کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مشکات اهل بیت (ع)
👇👆 خدایت بتو دهد بخور ، به همه شهرهایی که از تو بسیار دورند که از شهرهای این امتها نباشند چنین رفتار
👇👆
! و عمر با جعل این حدیث وقتی به قدرت رسید گفت یاالله حرکت برای کشورگشایی و مسلمان کردن بشر زیر سایه شمشیر "والخیر تحت بارقه السیوف" خیر زیر سایه بارقه شمشیرها است.
اکنون روایت جعلی عمر یکی از مستندات کتابِ جهادِ هم فقهایِ سنی است و هم شیعه !! پس با این کم اطلاعی از تاریخ پیچیده اسلام و مسلمین نمی توان کتاب جهاد نوشت. و باید پس از اشراف کافی بر تاریخ و حدیث فریقین اقدام به تفقه کنیم.
🔹ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی،شماره (12)
کتاب جهاد بین کتب فقهی سنی و شیعه از خام ترین کتب فقهی است ، چرا که ماهیت نظامی و سیاسی داشته و انحصاری حکام جائر بوده و لذا در هیچ محفلی نمی شده مطرح کرد مگر در محفل کوچک و خصوصی و ناقلین محتوای آن مجلس خصوصی امام (ع) هم نمی توانستند در هر محفلی مطرح کنند. به همین سبب می بینیم صاحب جواهر که نابغه عالَم فقه است در کتاب جهاد صفحه 110 روایت جعلی ماخوذ از تورات را خیال فرموده روایت رسول خدا (ص) است آنقدر بالا برده که فرموده 《قدرواه العامه والخاصه 》! در حالی که در هیچ کتاب خاصه یعنی شیعه چنین روایت اسرائیلی از اهلبیت نیست ،
🔸بلی #شیعه بیش از سنی نقل کرده اما همه و همه را از اهل سنت نقل کرده اند! و این غفلت فقها و مفسرین شیعه هم ناشی از گستردگی آن متن تورات بعنوان روایت اسلامی در کتب اهل سنت بوده است. و در صفحه 113 جواهر هم خودش و هم از متن شرایع قضیه جعلی متن تورات را بعنوان متن مفتابه معرفی فرموده است.!
همچنین برای اثبات خام بودن و حلاجی نشده بودن کتاب جهاد بین کتب فقهی کافی است به مطلب مربوط به متارکه موقت جنگ و مهادنه و آتش بس موقت توجه کنید خواهید دید ممکن نیست عملی شود چون محدود کردن حداکثر آتش بس به ده سال نه مطابق فنون جنگی است و نه فقهی، آخر چرا در تمام شرایط چشممان را ببندیم به یک ضابطه ای که خروجی هیچ محاسبه نظامی نیست . چرا باید پس از ده سال بجنگیم!؟
✳️بهر حال کتاب جهاد یعنی کتاب نظامی و ما شیعه ها مخصوصا فقهای عظام تا این اواخر نه نظام داشته ایم و نه نظامی بوده ایم. حالا اگر کسی هیچ اطلاعات نظامی نداشته باشد خروجی اجتهاد او درباره مسائل نظامی چه خواهد بود.؟! بنده حد اقل بیش از 200 کتاب نظامی سیاسی و امنیتی مربوط به عصر جدید مطالعه کرده ام ، هیچ رابطه ای بین فنون نظامی موجود و کتاب جهاد نیست . و حوزه های علمیه موجود سنتی هم بسته تر و بیگانه تر از وضع نظامی جهان معاصر است. برای پر کردن فاصله بین کتاب جهاد سنتی حوزوی و بین واقعیتهای نظامی و سیاسی جهان حاضر چاره ای نیست مگر فاصله گرفتن و فرار کردن از دروس سنتی جهاد و مطالعه مقارن و موازی کتابهای نظامی روز و آیات جهاد و روایات کلی و نه روایات ناظر به صغریات و قضایای خارجیه معاصر اهلبیت (ع).
ادامه دارد👇
کتاب جهاد از منظر این حقیر
از نظر این حقیر اگر بخواهیم کتاب جهاد از منظر قرآن و اسلام برای قرن حاضر تدوین کنیم باید سر فصلهایش چنین باشد:
فصل نیروی هوایی و یا هوا فضا ،
اما آیات نیروی هوایی : و ارسل علیهم طیرا ابابیل ترمیهم بحجارت من سجیل فجعلهم کعصف ماکول. (سوره فیل) و من خطِف الخطفه فاتبعه شهاب ثاقب (والصافات/10) و
جعلناها رجوما للشیاطین (ملک /5) و
انا کنا نقعد منها مقاعد للسمع فمن یستمع الآن یجد له شهابا رصدا (جن/9) . و یقذفون من کل جانب. (والصافات/8) اونسقط علیهم کسفا من السما،(سباء/9) والاّ من استرق السمع فاتبعه شهاب مبین.(حجر/18) ووو
در آیه اول اشاره به نقش موشکهای هوا به زمین در جهاد .
در آیه دوم اشاره به موشکهای خودکار رصد کننده ابزار ربایش اسرار نظامی در جهاد .
در آیه سوم اشاره به نقش سرعت در ابزار دفاعی در جهاد .
در آیه چهارم اشاره به نقش ماهواره های جاسوسی فضایی در جهاد .
در آیه پنجم اشاره به ضرورت متعدد بودن مراکز تهاجمی در جهاد.
در آیه ششم اشاره به نقش ابَر بمب های سنگین وزن در جهاد .
و در آیه هفتم اشاره به نقش قدرت استراق سمع و اشراف اطلاعاتی بر مراکز نظامی دشمن در جهاد .
استخدام هوا و باد توسط حضرت سلیمان که در یک روز به اندازه دو ماه در سفر مسافت طی می فرمود که در سوره سبا آیه 12 آمده است همه ابزار مورد لزوم اولیه جهاد است که یک کلمه در کتب جهادی نیامده است .
البته توجه کنیم آیه ها ناظر به امور خاصی است اما اهلبیت(ع) فرموده اند از وجوه ناپیدای قرآن استفاده ی پیدا کنید .
آنچه گفتیم تفسیر نیست اشاره است. و اما قرآن درباره نقش نیروی زمینی ارتش اسلام در جهاد مطالب مهمتر دارد ما فقط به بعضیها اشاره می کنیم .
در آیه واعدوا لهم ما استطعتم من قوه ، امام (ع)فرمود مراد ابزاری است از پرتاپ کننده جدا شده پس از طی مسافتی به هدف بخورد که مصداقش در قدیم تیر اندازی بوده امروز موشک است. و در آیه و انزل جنودالم ترواها (👇
👇👆
توبه/26) و فارسلنا علیهم ریحا و جنودا لم تروها (احزاب/9)
و آیه 40 سوره توبه اشاره به نقش اساسی قدرت استتار از چشم دشمن در نفرات و ادوات است. و در آیه 28 سوره نمل :ادخلوا مساکنکم لا یحطمنکم سلیمان و جنوده . اشاره به نقش تونلهای عمیق زیر زمینی در حفاظت از ادوات و نفرات ارتش است. ووو پس کتاب جهاد عبارت نیست فقط از بیان حکم شرعی هجوم و یا دفاع ، بلکه کتاب جهاد عبارت است از بیان حکم شرعی عملهای دفاعی و ارتقاء بخشی دائمی بر توان دفاعی متناسب با زمان و معرفی شکلهای و اصول رزم متناسب با زمان .
✳️و اما موضع قرآن در نگاه به نقش نیروی دریایی : اولا در قرآن کریم فرعون بعنوان بزرگترین ابر قدرت تاریخ معرفی شده و 74 بار از قدرت او یاد شده است اما در سوره بقره آیه 50 و انفال آیه 54 و یونس آیه 90 و طه آیه 78 و سوره اعراف آیه 136 و سوره قصص آیه 7و 40 و سوره زاریات آیه 40 تصریح فرموده حضرت موسی(ع) فرعون را با نیروی دریایی آسمانی غرق کرد . و در سوره نحل آیه 14و فاطر 12 میفرماید: کشتیهای غول پیکر را ببینید که چگونه سینه اش آب اقیانوسها را می شکافد! آن هم برای تامین روزی شما . و درباره توان تسلط حضرت سلیمان بر شیاطین در تسخیر منابع مهم اقیانوسها می فرماید: و من الشیاطین من یغوصون له، یعنی یک دسته از اجنه کافر به استخدام سلیمان در آمده و جواهرات اقیانوسها را استخراج نموده و در اختیار سلیمان قرارمی دادند. و امثال این آیات جهت میدهد تا مسلمین نقش تسلط دریایی را دریابند.
❎حاصل این شد که کتاب جهاد اگر یک بخشش بیان احکام جهاد است بخش مهمتر آن ابداع شکلهای رزم ، اختراع ابزار دفاعی متناسب با زمان است.👇
ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهادابتدایی شماره(13)
جامع ترین کتاب درباره جهاد در تاریخ فقه شیعه آنطوری که بنده تتبع کردم کتاب کشف الغطاء مال شیخ جعفر کاشف الغطاء است. در عین حال با ابزار و شرایط جهادی عصر ما کاملا بیگانه است علامه در تحریر بدون اشاره به قضیه جعلی بنی قریظه فتوای به صحت محتوای آن داد (چاپ سنگی صفحه 138) باز علامه قدس سره در تذکره جلد اول صفحه 413 چاپ سنگی مستقیما مطابق متن خبر جعلی ماخوذ از تورات فتوای داده و در مسالک شهید ثانی قدس سره در جلد اول صفحه 152 چاپ سنگی مطابق متن روایت مجعول فوق فتوای داده و علامه در منتهی جلد دوم چاپ سنگی مطابق آن روایت اسرائیلی فتوای داده سپس اضافه فرموده ولا نعلم فیه خلافا .
من نمی دانم صاحب جواهر عظیم الشاءن چگونه عبارت《ولانعلم فیه خلافا》در منتهی را تبدیل کرده به《بل فی المنتهی الاجماع علیه》!!
اولا خیلی از فقهای بزرگ شیعه در کتب فقهی شان اصلا باب جهاد ندارند تا چه رسد به وجود اجماع .
ثانیا عدم خلاف با {{ اجماع احراز شده}} تفاوت دارد . مرحوم شیخ طوسی قدس سره الشریف نیز در مبسوط مطابق همان روایت تزریقی فتوا داده است. و یکی از آتش بیاران معرکه جعل مقاتل ابن سلیمان مفسر اسرائیلی است که بر این جعل اضافه کرده وقتی سعدابن معاذ حکم کرد به کشتار جمعی یهود رسول خدا خودش فرمود اتفاقا خدا در بالای عرش از داوری سعد مطلع شد و مطابق حکم او بر کشتار یهود صحه گذاشت! و سپس خدا فرمود ای رسول من فهم لک طعمه یعنی الآن طعمه خوبی است و قتل عام کن !!
پس مقاتل نفوذی حکم سعد را به امضای خدا هم رسانده!!
💢حاصل اینکه عصر ما عصر بازنگری در منابع دینی است هر کس اجتهاد خود را مطابق زمان جهت بدهد اثرگذار خواهد بود والا خود نیز از فضای اجتهادی به زودی حذف خواهد شد و البته در فضاهای فرهنگی حذف شده اند. فقط در فضای عوام بقایشان تابعی از بقای عوام است.👇
ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی شماره (14)
باید توجه کنیم که #صهیونیسم نفوذی در تزریق آیات تحریف شده تورات به فضای فرهنگی مسلمین کاملا مهندسی شده و آنالیز شده عمل می کند . مثلا در همین جعل و تزریق آیه تحریف شده تورات به تفسیر مقاتل ابن سلیمان اسرائیلی ، در اولین سال قرن دوم با جعل روایت اسرائیلی دال بر هولوکاست و کشتار جمعی یهودیان توسط رسول خدا (ص) کار را رها نکرده اند بلافاصله سندی ساختند که مطابق آن عایشه شده ناظر قضیه و سپس ناقل قضیه !! و بدین ترتیب ریشه این جعل توسط قلم به مزد دربار عمرابن عبد العزیز اموی بنام عاصم ابن عمرابن قتاده به مقدار یک قرن به عقب کشیده شد تا مورد قبول نقادان تاریخی هم واقع شود . فراموش نمی کنم در سال 1376 عامل #رادیو_آمریکا در قم با یک حیله خاصی وارد دفتر جامعه مدرسین شده بود و به مرحوم آقای شرعی رئیس دفتر جامعه مدرسین و یک دوره هم ظاهرا نماینده محترم قم در مجلس شورای اسلامی گفته بود حاج آقا من از رادیو آمده ام تا از شما نوار سخنرانی آقای خرازی علیه آقای خاتمی را گرفته , ببرم ! (بدون اینکه بگوید من از رادیو امریکا آمده ام و آقای شرعی هم خیال کرده بود مراد 👇
👇👆
رادیو تهران است).
آقای شرعی هم ابتدا گفتند ما تا حالا موردی نداشتیم جلسات محرمانه جامعه مدرسین را به خارج حوزه منتشر کنیم ولی باز اجازه بدهید با جناب ابراهیم امینی هم در اتاق بغلی مشورت کنم ، وقتی آقای شرعی از دفتر خود خارج شد من هم به بهانه ای خارج شدم گفتم می دانید این آقا از کدام رادیو آمده ؟! گفت لابد از تهران دیگه!
گفتم پس برگردید و بپرسید !
برگشت پرسید و او ابتدا خودش را جمع و جور کرد ولی اعتراف کرد از رادیو آمریکا!
آقای شرعی هم ناراحت شد که چرا با این حیله می خواهید اسرار سیاسی حوزه را بربایید .
آری برادر! 1400سال است دشمن با محاسبه و ما بی محاسبه بوده ایم و حاصل هم همین است که می بینید و هولوکاست مجعول یهود در سال اول قرن دوم با مهارت خاص توسط عمال یهود سنجاق می شود به لباس حدیثی عایشه تا مورد قبول ناقلان و ناقدان تاریخ و حدیث واقع شود. و طبعا ما با این دوستان صاف و ساده نیازی به ...... نداریم!
با وجود اینکه مرحوم آیت الله حاج سید محمد حسینی شیرازی با نوشتن کتاب 《دنیا بازیچه یهود》نشان داد در دشمن شناسی عالم برجسته ای است اما در عین حال در کتاب الفقه چاپ قدیم صفحه 186 بدون تحقیق با آوردن عبارت《وقد وَرَدَ》همان قضیه جعلی یهود را مستند فتوای خود قرار داده سپس استدلال منطقی کرده بر عمل رسول خدا(ع)!! که : اقول لقدکان عمل الرسول (ص) حکیما حیث بدّد تجّمع الیهود بین صهر فی بوتقه الاسلام اوتشتیت شملهم بالحاقهم باذرعات الشام اوقتلهم!!
با وجود اینکه مصطفی طلاّس وزیر دفاع سابق سوریه در کتاب آئین نبرد ثابت کرده قدرت اطلاعاتی لشکر رسول خدا پس از ایمان تعیین کننده ترین عامل نصرت بوده اما امروز مرکز مذهبی ما بزرگترین نقاط نشت اخبار محرمانه است. من چند سال پیش در یک مرکز بسیار مهم چاپ و نشر دیدم شخصی به سه زبان طوری مسلط است که معلوم نیست کدامش زبان مادری است . پرسیدم کجایی هستی گفت اهل فلان کشور خارجی . و پیرامونش هم پر بود از بحث از اسرار نظام!
و در بغداد مدتی همه کاره کتابخانه خطی بزرگ بغداد یک یهودی بود .!👇
🔹ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی شماره (15)
باید توجه خاصی شود که باب جهاد در فقه اسلامی چندین تقسیم دارد یکی هم این است که حکم شرعی فلان عمل جهادی،، یا حکم عام شامل تمام زمانها و مکانها و شرایط است مانند وجوب رعایت معاهدات با دشمن ،و یا حکم عام اسلام نیست بلکه مخصوص زمان خاص و مکان خاص و شرایط خاص است ، یعنی حکم دائمی اسلام برای جهاد اسلامی نیست بلکه این زمان خاص و یا مکان خاص و یا شرایط خاص است که باعث شده اسلام جهت رعایت مصلحت موقته آن حکم را صادر فرماید. مانند اینکه برای اسبهای لاغر حاضر در جهاد ولی بی نقش در جهاد سهمی از غنیمت جنگی قائل شویم. این حکم در هیچ عصری لازم نیست مگر این که شرایط آن مثل شرایط زمان رسول خدا باشد. ولی متاسفانه در طول 1400سال گذشته این دو حکم از هم تفکیک نشده و بخش دوم هم مانند بخش اول به حساب حکم شرعی دائمی اسلامی در همه مدارس تدریس می شود.! در حالیکه امروز بجای بحث سهم اسبهای لاغر از غنیمت جنگی و عدم آن باید دنبال این باشیم که چگونه مبداء شلیک را عوضی نشان دهیم ؟ و یا چگونه نقطه های پرتاب ها را آنقدر متعدد کنیم دشمن کاملا نتواند محتملات را شمارش کرده مشرف بر کل محتملات نقاط حمله شود. و یا چگونه از پرنده های مهاجر و یا حیوانات دریایی و اقیانوسی مهاجر برای بستن دستگاههای خاص شناسایی مافوق سّری استفاده کنیم؟ و یا چگونه دریا را مثل معجزه حضرت موسی بشکافیم تا ناو مورد نظر , خود غرق شود. ووو که از تخصص ما خارج است.
📌مطلب بسیار مهم دیگر در باب جهاد اسلامی این است که آیا اصلا دادن غنیمت به رزمنده و مجاهد حکم دائمی اسلام است بطوری که باید در عصر ما هم با شکست دشمن چهار پنجم اموال دشمن را به ارتش و سپاه اختصاص دهیم و یا نه باید کل غنائم برود بیت المال ، و رزمنده فقط حقوق دائمی خود را بگیرد ؟ کدام است؟ بنده بطور قاطع عرض میکنم آیه غنیمت مخصوص عصری است که حقوق ارتش تابعی از درآمد و غنیمت ناشی از رزم و جهاد است و این آیه شریفه در انحصار خمس به موارد و طوایف ششگانه ابدی است و اما در تقسیم چهارپنجم دیگر موضوعش عوض شده است . و حکم دائمی اسلام نیست. پس تمامش میرود به خزانه و موارد مصرف خمس تبدیل می شود به اولویت اوّل .
و ابن سبیل هم به معنای انحصاری مسافرین در راه مانده نیست. بلکه یکی از مصادیق است .ابن سبیل در صدر اسلام مصداق اتمش مهاجرین بوده اند و منظور از آن عمدتا ملل اخراج شده از وطن هستند مانند فلسطینیها و تمام جنگ زده ها .ابن سبیل یعنی ابن غیر وطن .
📚نتیجه این که مسائل زیادی در کتاب جهاد بعنوان احکام اسلام آمده که مال اسلام نیست مال زمان و یا مکان و یا شرایط است و ربطی به احکام دائمی اسلام ندارد . بنابر این دیگر برای👇
👇👆
《 من قتیلا فله سلبه》 و یا بالا بردن پرچم و یا هماورد و مبارز طلبی و استحباب تاخیر جنگ تا پس از ظهر و نظایر آنها امروز موضوع ندارد.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
💠سوال : استاد گرامی ، سوال دوستان است 👇
فرض کنیم زمان برده داری که مورد تأیید کتاب و سنت و فقه است تمام شده و هم چنین سنگسار و هم چنین کنیز و هم چنین جزیه از اهل کتاب و.....
پرسش بنده این است که عنصر زمان تا به کجا و تا چه مقدار و در کدام موضوعات می تواند احکام شرعی مطابق کتاب و سنت و فقه را تعطیل و یا تعلیق کند ؟
و مرجع تعیین و تشخیص اینکه فلان حکم دینی منطبق بر کتاب و سنت و فقه زمان آن گذشته است کیست و چگونه به این تشخیص می رسد ؟؟؟!!
✅پاسخ : جنابعالی انسان تیزهوش و فرزند زمانه هستید ، تایید برده داری در کتاب و سنت و فقه ، عنوانی است که هیچ انسی و ربطی به واقع ندارد ، شما بفرمائید کتاب و سنت و فقه برده داری را با سیاست خاص آسمانی در مدت دو قرن و نیم منقرض کرد.
برده داری خشن ترین و ضد بشرترین مناسبات بشری در تاریخ بوده و مثل سرطان بدن جوامع را در چنگ خود گرفتار کرده بوده است.
این فقط اسلام بوده که با نهایت درایت توانسته بدون جنگ با برده داران آنرا ریشه کن کند.
عنصر زمان را عقل زمان تشخیص می دهد ، وقتی دین اسم امامِ وقت را امامِ زمان می گذارد خود گواه این است عقل زمان ، امام زمان ، نیاز زمان ، این سه عنصر تعیین کننده تکلیف بشر در هر زمان است.
خود جناب عالی عقل زمانید که بخشی از احکام متناسب با زمان گذشته و نا مأنوس با زمان ما را بر نمی تابید ، خوب این حجت این است واقعیتها و حقایق ، خود را بر عقل زمان تحمیل می کند و عقلِ زمان نیز با تکیه بر موضوعات موجود و قواعد شرعی ناشی از فطرت بشر حکم متناسب با زمان آن موضوع را استخراج می کند .
جناب عالی کمی محتاطانه حرکت می کنید ، میتوانید بفرمایید شرع عقل بزرگ است و حکم عقل بزرگ را عقل زمان خوب تشخیص میدهد .
منتها عقل زمان ، همان حوادث ،و قضایا و موضوع شناسانند و نه حکم شناسان موضوع نشناس ، حادثه نشناس . زمان شناس ،و عقل یکی است.
کمی تدبر بفرمائید برای شما فرزندان زمان درک این مطالب آسان است و نترسید بپرسید ، تا به عقل خودمان جواب قانع کننده بدهیم و اما حکم سنگسار زناکار محصن مال یهود است. که به فضای فقهی مسلمین تزریق شده است که ردّ کرده ایم ، و اخذ جزیه مالیات است که همه جا هست که مفصل بحث کرده ایم.
موفق باشید.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام و عرض ادب خدمت حضرت آیت الله موسوی زنجانی زید عزّه.
سوال بنده این است که چطور میشود به اقوال رجالیونی که خود چند قرن با روات فاصله داشتند در مدح و ذم ایشان اعتناد کرد؟!
خصوصا با توجه به تاثیر ذهنیات افراد در قضاوت دیگران!
مثلا اصلی ترین منابع رجالی ما در قرن ۵ نوشته شده و از قرن ۵ تا زمان حیات روات چند صد سال فاصله است ؛
و ما از کجا بدانیم واسطه هایی که میان رجالیون و روات بوده اند در قولشان صادق بوده یا مخطئ نبوده اند؟
و آیا صرف توثیق کسی توسط رجالیون یا دیگران ، دلیل بر آن میشود که وی حامل ضابط و صادقی برای روایات اهل بیت علیهم السلام بوده است و سخن ایشان را درست فهمیده و انتقال داده است؟!
باتشکر
✅پاسخ : وعلیکم السلام ،
بله این مشکلات ، خلاء ها ، محتملات ،و درزهای اعتماد شکن وجود دارد .
ذهن شریفتان صائب است ، منتها چون حقیر به این پرسش جواب قانع کننده نیافتم ،رفتم دنبال تاریخ بعنوان پشتوانه تقویت کننده یکی از طرفین احتمالات موجود در رجال و نتیجه اش فاصله گرفتن از خط و مشی رجالیون معظم شد.
بنابر این ما با آیت الله شبیری زنجانی و مرحوم آیت الله خوئی در رجال هم مشرب نیستیم و از اساس با مسلک شیخ الطائفه فاصله داریم ، بلکه به ابن غضائری نزدیکیم.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام
از حاج آقا سید بزرگوار سوال فرمایید چرا اکثر پیامبران در آسیا مبعوث شده اند و قاره های دیگر مثل آمریکا یا اروپا پیامبری مبعوث نشده است؟
✅پاسخ : سلام علیک چون آسیا محل تلاقی هر سه قاره است و نسبت مساوی با تمام قبایل دارد. مقتضای عدل است
و تمام ملل مانند ملت آمریکا نیز دارای پیامبر بوده اند منتها ما نمی شناسیم. ولی تمرکز انبیاء در آسیا بوده.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
🔶پیشنهاد:
در کشورهای غربی مانند آلمان مردم حوصله برای مطالعه مسائل مفصل مربوط به ادیان ندارند .
با توجه به تجربه طولانی شما در ارتباط با مناظره با سران ادیان ، مذاهب و مکاتب انتظار دارم ستون فقرات اسلام را فقط از دیدگاه خودتان و نه دیدگاه مشهور در صد جمله و یا صد عبارت تعریف کنید تا آنرا در حداقل کلمات به زبانهای مختلف دنیا منجمله به زبان آلمانی ترجمه کرده به سراسر جهان منتشر کنیم.
✅پاسخ: این است دین اسلام :👇
بخش اول
۱-- کل جهان هستی مخلوق خدای واحد است.
۲-- خدا عادل است.
۳-- خدای متعال دو تا کار انجام داده اول جهان هستی را آفریده سپس به رسولان عادل خود کتاب فرستاده و در آن کتابها جهان هستی را تفسیرکرده است تا بشر از طریق تفسیر خود خدا , جهان را بشناسد.
۴-- جهان هستی دو تا است ، یکی مادی است و ظاهر است و دیگری باطن است .
۵-- خداوند برای اطلاع دادن به بشر از وجود عالم باطن خواب را آفرید تا همه بدانند دنیائی هست , می شود در آنجا خیلی چیزها را دید بدون چشم و خیلی صداها را شنید بدون گوش و خیلی جاها رفت بدون پا و با کسانی حرف زد بدون زبان.
۶-- جهان ابتدا بصورت گاز و دود بوده سپس متراکم شد سپس منفجر شد و کهکشانها و ستاره ها ذرات آن انفجار است .
۷-- پس از جدا شدن زمین از ستاره مرکزی چند میلیارد سال طول کشید تا این که روی آن سرد شد و مطابق آیه ای از سوره فصلت چهار مرحله ( که هر مرحله صدها میلیون سال است) گذشت اولین گیاه بوجود آمد.
۸-- از حالت گاز بودن جهان تا جدا شدن زمین از ستاره مرکزی ۶ مرحله گذشت
۹-- سپس میلیونها سال بر زمین گذشت تا میمونهای شبیه انسان بوجود آمدند و منقرض شدند و آن میمونهای شبیه انسان ۶ دوره بوجود آمدند و منقرض شدند و کل این شش دوره در مدت چند صد میلیون سال گذشت ، و همه آن میمونها در اثر حادثه ای منقرض شدند و جد اعلای بشر از اینها جدا است.
و از نسل آنها نیست.
۱۰-- به مقتضای طبیعت ، سطح زمین به چند قاره تقسیم شد و سه قاره آسیا و آفریقا و اروپا در محل تلاقی شان دارای سرزمین شبه جزیره شدند بنام حجاز . و خدا خواست مرکز نشر دین خود را آنجا قرار دهد تا با هر سه قاره فاصله تقریبا مساوی و عادلانه داشته باشد .
۱۱-- زمین حجاز یعنی عربستان سعودی فعلی به امر خدا یک چرخشی داشت بطوری که دور کامل زد با محوریت مکه تا زمین ،، خودش به دور مکه پیش از انسان طواف کرده باشد .
اسم آنروز چرخش که در ۲۵ ذیقعده بوده بنام دحو الارض مشهور شد. و دارای ذکر خاص .
۱۲-- پیش از خلق شدن آدم ابوالبشر خلیج فارس از نظر طول تا نجف بوده و از نظر عرض در طرف جنوب روی کوههای مکه و در طرف شمال اطراف برازجان .
بدین ترتیب بخش اعظم حجاز و عراق زیر آب بود و خلیج فارس دو شاخه بوده یک شاخه شمالی داشته که امروز خشک شده است بنام دشت کویر و کویر لوت و دریاچه نمک قم و آب نمکی فعلی دریاچه قم باقیمانده خلیج فارس خشک شده شمالی است. و خلیج فارس فاقد جزیره بوده . حتی بحرین و قطر وجود نداشته .
۱۳-- همه ی مدیترانه دریا نبوده بخشی از آن مانند بهشت پر از مواد خاص بوده ، جبل الطارق شکست و مدیترانه پر شد و باب المندب شکست و دریای سرخ پر شد ، خلیج فارس عقب نشست تا بصره .
و خلیج فارس شمالی عقب نشست تا چابهار.
هم عراق از آب بیرون آمد و هم حجاز. و اولین نقطه خشک شده در حجاز زمین خانه خدا بود.
و بیت عتیق اسم مکه است یعنی از تسلط آب آزاد شده .
در عراق اولین نقطه خشک شده نجف بود و نجف یعنی دریای خشک شده . و سومین نقطه خشک شده قم بود .
مکه و مدینه شدند شهر نزول احکام و نجف شد شهر تفسیر احکام نازل شده ، و قم شد شهر نشر احکام .
طبق دستور خدای متعال آدم و حوا از گِل کنار دریای خلیج فارس که آن زمان کف خشک شده خلیج فارس تا آنجا امتداد داشته و یا شاخه ای از فرات از آنجا عبور می کرده خلق شدند که امروز محل قبر امیرالمومنین (ع،) در نجف است .
۱۴-- خدای متعال آدم و حوا را که آفرید .
کلاس اول اسلام را که فقط تعلیم اسامی اشیاء بوده به آدم و حوا یاد داد. بدین صورت که عکس و یا نقشه درختی را روی سنگی مثل تخته سیاه کشید . بطوری که اسم ریشه را گذاشت آدم مختصر بالاتر از ریشه که اولین بخش بدنه شجره و درخت بوده نوشت شیث ، یک ذرَّه بالاتر نوشت ادریس به همین ترتیب اسامی انبیای بزرگ را بعنوان بدنه درخت نوشت بطوری که پس از ادریس نوح و ابراهیم بود و خداوند در نقطه ای از شجره که به ابراهیم (ع) رسید درخت و شجره نبوت و امامت و نسل صفوه الله را دو شاخه ترسیم کرد یک شاخه بلند بنام بنی اسماعیل و شاخه کوثر ، و یک شاخه کوتاه بنام بنی اسرائیل که سرشاخه آن خشک شده بوده بنام شاخه بنی اسرائیل و شاخه غیر کوثر . که در آن نوشته شده بوده عیسی مسیح
که نه پدر داشت و نه پسر.
نبوت پس از ابراهیم و اسماعیل در شاخه کوتاه یعنی بنی اسرائیل در نسل پسر کوچک ابراهیم بنام اسحاق تا ۴۸ پیامبر (تقریبا" )👇
👆👆👇👇
ادامه پیدا کرد و چون به عیسی رسید قطع شد.
این شکل شجره منهیه بود ، که در آن آدم دارای فضایل انبیای اولوالعزم و پیامبر اسلام و اهلبیت او را نداشته است. که در معرض این بوده که حسادتش تحریک شود .
خداوند فرمود به این درخت و شجره نسب انبیا خیلی زوم نکن و زوم نکرد.
۱۵-- خدای متعال به ملائکه فرمود می خواهم برای خود در زمین خلیفه بیافرینم ، ملائکه چون از آن شش نوع انسانهای شبیه میمون جز خونریزی چیزی ندیده بودند گفتند این موجودات , خونریز هستند ، خداوند به برداشت منفی ملائکه اعتنا نفرمود .
شروع کرد به تعلیم اسامی موجود در شجره یعنی اسمآ انبیا به آدم.
وقتی تعلیم اسماء به آدم را تمام کرد آن اسما را از ملائکه پرسید آنها از پاسخ عاجز ماندند .
خداوند فرمود پس شما دو دسته هستید یک دسته عالم به اسما که آدم است و یک دسته جاهل به اسما که ملائکه است .
خدا فرمود حالا آن دسته ای که جاهل به اسما هستند در قبال آن دسته ای که عالم به اسما هستند سجده کنند ، شیطان از اجنه بوده در اثر علاقه به عبادت ملائکه در جمع آنها حضور داشت هنگامیکه مطلع شد از طرف خداوند , آدم بعنوان خلیفه در زمین تعیین شده و خدا اسما انبیا و خلفای انبیا را به آدم یاد داده حسادتش تحریک شد ، هنگامیه خداوند متعال خطاب به ملائکه فرمود به امر من شما جاهل به اسماء در قبال آدم عالم به اسما سجده کنید ، شیطان گفت من اینجا دیگر اگر چه امر تو باشد سجده نمی کنم.
۱۶-- از مطلب بند ۱۵ معلوم شد نخستین عامل جنگ بین انسانها و اجنه حسادت ، تکبر و برتری جوئی بوده و این ژن ( جن ) دارای حسادت الی یوم القیامه در انسان عامل جنگ خواهد بود. و باز معلوم شده حسادتی که موجب مخالفت شیطان شد حسادت در قبال مقام خلافت و امامت است.
۱۷-- حسادت شیطان و بی تجربگی آدم باعث شد روزی شیطان به آدم بگوید شما اشتباه می کنید خدا نفرموده به شجره زوم نکن ،، اگر زوم بکنی خواهی دید ( که با وجود اینکه خیال می کنی به مقامی رسیدی اما در این شجره) مقام تو در مقایسه با مقام پیامبر خاتم (ص) هیچی نیست ! آدم در شجره تامل کرد دید مقام رسول خدا خیلی از آدم بالاتر است در او نوعی غبطه و شبیه به حسد بوجود آمد و خدا فرمود ای آدم از مقام خود سقوط کردی ، توبه کن و آدم هم از اعتنا به حرف شیطان توبه کرد .و
توبه اش قبول شد .
این خلاصه کلاس اول اسلام بود .
ادامه دارد.....
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : با سلام.
کلام زیر👇 رو چطور ارزیابی میکنید:
«جهاد ابتدایی» تهاجم و تحمیل عقیده نیست. آنچه مذموم است تجاوز است، ولی هر جنگی از طرف هر کسی تجاوز نیست. جهاد ابتدایی دعوت برای آزادسازی اندیشه و تفکّر، و در جهت انتخاب عقیده حق می باشد نه تحمیل عقیده. این واقعیت را در تمام جنگ های صدر اسلام که به پیروزی مسلمانان انجامید می توان یافت. در هیچ جنگی دیده نشده که مسلمانان غالب، مردم را به پذیرش اسلام مجبور کنند، بلکه مردم را از چنگال طاغوت ها آزاد کرده اند تا خود آزادانه فکر کرده و تصمیم بگیرند. و مردم نیز وقتی حقیقت پیام اسلام را دریافتند، خودشان اسلام را انتخاب کردند.
✅پاسخ : وعلیکم السلام ،
مفصلا عرض کردیم یک قسم از جهاد به صراحت قرآن برای نجات مستضعفین من الرجال والنساء است.
این نه جهاد ابتدائی معروف است و نه دفاعی معروف ، بلکه جهاد آزادی بخشی ملل تحت ستم است.
پس آنچه فرمودید مصداق شرعی دارد اما بین الجهادین المعروفین نیست .که در ضمن مطلب شماره ۵ توضحش گذشت.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مشکات اهل بیت (ع)
🔶پیشنهاد: در کشورهای غربی مانند آلمان مردم حوصله برای مطالعه مسائل مفصل مربوط به ادیان ندارند . ب
ادامه در بخش دوم
شناخت دین اسلام
۱۸-- کلاس دوم اسلام .
آدم از طرف خداوند مامور شد هابیل پسر عابد خود را بعنوان جانشین خود خلیفه تعیین کند.
وقتی پسر دیگرش قابیل از خلیفه شدن برادرش مطلع شد حسادت ورزید و هابیل راکشت . و ثابت شد تاریخ تکرار شدنی و قانون مند است و علمی ترین علم است.
چون در جریان آدم هم این حسادت شیطان , نسبت به خلافت آدم بود که باعث رجیم شدن شیطان شد و خداوند به آدم تفهیم کرد , ستون فقرات درسهای دین اسلام همه مربوط به این است که برساند جنگها و نزاع های تاریخ ساز مربوط به کنترل خلافت ، حکومت و قدرت است .
بدین صورت که انسانهای فاقد لیاقت برای حکومت , بر سر ربودن خلافت از دست خاندان منتخب , برای خلافت از سوی خدا است .
بهر حال خداوند شیث را بعنوان پسر شایسته خلافت بجای هابیل اولین ثارالله و شهید به ایشان عطا کرد و نسل او شد شجره ادامه دهنده نبوت .
و شیث مجبور شد بخاطر خطر قابیل در تقیه اسماء و احکام شرعی را به وارث بعدی تدریس کند و این هم کلاس سوم اسلام بود .
۱۹-- پس از مدتی حضرت ادریس از اولاد شیث مبعوث شد .و کلاس چهارم اسلام بر او تدریس شد و او هم بر امت تدریس کرد.
۲۰-- بین شیث تا ادریس ۱۲ خلیفه و امام بودند به دنبال هم احکام شیث را به مردم تدریس می کردند .
پس از ادریس هم ۱۲ امام مبلغ و مدرس احکام ادریس بودند تا نوح مبعوث شد و کلاس پنجم اسلام را او تدریس فرمود .
۲۱-- پس از نوح پسرش سام وصی او شد اما پسر دیگرش بنام کنعان بخاطر حسادت شیطانی و قابیلی نسبت به خلافت برادرش از کشتی پیاده شده و سپس غرق شد .
بهر حال سام شد وصی اول و سپس ۱۱ وصی دنبال هم اسلام نوح را رساندند به ابراهیم و اسلام نوح , ششمین کلاس اسلام بود.
۲۲-- نبوت و کلاس اسلام در ابراهیم (ع) دو شاخه شد.
یک شاخه کوتاه از طریق پسر کوچک اش اسحاق معروف به انبیای بنی اسرائیل که ۴۸ نفر بوده اند .و در عیسی تمام شدند که حدود ۲۵۰۰ سال طول کشید .
و این اسلام مخصوص خاندان اسحاق و پسر پیامبرش یعقوب بوده ، و برای تجربه بوده برای امت پیامبر جهانی اسلام تا پس از نزول آخرین کتاب جهانی یعنی قرآن ، اعمال امت های انبیای بنی اسرائیل بعنوان عبرت نقل شود ، مثلا اگر اصحاب موسی بخاطر غیبت ۴۰ روزه اش برای سفر به میقات علیه موسی کودتا کرده و گوساله پرست شدند بخاطر این است که به امت اسلام بگوید شما هم مواظب باشید اصحاب رسول خدا (ص) بر ضد خلیفه رسول خدا مثل اصحاب موسی کودتا خواهند کرد .
و کودتا هم کردند و علی را دستگیر کرده زنش را کشتند و خودش را در محاصره نگهداشتند .
سپس به تدریج کل خاندان رسول خدا را تا سال ۶۱ قتل عام کردند و مانند شیطان و قابیل به سبب حسادت بخاطر خلافت آنها را کشتند .
۲۳-- نوبت رسید به اولاد یعقوب نوه ابراهیم خلیل الرحمان ، یعقوب طبق علائم خاص و خواب یوسف متوجه شد یوسف بعنوان پیامبرِ وارث نبوت ، و خلیفه یعقوب ، ظاهر خواهد شد ، یعقوب میراث النبوه مانند پیراهن ضد آتش ابراهیم و نعلین شیث و تیر و کمان اسماعیل و کمربند اسماعیل و اسحاق ووو را داد به یوسف ، و برادران یوسف آتشفشان حسادت شیطانی و قابیلی و کنعانی شان بر ضد خلافت یوسف فوران کرد.
طی یک کودتای خانوادگی او را به چاه انداختند ، اما خداوند او را , هم عزیز خانواده اش کرد و هم عزیز مصر .
در این حلقه از تاریخ و کلاس اسلام , هم خلافت آسمانی ِتابع لیاقت باطنی از یک طرف ، و حسادت ناشی از عدم تقوای لازم باطنی از طرف دیگر بعنوان موتور محرکه تاریخ یک حلقه از زنجیر تاریخ را ورق زده و یک کلاس از اسلام را برای کل بشر تدریس کرد .
۲۴-- پس از یوسف چهار نسل گذشت حضرت موسی (ع) از همان بنی اسرائیل با نزول تورات مبعوث شد و طولانی ترین کلاس اسلام را بربنی اسراییل تدریس فرمود و با وجود اینکه در تورات در سفر تثنیه باب ۱۸ از آیه ۱۵ تا ۱۸ تصریح کرده است باید کل امت بنی اسرائیل پس از ظهور پیامبر جهانی از او اطاعت کنند اما امت بنی اسرائیل پس از ظهور رسول جهانی به بهانه این که او چرا از بنی اسماعیل است و از بنی اسرائیل نیست با او دشمن خونی شدند آن هم دقیقا بخاطر حسادت مانند حسادت شیطان و قابیل و کنعان .
۲۵-- گفتیم بر موسی (ع) اسلام در قالب تورات نازل شد و با گذشت زمان و با مبعوث شدن حدود ۴۶ پیامبر بنی اسرائیلی که موظف بودند اسلام نازل شده بر موسی را تدریس کنند و تدریس هم کردند اما تورات تحریف شد ، خداوند حضرت عیسی را به عنوان مهدی موعود امت بنی اسرائیل فرستاد تا موارد تحریف شده از تورات را با احکام جدید نوسازی کند . لکن با ظهور عیسی (ع) بنی اسرائیل در مقابل او دو شاخه شدند یک شاخه بعنوان مسلمانان واقعی به عیسی ایمان آوردند و شدند یهودیان واقعی . بنام مسیحی ها ، یعنی مسلمانان واقعی ، که امروز اسم آنها مسیحی و نصارا است .
یک دست از یهود به عیسی حسادت شیطانی ، قابیلی کنعانی و یهودائی را تجدید کرده به عیسی ایمان👇