20120426090817-2132-76-1.pdf
258.4K
ميلاد مرحله نخستين اسلام
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
مسئله مستقل: احکام
به نظر اینجانب آفتاب یکی از مطهرات نیست.چون با بررسی تک تک ادله هم از نظر سند مشکل دارند و هم از نظر دلالت .
بنابر این اگر چیزی مثل زمین و اشیائی غیر قابل انتقال دیگر متنجس شوند فقط با آب قابل تطهیر است
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
پاسخ به سومین اقتصاد دان و اقتصاد سنج جهان پروفسور محمد هاشم پسران (قسمت اول)
مقدّمه :
چند سال پیش جناب پرفسور محمد هاشم پسران سومین شخصیت جهان در رشته اقتصاد سنجی کشورهای جهان به دعوت آیت الله موسوی اردبیلی وارد ایران شد و در یک محفل علمی در دانشگاه مفید با حضور متخصصین علم اقتصاد و به مدت 5 ساعت تبادل نظر کردند یکی از دعوت شدگان این محفل علمی معظم له (آقای موسوی زنجانی) بودند . در حاشیه این جلسه کسانی بودند که طرفدار این نظریه بودند که اسلام یک تعریف جامع و مدوّن از علم اقتصاد ندارد و این نظریه را از کلام پرفسور هاشم پسران استنتاج کرده بودند معظم له (آقای موسوی زنجانی) در پاسخ به پرفسور محترم و عزیز کشورمان که مقیم خارج از کشور هستند پاسخی فرستاد که اینک بخش اول آن را می آوریم و بخش دوم در ادامه خواهید خواند.
موضوع علم اقتصاد
علم اقتصاد ، علمی است که درباره بهترین راه تسخیر و استثمار مواهب و منابع طبیعی و تهیه مواد مصنوعی از مراحل اکتشاف و تجسس تا مصرف ، هم از لحاظ کمّی و هم از لحاظ کیفی بحث می کند .
این استثمار مواهب و منابع طبیعی، چه به صورت مستقیم و بدون واسطه انجام گیرد، مانند درو کردن گندم و چیدن میوه ، چه به صورت غیر مستقیم و با واسطه مانند تهیه کالا از طریق مبادله.
غرض از آن، از نظر حکومتی، تحصیل مواهب و منابع طبیعی و مصنوعی سپس تخصیص آن بر انسان ها است و از نظر شخصی برای خود تحصیل کننده در چهار چوب پنج اصل زیر می باشد ، بدین معنا که این پنج اصل شرط صحت بهره برداری شخص از طبیعت است و در بهره برداری حکومتی این پنج شرط معتبر نیست، چرا که فرض این است که هدف نهائی حکومت ، حراست از همان پنج اصل است.
1- اصل اشتراک عموم انسان ها در همه اموال موجود در زمین بر مبنای «خلق لکم ما فی الارض جمیعاً»
علامه طباطبائی می فرماید : هذه حقیقه قرآنیه هی اصل لاحکام و قوانین هامه فی الاسلام ... و الاصل الثابت الذی یراعی له و یتقدر به فروعه هو کون الجمیع للجمیع ... و یتفرع علی هذا الاصل الاصیل فی الاسلام فروع کثیر هامه کاحکام الانفاق و معظم احکام المعاملات و غیر ذلک و قد أیّده الله تعالی فی موارد من کتابه کقوله تعالی: خلق لکم ما فی الارض جمیعاً.
2- اصل اقتصاد و میانه روی در معیشت بر مبنای کبری کلی اسلامی (که در روایات بسیار زیادی با عبارات مختلف وارد شده است ) کل تقصیر به مضر کل افراط له مفسد، که در متن خطبه الوسیله علی (علیه السلام) در روضه کافی صفحه 21 آمده است و در نهج البلاغه قصار الحکم شماره 108 . پیام این اصل این است در زندگی هر نوع افراط و تفریط محکوم است.
3- اصل حضور فعلی مالکیت دولتی در اموال و اراضی خارج از تسلط مشروع اشخاص ، بر مبنای دلالت تعبیرات ائمه (علیهم السلام) در ابواب مختلف من جمله در ارتباط با تصرف بیت المال توسط خلفاء است آن جا که میفرماید: آنان اقدام به –استئثار الفی ء- کردند . اثاره به معنای بقیه است یعنی خلفاء آن بخشی از اموال را که خارج از تملک اشخاص بوده که در واقع بقیه اموال طبیعی موجود در زمین است به خودشان اختصاص دادند و اهل بیت (علیهم السلام) این بقیه را به نمایندگی از همه مردم مال خودشان می دانستند، لذا مستفاد از این تعبیر این است که هیچ توسعه ای برای مالکیت شخصی در حوزه مالکیت عمومی به وجود نمی آید مگر اینکه به همان نسبت از حوزه دیگران کم می شود. اگر چه دیگران عبارت از دولت باشد که برای مالکیت اشخاص در بین اموال دولتی هنوز حوزه مشخص وجود ندارد و معنای مالکیت دولتی این است که «مال همه است».
4-اصل تقدم مالکیت حکومتی بر مالکیت شخصی هنگام تعارض ، این اصل بر مبنای یکی از اصول مسلم فقه اسلامی است که صلاح جامعه مقدم بر صلاح فرد است.
5- اصل احترام مالکیت شخصی و قداست آن در چهار چوب چهار اصل گذشته بر مبنای صراحت قرآن و حدیث ، یعنی بهره برداری شخصی هنگامی مشروع است که با مالکیت شخصی مشروع دیگر ، تعارض نداشته باشد و مشروع بودن آن هم در گرو این است که در چهار چوب چهار اصل سابق به وجود آمده باشد.
در ارتباط با نحوه رعایت پنج اصل مزبور در هنگام بهره بردار شخصی از طبیعت توضیح مختصری می دهم، امّا رعایت اصل اول بدین صورت است که :
بهره برداری فرد از مواهب طبیعی الهی ، باید در محدوده و چهار چوبی باشد که بر اصل اشتراک عمومی در اموال عمومی مانند معادن، مراتع طبیعی، رودخانه ها، مناطق استراتژیک، دریاها، جنگل ها، کوه ها و به طور کلی بر مقتضای – والارض وضعها للأنام – صدمه نزند یعنی اینکه : -همه زمین مال همه انسانها است- باید محفوظ بماند . نتیجه ی آن این است که بهره برداری فردی مشروط به حفظ این اصل است و إلّا مشروع نیست.
این بود حاصل حاکمیت اصل اول در استثمار طبیعت توسط اشخاص و مقتضای رعایت اصل دوم این است که آن بخش از بهره برداری از طبیعت مشروع است در مسیر مصرف مشروع باشد ، نتیجه بهره برداری از طبیعت اکر به صورت 👇
هزینه شهرهای حیوانات مانند شهرک گربه ها در انگلستان درآید و یا ارث –سی سی – باشد اسراف تلقی می شود و نامشروع خواهد بود ، پس مالکیت دولت بر مالکیت مسرفین حاکمیت دارد به طوری که در مرز اسراف آن ها را متوقف می سازد ، و ثمره حاکمیت اصل حضور فعلی مالکیت دولتی که اصل سوم بود این است که فرد نتواند بدون احراز نظر موافق دولت در اموال موجود در خارج از تسلط مشروع اشخاص، دخل و تصرف کند و به همین جهت باید در تصرف زمین های آزاد ، مراتع طبیعی، اموال بدون مالک، و بالاخره در همه چیز نظر دولت مراعات گردد ، البته باید تذکر دهم از لحاظ مصداق این اصل با اصل نخست، خیلی به هم نزدیک است، فقط ما به الافتراق این است که اگر کسی بهره برداری راآغاز کند تا مرحله تعارض با مرز مالکیت فعلی اشخاص، با اصل نخست تعارض ندارد ولی حتی در آغاز بهره برداری هم طبق اصل سوم، فرد، محتاج نظر حاکم است اگر چه جلب نظر حاکم با عدم صدور منع تصرف از سوی ایشان احراز بشود.
مقتضای رعایت اصل چهارم یعنی تقدم مالکیت دولتی بر مالکیت فردی ، هنگام تعارض این است که قدرت مثلاً مالکیت شهردار یک شهر نسبت به تصرف اراضی ساختمان های یک شهر در جهت صلاح مردم بیشتر و مقدمتر از قدرت مالکیت مردم آن شهر است، لذا در مرحله عمل (در خیابان کشی) نظر شهردار مقدم است، و بالاخره معنای حاکمیت اصل پنجم این است که بهره برداری هر فرد مشروط به این است که با مالکیت فردی که مالکیتش در چهارچوب چهار اصل نخست ، محقق شده است تعارض نداشته باشد و طبعاً مالکیت فردی که خارج از چهارچوب اصل چهارگانه نخست باشد، محترم نیست.
اجرای هر چهار اصل نخست هم وظیفه دولتی است و هم شخصی، شاید کسی بگوید بین اصل نخست و اصل سوم و چهارم ، تناقض وجود دارد برای اینکه اولی اصل اشتراک همه را ثابت می کند و اصل سوم و چهارم ، تقدم مالکیت دولتی را ، در جواب می گوئیم ، تقدم مالکیت دولتی شکل و قالب کنترل شده اشتراک عامه و تجلی خارجی آن است نه چیز دیگر . در این زمینه در بخش های آینده بحث خواهد شد.
بنا بر تعریف فوق ، کتبی که هزاران سال پیش درباره ی کشاورزی تدوین شده، کتب اقتصادی است. همچنین کتبی که جهت مطالعه کیفیت ترکیب بعضی از عناصر برای ابداع نوعی مواد غذائی نوشته شده و یا خواهد شد نیز اقتصادی محسوب می شوند.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
مبدأ مشکل
اسلام همان قرآن است که کتاب تمام بشر در تمام مکان ها و در تمام زمان هاست و باز اسلام همان احادیث رسول خدا (ص) است که دین تمام بشر در تمام مکان ها و زمان هاست. بنابر این بوده مسلمانان ساکن در هر نقطه عالم موضوعات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن نقطه را ( آنطوری که اهل بیت (ع) شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حجاز را با قرآن و حدیث تطبیق دادند ) با قرآن و حدیث تطبیق دهند و موضوع شناسی کنند.
اما مسلمانان به جای اینکه قوانین و اصول کلی اسلام را با شرایط خود تطبیق دهند آمدند احکام تطبیق داده شده با شرایط حجاز را بر شرایط منطقه خود تعمیم دادند. کسانی می خواهند با زکات متعلق به 9 ماده موجود در حجاز عصر رسول خدا (ص) مشکل اقتصاد تمام بشر امروز را حل کنند. از مردم ایلام درخواست می کنند از جو زکات دهند چون رسول خدا از جو زکات گرفته بود. از اهل بابل زکات از برنج نمی خواهند چون رسول خدا از برنج زکات نخواسته بود در حالیکه طبق دو روایت صحیحه در وسایل، جلد 6، کتاب زکات، امام صادق (ع) دستور اخذ زکات از برنج را نیز صادر فرموده است.
یکی از بزرگان معاصر در درس صلاة جلسه سوم می فرمودند محدود شدن زکات در 9 ماده توسط رسول خدا (ص) به خاطر رسول بودن و یا زعیم بودن ایشان نبوده بلکه به خاطر شارع بودن ایشان است یعنی در قرن بیستم میلادی هم بروید به ایسلند و آلاسکا و به مردم بگویید اولاً مسلمان بشوید و سپس از خرما و شتر به ما مالیات بدهید! شرایط اقتصادی حجاز نسبت به شرایط اقتصادی سایر جهان حدود یک پنجاه و ششم است. یعنی فقط یک، پنجاه و ششم از مردم جهان دارای شرایط حجاز عصر رسول خدا (ص) هستند.
اگر جهانیان را مجبور کنیم مانند حجاز عصر رسول خدا (ص) مالیات بدهند عملاً اسلام را از پنجاه و پنج ، پنجاه و ششم جهان بیرون کرده ایم نه اینکه اسلام را به جهان صادر کرده باشیم!
نشر الاسلام تبدیل به حبس الاسلام می شود!
بلی حق این است، طبق نصّ صریح قرآن:« و ممّا رزقناهم ینفقون » و یا « خذ من اموالهم صدقه ». از هر ملتی بخواهیم از درآمد خود از هر ماده قابل استفاده شرعی مالیات بدهند. این است یکی از اصول اقتصاد اسلام جهانی در سال جهاد اقتصادی
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
بلائی که بر سر اسلام آمد
وقتی خلیفه دوم به خلافت رسید برای شکستن قداست و نقش ذوالفقار علی (ع) روایتی را منتشر کرد مبنی بر اینکه رسول خدا (ص) فرموده: خالد ابن ولید سیف من سیوف الله ( مفتاح کنوز السنّه ماده خالد ) سپس با استفاده از این حدیث جعلی گفتند خالد شمشیر خداست تا نقش شمشیر علی فراموش شود. این باصطلاح سیف اسلام عمر به عنوان فرمانده لشکر عمر شبانه با عنوان مهمان وارد منزل مالک ابن نویره شد، مالک را غافلگیر کرده، کشت و سرش را در اجاقی گذاشت و سوزاند و سپس با زن مالک همبستر شد. پس از اینکه عمر مطّلع شد، به جای عزل و اعدام خالد به خاطر قتل و باز به جای اعدام او به خاطر تجاوز به عنف دستور داد زن مالک را طلاق دهد! بعد به عمر خبر رسید خالد مرده است. گفت:« قد ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسدّ ها شي ». در یک تعبیر ساده یعنی کمر اسلام شکست! « قیل یا امیر المؤمنین لم یک رأیک فی حیاته علی هذا؟ قال ندمت علی ما کان منی الیه » یعنی به عمر گفته شد: قبلاً شما این قدر به خالد ارادت نداشتی؟! پاسخ داد: پشیمانم که چرا در حال حیات خالد با ایشان برخورد خوبی نداشتم. ( تاریخ ابن عساکر، جلد 18، صفحه 199 )
این درحالی است که طبق نقل بخاری، نسائی، طبقات و مسند احمد، رسول خدا بخاطر بعضی از ظلم های خالد در عصر رسول خدا (ص) فرمود:« الّلهم انّا ابرأ الیک ممّا صنع خالد » یعنی خدایا به تو پناه می برم از کاری که خالد مرتکب شده است.
این جناب عمر، خلیفه وهاّبیّون و این خالد شمشیر اسلام وهّابیّون است که در مقابل اهلبیت (ع) قد علم کرده بودند و منابع تاریخی همه از اهل سنّت است
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال تاریخی اعتقادی :
شما در یکی از برنامه های زنده در یکی از کانالهای ماهواره ای مذهبی فرمودید: ثواب قرائت و بخشی از شاءن نزول سوره مائده و سوه کوثر توسط اهل کتاب نفوذی و اسرائیلیان به سرقت رفته ، ولی توضیح کافی درباره انگیزه سارقان نفرمودید.
✅پاسخ: درباره سوره کوثر توضیحم کافی بوده که همراه با آیات 52 و 53 و 54 سوره نساء نازل شده بوده است که مربوط به آل ابراهیمِ وارث است که آلِ محمد(ع) است.
اما درباره سوره مائده انگیزه شان زیاد بوده منجله اینکه در کل قرآن واژه ((البغضاء)) 《کینه و عداوت عمیق و دردآورِ پایان ناپذیر و یا استمرار دار》 بیش از پنج بار نیامده است که 3 بار آن در سوره مائده است که آیه 14و 64 آن مربوط به اسرائیلیان عهد قدیم و عهد جدید است. یعنی بزرگترین ضربه روحی که قرآن کریم به یهودیان معاند (یهودیان صهیونیست) و مسیحیان معاند (مسیحیان صهیونیست) زده این دو آیه در سوره مائده است که آخرین سوره است که بعنوان تیر خلاص بر اهل کتاب کافر است ، اهل کتاب کافر که در سوره بینه می فرماید لم یکن الذین کفروا من اهل الکتاب والمشرکین منفکین....
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال اقتصادی:
شما صریحا هشدار دادید , دولت تا مردم را با فرهنگ بورس آشنا نکرده نباید مردم را به پای بورس بکشاند والا ملت را با یک قمار مواجه خواهد کرد . عده ای از شما انتقاد کردند. حال مردم احساس می کنند در این بورس گرفتار شده و باخته اند ، الان چکار کنند؟
✅ پاسخ: اول: بدانند متصدیان ضعیفند و در سطحی نیستند که بتوانند کشور اداره کنند.
دوم :بدانند بورس در این مرحله اش صبر می خواهد ،
سوم : اگر قوه قضائیه با خانواده های مسلط بر مراکز تصمیم گیریِ که عناصری از آنها دستی در غارت بیت المال داشته اند و لو رفته بی طرفانه برخورد کند از خشم مردم می کاهد و مردم ناراحتی ناشی از افت موقت بورس را تحمل می کنند.
چهارم: دوستان اصلاح طلب در حمایت از رئیس این دولت نشان دادند الفبائی از سیاست بلد نیستند و اما امروز کشتی کشور بجائی رسیده است که باید همه کوشش کنند تا این دولت و این سیاست هست کمک کنند و از نابودی کشور جلوگیری کنند.
پنجم: بدانند این گرفتاری (که از نظر بنده کاملا مناظره ) ناشی از بی تدبیری بوجود آمده از امید کاذب و ویرانگر دولت، ملت را سوق خواهد داد بسوی کسانی که صدو هشتاد درجه مخالف با تصمیم گیران فعلی هستند و آن آغاز ایام سیاه تر از گذشته خواهد بود مگر این که تصمیم گیران اصلی سیاست های منجر به شکست را کنار بگذارند.
ششم:بدانند و بدانیم این نتایج و این وضع غیر طبیعی نیست آن مقدار ماست بیش از این کره نخواهد داد . ماستمان بیش از این نبوده ولذا باید بجای ارادتمند محوری ، کشور را با《 متخصص متعهد》محوری اداره کنیم. عبارت《 فدوی عرض میکنم》 را کنار بگذاریم و عبارت 《نتیجه مشورت با متخصصین متعهد چنین است》را وارد میدان کنیم. جامعه بی تدبیر و ارادت محور و فدوی پرور اوضاعش بهتر از این نخواهد بود. اما واقعیتها دارد بتدریج خودش را بر متصدیان محترم تحمیل می کند و تنها چاره هم همین خواهد بود.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوالی دارم اگر صلاح بدانید لطفا پاسخ بدهید : خطر خیز ترین مسئله در شرائط فعلی کشور برای نظام جمهوری اسلامی از نظر شما چیست؟
✅ پاسخ: من پاسخ نمی دهم ،و پاسخ من از سوالهای من استنباط خواهد شد؟ سوال اول : تاکنون سیاست ما در تاثیر گذاری بر فرهنگ عمومی اگر مثبت بوده حاصل و نتیجه مثبت آنرا در فضای عمومی مانند استادیوم ها و محافل آزاد معرفی کنید، اگر مثبت نبوده پاسخ من را دریافت کردید و نمره خودتان را خودتان بدهید کفی بنفسک الیوم حسیبا .
سوال دوم : آیا با گذر زمانِ پس از انقلاب , مردم به روحانیت علاقمندتر شده است ؟ اگر جواب مثبت است مصادیقش را نشان دهید و بفرمائید در اول انقلاب در دادگستری و مجلس چقدر روحانی بوده و الآن چقدر و اگر جواب منفی است که برای کارکرد خود نمره بدهید و نمره شما پاسخ من است ،
سوال سوم :آیا فضای عمومی دانشگاهها پس از انقلاب به طرف اسلام حرکت کرده ؟ و مغزها فرار نکرده !!؟ اگر پاسخ تان مثبت است پس چراحجم جمعیت در سخنرانی افرادی که آن قدر فدوی غربند که حاضر نشدند پا روی پرچم رژیم اشغالگر قدس بگذارند بیشتر از روحانیون حاضر در دانشگاه است؟!
اگر جواب منفی است. پس پاسخ مرا دریافت فرمودید حالا به عملکرد خودتان نمره بدهید.
سوال چهارم ؟ آیا جامعه آقازاده ساز ، رانتخوار پرور از اسلامی تر شدن جامعه بوجود آمده ؟! اگر جواب مثبت است پس چرا با آقازاده های مفسد و رانتخواران برخورد قضایی می کنید!؟ و اگر منفی است پس پاسخ مرا دریافت کردید. حالا بخودتان نمره بدهید.
پنجم: آیا بابک زنجانی ها و یا برادران روئسای قوای سه گانه معرفی شده در صدا و سیمای رسمی کشور از نتایج اسلامی شدن اوضاع سیاسی کشور است؟ اگر پاسخ مثبت است پس چرا با آنها برخورد می فرمائید و اگر منفی است پاسخ مرا دریافت فرمودید حالا به خودتان نمره بدهید.
ششم : آیا در نزدیک کردن سطح زندگی مستضعفین به سطح زندگی مرفهین موفق بوده اید!؟ اگر جواب مثبت است، آمار ثابت کننده این ادعا را ارائه بفرمائید و اگر منفی است ، پاسخ ما را دریافت فرمودید حال به عملکرد خود نمره بدهید،
هفتم: تعداد تصمیم گیران پیر 80 سال به بالای کشورمان را با تعداد پیران کشورهای دیگر مقایسه کنید. سپس با تعداد جوانان تصمیم گیر در سطح کلان در کشورمان مقایسه کنید آیا ما به جوانان نسبت به پیران فرصت بیشتر دادیم و یا دیگران؟ آمار واقعی در این مسئله پاسخ بنده به شما است. حال به عملکرد خود نمره دهید.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال قرآنی :
آیا حضرت هارون(ع) برادر بزرگ حضرت موسی(ع) هم مخاطب تورات بوده که هر دو برادر با هم دوتایی مخاطب تورات باشد و یا موسی احکام تورات را به ایشان هم ابلاغ می کرده است ؟
✅پاسخ : با توجه به آیه شریفه 117 و الصافات (( وآتیناهما الکتاب المستبین )) بخشی از خطابهای تورات متوجه هر دو بوده و تورات کتاب هر دو بوده است.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
مشکات اهل بیت (ع)
نظرتان درباره این 👆کلیپ چیست؟
پاسخ: اولا آنچه از دین می دانسته نقد کرده و نه اینکه دین به مفهوم واقعی را نقد کرده باشد. پس آن چه او نقد کرده احکام و اعتقاد دین واقعی نیست. دین واقعی گفته اعمال نیک هم در این دنیا و هم در آخرت مفید است و در دین هیچ آیه ای نداریم برای بیان تکلیف و وظایف انسان در آخرت آمده باشد. فقط این دنیا دار تکلیف است و در آخرت از این عمل بازتابی هست , بهشتی و یا جهنمی.
ثانیا حوری و غلمان بیان استمرار شرایط این دنیا در آن دنیا است چون در این دنیا زن جوان و مرد جوان مطلوب طرف مقابل است لذا برای نشان دادن وجود اسباب زندگی در آن دنیا از این دو موجود شناخته شده در این دنیا استفاده کرده که امر بسیار معقول است.
ثالثا دین جناب زرتشت منقرض شده و این مدافع زرتشت با تحریف عقاید اسلام و مسیحیت میخواهد آبرویی برای زرتشتها دست و پا کند.
رابعا این به اصطلاح کار شناس خانواده همان آقای هولاکو است که در خبرها آمده بوده به دختر ها توصیه می کرد دوست پسر سالم انتخاب کنید اما نمی فرموده تا کجا در رفع شهوت پیش بروند و برای شوهر بعدی چه سوغاتی ببرند. خامسا: این همان باصطلاح کارشناس خانواده است که با وجود یک میلیارد و دویست میلیون انسان گرسنه در جهان، پرورش سگ، میمون ،گربه و خرگوش در خانه با تغذیه انسانی را زندگی آرمانی می شناسد ! در حالی که اگر غذای سگهای سرمایه داران جهان را به گرسنگان آفریقا بدهند احدی از گرسنگی نمی میرد.
سادسا : این فرد، کارشناس خانواده های تا خرخره در فساد اخلاقی فرو رفته است که بمقدار فهمش حرف زده نه به مقداری که واقع و حقیقت را بیان کند. سابعا: دین در طول تاریخ امتحان خود را داده و هیچ وقت برای انجام نماز و روزه شلاق بر نداشته این ذات بشر است که دین را انتخاب کرده و اسلام با منطق غنی اش زرتشت را از میدان بیرون کرده است. با این مزخرفات دیگر راهی برای بازگشت دین زرتشت نیست.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit