مسئله ۱۵۰۳--در ج ۵ فتوحات فارسی ص۸۲۳ خواجوی روایت سفید بودن حجرالاسود و سیاه شدن آن در اثر گناه مردم را نقل می کند .
اولا اسم آن حجر و صفت آن اسود است و نه ابیض .
ثانیاً : راوی اصلی ابوهریره کذاب بود در ذیل خبر۸۷۷ سنن ترمذی .
ثالثاً : دومین راوی آن یا عبدالله ابن عمرو عاص است که حامل خورجین اسرائیلیان از مصر و یا عبدالله ابن عمر است که عامل یهود بودند. و در کنزالعمال خبر۳۴۷۳۷ و ۳۴۷۲۶ و۳۴۷۲۷ و ۳۴۷۳۳ همه یک خبر است از ابن عباس که با وجود ابوهریره پوشش بودنش هویدا است. رابعا : صحیح ابن خزیمه و اتحاف الساده و مشکات والترغیب هم از ابوهریره جلوتر از کسی اخذ نکرده اند از هر که باشد (( سَرَیالِ خبر)) را ابوهریره اشغال کرده است.
این خبر با این بی اعتباری پایه عرفان ابن عربی کذاب است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۱۵۰۴-- در مقدمه جلد ۶ فارسی ص۷۸ روایتی آورده تا مثل سایر روایات جعلی ثابت کند عرفان ابن عربی متکی بر سنت است ، روایت این است :(( ان بدلاء امتی لم یدخلوا الجنه بکثره صوم ولاصلاه ، و انما یدخلون الجنه بسلامه الصدور وسخآء الانفس وحسن الخلق والرحمه لجمیع المومنین.)) .
اولا : ریخت و قیافه خبر ،جعلی بودن آنرا فریاد میزند .
ثانیا : واژه بدلاء از اهلبیت صادر نمی شود، بلکه از کالاهای اختراعی صوفی های اسرائیلی است.
ثالثا : در هیچ کتاب معهود اصلی فریقین نیست و کتاب سنن دار قطنی و کامل ابن عدی ،و کتاب خلال الکرامات و مکارم الاخلاق ابن لال و کتاب سخا ابن ابی الدینار و شعب الایمان بیهقی و تاریخ ابن عساکر هم شبیه کالای دست فروشان است گارانتی ندارد .
رابعا : اما پرونده سند این روایت : راوی اصل انس کذاب ، حین بصری هستند ، و در برخی منابع مثل شعب ایمان بیهقی بی سند و مرسل است. که در کنزالعمال خبر ۳۴۶۰۴ آمده و در کنزالعمال خبر۳۴۶۰۶ از انس است که ابن عساکر نقل کرده و کتاب الاولیاء، و کتاب الخلال ابن ابی الدینار از علی (ع) نقل کرده که اهلبیت نقل نکرده اند. پس اعتبار ندارد که در کنزالعمال خبر ۳۴۶۰۸ آمده. و تهذیب تاریخ دمشق از انس نقل کرده که در خبر ۳۴۶۱۱ کنز آمده و در کنز روایت ۳۴۶۱۲ و ۳۴۶۰۱ مبدأی جلوتر از انس دربان ناصبی و چهره عوض کرده رسول خدا (ص) ندارد.
باقی در مسئله بعد .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۱۵۰۵-- اما بررسی علمی روایت فوق :
--۱-- در مسند احمد ج ۵ ص۳۲۲ و کنزالعمال خبر۳۴۶۱۳ عباده ابن صلت نقل می کند که ابدال ۳۰ نفراند.
--۲-- و مسند احمد ج ۱ ص۱۱۲ از علی (ع) و کنز خبر۳۴۶۱۲ از ابن مسعود و ۳۴۶۱۴ از ابن عمر و خبر ۳۴۶۱۱ و ۳۴۶۰۶ از انس کذاب نقل می کنند که ابدال ۴۰ نفرند!
--۳-- و در کنز خبر۳۴۶۰۷ و ۳۴۶۰۸ از علی (ع) نقل می کنند ابدال ۶۰ نفزند!
--۴-- اختلاف در متن و فقدان سابقه استعمال واژه ابدال به معنای اقطاب در کلمات معصومین ، تجمع آنها در مرکز حکومت بنی امیه ( شام) نشان میدهد روایت فوق مجعول صوفی های اسرائیلی است .و اینک شده پایه عرفان و سرمایه شیخ اکبر و کُّمل!!.
مسئله ۱۵۰۶-- این حقیر در کتابهای خودم مخصوصاً در کتاب (( چرا بازنگری )) درباره نزول مجدد حضرت عیسی(ع) در آخرالزمان تردیدهای جدی خودم را اعلام کرده ام به دلائل ذیل :
--۱-- از آیه ۱۵۹ سوره نساء قابل استنباط نیست.
--۲-- ۵۴ روایت دال بر بازگشت حضرت عیسی همه از ابوهریره است و چند روایت دیگر هم بسیار محتمل است از ابو هریره اخذ شده باشد.
--۳-- مغیره ابن شعبه هم لو داد که اگر عیسی بازگشت کند خاتم النبیین بودن رسول اسلام زیر سوال می رود. --۴-- صهیونیست نفوذی ابن عربی که از سوی یهود برای فتح مکه فتوحات مکیه عربی نوشته در جلد ۳ ص ۴ نوشته :(( لا رسول بعدی ،ای الی احد من خلق الله بشرع یدعوهم الیه ، فهذا هوالذی انقطع،وسُدّ بابه، لامقام النبوه ،فانه لاخلاف ان عیسی (ع) نبیّ و رسول ،وانه لاخلاف انه ینزل فی آخرالزمان حکماً مقسطاً عدلاً بشرعنا لابشرع آخر.))
باقی درمسئله بعد.
مسئله ۱۵۰۷-- ادامه مسئله قبل : یعنی اگر رسول جهانی اسلام خاتم النیین است به معنای اینست که شریعت جدید نمی آید نه این که پیامبر جدید نمیآید ، عیسی می آید حکم شرع هم پیاده می کند منتها حکم اسلام را و شرع اسلام را پیاده می کند. بسیار خوب!!
معلوم شد یهود دارد اسلام را رصد می کند تا عند حصول شرایط ضربه عقیدتی خود را بزند .ابن عربی فعلاً حضرت عیسی بنی اسرائیلی را وارث کل انبیا معرفی کرد.
و زیرآب زیارت وارث ، دعای ندبه ، صحیفه سجادیه و چندین خطبه نهج البلاغه را زد و۷ قرن گذشت نه تنها هیچ فیلسوف و عارفی متوجه نشد. بلکه ابن عربی شیخ اکبر و کَُمل هم شد.
مسئله ۱۵۰۸-- در ج ۳ ص ۶ عربی . حضرت ادریس را زنده نگهداشته و برده به آسمان چهارم!!
چرا ، معلوم نیست به نظر می رسد می خواهد حضور این دلقک صهیونیست در آسمانها را تبلیغ کند تا جای کعب الاحیار یهودی خالی نباشد.
مسئله ۱۵۰۹-- در جلد ۳ ص ۹ می نویسد :(( از چهار نفر ذیل : عیسی، ادریس، الیاس و خضر یکی قطب است ( دروغ است) دو نفرشان اوتادند ( دروغ است) و البته هر چهار تا اوتادند ))
تمام متن دروغ است.
مسئله ۱۵۱۰-- در ج ۳ ص ۱۱ خلیفه دوم و متوکل سفاک را از اقطاب معرفی کرده است.!!
چون هر دو در خدمت یهود بودند.
مسئله ۱۵۱۱-- اولین بار رسول خدا اسم عمر را رافضی و مطرود از فیض خدا معرفی فرمود .
تاریخ ابن عساکر ج ۱۷ ص۱۹۸ چاپ احیا التراث العربی . اینک ابن عربی یهودی در ج ۳ ص ۱۴ شیعه را رافضی معرفی کرده و باطن چهره شیعه را در شکل خوک دیده است .
پیام کل فتوحات چند مطلب بود یکی این بود که شیعه را در شکل خوک معرفی کند. سپس خودش بشود شیخ اکبر.!!
بله گویا پشت قضیه این است چون در قرآن کریم یهود را در۳ آیه بعنوان میمون معرفی فرموده ( بقره /۶۵ و مائده /۶۰ و اعراف /۱۶۶) پدر داروین گفت پدر همه میمون است.
و شد نظریه داروین و ابن عربی هم به نمایندگی از یهود گفت شیعه ها خوک هستند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۱۵۱۲-- در جلد ۳ ص۱۵ ابن عربی فتوای داده حضرت عیسی بنی اسرائیلی ، وارث کل انبیا و خاتم الاولیا است و دیگر منتظر امام زمان نباشیم و زیارت وارث هم رفت کنار .!!!
مسئله ۱۵۱۳-- در جلد ۳ عربی ص ۱۸ روایت مجعول و خرافی مشمئز کننده در کنزالعمال خبر۳۴۶۲۹ را مطرح کرده که فلان صوفی بر قلب فلان ملک قرار دارد .و بایزید بسطامی بر قلب اسرافیل است.
خدا کند جلو صور اسرافیل را نگیرد.!!
مسئله ۱۵۱۴-- در ج ۳ ص۲۴ می نویسد : ((وردفی الخبر ان النبی (ص) قال : من تقبل لی بواحده تقبلت له الجنه ....ان لایسئل احداً شیئاً.))
این روایت را ابوداود ، نسائی ، ابن ماجه، احمد، بیهقی ، طیالسی ، طبرانی ، بلاذری ، ابونعیم و حاکم نقل کرده اند. ریشه خبر از ثوبان ابن بجدد است ، تا اینجا فقط یک روایت است، بعلاوه وکیع ابن جراح اهانت کننده به جنازه رسول خدا و محکوم به اعدام و نبیذ خور واسطه در نقل است.
در این خبر رسول خدا بهشت را در قبال عدم سوال از مردم قرار داده است.
اما درالمنثور ج ۱ ص۳۶۰ از مسلم و نسائی و ترمذی از عوف ابن مالک نقل کرده با وجود اینکه جامع تر است اما خبری از هدیه بهشت نیست !! . باز ابن ابی ملیکه از ابوبکر نقل کرده خبری از بهشت نیست. در خبر ابو امامه خبری از بهشت نیست و اگر در روایتی از ابوذر بهشت هست فقط در قبال بیعت است و نه عدم سوال.
پس نه سند اعتبار دارد و نه متن ، این اولاً .
و ثانیاً اگر مطلق بگیریم با آیه تعاونوا علی البر والتقوای تعارض دارد .
ثالثا از۷ قرن پیش از میلاد تقسیم کار و مانیوفاکتوری (manufactures) کردن اقتصاد اصل قطعی است. حاصل این که ابن عربی روی هر روایتی دست میگذارد حجت نیست. از بس که کذاب است.
مسئله ۱۵۱۵-- در ج ۳ ص ۲۴ باز روایت متضمن توهین به حضرت جبرئیل و تشبیه صدای او به صدای زنگ قاطر قافله را تکراره کرده است.(( صلصله الجرس )) و یهود دشمن جبرئیل است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام علیکم استاد
وقت شما بخیر و خوشی
استاد عزیز سؤالی که داشتم در مورد وضوی ارتماسی هست. مستند روایی این وضو چیست؟ و منشأ اختلاف فقهاء در جزئیات این وضو به چه چیزی بر میگرده؟
باتشکر از زحمات شما.
✅پاسخ : وعلیکم السلام
غرض شارع مقدس حصول وضوء و غسل است بایّ نحو یحصل عرفاً . در لسان شرع نه وضوی ارتماسی هست و نه غسل ارتماسی ، چون شرع مقدس به عمل متعارف شستن اکتفا کرده است.
اگر چه دقت فقهای عظام بسیار خوب است .اگر آب از بالا میریزد خود را مطابق شستن با آب نازل بشوید و یا وضو بگیرد و اگر آب در حوضی راکد است مطابق شستن در آب راکد خود را بشوید و یا وضوء بگیرد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۱۵۱۶-- اما ریشه روایات تشبیه صدای جبرئیل به صدای سلسله زنگ قاطر و شتر قافله و توهین به جبرئیل پس از شناسائی متون روائی اهل سنت که بیش از ۲۰ تا ۲۵ طریق و یا منبع است از عایشه است ، بنده حقیر هم منابع را دسته بندی کرده ام و هم عایشه را شناسایی کرده ام ، خلاصه اینکه دست تمام شیوخ و باصطلاح ائمه حدیثی معروف اهل سنت در این جنایت دخیل است ، در درالمنثور و در کنزالعمال خبر ۳۲۱۵۱ و ۳۲۱۵۳ و خبر۲ بخاری همه از عایشه است. و خبر ۳۲۱۵۰ کنز از عبدالله ابن عمر است و بخاری ناصبی در پیشانی کتابش در ص ۲ این خبر توهین آمیز را آورده است. ابن عربی این روایت مجعول و توهین آمیز را در چندین باب تکرار کرده است.
مسئله ۱۵۱۷-- در ج ۳ ص۳۴ یک مصاحبه نقل می کند بین موسی (ع) و خضر(ع) نه در کتب آسمانی آمده و نه در روایت معتبر و نه در کتب معتبر.
این عنصر کذاب یک اشتهای سیری ناپذیری در دروغ گفتن دارد .اگر کسی سند معتبری پیدا کرد حقیر را در جریان قرار دهد.
مسئله ۱۵۱۸-- در ج ۳ ص ۳۷ برای صوفیها مقامی می تراشد سپس خدا با صوفی درباره عملی که فقط برای خدا است مصاحبه می کند ، گوئی یک حوزه علمیه خاصی هست مال خدا و صوفیها است. صمیمیت خدا با صوفی ها است.
تقدس مال صوفیها است. تشخیص درست مال صوفی ها است زمان شناسی ، اسرار شناسی ، آدم شناسی ، هستی شناسی فقط در این قشر است. بقیه اقشار از مدار خارج اند .
بوی ۷ قرن قبل از میلاد می آید. بالاخره یک حدیث قدسی تراشیده است که در بحار جلد ۶۹ چاپ ایران ص۲۵۳ که ریشه اش جز در چند کتاب فاقد اعتبار نیست . مانند دعوات راوندی ج ۵ ص ۲۷ و جامع اخبار ص ۱۲۶و معارج یقین فی اصول الدین سبزواری اگر هست کمک کنند . گوئی هر شیخ اکبری باید خورجین جعل اکبر هم داشته باشد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۱۵۱۹-- ارشاد القلوب دیلمی معدن اسرائیلیات است.
روایتی را نقل می کند :(( وجبت محبتی للمتحابین فیّ ، والمتجالسین فیّ، والمتباذلین فی،ّ والمتزاورین فیّ،))
که بیهقی ،زبیدی ، ابن ابی حاتم ، احمد، ربیع ابن حبیب ، ابن عساکر هم نقل کرده اند.
در بحار جلد۷۷ ص۲۱ از ارشادالقلوبی دیلمی گرفته که مرکز اسرائیلیات است.
منتها مرحوم مجلسی مدعی است در کتابی سندی بر آن پیدا کرده ، اما نه کتابش معلوم شد چیست و نه سندش!!
بنده حقیر از ریخت و قیافه روایات اسرائیلی می شناسم حتی اگر سند داشت هم اعتنا نمی کردم چون سند سازی یک سازمان بوده است.
بهر حال هر روایتی قدسی شد یعنی جعلی شد .
اعتبار فتوحات مکیه تابعی از روایات خرافی است که نقل می کند.
مسئله ۱۵۲۰-- از اول جلد سه فتوحات تا صفحه ۲۴۶ تقریبا جز چند صفحه و چند نیم صفحه همه باطل ، همه دروغ ، همه جعل ، همه بر ضد اهلبیت و همه به نفع متوکل جنایتکار، و امثاله است .و دفاع واقعی از کودتای سقیفه از موضع مکاشفه است !!
اگر مدافعین معظم و مکرّم و محترم ابن عربی موضع خود را در قبال این مطالب منتشر شده از مشکات روشن نکنند باصطلاح توپ در چمن دوستان عزیزم خواهد بود. ثمره اش این خواهد بود ، آنها همواره ساکت بمانند.
مسئله ۱۵۲۱-- اهلبیت عصمت و طهارت تفسیر مفصلی دارند درباره آیات ۳۲ و۳۲ سوره فاطر و امام رضا علیهالسلام فرموده این آیه فقط در حق اهلبیت است و کسی نمی تواند مصداقی غیر از اهلبیت و اقوام پیرامونی آنها را برای آن نشان دهد. و چون یهود پیام آیه را فهمیده بود، کعب الاحبار یهودی برای عمر درباره تفسیر این آیه و جنات عدن موجود در این آیه کلاس گذاشته بوده که ما تفصیل آنرا در کتاب مذهب سازان بی مذهب اورده ایم.
اینک ابن عربی یهودی امثال آقای ابو دردآء را مصداق آن دو آیه معرفی کرده است.!!
مسئله ۱۵۲۲-- در ج۳ ص۸۷ می گوید خاتم النبوه المطلقه (امام زمان (عج) --) را در سال ۵۹۵ در شهر فاءس دیده ام. دروغ است .
مسئله ۱۵۲۳-- سکینه در قرآن یعنی آرامش نازل شده من عندالله ، چون در جریان ترسیدن ابوبکر در غار ثور و نازل شدن سکینه بر رسول خدا و نازل نشدن سکینه بر ابوبکر آبروی ابوبکر رضی الله عن المومنین را برده بوده عمال سقیفه شروع کردند به تفسیر واژه سکینه و به استهزآ گرفتن آن و گفتند سکینه نوعی حیوان است شبیه گربه !!
حالا ابن عربی در ج ۳ ص۱۰۶ می گوید آره :((هی صوره علی شکل حیوان من الحیوانات.)) علیه مایستحقه.
از یک یهودی نفوذی بیش از این انتظار نیست.
مسئله ۱۵۲۴-- در ج ۳ ص۴۰ باز عقب ماندن رسول خدا از بلال در ورود به بهشت را تکرار کرده است. که از بدترین توهین ها به رسول خدا است.
مسئله ۱۵۲۵-- در ج ۳ ص ۵۳ روایتی نقل می کند در هیچ کتاب دروغی هم نیست :(( و غربت الشمس عن عالم الشهاده و طلعت علی عالم عقله فقد افطر الصیام.)) !!
کذب محض است.
مسئله ۱۵۲۶-- در یکی از مسائل گذشته گفتیم مطابق سه آیه قرآن به هیچ وجه حضرت موسی درخواست رؤیت خدا را از خدای متعال نکرد.
بله صریح قرآن این است قوم موسی بر موسی درخواست رؤیت را تحمیل کرد و موسی این درخواست را فعل سفها خواند.
اما ابن عربی این دلقک صهیونیسم تاریخی در ج ۶ ص ۱۹۵ فارسی فتوحات می گوید :(( درباره علت و عامل و سبب درخواست رؤیت خدا از سوی شخص موسی چه بوده است؟ در بین دراویش مورد بحث بود.)) یعنی موسی درخواست کرده بوده است.!!
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : وعلیکم السلام و تشکر بخاطر بیان نظر.
🔹اما ملاحظات : 👇
--۱-- اینکه فرمودید :((پاسخ ها اجباری بوده )) ، اصلًا پاسخ اجباری نداشتیم.
چون کسی مجبور نکرده است من جواب بدهم .
--۲-- اینکه فرمودید :((پاسخ ها انکاری بوده)) ، باز اصلاً پاسخ انکاری نداشتیم .
--۳-- این که (( تاسف خوردید که مکتب سقیفه را نقد می کنیم ))
اگر تاسف شما از نقد اهل سنت بخاطر سنی بودنتان هست حق دارید و من صادقانه عذر می خواهم که باعث ناراحتی شما شدم.
اگر بخاطر شیعه بودنتان است ، این تاسف مال بنده است که چرا شیعه مدافع جناب عمر رضی الله عن المومنین است؟!.
--۴-- اینکه فرمودید : (( به نظر می رسد نقد شما بیشتر از آن که متوجه ابن عربی باشد متوجه بهره وران از تفکرات ایشان است)).
کاملا صحیح است اما یک حاشیه لازم دارد ، چون ما این مقدار توجه داریم که اگر پی دیوار و بنای فکر ابن عربی را بزنیم دیوار خودش می ریزد چه مد نظر بنده خود ابن عربی باشد چه مدافعینش .
پس واژه (( به نظر)) از مقوله استنباط است ، در حالی که ما پیش از استنباط و بیش از استنباط و واضح تر از استنباط جنابعالی دنبال قلع و قمع اندیشه های هاله ایِ در پیرامون اندیشه ابن عربی هستیم .
پس استنباط شما با این حاشیه حق است اگر چه بسیار متواضعانه اظهار نظر فرمودید.
--۵-- اما اینکه کار ما را با کار جناب مهدی طائب مقایسه فرمودید، باید عرض کنم تا نقد شما و نقد دوستان شما در سطح نقد جناب طائب است پس تمام تفاسیر ، تاریخ ، تحلیل ، و رجال دنیای اسلام در چنگال اندیشه ابن عربی همچنان گرفتار خواهد بود. دوست عزیز!
ابن عربی بر متون اسلامی مستولی نشد مگر بخاطر این بود که نقد ابن عربی در حد نقد آقای طائب بود.
-- ۶-- اما اینکه فرمودید :(( به نظر خوب است قدری ادبیات نقد، مورد تعدیل قرار گیرد)) صد درصد حق است، حتماً اعتنا می کنم و با نهایت صداقت رعایت می کنم .
--۷-- این که فرمودید :(( اگر موضوع ، اثبات حضور یهود در اسلام باشد که .....)) باید صریحا عرض کنم نه خیر اصلاً و ابداً این تعبیر مبارک جنابعالی مطابق واقع نیست.
حتی یک درصد درست نیست ، بلکه حرف ما در وادی دیگر است ، علمای بزرگواری هستند مبدأشان ، معادشان و باورشان و برداشتشان از اسلام ، از دیدگاه اهلبیت جدا شده در عالم دیگر است ، شما در چه عالمید؟!
من بخاطر تذکر عالمانه جنابعالی لحن بحث را تعدیل می کنم و شما هم باز به به تذکرتان و نقدتان ادامه دهید و کمک کنید.
اکنون آغاز کار است . اگر بنا است اسرائیل از منطقه برود باید متون اسرائیلی هم از منطقه تفکر برود.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال :
۱. استاد گرامی منظور شما از عبارت «بایّ نحو یحصل عرفا» چیست؟
آیا منظور شما این است که احکام وضو و تشخیص محدوده و کیفیت آن و... همه و همه به عرف واگذار شده است و شارع هیچ تعبدی در این قضیه ندارد؟! یا اینکه منظور جنابعالی این است که در احکام وضو اعمال متعارفی هست که به عرف واگذار شده و نه همه احکام آن.
۲. فرمودید که «در لسان شرع نه وضوی ارتماسی هست و نه غسل ارتماسی» پس حکم آن دسته از روایاتی که صراحتا به غسل ارتماسی اشاره کردهاند چیست که قاطبه فقهاء شیعه قدیما و حدیثا بر اساس انها فتوا صادر کردند. باتشکر از زحمات شما
✅پاسخ : روایات ارتماس را ارسال کنید .
➖➖➖➖➖➖
💠سوال : صاحب وسائل بابی تحت عنوان «باب كيفيّة غسل الجنابة ترتيباً و ارتماساً، و جملة من أحكامه» رو مطرح کرده که روایات رو اونجا جمع کرده.
بنده چند مورد رو خدمت شما ارسال میکنم
محمّد بن الحسن بإسناده عن الحسين بن سعيد ، عن ابن أبي عمير ، عن عمر بن أُذينة ، عن زرارة قال : سألت أبا عبدالله ( عليه السلام ) عن غسل الجنابة ؟
فقال : تبدأ فتغسل كفّيك ، ثمّ تفرغ بيمينك على شمالك فتغسل فرجك ومرافقك، ثمّ تمضمض واستنشق ، ثمّ تغسل جسدك من لدن قرنك إلى قدميك ، ليس قبله ولا بعده وضوء ، وكل شيء أمسسته الماء فقد أنقيته ، ولو أن رجلاً جنباً ارتمس في الماء ارتماسة واحدة أجزأه ذلك وإن لم يدلك جسده.
محمّد بن يعقوب ، عن علي بن إبراهيم ، عن أبيه ، عن ابن أبي عمير ، عن حمّاد ، عن الحلبي قال : سمعت أبا عبدالله ( عليه السلام ) يقول : إذا ارتمس الجنب في الماء ارتماسة واحدة أجزأه ذلك من غسله.
ورواه الشيخ بإسناده عن محمّد بن يعقوب ، مثله .
وعنه ، عن أبيه ، عن النوفلي ، عن السكوني ، عن أبي عبدالله ( عليه السلام ) ، قال : قلت له : الرجل يجنب فيرتمس في الماء ارتماسة واحدة ويخرج ، يجزيه ذلك من غسله ؟ قال : نعم.
محمّد بن علي بن الحسين بإسناده ، عن عبيد الله بن علي الحلبي قال : حدّثني من سمعه يقول : إذا اغتمس الجنب في الماء اغتماسة واحدة أجزأه ذلك من غسله.
✅پاسخ : احسنت!
پس خودتان توجه کردید که چون در فضای عربستان آن روز دوش نبوده و معمولاً آبشار هم نبوده و فقط در داخل آب راکد و حوض غسل می کردند و واژه ارتمس به معنای داخل آب راکد رفتن است لذا واژه ارتماس را بکار برده و اگر امام (ع) برای برداشتن یک شئ از کف حوض هم دستور می دادند بروید از کف حوض آن شئ را بردارید باز می فرمود ارتمس فی الحوض .
در این مثال باز واژه ارتماس استعمال شده است .
پس ارتماس صفت خاص غُسل نیست بلکه صفت تمام فرو رفتن ها در آب راکد است.
وکذا غسل ترتیبی نداریم ترتیب امر جبری و یا صفت جبری هر نوع شستشو در زیر آبشار است و نه اسم غُسل شرعی فقط .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : با سلام
با توجه به نظر استاد درباره ضرورت یادگیری ادبیات عرب در حدِ سیوطی
خواهان نظر استاد درباره کتب بدایه النحو و نهایه النحو نوشته آقای صفایی بوشهری که جدیدا جایگزین کتب قدیمی ادبیات در حوزه شده اند چیست
آیا کفایت کننده هستند در حدِ سیوطی؟؟
✅پاسخ : وعلیکم السلام
کتب و شروح فاضل مورد اشاره اگر می خواهید فقیه شوید کم است و اگر در سطح پائین تر از فقیه باشید بس است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۱۵۲۷-- ابن عربی از اول کتاب فتوحات تا جلد سوم ص ۳۷ تخمیناً پنجاه بار گفته عمر ابن الخطاب محدَّث الملائکه یعنی پیامبر درجه ۲ اسرائیلی است .
پس سازمان مخفی یهود مشغول رهبر سازی برای امت اسلام بوده است. این چه ربطی به خود سازی و عرفان دارد؟!
اگر عمر بشود حاکم ، آیا روح ابن عربی به ملکوت اعلا می پیوندد؟!
مسئله ۱۵۲۸-- در ج ۳ ص ۵۹ یک حدیث قدسی جعل کرده :(( الکبریآء ردائی والعظمه ازاری من نازعنی واحداً منهما قصمته )) که در کتاب الترغیب ج ۱۴ ص۵۶۳ آمده هیچ منبع معتبری آنرا روایت تلقی نکرده است .
هدف این عامل نفوذی کانال سوم سازی ( پس از قرآن و سنت) است. حدیث قدس نه کتاب است نه سنت ، رانشی است در کوه کم اطلاعی ما . باری!
خدا فرموده باشد کبریا ردای من و عظمت لباس من است کسی بخواهد از تن من در بیاورد کمرش را می شکنم. !
این خدا در اطراف کوه صهیون تشریف دارند. خدای ما نیست ، گوینده اش شیخ اصغر هم نیست.
مسئله ۱۵۲۹-- فتوحات مکیه با شمارش دیگر ۱۰۱۵۲ صفحه است . از ۱۲ امام به عدد ۲۴ تا خبر ندارد که از هر امام ۲ تا خبر باشد و ائمه در حد راوی باشند .
اما کل فتوحات متراکم است از فتاوای دختر ابوبکر(عایشه) و پسر عمر ( عبدالله) !! آن هم در حد مفتی !! خوب این ملای فدوی سقیفه چرا شیخ اکبر ما شد؟!.
مسئله ۱۵۳۰-- در جلد ۶ ص ۱۹۷ فارسی می گوید :(( اولا تورات را خدا با دست خودش نوشته و ثانیا ۶۰۰ هزار سال پیش از خلقت آدم نوشته. )) خب! مدرک ؟!! نیست. سند؟! نیست.
ناقل؟! نیست.
اما جاهل هست . برای ابن عربی بس .
مسئله ۱۵۳۱-- در همان آدرس می گوید :(( جوامع الکلم ۲۰۰ هزار سال بعد از کتابت تورات برای رسول خدا (ص) نوشته شده است))
دقیقاً بر ضد تفسیر آیه ۷۵ سوره ص که قدمت پنج تن را اثبات می کند . حالا مدرک کو؟! نیست .
تا انبار لایتناهی دروغ هست برای ابن عربی توقفی نیست.
مسئله ۱۵۳۲-- در جلد ۶ ص۲۰۳ فارسی می گوید: به بایزید بسطامی وحی نازل می شده.
حتی خدا فرموده : (( تقرب الیّ بمالیس لی)) حالا دلیل کو؟! نیست!!
مسئله ۱۵۳۳-- در ج۳ ص۸۷ عربی ، می گوید :(( اول هذا الامرنبیّ وهو آدم و آخره نبی وهو عیسی اعنی نبوه الاختصاص ،خوب عیسی ( ع) شد خاتم النبیین)).!!!
درد ابن عربی بیان شد که رسول اسلام خاتم النبیین نیست.!! صهیونیست یال و دم ندارد که .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۱۵۳۴-- در جلد ۳ ص ۱۱۱ فتوحات عربی ، روایتی نقل می کند که بنده حقیر ۴۵ منبع برای آن شناسائی کرده ام پس از تتبع نفس گیر ریشه روایت از خانه عمر و ابوهریره کذاب و انس کذاب و سهل ساعدی (که در حجاز سه نفر بودند که در سر پا ادرار کردن مشهور بودند اول عمر رضی الله عن المومنین .
دوم زید ابن ثابت رابط یهود با عمر و فارغ التحصیل از دانشکده ماسکه یهود مدینه وسوم سهل ساعدی ) و ابوموسی اشعری و اسماعیل کحّال که در ذیل خبر در سنن ترمذی نوشته قطان او را مجهول خوانده و علی ابن ثابت که ابن جوزی گفته او و شخصی بنام وازع در سند حدیث مجهول است که در خبر۲۲۷۹۸ کنز آمده. و در سنن ابن ماجه ذیل خبر فوق نوشته :(( فی الزوائد :اسناد حدیث انس ضعیف )) بهر حال این حدیث بی اعتبار و مجعول را چون از خانه عمر منتشر شده بوده و سر و کله ابوهریره و انس دو عامل حدیث ساز معاویه نقل کرده اند ابن عربی در ج۳ ص۱۱۱ آنرا آورده است :(( قال رسول الله (ص) بشّر المشاّئین فی الظلم الی المساجد بالنور التام یوم القیامه.))
مژده دهید به آن دسته از اهل مسجدی که در تاریکی به مسجد می روند به اینکه در قیامت از نور تام برخوردارند.
ما با متن دعوای نداریم دعوای بر سر این است که چرا اسلام و عرفان ابن عربی از نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه و ادعیه و اذکار و احادیث اهلبیت سر چشمه نمیگیرد؟
فقط دور سر خانه عمر میچرخد.!!؟ این حدیث سه صفحه پرونده سندی پیش حقیر دارد عنداللزوم در اختیار عموم قرارمی دهم. غرض ابن عربی عُمَریِ سازی اسلام است. و نه عرفان.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany