eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
862 ویدیو
44 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
💠سوال : راجع به عدد ۷ چند نکته می شود بیان کرد؟ ✅پاسخ : فعلا ۴۰۰ تا هزار نکته. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
سوال : استاد! محمد غزّالی چقدر بین فلاسفه و عرفای شیعه نفوذ دارد. با توجه به بحث های شما در شبکه های ماهوره ای که فرمودید پر دروغ ترین و پر جعل ترین و بی سندترین و بی اعتبارترین کتاب جهان اسلام یکی احیاء العلوم غزّالی است که شما اسم آن را اماته العلوم گذاشته اید.،؟ ✅پاسخ: مراجعه کنید به درس استاد عظیم الشاءن معاصر حضرت آیت الله جوادی آملی دامت برکاته در مورخه ۱۳۹۵/۱۲/۲۴ در بحث استیفای عدد طلاق. سبب چهارم (نُه طلاق). تا معلوم شود غزالی پیروی تصوف اهل کتابی چه قدر ذهن شریف مرحوم ملاصدرا و حتی ذهن شریف مرحوم آخوند خراسانی را و ذهن شریف مرحوم شعرانی را به خود جلب و مشغول کرده بوده است! البته خود آیت الله جوادی آملی هم نسبت به غزالی نظر شریفشان مساعد است.! کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام علیکم استاد عزیز آیا در منابع اهل تسنن روایتی با سند صحیح راجع به شهادت رسیدن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها توسط عمر بن خطاب وجود دارد؟ یا راجع به ضرب و شتم ایشان؟ ✅پاسخ : سلام علیک قبلا جواب گفته ام ارسال می کنم👇👇 استاد بزرگوار نظرتان در این خصوص چیست؟ ✅پاسخ : در بحارالانوار ج14 ص14و19 وج85 ص261 وج101ص44 ج100 ص200 وج28 ص270 و283 و401 و ج43 ص 198 و ج 44 ص 83 و کتاب الملل والنحل شهرستانی سنی ج 1 ص 57 واحتجاج طبرسی ج1 ص 109 چاپ مصطفوی وووو در تمام این آدرسها امده با ضربه قنفذ و یا لگد عمر پهلو فاطمه (ع) آسیب دید و شهید شد.  وآیت الله فضل الله گویا به مصلحت وحدت امت چنین فرموده اند بلی ممکن است در سند آن روایات ضعفی باشد ولی طبیعی است چون امنیتی بوده بخاطر حفظ جان راوی اسناد را مجهول نگهداشته اند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
💠سوال : سیدنا ،دعای سحر سندا یا از لحاظ متن اعتبار دارد برای خواندن؟👇 رَوَيْنَاهُ بِإِسْنَادِنَا إِلَى جَدِّي أَبِي جَعْفَرٍ الطُّوسِيِّ بِإِسْنَادِهِ إِلَى عَلِيِّ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ فَضَّالٍ مِنْ كِتَابِ الصِّيَامِ وَ رَوَاهُ أَيْضاً ابْنُ أَبِي قُرَّةَ فِي كِتَابِهِ وَ اللَّفْظُ وَاحِدٌ فَقَالا مَعاً عَنْ أَيُّوبَ بْنِ يَقْطِينٍ‌ إِنَّهُ كَتَبَ إِلَى أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا ع يَسْأَلُهُ أَنْ يُصَحِّحَ لَهُ هَذَا الدُّعَاءَ فَكَتَبَ إِلَيْهِ نَعَمْ وَ هُوَ دُعَاءُ أَبِي جَعْفَرٍ ع بِالْأَسْحَارِ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ قَالَ أَبِي قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ علیه السلام لَوْ يَعْلَمُ النَّاسُ مِنْ عِظَمِ هَذِهِ الْمَسَائِلِ عِنْدَ اللَّهِ وَ سُرْعَةِ إِجَابَتِهِ لِصَاحِبِهَا لَاقْتَتَلُوا عَلَيْهِ وَ لَوْ بِالسُّيُوفِ‌ وَ اللَّهُ يَخْتَصُّ بِرَحْمَتِهِ مَنْ يَشاءُ وَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع لَوْ حَلَفْتُ لَبَرَرْتُ أَنَّ اسْمَ اللَّهِ الْأَعْظَمِ قَدْ دَخَلَ فِيهَا فَإِذَا دَعَوْتُمْ فَاجْتَهِدُوا فِي الدُّعَاءِ فَإِنَّهُ مِنْ مَكْنُونِ الْعِلْمِ وَ اكْتُمُوهُ إِلَّا مِنْ أَهْلِهِ وَ لَيْسَ مِنْ أَهْلِهِ الْمُنَافِقُونَ وَ الْمُكَذِّبُونَ وَ الْجَاحِدُونَ وَ هُوَ دُعَاءُ الْمُبَاهَلَةِ تَقُولُ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ بَهَائِكَ .... اقبال الاعمال سید بن طاووس سند دعای سحر👆 ✅پاسخ : سلام ایوب ابن یقطین مجهول است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام این👇👇 روایت هم ساخته صوفیه است؟ 🗯 مردم چهار گروه هستند. امام كاظم عليه السلام: 🔸اَلنّاسُ عَلى اَرْبَعَةِ اَصْنافٍ: جاهِلٌ مُتَرَدّى مُعانِقٌ لِهَواهُ وَ عابِدٌ مُتَقَوّىكُلَّما اَزْدادَ عِبادَةً اَزْدادَ كِبْرا وَ عالِمٌ يُريدُ اَنْ يوطَاَ عُقْباهُ وَ يُحِبُّ مَحْمِدَةَ النّاسِ وَعارِفٌ عَلى طَريقِ الحَقِّ يُحِبُّ القيامَ بِهِ فَهُوَ عاجِزٌ اَوْ مَغْلوبٌ فَهذا اَمْثَلُ اَهْلِ زَمانِكَ وَاَرْجَحُهُمْ عَقْلاً؛ 🔸مردم چهار گروهند: 🔻جاهلى كه غرق در هوا و هوس و در معرض هلاكت است، 🔻عابدی که تظاهر به تقوا مى كند و هر چه بيشتر عبادت مى نمايد، تكبرش بيشتر مى شود، 🔻 عالمى كه مى خواهد پشت سرش حركت كنند و دوست دارد از او تعريف نمايند، 🔻 وحق شناسِ حق پويى كه دوست دارد حق را به پادارد، اما يا ناتوان است و يا زير سلطه. 🔸 چنين فردى بهترين نمونه روزگار و عاقل ترين مردم دوران است. 📚 خصال، ص ۲۶۲ @BotShenasi   ✅پاسخ : سلام علیک در خصال صدوق خبر ۱۲۵ اربعیات است بین صدوق و امام صادق (ع) تمام روات افتاده است . صدوق متوفای اواخر قرن چهارم است و امام صادق (ع) متوفای قرن دوم. (۱۴۸) کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
📗درس شانزدهم از سلسله دروس طلاق. یکی از مسائلی که در باب طلاق فقهای عظام مطرح فرموده اند و دارای اختلاف شدید و وقت گیر است بحث تقسیم طلاق به سه قسم سپس تفسیر و تفکیک بی ثمر بین طلاق عدی و طلاق سنی بالمعنی الاخص و طلاق سنی بالمعنی الاعم است. اما گویا ما برای فرار از این گردابی که هیچکس بدون استفاده از، (( والمسئله لاتخلوعن الاشکال)) آن مطلب را خاتمه نداده . می توانیم با جمع بندی مجموع روایات وارده چنین بگوئیم : اگر سه طلاق در داخل عده طلاق رجعی پس از تحقق سه رجوع بدون عقد صورت گیرد و طلاقهایش پس از احراز شرایط طلاق باشد طلاق عدی است و اگر طلاقها پس از پایان عده ها با عقد جدید باشد طلاق سنی است. اولی را به این اعتبار طلاق عدی می گویند که اولا در قرآن لعدتهن آمده و ثانیا رجوع ها بخاطر بقای عده بوده و در داخل عده بوده و بدون عقد جدید صورت می گیرد .و اما طلاق سنی به اعتبار اینکه طبق سنت رایج جریان دارد و پس از اتمام عده در هر بار طلاق عقد مجدد واقع میشود . و اگر سه بار تکرار شود میرسد به حرمت ازدواج، پس از طلاق سوم طلاق هم سنی گفته می شود و هم ازدواج با آن زن بدون محلل حرام می شود. عبارت تحریرالوسیله امام در این مسئله ( در تحریر مسئله ۲ درالقول فی اقسام الطلاق ) چندین مشکل دارد .توجه کنید به متن تحریر: (( کل امره حره اذا استکملت الطلاق ثلاثا مع تخلل رجعتین فی البین حرمت علی المطلق حتی تنکح زوجا غیره ،سواء واقعها بعد کل رجعه و طلقها فی طهر آخر غیر طهرالمواقعه -- هذا یقال : طلاق العده-- اولم یواق ع، سواء وقع کل طلاق فی طهر او وقع الجمیع فی طهر واحد ، فلو طلقها مع الشرائط ثم راجعها ثم طلقها، ثم راجعها ثم طلقها فی مجلس واحد حرمت علیه فضلا عما اذا طلقها ثم راجعها ثم ترکها حتی حاضت وطهرت ثم طلقها وهکذا.)) اولا طلاق یعنی کمال طلاق و نه اولین جزء طلاق ، صیغه طلاق کل طلاق نیست فقط و فقط جزء اول طلاق است ،وقتی عده تمام شد تازه تمام ارکان طلاق تکمیل میشود. ثانیا طبق صحیحه زراره و صحیحه ابی بصیر امام (ع) تصریح کرده :((ویواقعها)) اما امام ( ره) در تحریر فرموده جماع و مواقعه شرط نیست. ثالثا در صحیحه ابی بصیر اسم طلاق عده را طلاق رجعت گذاشته و طلاق رجعت تکرار نمی شود مگر اینکه ان قدر صبر کند که حیض و طهر جدید حاصل شود. و اگر تکرار طلاق چه مرسلا ( انت طالق ثلاثا) باشد و یا ولائاً و تکرارا باشد دلیلی بر مشروعیت ندارد . چون گفتیم طلاق تنها صیغه نیست تا عده تمام شود بدنه طلاق استمرار دارد. رابعا در مسئله ۴ فرموده در طلاق عدی متکرر منجربه ۹ طلاق مواقعه شرط است... نعم لوطلق تسعا طلاق العده .....حرمت علیه ابدا ........و یعتبرفیه امران ....الثانی: وقوع المواقعه. در حالی که در مسئله ۲ فرموده بود: سواء وقعها ....اولم یوقعها.!! 🖊توضیح اینکه ایشان پس از سه طلاق عدی ، ازدواج چهارم را مشروط به محلل می دانند این درست است ،اما مواقعه را در دوره رجوعهای ثلاثه به همسر شرط در تحقق تحریم نمی دانند .این مسئله ۲ است. ما عرض می کنیم رجوعی که مواقعه در آن نباشد نه برای شرطیت طهر در طلاق معنا می ماند ،و نه شرطیت عده معنا دارد و نه حتی رجوع مورد انتظار عرف صدق می کند. اما در مسئله ۴ در تحقق حرمت ابدی که ۹ بار تکرار شدن طلاق( و بین طلاق ها محلل هم باشد) است می فرمایند مواقعه شرط تحقق حرمت ابدی است.!! این تهافت روشنتر از تناقض !! ولی مرحوم آیت الله آقای خوئی مواقعه را شرط می دانند درست هم همان است و مطابق روایات است. ولی باز در تفاوت بین طلاق عدی و سنی در این مسئله حرمت ابدی در ۹ طلاق روی فتوای خود استوار نیست ، با احتیاط کردن در هر دو طلاق مسئله را به پایان برده است .که ناشی از اجمال در متن روایات زراره ، و داود ابن سرحان و جمیل و ابراهیم ابن عبدالحمید است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : با چه جرئتی می توانیم بگوئیم تمام یک قبیله مسلمان ، همه و همه و قاطبه ، ملعون هستند که شما در زیارت عاشورایتان میگویید (( اللهم العن بنی امیه قاطبهً)) شاید یکی پیدا شد که مومن شد.؟ ✅پاسخ : چون رسول خدا (ص) فرموده : فی کل حی ّنجیب الا فی بنی امیه. (خصال اربعیان خبر۵۶) در تمام قبایل ،، نجیب ( مومن درست کار) هست جز در قبیله بنی امیه. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال قرآنی : با توجه به اینکه شما مولف کتاب (( قرآن معجزه جاویدان )) هستید رابطه ریاضی بین سوره انعام و اعراف چیست؟ همچنین رابطه ریاضی بین سور مائده و انعام ؟ ✅پاسخ: در کل قرآن فقط دوتا واژه (( بطن)) وجود دارد و هر دو در این دو سوره انعام و اعراف است ، پیام مشترکی دارند و در بین سوره انعام و مائده واژه ((اعدلوا)) قرار دارد و ((بطن)) و ((اعدلوا )) در خارج از آن سوره ها نیست و دارای پیام خاصی هستند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال قرآنی : طبق گفته علامه طباطبائی واژه (( انزل)) در معنای نزول دفعی و واژه (( نزّل)) در معنای نزول تدریجی در قرآن استعمال شده است. شما هم قبول دارید؟ ✅پاسخ : عکسش درست است ما در کتاب تفسیر راهبردی فرمایش علامه را با متن قرآن کریم رد کردیم. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال یا اشکال :و پاسخ👇 💠سوال :استاد ! برای طرح در قبال سنی ها صریح ترین آیه قرآن در امامت کدام است؟ ✅پاسخ : زیاد است . شما بپرسید اگر شما معتقد به قرآن هستید قرآن در اواخر سوره فاطر فرمود: سنت الله بین تمام امتهای انبیاء یکی است .و در آیه ۵۸ بقره هم بنی اسرائیل باب حطه داشتند . باب حطه مسلمانان چیست و یا کیست و یا نیست ؟ . طبق آن آیه قرآن ، بخشش بنی اسرائیل در گرو تسلیم در قبال باب حطه بوده ، اهلبیت(ع) فرمودند باب حطه اسلام ، اهلبیت است. پاسخی جز فرار ندارند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany 💠سلام . در ارتباط با این 👆پاسخ حاج آقا: در قرآن کریم امامت مانند نبوت به عنوان یک جایگاه طبقه بندی نشده ، و این آیات هم امامت را اثبات نمی‌کند. «فَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِيلًا ۖ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِيلًا» «وَقُولُوا حِطَّةٌ نَغْفِرْ لَكُمْ خَطَايَاكُمْ ۚ » و بگوييد: [خداوندا،] گناهان ما را بريز. مشکل این نیست که بخواهیم در مورد محبت به اهل بیت و فضائل آن‌ها صحبت کنیم. مشکل اینه که به سلسله امامت مثل نبوت در قرآن پرداخته نشده!!!! ✅پاسخ :سلام علیکم آنچه آوردیم تفسیر متعدد اهلبیت از آیات امامت است ، تفسیر اهلبیت شامل تفسیر استتاری و امنیتی قرآن است. و امامت در قرآن با واژه شهدا ،،اشهاد،، شهید،، شاهد،، هاد،، ولی،، موذن،، نقباء،، عین،، شهر،،....... جنب الله ،، وزیر ،، حجت ،، باب ،، و باب حطه دسته بندی شده و ۱۱۵۴ آیه مربوط به امامت است ،!!! چگونه می فرمائید :(( مشکل اینه که به سلسله امامت مثل نبوت در قرآن پرداخته نشده!!!!!)) اگر جنابعالی از ۱۱۵۴ آیه امامت اطلاع داشته اید و چنین می فرمایید؟ یک عجب!!! و اگر نداشته اید بدون عجب . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany