eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
854 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال : می دانیم در کالاهای معدود در صورت تفاضل ربا نیست ولی در مکیل و موزون در صورت وجود تفاضل در یکی از دو کالا ربا هست و فقهای عظام اسکناس یعنی پول رایج را هم از مصادیق معدود می دانند حال سوال من این است آیا پولهای موجود یعنی اسکناس معدود است؟ ✅پاسخ: بحث پول رایج بحث عمیق اقتصادی است و علم مستقلی است که بدبختانه وارد حوزه نشده است. پول از کالاهای معدود نیست چون نه کالا هست و نه معدود. اینکه چرا کالا نیست چون هیچ فایده ای در وجود آن نیست و رافع هیچ مشکلی نیست جز خبر از اعتبار پیش دولتها. و اما چرا معدود نیست چون ارزش معدود تابع عدد است اما در پول هم یک پول ده هزار تومانی یک برگ است و هم یک پول یک تومانی هم یک برگ است . آنچه عدد را بالا می برد عدد مرقوم روی پول است و نه تعداد اوراق پول. پس ده هزار تا یک تومانی را اگر بشماری تازه می رسد به اندازه یک پول ده هزار تومانی پس عدد ده هزار تومانی موجود در ده هزار عدد یک تومانی ده هزار بار بیشتر است از ده هزار تومانی موجود در پول ده هزار تومانی . پس با ارتقاء عدد ، ارزش ارتقاء پیدا نکرده است. بلکه با تعیین بانک مرکزی روی برگه ها ارزشها تغییر پیدا می کند لذا پول قطعا معدود نیست. اگر چه تمام بزرگان چنین تصور فرمایند. پس پول نه معدود است و نه مکیل است و نه موزون است و نه کالا. لذا فتاوای پیرامون تحلیل ماهیت پول تمام نیست. اما قطعا ربا در پول هست چون محکی عنه پول کالا است و کالا شرعا حکم خودش را دارد. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سیدنا ، در مورد این اظهارات اقای کربلایی و شاگردش در تلگرام به حضرتعالی فرستادم ، اگر بشود جوابیه ای در رد این مطالب بنویسید ✅پاسخ : طبق اطلاع , فردی بنام تربتی کربلائی علی رغم هشدار دو سال پیش باز اخیرا نظرات و عقاید مخلوط به عقاید غلات را با سوء استفاده از فضای مجازی منتشر کرده و ایمان طلاب جوان را نسبت به عقاید شیعه (که از سوی مراجع عظام شیعه و فقهای بزرگ و محدثین محترم تدوین و منتشر شده و میشود ) سست و مردّد می کند. دو سال پیش به فرد ملبس به لباس روحانی پیام دادم سر جای خود بنشیند و با تکیه به روایات فاقد اعتبار و جعلی عقای غلات را منتشر نکند . گویا این فرد تصمیم به سکوت ندارد. و چون فاقد حداقل توان علمی حوزوی است باید طلاب جوان از ایشان چند سوال کوچک را بپرسند تا ماهیت عقیده ایشان افشاء گردد: اول ،از 14 معصوم احدی ادعا کرده که ما مثل خداوند متعال خالق هستیم که شما مدعی چنین عقیده ای هستید اگر چنین ادعائی فرموده اند مدرکش را ارائه دهید. دوم: خدای متعال برای نشان دادن این که حضرت عیسی پیامبر است و قادر به ارائه معجزه است با اذن خدا یک پرنده ای آفرید و همه دیدند پرنده بوده حال این شخص مبلغ خالق بودن 14 معصوم (ع) بگوید مخلوقاتی که 14معصوم عملا آفریده اند اولا چند تا بوده و ثانیا چه بوده اند آیا پرنده بوده انسان بوده فیل بوده ؟! و اگر بگوید استعدادا قادرند اما عملا خلق نکرده اند پس خود در جهت خلاف ادعای خود قدم برداشته چون حضرت عیسی را اثبات کننده عملی و اهلبیت را غیر عامل معرفی کرده و صرفا ادعای بدون عمل و دلیل داشته و خود را محکوم کرده است. پنجم : اگر خالقیت اهلبیت با اذن خدا باشد پس خدا می تواند این خالقیت را به سنگ سیاه هم عطا کند این که فضل نیست و اگر بدون اذن خدا باشد پس قرآن که عیسی را با اذن خدا دارای این توان معرفی کرده است.!! این اولا وثانیا اگر این عقیده غلات نیست پس غلات چه می گفتند که ملعون شدند!!؟ ششم : این فرد در یک مناظره مجازی به من گفت حضرت جبرئیل هیچ مطلبی به رسول خدا یاد نداده است !! وقتی من 56 روایت اصول کافی را به ایشان ارسال کردم که دلالت داشت جبرئیل واسطه در تعلیم قرآن بوده ایشان از طریق واسطه (آقای بدیعی) پاسخ داده بوده جبرئیل تشریفاتا مطرح است او کیست که به رسول خدا چیزی یاد دهد!! او عملا تعلیم باطنی و قلبی قرآن توسط روح الامین ( جبرئیل) 《نزل به روح الامین علی قلبک》در قرآن را هم قبول نمی کرد حال باید پرسید باز مثل یهود منکر نقش جبرئیل هست یا نه برگشته است!!؟ هفتم : حتما چنین فردی برای خروج از اتهام غلو خود موظف است از فقهای اسلام اشخاصی را معرفی کند که موافق عقاید او هستند. اگر معرفی نکند خروج خود از خط شیعه را امضا کرده است. در پایان این چند سوال مختصر تذکر می دهم روایات مورد استناد ایشان غالبا یا جعلی و اسرائیلی است و یا ضعیف است و یاشاذ است و یا از نظر فقهای شیعه بدلیل مخالف بودن با عقید شیعه متروک ، اگر به این سوالات واضح پاسخ ندهد خود غالی بودن خود را امضا کرده است و در صورت ادعای وجود چنین عقایدی بین شیعه عکس صفحه آنرا باید در معرض عموم قرار دهد. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
با سلام سوال : محکوم کننده ترین آیه در قبال حرف غلات جدید درباره این که می گویند اهلبیت(ع) هم مثل خدای تعالی خالق هستند چیست؟ ✅پاسخ: سلام علیکم آیه های (قل الله خالق کل شیئ ... الله خالق کل شیئ،.. ذالکم الله ربکم خالق کل شئی... سوره رعد /16 و زمر62 و غافر /62 در این سه آیه تمام موجودات مخلوق خدا است حتی پرنده ای که با اذن خدا حضرت عیسی (ع) آفرید . اگر موجودی مخلوق اهلبیت شود خالق کل شئی بودن خدا زیر سوال می رود حداقل مخلوق اهلبیت مخلوق خدا نمی شود. مخلوق اهلبیت می شود. در هر حال این غلات جدید در عصر حاضر قدرت بقا ندارند سریعا حذف می شوند ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
مشکات اهل بیت (ع)
نظر شما درباره کلیپ فوق که مربوط به آقای سید کمال حیدری است چیست.؟ ✅ پاسخ: اول: پارکچون هی کودتاگر حاکم کره جنوبی دهها هزار دختر به اعضای کنگره آمریکا صادر و هدیه کرد تا توانست اقتصاد پیشرفته ای بوجود آورد که اگر در امریکا دلار عطسه کند در کره جنوبی اقتصاد متلاشی می شود. این باطن اقتصاد محبوب جناب آقای سید کمال حیدری است. دوم : ایشان از جامعه شیعه هزار و دویست سال کوبیده شده و قتل و غارت شده می خواهد دست آوردی معرفی کند که از غرب جلو بزند!! در حالی که دهها مغز متفکر غربی مانند ساموئیل هانتینگتن ، رابرت هایل برونرگ روژه گارودی و دهها شخصیت دیگر معترفند اسلامِ 1400سال به زنجیر کشیده شده برنده خواهد شد و پیشتازی قرن اخیر غرب ریشه برای ادامه ندارد. سوم :مگر آنچه در کشورهای اسلامی حاکم است اسلام است؟! حاکم ، مسلمین است که 1400سال است که در محاصره اهل کتاب است که بنام سقیفه کودتا کرده است. چهارم : دنیای غیر اسلام از روزی که به ابزار کشتار جمعی دست پیدا کرد دوبار جنگ جهانی بوجود آورد و دهها میلیون انسان کشت. و اکنون ابزاری ساخته که کل بشر را می تواند نابود کند و در قبال اسرائیل عرضه مقابله ندارد که بر تمام واحدهای سازمان ملل و شورای امنیت مسلط است. شورای امنیتی که در جلو چشمش امریکا 371 کودتا را بنام دمکراسی هدایت کرده است و عرضه عرض اندام نداشته است. پس آقای حیدری از جوامعی تمجید می کند شورای امنیتش بی عرضه ، ابرقدرت مدافع دموکراسیش راهزن بین المللی برای صدها کودتا بر ضد جهان سوم، جامعه ساخته شده اش فاسد و مفسد و جنازه متحرک. 29 درصد کودکان بدون پدر مشروع. 32درصد زنان بدون شوهر مشروع و قانونی . و بیش از سی درصد مردان زن قانونی و مشروع ندارند. زندانهایشان مملو از زندانیان گرسنه! پس جناب حیدری باید ابتدا مطالعات سیاسی و اجتماعی و بین المللی خود را گسترش دهد بعد به خودش اجازه ورود به این قبیل مسائل دهد. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال: اگر کسی مفقود الاثر شود باید چند سال صبر کنیم تا او را مرده تلقی کرده اموال او را بعنوان ارث تقسیم کنیم در این مسئله اقوال فقها متعدد است بعضی گذشت آن مقدار زمانی را معیار می دانند که عادتا زنده ماندن او در آن مدت ممکن نیست. بعضیها گذشت ده سال و بعضیها گذشت 4 سال را ملاک می دانند. ✅پاسخ: اختلاف فتاوای بخاطر اختلاف روایات است و اختلاف روایات دلیل این است که زمانها و مکانها و عوامل غیبت و سن غایب اجازه نمی دهد معیار واحد داشته باشد اگر غایب 20 ساله باشد احتمال بقای طبیعی او 80 سال است و اما اگر غایب 80 ساله باشد احتمال بقای او 20 سال است لذا هیچ کدام از فتاوای فوق تمام نیست. باید حاکم شرع متغیرهای فوق را ملاحظه کند ولذا اهلبیت نظرشان به صغریات بوده ولذا پاسخ هایشان متفاوت بوده است و نظرشان بیان کبرای کلی نبوده و حق هم همین بوده است .کسی که در دریا مفقود شده احتمال بقا کمتر از یک ماه است کسی که در جنگل درندگان مفقود شده احتمال بقا در بیست روز هم کمتر است . اگر پس از سفر به کشور محبوبش مفقود شده احتمال بقا بیشتر از بیست سال است و خود این فرض اخیر دارای متغیرهای زیادی است. پس دهها و بلکه صدها صورت وجود دارد و این مسئله دارای حکم واحد نیست. وتعجب از شهید ثانی است که در لمعه شقوق را بیش از 4 تا تصور نفرموده است. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : آیا از نظر مقام معظم رهبری هم نماز در 4 فرسخ قصر می شود؟ شنیده ام شما در 500 کیلو متر قصر می دانید توضیح می دهید؟ ✅ پاسح: آن طوری که حافظه ام یاری می دهد بلی ایشان هم در 4 فرسخ می دانند اما توضیح مختصر . در هیچ نظری روی مقدار نیست که چند فرسخ باشد و اگر سخن از 4 فرسخ آمده بخاطر بیان یک معیار است که بزرگان عنایت نفرموده اند و آن معیار این است که اگر طول زمانیِ برای رفتن ، زمان صبح تا ظهر را پر کند پس زمان بازگشت هم پس از ظهر را پر خواهد کرد و اگر طول روز با زمان سفر پر شود نماز قصر می شود , این است معیار قصر شدن نماز و روزه در سفر. و چون در زمان رسول خدا (ص) با طی 4 فرسخ راه زمان پیش از ظهر پر می شده و طبعا زمان پس از ظهر هم با 4 فرسخ بازگشتن پر می شده ولذا بحث 4 فرسخ مطرح شده است و الا قصر رابطه ای با 4 فرسخ ندارد . نتیجه اینکه معیار این است مسافر اگر تا ظهر صد فرسخ هم برود ولی در اذان ظهر به وطن باز گردد نمازش به فتوای همه فقها تمام است. و اگر پس از ظهر هم برود اگر صد فرسخ برود به فتوای همه فقها باز نمازش تمام است پس آقایان معیار را کشف نکردند لذا خود معَّرِف معیار را خیال فرمودند معیار است . بدون اینکه ملغا شدن 4 فرسخ در قبل از ظهر و بعد از ظهر را مورد توجه قرار دهند که هزار کیلو متر هم مسافر برود و تا ظهر برگردد نماز نمی شکند. ✳️نتیجه اینکه هیچ مسافت خاصی معیار ابدی نیست ولی چون در عصر ما وسیله نقلیه عمومی اتوبوس است و اتوبوس هم تا ظهر 500 و در طول روز 1000کیلومتر می رود ملاک قصر شدن نماز فعلا و موقتا 1000 کیلو متر در رفت و برگشت است. و اگر سرعت وسیله های عمومی بعدا دو برابر بشود در 2000 کیلو متر قصر خواهد شد. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
خلاصه درس خارج اراضی جلسه شماره (8) در جلسه قبل ذیل واژه اوّلا 16ویژگی برای ارض مکه بیان کردیم و گفتیم سرزمینی با این ویژگی را در فقه اسلامی سرزمین ام القرای مینامند و مشروع نیست احدی از غیر مسلمین مالک حتی یک متر آن بشوند. اینک می گوییم : ✅ثانیا : یکی از خصوصیات اذان که مخصوص دین خاتم است این است که ادامه 《اذّن فی الناس 》حضرت ابراهیم است ، منتهی او برای حج و ما مسلمین برای دو منظور . منظور اوّل برای اهل کتاب است که بشنوید که رسول موعود شما مبعوث شده است بشتابید اولا برای قبول اسلام وثانیا برای نماز , و منظور دوّم برای دعوت از مسلمین برای اقامه نماز . هر اذانی اتمام حجت برای مشرکین مخصوصا اهل کتاب است و معنی و مفهوم آن این است که حضور اهل کتاب و سایر مشرکین در سرزمینهای پیرامون مکه و ام القرائ حضور غاصبانه است و نمی توانند مالکیت مشروع داشته باشند تا اینکه مسلمان شوند . ✅ثالثا : نماز دو رکعتی و واعدنا در دهه اوّل ذی الحجه بخاطر این است که روز بازگشت حضرت موسی از میقات و روز مشرک شدن اصحاب بنی اسرائیلی موسی مصادف است با عید قربان و روز تسلیم شدن ابراهیم ، اسماعیل و مسلمین و عید قربان و روز تولد اسلام و تسلیم . بعبارت دیگر پیام این نماز شکر است بخاطر شکست مشرکین بنی اسرائیل و پیروزی بنی اسماعیل در این دهه ، و نا مشروع شدن حضور اهل کتاب در پیرامون ام القرای که مرکز و هسته جغرافیایی توحیداست. ✅رابعا : بدلیل حاکمیت فضای تقیه در عصر ائمه معصومین(ع) آن قدر دست و پای امام را بسته بوده اند که تقریبا کل فقهای شیعه فتوای دادند امام معصوم هم حق ندارد از اراضی مفتوحه عنوه احیا شده حتی یک قطعه به مقاطعه به شخصی بدهد!! فقط می تواند از اراضی موات مفتوحه عنوه قطعه ای را به مقاطعه به کسی بدهد ! مراجعه کنید به مبسوط ج3 ص273 و 275 و جامع المقاصد جلد 1ص 410 مخصوصا مفتاح الکرامه ج 7ص 28 و30 و مبسوط ج 2 ص29 و 34 وووو ✳️و این نوع نگاه به قدرت و اختیارات امام در کنترل اراضی مسلمین آن هم با در نظر گرفتن مصالح مسلمین تضاد دارد با روایات بسیار مختلف شیعی دال بر اینکه این فقط امام است که اولین و آخرین حرف را درباره اراضی خواهد زد. حاصل بند چهارم این است که بخاطر فشار دشمن و فضای تقیه بخش زیادی از پیامهای نهفته در لابلای احکام اراضی هنوز مستور و تفسیر نشده باقی مانده است. و بخاطر این مشکل، ارمنستان قره باغ را، هند کشمیر را اسرائیل فلسطین را صربها بوسنی را و اسپانیایی ها اندلس را اشغال کرده اند. و شایسته است فقهای جوان به این قضیه از زاویه جدید نگاه کنند. ایتا👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
استاد , اللهم صل علی محمد و آل محمد کما صلیت علی ابراهیم و آل ابراهیم. دلیل این است ابراهیم افضل از رسول خدا است و برای خروج از این مشکل فقهای عظام 14 قول و احتمال دارند و داده اند به نظر شما کدامش درست است؟ ✅پاسخ : هیچکدام ! چون بزرگان ما در ذیل آیه یا ایها الذین آمنوا صلوّا علیه و سلموا تسلیما در سوره احزاب به رابطه بین سوال سائل و پاسخ رسول خدا (ص) توجه نفرموده اند! سوال این بود که ما مسلمین کیفیت تسلیم و ارسال سلام به شما رسول خدا را یاد گرفتیم اما کیفیت صلوات بر شما را نمی دانیم خودتان یاد دهید ، رسول خدا هم فرمود: باید در صلوات بر من ، صلوات بر آل من هم اضافه شود و اگر بگویید چرا ؟! پاسخ منِ رسول خدا این است که در ارسال رحمت و برکات (صلوات) در سوره هود بر ابراهیم هم ارسال رحمت و برکات (صلوات) بر آل ابراهیم وارد شده است. :《رحمه الله و برکاته علیکم اهل البیت انه حمید مجید.》و این خصوصیت فقط در دو خانواده وجود دارد :آل ابراهیم و آل من . چون در هر دو پیامبر مسئولیت رسالت بر دوش هم پیامبر است و هم بر دوش آل و اهلبیت برای این که زحمت استقرار آل ابراهیم در مکه بر روی دوش حضرت هاجر و حضرت اسماعیل بوده و زحمت استقرار و انتشار و استمرار اسلام در کل جهان بر دوش آل عبا بوده است. و در این قضیه هیچ نظری بر افضلیت ابراهیم بر رسول خدا نیست . نظر فقط به انضمام آل بر خود پیامبر در ارسال صلوات است. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : با توجه به این که در سراسر دنیا مشکل چکهای برگشتی یک معضل مهم اقتصادی و اجتماعی است و از طرف دیگر هیچ تحلیل فقهی قابل قبول محافل علمی و فقهی درباره مشروعیت و عدم مشروعیت معامله با چک (با توجه به این که امروز احدی شک ندارد چک تا پول نشود اعتبارش معلق است) عرضه نشده است انتظار دارم در این خصوص نظر علمی و تحلیلی خود را بیان فرمایید. ✅ پاسخ: ارزش اقتصادی ناشی از دو امر است یا ناشی از خواص خود کالا است و یا ناشی از اعتباری است که دولتها به شیئ اعطا می کنند که آن شئ می تواند واسطه شود جهت بدست آوردن ارزش ذاتی مطلوب انسان. کل کالاهای جهان چون دارای ارزش ناشی از خواص ذاتی است . اعتبار دولتی را نیاز ندارد اما چون پولهای رایج بنفسه کالا نیستند یعنی دارای ارزش ناشی از ذات خود نیستند اعتبار و ارزششان ناشی از اعتباری است که دولتها بر آن تزریق می کنند. و شرع مقدس هم معامله با پول رسمی فاقد ارزش ذاتی مانند اسکناس را بدلیل اعتبار تزریقی دولتها مشروع می داند. و اگر در اخبار واژه صُک آمده همان چک است که در عصر ائمه رایج بوده است. اما اعتبار آن چکها چگونه مورد تایید بوده معلوم می شود ماهیت آن چکها عبارت بوده از امضا و تعهد برای پرداخت پول و یا کالا در آینده و اثری از نقش واسطه گری بانکها در بین نبوده است. در هر حال چکهای رایج در عصر ما نه رافع یکی از نیازهای بشر است که بگوئیم دارای ارزش ذاتی است و نه دولتها اعتبار آنرا مثل پول تضمین می کنند که بگوئیم چک نقش پول را بازی می کند. پس پول رایج و رسمی اعتبار خود را از دولتها می گیرند ولی اعتبار چک تابع اعتبار افراد کوچه و بازار است که چک می کشند و چون اعتبار اشخاص امری است که هیچ رسمیت عمومی ندارد و کاملا مجهول است لذا دارای ارزش اقتصادی نیست. . نتیجه این که در حین معامله با چک ، آن چک نه ارزش ذاتی دارد که بگوئیم کالا است و نه دولتها اعتبار آن را تضمین می کنند که بگوئیم پول است . پس معامله با چک مطلقا باطل است مگر این که در حین معامله، بانک مورد حواله آن چک ، پرداخت آنرا در تاریخ مکتوب تضمین کند . یعنی درحین معامله ، بانک تضمین کند در تاریخ مکتوب روی چک ، پول مورد حکایت چک را به حامل چک خواهد پرداخت. فقط در این صورت معامله با چک صحیح است در غیر این صورت مطلقا تمام معاملات با چک بدون تضمین سازمان رسمی دولتی باطل است . بعلاوه ، اثری از این قبیل معامله نه در قرآن هست و نه در حدیث.(توجه! منظور از چک در این بحث فقط چکهای شخصی است). ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال: اگر از شما بخواهیم برای تغذیه سالم عموم مردم ایران توصیه ای داشته باشید چه چیزی را توصیه می کنید که این بیماری های مختلف در جامعه کمتر بشود؟ ✅پاسخ: من استاد تغذیه و یا پزشک نیستم اما اگر من قادر باشم کاری در این خصوص بکنم و اهل دستور دادن باشم دستور می دهم در نخستین فرصت 5 میلیون اصله درخت زردآلوی ماهنشان بنفش زنجان کِشت بشود و مردم یک وعده غذای خود را اختصاص دهند به خوردن برگه آن زردآلو و اگر آن زردآلو نشد زردآلوی دیگر همین . جهان از این میوه لذیذ و بی نظیر شناختی ندارد. و اگر به جهان عرضه می شد می توانست یکی از کالاهای صادراتی بین المللی باشد و صدها هزار و شاید میلیون اشتغال تولید کند. اما متاسفانه این کالای مجهول القدر و مهم در فضای تغذیه به جهان معرفی نشده است . اگر این میوه بسیار مفید و بسیار لذیذ و مجهول القدر در سبد کالاهای غذائی قرار گیرد می شود مطمئن شد که سی درصد بیماری ها رفع شود. این میوه ناشناخته در جهان و حتی ناشناخته در ایران بجز انبه و آناناس هم سطح و رقیب ندارد .در چین مردم یک روستا بخاطر خوردن مداوم برگه زردآلو معمولا 120 سال عمر می کنند. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال سیاسی: در طول مطالعات قرآنی، تاریخی و سیاسی - اجتماعی خود برای جهانِ پس از کرونا چه طرح نجات بخشی برای مستضعفین جهان و حاکمیت اکثریت ملتها به ذهنتان می آید؟ ✅ پاسخ: اولا حوادث جهانی آن قدر سریع واقع خواهد شد که به عملیاتی شدن طرح امثال من فرصت نخواهد داد . ثانیا: آن قدر راه حرکت جامعه ها تنگ و انحصاری خواهد بود که جا برای انتخاب شیوه ها باقی نخواهد بود. یعنی فقط یک صورت از حوادث اتفاق خواهد افتاد طوری که گویا جبر است که امور را حرکت می دهد و فرصت برای انتخاب احدی نخواهد ماند و آن صورت واحده هم متلاشی شدن سرمایه داران مسلط و وارد صحنه شدن نسل (عدالتِ جهانی خواه) و مصادره اموال مفت خواران و رانتخواران و سیاسیون دروغگو و کثیف و خوشگذران و تارو مار شدن خاندانهای آقازاده ساز و فرار غارتگران و شمال شهر نشینان معتاد و بافور بدستان رباخوار و ظهور طبقه پرخاشگر و ضد استکبار و ضد حاکمان دروغگو و عیاش و استمرار ناآرامی های جهانی و روزانه شدن ظهور و سقوط دولتها و اعدام پادشاهان و مستبدین و دیکتاتورها و گسترش استقلال خواهی در کل جهان و بی اعتبار شدن تفسیر سنتی و کلیشه ای از دین و خانه نشین شدن کامل متحجرین و مرتجعین، و افتادن ابتکار عمل بدست منتقدین وضع موجود در سطح جهانی و اختلافات شدید بین انقلابیون جدید درباره ترکیب جامعه جدید. و ساعاتی شدن ترور ها در بعضی از کشورها و گرایش شدید ملتها به سوی مذهب اهلبیت و منجی اهلبیت.ووو والله هوالعالم. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit