💠سوال :
سلام. بگویید منبع را توضیح دهند ؟
✅پاسخ :سلام
در نور الانوار نیّری بروجردی
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال :
درباره روایات مربوط به حرکت آذربایجان و ترک در آخرالزمان منبع معرفی کنید.
✅پاسخ : دو منبع مجازی فرستادم.
الزام الناصب فی اثبات الحجه الغائب عجل الله تعالی فرجه الشریف - الیزدي الحائري، علي - کتابخانه مدرسه فقاهت
https://lib.eshia.ir/71834/2/164/%D8%B5%DB%8C%D8%AD%D8%AA%D9%87
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل از ظهور/ آغاز جنگ جهانی یا تدارک حمله از سوی دشمن به مناطق شیعی؟ / ائتلاف نظامی «اخوان الترک» و «ولد عباس» در همسایگان شمالی ایران | پایگاه اطلاع رسانی رجا
https://www.rajanews.com/news/341260/%D8%B3%D9%86%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%88%DB%8C-%D8%A2%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%C2%AB%D8%A2%D8%AA%D8%B4-%D8%A2%D8%B0%D8%B1%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86%C2%BB-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%B8%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%88%DB%8C-%D8%AF%D8%B4%D9%85%D9%86-%D8%A8%D9%87
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال :
ببخشید استاد.
زمان افطار از نظر حضرتعالی، غروب آفتاب است یا هنگام مغرب؟
✅پاسخ :
فتوای فقهای شیعه درست است که اضمحلال حمریه مشرقیه است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام علیکم
وقت مبارک استاد معزز بخیر
وضعیت فرهنگی و بالخصوص امر حجاب را چگونه ارزیابی می فرمایید؟
برای درمان وضع اسفناک حجاب چه توصیه ای برای مسولین و چه راهکاری برای عموم مکلفین دارید؟
آینده امر حجاب را چطور می بینید؟
✅پاسخ :
سلام علیک قبلا پاسخ ذیل را منتشر کرده بودم. باز هم منتشر می کنیم👇👇
7.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ رهبر انقلاب به منتقدان حجاب اجباری در جامعه.
یکبار برای همیشه گوش بدید
💠سوال : تحلیل شما
درباره صحبت مقام معظم رهبری در خصوص حجاب اجباری چیست؟
✅پاسخ: حجاب اصل قرآنی است. دفاع از حجاب وظیفه مسلمانان است . منتها بحث سر این موضوع است :((چرا جامعه از حالت دارای حجاب عصر امام خمینی پس از دهها سال بسوی فرار از حجاب رهسپار است؟! ))، آیا این تنفر از حجاب و احکام اسلام در خانمهای بی حجاب ریشه در انحراف مردم دارد؟
و یا ریشه در پیاده نشدن اسلام زیر سایه ضعف مسئولان دارد ؟
این را جواب باید داد و الّا فرمایش آیت الله خامنه ای همان اسلام است. اگر تنفر از حجاب زیر سایه عدم موفقیت مسئولان شکل گرفته پس باید مبارزه با بی حجابی هم از طریق مبارزه با عامل و سبب بی حجابی صورت گیرد. کلام در اصل قضیه نیست، بلکه کلام در شکل مبارزه است. اگر با رانتخواران ، انگل زاده ها، و مفسدین داخلی مبارزه واقعی شود ، قطعا کنترل حجاب آسان خواهد بود. و الاّ نتیجه حجاب باتومی نتیجه آهن سرد کوبیدن خواهد بود همانطوری که تا حالا چنین بوده. کسی شک ندارد باید رهبر جامعه اسلامی از حجاب دفاع کند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال :
چرا اسلام دست و پای انسان را می بندد ؟!
چرا حلال نمی کند این همه حیوانات دریائی را
فقط ماهی فلس دار را حلال می داند!؟ آزادی انسان در استفاده از طبیعت خودش ارزش است.
✅پاسخ : متنی را ارسال می کنم بخوانید تا بدانید اسلام اعلم است.
🔮ﭼﺮﺍ ﻣﺎﻫﯽ ﺑﺪﻭﻥ پولک حرام ﺍﺳﺖ؟
🔶ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺍﺭﻭﭘﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ﻭ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﺎﺕ ﺧﻮﺩ ﺩﺭﯾﺎفته اند ﮐﻪ تنها ﻣﺎﻫﯿﺎﻥ "ﺑﺪﻭﻥ ﻓﻠﺲ=پولک" ﺟﻬﺖ ﺗﺤﻤﻞ ﻓﺸﺎﺭ ﺁﺏ ﺧﺼﻮﺻﺎ ﺩﺭ ﺍﻋﻤﺎﻕ بسیار پائین تر، ﻧﺎﭼﺎﺭ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﺩﺭﺍﺭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺣﺒﺲ ﮐﻨﻨﺪ.
🔶ﻟﺬﺍ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺳﺒﺐ ﺳﻤﯽ ﺷﺪﻥ ﮔﻮﺷﺖ ﺍﯾﻦ ﻣﺎهی ها ﺷﺪﻩ ﻭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﻫﯿﻬﺎ ﺩر ﻃﯽ ﺣﺘﯽ ﯾﮏ ﺩﻭﺭﻩ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﺳﺒﺐ ﺑﺮﻭﺯ ﺑﯿﻤﺎﺭﯾﻬﺎﯼ ﮔﻮﺍﺭﺷﯽ ﻭ...ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال :
متحد شدن ایران و کشورهای عربی مانند عربستان را چگونه ارزیابی می کنید؟
✅پاسخ : فقط ۴۰ سال دیر شد خسارات عظیمی را متحمل شدیم. از اول راه صحیح همین بود .ولی دیر شروع کردند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال قرآنی : در زیارت ((حُجَّتَکَ علیٰ مَن فَوقَ الاَرض و مَن تَحتَ الثَرای)) در کلیپ ارسالی منظور از من تحت الثرای چه کسانی هستند؟
اَللّهُمَ صَلِّ عَلي علي بن مُوسَي الِّرِضا المَرُتَضي...
https://www.aparat.com/v/kdy9e
✅پاسخ : اولا روایاتی که ذیل واژه ((تحت الثرای)) در آیه ۶ سوره طه آمده و می گوید زمین روی شاخ گاو و گاو روی ماهی و ماهی روی سنگ وووو است. و سپس تطبیق کردند به ۱۲ برج و سپس تطبیق کردند با ۱۲ امام همه بی سند و جعلی است.
ثانیا : فقط رسول خدا به سوی جن و انس مبعوث شده ، سایر انبیاء به سوی جن مبعوث نشده اند و امام رضاء امام اجنه مومن هم هستند و جن در زیر زمین (تحت الثرای) نیز حضور دارند .
ثالثا : ثرای را به معنای خاک مرطوب معنا کرده اند ، که شامل انسانهای ساکن در آن طرف کره زمین باشد که بین این طرف زمین و آنطرف زمین ،، زمین مرطوب زیرا قیانوس ها واقع شده ،و منظور مردم ساکن در قاره امریکا از کانادا گرفته تا آخر شیلی است.
🔹نتیجه این که : (( مَن)) موجود در تحت الثرای یعنی اجنه مومن در زیر زمین و مردم ساکن در آن طرف کره زمین که مردم قاره آمریکا است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
📗درس هفدهم از سلسله دروس طلاق
بحث در این است آیا اگر مرد در طلاق رجعی رجوع کند اما مواقعه نداشته باشد، و هر سه بار طلاقش چنین باشد حالا آیا همان سه طلاقی خواهد بود که ازدواج مجدد با آن زن مطلقه حرام است مگربا محلل؟! و یا با تکرار طلاق این چنینی اصلا طلاق تکرار نمیشود و یکی محسوب می شود؟.
📚با بررسی روایات فریقین مخصوصا روایات اهل سنت سه طلاق ثابت نمی شود ،و اینکه در سنن بیهقی امام صادق (ع) فرموده باشد : ((ما اهلبیت موافقیم که چنین طلاقی سه طلاق محسوب می شود و زن بدون محلل حرام می شود)). دلیل تقیه است . و اگر در روایت دیگر باز به امیرالمومنین(ع) نسبت داده اند این حکم را که ایشان در یادداشتی در داخل یک جزوه محفوظ نگهداشته بوده ووو سند معتبری ندارد.
و اگر دسته ای از روایات اهل سنت می گوید : تا اوایل خلافت عمر چنین بود که طلاق آنچنانی یک طلاق محسوب می شده ، اما عمر آنرا سه طلاق کامل به رسمیت انداخت . دلیل دیگر بر تقیه است. و کذا اگر در دسته ای از روایات جریان طلاق سه گانه(( ام رکانه)) در مجلس واحد را رسول خدا (ص) فقط یک طلاق محسوب کرد. و ابوداود هم گفته این دسته از روایات معتبر است. باز دلیل صحت مدعای ما است که سه طلاق محسوب نمی شود و همچنین اگر در روایت دیگر اهل سنت ابن عباس گفته هر طلاقی که پس از طهر جدید حاصل شود فقط آن طلاق سنی است ( در قبال طلاق بدعی) نه طلاق بدون جماع و در مجلس واحد باز مؤید نظر ما است که سه طلاق محسوب نمی شود. بعلاوه بیهقی می گوید عمر پیگیر قصه بوده تا چنین طلاقی را مشروع جلوه دهد وقتی در موردی متوجه شد طلاقهای اتفاق افتاده در مجلس واحد و بدون فاصله طهر مستقل یک طلاق محسوب بوده :(( فغلظ علیهم فجعلها ثلاثا)) به شدت از دست آنها عصبانی گشت و گفت باید سه طلاق حساب شود. مراجعه شود به تفصیل مطلب در سنن بیهقی از خبر ۱۵۳۴۸ تا ۱۵۳۶۹.
در خلال این روایات مشخص می شود قسم خوردن امام صادق که (( معاذالله من چنین فتوائی ندادم که سه طلاق در مجلس واحد فقط یک طلاق است )) بخاطر این بوده ، امام آن نوع طلاق بدون جماع و بدون عده بعد از طلاق را باطل می دانسته ، اما عمر گفته بوده صحیح است .از این موارد و ۲۱ روایت دیگر و تفاسیر ذیلش معلوم میشود روایات مجوز سه طلاق در مجلس واحد بدون رعایت طهر و طلاق و خروج از عده تقیه ای بوده است.
توضیح اینکه طلاق عدی که قبلا توضیحش گذشت فرقش با طلاق سنی در این است که در طلاق عدی فقط عقد تکرار نمی شود در باقی مسائل یکی هستند یعنی
۱-- صیغه طلاق دوم و سوم پس از رجوع تکرار می شود ،یعنی در رجوع فقط عقد تکرار نمی شود .
۲-- طلاق پس از طُهر جدید واقع می شود.
۳-- و طهر جدید و مستقل ممکن نیست مگر اینکه زمان بگذرد
۴-- و(( گذر زمان مشروط در طهر )) ممکن نیست ،مگر انقضای طهر قبلی که با حیض محقق شود .
۵-- و انقضای طهر قبلی هم مستلزم گذشت حداقل فاصله بین طهرین است که ده روز است .و ده روز هم ما مجلس واحد نداریم .
حاصل این شد ، در طلاق عدی هم دومین و سومین طلاقش بدون مواقعه ، محقق نمی شود یعنی دنبال مواقعه بدون صبر تا حصول طهر جدید زمینه رجوع محقق نمی شود. و طی این مراحل پنجگانه در مجلس واحد ممکن نیست.
پس فرق طلاق عدی با طلاق سنی در این است که در طلاق عدی یعنی رجعی در رجوع عقد لازم نیست .و صبر تا انقضای عده لازم نیست. اگر بفرمایید دسته ای از روایات مخالف این استنباط است. عرض می کنم اولا در قبال آن روایات مد نظر شما ،،روایات معارض هست، بعلاوه آن روایات مورد نظر شما ،، موافق عامه مخصوصا فتوای عمر است. بعلاوه روایتی که مال عبدالحمید طائی است که در جای دیگر اسم او عبدالحمید ابن عواض است و لو گفته شده به اتهام تشیّع اعدام شده لکن کثیرالروایه نیست.
چون بیش از ۱۹ روایت ندارد. حتی در این روایت هم تدلیس هست چون برای تدلیس در سند روایت اسم یک نفر را دو جور نقل می کنند تا روایت زیاد دیده شود. ایشان را گاهی طائی گاهی ابن عواض گفته اند. و محمدابن حسین در سند این روایت نیز بدلیل حذف اسم جد نوعی تدلیس در سند است ،و اسم مشترک بین چند نفر است ، به هر حال در حدائق خبر عبدالحمید طائی را غیر از خبر عبدالحمید ابن عواض دانسته و دو تا حساب کرده .،و روایت علی ابن راشد هم مضمره است. با این تدلیس و اضمار و بلبشوئی ، نمی شود حکم خدا را ثابت کرد .یعنی طلاق دوم و سوم پس از رجوع اول و دوم بدون مواقعه فرض شده و روایات قوی و مطابق با قواعد می گوید سه طلاق محسوب نمی شود و روایاتی که می گوید سه طلاق محسوب می شود مطابق فتوای زوری عمر ابن الخطاب است.
🗞نتیجه اینکه ما نمی توانیم کلام امام در تحریرالوسیله در مسئله ۲ درباب القول فی اقسام الطلاق :((فلو طلقها مع الشرائط ثم راجعها ثم طلقها ثم راجعها ثم طلقها فی مجلس واحد حرمت علیه ....)) را بپذیریم.
چون روایات باب در جهت تایید فتوای زوری عمر است. و روایات شیعه تقیه ای محض است.👇👇
👇👇👆👆
نکته آخر اینکه فقهای شیعه در تمام مسائل قضائی، و جزائی باید ابتدا فتوای عمر در فضای حکومتی را رصد کنند سپس در جهت خلاف آن فتوای دهند. و نه مطابق آن دسته از روایات شیعه که همسو با فتوای عمر است که مطمئنا تقیه ای است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : در امکان کلیپ افشا کننده و ۳۰ نکته ای آقای موسوی زنجانی درباره عقاید ابن عربی را در کانال مشکات منتشر کنید تا منابعش را بررسی کنیم.
✅پاسخ : ارسال شد👇
24.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany