مشکات اهل بیت (ع)
نظر شما درباره کلیپ فوق که مربوط به آقای سید کمال حیدری است چیست.؟
✅ پاسخ:
اول: پارکچون هی کودتاگر حاکم کره جنوبی دهها هزار دختر به اعضای کنگره آمریکا صادر و هدیه کرد تا توانست اقتصاد پیشرفته ای بوجود آورد که اگر در امریکا دلار عطسه کند در کره جنوبی اقتصاد متلاشی می شود.
این باطن اقتصاد محبوب جناب آقای سید کمال حیدری است.
دوم : ایشان از جامعه شیعه هزار و دویست سال کوبیده شده و قتل و غارت شده می خواهد دست آوردی معرفی کند که از غرب جلو بزند!! در حالی که دهها مغز متفکر غربی مانند ساموئیل هانتینگتن ، رابرت هایل برونرگ روژه گارودی و دهها شخصیت دیگر معترفند اسلامِ 1400سال به زنجیر کشیده شده برنده خواهد شد و پیشتازی قرن اخیر غرب ریشه برای ادامه ندارد.
سوم :مگر آنچه در کشورهای اسلامی حاکم است اسلام است؟!
حاکم ، مسلمین است که 1400سال است که در محاصره اهل کتاب است که بنام سقیفه کودتا کرده است.
چهارم : دنیای غیر اسلام از روزی که به ابزار کشتار جمعی دست پیدا کرد دوبار جنگ جهانی بوجود آورد و دهها میلیون انسان کشت. و اکنون ابزاری ساخته که کل بشر را می تواند نابود کند و در قبال اسرائیل عرضه مقابله ندارد که بر تمام واحدهای سازمان ملل و شورای امنیت مسلط است. شورای امنیتی که در جلو چشمش امریکا 371 کودتا را بنام دمکراسی هدایت کرده است و عرضه عرض اندام نداشته است. پس آقای حیدری از جوامعی تمجید می کند شورای امنیتش بی عرضه ، ابرقدرت مدافع دموکراسیش راهزن بین المللی برای صدها کودتا بر ضد جهان سوم، جامعه ساخته شده اش فاسد و مفسد و جنازه متحرک. 29 درصد کودکان بدون پدر مشروع. 32درصد زنان بدون شوهر مشروع و قانونی . و بیش از سی درصد مردان زن قانونی و مشروع ندارند. زندانهایشان مملو از زندانیان گرسنه! پس جناب حیدری باید ابتدا مطالعات سیاسی و اجتماعی و بین المللی خود را گسترش دهد بعد به خودش اجازه ورود به این قبیل مسائل دهد.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال: اگر کسی مفقود الاثر شود باید چند سال صبر کنیم تا او را مرده تلقی کرده اموال او را بعنوان ارث تقسیم کنیم در این مسئله اقوال فقها متعدد است بعضی گذشت آن مقدار زمانی را معیار می دانند که عادتا زنده ماندن او در آن مدت ممکن نیست. بعضیها گذشت ده سال و بعضیها گذشت 4 سال را ملاک می دانند.
✅پاسخ: اختلاف فتاوای بخاطر اختلاف روایات است و اختلاف روایات دلیل این است که زمانها و مکانها و عوامل غیبت و سن غایب اجازه نمی دهد معیار واحد داشته باشد اگر غایب 20 ساله باشد احتمال بقای طبیعی او 80 سال است و اما اگر غایب 80 ساله باشد احتمال بقای او 20 سال است لذا هیچ کدام از فتاوای فوق تمام نیست. باید حاکم شرع متغیرهای فوق را ملاحظه کند ولذا اهلبیت نظرشان به صغریات بوده ولذا پاسخ هایشان متفاوت بوده است و نظرشان بیان کبرای کلی نبوده و حق هم همین بوده است .کسی که در دریا مفقود شده احتمال بقا کمتر از یک ماه است کسی که در جنگل درندگان مفقود شده احتمال بقا در بیست روز هم کمتر است . اگر پس از سفر به کشور محبوبش مفقود شده احتمال بقا بیشتر از بیست سال است و خود این فرض اخیر دارای متغیرهای زیادی است. پس دهها و بلکه صدها صورت وجود دارد و این مسئله دارای حکم واحد نیست. وتعجب از شهید ثانی است که در لمعه شقوق را بیش از 4 تا تصور نفرموده است.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : آیا از نظر مقام معظم رهبری هم نماز در 4 فرسخ قصر می شود؟
شنیده ام شما در 500 کیلو متر قصر می دانید توضیح می دهید؟
✅ پاسح: آن طوری که حافظه ام یاری می دهد بلی ایشان هم در 4 فرسخ #قصر می دانند اما توضیح مختصر .
در #شرع_مقدس هیچ نظری روی مقدار #مسافت نیست که چند فرسخ باشد و اگر سخن از 4 فرسخ آمده بخاطر بیان یک معیار است که بزرگان عنایت نفرموده اند و آن معیار این است که اگر طول زمانیِ برای رفتن ، زمان صبح تا ظهر را پر کند پس زمان بازگشت هم پس از ظهر را پر خواهد کرد و اگر طول روز با زمان سفر پر شود نماز قصر می شود , این است معیار قصر شدن نماز و روزه در سفر. و چون در زمان رسول خدا (ص) با طی 4 فرسخ راه زمان پیش از ظهر پر می شده و طبعا زمان پس از ظهر هم با 4 فرسخ بازگشتن پر می شده ولذا بحث 4 فرسخ مطرح شده است و الا قصر رابطه ای با 4 فرسخ ندارد .
نتیجه اینکه معیار این است مسافر اگر تا ظهر صد فرسخ هم برود ولی در اذان ظهر به وطن باز گردد نمازش به فتوای همه فقها تمام است. و اگر پس از ظهر هم برود اگر صد فرسخ برود به فتوای همه فقها باز نمازش تمام است پس آقایان معیار را کشف نکردند لذا خود معَّرِف معیار را خیال فرمودند معیار است . بدون اینکه ملغا شدن 4 فرسخ در قبل از ظهر و بعد از ظهر را مورد توجه قرار دهند که هزار کیلو متر هم مسافر برود و تا ظهر برگردد نماز نمی شکند.
✳️نتیجه اینکه هیچ مسافت خاصی معیار ابدی نیست ولی چون در عصر ما وسیله نقلیه عمومی اتوبوس است و اتوبوس هم تا ظهر 500 و در طول روز 1000کیلومتر می رود ملاک قصر شدن نماز فعلا و موقتا 1000 کیلو متر در رفت و برگشت است. و اگر سرعت وسیله های عمومی بعدا دو برابر بشود در 2000 کیلو متر قصر خواهد شد.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
خلاصه درس خارج اراضی جلسه شماره (8)
در جلسه قبل ذیل واژه اوّلا 16ویژگی برای ارض مکه بیان کردیم و گفتیم سرزمینی با این ویژگی را در فقه اسلامی سرزمین ام القرای مینامند و مشروع نیست احدی از غیر مسلمین مالک حتی یک متر آن بشوند. اینک می گوییم :
✅ثانیا : یکی از خصوصیات اذان که مخصوص دین خاتم است این است که ادامه 《اذّن فی الناس 》حضرت ابراهیم است ، منتهی او برای حج و ما مسلمین برای دو منظور . منظور اوّل برای اهل کتاب است که بشنوید که رسول موعود شما مبعوث شده است بشتابید اولا برای قبول اسلام وثانیا برای نماز , و منظور دوّم برای دعوت از مسلمین برای اقامه نماز .
هر اذانی اتمام حجت برای مشرکین مخصوصا اهل کتاب است و معنی و مفهوم آن این است که حضور اهل کتاب و سایر مشرکین در سرزمینهای پیرامون مکه و ام القرائ حضور غاصبانه است و نمی توانند مالکیت مشروع داشته باشند تا اینکه مسلمان شوند .
✅ثالثا : نماز دو رکعتی و واعدنا در دهه اوّل ذی الحجه بخاطر این است که روز بازگشت حضرت موسی از میقات و روز مشرک شدن اصحاب بنی اسرائیلی موسی مصادف است با عید قربان و روز تسلیم شدن ابراهیم ، اسماعیل و مسلمین و عید قربان و روز تولد اسلام و تسلیم . بعبارت دیگر پیام این نماز شکر است بخاطر شکست مشرکین بنی اسرائیل و پیروزی بنی اسماعیل در این دهه ، و نا مشروع شدن حضور اهل کتاب در پیرامون ام القرای که مرکز و هسته جغرافیایی توحیداست.
✅رابعا : بدلیل حاکمیت فضای تقیه در عصر ائمه معصومین(ع) آن قدر دست و پای امام را بسته بوده اند که تقریبا کل فقهای شیعه فتوای دادند امام معصوم هم حق ندارد از اراضی مفتوحه عنوه احیا شده حتی یک قطعه به مقاطعه به شخصی بدهد!! فقط می تواند از اراضی موات مفتوحه عنوه قطعه ای را به مقاطعه به کسی بدهد ! مراجعه کنید به مبسوط ج3 ص273 و 275 و جامع المقاصد جلد 1ص 410 مخصوصا مفتاح الکرامه ج 7ص 28 و30 و مبسوط ج 2 ص29 و 34 وووو
✳️و این نوع نگاه به قدرت و اختیارات امام در کنترل اراضی مسلمین آن هم با در نظر گرفتن مصالح مسلمین تضاد دارد با روایات بسیار مختلف شیعی دال بر اینکه این فقط امام است که اولین و آخرین حرف را درباره اراضی خواهد زد. حاصل بند چهارم این است که بخاطر فشار دشمن و فضای تقیه بخش زیادی از پیامهای نهفته در لابلای احکام اراضی هنوز مستور و تفسیر نشده باقی مانده است.
و بخاطر این مشکل، ارمنستان قره باغ را، هند کشمیر را اسرائیل فلسطین را صربها بوسنی را و اسپانیایی ها اندلس را اشغال کرده اند.
و شایسته است فقهای جوان به این قضیه از زاویه جدید نگاه کنند.
ایتا👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
استاد , اللهم صل علی محمد و آل محمد کما صلیت علی ابراهیم و آل ابراهیم. دلیل این است ابراهیم افضل از رسول خدا است و برای خروج از این مشکل فقهای عظام 14 قول و احتمال دارند و داده اند به نظر شما کدامش درست است؟
✅پاسخ : هیچکدام ! چون بزرگان ما در ذیل آیه یا ایها الذین آمنوا صلوّا علیه و سلموا تسلیما در سوره احزاب به رابطه بین سوال سائل و پاسخ رسول خدا (ص) توجه نفرموده اند! سوال این بود که ما مسلمین کیفیت تسلیم و ارسال سلام به شما رسول خدا را یاد گرفتیم اما کیفیت صلوات بر شما را نمی دانیم خودتان یاد دهید ، رسول خدا هم فرمود: باید در صلوات بر من ، صلوات بر آل من هم اضافه شود و اگر بگویید چرا ؟!
پاسخ منِ رسول خدا این است که در ارسال رحمت و برکات (صلوات) در سوره هود بر ابراهیم هم ارسال رحمت و برکات (صلوات) بر آل ابراهیم وارد شده است. :《رحمه الله و برکاته علیکم اهل البیت انه حمید مجید.》و این خصوصیت فقط در دو خانواده وجود دارد :آل ابراهیم و آل من . چون در هر دو پیامبر مسئولیت رسالت بر دوش هم پیامبر است و هم بر دوش آل و اهلبیت برای این که زحمت استقرار آل ابراهیم در مکه بر روی دوش حضرت هاجر و حضرت اسماعیل بوده و زحمت استقرار و انتشار و استمرار اسلام در کل جهان بر دوش آل عبا بوده است. و در این قضیه هیچ نظری بر افضلیت ابراهیم بر رسول خدا نیست . نظر فقط به انضمام آل بر خود پیامبر در ارسال صلوات است.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : با توجه به این که در سراسر دنیا مشکل چکهای برگشتی یک معضل مهم اقتصادی و اجتماعی است و از طرف دیگر هیچ تحلیل فقهی قابل قبول محافل علمی و فقهی درباره مشروعیت و عدم مشروعیت معامله با چک (با توجه به این که امروز احدی شک ندارد چک تا پول نشود اعتبارش معلق است) عرضه نشده است انتظار دارم در این خصوص نظر علمی و تحلیلی خود را بیان فرمایید.
✅ پاسخ: ارزش اقتصادی ناشی از دو امر است یا ناشی از خواص خود کالا است و یا ناشی از اعتباری است که دولتها به شیئ اعطا می کنند که آن شئ می تواند واسطه شود جهت بدست آوردن ارزش ذاتی مطلوب انسان. کل کالاهای جهان چون دارای ارزش ناشی از خواص ذاتی است . اعتبار دولتی را نیاز ندارد اما چون پولهای رایج بنفسه کالا نیستند یعنی دارای ارزش ناشی از ذات خود نیستند اعتبار و ارزششان ناشی از اعتباری است که دولتها بر آن تزریق می کنند. و شرع مقدس هم معامله با پول رسمی فاقد ارزش ذاتی مانند اسکناس را بدلیل اعتبار تزریقی دولتها مشروع می داند. و اگر در اخبار واژه صُک آمده همان چک است که در عصر ائمه رایج بوده است. اما اعتبار آن چکها چگونه مورد تایید بوده معلوم می شود ماهیت آن چکها عبارت بوده از امضا و تعهد برای پرداخت پول و یا کالا در آینده و اثری از نقش واسطه گری بانکها در بین نبوده است. در هر حال چکهای رایج در عصر ما نه رافع یکی از نیازهای بشر است که بگوئیم دارای ارزش ذاتی است و نه دولتها اعتبار آنرا مثل پول تضمین می کنند که بگوئیم چک نقش پول را بازی می کند. پس پول رایج و رسمی اعتبار خود را از دولتها می گیرند ولی اعتبار چک تابع اعتبار افراد کوچه و بازار است که چک می کشند و چون اعتبار اشخاص امری است که هیچ رسمیت عمومی ندارد و کاملا مجهول است لذا دارای ارزش اقتصادی نیست. . نتیجه این که در حین معامله با چک ، آن چک نه ارزش ذاتی دارد که بگوئیم کالا است و نه دولتها اعتبار آن را تضمین می کنند که بگوئیم پول است . پس معامله با چک مطلقا باطل است مگر این که در حین معامله، بانک مورد حواله آن چک ، پرداخت آنرا در تاریخ مکتوب تضمین کند . یعنی درحین معامله ، بانک تضمین کند در تاریخ مکتوب روی چک ، پول مورد حکایت چک را به حامل چک خواهد پرداخت. فقط در این صورت معامله با چک صحیح است در غیر این صورت مطلقا تمام معاملات با چک بدون تضمین سازمان رسمی دولتی باطل است . بعلاوه ، اثری از این قبیل معامله نه در قرآن هست و نه در حدیث.(توجه! منظور از چک در این بحث فقط چکهای شخصی است).
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال:
اگر از شما بخواهیم برای تغذیه سالم عموم مردم ایران توصیه ای داشته باشید چه چیزی را توصیه می کنید که این بیماری های مختلف در جامعه کمتر بشود؟
✅پاسخ: من استاد تغذیه و یا پزشک نیستم اما اگر من قادر باشم کاری در این خصوص بکنم و اهل دستور دادن باشم دستور می دهم در نخستین فرصت 5 میلیون اصله درخت زردآلوی ماهنشان بنفش زنجان کِشت بشود و مردم یک وعده غذای خود را اختصاص دهند به خوردن برگه آن زردآلو و اگر آن زردآلو نشد زردآلوی دیگر همین . جهان از این میوه لذیذ و بی نظیر شناختی ندارد. و اگر به جهان عرضه می شد می توانست یکی از کالاهای صادراتی بین المللی باشد و صدها هزار و شاید میلیون اشتغال تولید کند. اما متاسفانه این کالای مجهول القدر و مهم در فضای تغذیه به جهان معرفی نشده است . اگر این میوه بسیار مفید و بسیار لذیذ و مجهول القدر در سبد کالاهای غذائی قرار گیرد می شود مطمئن شد که سی درصد بیماری ها رفع شود. این میوه ناشناخته در جهان و حتی ناشناخته در ایران بجز انبه و آناناس هم سطح و رقیب ندارد .در چین مردم یک روستا بخاطر خوردن مداوم برگه زردآلو معمولا 120 سال عمر می کنند.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال سیاسی: در طول مطالعات قرآنی، تاریخی و سیاسی - اجتماعی خود برای جهانِ پس از کرونا چه طرح نجات بخشی برای مستضعفین جهان و حاکمیت اکثریت ملتها به ذهنتان می آید؟
✅ پاسخ: اولا حوادث جهانی آن قدر سریع واقع خواهد شد که به عملیاتی شدن طرح امثال من فرصت نخواهد داد .
ثانیا: آن قدر راه حرکت جامعه ها تنگ و انحصاری خواهد بود که جا برای انتخاب شیوه ها باقی نخواهد بود. یعنی فقط یک صورت از حوادث اتفاق خواهد افتاد طوری که گویا جبر است که امور را حرکت می دهد و فرصت برای انتخاب احدی نخواهد ماند و آن صورت واحده هم متلاشی شدن سرمایه داران مسلط و وارد صحنه شدن نسل (عدالتِ جهانی خواه) و مصادره اموال مفت خواران و رانتخواران و سیاسیون دروغگو و کثیف و خوشگذران و تارو مار شدن خاندانهای آقازاده ساز و فرار غارتگران و شمال شهر نشینان معتاد و بافور بدستان رباخوار و ظهور طبقه پرخاشگر و ضد استکبار و ضد حاکمان دروغگو و عیاش و استمرار ناآرامی های جهانی و روزانه شدن ظهور و سقوط دولتها و اعدام پادشاهان و مستبدین و دیکتاتورها و گسترش استقلال خواهی در کل جهان و بی اعتبار شدن تفسیر سنتی و کلیشه ای از دین و خانه نشین شدن کامل متحجرین و مرتجعین، و افتادن ابتکار عمل بدست منتقدین وضع موجود در سطح جهانی و اختلافات شدید بین انقلابیون جدید درباره ترکیب جامعه جدید. و ساعاتی شدن ترور ها در بعضی از کشورها و گرایش شدید ملتها به سوی مذهب اهلبیت و منجی اهلبیت.ووو
والله هوالعالم.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام نظر جنابعالی در مورد موارد ذیل چیست؟
((اما برخی از بزرگان که قائل به شیعه بودن او شدهاند در مورد بسیاری از مطالب ، یا احتمال تقیه دادهاند هم چون شیخ بهایی که میگویند چون وی در محیطی سکونت داشته که سالها تحت حکومت بنی امیه بوده مجبور به تقیه بوده است. و احتمال تحریف کتابهایش را دادهاند چنان که برخی طبق شواهدی قائل شدهاند که کتاب فتوحات وی دارای دو نسخه بوده که در دومی بسیارى از مطالب موجود در نسخه اول حذف و مطالب دیگرى به آن افزوده شده است.
مرحوم شعرانی مىگوید: «هنگامى که در صدد تلخیص کتاب فتوحات برآمدم با عباراتى مواجه شدم که به گمانم با عقاید مسلم کافه مسلمین تعارض داشت بنا بر این پس از اندکى شک و تردید آنها را حذف کردم و روزى این مطالب را با شیخ شمسالدین (متوفاى سال ۹۵۵ ه. ق) که نسخهاى از فتوحات را به خط خود نوشته و با نسخه مؤلف در قونیه مقابله کرده بود در میان گذاشتم، و پس از خواندن آن دریافتم که هیچ یک از عباراتى که حذف کرده بودم، در آن نسخه موجود نیست.
شعرانى نقل مىکند که براى وى مسلم گردید که نسخههاى فتوحات که در زمان وى در مصر رواج داشت، شامل قسمتهایى مىشد که به نام مؤلف جعل شده بود و در مورد کتاب فصوص و دیگر آثار وى نیز چنین کارى صورت گرفته بود»
در کتابهای ابن عربی مواردی به چشم میخورد که طبق عقیده شیعه سخن گفته است و برخی افراد با استناد به این شواهد وی را شیعه دانستهاند. مانند سخنی که در کتاب فتوحات مکیه که از مهمترین آثارش است در باره حضرت علی (ع) بیان کرده و می گوید: علی ابن ابی طالب نزدیکترین افراد به رسول خدا و سرّ همۀ انبیاء و اولیاء است. ( عبارت در فتوحات این است…..و أقرب الناس إلیه (ای الی خاتم الانبیاء) علی بن أبی طالب و هو سر الأنبیاء أجمعین)و یا عقیدهای را که در مورد امام زمان (عج) بیان میکند و او را خلیفه خدا در زمین معرفی می کند و میگوید از نسل فاطمه زهرا (ع) میباشد و هماسم رسول خدا میباشد.
افرادی مانند شیخ بهایی از این سخن وی اظهار تعجب کرده و این را شاهدی بر شیعه بودن ابن عربی گرفتهاند. به همین خاطر بزرگانی از شیعه نیز قائل به شیعه بودن ابن عربی شدهاند از جمله شیخ بهایی و ابن فهد حلی و محدث سید جزایری و قاضی نورالله تستری و… .
ابن عربی در موارد بسیاری از آثار خود، به ذکر فضیلتهای اهل بیت (ع) پرداخته و درباره طهارت ولایت و محبت اهل بیت به تصریح و اشاره سخن گفته و دشمنی با آنان را زیانآور دانسته است.
از آن جمله می نویسد: «فرض است همانطور که رسول اللّه صلیاللهعلیهوآله را دوست داریم، اهل بیتش را نیز باید دوست بداریم و از عداوت و کراهت به ایشان احتراز و اجتناب کنیم».
وی افزون بر نقل روایات ائمه اطهار (ع)، در موارد بسیاری به ولایت ایشان اعتراف کرده و مقامی برابر با مقام انبیاء برایشان قائل شده است.
ابن عربی در کتاب های خود، به احادیثی از معصومان نیز اشاره کرده است، مانند اینکه: «علی بن ابی طالب علیهالسلام فرمود: منشأ غیبگوییهای من، فهم از قرآن است که خداوند به عدهای از بندگانش عنایت میکند».
ابن عربی در موارد بسیاری، از حضرت علی (ع) با عظمت یاد میکند و ایشان را میستاید. برای نمونه، در جایی نوشته است: «این علی ابن ابی طالب است؛ همان کسی که دروازه شهر علم نبوی و صاحب اسرار و امام آن شهر است».
محیالدین پس از بیان روایاتی در مورد زهد و پارسایی امیرمؤمنان امام علی (ع) در رسالة القدس، درباره آن امام پرهیزکار مینویسد: «کیست مثل علی در این مقام والا و کیست معادل او که در مقام و کلام با او برابری کند؟» همچنین ابن عربی در اشاره به مقام ولایت و وصایت آن حضرت، به نقل از رسول گرامی اسلام مینویسد: «جوانمردی مانند علی وجود ندارد؛ زیرا جانشین من و ولی و سرپرست شماست». وی همچنین معقتد است نزدیکترین افراد به پیامبر، علی بن ابی طالب (ع) است که امام عالم و سرّ تمام انبیاست
پاسخ :
سلام علیکم این احتمالات مثبت که بزرگان شیعه درباره ابن عربی داده اند هنگامی قابل قبول می شود که خطاهای ایشان محدود باشد اما 505 خطا محدود و معقول نیست ، بعلاوه روایاتی که از اهل سنت نقل می کند مال اهل سنت نیست بلکه اسراییلیاتی است که در دهها مورد در تورات وعهد عتیق موجود است. مانند تواریخ ایام اول باب 22آیه 6 تا 10 که خلاف آیه 251سوره بقره است
برای بنده محرز است ایشان از ناصبی های است که گرایش شدید اسراییلی دارد چون شنبه را روز تعطیلی می داند وحضرت موسی را صریحا مقدم بر رسول خدا (ص) می داند ووو
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
⛔️شاهد از غیب رسید؛ خانههای خالی متعلق به وابستگان دولت است!
👤خسروی رئيس اتحاديه مشاوران املاك:
"ما مدتی است که مصوبه مجلس را برای خانههای خالی داشتیم و دلیل اجرا نشدن آن این است که خانهها برای افراد عادی نیست بلکه مربوط به وابستگان دولت است و در نتیجه چندان علاقهمند به انجام شدن آن نیستند."
🔻اونایی که به لیبرالها رای دادن، باید عقلشون میرسید که این جماعت مردم رو فدای خودشون میکنن، نه خودشون رو فدای مردم!
@Afsaran_ir
مشکات اهل بیت (ع)
⛔️شاهد از غیب رسید؛ خانههای خالی متعلق به وابستگان دولت است! 👤خسروی رئيس اتحاديه مشاوران املاك: "م
نظرتان درباره این 👆👆مطلب چیست؟
پاسخ :
مطابق آیات 7 تا 9 سوره حشر دولت اسلامی می تواند و به نظرحقیر بلکه باید مستاءجرین و فاقدین خانه را بمنزله مهاجرین تلقی کرد و صاحبان آن خانه های خالی را بمنزله انصار بحساب آورده و با امر دولت اسلامی طرح موسوم به 《طرح مهاجرین وانصار》را پیاده کرده و با انتقال مستاجرین به خانه های خالی با مختصر اجاره ،مشکل مسکن را کاهش داد. و گویا روزی یک دولت مردمی با عرضه با ارائه طرحی جامع این کار را خواهد کرد.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال: اخیرا تعدادی از طلاب روشن و تحول خواه اقدام به تاسیس مجموعه های پژوهشی کرده و طلاب جوان و تحول خواه را جذب می کنند به نظر شما خوب است اگر این واحدهای حوزوی تحول خواه را تقویت کنیم؟
✅پاسخ: خوب است ولی باید توجه بکنید و توجه بکنند که هر تحولی رافع مشکل نیست باید ما یُتَحَوّلُ الیه بستری باشد جامع و رافع مشکلات موجود .
باید اقتصاد ، سیاست ، تاریخ ، فقه ، فرهنگ ملل موجود جهان ، در حدی تحلیل شود که پاسخگو باشد .
بلی قبول دارم خود همین فرار از فضای تحجر موجود حُسن است اما نیمه اول راه است .
➖➖➖➖➖➖➖
سوال دومم این است که خود شما در این تحول چه نقشی می توانید ایفا کنید؟
✅پاسخ: بنده در ضمن حدود 3000 ساعت برنامه از طریق شبکه های جهانی مبانی اعتقادی شیعه را با تکیه بر متون اهل سنت و شیعه از سطح کتاب النقض و عبقات و الغدیر و معالم المدرستین بالا برده و مستحکم کردم و سپس دست یهود در کودتای سقیفه را با صدها دلیل نشان دادم و خط تصوف خزیده در منابع فریقین را از خط اهلبیت (ع)جدا کرده و اسرائیلی بودن آنرا نشان دادم . و شاخه نفوذی غلات از طریق ملارجب برسی را معرفی کردم و نقص اقتصاد سوسیالیستی و سرمایه داری را در ضمن 223 شماره مقاله در روزنامه جهان اسلام معرفی کردم ،و افکار تزریق شده پوپر تئوریسین امپریالیسم کاپیتالیستی و دست پرورده های فکری او را در کتابهای 《برخورد شایسته》 ،《تضاد جاوید》 و《نقد گفتگوی تمدنها》 معرفی کردم و تفاسیر اسرائیلی را در برنامه های ماهواره ای معرفی کردم و بخشی از نواقص فقه موجود را در ضمن مقالاتی در سایتم معرفی کردم .
بهر حال کوشش می کنم با ارائه یک دوره فقه جامع نقاط ضروری ّالتّحول را نشان دهم.
انشاالله.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit