند که تنها راه اضمحلال اراده ایران اسلامی، تهاجم فرهنگی و گسترش بی اخلاقی، بی حیایی و بی عفتی است! غرب تمدنی، تمام برنامه های خود را با هدف غلبه سبک زندگی غربی پیش می برد.! این هدف عمده با کمک رسانه و وجود سلبریتی های وامدار به غرب در حال اجراست!.... فتنه ززآ دقیقا در راستای جنگ فرهنگی و پیچیده ای است که با هدف نابودی ارزش های اسلامی_انقلابی تهیه و تدوین شده است. جنگ همه جانبه فرهنگی در کنار فشار حداکثری اقتصادی ، آخرین جبهه های نبردی است که دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی بر روی ایران اسلامی گشوده اند! ...و بدون شک این، آخرین مرحله جنگ آخرالزمانی است.!... @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر حکیم انقلاب: علوم انسانی غربی ذاتاً مسموم و ماهیتا معارض با اسلام و نظام اسلامی است. آیت‌الله حائری شیرازی: آنچه در روایات داریم که در آخرالزمان مردم به سراغ علمای یهود و نصاری می روند همین علوم انسانی غربی است! 🟢 مصباح ؛ اجرایی شدن مرحله در فرآیند تمدن نوین اسلامی، با علوم انسانی اسلامی میسر می شود. @mesbah_313_ir
🔘سلام و عرض ادب محضر همراهان گرامی💐 طبق اعلام قبلی، از امشب در بخش 📚 با ادامه کتاب " تاریخ تحلیلی اسلام " در خدمت شما عزیزان هستیم. فصول مطالعه شده کتاب (جهت یادآوری) عبارتند از: ◇فصل اول : موقعیت جغرافیایی عربستان و اوضاع اجتماعی- سیاسی آن پیش از اسلام ◇ فصل دوم: ظهور اسلام ◇ فصل سوم: آغاز درگیری‌ها لطفا با ادامه کتاب با ما همراه باشید.🥰👇 @mesbah_313_ir
باسمه تعالی تاریخ تحلیلی اسلام (قسمت ۶۴) فصل چهارم: خلافت پس از پیغمبر(ص) خلافت ابوبکر در حالی که علی بن ابیطالب و بنی هاشم سرگرم مراسم غسل پیغمبر(ص) بودند، بعضی سران قوم بی‌توجه بدانکه دو ماه پیش پیغمبر چه گفته است به فکر افتادند که باید تکلیف رئیس امت را تعیین کنند. گروهی از مردم مکه (مهاجران) و مدینه (انصار) در جایی که به نام سقیفه بنی ساعده معروف بود گرد آمدند. آنان می‌خواستند زمامداری برای مسلمانان انتخاب شود. اما چه کسی را برای این کار برگزینند؟ گفتگو و جدال درگرفت. پیغمبر هنگامی که زنده بود در کارهای بزرگ با آنان که در روزهای نخستین دعوت اسلام، مسلمان شده و سپس با او به مدینه آمدند و نیز با مردمی که او را از مکه به مدینه خواندند (مهاجر و انصار) مشورت می‌کرد، پس این دو دسته از مسلمانان می‌توانند سرنوشت حکومت را معین کنند و خلیفه باید از این دو گروه انتخاب شود. این پندار حاضران در سقیفه بود. هر یک از این دو دسته مهاجر و انصار خود را لایق‌تر از دیگری می‌پنداشت. مردم مکه می‌گفتند: اسلام در شهر ما و میان ما آشکار شد، پیغمبر از مردم ماست، ما خویشاوندان او هستیم، ما پیش از شما این دین را پذیرفته‌ایم. پس زمامدار مسلمانان باید از مهاجران باشد. انصار می‌گفتند: مکه دعوت محمد صلی الله را نپذیرفت. با او به مقابله و دشمنی برخاست؛ چندان که توانست او را آزار داد تا وی ناگزیر مکه را ترک گفت و نزد ما به یثرب آمد. این ما بودیم که او را یاری کردیم و اسلام را رونق دادیم. پس زمامدار مسلمانان باید از انصار برگزیده شود. بعضی انصار بدین راضی شدند که کار حکومت با شرکت هر دو دسته مهاجر و انصار انجام شود و گفتند: از ما امیری، از مهاجران امیری. لیکن ابوبکر این رای را نپذیرفت و گفت: چنین اقدامی وحدت مسلمانان را به هم خواهد زد. امیر از ما و وزیران از انصار انتخاب شود و بدون مشورت آنان کاری صورت نگیرد و روایتی از پیغمبر نقل کرد که فرموده است " الائمه مِن قریش" این روایت از حدیث هایی است که هر چند در متن و سند آن( با چنین عبارت) جای مناقشه فراوان است، اما سخنی بود که در آن مجمع اثری بزرگ به جا گذاشت و به دعوی انصار پایان داد. گذشته از روایت ابوبکر به نظر می‌رسد دشمنی دیرینه دو قبیله انصار، اوس و خزرج نیز در پیشبرد نظر مهاجران ‌بی تأثیر نبوده است، چه بر فرض که امارت به انصار می‌رسید هیچ یک از این دو قبیله راضی به ریاست قبیله دیگر نبود. سخن بشیر بن سعد از قبیله خزرج در تایید گفتار ابوبکر و رضایت به امارت مهاجران نشان دهنده این ناخرسندی است. چون زمامداری مهاجران و قریش مسلم شد، گفتگو بر سر شخص به میان آمد. دو سه تن که در آن مجلس کار را در دست داشتند هر یک به دیگری حوالت می‌کرد. سرانجام عمر و ابوعبیده جراح ابوبکر را به ریاست پذیرفتند و با او بیعت کردند. بیشتر حاضران نیز از آنان پیروی نمودند... ادامه دارد... 📚 @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎بسم الله الرحمن الرحیم دَعْوَاهُمْ فِيهَا سُبْحَانَكَ اللَّهُمَّ وَ تَحِيَّتُهُمْ فِيهَا سَلَامٌ وَ آخِرُ دَعْوَاهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِين [ ﺁﻏﺎﺯِ ] ﻧﻴﺎﻳﺸﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ [ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ]: ﺧﺪﺍﻳﺎ ! ﺍﺯ ﻫﺮ ﻋﻴﺐ ﻭ ﻧﻘﺼﻲ ﻣﻨﺰّﻫﻲ ﻭ ﺩﺭﻭﺩ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻋﻄﺎ ﻛﺮﺩﻥ ﺳﻠﺎﻣﺘﻲ ﻛﺎﻣﻞ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺑﺨﺶِ ﻧﻴﺎﻳﺸﺸﺎﻥ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﺳﺘﺎﻳﺶ ﻫﺎ ﻭﻳﮋﻩ ﺧﺪﺍ ﻣﺎﻟﻚ ﻭ ﻣﺮﺑﻲ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﺍﺳﺖ. (١٠) (سوره مبارکه یونس، ۱۰) @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسمه تعالی دکتر رضا زمانی ✏️ یادداشت روز 🔖 «محله»حلقه گمشده در تقویت حوزه اجتماعی یکی از سرمایه های عظیم اجتماعی شیعیان که در معرض نابودیست، محله است! بعد از خانواده که اولین تجلی زندگی اجتماعی و نظام آموزشی در ایران و اسلام است، مهمترین اجتماع برای تداوم نقش خانواده است. محله یک محیط بزرگتر، وسیعتر و متنوع تر از خانواده است که می تواند کارکرد امنیتی، روانی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی داشته باشد. دهه شصت،محله و نقش اساسی آن در پشتیبانی و مدیریت جنگ، غیر قابل انکارست! محله علاوه بر نقش آموزشی_تربیتی، محافظ نظام خانواده هم بود و رابط خانواده با مدرسه هم محسوب می شد. اما متاسفانه به تدریج و با ورود موج جدیدی از تفکرات لیبرالیسم در اواخر دهه شصت، نقش محله و کارکرد به عنوان نماد آن کاهش یافت!.... حذف محله در مناسبات اجتماعی و روانشناسی، یعنی حذف حلقه ای مهم از نظام آموزشی و آداب و رسوم! ...فلذا شاهد افزایش نابسامانی و اختلال رفتاری در اصول تربیتی و آموزشی هستیم و به تبع آن، نقش مسجد کمرنگ تر می شود و دیگر کانون سازندگی و پاتوق تربیتی نمی تواند باشد!.... محله کارکرد مهمی در عدالت محوری هم دارد! یکی از تبعات بی توجهی به محله، کمرنگ شدن نگاه عدالت خواهی است!. وقتی محله ها خلع سلاح شدند و کارکرد خود را از دست دادند، دشمنان انقلابی برای اجرای نقشه های شوم خود، محله محور عمل کردند! مثل حرکات دشمن در فتنه ززآ ..... بنابراین محله یک حلقه مفقوده اساسی در روند تکاملی فرآیندهای اجتماعی است و امیدواریم محله احیا شود. @mesbah_313_ir
12.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 سوال ویژه؛ ماجرای محور نتساریم چیست و چگونه نتانیاهو آن را به یک مشکل بزرگ برای هر توافقی تبدیل کرده است؟ 🟢 نتانیاهو و رژیم صهیونی، برای کنترل غزه تلاش کرد محور نتساریم را ایجاد کند تا ارتباط شمال و جنوب غزه کوچک را کنترل و سپس قطع کند.از طرفی با یورش به گذرگاه فیلادلفیا ( میان غزه و مصر) تلاش کرده تا هر گونه تردد فلسطینی ها و نیروهای مقاومت با خارج از غزه را کنترل کند ولی امروز، این اقدامات جزو موانع جدی توافق طرفین است. جنگ غزه، جنگ اراده هاست و اسرائیلی ها در شکستن اراده مقاومت عاجزند. @mesbah_313_ir