بسم الله الرحمن الرحیم.
⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️
انا لله وانا الیه راجعون.
قتل عام ۸۱ نفر از شیعه و غیر شیعه توسط آل یهود با اسم آل سعود حاصل سیاست مقطعی نیست ، بلکه استمرار سیاستی است که باید آغاز آن را کودتای سقیفه علیه خلافت و مرجعیت اهلبیت (ع) بدانم.
ارتقاء و حضور کعب الاحبارها ،تمیم داری ها، وهب ابن منبه ها ، سرجون ها، اخطلها ، ابن آثالها ، عبدالله ابن سلامها ، محمدابن کعب قرظی هاوووو
در راس هرم قدرت خلفای قرشی رقیب اهلبیت(ع) ،و پادشاهان بنی امیه و بنی عباس دشمن اهلبیت(ع) از یک سو ، و قتل عام تدریجی همه ۵ تن آل کسا، از سوی دیگر، گواه مستندی است بر این حقیقت که این قتل عام های صورت گرفته در قطیف عربستان ، فقط حلقه ای از سلسله حلقات زنجیر اعدامها و خون ریزی ها است .
آری!
فاجعه ای که در قطیف عربستان اشغال شده اتفاق افتاده آخرین حلقه از قتل عامهای شجره ملعونه و خبیثه در حق شجره طیبه و مبارکه است که در تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلام استمرار آنرا مشاهده می کنیم.
ما ضمن محکوم کردن این جنایت هولناک، و تسلیت صمیمانه به خانواده همه شهدای مظلوم ، از همه امت اسلام انتظار داریم در شناختن و شناساندن عقبه تاریخی این شجره خبیثه و ملعونه آل یهود موسوم به آل سعود از همه امکانات رسانه ای استفاده نموده صدای مظلومین به گروگان گرفته شده این سرزمین اشغال شده را به گوش جهانیان برسانند.
وسیعلموا الذین ظلموا ایَّ منقلب ینقلبون.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
روز جوانی که ده ها علی اکبر قربانی شدند
⭕️ظلم پایدار نخواهد ماند...
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال :
آیا متن زیر👇 دارای اعتبار است؟
امام صادق علیه السلام از پدران خود از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل کرد که فرمود:
کُلُوا اللَّحْمَ، فَإنَّ اللَّحْمَ مِنَ اللَّحْمِ، وَ اللَّحْمَ یُنْبِتُ اللَّحْمَ، وَ مَنْ لَمْ یَأْکُلْ اللَّحْمَ أَرْبَعینَ یَوْمَاً سَاءَ خُلْقُهُ، وَ إذا ساءَ خُلْقُ أَحَدِکُمْ مِن إنْسَانٍ أوْ دابَّةٍ فَأْذِنُوا فی أُذُنِهِ الْأذانَ کُلَّهُ.
«گوشت بخورید، که گوشت از گوشت پدید می آید،
و گوشت، گوشت می رویاند،
و کسی که ۴۰ روز گوشت نخورد بَد اخلاق می شود،
پس هرگاه یکی از شما بَد اخلاق شد یا حیوانی از شما بَد اخلاق شد در گوش او اذان بگوئید.»
وسائل الشیعه،ج۱۷ص۲۶ح۸
✅پاسخ :
از طریق اهل سنت سند بی اعتبار است اما در طرق شیعه ۱۴ روایت دارد که در ظاهر بعضیها معتبر است ولی بدلیل اختلاف شدید در محتوای نمی شود اعتماد کرد، اگر معتبر هم باشد ناظر به شرایط ضعف جسمی افراد است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : به چه دلیل شما مسافت برای شکسته شدن نماز و روزه را 500 کیلومتر می دانید؟
✅پاسخ : چون رسول خدا (ص) فرموده ملاک یک روز در سفر بودن است و زمان ملاک است چرا که اگر پس از ظهر بروید هزار فرسخ هم بروید شکسته نمی شود و اگر قبل از ظهر هزار کیلومتر بروید تا اذان ظهر برگردید باز شکسته نمی شود. ملاک یک روز کامل در سفر بودن است و هیچ ربطی به 4 فرسخ ندارد .
در عصر رسول خدا (ص) چون رفت و برگشت در یک روز 8 فرسخ را کامل میکرده لذا فقها خیال فرمودند در 8 فرسخ رفت و برگشت قصر می شود
و چون در عصر ما در یک روز سفر 500 کیلومتر طی می شود پس ملاک در قصر 500 کیلو متر در رفت و 1000کیلو متر در رفت و برگشت است.
➖➖➖➖➖➖
مناظره علمی و منطقی مورد تشویق و تایید قرآن کریم است .منتها فقهای معظم ما در بحث نماز مسافر در کبریات چندان اختلافی ندارند آنچه مشکل واقعی است صغریات و مصادیق قضیه است . اگر ملاک قصر در تمام اعصار طی همان 4 فرسخ باشد و فرمایش جناب تبریزی و فقهای سنتی ما باشد مصائب آن غیر قابل شمارش خواهد بود مثلا در باب زنا آمده اگر فاصله محل زندگی مرد متاهل از همسرش 4 فرسخ باشد و مرد بخاطر عدم دست رسی به همسرش زنا کند زنای محصنه محسوب نمی شود . پس طبق فتوای فقهای سنتی ما این همه کرجی های شاغل در تهران که در عصر ما محل کارشان با وطنشان بیش از 4 فرسخ فاصله دارد اگر در تهران با زنی زنا کنند محصنه تلقی نمی شوند در حالی که صدها هزار نفر کرجی در تهران کار می کنند و همسرشان در کرج است. و با فاصله بیست دقیقه می توانند بروند کرج و مشکل جنسی خود را حل کنند. آیا واقعا همسران کرجی ها آن قدر از شوهرانشان دور هستند که اگر طرفین زنا کنند احصانشان ساقط تلقی می شود.؟! این یک و اما دومین مشکل در کتاب قضا آمده اگر فاصله فرد احضار شده به دادگاه فاصله محل زندگیش با دادگاه به اندازه مسافت قصر باشد و به دادگاه نرود عذرش موجه است خوب آیا مردم کرج در عصر ما در صورت احضار حق تخلف دارند بخاطر دوری .؟!
پس اسکلت صغرای نظر رایج در قصر و اتمام متلاشی شده است اما معنای این حرف این نیست که نحوه ورود و استدلال مرحوم تهرانی کاملا درست است نه خیر باید به یک سلسله ابعاد دیگر نیز توجه شود که ایشان توجه نفرموده است و این حقیر در کتاب نماز و روزه مطرح کرده است.
➖➖➖➖➖➖
💠سوال : آیا از نظر مقام معظم رهبری هم نماز در 4 فرسخ قصر می شود؟
شنیده ام شما در 500 کیلو متر قصر می دانید توضیح می دهید؟
✅ پاسح: آن طوری که حافظه ام یاری می دهد بلی ایشان هم در 4 فرسخ #قصر می دانند اما توضیح مختصر .
در #شرع_مقدس هیچ نظری روی مقدار #مسافت نیست که چند فرسخ باشد و اگر سخن از 4 فرسخ آمده بخاطر بیان یک معیار است که بزرگان عنایت نفرموده اند و آن معیار این است که اگر طول زمانیِ برای رفتن ، زمان صبح تا ظهر را پر کند پس زمان بازگشت هم پس از ظهر را پر خواهد کرد و اگر طول روز با زمان سفر پر شود نماز قصر می شود , این است معیار قصر شدن نماز و روزه در سفر. و چون در زمان رسول خدا (ص) با طی 4 فرسخ راه زمان پیش از ظهر پر می شده و طبعا زمان پس از ظهر هم با 4 فرسخ بازگشتن پر می شده ولذا بحث 4 فرسخ مطرح شده است و الا قصر رابطه ای با 4 فرسخ ندارد .
نتیجه اینکه معیار این است مسافر اگر تا ظهر صد فرسخ هم برود ولی در اذان ظهر به وطن باز گردد نمازش به فتوای همه فقها تمام است. و اگر پس از ظهر هم برود اگر صد فرسخ برود به فتوای همه فقها باز نمازش تمام است پس آقایان معیار را کشف نکردند لذا خود معَّرِف معیار را خیال فرمودند معیار است . بدون اینکه ملغا شدن 4 فرسخ در قبل از ظهر و بعد از ظهر را مورد توجه قرار دهند که هزار کیلو متر هم مسافر برود و تا ظهر برگردد نماز نمی شکند.
✳️نتیجه اینکه هیچ مسافت خاصی معیار ابدی نیست ولی چون در عصر ما وسیله نقلیه عمومی اتوبوس است و اتوبوس هم تا ظهر 500 و در طول روز 1000کیلومتر می رود ملاک قصر شدن نماز فعلا و موقتا 1000 کیلو متر در رفت و برگشت است. و اگر سرعت وسیله های عمومی بعدا دو برابر بشود در 2000 کیلو متر قصر خواهد شد.
➖➖➖➖➖
سوال و یا اشکال:
با توجه به فرمایش شما درباره این که در عصر ما سبق رمایه و یا مسابقات مشروع در فقه دیگر موضوع ندارد و باید کتاب سبق و رمایه را بحز اصول و قواعد آن از کتب فقهی برداریم و بعنوان یک مقوله تاریخی به آن نگاه کنیم پس طبق نظر جنابعالی اگر کسی آن مسابقات سابق را امروز پیاده کند اخذ جایزه در قبال آن مشروع نیست؟
✅ پاسخ: بدون تردید مشروع نیست. هر کس قائل به مشروعیت آن است استدلال کند تا نتیجه را با چشم خود ببیند. وقتی امام (ع) می فرمایند👇
👆👇
مشروعیت آن بخاطر این است مانور برای جنگ است. خوب امروز کدام جنگ با شتر و اسب و تیر و کمان است !!؟
عزیزم باید پیش از نجات سبق و رمایه از نگاه(( سنتی درجا زننده )) باید کل فقه را مورد تجدید نظر قرار دهیم .
یک بخش فقه عجب انبساط پذیر شده چون شمشیر یک متری دارای برد یک متری در دست امام جمعه محترم انبساط پیدا کرده شده ژ3 دارای برد 400 متری و 400 برابر انبساط پیدا کرده اما هرچه اتوبوس زیبا درست می کنیم زورش به شتر نمی رسد مسافت قصر همان 4 فرسخ است یکی فرمود این قیاس است . در حالی که روایات دال بر مقیاس بودن زمان و مقیاس نبودن 4 فرسخ معیار است .
➖➖➖➖➖➖➖
💠سوال :
مفهوم فرمایش شما در باب سبق و رمایه این است مسابقه ای که امام معصوم تایید کرده شما منسوخ می دانید؟!
✅پاسخ : همان امام معصوم علیه السلام در باب جعاله فرموده اگر جعاله برای امر مفیدی نباشد مشروع نیست و سبق و رمایه شعبه خاص از صغریات جعاله است علاوه از نصوص خاصه وارده در باب سبق و رمایه.
البته در فقه فقط به روایات خود سبق و رمایه می پردازند لکن روایات جعاله هم می گیرد .و نباید این اصل را نکته تلقی کنند مخاطب شرع عقلهای مطلع از زمان، حوادث، و موضوعات است . و نه ذهن های غوطه ور در سطور و صفحات و حکم خوان حادثه نشناس و شرع خوان زمان نشناس.
➖➖➖➖➖➖
💠سوال :
آیا در باب نماز و روزه مسافر چه مقدار خلاء احساس می کنید؟
✅پاسخ: زیاد است ، دو مورد را می پرسم از عروه دارای ۴۳ حاشیه پاسخ این حقیر را استخراج کنید :
🔹الف: در مسافت دو فرسخی (که قطعا نصف مسافت قصر است) طبق فتوای عموم فقهای عظام باید مسافر نماز خود را اتمام بخواند، بدون کوچکترین تردید، اما در چین شهر مسلمان نشینی هست فاصله آن با شهر مجاور دو فرسخ است اما چون شیب تند کوه اجازه نمی دهد احدی از آن جاده برگردد، (و ممکن هم نیست) لذا مسافت رفتن , دو فرسخ , ولی تنها راه بازگشت ۴۰ فرسخ است، پس جمعا" ده برابر مسافت شرعی است.
حالا در عروه و ۴۳ حاشیه آن بالاتفاق نوشته اند باید مسافت رفتن حداقل به ۴ فرسخ برسد. و مطابق کل فتاوای فقهای عظام اعلاالله مقامهم الشریف نماز این مسافر مفروض اتمام است، !
خوب این خلاء ،!
نتیجه این خلاء این است ، کل مسافرین در سفر ۸ فرسخی نماز خود را بشکنند ولی فقط مسلمان یک شهر در چین در ۴۰ فرسخ هم نشکنند ،!!
البته طبق اطلاع از طریق یکی از مسئولین دفتر آیت الله شبیری زنجانی ایشان ۴ فرسخ بودن ذهاب را شرط نمی دانند. که اگر این باشد به نظر بنده حقیر نزدیک است .
سوال : آیا از نظر مقام معظم رهبری هم نماز در 4 فرسخ قصر می شود؟
شنیده ام شما در 500 کیلو متر قصر می دانید توضیح می دهید؟
✅ پاسح: آن طوری که حافظه ام یاری می دهد بلی ایشان هم در 4 فرسخ #قصر می دانند اما توضیح مختصر .
در #شرع_مقدس هیچ نظری روی مقدار #مسافت نیست که چند فرسخ باشد و اگر سخن از 4 فرسخ آمده بخاطر بیان یک معیار است که بزرگان عنایت نفرموده اند و آن معیار این است که اگر طول زمانیِ برای رفتن ، زمان صبح تا ظهر را پر کند پس زمان بازگشت هم پس از ظهر را پر خواهد کرد و اگر طول روز با زمان سفر پر شود نماز قصر می شود , این است معیار قصر شدن نماز و روزه در سفر. و چون در زمان رسول خدا (ص) با طی 4 فرسخ راه زمان پیش از ظهر پر می شده و طبعا زمان پس از ظهر هم با 4 فرسخ بازگشتن پر می شده ولذا بحث 4 فرسخ مطرح شده است و الا قصر رابطه ای با 4 فرسخ ندارد .
نتیجه اینکه معیار این است مسافر اگر تا ظهر صد فرسخ هم برود ولی در اذان ظهر به وطن باز گردد نمازش به فتوای همه فقها تمام است. و اگر پس از ظهر هم برود اگر صد فرسخ برود به فتوای همه فقها باز نمازش تمام است پس آقایان معیار را کشف نکردند لذا خود معَّرِف معیار را خیال فرمودند معیار است . بدون اینکه ملغا شدن 4 فرسخ در قبل از ظهر و بعد از ظهر را مورد توجه قرار دهند که هزار کیلو متر هم مسافر برود و تا ظهر برگردد نماز نمی شکند.
✳️نتیجه اینکه هیچ مسافت خاصی معیار ابدی نیست ولی چون در عصر ما وسیله نقلیه عمومی اتوبوس است و اتوبوس هم تا ظهر 500 و در طول روز 1000کیلومتر می رود ملاک قصر شدن نماز فعلا و موقتا 1000 کیلو متر در رفت و برگشت است. و اگر سرعت وسیله های عمومی بعدا دو برابر بشود در 2000 کیلو متر قصر خواهد شد.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
@mousavizanjany
💠سوال :
استاد !
میدانم شما علما با خود موسیقی میانه ای ندارید و حرام می دانید ولی طبق مقالات و مطالب منتشره در مجلات مختلف مانند مقام موسیقائی ، آغشام، لثارات، نیوار، ووو هنرمندان معروف کشورمان مانند مرحوم جلال ذوالفنون با جنابعالی ارتباط ، جلسات ، و مکاتباتی در خصوص دانش موسیقی و تاریخ موسیقی و تعریف موسیقی داشته اند. و حتی طی یک سفری مرحوم ذوالفنون تا اردبیل برای دیدار با شما آمده بوده ، اینک ما فقط از شما برای تحقیق درباره دانش موسیقی ، تاریخ موسیقی و تعریف موسیقی کمک می خواهیم.
که منبع معرفی کنید برای مطالعه دانشمندان این علم.
فضای ما فضای علمی است مانند حوزه و دانشگاه. و نه فضای موسیقی حرام که قطعا شما موافق آن نیستید و طبعا چون تحقیق ما درباره موسیقی مثبت است خروجی آن به درد مجالس مذهبی مانند مداحی هم میخورد.
✅پاسخ : من فقط برای آن تحقیقی که خروجی آن در مداحی ها و عزاداری ها هم مورد استفاده قرار گیرد ، کمک می کنم.
مراجعا بفرمایید
۱-- به مطالب مرحوم بوعلی سینا در کتاب الموسیقاء
۲-- به مطالب مرحوم خواجه نصیر طوسی در اخلاق ناصری،
۳-- کتاب النسب التالیفیه ، مال حزین،
۴-- بهجه الروح،
۵-- بحورالاحان ،
۶--مجمع الادوار،
۷-- الکرامیه،
۸-- القیاسات التی تستعمل فی الموسیقاء
۹-- رساله در موسیقی مال ابومفاخر ارموی،
۱۰-- رساله در موسیقی مال احمد گیلانی شاگرد میرداماد.
۱۱-- رساله در موسیقی مال امیرخان گرجی .
۱۲-- ...مال امیر خسرو دهلوی
۱۳.... مال بابا فضل الله کاشانی.
۱۴--....مال علی النقی گنجوی .
۱۵-- ...مال درویش علی چنگی خاقانی،
۱۶-- ...مال روشن ضمیر
۱۷-- ...مال خواجه عبدالرحمان غزنوی.
۱۸-- مال عبدالرحمان جامی.
۱۹-- مال محمدعلی .
اسامی کتب بالا یکی بود (( رساله ای در موسیقی))
۲۰-- کتاب الموسیقاء مال حویزی شاگرد شیخ بهایی.
۲۱-- رساله فی الموسیقا مال فارابی.
۲۲-- رساله موسیقی مال خواجه کلان خراسانی.
۲۳-- باز رساله در موسیقی مال سیفی قزوینی.
۲۴-- رساله در موسیقی مال محمد نیشابوری.
۲۵-- ...مال اوحدی
۲۶-- مال میرزا نصیر فارسی.
۲۷--... مال همت. و بالاخره
۲۸-- کتاب الموسیقا علی سبیل المدخل مال ابوعلی سینا.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال :
سلام علیکم.
ایا زیارت عاشورا که به نقل از معصوم آمده سندیت دارد؟؟
و اینکه ایا از اول به همین شکل امروزی بوده و یا چیزی به آن اضافه شده است؟
🔷ادمین : سلام علیکم
قبلا پاسخ داده شده 👇
💠سوال :
راجع به سند زیارت عاشورا توضیحی میخواستم .
✅پاسخ : زیارت عاشورا خون شیعه در رگهای اعتقادی است . و این بنده حقیر درباره سندش و محتوایش در حد یک جلد کتاب 800 صفحه ای مطلب در شبکه های ماهواره ای در یک دهه کامل داشته است .
این زیارت مبارکه پاسخی بوده و هست از سوی اهلبیت (ع) به ابر طاغوت بنی امیه معاویه که کاری کرد مردم تابع سقیفه آیه شجره ملعونه در قرآن را تا آخر قرن اول درباره اهلبیت تطبیق می کردند! و لعن بر امیر الموءمنین (ع) را مطابق آن آیه تبلیغ می کردند!
و اهلبیت هم زیارت عاشورا را تدوین کردند تا امت اسلام بداند مصداق اتم شجره ملعونه بنی امیه و بنی مروان و آن سه《ممهدین برای آنها》هستند. و زیارت عاشورا از نظر بیرونی پرچم سرخ اعتقاد شیعه و از نظر اندرونی خون اعتقادی شیعه در رگهای ایمانی است. در آن فضایی که صدای زیارت عاشورا منتشر می شود آن صدا موج مثبتی دارد که اگر خالص شویم هر بیماری ولو لاعلاج شفا می یابد.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠مرثیه سوزناک مداح اعدامی توسط عربستان؛
*گناه ما این بود که عاشق آل محمد(ص) بودیم😭😭😭😭*
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال :
سلام علیکم وقت بخیر امیدوارم روز خوبی داشته باشید
ببخشید من چند سوال دارم
1-سوختن ستمگر در آتش جهنم چه سودی برای مردم ستمدیده این دنیا دارد؟
2-کسی که به خاطر وضع مالی خود را میسوزاند مگر تا کی باید صبر کند؟و اگر قیام کند کشته میشود!و باز هم میگوییم کسی که خود را کشته بخاطر وضع مالی ،میرود جهنم و همینطور از خود قضاوت میکنیم
3-تکلیف کسی که در جنگلی یا جایی ناشناخته زندگی میکند و نمیداند خدایی وجود دارد یا حتی هواپیمایی، چیست؟
تکلیف این همه ظلم در همه کشورها چیست؟
تا چقدر مردم باید صبر کنند؟
✅پاسخ :سلام علیکم
بهشت مقصد است ، جهنم نرسیدن به آن ، (یوم الحسره) آغاز جهنم است . ((چرا نرسیدم)) که جهنم است
امر طبیعی است. و ربطی به دیگران ندارد..
اما خودکشی اگر ناشی از مظلومیت باشد و معلول عدم کنترل و اختیار باشد. فعل غیر اختیاری است و
فعل غیر اختیاری کتک ندارد
مخصوصا اگر مقدماتش را ظالمان فراهم کرده باشند.
جهنم مال ظالمان است.
و اما انسانهاب جنگلی تا اتمام حجت نشده مصداق مستضعف اند و نه مصداق انسان جهنمی.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله علوی گرگانی را به بیت شریف ایشان و حوزه های علمیه تسلیت عرض میکنیم .
سید حسین موسوی زنجانی
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال :
سلام علیکم
آیه الله قزوینی در درس خارج رجالشان به مناسبتی رسیدن به اصول استنباط احکام شرعیه(صُور اربعه)
در تتمه بیان عقل که یکی از این صور است فرمودن مقصود عقل فردی نیست بلکه منظور عقل جمعی است
ایا این مطلب صحیح است ؟
اگر بله چه تفاوتی با اجماع دارد
✅پاسخ :سلام علیکم
اگر این حرف از اسلام است ، که مراد از عقل،، عقل جمعی است ، مدرک ندارد .
این اولا وثانیا
عقل جمعی را با واژه ((عقلائی )) تعبیر می کنند، و نه با تعبیر عقل جمعی.
وثالثا عقل وسیله برای بنا و ساختن و ربط دادن بین واحدهای شرعی است ، نه اینکه خودش در کنار کتاب الله و عترت سر چشمه جوشان شریعت باشد.
رابعا به قول شما آن معنا با مختصر تسامح به معنای اجماع نزدیکتر است تا عقل جمعی واقعی.
خامسا نه اجماع از ادله است و نه عقل ، فقط ثقلین سفارش شده حجت است و بس.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany