مسئله ۳۲۹۱-- آنتوان مونکرتین از مبتکرین علم اقتصاد بود، اما در خدمت عموم بود وآنتو نیوسرا از کاشفین :((رمز احتمال قبضه طلا و نقره توسط امپراطوریهای فاقد معادن طلا و نقره )) بود و کتابی هم به همین نام نوشت اما در فکر عموم ملت بود.
سیسیل به خیال خودش در تدوین قانون اقتصاد در سال ۱۵۶۲ مقدم بر تمام ملل بود اما در فکر عموم مردم بود ، و کتاب علم الفلاحیه ابوبکر ابن وحشیه در صدها سال پیش از مکتب های اقتصادی نوشته شد اما در خدمت عموم بود.
طوسی ۷۰۰ نوع معدن شناسائی کرده بود اما در فکر عموم مردم بود. و یکی از مولفان معاصر ژوزف لاژوژی معتقد بود : تاریخ آئینهای اقتصادی از حضرت موسی (ع) شروع شده است. اما خبری از نوکری علم اقتصاد برای شرکتهای چند ملیتی نبود و افلاطون بسیار قاطعانه در قبال مالکیت خصوصی تا آخرین نفس ایستاد و گفت باید همه به نفع عموم کار کنند. و تمام فلاسفه مداخله دولتها به نفع عموم را لازم و ضروری می دانستند. به مخیله احدی خطور نمی کرد روزی علمی تالیف شود بنام علم اقتصاد اما در خدمت عموم نباشد یعنی در خدمت قشر مسلط در حوزه اقتصاد باشد.!!
امروز بیش از یک میلیون نفر اقتصاددان در خدمت رژیمی هستند که اسمش سرمایه داری است.
یعنی پول محور.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۳۲۹۲-- ما قبول داریم اگر عظیم ترین کارخانه ها تاسیس شده قطعا زیر سایه سرمایه است.
ما قبول داریم ورود انسان به کره ماه زیر سایه سرمایه است.
ما قبول داریم عظیم ترین جاده های جهان زیر سایه سرمایه است.
ما قبول داریم موفقیت بشر در تسخیر طبیعت زیر سایه سرمایه است .
ما قبول داریم پیروزی های علمی زیر سایه سرمایه است وووو باز
ما قبول داریم انسانهای شریفی دارای ثروت عظیمی هستند .
باز قبول داریم اگر نبودند ثروتمندان شریف نه مسجدی بود و نه مدرسه دینی
ما قبول داریم پناه بیچارگان خیرین ثروتمند است. پس ما به شدت ، هم به نقش مثبت ثروت معترفیم و هم به نقش ثروتمندان شریف و خدوم و عزیز که خدای متعال امثالشان را زیاد کند.
پس خیالتان راحت شود مشکل اینجا نیست مشکل این است:
یک : ده هزار ماشین ده هزار سرمایه دار از آسفالت کشور استفاده می کند اما ده هزار کارگر فقیر یک ماشین ندارند یک متر آسفالت خراب کند . آسفالتی که دولت از بودجه عموم صدها میلیارد خرج آن کرده است.
به چه دلیل صدها میلیارد تومان صرف آسفالت شده که کارگران فقیر هیچ نفعی از آن ندارند ؟!
بیش از صد هزار فرزند سرمايه دار شمال شهرها را مورد تاخت و تاز قرار می دهند اما فرزند یکصد هزار کارگر دوچرخه ندارند تا در حد دوچرخه آسفالت مستهلک کنند.
دو : آب ، سه برق ، چها ر گاز، پنج : آلوده کردن محیط .
قشر فقیر در بیت المال حق مساوی با سرمایه داران دارند.
چرا یکی صددرصد از مواهب کشور استفاده کند و دیگری استفاده اش صفر باشد .
پس کجا جبران شود.؟!
ای اقتصاد!!! چرا وقتی کارگران ، فقرا ، محرومان و مستضعان کار می کنند فقط به اندازه کار مجردشان مزد میدهید!!؟؟
پس نباید استفاده نکردن او از مثلا بنزین ، آسفالت، گاز ووو ملحوظ شود و جبران شود.؟!
کجا جبران بشود؟!
مثلا من نویسنده تاکنون ماشین نداشته ام و ندارم .چرا سهم من از بنزین جبران نشود؟!
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
https://youtu.be/1rUrLkcWWxo?si=EeSQn3uWejSLF806
💠سوال : استاد! آقای سروش در فایل فوق میگوید : خدای متعال هیچ هدفی از خلقت ندارد پاسخ شما چیست ؟!
✅پاسخ : ایشان اخیراً قرآن نمی خواند، خیال خود را مطرح می کند اگر در طول در عمرش یک بار با تامل قرآن می خواند حتما به این آیه می رسید :(( ولذالک خلقهم))
یعنی برای نشر رحمت خود هستی را آفرید. که در جهت برداشتن یک لایه از تفسیر آیه و ما خلقت الجن والانس الا لیعبدونی بوده است.
پس قرآن می گوید هدف دارد ، حال ایشان هر چه میخواهد بگوید ،، پس بگوید . اثری ندارد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۳۲۹۳-- مراحل معرفی علم اقتصاد :
یک : هنگامی که اقتصاد زیر نظر افلاطون بود از ماکزیمم کردن سود سرمایه و منیمم کردن تمام ابعاد زندگی کارگر و زندانی کردن رئیس اتحادیه های کارگری خبری نبود.
دو : مادامیکه اقتصاد در کنترل فلاسفه بود دخالت دولت برای حمایت از طبقات ضعیف واجب وجدانی بود.
سه : هنگامی که اقتصاد در کنترل امیرالمومنین بود اصل :(( الله الله فی الطبقه السفلی بود.)) وجوب صد درصدی حمایت دولت از طبقات محروم بود.
چهار : مادامیکه اقتصاد در کنترل گزنفونها بود خبری از آزادی حرکت سرمایه داری تا برده سازی کل طبقه محروم نبود.
پنج : تا اقتصاد در کنترل امثال (( آریستوفان )) ها بود در کتاب (( وزغها)) توجهش بر امثال قانون گرشام بود که پول بی ارزش پول با ارزشها از مدار خارج می کند .
شش : مادامیکه اقتصاد در کنترل امثال مقریزی محقق مسلمان بود ، بدوطلاع جهانیان مغز قانون گرشام را در کتاب اغاًه الامه به نحوی احسن بسط می داد.
هفت : پس از تسلط روم آقایان (( کاتن استین)) و (( وارون )) و (( کلون)) در کتاب اقتصادی شان درباره فقط حول محور هشدار به سرمایه داران مطلب می نوشتند که سرمایه داران خدائی غیر از سرمایه هم دارند!!! ،((سرمایه )) حق خوردن ((بی مایه)) ها را ندارند.
دولت باید از ((بی مایه)) ها حمایت کند و نه از ((سرمایه)) ها فقط .
هشت : بله ! مصیبت از روزی شروع شد که حاکمان روم می گفتند اولا باید فقط به افراد رومی الاصل سهم اقطاعی داده شود. آن هم از باب رعایت حقوق یک نژاد . و
ثانیاً قراردادها باید آزاد شود !!
یعنی آزادی اراده (( سرمایه دار)) برای بلعیدن طبقه های ضعیف (( بی مایه ها)) .!!
پس از این ، این اصل شده مادر اقتصاد سرمایه داری ،ام الفساد. سرمایه برای نوشتن اقتصاد خُرد و کلان!!! و بلعیدن جهان توسط سرامایه داران!!.
بلی ده قرنی سپری شد تا این فکر غارت تبدیل شد به جنایت.
ویل دورانت می خواهد بگوید گسترش اسلام هم در این قرنها یعنی حوالی جنگهای صلیبی باعث شد این فکر تبدیل به مکتبهای اقتصادی شود. این مطلب افترا و جنایت دوم ویل دورانت است. مکتببهای اقتصادی نداریم ، بلکه سازمانهای غارت در دنیای غرب داریم. ویل دورانت می گوید : (( توماس آکونیاس)) و ((میکول اورسم)) در آن عصر مدافع عدالت مبادله ای بودند )). این هم خیانت است ، مگر طبقه فقیر که اگر کالای خود را امروز نفروشد فردا باید بمیرد با طبقه میلیاردر که اگر یک سال هیچ مبادله نکند برایش مهم نیست در حین معامله در یک شرایطند؟!
ای اقتصاد دان ؟!
و یا طبقه ضعیف مجبور است کالای خود را به قیمت ارزان بفروشد تا زنده بماند و اما سرمایه دار یک سال معامله نکند ککش نمی گزد.
آیا در اینجا اگر طرف مجبور با طرف مختار معامله کند اثری از عدالت هست.؟! ای اقتصاد!!
پس ما در دانشگاههای جهان درس اقتصاد نداریم ، چون علم اقتصاد نداریم ، بله علم غارت محرومان توسط مسَلّطان داریم.
بله علم اقتصاد در قرآن آمده است که می گوید :(( با مترفین و با شادخواران و با قارونیان جهان بجنگید تا بمانید . و با دولتهای مزدور و رانتخوار در کل جهان و در خدمت طبقه غارتگر بجنگید که این است اقتصاد!
با انحصارات بجنگید، با شرکتهای چند ملیتی بجنگید ،با بانک خواران بجنگید ، با رانتخوران جهان بجنگید که علم اقتصاد این است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال :
السلام علیکم از طلاب سابق مدرسه میرزا علی اکبر اردبیل هستم ، خدمت شما ادمین و استاد ارجمند فقیه عالیقدر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام
عرض سلام و ادب و احترام دارم..
سوالی داشتم از محضر حاج آقا و اون اینکه مطالب ذکر شده در کتاب الفتوح ابن اعثم کوفی چقدر معتبر است؟؟؟
و اینکه ابن اعثم کوفی مذهبش چه بود
منتظر پاسخ حکیمانه حضرت آقا میباشم.
از الطاف کریمانه و مرحمت حضرتعالی ممنون و متشکرم
✅پاسخ : وعلیکم السلام
شیعه بودنش برای حقیر ثابت نشده . و از نظر اعتبار متوسط است ، چندان معتبر نیست.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۳۲۹۴-- شخصیتهای بزرگ حوزوی مانند علامه شهید سید محمد باقر صدر و دهها عنصر حوزوی دیگر مانند عزیزان نخبه دانشگاهی یعنی بزرگواران معروف به اقتصاددان خیال می کردند و اکنون هم خیال می کنند علم اقتصاد مثل فیزیک و ریاضی یک علم مستقل است.
ما عرض کردیم باشد علم است حالا ببینیم خاصیتش چیست؟
کل آفریقا غارت شد و دارد غارت می شود مدافعین محترم وجود علم اقتصاد بفرمایند موضع اقتصادیشان در قبال این جنایت چیست؟
وظیفه شان مطابق علم اقتصاد چیست؟
اگر بفرمایند : وظیفه شان مخالفت و مبارزه با استعمارگران تا اخذ آخرین دلاری که از دیگران غارت کرده اند. اگر پاسخ این است تا حالا در کدام کشور این اقتصاد ، حقوق سلب شده ملل غارت شده را پس گرفته ؟!
و اگر بفرمایند مبارزه با ظلم از وظایف علم اقتصاد نیست ، پس چه کسی گفته این علم اقتصاد است .؟! آمریکای لاتین به حلقوم امریکا رفت . چند اقتصاددان به مبارزه پرداختند؟! در بعضی از کشورهای جهان سومی بهره ۲۴ درصدی را با نماز و روزه و حتی با نماز جمعه با هم جمع کردند. هم نماز جمعه هم ربا !! خب!
علم اقتصاد چه نقشی و چه موضعی در قبال این قبیل امور دارد؟!
اگر وظیفه اش نیست پس وظیفه اش چیست ؟ .
با وجود علم اقتصاد شمال شهرها شده بهشت ، جنوب شهرها شده جهنم .
با وجود علم اقتصاد ، بیست درصد کل جهان مالک ۸۰ درصد ثروت و ۸۰ درصد مردم جهان مالک ۲۰ درصد ثروت.
با وجود علم اقتصاد وزرای رانتخوار ، وکلاء رانتخوار ، روسای رانتخوار ، معاونان رانتخوار، حتی در سنوات اخیره گفته شده (( وُعَظای )) رانتخوار هم دارد به قافله نیو رانتخواران اضافه می شود!! . خب!
در قبال این غارتها ، سنگ سیاه توان مبارزه ندارد ، علم اقتصاد هم توان مبارزه ندارد.
پس علم اقتصاد با سنگ سیاه در وادی جنایات اقتصادی تفاوتی ندارد. جناب (( جی -ای - هابسن)) می نویسد :((هیچ دولتی در اروپا نمی تواند دست به جنگ بزرگ بزند که خانواده روتشلد { خانواده بزرگ بانکداران اروپا و اعقاب میرا میشل روشیلد آلمانی ۱۸۶۲ --۱۷۴۳ بنیانگذار موسسیه بانکی روشیلد } و وابسنگانش با آن موافق نباشند.)) ( سیطره جهانی ص ۱۵۰)
پس جهت حرکت اقتصاد و فرمان اقتصاد در چنگ دلار است و نه در قلم اقتصاددان.
🔸نتیجه اینکه اخیراً عده ای از روحانیون و چند نفر اقتصاددانان گفته اند اسلام علم اقتصاد ندارد .
این یعنی اقتصاد دارای علم است .
ما عرض می کنیم نه خیر بالعکس علمی بنام علم اقتصاد وجود خارجی ندارد.
علم اقتصاد همان است که دین آورده است. مانند قارونها را درهم بکوبید ، طبقه ضعیف را حمایت کنید. زمین مال همه است.
بیت المال مال همه است.
انحصار ممنوع ، ربا ممنوع ،وووو
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۳۲۹۵-- اینک آن اقتصاد دانانی که مدعی هستند در اسلام علم اقتصاد نیست عنایت فرمایند : اینک ما هستیم و ۴۴۰۰ پیش بنا بر نقل تورات سفر پیدایش باب ۲۳ (( و ابراهیم چهارصد مثقال رایج معامله ، نزد عفرون وزن کرد )) در این آیه به دو چیز توجه شده :
الف : به فرق بین مثقال رایج و رسمی ، و بین مثقال غیر رایج المعامله .
دوم : به اینکه ما را توجه داده به یک نکته مهم و عمده در مبادلات قدیم ، و آن معیار بودن وزن و عدم اعتماد به ارزش اسمی در ابزار مبادلات که در اقتصاد عصر ما دزدیده شده است.!! و در سفر خروج باب ۳۸ نیز بصورت بسیار ماهرانه هشدار داده در جامعه دو نوع پول در جریان است:
یک : مثقال قدس .
دو : مثقال غیر قدس .
تورات مقدس دستور داده اولاً مسلمانان پیرو حضرت موسی (ع) مبادلات خود را روی فقط مثقال قدس انجام دهند.
و ثانیا ارزهای اسمی را معتبر ندانند. چون تکلیف مثقال قدس را با تعیین وزن یعنی دو دینار بودن یک مثقال قدس روشن کرده است.
یعنی اسمی که دولتها روی پولها می نویسند ولی فردا ارزش این اسم به نصف تقلیل پیدا می کند دزدی از ملتها است تا با دزدی از خود ملتها بر همان ملتهای غارت شده حکومت کنند. و در سفر لاویان باب ۵ و باب ۲۸ و سفر اعداد باب ۳ و۷ که در این باب ۷ هفت بار روی مثقال قدس تکرار و تاکید شده است !.
وکذا در باب ۸ .
ولی در سفر تثنیه باب ۲ و ۱۴ فقط روی پول نقره ای تکیه دارد. و سخنی از قدس نیست و در کتاب سموئیل دوم باب ۱۴ مثقال به وزن شاه را توصیه کرده است. و در کتاب اول تواریخ باب ۲۱ پول واقعی طلا به وزن اورنان توصیه شده است. و در باب ۱۸ طلا سپس نقره را مقیاس می داند. و در کتاب عزرا باب ۹ طلا و نقره را هم به وزن و هم به شماره ملاک می داند. و در سفر خروج باب ۳۰ آیه های ۱۴ و ۳۶ و ۲۰ معیار ، مثقال قدس است. حاصل اینکه در منطق وحی مربوط به ۳۰۰۰ سال پیش ،( تورات تحریف شده فعلی) هشدار داده پول معیار ارزش است.
نباید در وزن آن کسر و سرقتی باشد. هشدار داده حاکمان در صدد دزدیدن از وزن پولها هستند. پول قدس معیار ثابت است. در مقاطعی قید قدس نیست گویا حاکم در مقام دزدیدن از وزن پولها نبوده است.
این دقت دین در حفظ ارزش پول قلب اقتصاد است.
اما امروز مدعیان وجود اقتصاد دنبال کشف تورم نقطه به نقطه هستند. یعنی قبول کرده اند دزدیدن دولتها از جیب ملتها با عنوان تورم یک امر طبیعی روزمرّه است ، منتها با کشف تورم نقطه به نقطه ای دارند این اَبَر دزدها را تعقیب می کنند ، آن هم نه برای دستگیری بلکه برای فقط کشف حجم دزدیش و برای مشروعیت بخشی به این دزدی علمی ، صدها حیله بکار می برند.
پس علمی بنام اقتصاد در خدمت عموم مردم نیست . در این علم اقتصاد مبارزه با ظلم نیست.
مبارزه با غارت نیست.
مبارزه با سرقت نیست.
فقط توجیه است .فریدمن ، شارل ژید ، شارل ژیست ، کینز ، راوی باترا، و هزاران اقتصاددان دیگر در خدمت اقتصاد حافظ وضع موجودند .و نه در جبهه دفاع از مردم کوچه و بازار غارت شده. اقتصاددان یعنی مدافع فنی و علمی عدالت اجتماعی .
والسلام.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام
سند بسیار مهم در شهادت و زنده به گور کردن حضرت عبد العظیم حسنی علیهالسلام:
مرحوم ابن شهر آشوب (۵۸۸ هـ) أعلى الله مقامه در بیان مظلومیتهای خاندان پیامبر صلواتالله علیهم و سادات چنین میگوید:
وَمِمَّن دُفِنَ مِنَ الطّالِبِيّينَ حَيّاً عَبدُ العَظيمِ الحَسَنِيّ بِالرِّيّ
📜 نسخهی خطی کتاب مثالب النواصب_ابن شهرآشوب، کتابت سال ۸۴۵ هـ.
این نسخه در کتابخانه ناصریه_لکنهو (کتابخانهی خاندان صاحب عبقات) نگهداری میشود.
نظر استاد درباره این 👆مطلب چیست؟
✅پاسخ : وعلیکم السلام
منتخب طریحی هم دامن زده به این شایعه.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۳۲۹۶-- سزوستروس پادشاه مصر (که حدود ۳۰۰۰ سال پیش حکمرانی داشته)، زمین را بین ملت بطور مساوی تقسیم می کرد و خسارات وارده از ناحیه قهر طبیعت به مردم را با تعدیل مالیات جبران می کرد.. ( تاریخ هرودوت ص ۱۵۴)
پس اقتصاد واقعی همین بوده ، این از مصادیق عدالت اجتماعی است. اگر به کتاب تاریخ هرودوت ص ۳۰۹ و ص ۲۲۲ و تاریخ ویل دورانت ج ۱ ص ۲۱۶ و۳۵۳ و۱۱۷ و۱۷۶ و۱۹۴ مراجعه فرمائید : تسلط حاکمان آن زمان ( یعنی از ۵۰۰ سال پیش از میلاد به این طرف ) بر مناسبات اقتصادی و سیاسی بین المللی ،نقشه جغرافیای جهان، آب راههای اقتصادی جهان و کوشش در جهت حفظ حقوق ضعفا و کارگران و ذخیره سازی طلا برای ضرب سکه عند اللزوم حیرت می کنید. هرودوت در ص ۲۷۱ نوشته: (( این خشایارشاه بود که گفت : کشاورزی پایه استقلال یک کشور است)) ، اما مورخه ۱۳۷۱/۳/۹ یکی از معاریف در اولین کنگره اقتصادی امام خمینی می گفت :(( این از ابداعات فقه ما است که کشاورزی پایه استقلال یک کشور است.))!!
اگر چه ژوزف لاژوژی در کتاب (( چه میدانم )) افلاطون و ارسطور پایه گذار امتیاز معرفی کرده لکن ارزش مصرف ، ارزش مبادله و دهها رمز اقتصادی را آنها برای نخستین بار تعریف کرده اند .
در یک کلام اطلاعات افلاطون در کتاب جمهور، و اطلاعات ارسطو در کتاب سیاست ، اطلاعات هرودوت در کتاب پدر تاریخ. از دانش اقتصاد ، از اطلاعات افراد ذوتصمیم در عصر ما با فاصله ۲۵۰۰ سال به مراتب بیشتر است.
از یک جهت این افلاطون بود که پایه گذار اولیه نظام کمونیستی بود و نه مارکس .
مسئله ۳۲۹۷-- گفتیم افلاطون پایه گذار اکثر ارکان علم اقتصاد بوده ، او در جمهور ص ۱۱۵ می نویسد :(( اول نیازمندی انسان از باب خوراک ، دوم از باب مسکن،، سوم لباس به ترتیب هستند)) . درست هم هست .
ایشان سپس به نقش اساسی تقسیم کار پرداخته که درست است آنگاه به نحو شایسته علت نیاز انسان به مبادله و تجارت را بیان کرده ، بطوری که از دوستان ما در موسسه تحقیقات اقتصادی پس از ۲۵۰۰ سال بهتر بوده است.
افلاطون سپس علت نیاز به پول را توضیح داده و ثابت کرده از تعریف پول پس از انحراف علم اقتصاد از وظیفه خود در قرون اخیره بهتر معنای پول را فهمیده. و مفهوماً و نه منطوقاً می رساند تورم دلیل مسخ شدن علم اقتصاد جدید و شانه خالی کردن عالمان اقتصاد از وظایف خود است که وظایفشان عبارت بوده از مبارزه با سارقان ارزش پول با عنوان تورمّ . اقتصاددان یعنی عالمان آگاه به عمق خیانت دولتمردان در خیانت به ملت خود از طریق دزدیدن از ارزش پولی که در جیب مردم است.
تورم یعنی تکذیب تعهد و معنای دو امضای روی پول. به هر حال افلاطون از عهده تعریف بازار خوب بر آمده است، باز افلاطون در هشدار به خطر دو قطب ثروت بیش از حد و فقر حق بوده که ثروت بیش از حد طغیانگر و فقر باعث عصیانگر شدن انسان می شود که در روضه کافی ص ۲۱ در خطبه الوسیله به بُعد دیگر آن تصریح شده است. که افلاطون به آن توجه نداشته است : (( وان اجهده الجوع قعدبه الضعف، وان افرط فی الشبع کظّته البطنه فکل تقصیر به مضرّ وکل افراط له مفسد))
هم فقیر گرسنه زمین گیر است و هم سیر بیش از حد .
اولی از ضعف ، دومی از سنگینی شکم.
اما افلاطون در چند چیز خطا کرده یکی این که مطلقا ضعف عقلی و فکری کارگر را تنها عامل فروش نیروی کار ، کارگر میداند. در حالی که بیش از صدها عامل می تواند کارگر را مجبور کند نیروی کار خود را بفروشد. مانند عصر ما که طبیعت اشغال شده است و برای نسل جدید نه زمین زراعی مانده برای تولید و نه زمین مسکونی مانده برای سکونت. و گاهی اصلا جامعه بدلیل تمام خودکار شدن کارخانه ها ،، کارخانه ها نیاز به کارگر ندارد و بدلیل رکود مراکز تولید نیاز به کار تولیدی ندارند ووو پس از عصر افلاطون تا ظهور میرکانتلیستها اقتصاددانان در مسیر درستی بوده اند و نقاد دزدی دولتها از جیب ملتها در قالب تورّم بوده اند و امام صادق (ع) در فروع کافی در حل مشکل تورّم پولی عصر منصور دوانیقی از طریق مصحف حضرت فاطمه ، موج ایجاد کرد و منصور دستور داد مصحف زهرای (ع) در اختیار حکومت قرار گیرد و امام قبول نفرمود .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : استاد! با سلام ، یکی از نخبگان دانشگاهی از من خواست از شما بپرسم آیا واقعاً عمر به زور شمشیر ایران آن روز را فتح کرد؟
اگر در قالب وویس هم پاسخ فرمائید استفاده می کنیم .
✅پاسخ : بصورت صوتی 👇👇
مسئله ۳۲۹۸-- اگر امروز در سطح جهانی ۲۰۳ کشور وجود دارد تمام این ۲۰۳ کشور دارای وزیر اقتصاد هستند. و در سطح دانشگاههای کل جهان، می شود حدس زد که بیش از یک میلیون نفر استاد اقتصاد در حال تدریس اقتصاد خُرد و کلان هستند. اما حاصل تشخیص ، مدیریت و ریاست این ۲۰۳ وزیر ، و یک میلیون استاد اقتصاد این است :
🔸یک : اگر هر سال در هتل فرمونت ۵۰۰ نفر میلیاردر کل جهان یک بار اجلاس دارند و بر کل جهان تسلط اقتصادی دارند این ۵۰۰ خانواده همه دارای مشاور اقتصادی هستند و این اقتصاددانان هستند که این غارت بین المللی را توجیه می کنند.
🔸دو : هیچ جنگی بدون نظر موافق آن ۵۰۰ انسان میلیاردر در جهان صورت نمی گیرد.
🔸سه: با خط دهی اقتصاددانان آن ۵۰۰ نفر و من اسّس بنیانهم و من تبعهم آن ۵۰۰ نفر کل آفریقا را در ۴۰۰ سال گذشته غارت کرده و موجودی آنرا در چنگ دارند.
🔸چهار : با کمک اقتصاددانان همان ۵۰۰ نفر، آمریکای لاتین تبدیل به حیاط خلوت امریکا شده است.
🔸پنج : موسسه مودیز ( مودیس) با اطلاع اقتصاددانانشان کل ثروت جهان را در چنگ گرفته است بطوری که رئیس جمهور هیچ کشوری را اجازه نمی دهند از طبقه سوم بالاتر بروند .
🔸شش : جهان امروز از نظر فاصله طبقاتی بدترین زمان در تاریخ بشر است. چرا چون غالب اقتصاددانان عصر ما در خدمت سرمایه هستند و نه در خدمت(( بی پایه)) .
🔸هفت : چه کسی ناظر بر اقتصاد جهان است.؟ اقتصاددانان .
🔸هشت : چه کسی باید از طبقه محروم جبهه درست کند برای راه انداختن نهضت مستضعفین جهت احقاق حقوق پایمال شده ( به قول امیرالمومنین (ع)---) الطبقه السفلی؟؟!!
🔸نُه : پس اقتصاد علمی است در خدمت احقاق حقوق محرومان با تکیه بر اصول مورد قبول کل ملل جهان ، مانند : داشتن حق حیات ، حق بیان و قلم ، حق مسکن ، حق نقد حاکمان ، حق تفریح ، حق ازدواخ ، حق انتخاب متصدیان کشور ووو
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany