eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
856 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
💠سوال : سلام علیکم استاد وقت شما بخیر و خوشی استاد عزیز سؤالی که داشتم در مورد وضوی ارتماسی هست. مستند روایی این وضو چیست؟ و منشأ اختلاف فقهاء در جزئیات این وضو به چه چیزی بر میگرده؟ باتشکر از زحمات شما. ✅پاسخ : وعلیکم السلام غرض شارع مقدس حصول وضوء و غسل است بایّ نحو یحصل عرفاً . در لسان شرع نه وضوی ارتماسی هست و نه غسل ارتماسی ، چون شرع مقدس به عمل متعارف شستن اکتفا کرده است. اگر چه دقت فقهای عظام بسیار خوب است .اگر آب از بالا میریزد خود را مطابق شستن با آب نازل بشوید و یا وضو بگیرد‌ و اگر آب در حوضی راکد است مطابق شستن در آب راکد خود را بشوید و یا وضوء بگیرد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۱۵۱۶-- اما ریشه روایات تشبیه صدای جبرئیل به صدای سلسله زنگ قاطر و شتر قافله و توهین به جبرئیل پس از شناسائی متون روائی اهل سنت که بیش از ۲۰ تا ۲۵ طریق و یا منبع است از عایشه است ، بنده حقیر هم منابع را دسته بندی کرده ام و هم عایشه را شناسایی کرده ام ، خلاصه اینکه دست تمام شیوخ و باصطلاح ائمه حدیثی معروف اهل سنت در این جنایت دخیل است ، در درالمنثور و در کنزالعمال خبر ۳۲۱۵۱ و ۳۲۱۵۳ و خبر۲ بخاری همه از عایشه است. و خبر ۳۲۱۵۰ کنز از عبدالله ابن عمر است و بخاری ناصبی در پیشانی کتابش در ص ۲ این خبر توهین آمیز را آورده است. ابن عربی این روایت مجعول و توهین آمیز را در چندین باب تکرار کرده است. مسئله ۱۵۱۷-- در ج ۳ ص۳۴ یک مصاحبه نقل می کند بین موسی (ع) و خضر(ع) نه در کتب آسمانی آمده و نه در روایت معتبر و نه در کتب معتبر. این عنصر کذاب یک اشتهای سیری ناپذیری در دروغ گفتن دارد .اگر کسی سند معتبری پیدا کرد حقیر را در جریان قرار دهد. مسئله ۱۵۱۸-- در ج ۳ ص ۳۷ برای صوفیها مقامی می تراشد سپس خدا با صوفی درباره عملی که فقط برای خدا است مصاحبه می کند ، گوئی یک حوزه علمیه خاصی هست مال خدا و صوفیها است. صمیمیت خدا با صوفی ها است. تقدس مال صوفیها است. تشخیص درست مال صوفی ها است زمان شناسی ، اسرار شناسی ، آدم شناسی ، هستی شناسی فقط در این قشر است. بقیه اقشار از مدار خارج اند . بوی ۷ قرن قبل از میلاد می آید. بالاخره یک حدیث قدسی تراشیده است که در بحار جلد ۶۹ چاپ ایران ص۲۵۳ که ریشه اش جز در چند کتاب فاقد اعتبار نیست . مانند دعوات راوندی ج ۵ ص ۲۷ و جامع اخبار ص ۱۲۶و معارج یقین فی اصول الدین سبزواری اگر هست کمک کنند . گوئی هر شیخ اکبری باید خورجین جعل اکبر هم داشته باشد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۱۵۱۹-- ارشاد القلوب دیلمی معدن اسرائیلیات است. روایتی را نقل می کند :(( وجبت محبتی للمتحابین فیّ ، والمتجالسین فیّ، والمتباذلین فی،ّ والمتزاورین فیّ،)) که بیهقی ،زبیدی ، ابن ابی حاتم ، احمد، ربیع ابن حبیب ، ابن عساکر هم نقل کرده اند. در بحار جلد۷۷ ص۲۱ از ارشادالقلوبی دیلمی گرفته که مرکز اسرائیلیات است. منتها مرحوم مجلسی مدعی است در کتابی سندی بر آن پیدا کرده ، اما نه کتابش معلوم شد چیست و نه سندش!! بنده حقیر از ریخت و قیافه روایات اسرائیلی می شناسم حتی اگر سند داشت هم اعتنا نمی کردم چون سند سازی یک سازمان بوده است. بهر حال هر روایتی قدسی شد یعنی جعلی شد . اعتبار فتوحات مکیه تابعی از روایات خرافی است که نقل می کند. مسئله ۱۵۲۰-- از اول جلد سه فتوحات تا صفحه ۲۴۶ تقریبا جز چند صفحه و چند نیم صفحه همه باطل ، همه دروغ ، همه جعل ، همه بر ضد اهلبیت و همه به نفع متوکل جنایتکار، و امثاله است .و دفاع واقعی از کودتای سقیفه از موضع مکاشفه است !! اگر مدافعین معظم و مکرّم و محترم ابن عربی موضع خود را در قبال این مطالب منتشر شده از مشکات روشن نکنند باصطلاح توپ در چمن دوستان عزیزم خواهد بود. ثمره اش این خواهد بود ، آنها همواره ساکت بمانند. مسئله ۱۵۲۱-- اهلبیت عصمت و طهارت تفسیر مفصلی دارند درباره آیات ۳۲ و۳۲ سوره فاطر و امام رضا علیه‌السلام فرموده این آیه فقط در حق اهلبیت است و کسی نمی تواند مصداقی غیر از اهلبیت و اقوام پیرامونی آنها را برای آن نشان دهد. و چون یهود پیام آیه را فهمیده بود، کعب الاحبار یهودی برای عمر درباره تفسیر این آیه و جنات عدن موجود در این آیه کلاس گذاشته بوده که ما تفصیل آنرا در کتاب مذهب سازان بی مذهب اورده ایم. اینک ابن عربی یهودی امثال آقای ابو دردآء را مصداق آن دو آیه معرفی کرده است.!! مسئله ۱۵۲۲-- در ج۳ ص۸۷ می گوید خاتم النبوه المطلقه (امام زمان (عج) --) را در سال ۵۹۵ در شهر فاءس دیده ام. دروغ است . مسئله ۱۵۲۳-- سکینه در قرآن یعنی آرامش نازل شده من عندالله ، چون در جریان ترسیدن ابوبکر در غار ثور و نازل شدن سکینه بر رسول خدا و نازل نشدن سکینه بر ابوبکر آبروی ابوبکر رضی الله عن المومنین را برده بوده عمال سقیفه شروع کردند به تفسیر واژه سکینه و به استهزآ گرفتن آن و گفتند سکینه نوعی حیوان است شبیه گربه !! حالا ابن عربی در ج ۳ ص۱۰۶ می گوید آره :((هی صوره علی شکل حیوان من الحیوانات.)) علیه مایستحقه. از یک یهودی نفوذی بیش از این انتظار نیست. مسئله ۱۵۲۴-- در ج ۳ ص۴۰ باز عقب ماندن رسول خدا از بلال در ورود به بهشت را تکرار کرده است. که از بدترین توهین ها به رسول خدا است. مسئله ۱۵۲۵-- در ج ۳ ص ۵۳ روایتی نقل می کند در هیچ کتاب دروغی هم نیست :(( و غربت الشمس عن عالم الشهاده و طلعت علی عالم عقله فقد افطر الصیام.)) !! کذب محض است. مسئله ۱۵۲۶-- در یکی از مسائل گذشته گفتیم مطابق سه آیه قرآن به هیچ وجه حضرت موسی درخواست رؤیت خدا را از خدای متعال نکرد. بله صریح قرآن این است قوم موسی بر موسی درخواست رؤیت را تحمیل کرد و موسی این درخواست را فعل سفها خواند. اما ابن عربی این دلقک صهیونیسم تاریخی در ج ۶ ص ۱۹۵ فارسی فتوحات می گوید :(( درباره علت و عامل و سبب درخواست رؤیت خدا از سوی شخص موسی چه بوده است؟ در بین دراویش مورد بحث بود.)) یعنی موسی درخواست کرده بوده است.!! کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : وعلیکم السلام و تشکر بخاطر بیان نظر. 🔹اما ملاحظات : 👇 --۱-- اینکه فرمودید :((پاسخ ها اجباری بوده )) ، اصلًا پاسخ اجباری نداشتیم. چون کسی مجبور نکرده است من جواب بدهم . --۲-- اینکه فرمودید :((پاسخ ها انکاری بوده)) ، باز اصلاً پاسخ انکاری نداشتیم . --۳-- این که (( تاسف خوردید که مکتب سقیفه را نقد می کنیم )) اگر تاسف شما از نقد اهل سنت بخاطر سنی بودنتان هست حق دارید و من صادقانه عذر می خواهم که باعث ناراحتی شما شدم. اگر بخاطر شیعه بودنتان است ، این تاسف مال بنده است که چرا شیعه مدافع جناب عمر رضی الله عن المومنین است؟!. --۴-- اینکه فرمودید : (( به نظر می رسد نقد شما بیشتر از آن که متوجه ابن عربی باشد متوجه بهره وران از تفکرات ایشان است)). کاملا صحیح است اما یک حاشیه لازم دارد ، چون ما این مقدار توجه داریم که اگر پی دیوار و بنای فکر ابن عربی را بزنیم دیوار خودش می ریزد چه مد نظر بنده خود ابن عربی باشد چه مدافعینش . پس واژه (( به نظر)) از مقوله استنباط است ، در حالی که ما پیش از استنباط و بیش از استنباط و واضح تر از استنباط جنابعالی دنبال قلع و قمع اندیشه های هاله ایِ در پیرامون اندیشه ابن عربی هستیم . پس استنباط شما با این حاشیه حق است اگر چه بسیار متواضعانه اظهار نظر فرمودید. --۵-- اما اینکه کار ما را با کار جناب مهدی طائب مقایسه فرمودید، باید عرض کنم تا نقد شما و نقد دوستان شما در سطح نقد جناب طائب است پس تمام تفاسیر ، تاریخ ، تحلیل ، و رجال دنیای اسلام در چنگال اندیشه ابن عربی همچنان گرفتار خواهد بود. دوست عزیز! ابن عربی بر متون اسلامی مستولی نشد مگر بخاطر این بود که نقد ابن عربی در حد نقد آقای طائب بود. -- ۶-- اما اینکه فرمودید :(( به نظر خوب است قدری ادبیات نقد، مورد تعدیل قرار گیرد)) صد درصد حق است، حتماً اعتنا می کنم و با نهایت صداقت رعایت می کنم . --۷-- این که فرمودید :(( اگر موضوع ، اثبات حضور یهود در اسلام باشد که .....)) باید صریحا عرض کنم نه خیر اصلاً و ابداً این تعبیر مبارک جنابعالی مطابق واقع نیست. حتی یک درصد درست نیست‌ ، بلکه حرف ما در وادی دیگر است ، علمای بزرگواری هستند مبدأشان ، معادشان و باورشان و برداشتشان از اسلام ، از دیدگاه اهلبیت جدا شده در عالم دیگر است ، شما در چه عالمید؟! من بخاطر تذکر عالمانه جنابعالی لحن بحث را تعدیل می کنم و شما هم باز به به تذکرتان و نقدتان ادامه دهید و کمک کنید. اکنون آغاز کار است . اگر بنا است اسرائیل از منطقه برود باید متون اسرائیلی هم از منطقه تفکر برود. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : ۱. استاد گرامی منظور شما از عبارت «بایّ نحو یحصل عرفا» چیست؟ آیا منظور شما این است که احکام وضو و تشخیص محدوده و کیفیت آن و... همه و همه به عرف واگذار شده است و شارع هیچ تعبدی در این قضیه ندارد؟! یا اینکه منظور جنابعالی این است که در احکام وضو اعمال متعارفی هست که به عرف واگذار شده و نه همه احکام آن. ۲. فرمودید که «در لسان شرع نه وضوی ارتماسی هست و نه غسل ارتماسی» پس حکم آن دسته از روایاتی که صراحتا به غسل ارتماسی اشاره کرده‌اند چیست که قاطبه فقهاء شیعه قدیما و حدیثا بر اساس انها فتوا صادر کردند. باتشکر از زحمات شما ✅پاسخ : روایات ارتماس را ارسال کنید . ➖➖➖➖➖➖ 💠سوال : صاحب وسائل بابی تحت عنوان «باب كيفيّة غسل الجنابة ترتيباً و ارتماساً، و جملة من أحكامه» رو مطرح کرده که روایات رو اونجا جمع کرده. بنده چند مورد رو خدمت شما ارسال میکنم محمّد بن الحسن بإسناده عن الحسين بن سعيد ، عن ابن أبي عمير ، عن عمر بن أُذينة ، عن زرارة قال : سألت أبا عبدالله ( عليه السلام ) عن غسل الجنابة ؟ فقال : تبدأ فتغسل كفّيك ، ثمّ تفرغ بيمينك على شمالك فتغسل فرجك ومرافقك، ثمّ تمضمض واستنشق ، ثمّ تغسل جسدك من لدن قرنك إلى قدميك ، ليس قبله ولا بعده وضوء ، وكل شيء أمسسته الماء فقد أنقيته ، ولو أن رجلاً جنباً ارتمس في الماء ارتماسة واحدة أجزأه ذلك وإن لم يدلك جسده. محمّد بن يعقوب ، عن علي بن إبراهيم ، عن أبيه ، عن ابن أبي عمير ، عن حمّاد ، عن الحلبي قال : سمعت أبا عبدالله ( عليه السلام ) يقول : إذا ارتمس الجنب في الماء ارتماسة واحدة أجزأه ذلك من غسله. ورواه الشيخ بإسناده عن محمّد بن يعقوب ، مثله . وعنه ، عن أبيه ، عن النوفلي ، عن السكوني ، عن أبي عبدالله ( عليه السلام ) ، قال : قلت له : الرجل يجنب فيرتمس في الماء ارتماسة واحدة ويخرج ، يجزيه ذلك من غسله ؟ قال : نعم. محمّد بن علي بن الحسين بإسناده ، عن عبيد الله بن علي الحلبي قال : حدّثني من سمعه يقول : إذا اغتمس الجنب في الماء اغتماسة واحدة أجزأه ذلك من غسله. ✅پاسخ : احسنت! پس خودتان توجه کردید که چون در فضای عربستان آن روز دوش نبوده و معمولاً آبشار هم نبوده و فقط در داخل آب راکد و حوض غسل می کردند و واژه ارتمس به معنای داخل آب راکد رفتن است لذا واژه ارتماس را بکار برده و اگر امام (ع) برای برداشتن یک شئ از کف حوض هم دستور می دادند بروید از کف حوض آن شئ را بردارید باز می فرمود ارتمس فی الحوض . در این مثال باز واژه ارتماس استعمال شده است . پس ارتماس صفت خاص غُسل نیست بلکه صفت تمام فرو رفتن ها در آب راکد است. وکذا غسل ترتیبی نداریم ترتیب امر جبری و یا صفت جبری هر نوع شستشو در زیر آبشار است و نه اسم غُسل شرعی فقط . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : با سلام با توجه به نظر استاد درباره ضرورت یادگیری ادبیات عرب در حدِ سیوطی خواهان نظر استاد درباره کتب بدایه النحو و نهایه النحو نوشته آقای صفایی بوشهری که جدیدا جایگزین کتب قدیمی ادبیات در حوزه شده اند چیست آیا کفایت کننده هستند در حدِ سیوطی؟؟ ✅پاسخ : وعلیکم السلام کتب و شروح فاضل مورد اشاره اگر می خواهید فقیه شوید کم است و اگر در سطح پائین تر از فقیه باشید بس است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۱۵۲۷-- ابن عربی از اول کتاب فتوحات تا جلد سوم ص ۳۷ تخمیناً پنجاه بار گفته عمر ابن الخطاب محدَّث الملائکه یعنی پیامبر درجه ۲ اسرائیلی است . پس سازمان مخفی یهود مشغول رهبر سازی برای امت اسلام بوده است. این چه ربطی به خود سازی و عرفان دارد؟! اگر عمر بشود حاکم ، آیا روح ابن عربی به ملکوت اعلا می پیوندد؟! مسئله ۱۵۲۸-- در ج ۳ ص ۵۹ یک حدیث قدسی جعل کرده :(( الکبریآء ردائی والعظمه ازاری من نازعنی واحداً منهما قصمته )) که در کتاب الترغیب ج ۱۴ ص۵۶۳ آمده هیچ منبع معتبری آنرا روایت تلقی نکرده است . هدف این عامل نفوذی کانال سوم سازی ( پس از قرآن و سنت) است. حدیث قدس نه کتاب است نه سنت ، رانشی است در کوه کم اطلاعی ما . باری! خدا فرموده باشد کبریا ردای من و عظمت لباس من است کسی بخواهد از تن من در بیاورد کمرش را می شکنم. ! این خدا در اطراف کوه صهیون تشریف دارند. خدای ما نیست ، گوینده اش شیخ اصغر هم نیست. مسئله ۱۵۲۹-- فتوحات مکیه با شمارش دیگر ۱۰۱۵۲ صفحه است . از ۱۲ امام به عدد ۲۴ تا خبر ندارد که از هر امام ۲ تا خبر باشد و ائمه در حد راوی باشند . اما کل فتوحات متراکم است از فتاوای دختر ابوبکر(عایشه) و پسر عمر ( عبدالله) !! آن هم در حد مفتی !! خوب این ملای فدوی سقیفه چرا شیخ اکبر ما شد؟!. مسئله ۱۵۳۰-- در جلد ۶ ص ۱۹۷ فارسی می گوید :(( اولا تورات را خدا با دست خودش نوشته و ثانیا ۶۰۰ هزار سال پیش از خلقت آدم نوشته. )) خب! مدرک ؟!! نیست. سند؟! نیست. ناقل؟! نیست. اما جاهل هست . برای ابن عربی بس . مسئله ۱۵۳۱-- در همان آدرس می گوید :(( جوامع الکلم ۲۰۰ هزار سال بعد از کتابت تورات برای رسول خدا (ص) نوشته شده است)) دقیقاً بر ضد تفسیر آیه ۷۵ سوره ص که قدمت پنج تن را اثبات می کند . حالا مدرک کو؟! نیست . تا انبار لایتناهی دروغ هست برای ابن عربی توقفی نیست. مسئله ۱۵۳۲-- در جلد ۶ ص۲۰۳ فارسی می گوید: به بایزید بسطامی وحی نازل می شده. حتی خدا فرموده : (( تقرب الیّ بمالیس لی)) حالا دلیل کو؟! نیست!! مسئله ۱۵۳۳-- در ج۳ ص۸۷ عربی ، می گوید :(( اول هذا الامرنبیّ وهو آدم و آخره نبی وهو عیسی اعنی نبوه الاختصاص ،خوب عیسی ( ع) شد خاتم النبیین)).!!! درد ابن عربی بیان شد که رسول اسلام خاتم النبیین نیست.!! صهیونیست یال و دم ندارد که . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۱۵۳۴-- در جلد ۳ ص ۱۱۱ فتوحات عربی ، روایتی نقل می کند که بنده حقیر ۴۵ منبع برای آن شناسائی کرده ام پس از تتبع نفس گیر ریشه روایت از خانه عمر و ابوهریره کذاب و انس کذاب و سهل ساعدی (که در حجاز سه نفر بودند که در سر پا ادرار کردن مشهور بودند اول عمر رضی الله عن المومنین . دوم زید ابن ثابت رابط یهود با عمر و فارغ التحصیل از دانشکده ماسکه یهود مدینه وسوم سهل ساعدی ) و ابوموسی اشعری و اسماعیل کحّال که در ذیل خبر در سنن ترمذی نوشته قطان او را مجهول خوانده و علی ابن ثابت که ابن جوزی گفته او و شخصی بنام وازع در سند حدیث مجهول است که در خبر۲۲۷۹۸ کنز آمده. و در سنن ابن ماجه ذیل خبر فوق نوشته :(( فی الزوائد :اسناد حدیث انس ضعیف )) بهر حال این حدیث بی اعتبار و مجعول را چون از خانه عمر منتشر شده بوده و سر و کله ابوهریره و انس دو عامل حدیث ساز معاویه نقل کرده اند ابن عربی در ج۳ ص۱۱۱ آنرا آورده است :(( قال رسول الله (ص) بشّر المشاّئین فی الظلم الی المساجد بالنور التام یوم القیامه.)) مژده دهید به آن دسته از اهل مسجدی که در تاریکی به مسجد می روند به اینکه در قیامت از نور تام برخوردارند. ما با متن دعوای نداریم دعوای بر سر این است که چرا اسلام و عرفان ابن عربی از نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه و ادعیه و اذکار و احادیث اهلبیت سر چشمه نمیگیرد؟ فقط دور سر خانه عمر میچرخد.!!؟ این حدیث سه صفحه پرونده سندی پیش حقیر دارد عنداللزوم در اختیار عموم قرارمی دهم. غرض ابن عربی عُمَریِ سازی اسلام است. و نه عرفان. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۱۵۳۵-- در ج ۳ ص۱۲۷ می نویسد :(( قال رسول الله (ص) : ان لله ثلاثماه خُلُق من تخلق بواحد منها دخل الجنه.)) یعنی خدا ۳۰۰ خُلقُ و خوی دارد کافی است که یکی را داشته باشید به محض داشتن داخل بهشت می شوید.!! خب!! بفرما ! کجا فرموده؟! چه کسی نقل کرده؟ اگر کتاب اتحاف الساده در ج ۹ ص ۶۷۹ و ج ۱۰ ص۲۲ آورده این کتاب که مرکز مجعولات عرفا است و بی سند. و اگر المغنی عن حمل الاسفار در ج۴ ص ۳۴۸ آورده آن هم مرکز مجعولات عرفا و بی سند است. وکذا تذکره الموضوعات ص ۱۲ و الفوائد المجموعه شوکانی ص ۴۵۰ . و این ۴ کتاب معدن روایات کوچه و بازار است. چرا جوامع حدیثی زیر بار نقل آن نرفتند!؟ چرا ۳۰۰ خُلق!؟ چرا ۱۰۰۰ تا نیست ؟ چرا ۲۰۰ تا نیست.؟! مسئله ۱۵۳۶-- در فتوحات فارسی در ج ۶ ص ۳۱۱ میگوید ( العیاذ بالله) وقتی خدا خودش حرف می زند صدای خدا مانند صدای سلسله زنجیری است که روی سنگ گرانیت اصابت می کند. و ملائکه وقتی صدای سلسله فوق را می شنوند به حالت صعق میافتند :(( ان الله اذاتکلم بالوحی کانه سلسله علی صفوان صعقت الملائکه)) خب جناب ابن عربی ! چه کسی می گفته؟! کجا نوشته؟! همه دروغ اندر‌ دروغ علیه مایستحقه. مسئله ۱۵۳۷-- در ج ۳ ص ۱۳۱ عربی نوشته :(( وفدورد فی ذالک خبراللهی عن موسی (ع) ان الله انزل فی التورات : یا ابن آدم خلقت الاسمآء من اجلک و خلقتک من اجلی .....)) اولا در تورات چنین مطلبی نیست . و ثانیا مخاطب تورات بنی اسرائیل است و نه ناس. ثالثا : برای این خبر یک منبع معتبر وجود ندارد آنرا نقل کند. نقل جوهر السنیه و شرح اصول کافی مازندرانی و رسائل کرکی و شرح اسماء الحسنی و مکیال المکارم. والمنهج القوی ، و علم الیقین. هیچکدام دارای منبع معتبر نیستند . باید به حساب انبان جعلیات ابن عربی بگذاریم. مسئله ۱۵۳۸-- در ج ۳ ص ۱۵۶ توهین آمیزترین کلمات و در حقیقت بهتانها در حق همه انبیاء بزرگ را روا داشته است. مانند اعتراف ابراهیم به سه بار دروغ گفتن بدون تفسیر واقعی آن ، اعتراف موسی به قتل نفس بدون تفسیر آن .و اعتراف عیسی به غیر خدا را بعنوان خدا انتخاب کردن و شرک. در حالی که اولاً پشتوانه این روایت مسند احمد خبر ۲۵۴۲ و کشف الخفاء انبان دروغ صوفیها است والسلام. و ثانیاً این روایت در قالب خطبه ابن عباس تنظیم شده است و نه خطبه رسول الله (ص). مسئله ۱۵۳۹-- در ج ۳ ص۱۵۸ می گوید (( یک مصاحبه خصوصی بین شیطان و رسول اسلام صورت گرفت. و پیشنهاد کننده انعقاد جلسه و مصاحبه هم شیطان بوده است. شیطان گفت : نه تو همه کاره در هدایتی و نه من در ضلال کاره ای هستم . ( ما دکور هستیم ، همه کاره خدا است) و رسول خدا نیز تحلیل شیطان را تایید کرد .)) باید گفت : این جلسه کجا بوده ؟! چه کسی نقل کرده. !؟ در کدام کتاب آمده است.؟! اصلا معنای تصدیق شیطان توسط رسول اسلام را می فهمد؟!! الا لعنه الله علی الکاذبین. مسئله ۱۵۴۰-- در ج ۳ ص ۱۵۹ روایتی نقل می کند که حاصلش این است رسول خدا فرموده است هر کس قرآن را حفظ کند در حقیقت حاصل کل نبوت را در قبضه خود گرفته است. این مسئله یک مقدمه لازم دارد : زنی بد‌ کاره ای بنام فارعه را مغیره متهم به زنای محسنه به زنی گرفت. اما این زن غیر قابل کنترل بود . مغیره طلاقش داد و یوسف گرفت از آن زن فاجره حجاج متولد شد. مشهور این است حجاج در آغاز زندگی قرآن حفظ میکرده است و گفته شده حافظ هم شده بوده . اینک ابن عربی می گوید : رسول خدا خودش گفته حافظ قرآن حاصل نبوت را در جا بدست آورده است . اولاً یک دسته من حفظ القرآن دارد. ثانیا یک دسته من ختم القرآن دارد. ثالثا یک دسته من قراء القرآن دارد. رابعاً یک دسته من قرآء ثلث القرآن دارد. خامساً یک دسته من قرآء نصف القرآن دارد پس این اختلاف شدید دلیل جعل است. بعلاوه این روایت به کتب شیعه نیز تزریق شده است مانند اصول کافی ج ۲ ص ۶۱۱ و بحارج ۲ ص ۶۰۲ و در کنز خبر ۲۳۴۶و ۲۳۴۷ و ۲۳۴۸ و ۲۳۴۹ آمده که من قرآ ء دارد . در یک سند حسن بصری سامری امت دارد. و دو روایت از عبدالله ابن عمرو عاص حامل خورجین مصری اسرائیلیات است آن هم بدون سند، یعنی موقوفاً. در هر حال ابن عربی می خواهد با هم سطح کردن رسول خدا با حَجّاج اولا مقام نبوت را بکوبد و ثانیاً میخواهد جعلیات و اکاذیب خود را به دین اسلام بچسباند که شدنی نیست. و اسناد این روایت در دو صفحه پیش من از حدود ۲۵ کتاب موجود است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۱۵۴۱-- در ج ۳ ص۱۶۰ با نهایت افتخار می گوید : عبدالقادر گیلانی گفت :(( ای معاشر انبیآء !! اسم را به شما دادند( نبوت)، اما به ما چیزی دادند که به شما ندادند)) . و آن همان رمزی است که خضر ادعا فرمود. این حرف ایشان است در این صفحه چند مطلب آورده --۱-- واژه (( امام عصر)) را داده به عبدالقادر گیلانی. --۲-- می گوید عنوان نبوت عامه به اکابر رجال ( عرفان ) ساری است. --۳-- دسته از عرفا را بعنوان :(( انبیاء الاولیاء اهل النبوت العامه)) معرفی می کند. --۴-- لقب مصطفی را به حضرت موسی می دهد. --۵-- می گوید : آیه (( وینزل الملائکه بالروح من امره علی من یشاء من عباده )) فهی عامه لان (( من )) نکره -- )) یعنی به غیر انبیا که عرفا باشند ملائکه نازل می شود . آقای خواجوی در ج ۶ ص ۳۶۸ به قول ابن عربی که عرفا را انبیا عامه معرفی می کند در پاورقی می گوید :(( تمام انبیاء اقطاب و اولیاء دارای ولایت جزئیه قمریه اند .)) واقعا انسان می ماند چه بگوید.!!! یک مشت کذاب ، خود را انبیای درجه ۲ معرفی می کنند که واژه رجال ( پیاده) در سوره حج را مردان معنا می کنند.!! مسئله ۱۵۴۲-- در ج۶ فارسی ص ۳۹۴ مطلبی دارد که معنای آن این است صوفی ها جای رسول الله را نمی توانند بگیرند اما جای علی (ع) را می توانند بگیرند چون علی ولی بود صوفی هم ولی است.!! مسئله ۱۵۴۳-- در ج۳ ص۱۷۵ عربی باز عمر را در تابیر نخل و برخورد با اسرای بدر اعلم از رسول خدا معرفی می کند.!! مسئله ۱۵۴۴-- روایاتی که عمر را اعلم از رسول خدا معرفی می کند صحیح مسلم باب فضائل خبر۱۴۱ وکنز خبر ۳۲۱۸۲ و ۳۲۱۷۶ و۳۲۱۷۷ و۳۲۱۸۰ و ۳۲۱۸۲ آمده است که عبدالله بدون اسم پدر ابن عمر است . و عایشه و انس محور هستند در سند. اسناد این روایات حدود ۲ صفحه است از بیش از ۲۵ کتاب پیش حقیر. هدف کوبیدن مقام نبوت و ارتقاء بخشی به صوفی ها است. مسئله ۱۵۴۵-- در ج۳ ص۱۸۲ باز صدای خدا را به سلسله زنجیر تشبیه کرده که از اول ج اول تا آخر جلد آخر این توهین تکرار شده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۱۵۴۶-- در ج ۳ ص۱۸۲ ابن عربی در سفر معراج جبرئیل و رسول خدا را به داخل دو تا لانه مانندی می برد و رسول خدا اعتراف می کند سواد جبرئیل زیادتر است که در هیچ کتاب اصل ندارد و کذب محض یهود است. مسئله ۱۵۴۷-- در ج ۳ ص۱۸۳ خرافه ای را که از ابوهریره نقل شده (در کنز العمال) که خدا در قیامت ضعیف ظاهر می شود منافقین اعتنا نمی کنند سپس قوی ظاهر می شود نتیجه خوب می گیرد!!! نقل میکند!! . خرافه اندر خرافه که اسنادآن پیش حقیراست وریشه خبر درخانه ابوهریره. در کنز خبر۳۹۲۰۰ آمده . وازخبر۳۷۳۲۹ اخبارقیامت شروع ودر۳۹۸۰۶ تمام می شود این خبرآنجا تزریق شده است. مسئله ۱۵۴۸-- گویا ابن عربی تئوریسین صهیونیسم تاریخی ماموریت داشته از روایات مجعول ابوهریره عامل کعب الاحبار یهودی یک اسلام بسازد . اهلبیت فرموده بودند وقتی قرائت امام جماعت رسید به ولاالضالین ، مستحب است مامومین بگویند الحمدلله رب العالمین. ابوهریره روایتی ساخت که بجای الحمدلله بگوئید آمین. و این روایت ابوهریره تبدیل شد به دریایی از روایات ، و شد پایه عرفان و تزکیه نفس ابن عربی !!. حال حجم گستردی روایاتی که همه از ابوهریره است : (( کنزالعمال خبر۱۹۷۱۱ و۱۹۷۱۲ و ۱۹۷۱۳ و۱۹۷۱۴ و۱۹۷۱۸ و ۱۹۷۱۹ و۱۹۷۲۰ همه از ابوهریره.!!! و در صحیح بخاری خبر۷۸۰ و ۶۴۰۲ و صحیح مسلم خبر ۸۰۱ و ابوداود خبر۹۳۶ و ترمذی خبر ۲۵۰ و نسائی از خبر۹۲۱ و۹۲۶ و ابن ماجه خبر۸۵۱ و ۸۵۲ )) بهر حال کل ۲۸ منبع این خبر ضد اهلبیت مال این کارتونن خواب یهود است که شده پایه عرفان ابن عربی یهودی. مسئله ۱۵۴۹-- گویا بند اول از مصوبه یهود در کودتای سقیف این بود ، در حمله اول مرکز نشر سنت رسول الله تصرف شود که خانه علی(ع) بود که بدون خونریزی ( جز شکستن زانوی زبیر ) تصرف شد .ولی کتب نوشته شده با دست خط علی (ع) سالم ماند. بند دوم مصوبه کودتا تدوین سنت سقیفه ای توسط عمر ، عبدالله ابن عمر، عایشه، انس و ابوهریره بوده . کل احادیث رسول خدا ممنوع شد و کل سنت ابوبکر و عمر تدوین گشت . توجه❗️سنت رسول را سوزاندند. و سنت عمر را رویاندند . یک باب آن فتوحات مکیه است که سنت عمر ، عبدالله ابن عمر ، عایشه ابوهریره و انس است که شده فتوحات مکیه. مسئله ۱۵۵۰-- نزول نخستین وحی به رسول خدا (ص) در یک غار بنام غار حرا اصلی ، ندارد ، منشأیی ندارد، منبعی ندارد. نیمه دوم خطبه قاصعه را دلالت بر این امر دارد در داخل بقچه ای از روی دیوار حیاط خانه سید رضی ابن طاووس انداخته بودند به داخل حیاط و ایشان هم در کتاب الیقین خود آورد. والسلام و مجعول است . هر جا برسی خواهی شنید (( رُوِیَ)) یعنی روایت شده ،!! اما خبری از راوی نخواهی شنید . همه این خبر توهین به رسول الله است ، بعثت در غار ، ترسیدن ، غش کردن دلداری دادن یک مسیحی و تصمیم به پریدن از کوه.... تمام مطالب ابن عربی در ج ۳ ص ۱۹۱ در خصوص نزول وحی در غار حرا کذب است مسئله ۱۵۵۱-- انسانی که چشمهایش می خوابد اما قلبش نمی خوابد رسول خدا و سایر انبیا است . ( کنز خبر ۳۲۴۹ و منابع دیگر) اما ابن عربی در ج ۳ ص۱۹۲ عربی فتوحات می گوید کل بشر اینطوری است.!! پمپاژ خون بله اما اطلاع از حوادث بیرون نه . گویا می خواهد اینجا نیز رسول خدا را تحقیر کند. مسئله ۱۵۵۲-- ج ۳ ص۱۹۳ می گوید : شیث گفت :(( بین من و خدا پدرم آدم واقع شده است .)) !! کجا گفته؟؟ چرا گفته؟! دروغ. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۱۵۵۳-- بخشی از تخریب یهود در تاریخ اسلام و ادیان و جایگاه ابن عربی در این تخریب. --۱-- مقام محمود در قرآن یک مقام منحصر به فرد است و مخصوص رسول خدا(ص) است اما تاریخ می گوید محمود اسم فیل شخصی ابرهه در تخریب کعبه بود.!! --۲-- اهلبیت می فرمایند تنها در سه نقطه شیطان کتک خورده آن هم وادی منی بود . اما ابن عربی می گوید اتفاقا این وادی در محاصره وادی های شیطانی است. مانند عرنه و محسر در حالی که قرائن نشان داده عرنه را ساختند تا عرفه را بکوبند و محسر را ساختند تا مشعر را بکوبند. --۳-- اهلبیت فرمودند : هیچ نقطه ای در جهان به اندازه وادی عرفه ، مشعر ، منی و کنار کعبه و مقام ابراهیم محل تجلی آیات خدا و محل قرب الی الله نیست و کمر شیطان آنجا شکست. اما در تاریخ عمال یهود ساختند که نه خیر! اتفاقاً وادی عرفه ، مشعر و منیٰ در محاصره ابلیس است حتی رسول خدا دستور داد زود از ((عرنه )) بیخ گوش عرفه و محسر بیخ گوش مشعر فرار کنید اگر عرفه محل تجلی آیات خدا است عرنه محل توطئه شیطان است. اگر وادی مشعر محل تجلی آیات خدا است محسر هم محل توطئه شیطان است.!! باقی در مسئله بعد مسئله ۱۵۵۴-- ادامه مسئله قبل:. در جلد ۳ ص۱۹۴ عربی در سطر آخر می گوید :(( وکل وادبه شیطان فهو نجس)) یعنی هر وادی که دارای شیطان است آنجا نجس است. سپس مرتکب یک جنایت فرهنگی می شود که می نویسد : ((و واد عرنه بعرفه موقف ابلیس وکذالک بطن محسر ، فلهذا اُمرنا بالارتفاع یوم عرفه عن بطن عرنه، واُمرنا بالاسراع فی بطن محسر)) اولًا : مرکز توحید وادی عرفه است که بخشی از آن را نجس معرفی کرد،!! ثانیاً : فرار از منطقه عرنه را با تکیه بر اسرائیلیات گوشزد کرده. ثالثاً : فرار از بطن محسر را توصیه کرده. سپس علت دشمن صوفی ها با لااله الا الله را توجیه کرده و بجای آن الله الله را توصیه نموده ( یعنی همان یهوه یهود را) سپس با نقل از یک صوفی مجهول الهویه گفته (( چون هر حرف نفس دارد می ترسم در حین گفتن (( لا )) در حین لااله الا الله گفتن بمیرم و در وحشت نفی بمیرم.!! ( اخیراً یکی از روحانیون گفته بود من اثباتیم یعنی از هیچ موجودی نفی خدائی نمیکنم که ریشه اش را معرفی کردیم). و رسول خدا اضافه کرده سریع از بطن محسر فرار کنید که اگر بمیرید رفتید به دَرَک شیطان .)) سپس ((گفته اولیا الله ( صوفی ها ) در این کشف نظری دارند)). خب معلوم است صهیونیسم نظر تخریب عرفات و مشعر را دارند. مسئله ۱۵۵۵-- ۱۲ نفر از عرفای درجه اول عالم اسلام شیطان را تا مقام سیدالموحدین بالا بردند که اسمشان را دوبار معرفی کردیم . اکنون در ج ۳ ص۱۹۴ ابن عربی می نویسد : ((شیطان در هر وادی باشد آنجا را نجس می کند.)) پس سیدالموحدی عرفا و صوفیان نجس است. مسئله ۱۵۵۶-- ریشه حضور شیطان در وادی عرنه و محسر در موطا مالک که اقدمین المولفات است در خبر ۲۶. وجود ندارد که مبدا این روایت است. هر بلائی بر سر این روایت آورده اند در کتاب مشکات المصابیح رقم ۶۸۷و تمهید عبدالبر ج ۵ ص۲۰۳ و دلائل النبوه ج ۴ ص۲۷۳ صورت گرفته و تکیه گاه صوفیان است. و ابن عربی روایتی را سند قرار داده که در ریشه فاقد اسم وادی است و او با نجس معرفی کرن عرفات و مشعر در خدمت یهود است. مسئله ۱۵۵۷-- در فتوحات فارسی ج ۶ ص۴۵۶ روایت :(( کنت کنزاً مخفیاً)) را آورده ، که اولا پرونده منابع آن پیش حقیر است. که کذب است. ثانیاً در اصطلاح عربی مخفیاً نداریم خفی داریم. ثالثا : شبیه حدیث کنز در زبور حضرت داوود است و اسرائیلی است. مسئله ۱۵۵۸-- در فتوحات عربی در ج ۳ ص ۱۹۵ روایت کذب : (( لوکشفها لاحترقت سبحات وجهه)) آورده که در کلام ابن عباس در یک کتاب کم اعتبار آمده که مجعول است. مسئله ۱۵۵۹-- در ج۳ ص۲۰۰ باز می خواهد روایت کذب (( یا عبادی اشتقت الیکم وانا الیکم اشدشوقاً.)) را دلیل قرار دهد که عرفانش اسلامی است. در کتاب دروغ هم نیست ، فقط کتب دروغ صوفی ها دارند. مسئله ۱۵۶۰-- در فتوحات ج ۳ ص ۲۰۲ روایت کذب :(( ان من العلم کهیئه المکنون لایعلمه الاالعلماء بالله ....)) سازنده آن اول ابوهریره خبر ۲۸۹۴۲ کنزالعمال است. چون مطابق میل دیلمی بود در ارشان مخزن الاکاذیب آورده. و پرونده این روایت کذب پیش حقیر به تفصیل موجود است. و عراقی درالمغنی از سلَّمی کذاب و جعال و کودتاگر به نفع تصوف و بانی اصول و اساسنامه تصوف نقل کرده است. متن روایت کودتا علیه حدیث ثقلین است ، صوفی ساز است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany