eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
859 ویدیو
44 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹نکته چهل و پنجم در خطبه غدیریه عبارت ذیل است :((معاشر الناس! ان الله قد امرنی و نهانی و قد امرت علیاً و نهیته بامره فعلم الامروالنهی لدیه، فاسمعوا لامره تسلموا اطیعوا تهتدوا. )) -- (( هان! مردم! این( فقط ) خدا است که به من امر می کند که چه بکن و چه نکن ،و (این هم) منم که به امر خدا به علی امر می کنم که چه بکن و چه نکن ،( پس منشاء تمام امر و نهی های من و علی و همه اقدامات ما دو نفر دستورات آسمانی است ) پس ( بدانید بعد از من) دانش امر و نهی (فقط) پیش علی است ( احدی حق ندارد بگوید مردم چه بکنند و چه نکنند) شما مردم ( خاصه اصحاب کودتای آینده ) باید فقط به امر و نهی علی گوش کنید ،تا سالم( در مسیر اسلام) بمانید ،و ( فقط ) از علی اطاعت کنید تا راه راستی و هدایت را پیدا کنید.)). در این فراز نکات مهمی است . اولاً معلوم می شود از زمان خود رسول خدا (ص) واضح و هویدا بوده که بخشی از اصحاب بدوی جدید الاسلام آنقدر جاهل به دستورات اسلام بوده اند که اصلاً نمی دانستند مبداء دستورات رسول خدا(ص) در خصوص امیرالمومنین خود خدای متعال است. ثانیاً این کودتاگران علی رغم وضوح موضع رسول خدا در بیان انحصار تشریع در دست خدا ، قصد داشتند پس از رسول خدا و موفقیت کودتا از پیش خودشان احکامی را تشریع کنند ، مانند جعل نماز تراویح توسط عمر. و رسول خدا فرمود اصلا شما حق ندارید درباره چیزی امر و درباره چیزی نهی کنید. ثالثاً این اصحاب مترصد کودتا در صدد بوده اند هیچ وقت خلافت علی (ع) را به رسمیت نشناسند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
🔹نکته چهل و ششم فراز ذیل است : (( معاشر الناس ! انا الصراط المستقیم الذی امرکم الله باتباعه ، ثم علی من بعدی ،ثم وُلدی من صلبه ، ائمه الهدای تهدون الی الحق وبه یعدلون....)) -- (( هان! مردم! آن صراط مستقیمی که خدای متعال دستور داده مردم از آن تبعیت و اطاعت کنند آن منم، و پس از من مصداق صراط مستقیم علی است ، و پس از علی اولاد من از صلب علی است ، همان امامان هدایت که مردم را بسوی حق هدایت می کنند و در مسیر آن ( احکام خدا را) پیاده می کنند.)). در این فراز نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید تفسیر شود : 🔸اولاً معلوم فرمودند صراط مستقیمی که واجب است هر روز در نماز حداقل ده بار آنرا تکرار کنیم حرکت در مسیر رسول و امام است. 🔸 ثانیا مصداق رسول ، خودش ، و مصداق امام ، علی و اولاد معصومش هستند. 🔸ثالثاً تبعیت از این بزرگان فقط امر خدا است و نه خواست شخص رسول خدا . 🔸رابعاً کسانی که از علی و۱۱ وصی بعدی اطاعت نکنند در خارج از صراط مستقیم اند. پس طبعاً تابعین کودتای سقیفه هرگز در صراط مستقیم نبوده اند و خط شیعه درست است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
🔹نکته چهل و هشتم در خطبه غدیریه این است که تمام قبایل قریش در مکه پیش از بعثت رسول خدا (ص)، قبیله شریفه بنی هاشم را یکی از قبایل متعارف می دانستند ، و تفوقی بر آن قائل نبودند. هنگامیکه رسول خاتم (ص) از قبیله بنی هاشم مبعوث شد تمام قبایل قریش مخصوصاً پس از نزول سوره مبارکه قریش مطمئن شدند این عزت ناشی از بعثت رسول خدا مقدمه این است که تمام قبایل در امامت و خلافت سهیم خواهند شد ،ولذا در حمایت از رسول خدا در تمام دفاعها و جهادها کوتاهی نداشتند ، هنگامیکه رسول خدا در یک سخنرانی عبارت :(( دولت بنی هاشم)) را به کار بردند ، تمام قبایل تفسیر بسیار بدی از این تعبیر داشتند که در پایان این بخش خواهیم گفت .بعلاوه وقتی رسول خدا در اوایل بعثت فرمودند:(( لافخر للعرب علی العجم ولا الابیض علی الاسود)) و یا نظیر آن تعبیر . یعنی بین بشر فرقی و امتیازی نیست از هر رنگ و نژادی باشند ، امتیاز تابع تقوا است ، قریش از این تعبیر برداشتی داشتند که می رساند خلافت اللهی مانند ریاست سیاسی در کشورهای جهان امروز است یعنی اصل امامت و خلافت هم تابعی از رای مردم است. مخصوصا وقتی رسول خدا فرمود : (( حکومت من هم بدون بیعت مردم اجرائی نمی شود .)) خیال کردند اصل امام شدن هم متکی بر رای مردم است، ( در حالی که این امامت کردن است که متکی بر بیعت مردم است و نه اصل امام شدن ،چون امام شدن فقط با نصب خدا است ،اما این امام منصوب از طرف خدا اگر بخواهد عملا امامت کند باید مردم بیعت کنند و رای بدهند و برای امامت کردن او راه باز کنند. امامت امیرالمومنین (ع) مثل رسالت رسول الله فقط از طرف خدا باید اعلام شود. اما اگر بخواهد وارد صحنه اجتماع شود و امامت را عملی کند باید مردم بیعت کنند کما اینکه خود رسول خدا با وجود این که از طرف خدا رسول الله بود باز فرمودند بیعت کنید تا حکم خدا را جاری کنم . برگردیم به اصل مطلب) . نضر ابن حارث و اصحاب کودتا پس از خطبه غدیریه در غدیرخم در یک جلسه خصوصی و سری گفت : (( این خطبه غدیریه دلیل این است که رسول خدا با گذشت زمان و تثبیت قدرتش تشخیص شخصی و سلیقه خصوصی خودش را در قالب دستور آسمانی بر قبایل قریش دارد تحمیل می کند ،در اوایل بعثت می گفت بین انسانها فرقی نیست اما در این اواخر چند بار دختر خودش ( فاطمه ) را بعنوان سیده نساء العالمین معرفی کرد. در چند جلسه حسنین را بعنوان سید شباب اهل الجنه معرفی کرد. در حالی که هر دو خلاف لافخر للعرب علی العجم ولا الابیض علی الاسود است. دیروز در غدیرخم در خطبه غدیریه هم پا را فراتر گذاشته پسر عمویش و دامادش علی را بعنوان شایسته ترین انسانها دارد بعنوان خلیفه بر کل قبایل قریش تحمیل می کند.!! پس باید اصحاب در قبال سلایق شخصی رسولخدا موضع مخالف و علنی بگیرد و بگوید اسلام همان قرآن است ( حسبنا کتاب الله) و سلیقه شخصی رسول خدا ( سنت) اسلام نیست. پس از جلسه جبرئیل محتوای جلسه کودتاگران را در اختیار رسول خدا قرار داد .( البته بعدها عبدالله ابن عمر گفت : محتوای تمام جلسات اصحاب بر ضد رسول خدا را جبرئیل در اختیار رسول خدا قرار می داد، لذا در اواخر بنا شد تا رسول خدا زنده است اصحاب جلسه ای نداشته باشند.) به هر حال نضرب حارث تمام اعتراض اصحاب را که در بالا توضیح دادیم به رسول خدا اعلام کرد. و رسول خدا فرمود : همه را( از طریق جبرئیل ) می دانم و تمام تصمیمات من به حکم خدا است و اگر من اهلبیت خودم را بعنوان خلیفه معرفی می کنم چون احدی نیست به اندازه خاندان من حاضر باشند سر بدهند ولی دین ندهند. دیگران برای ریاست می کوشند و نه برای خدمت و کشته شدن در راه خدا . عترت من برای خدا خدمت خواهند کرد .( عترت یعنی قربانی در راه دین). و موضع مخالف عمر در حین شهادت رسول خدا مصوبه اصحاب کودتا بود که گفت :(( ان الرجل لیهجر ،حسبنا کتاب الله )). و یا نظیر این تعبیر. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
🔹نکته چهل و نُهُم در خطبه غدیریه این است ( همانطوری که در نکته چهل و هشتم توضیح دادیم ) حجاز قلب حضور قبایل بود ، اجتماع قبیله ای عبارت بوده است از جامعه ای که در آن دولت معنا و مفهوم ندارد، رئیس هر قبیله رئیس جمهور آن قبیله است ، هیچ قبیله ای ریاست هیچ قبیله دیگر بر خود را تحمل نمی کرد ، تمام قبائل قریش اعلام کردند چون رسالت امر آسمانی است فضیلت قبیله بنی هاشم را در حد رسالت تحمل می کنند، اما دیگر فضلیت بنی هاشم در قالب امامت را تحمل نمی کنند. و این را رسول خدا کاملا متوجه بود ، ولذا وقتی آیه نازل شد خلافت ۱۲ انسان بنی هاشمی را هم اعلام کن ! رسول خدا در قبال این دستور نگران بود ، ولذا آیه آمد (( والله یعصمک من الناس)) ، از خطر مردم من حفظت می کنم و چون امیرالمومنین متوجه این مشکل بود پس از رسول خدا فقط مشغول غسل و کفن و نماز و دفن رسول خدا شد ، منتها ابوسفیان ( علیه مایستحقه ) علی (ع) را تحریک می کرد :(( این حق توست که خلافت کنی !)) علی فرمود پس شما که امامت مرا قبول دارید هر کس قبول دارد من خلیفه هستم سر خودش را بتراشد. اما ابوسفیان و حزبش عمل نکردند ، لذا علی فرمود این است صداقت مدافعین من؟!! . ابو سفیان می خواست علی (ع) طالب خلافت شود تا به قتل برسد . به هر حال خطبه غدیریه سیاست کل اسلام به تفسیر اهلبیت بود ، اگر این تعبیر درست باشد باید بگویم خطبه غدیریه مانیفست اسلام اهلبیت بود. ولذا این خطبه را در تمام منابع اهل سنت متلاشی اش کردند. آنچه هست از قطعه ها و پازلهای پراکنده جمع و تدوین شده است ، ولذا متن آن در هر کتابی با متن موجود در کتاب دیگر در پاره ای موارد متفاوت است . این خطبه امنیتی و سیاسی بود و نابود کننده ((اسلام مونتاژ شده در سقیفه)) بود. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
🔹نکته پنجاهم و آخرین در خطبه شریفه غدیریه جنبه جمع بندی و نتیجه گیری دارد . و آن این که اگر پیام این خطبه و عملکرد کودتاگران سقیفه و سپس خط مشی استنباط و انتخاب شده از این کودتا توسط وهابیون و حتی اهل سنت محترم با تکیه بر منابع خود اهل سنت چنین خواهد بود : --۱-- وقتی خدای متعال فرمود :(( اطیعوا الله )) دنبالش فرمود ((و اطیعوا الرسول )) آل عمران /۳۲ و ۱۳۲ و نساء /۵۹ و مائده ۹۲ و انفال / ۱ و۲۰ و ۴۶ و نور / ۵۴ و۵۶ و محمد/ ۳۳ و مجادله /۱۳ و تغابن/ ۱۲ . پیروان سقیفه جمله (( اطیعوا الرسول )) را قبول نکرده و گفتند حسبنا کتاب الله . در حالی که اطاعت از رسول خدا متن قرآن است در آدرسهای بالا. و جمله و (( اطیعوا الرسول)) در سقیفه مورد کودتا واقع شد و اهل سنت محترم عملاً با شعار (( اهل سنت هستیم )) طرف کودتای سقیفه را گرفتند. --۲-- در قرآن کریم در آیات ذیل آمده است : که انبیاء خطاب به امتهای خود می فرمودند :(( فاتقوا الله و اطیعونی)) تقوای خدا را همراه با اطاعت از انبیاء در پیش بگیرید و تقوای خدا با اطاعت از انبیاء هر دو با هم مطلوب خدا است اطاعت از خدا بدون اطاعت از انبیا در تعلیم هیچ پیامبری نیست. (مراجعه فرمائید به سوره آل عمران آیه ۵۰ و سوره شعرا آیه ۱۰۸ و ۱۱۰ و۱۲۶ و۱۳۱ و۱۴۴ و ۱۵۰ و۱۶۳ و۱۷۹ و زخرف آیه ۶۳ و نوح آیه۳. اما خط سقیفه رسماً اعلام کرد :(( حسبنا کتاب الله)) یعنی فقط تبعیت از کتاب خدا برای ما مورد قبول است و تصمیمات شخص انبیاء اسلام نیست و اطاعت نمی کنیم چه علی را خلیفه کند یا مرجع معرفی کند، و یا ۱۱ وصی دیگر اضافه کند این چون در قرآن نیست پس مورد قبول مذهب کودتاچیان در سقیفه نیست . اکنون ۱۵ سال است بنده حقیر در شبکات ماهواره ای در ارتباط با کودتای سقیفه و مذهب اهل سنت محترم نقد وهابیت می کنم ، چه وهابیون چه اهل سنت محترم بیش از بیست هزار بار در شبکه های کلمه ، وصال، و سائر شبکات وهابی تکرار کرده اند و همه ضبط و ثبت شده که می گویند چون امامت در قرآن نیست ، پس قبول نیست ، یعنی علنا می گویند حسبنا کتاب الله ،این در حالی است که اهل سنت محترم بیش از چهل هزار فتوای داده و حکم شرعی صادر کرده اند که حکم هیچ کدام در قرآن نیامده است.!! از ناحیه سوم بیش از۱۶ هزار فتوای داده اند در سنت و روایات هم نیست.!! یعنی ۱۶۰۰۰ حکم شرعی دارند که نه در کتاب الله هست و نه در سنت رسول الله.!! بله اینها اسلام است اما خلافت علی اگر چه رسول خدا آنرا ناقلاً عن الله اعلام فرموده از اسلام نیست !!. --۳-- ما در دهها جلسه در شبکات جهانی از اهل سنت پرسیدیم بفرمائید آیا این که تمام پنج تن آل کساء (ع) قتل عام شدند ناشی از انحراف خلافت بود یا از مستقیم بودن خلافت؟! تاکنون در پانزده سال گذشته احدی به آن پاسخ نداده است. چون اگر بگوید : ترور شیمیائی رسول خدا ، شهادت فاطمه زهرای ،ترور علی مرتضی ، شهادت حسن مجتبی و قتل امام حسین خاندان امام حسین بخاطر مستقیم بودن خط حکومت بوده پس کافرند. اگر بگویند بخاطر انحراف خلافت بوده پس محکومند . --۴-- کودتاچیان مورد خطاب خطبه غدیریه وقتی کودتایشان موفق شد از یک جاسوس کارتن خواب دارای ۲۷ اسم مستعار بنام ابوهریره ده برابر ۴ عضو از پنج عضو آل عباء ( علی ، فاطمه، حسن و حسین ) روایت و‌ سنت نقل کرد ه اند آن هم به اسم اهل سنت.!! یعنی سنت رسول خدا این بوده که از یک جاسوس کارتن خواب مرتبط با کعب الاحبار یهودی در طور سینا ده برابر بیش از اهلبیت ، سنت رسول الله را نقل کند!!! . --۵-- در متن صریح قرآن بیش از پنجاه آیه می فرماید اصحاب منافق در ردیف کفار اند گاهی اشد از کفار ، اما کودتاچیان ضد خطبه غدیریه تصویب کردند که امت بگوید کل اصحاب عادلند بدون استثنای منافقین. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
🟢بسم الله الرحمن الرحیم . 🔸بحثی پیرامون برائت و یا تبرّی در ضمن چند اصل . ⬅️ اصل اول در باره تفسیر برائت : طبق منطق قرآن ،، فقط ذریه خاصی حق حکومت و ولایت دارد آن هم بر مبنای آیه شریفه : ان الله اصطفی آدم و نوحاً و آل ابراهیم و آل عمران علی العلمین . ( آل عمران /۳۳) ذریه بعضها من بعض(/۳۴). ⬅️اصل دوم : طبق مفهوم منطق قرآن، در سوره بقره آیه ۱۲۴ ( ولاینال عهدی الظالمین ) تبرّی از حکومت و ولایت ظالمین ( یعنی تبرّی از ولایت غیر آن ذریه موصوف در اصل اول ) از احکام پایه ایِ دین است ، چون تبرّی و برائت از ولایت ظالمین ، لازمه قبول ولایت ذریه منتخب و صفوه برای ولایت است. پس ممکن نیست یک مسلمان هم معتقد به ولایت ذریه صفوه ( منتخب برای خلافت و ولایت) بشود ،و هم از ولایت ظالمین تبرّی نکند . نتیجه این دو اصل اول این شد که : اسلام ، قبول ولایت ذریه صفوه ، (یعنی ولایت آل ابراهیم یعنی آل محمدِ وارث رسالت و ولایت ) را بدون تبرّی از عهد ظالمین ،( یعنی بدون تبرّی از ولایت و خلافت غیر آل ابراهیم وارث که آل محمد است) نمی پذیرد. ⬅️اصل سوم: طبق منطق قرآن :( قل اللهم مالک الملک توتی الملک من تشاء و تنزع الملک ممن تشا) ( آل عمران /۲۶) احدی حق دادن ولایت و پس گرفتن ولایت از کسی را ندارد بجز خدای متعال . پس ولایتی که غیر ولایت ابلاغ شده از سوی خدای متعال باشد واجب التبرّی است .و چون ولایت خلفای ثلاثه ومن تبعهم من الحکاّم از طرف خدا نبوده و غدر (کودتا) بوده تبرّی از همه آنها مفهوم معادل منطوق صریح آیه فوق است. ⬅️اصل چهارم: مطابق منطق قرآن در آیه ۴۹ سوره عنکبوت احکام اسلام در سینه ذریه خاص حامل علم اسلام است ( بل هو آیات بینات فی صدور الذین اوتوا العلم). و رسول خدا (ص) نیز فرمود من شهر علم هستم و علی (ع) هم به منزله درب ورود به آن شهر است. در ذیل این آیه در تفسیر اهل سنت ، درّ المنثور از۷ و یا ۸ طریق نقل کرده علم عمر از طریق تعلیمات توراتی توسط یهود بدست آمده بود . پس تبرّی از خلافت عمر و تبری از خط کل خلفای تابع خط عمر متن اعتقاد به آیه فوق است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
8.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠سوال : حضرت آیت الله موسوی دامت توفیقاته سلام علیکم -- نظر حضرتعالی در مورد صِحًت محتوای این فیلم👆 چیست ؟ لطفا در مورد شان نزول سوره ی ( هل اتی) هم توضیحی بفرمایید ✅پاسخ : وعلیکم السلام انا لله وانا الیه راجعون.◼️ این روایت را یک سنی ظاهری (یک یهودی نفوذی) ساخته و مرحوم صدوق ( بدون توجه ) در امالی و ابن شهراشوب در مناقب نقل کرده اند که قطعا ساخته یهودیان برای ترفیع خود و تحقیر اهلبیت ( ع) بوده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مشکات اهل بیت (ع)
🟢بسم الله الرحمن الرحیم . 🔸بحثی پیرامون برائت و یا تبرّی در ضمن چند اصل . ⬅️ اصل اول در باره تفسی
ادامه بحث (اصول برائت از مسیر مشرکین ، برائت از مسیر منافقین ، و برائت از تبعیت از غیر خدای متعال و غیر رسول خدا. ) ⬅️اصل پنجم: در سوره مبارکه احزاب آیات ۶۶ و۶۷ و۶۸ و ۶۹ ( .... یالیتنا اطعنا الله والرسولا ربنا آتهم ضعفین من العذاب..... یاایها الذین آمنوا لاتکونوا کالذین آذوا موسی....) در این آیات آمده است محور اصلی و منحصر در اطاعت و تبعیت ، فقط خدای متعال و رسول اکرم (ص) است و باید از تبعیت از غیر این دو حاکم تبری کنیم. و تبعیت از ۱۲ وصی معصوم هم دستور این دو حاکم است. ⬅️ اصل ششم: در همین آیه ۶۹ سوره احزاب خدای عزّوجل تصریح فرمود اصحاب پیرامون رسول خدا (ص) ( ابوبکر ، عمر و عثمان مصداق عملی آن) نباید پا جای پای اصحاب گوساله پرست حضرت موسی (ع) بگذارند که در غیبت ۴۰ روزه موسی گوساله پرست شدند . و عمل اینها در مسیری خواهد بود که اگر اینها در دنیا از آن مسیر تبرّی نکنند مجبورند در قیامت تبری کنند. یعنی مسیر خلفای ثلاثه کودتای سقیفه مسیری است که باید از آن تبری کرد. ⬅️اصل هفتم : در سوره بقره آیه ۱۰۸ فرمود :((ام تریدون ان تسئلوا رسولکم کما سئل موسی)) یعنی اصحاب رسول خدا دارند پا در مسیر اصحاب -- گوساله پرست شده یِ -- حضرت موسی (ع) می گذارند، در حالی که باید از آن تبریّ بجویند پس تابعین خط سقیفه (( عبده العِجل )) عصر اسلامند و باید از آنها تبریّ کرد. ⬅️ اصل هشتم : در آیه ۱۶۶سوره بقره فرمود : حاکمان غیر منتخب خدا از تبعیت کننده های خود تبری کرده و عملاً برائت خواهند جست. یعنی خود ابوبکر و عمر و عثمان بعنوان مصداق اتم حاکمان غیر منتخب خدای متعال حتی خودشان از تابعین خود برائت خواهند کرد. و ما هم باید از آنها تبری کنیم که خود معترفند منتخب خدا نیستند. و محصول یک کودتای اشاره شده از سوی یهودند . ⬅️اصل نُهم : در آیه ۱۶۷ بقره آمده : آنهائی که از حاکمان غیر منصوب اللهی تبعیت می کنند در قیامت درخواست می کنند برگردند از آنها تبری کنند. ⬅️اصل دهم :در سوره انعام آیه ۱۹ برائت از مشرکان را دستور خدا خوانده و از واجبات بر رسول خدا شمرده است. ⬅️اصل یازدهم : در همین سوره مبارکه انعام آیه ۵۴ حضرت هود فرمود من از مشرکین تبری و برائت می جویم که ما هم باید چنین باشیم. ⬅️اصل دوازدهم : در سوره هود آیه ۷۸، حضرت ابراهیم خلیل الرحمان فرموده : امت بداند من از دست مشرکان تبری میجویم . ⬅️ اصل سیزدهم : در سوره برائت در آیه ۳۱ خدا و رسول هم از مشرکین برائت می کنند. ⬅️ اصل مهم چهاردهم : در سوره شعرا آیه ۲۱۶ خدای متعال فرمود ای رسول من ! اگر حتی نزدیک ترین عشیره تو زیر بار تبعیت از تو نرفتند از آنها تبری کن و برائت بجوی .! ⬅️اصل پانزدهم : در سوره حشر آیه ۱۶ می فرماید : حتی شیطان از انسانهای منحرف از خط خدا و خط رسول خدا برائت خواهد جست. ⬅️اصل شانزدهم: در سوره یونس آیه ۴۱ دستور داده تبری از عمل حاکمان و مردم خارج از خط خدا و رسول از واجبات است. ⬅️ اصل بزرگ هفدهم قرآنی برائت از حاکمان غیر تابع خدا و رسول ، در سوره ممتحنه آیه ۴ آمده است: که فرمود از ابراهیم و پیروان او تبعیت کنید چون او و پیروانش اسوه و مقتدای شما هستند، علت وجوب تبعیت از آنها این است که آنها از اصل برائت و تبری از مسیر مشرکین تبعیت کردند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
بسمه تعالی رحلت جناب حجه الاسلام والمسلمین سید علی حسینی شیرازی را به محضر شریف مرجع معظم و بیت شریف و خانواده محترم این روحانی ارجمند تسلیت عرض می کنم ، و از درگاه ایزد منان برای این فاضل محترم علوّ درجات مسئلت دارم. یکشنبه ۶ صفر ۱۴۴۶ هجری قمری. سیدحسین موسوی زنجانی. -- زرّیگ --زنجان-- کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
⬅️اصل هجدهم : اینک شکلها و صورتهای تبریّ و برائت ، توجه فرمائید ! در قرآن کریم تقریباً کل سوره مبارکه برائت آیات برائت است از الف : مشرکین . ب : از منافقین . ج : از اصحاب ( اصحاب مترصد کودتا به محض شهادت رسول خدا) و در کل قرآن علاوه از سوره برائت ( که کودتاگران اسم آنرا دزدیده و تبدیل به توبه کرده اند که دقیقاً پیام ضد برائت دارد) ۳۰ آیه دیگر مربوط به برائت است. برائت و یا تبرّی دارای شکلها، صورتها و یا مراحلی است ، که چندان به آن توجه نشده است . شکل اول تبرّی و یا برائت ، اعلام لسانی و زبانی برائت است . زیارت عاشورا و دعای بسیار بسیار عمیق و سیاسی ندبه، مصداق بارز آن است. شکل دوم تبرّی : آماده سازی افکار عمومی برای تبری عمومی از حکومت است ، مانند خطبه های امام حسین (ع) در عرفه در حضور اصحاب زنده مانده رسول خدا(ص) که از کل امت و خاصه اصحاب می خواهد از عمل معاویه و یزید تبری کنند. شکل سوم تبرّی ، تبرّی شفاهی آمیخته به تهدید از خود دشمنان اسلام است، مانند نامه های امام حسین به معاویه و پاسخ به نامه های معاویه است .که تهدید به جنگ با معاویه است. شکل چهارم برائت ، مبارزه فرهنگی با پشتوانه نظامی . مانند خطبه های تهاجمی امیرالمومنین (ع) با سنت آن سه خلیفه به قدرت رسیده یهود در کودتای سقیفه . تمام آن خطبه ها تبری از ۳۰ و ۴۰ سنت و عمل و خط سه خلیفه غاصب است. شکل پنجم برائت ، امتناع از بیعت و رای ندادن به حکومت تا مرحله دفاع نظامی . که مصداقش دفاع نظامی امام حسین از اسلام در کربلا در مقابل یزید لعین روز عاشورا است. شکل ششم برائت ، حرکت در قالب ایجاد نهضت علمی و فقهی متکی بر قرآن و عترت در مقابل مذاهب جعلی . مانند نهضت باقرین(ع). شکل هفتم برائت ، عدم امضای مشروعیت حکومت و تحمل عواقب آن مانند عمل حضرت موسی ابن جعفر (ع). و فرزندان عزیزش امام رضا(ع) و امام جواد (ع) و عسکریین(ع). شکل هشتم برائت ، رها کردن مدعیان حکومت و خلافت. تا با شکست خود مدعیان ، آنها بطلان خط خود را امضا کنند شبیه عصر غیبت . شکل نهم برائت ، جایگزین کردن ((وحدت سیاسی جهان اسلام)) بجای ((تقریب المذاهب)) چون عملی شدن آن ( تقریب المذاهب) ممکن نیست. چون مذهب اگر مذهب است تقریبش به معنای دست کشیدن از ارکانش است که ممکن نیست باید بگویند :(( سازمان وحدت سیاسی مذاهب اسلامی )) که کاملاً درست و مفید است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
⬅️اصل نوزدهم برائت : تدوین خطبه برای همه برنامه های ابلاغ و تبلیغ احکام و دستورات اسلام به شکل ذیل : ((الحمد لله رب العالمین ، والصلاه والسلام علی رسول الله وعلی آله الطیبین الطاهرین المعصومین ، واللعن الدائم علی اعدائهم وغاصبی حقوقهم اجمعین. )) . و عبارت (( وغاصبی حقوقهم )) شعار تبریّ است برای بیان لزوم تبلیغ برائت و تبری از سه عنصر منحرف کننده اولیه مسیر مسلمین.. ⬅️اصل بیستم برائت . توجه به --۱-- ضرورت تدوین تفسیر مستقل و کامل برای سوره برائت و --۲-- اعلام لزوم تغییر اسم آن از سوره توبه به سوره برائت که سفارش اهلبیت است . و --۳-- توجه دادن امت به این که واژه برائت توسط مکتب خلفاء به سرقت رفته است. و --۴-- اعلام عدم ربط آیه ۸۴ آن سوره به حضرت ابوطالب ،( که حزب مدافع کودتای سقیفه این آیه مربوط به مشرکین را نازل شده در حق ابوطالب علیه السلام معرفی می کنند) چون فوت ابوطالب سالها پیش از نزول سوره برائت بوده است. در شان نزول این آیه روایاتی هست توسط اهلبیت (ع) بیان شده اگر چه توسط مکتب خلفا متلاشی شده است و قطعات و پازلهای آن توسط حقیر تهیه و تدوین شده است. ⬅️اصل بیست و یکم برائت. توجهّ به تدوین تفسیر مستقل توسط اهلبیت (ع) برای آخرین آیه سوره رعد ،البته توسط اهلبیت تدوین و توسط مکتب خلفا به سرقت رفته است .و این سوره مکی باید و باید برگردد بشود مدنی تا مصداق من عنده علم الکتاب تغییر نکند و بشود امیرالمومنین(ع). و یهود ( عبدالله ابن سلام نفوذی ) از مرجعیت علمی خارج شود که بدبختانه اهل سنت ۱۴۰۰ سال است این چنین ثبت کرده اند . ⬅️اصل بیست و دوم: توجه به تدوین تفسیر مستقل برای آیه ۵۱ سوره عنکبوت توسط اهلبیت و متلاشی شدن آن توسط مکتب خلفا و نقل بخشی از این کودتای مکتب خلفا توسط سیوطی در تفسیر درّالمنثور. و اعلام این که سیوطی سنی در ذیل آن آیه از ۷ ویا ۸ طریق نقل کرده خلیفه دوم عامل یهود بوده و دارای تفسیر توراتی و وجوب تبری خود عمر از عمل خودش پیش رسول خدا(ص). کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
⬅️اصل بیست و سوم برائت : توجه به ۲۸ جلسه تفسیر اهلبیت درباره آیه ۵۴ سوره نساء مبنی بر این که این آیه حجت اهلبیت است بر این که کتاب ( قرآن)، حکمت ( سنت) و ملک عظیم ( امامت و خلافت ابدی) مخصوص آل محمد وارث است که وارث رسالت و امامت ابراهیم خلیل الرحمان هستند. (و متاسفانه در تفسیر نمونه نوشته منظور از آل ابراهیم در این آیه یهود است).! طبق ۲۸ روایت کسانی که امامت ابدی اهلبیت را که در این آیه آمده نمی پذیرند و مصداق اذیت کنندگان رسول خدا هستند مطابق صریح آیه ۵۷ سوره احزاب مستحق لعن در دنیا و آخرت هستند که لازمه عقلی اش برای مومنین لزوم تبرّی از عمل آنها است. ⬅️اصل بیست وچهارم در بحث برائت . توجه به آیه ۸۲ سوره طه است که دستور صریح داده توبه پذیرفته شده فقط مخصوص کسانی است که : اولا ایمان به اسلام داشته باشند . ثانیاً عمل صالح داشته باشند. ثالثاً از هادی اللهی هدایت پذیرند .و هادی یعنی امام و چون خلفای ثلاثه علیه امام و هادی اللهی کودتا کردند پس علیه این آیه قرآن کودتا کردند و تبدیل شدند به مصداق اذیت کننده رسول خدا که طبق آیه ۵۷ سوره احزاب شدند مصداق ملعون در قرآن و لازم التبری برای مسلمین یعنی طبعاً تبریّ از عمل آنها لازمه این آیه است ( توجه ! اهل سنت محترم توجه فرمایند ما در مقام اهانت بر مقدسات عزیزان اهل سنت نیستیم و تعبیر ملعون درباره خلفا مقتضای علمی بحث است و ما هرگز در مقام ابراز عقیده توهین آمیز به مقدسات بخش وسیعی از مسلمین محترم نیستیم ، کما این که در دهها سال مناظرات علمی مان با اهل سنت محترم در گذشته چنین نبوده ایم . ⬅️اصل بیست و پنجم: در قرآن کریم ۴۱ بار در ۳۷ سوره واژه لعن بکار برده شده است. و ملعونین دسته های زیادی هستند منجمله کافران، مشرکان، منافقان، مفسدان ، کاذبان ، اذیت کنندگان به رسول خدا (ص) . شجره ملعونه (ممتد از قابیل، یهود، بنی امیه و عناصر تابع خط آنها تا قیامت). اما اذیت کنندگان رسول خدا در سوره احزاب آیه ۵۷ در هر دو جهان ( دنیا و آخرت) مورد لعن خدا و رسول هستند و نه در یک دنیا. و ملعونها مورد تبرّی خدا و رسول خدا و مومنین هستند.و مصداق اتمّش مشرکین ، کافرین و منافقین هستند که کودتاگران سقیفه مصداق منافقین هستند ، اگر چه در سوره بقره و سوره محمد (ص) در قالب :(( فی قلوبهم مرض)) از آنها تعبیر آمده است. و لعن شعبه ای از تبرّی است و یا شعار تبرّی است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany