یک سوال سیاسی دیگر :
از نظر شما عثمانیان و مروانیان عصر ما چه کسانی هستند؟
✅پاسخ:
1--کسانی که بیش از توان حقوقشان و در امد مشروعشان سرمایه جمع کرده اند. 2--کسانی که با شعار دفاع از مستضعفین و اسلام علوی زیر سایه خون شهدا وارد فضای حکومتی شده سپس سر از زندگی طاغوتی و کاخ نشینی در آورده است آن هم گاهی با فرزندان کثیف و عیاش و عاشق غرب.
3-- رانتخواران شناسائی شده توسط قوه قضائیه ،
4-- دلالان مسلط بر معاملات کلان مانند معاملات فولاد ، پسته ، نفت ووو
5--مفسدین نفوذ کرده در شهرداریها و ثبت اسناد و ادارات مالیاتی و گمرکات .
6--زمین خواران ، ساحل خواران ، کوه خواران و مسئولین اداراتی که به افراد فوق با محمل تراشی میدان چپاول و غارت داده اند و کلیه کسانی که امثال افراد کارتون خواب بر سرشان کلاه گذاشته و بیت المال را غارت کرده اند. و در یک کلام دنیا طلبان با نام مبارک اسلام .
در پایان باید توجه کنید آنچه ما مطرح می کنیم نظر شخصی نیست بلکه دستور امیر المومنین (ع) است که فرمودند این اموال اگر تبدیل به مهریه زنان شده باشد هم باید برگردد .در یک کلام《تعقیب رانتخواران همراه با تمکین کنندگانشان از افراد حکومتی که امروز با استفاده از ضعف مدیران کشوری بیت المال ملت که متعلق به ضعفا است را به غارت برده اند》یک وظیفه شرعی برای هر مسلمان است و نه یک سلیقه شخصی.
شاید این تنها جنگی است که باید همه دندان عقب نشینی را بکشند .این تنها راه حفظ انقلاب است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال :
دلیل اینکه شما روایت مورد اتکای آیت الله حسن زاده آملی《ما رئیت شیئا الا و رئیت الله قبله و معه و بعده 》را قبول ندارید چیست . ؟!
✅پاسخ:
اولا سند معتبرش را نشان دهند قبول می کنیم و
ثانیا خیال می کنیم این حدیث آن روزهائی جعل شد که امام صادق (ع) فرموده بودند:《 الحجه قبل الخلق و مع الخلق و بعدالخلق 》بحار چاپ ایران جلد 23ص 38
آن روایت مورد نظر شما را ساختند تا بگویند بدون حجت بروید دنبال خدا شناسی و هم وزن و شبیه هم ساخته اند. آن روایت مستمسک درویشان و صوفیان برای وحدت وجود شد و این روایت سند اهلبیت (ع) برای مکتب اهلبیت(ع) در اثبات احتیاج امت به حجت
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
استاد خیلیها حتی علامه مجلسی کتاب الامامه والتبصره را مال علی ابن بابویه می دانند نظر شما چیست؟
✅پاسخ: نه خیر چون در این کتاب از اشخاص زیادی روایت نقل می کند که پس از علی ابن بابویه پدر صدوق می زیسته اند .
مراجعه کنید به پاورقی همان بحار جلد 103 صفحه159 چاپ ایران
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
طبق اطلاع , شما در باب رهن اختلاف جدی با دیگران دارید مثلا در کدام مسئله؟
✅پاسخ: مثلا در شرایع می فرماید: ولو رهن منفعه کسکنی الدار لم ینعقد و در جواهر هم اضافه فرموده: بل فی المسالک انه موضع وفاق !
و در حدائق هم فرموده : فالمنع من رهنها موضع وفاق کما صرحوا به.!
ولی بنظر قاصر حقیر حق این است که در مواردی رهن منافع جایز و صحیح است مانند اینکه بنده حقیر از جنابعالی 30 میلیون تا آخر سال قرض می کنم و در قبال آن گاو هلندی سی میلیونی شیر ده خودم را بعنوان رهن در اختیار شما قرار می دهم و قرار می گذاریم از روزی که بنده قادر به پرداخت بدهی خودم نشدم جنابعالی از طریق فروش شیر آن گاو که روزانه فرضا 40 لیتر است طلب خود را بردارید و شما هم قبول می فرمائید خوب چرا صحیح نباشد !؟
اتفاقا در اواخر باب رهن در وسائل الشیعه برداشتن بدهی از طریق منافع , یکی از راههای بازپرداخت بدهی در رهن معرفی شده منتها در فرض خاص منافع زمین ،طبق چه مبنائی در صورت وجود توافق برای پرداخت بدهی از طریق شیر آن گاو رهنی، باید در صورت عدم پرداخت بدهی از سوی من حتما خود گاو مرا بفروشید؟!
اگر بفرمایید باید طلب شما در یک لحظه پرداخت شود پاسخ می شنوید که فرض این است که قرار داد بستیم که از طریق فروش شیر طلب خود را بدست آورید در این صورت چرا باطل شود.!؟
و اگر بفرمائید روایات خالی از تصریح به صحت رهن در منافع است پاسخ این است روایات در قالب پاسخ به سوال صادر شده و نه در قالب کبرای کلی و مضمون روایات می رساند هدف از تصریح به عین بخاطر غلبه وجود عین است این اولا و
ثانیا توجه اصلی در این روایات به مسّلم شدن این حقیقت است که کاری کنید طلبکار طلب خودش را بتواند بدست آورد .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : استاد برای مشروعیت به رهن گذاشتن منافع که خلاف نظر قاطبه فقها است لطفا از مثال دیگری غیر از شیر گاو هم مثال بیاورید .
✅پاسخ: بنده کلید کارخانه خودم را در قبال قرضی که از شما کرده ام تحویل شما می دهم تا اگر طلب شما را نتوانستم بدهم از در آمد و سود حاصل از فروش تولیدات آن بردارید. این چه مشکلی دارد!؟
فرض می کنیم که احدی فتوای نداده این فرض ما چه مشکلی دارد ؟
هدف جبران قرض بود که حاصل شد . مگر چه منفعتی دارد که باید طلب مرتهن و طلبکار از طریق فقط فروش خود کارخانه تامین شود؟!.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
مشکات اهل بیت (ع)
سوال : استاد برای مشروعیت به رهن گذاشتن منافع که خلاف نظر قاطبه فقها است لطفا از مثال دیگری غیر از ش
دوست عزیز سوال کننده درباره رهن توجه کند یکی دیگر از مواردی که با بزرگان در آن اختلاف شدید داریم مسئله جواز به رهن گذاشتن یک مال در قبال قرضهای متعدد است ، بزرگان و در راس همه شان حضرت امام "قدس الله اسرار هم جمیعا " می فرمایند مطلقا جایز است و حقیر عرض می کنم فقط در صورتی جایز است که ارزش آن مرهون در حد ارزش همه مرهون به ها باشد و الا نه تنها غرض حاصل نمی شود بلکه زمینه جنگ هم برای برداشتن بدهی از آن هم درست می شود. و اگر از یک نفر ده بار قرض کند (که عبارت امام به این شق ناظر است) نود درصد بدهی اش پرداخت نمی شود. پس شرط است حد اقل به اندازه《 مرهون به ها》ارزش داشته باشد که نظر حقیر است.
عبارت حضرت امام در تحریرالوسیله در مسئله 14باب رهن این است:
لورهن علی دینه رهنا ثم استدان مالا آخر من المرتهن جاز جعل ذالک الرهن رهنا علی الثانی ایضا و کان رهنا علیهما معا سوا کان الثانی مساویا للاول فی الجنس والقدر او مخالفا، وکذا له ان یجعله علی دین ثالث و رابع الی ما شاء.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال :
واضح ترین دلیل شما بر این که متصوفه مکتبی است اسرائیلی و تاسیس شده برای مشروعیت بخشی به《 انتقال تیه ،تحیر و حیرت و سرگردانی و به وحدت نرسیدن در فهم دین از یهود به مسلمانان 》چیست ؟
شما در مباحث ماهواره ایتان تلاش میکنید چنین مطلبی را ثابت کنید.
✅پاسخ:
اولا: بنده در همان مباحث در حد کامل《و نه فقط کافی》ثابت کردم خود ابن عربی هم می گویند ما هر روز یک جور عقیده تولید می کنیم و ابن الوقتیم.
ثانیا: در روایات اسلامی دوره غیبت را برای امت اسلام (و نه پیروان واقعی اهلبیت) دوره تیه و حیره معرفی فرموده اند 《بعد حیره و غیبه》
ثالثا: همین صوفیان بین مردم مسلمان مطالب اسرائیلی ذیل را منتشر می کنند در حالی که در قرآن سوره بقره تصریح کرده این درخواست مال موسی نبود بلکه تحمیل بنی اسراییل بوده و بنده . برای تفصیل ماجرا برای فیلم در دست ساخت حضرت موسی توسط مرحوم سلحشور سر تفسیر این قضیه در قم با خود آن مرحوم و فرزندان فاضل ایشان چندین جلسه داشته ایم. و اما این قضیه را هم سعدی و هم حافظ و هم مولوی خراب کرده و بر ضد نظر قرآن موضع گرفته به حضرت موسی تاخته اند توجه کنید:👇
ﺳﻪ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ متفاوت
ﻣﻮﺳﯽ (ﻉ) ﺧﻄﺎﺏ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﮐﻮﻩ ﻃﻮﺭ:
ﺍَﺭَﻧﯽ (ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻧﺸﺎﻥ ﺑﺪﻩ )
ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ: ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ (ﻫﺮﮔﺰ ﻣﺮﺍ ﻧﺨﻮﺍﻫﯽ ﺩﯾﺪ)
ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﺳﻌﺪﯼ:
ﭼﻮ ﺭﺳﯽ ﺑﻪ ﮐﻮﻩ ﺳﯿﻨﺎ ﺍﺭﻧﯽ ﻣﮕﻮ ﻭ ﺑﮕﺬﺭ
ﮐﻪ ﻧﯿﺮﺯﺩ ﺍﯾﻦ ﺗﻤﻨﺎ ﺑﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ
ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﺣﺎﻓﻆ:
ﭼﻮ ﺭﺳﯽ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺳﯿﻨﺎ ﺍﺭﻧﯽ ﺑﮕﻮ ﻭ ﺑﮕﺬﺭ
ﺗﻮ ﺻﺪﺍﯼ ﺩﻭﺳﺖ ﺑﺸﻨﻮ، ﻧﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ
ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻣﻮﻻﻧﺎ:
ﺍﺭﻧﯽ ﮐﺴﯽ ﺑﮕﻮﯾﺪ ﮐﻪ ﺗﺮﺍ ﻧﺪﯾﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ
ﺗﻮ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﻨﯽ ﻫﻤﯿﺸﻪ، ﭼﻪ ﺗﺮﯼ ﭼﻪ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ
ﺳﻪ ﺑﯿﺖ، ﺳﻪ ﻧﮕﺎﻩ، ﺳﻪ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ
ﻣﺜﻞ ﺳﻌﺪﯼ ، ﻋﺎﻗﻼﻧﻪ
ﻣﺜﻞ ﺣﺎﻓﻆ ، ﻋﺎﺷﻘﺎﻧﻪ
ﻣﺜﻞ ﻣﻮﻻﻧﺎ ، ﻋﺎﺭﻓﺎﻧﻪ
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال تاریخی :
شما در کتاب مذهب سازان بی مذهب مستندا" آنهم از منابع اهل سنت ثابت کرده اید که عمر جزء دانشجویان کلاسهای کعب الاحبار یهودی بوده حالا سوال این است با توجه به نظر شما مبنی بر اینکه《 زید ابن ثابت متهود و یهود گرا بوده و تمام امور کشور در زمان عمر در کنترل کامل این نفوذی بوده 》آیا عمر در کلاس او هم شاگردی کرده است؟
!✅پاسخ: در حد سوالات مذهبی بلی زید استاد او بوده
توجه کنید به ذیل آیه مداینه در بقره ذیل آیه 282 در درالمنثور جلد اول صفحه 372 چاپ قدیم.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال :
سوالی مربوط به رهن دارم چون افرادی هستند حتی برای یک ساعت هم نمی شود به ایشان اعتماد کرد اما می آیند از انسان قرض میخواهند آیا می شود اول وثیقه و شیئ رهنی را بگیریم سپس قرض بدهیم؟
✅پاسخ: فقها می فرمایند نه خیر رهن تلقی و تفسیر نمی شود اگر بخواهد حکم رهن پیدا کند اول باید قرض صورت گیرد سپس رهن تحویل قرض دهنده شود ولی از نظرحقیر این مسئله یکی از مسائل بسیار خام است .
اولا : از آیه و روایت چنین قید و یا شرطی استفاده نمی شود که در رهن باید اول قرضی صورت گیرد سپس رهن گذاری شود.
ثانیا : کسی که اینقدر در معرض احتمال قرض خواری است که قرض دهنده حاضر نیست قرض بدهد چگونه ما می گوئیم اول قرض بگیرد سپس گرو را تحویل دهد !؟
از کجا معلوم با گرفتن قرض فرار نمی کند؟ یعنی با تاخّر رهن ،، فایده آن نابود و یا تضعیف می شود.
ثالثا : در اغلب موارد رهن ، در بازار اگر نگوییم درتمام موارد قرض دهندگان از طالب قرض می خواهند اول گرو بگذارد سپس قرض را تحویل بگیرد کما اینکه بانکها اول از ضامن امضا می گیرند سپس وام را تحویل می دهند.
رابعا : لزوم تقدم قرض بر رهن جز فتوای اکثر دلیلی ندارد ، نتیجه اینکه انسانها عملا ابتدا ضامن و یا وثیقه و یا رهن را میگیرند سپس قرض می دهند و شرطیت تقدم قرض بر رهن هیچ دلیلی ندارد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
9.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نطر شما در مورد این گفتگو چیست؟👆
✅ پاسخ: بیش از سی سال دیر گفت ! بنده در سال 64 هشدار دادم انقلاب توسط دلار داران که نامحرمان انقلاب بودند مچاله خواهد شد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوالی درباره نظرات سیاسی شما داشتم :
مطابق دیدگاه شما که دیدگاه اسلام واقعی تلقی می کنید مردم ایران اسلامی در شرایط فعلی چه کارهائی را باید در اولویت قرار دهند؟
✅ پاسخ: هرکس هر مقدار در توان دارد چه دولتی چه غیر دولتی باید در اولین فرصت در تمام میادینی که کارگران صبحها در آنجا جمع می شوند تا کسی پیدا شود آنها را برای کاری ببرد کانتینر یا چادر مستقر کنند تا در سرمای پائیزی و زمستان بیش از فقر عذاب دیگری را تحمل نکنند و کارگرانی که کار پیدا نمی کنند و شرمنده ازخانواده به خانه بر می گردند نصف حقوق بدهند.تا فردای آن روز خانواده مظلوم او گرسنه نمانند در زمانی که سگهای رانتخواران جنایتکار صد برابر انسان های گرسنه گوشت می خورند! .
فصل اول کتاب اسلام ابوذری ها این بود.(لیقوم الناس بالقسط)
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : سلام علیکم محضر استاد
نظر شما در مورد شخصیت و آیین جناب ابولولو چیست؟
✅پاسخ : سلام علیکم تاریخ سازان کیفیت ترور عمر را تحریف کرده اند عمر در مکه و در آخرین سخنرانی خود حکم رجم 26 بار تکرار شده در تورات و غیر موجود در قرآن را جزو احکام اسلام معرفی کرد سپس عبدالرحمن ابن عوف به عمر گفت دیگر حراست از شما در مکه مشکل است باید سریعا برگردیم به مدینه برگشت به مدینه به محض بازگشت در همان ذی الحجه کعب الاحبار یهودی به عمر گفت وصیت خود را بنویس طبق تورات پس فردا ترور خواهی شد (چون امور حراستی عمر در کنترل یهود بوده و عمر وعده داده بوده در حال حیات خودش عمره را به بیت المقدس خواهد برد و حج تمتعِ دارایِ عمره را نخواهد پذیرفت ولی بخاطر برخورد رسول خدا(ص) با عمر این وعده عملی نشده بوده و تاریخ مصرف عمر برای یهود گذشته بوده . گویا کعب الاحبار اطلاع داشته که کسانی می خواهند عمر را ترور کنند و مطابق تورات و یا عهد عتیق تواریخ ایام اول باب 22 آیه 6 تا 10 و شرح ابن ابی الحدید جلد 12صفحه 81 قدرت را به به بنی امیه منتقل کنند .) و گویا ابو لوءلوء طرح از پیش تعیین شده ای را پیاده کرد که هم پیش کعب الاحبار یهودی لورفته بوده و هم عبدالرحمن ابن عوف حدس می زده،،
قرائن نشان می دهد ابو لوءلوء یک کار سیاسی کرده و نه در قبال عدم موافقت عمر با درخواست وام او.
اما چقدر انگیزه دفاع از اهلبیت (ع) داشته و چقدر تحریک یهود بوده برای بنده روشن نشد. هر چه بوده بحث اقتصادی و وام نبوده.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit