✨💫✨💫✨💫✨
♻️ حکم روزه در صورت فراموشی غسل
💎سوال(1):
حکم روزه کسی که غسل جنابت را در ماه رمضان فراموش کرده است، چیست؟
✅ پاسخ: 👇👇
✍ همه مراجع: اگر کسی غسل جنابت را در ماه رمضان فراموش کند و پس از چند روز به یاد آورد باید روزه و نمازهای آن چند روز را قضا کند، ولی روزه هایش کفاره ندارد.
✍آیت الله شبیری زنجانی: اگر در ماه رمضان یادش بیاید قضا واجب نیست[1]
⭕️♻️⭕️♻️⭕️♻️⭕️♻️⭕️♻️⭕️
2⃣سوال(2):
اگر کسی شب جنب شود، ولی غسل را فراموش کند و در روز به یادش بیاید، آیا روزه اش باطل است؟
✅ پاسخ: 👇👇
✍ همه مراجع: آری، روزه باطل ❌می شود، و باید تا افطار از خوردن، آشامیدن و مبطلات دیگر پرهیز کند 🤐 و بعدا قضای آن را به جا آورد، ولی کفاره بر او واجب نیست. [2]
#احکام_روز
#احکام_فراموشی_غسل_جنابت
*ء*-----------------*ء*
📚 منبع:
[1]. توضیح المسائل ده مرجع، م 1622؛ امام، تحریر الوسیله، ج1، القول فیما یترتب علی الافطار، ص 530، م 12؛ بهجت، وسیله النجاه، ج1، م 1089؛ سبحانی، توضیح المسائل، م 1541؛ سیستانی، منهاح الصالحین، ح1، م 988؛ صافی، هدایه العباد، ج1، کتاب الصوم، م 1283.
[2]. توضیح المسائل ده مرجع، م 1619؛ همه مراجع: استفتا.
🔺فتوای آیت الله سیستانی درمورد تزریق سرم و آمپول تقویتی در ماه رمضان: روزه را باطل نمی کند
@shamsa1395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دلنوشت
داداش مجید! دست بوستم شفیعم باش. تو را مجید لاته صدا میزدند و مرا حجت الاسلام تو هفت روزه ملکوتی شدی من بعد از پنجاه سال هنوز درجا میزنم.
داداش مجید شفیعم باش!
💠 فرازی از خطبه پیامبر(ص) در فضیلت ماه رمضان:
🌟 سفارش های پیامبر (ص) در این ماه مبارک (۴)
🌹زبانتان را نگه دارید؛ چشمهایتان را از آنچه نگاه به آن حلال نیست، بپوشانید؛ گوش هایتان را از آنچه شنیدنش حلال نیست، فرو بندید؛ به یتیمان مردم، محبّت کنید تا بر یتیمان شما محبّت ورزند؛
🌷وَ احْفَظُوا أَلْسِنَتَكُمْ وَ غُضُّوا عَمَّا لَا يَحِلُّ النَّظَرُ إِلَيْهِ أَبْصَارَكُمْ وَ عَمَّا لَا يَحِلُّ الِاسْتِمَاعُ إِلَيْهِ أَسْمَاعَكُمْ وَ تَحَنَّنُوا عَلَى أَيْتَامِ النَّاسِ يُتَحَنَّنْ عَلَى أَيْتَامِكُمْ
📗 اقبال الاعمال، ج1، ص 270.
✅ امام باقر علیه السلام:
📍 ما عبد الله بشئ من التحمید افضل من تسبیح فاطمة علیهاالسلام؛
📌 خداوند در حمد و ستایش به چیزی برتر از تسبیح فاطمه علیهاالسلام عبادت نشده است.
📚 کافی، ج ۳، ص ۳۴۳