eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
860 ویدیو
44 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
💠سوال : دلیل صریح قرآنی برتری علی بر عمر چیست؟ ✅پاسخ : (( یا ابتی ! انی قدجائنی من العلم ما لم یاتیک فاتبعنی ،)) (سوره مریم /۴۳) ابراهیم علیه السلام به آذر گفت : پدرم ! علمی به من داده شده که به تو داده نشده بنا بر این از من تبعیت کن! پس اولاً : دلیل برتری ابراهیم بر آذر علم است و ثانیاً : برتری در علم دلیل وجوب تبعیت بی علم از باعلم است. و ثالثا : کل اهل سنت معترفند علی از عمر اعلم بود . پس واجب بوده عمر از علی تبعیت کند که علیه علی کودتا کرد . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام و عرض ادب چند سوال دارم. ۱.چرا اگر پدری فرزند خود را بکشد قصاص نمی شود. ۲.اینکه هرگاه مردی همسر خود را در حال زنا با مرد اجنبی مشاهده کند می‏تواند در همان حال آنان را به قتل برساند بر چه اساسی است. ✅پاسخ : وعلیکم السلام ما ثابت کردیم قتل در فراش مشروع نیست. چون روایت ناقل آن سند ندارد . بعلاوه بر خلاف قواعد فقهی است. چون اگر زانی نا بالغ بود و یا زن مجبور بود و یا شبهه بوده قتل حرام است. پس بر هیچ اساسی نبوده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : از نظر استاد طواف در طبقه دوم جدید در مسجدالحرام و رمی جمره از طبقه دوم ،آن هم جمره ای که بیش از ده برابر زمان رسول الله (ص) بزرگتر و مرتفع شده کافی است؟ پاسخ : در سال ۱۳۸۰ یک معین روحانی در کاروان حج آذربایجان فوت کرد بنده را بجای وی اعزام کردند و مشرف به حج شدم . رفتم مسجد الحرام دیدم حدود۴ میلیون حاجی را مجبور کرده اند در مطاف بین کعبه و مقام ابراهیم که حدود ۱۳ متر است طواف کنند. اما در حین طواف از شدت تراکم انسان هیچ کس در فکر چیزی نیست جز کوشش برای نجات خود از مرگ! نه تمرکزی ، نه وقاری ، نه ذکری ، از طرفی هم هی انسانهای پیر وزیر دست و پا مانده ای است که در می آورند تا نجاتش بدهند. چه بسیار زنان جوانی است بیش از بیست دقیقه تا ۴۰ دقیقه وسط مردان گیر کرده توان خروج ندارد. پس از طواف برگشتیم به هتل گفتم من به شما تعلیم نمی دهم تا بفرمائید خلاف فتوای مرجع من است . اما ببینید من پس از این از بیش از بیست تا سی متر دورتر از کعبه طواف می کنم و ورود به اطراف بیت بخاطر اهمیت جان حجاج منع می کنم حالا خود دانید. رفتیم به منی ، تا من به شیطان ۷ تا سنگ بزنم مسلمین آن طرف جمره به سر من ۷۰ تا ۱۰۰ تا سنگ ردّ شده از شیطان زدند. دیدم عملاً بر عکس نظر شرع مقدس ، این سنگ شیطان است که ده برابر بیش از شیطان به حاجی می خورد.!! و با یک سنگ سیصد گرمی دندان علی رسولی روحانی حج اردبیل را شکستند. گفتم حالا شد ، گفت چطور !؟ گفتم آن حاجی که بجای شیطان تو را زده خیال می کند شیطان را زده است پس تقبل الله !! . برگشتیم به چادر گفتم باید هم جمره بزرگتر شود و هم اطرافش چند طبقه . چهارچوبی که رسول خدا در محدوده طواف و جمره تعیین کرده بوده برای مسلمانان محدود آن عصر بود و نه برای ۴/۰۰۰/۰۰۰ نفر امروز. تمام روحانیون موضع مخالف گرفتند ، اما سعودی ها فهمیدند که باید ، هم مطاف وسیع تر شود و هم اطراف جمرات . اتفاقاً بزرگترهم کردند.. و نظر ما کاملاً عملی شد . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام علیکم و رحمت الله و خدا را شاکرم که عالم با عمل همچون حضرتعالی چراغ راهم است از خدا توفیق روز افزون برای شما آرزومندم آیا زیارت وارث و امین الله سندیت دارد یا خیر متشکرم ✅پاسخ : وعلیکم السلام اگر حتی انقطاع سندی هم داشته باشند محتوای کاملا ًگواه صحت کامل هر دو زیارت است. و محتوای مطابق منطق قرآن است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله --۲۸۰-- در فضای فقه موجود مطلب چنین طرح شده است :(( اگر زنی در احرام عمره تمتع در وسط طواف حائض شد، اگر پیش از شوط چهارم باشد کل طواف باطل است. می رود بیرون از مسجدالحرام وقتی پاک شد غسل حیض کرده بر می گردد طواف را از اول شروع می کند .و اگر حدوث حیض پس از تکمیل شوط چهارم شد (و در حقیقت پس از اکمال سه و نیم شوط ) باز می رود بیرون از مسجد الحرام پس از طاهر شدن و غسل حیض بر می گردد باقی طواف را از نقطه قطع شده تکمیل می کند .و همه این فرض ها در جائی است که زن فرصت رسیدن به اعمال حج تمتع را دارد، مثلا اگر این حادثه در ماه شوال و یا ذی قعده اتفاق افتاده باشد چنین عمل می کند. اما اگر ایام حج نزدیک است مثل ایامی که اگر صبر کند تا از حیض پاک شود دیگر در ظهر نهم ذی الحجه به عرفات نمی رسد باید به محض دیدن خون حیض در طواف آنرا رها کند و از مسجدالحرام خارج شود و با همان احرام عمره سعی کند و تقصیر کند و از عمره تمتع خارج شود ، سپس در همان مکه محرم شود به احرام حج تمتع ( چون عمره در عالم فرض فعلاً تمام است بخاطر این که بیش از نصف طواف و کل سعی را انجام داده و تقصیر کرده و از احرام عمره تمتع خارج شده است) سپس برود وقوفین و بعد حرکت کند به سوی اعمال منی و برگردد به مکه تا باقی اعمال حج تمتع خود را تمام کند. منتها به محض رسیدن به مکه اول طواف ناقص عمره تمتع قبلی خود را اکمال کند سپس باقی اعمال حج تمتع خود را انجام دهد. )) ما در اینجا عرض داریم اولا آن چهار روایت دال بر جواز اکمال عمره ( اگر حدوث حیض پس از شوط چهارم باشد) پس از اعمال وقوفین و منی ضعیفند . ثانیاً خبر ۱ باب ۸۴ ابواب طواف پس از سعی سخنی از تقصیر و خروج از احرام عمره ندارد. و صریحا می فرماید با همان احرام عمره برود به سوی اعمال حج.!! و در خبر ابی صالح خبر۲ نیز نه سخن از تقصیر و خروج از احرام عمره هست و نه تفکیک بین ماقبل شوط چهارم و بین ما بعد آن ، بعلاوه نمی فرماید عدول به حج افراد هست یا نه! می گوید باید در همان حال محرم به احرام حج شود.!! و همین ابی صالح در خبر۳ نیز سخنی از تقصیر و خروج از احرام عمره ندارد می فرمایند وقتی زن حائض شد فقط سعی کند! و طوافش بماند به پس از حج بدون تصریح به عدول و عدم عدول . مشکل دیگر این که در خبر۲ باب ۸۵ که خبر احمد ابن عمر ثقه است می گوید در وسط سعی هم حکم همین است.! که قطعاً در سعی طهارت شرط نیست.! و مشکل دیگر این که در خبر۳ این باب۸۵ می گوید اگر از نصف هم کمتر باشد علامت بگذارد بعد از حیض باقی اشواط را اکمال کند که درست نیست! و در خبر ۴ بر خلاف آن در بیش از نصف اشواط را قابل اکمال می داند!! و در ذیل خبر۱ باب ۸۶ آمده اگر ۴ شوط کرده باشد اصلا اکمال هم نمی خواهد. و در خبر مرسل ۲ باب ۸۶ سخن از بین صفا و مروه دارد ! معلوم نیست یعنی چه؟ . پس به نظر قاصر حقیر تکلیف آن خانم فقط این است وقتی دید اگر صبر کند تا طاهر شود و عمره تمتع انجام دهد به حج نمی رسد ،با همان احرام عمره می رود به عرفات و مطابق ضوابط برای حج افراد عمل می کند. وقتی از احرام حج افراد خارج شد عمره مفرده انجام می دهد. و اینکه برود سعی صفا و مروه کند و تقصیر کند از احرام عمره تمتع خارج شود سپس محرم به احرام حج افراد شود و رهسپار شود بسوی عرفات هم احتمال هست تفصیلش بماند به باب طواف. اینک از فضای ترسیم صورت اعمال عمره زن حایض خارج شده برویم به سراغ یک امر مهم که معمولاً در فقه بررسی نمی فرمایند : و آن اینکه حسب بررسی مقدماتی بنده حقیر (و نه حسب بررسی نهائی ) هیچ روایت تفسیری در بین آیات قرآن و هیچ روایتی بین روایات اهلبیت به اندازه روایات تفسیری و روایات فقهی باب حج دست شیطانی و تحریف یهود مشهود نیست !چرا؟! چون احکام حج قطب احکام یهود شکن اسلام است. بلائی که یهود بر سر روایات حج آورده بر سر روایات هیچ بابی نیاورده است! راویان مجهول ، محتوای مجهول ، محتوای متضاد ، سندهای غیر مأنوس. اسمهای نامانوس. همه و همه ریخته بر سر روایات باب حج. !! مرحوم حرّ عاملی هر کاری کرده نتوانسته تنها روایات باب طواف را در کمتر از ۹۳ باب و روایات ابواب مقدمات طواف را در کمتر از۴۶ باب خلاصه کند.!! و تنها برای بیان احکام فقط طواف ۶۶۹ روایات منتشر شده است که در حدود نصف آن باید تحقیق رجالی شود.!! معلوم نیست غرض از آنها چیست ؟ . با بررسی کتاب حج متواضعانه باید گفت فقهای شیعه همواره در جهادی بوده اند که برای هر کدامشان بیش از ۸۰ سال ادامه داشته است. کتب روائی و فقهی فقهای شیعه میدان جهادی بوده است که طول مدت آن برای هر مجاهد بطور متوسط ۸۰ سال بوده است. ادامه دارد 👇👇
👇👆👇 باید بگویم سلام خالصانه ما بر قلمشان، بر قدمشان، بر خاک قبرشان باد. در حج شیطان کتک می خورد. در حج ذبح حضرت اسماعیل تداعی می کند و نه حضرت اسحاق . در حج از ابراهیم تقلید می شود. در حج از حضرت هاجر تقلید می شود. و نه از حضرت سارای . در حج مکه مطاف است و نه بیت المقدس . عید قربان روز تولد اسلام و تسلیم ( ولمّا اسلما) و روز گوساله پرستی یهود است. مبدا توحش وحشیان جهان جهل است و مبدا توحش یهود تکبر ارثی از شیطان و قابیل . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : آیا می‌تواند را به دست آورد؟! ✅پاسخ : پاسخ شرع با ملاحظه صغریات است یعنی بار کردن کلیات بر موضوعات و صغریات است و صغریات حوادثند . و شکلهای حوادث هرگز محدود نمی شوند ،و هر چیزی که محدود نشود و قانونمند نشود ممکن نیست هوش مصنوعی بتواند درباره آن نظر صائب و درست بدهد. با تکیه بر همین اصل ثابت محال است هوش مصنوعی تا روز قیامت بتواند یک آیه مثل آیات قرآن بسازد. چون در نظام هستی کلام خدا تکرار شدنی نیست . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
💠سوال : سلام علیکم سوال بنده رو احتمالا استاد پاسخ داده اند ولی نمیدانم چه باید جستجو کنم تا پیدا کنم. کدام یک از کتب حضرت استاد به صورت تخصصی به شواهد دسیسه‌های یهود در روایات اسلامی و گستره آن پرداخته؟ با تشکر و سپاس فراوان ✅پاسخ : وعلیکم السلام حدود یک هزار و چند جلسه در یوتیوب با جستجوی اسم کامل استاد (( سید حسین موسوی زنجانی )) و با جستجوی عنوان (( دین برتر)) در آپارات که از شبکه امام رضاء (ع) منتشر شده است. و سایت : (( جدیدترین اخبار سید حسین موسوی زنجانی )) در گوگل ،و کل کانال مشکات اهلبیت . هفت عنوان کتاب استاد کتابهای اقتصادی در اختیار استاد است باید در قم تحویل بگیرید. -- ادمین-- کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام علیکم. اینکه سند حدیث مشکل داشته باشد و با قراینی دیگر وثوق صدور پیدا کنیم را قبول دارم. اما انطباق محتوای حدیث با قرآن و احادیث دیگر که نمی شود قرینه صدور. فقط قرینه صحت دلالت است. زیرا چند بسا کسی بیاید متن صحیحی اختراع کند. پس قرینه صحت مضمون به تنهایی کافی نیست و باید با قرینه دیگری منضم‌ شود. آیا این حرف کاملتری است یا اشکال بر آن وارد است؟ ✅پاسخ : وعلیکم السلام آن احتمالی که فرمودید هست ولی بسیار ضعیف است. اما مردود کامل نیست . در فضای امکان است. اما شاکله عرض بنده در حد ۹۹ درصد است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله --۲۸۱-- حاصل مسئله ۲۸۰ این شد اگر خانم در حال طواف عمره تمتع حائض شود دو جور عمل می کند اول به این صورت : که می بیند اگر صبر کند طاهر شود و طواف کند وقت حج می گذرد چه پس از عبور از نصف طواف حائض شود چه پیش از آن احرام را رها می کند با همان احرام عمره رهسپار عرفات می شود برای حج افراد . پس از حج افراد می رود به تنعیم و یا جعرانه محرم می شود برای عمره مفرده. تمام . و اگر با حائض شدن در پس از عبور از نصف طواف عمره تمتع فرصت دارد از حرم خارج شود برود سعی صفا و مروه کند این کارها را بکند و تقصیر کرده از احرام عمره تمتع خارج شود. آن وقت در مکه محرم شود به احرام حج تمتع پس از اعمال وقوفین و منی برگردد برای طواف زیارت اول باقی طواف عمره تمتع را انجام دهد سپس به باقی اعمال حج تمتعش برسد . تمام . ما در این صورت دوم بخاطر ضعف ۴ خبر ناقل آن حرف داریم. حالا اگر حیض را پیش از نصف طواف ببیند کل طواف باطل است. باید فرصت را ملاحظه کند. اگر پس از پاک شدن از حیض فرصت دارد عمره تمتع را شروع کند والا برود به سوی حج افراد سپس عمره مفرده . پس فعلاً ما صورت دوم را که طواف را رها کند و پس از سعی و تقصیر از عمره خارج شده سپس محرم به احرام تمتع شود و باقی طواف را بعدا انجام دهد را نمی پذیریم تا عمره و حج هر دو تمتعی شود . فعلا ارحج این است : عمره را رها کند با همان احرام عمره تمتع یک حج افراد و سپس یک عمره مفرده انجام دهد. تمام. در این مسئله نماز طواف هم حکم خود طواف را دارد ،اگر پس از طواف و پیش از نماز طواف حآئض شد مثل این است در شوط ششم حائض شده است .و سقوط موالات واجب بین الطواف والصلاه در حال عذر مشکل نیست. اگر موالات شرط است در حال اختیار شرط است فقط. مرحوم آقای خوئی می فرمایند : ((اگر حیض پیش از شروع در احرام حادث شده باشد یک کلام باید از ابتدا احرام برای حج افراد ببندد . سپس عمره مفرده کند .)) ولی اشکال این فتوای این است که مصداقا مشکل دارد چون زنی که در زمان رسول خدا در مسجد شجره مدینه در حال حیض محرم برای حج افراد شود مشکل دارد. چون بین مسجد شجره تا مکه بیش از ده روز فاصله زمانی است . زن قطع دارد تا مکه برسد از حیض پاک می شود ،در این صورت واجب است عمره تمتع کند و نه حج افراد . سپس فرموده :(( اگر پس از احرام حیض دیده و متوجه شده با انجام عمره تمتع کامل به حج تمتع نمی رسد در این صورت مخیر است عدول کند به حج افراد ، سپس عمره مفرده انجام دهد. مثل صورت اول. و یا بعنوان عمره تمتع فقط سعی و تقصیر کرده از احرام عمره خارج شده سپس محرم به احرام حج شده برود عرفات آن وقت طواف عمره را با احرام حج پس از بازگشت از منی انجام دهد.)) ما در این شق دوم فرمایش آقای خوئی دو تا حرف داریم. اول وجود ضعف در آن ۴ روایت حامل آن حکم. دوم مشکل قبل است که زنی که در عصر رسول خدا در مسجد شجره حائض بوده باشد تا برسد به مکه بیش از ده روز فاصله دارد و حیض بیش از ده روز نمی شود. پس قطعا نمی تواند از ابتدا نیت حج افراد کند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : هم یقین به مستقیم بودن مرحوم قاضی. و مرحوم بهجت و مرحوم حسن زاده دارم و هم تمام ادله شما در ابطال خط تصوف را به حق می بینم ،حالا متحیرم چگونه بین این دو متضاد جمع کنم؟!. ✅پاسخ : چون آن بزرگواران تمام کارهایشان صددرصد برای خدا بوده ، خدا هم اگر نواقص در کیفیت طی طریقشان بوده از ایشان قبول فرموده است اینکه کارشان للّه بوده قطعی است. رحمه الله علیهم . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany