eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
879 ویدیو
45 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال : استاد برای مشروعیت به رهن گذاشتن منافع که خلاف نظر قاطبه فقها است لطفا از مثال دیگری غیر از شیر گاو هم مثال بیاورید . ✅پاسخ: بنده کلید کارخانه خودم را در قبال قرضی که از شما کرده ام تحویل شما می دهم تا اگر طلب شما را نتوانستم بدهم از در آمد و سود حاصل از فروش تولیدات آن بردارید. این چه مشکلی دارد!؟ فرض می کنیم که احدی فتوای نداده این فرض ما چه مشکلی دارد ؟ هدف جبران قرض بود که حاصل شد . مگر چه منفعتی دارد که باید طلب مرتهن و طلبکار از طریق فقط فروش خود کارخانه تامین شود؟!. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
مشکات اهل بیت (ع)
سوال : استاد برای مشروعیت به رهن گذاشتن منافع که خلاف نظر قاطبه فقها است لطفا از مثال دیگری غیر از ش
دوست عزیز سوال کننده درباره رهن توجه کند یکی دیگر از مواردی که با بزرگان در آن اختلاف شدید داریم مسئله جواز به رهن گذاشتن یک مال در قبال قرضهای متعدد است ، بزرگان و در راس همه شان حضرت امام "قدس الله اسرار هم جمیعا " می فرمایند مطلقا جایز است و حقیر عرض می کنم فقط در صورتی جایز است که ارزش آن مرهون در حد ارزش همه مرهون به ها باشد و الا نه تنها غرض حاصل نمی شود بلکه زمینه جنگ هم برای برداشتن بدهی از آن هم درست می شود. و اگر از یک نفر ده بار قرض کند (که عبارت امام به این شق ناظر است) نود درصد بدهی اش پرداخت نمی شود. پس شرط است حد اقل به اندازه《 مرهون به ها》ارزش داشته باشد که نظر حقیر است. عبارت حضرت امام در تحریرالوسیله در مسئله 14باب رهن این است: لورهن علی دینه رهنا ثم استدان مالا آخر من المرتهن جاز جعل ذالک الرهن رهنا علی الثانی ایضا و کان رهنا علیهما معا سوا کان الثانی مساویا للاول فی الجنس والقدر او مخالفا، وکذا له ان یجعله علی دین ثالث و رابع الی ما شاء. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : واضح ترین دلیل شما بر این که متصوفه مکتبی است اسرائیلی و تاسیس شده برای مشروعیت بخشی به《 انتقال تیه ،تحیر و حیرت و سرگردانی و به وحدت نرسیدن در فهم دین از یهود به مسلمانان 》چیست ؟ شما در مباحث ماهواره ایتان تلاش میکنید چنین مطلبی را ثابت کنید. ✅پاسخ: اولا: بنده در همان مباحث در حد کامل《و نه فقط کافی》ثابت کردم خود ابن عربی هم می گویند ما هر روز یک جور عقیده تولید می کنیم و ابن الوقتیم. ثانیا: در روایات اسلامی دوره غیبت را برای امت اسلام (و نه پیروان واقعی اهلبیت) دوره تیه و حیره معرفی فرموده اند 《بعد حیره و غیبه》 ثالثا: همین صوفیان بین مردم مسلمان مطالب اسرائیلی ذیل را منتشر می کنند در حالی که در قرآن سوره بقره تصریح کرده این درخواست مال موسی نبود بلکه تحمیل بنی اسراییل بوده و بنده . برای تفصیل ماجرا برای فیلم در دست ساخت حضرت موسی توسط مرحوم سلحشور سر تفسیر این قضیه در قم با خود آن مرحوم و فرزندان فاضل ایشان چندین جلسه داشته ایم. و اما این قضیه را هم سعدی و هم حافظ و هم مولوی خراب کرده و بر ضد نظر قرآن موضع گرفته به حضرت موسی تاخته اند توجه کنید:👇 ﺳﻪ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ متفاوت ﻣﻮﺳﯽ ‏(ﻉ) ﺧﻄﺎﺏ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﮐﻮﻩ ﻃﻮﺭ: ﺍَﺭَﻧﯽ ‏(ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻧﺸﺎﻥ ﺑﺪﻩ ) ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ: ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ ‏(ﻫﺮﮔﺰ ﻣﺮﺍ ﻧﺨﻮﺍﻫﯽ ﺩﯾﺪ) ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﺳﻌﺪﯼ: ﭼﻮ ﺭﺳﯽ ﺑﻪ ﮐﻮﻩ ﺳﯿﻨﺎ ﺍﺭﻧﯽ ﻣﮕﻮ ﻭ ﺑﮕﺬﺭ ﮐﻪ ﻧﯿﺮﺯﺩ ﺍﯾﻦ ﺗﻤﻨﺎ ﺑﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﺣﺎﻓﻆ: ﭼﻮ ﺭﺳﯽ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺳﯿﻨﺎ ﺍﺭﻧﯽ ﺑﮕﻮ ﻭ ﺑﮕﺬﺭ ﺗﻮ ﺻﺪﺍﯼ ﺩﻭﺳﺖ ﺑﺸﻨﻮ، ﻧﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻣﻮﻻﻧﺎ: ﺍﺭﻧﯽ ﮐﺴﯽ ﺑﮕﻮﯾﺪ ﮐﻪ ﺗﺮﺍ ﻧﺪﯾﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﺗﻮ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﻨﯽ ﻫﻤﯿﺸﻪ، ﭼﻪ ﺗﺮﯼ ﭼﻪ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ ﺳﻪ ﺑﯿﺖ، ﺳﻪ ﻧﮕﺎﻩ، ﺳﻪ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻣﺜﻞ ﺳﻌﺪﯼ ، ﻋﺎﻗﻼﻧﻪ ﻣﺜﻞ ﺣﺎﻓﻆ ، ﻋﺎﺷﻘﺎﻧﻪ ﻣﺜﻞ ﻣﻮﻻﻧﺎ ، ﻋﺎﺭﻓﺎﻧﻪ کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال تاریخی : شما در کتاب مذهب سازان بی مذهب مستندا" آنهم از منابع اهل سنت ثابت کرده اید که عمر جزء دانشجویان کلاسهای کعب الاحبار یهودی بوده حالا سوال این است با توجه به نظر شما مبنی بر اینکه《 زید ابن ثابت متهود و یهود گرا بوده و تمام امور کشور در زمان عمر در کنترل کامل این نفوذی بوده 》آیا عمر در کلاس او هم شاگردی کرده است؟ !✅پاسخ: در حد سوالات مذهبی بلی زید استاد او بوده توجه کنید به ذیل آیه مداینه در بقره ذیل آیه 282 در درالمنثور جلد اول صفحه 372 چاپ قدیم. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : سوالی مربوط به رهن دارم چون افرادی هستند حتی برای یک ساعت هم نمی شود به ایشان اعتماد کرد اما می آیند از انسان قرض میخواهند آیا می شود اول وثیقه و شیئ رهنی را بگیریم سپس قرض بدهیم؟ ✅پاسخ: فقها می فرمایند نه خیر رهن تلقی و تفسیر نمی شود اگر بخواهد حکم رهن پیدا کند اول باید قرض صورت گیرد سپس رهن تحویل قرض دهنده شود ولی از نظرحقیر این مسئله یکی از مسائل بسیار خام است . اولا : از آیه و روایت چنین قید و یا شرطی استفاده نمی شود که در رهن باید اول قرضی صورت گیرد سپس رهن گذاری شود. ثانیا : کسی که اینقدر در معرض احتمال قرض خواری است که قرض دهنده حاضر نیست قرض بدهد چگونه ما می گوئیم اول قرض بگیرد سپس گرو را تحویل دهد !؟ از کجا معلوم با گرفتن قرض فرار نمی کند؟ یعنی با تاخّر رهن ،، فایده آن نابود و یا تضعیف می شود. ثالثا : در اغلب موارد رهن ، در بازار اگر نگوییم درتمام موارد قرض دهندگان از طالب قرض می خواهند اول گرو بگذارد سپس قرض را تحویل بگیرد کما اینکه بانکها اول از ضامن امضا می گیرند سپس وام را تحویل می دهند. رابعا : لزوم تقدم قرض بر رهن جز فتوای اکثر دلیلی ندارد ، نتیجه اینکه انسانها عملا ابتدا ضامن و یا وثیقه و یا رهن را میگیرند سپس قرض می دهند و شرطیت تقدم قرض بر رهن هیچ دلیلی ندارد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
9.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نطر شما در مورد این گفتگو چیست؟👆 ✅ پاسخ: بیش از سی سال دیر گفت ! بنده در سال 64 هشدار دادم انقلاب توسط دلار داران که نامحرمان انقلاب بودند مچاله خواهد شد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوالی درباره نظرات سیاسی شما داشتم : مطابق دیدگاه شما که دیدگاه اسلام واقعی تلقی می کنید مردم ایران اسلامی در شرایط فعلی چه کارهائی را باید در اولویت قرار دهند؟ ✅ پاسخ: هرکس هر مقدار در توان دارد چه دولتی چه غیر دولتی باید در اولین فرصت در تمام میادینی که کارگران صبحها در آنجا جمع می شوند تا کسی پیدا شود آنها را برای کاری ببرد کانتینر یا چادر مستقر کنند تا در سرمای پائیزی و زمستان بیش از فقر عذاب دیگری را تحمل نکنند و کارگرانی که کار پیدا نمی کنند و شرمنده ازخانواده به خانه بر می گردند نصف حقوق بدهند.تا فردای آن روز خانواده مظلوم او گرسنه نمانند در زمانی که سگهای رانتخواران جنایتکار صد برابر انسان های گرسنه گوشت می خورند! . فصل اول کتاب اسلام ابوذری ها این بود.(لیقوم الناس بالقسط) کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : سلام علیکم محضر استاد نظر شما در مورد شخصیت و آیین جناب ابولولو چیست؟ ✅پاسخ : سلام علیکم تاریخ سازان کیفیت ترور عمر را تحریف کرده اند عمر در مکه و در آخرین سخنرانی خود حکم رجم 26 بار تکرار شده در تورات و غیر موجود در قرآن را جزو احکام اسلام معرفی کرد سپس عبدالرحمن ابن عوف به عمر گفت دیگر حراست از شما در مکه مشکل است باید سریعا برگردیم به مدینه برگشت به مدینه به محض بازگشت در همان ذی الحجه کعب الاحبار یهودی به عمر گفت وصیت خود را بنویس طبق تورات پس فردا ترور خواهی شد (چون امور حراستی عمر در کنترل یهود بوده و عمر وعده داده بوده در حال حیات خودش عمره را به بیت المقدس خواهد برد و حج تمتعِ دارایِ عمره را نخواهد پذیرفت ولی بخاطر برخورد رسول خدا(ص) با عمر این وعده عملی نشده بوده و تاریخ مصرف عمر برای یهود گذشته بوده . گویا کعب الاحبار اطلاع داشته که کسانی می خواهند عمر را ترور کنند و مطابق تورات و یا عهد عتیق تواریخ ایام اول باب 22 آیه 6 تا 10 و شرح ابن ابی الحدید جلد 12صفحه 81 قدرت را به به بنی امیه منتقل کنند .) و گویا ابو لوءلوء طرح از پیش تعیین شده ای را پیاده کرد که هم پیش کعب الاحبار یهودی لورفته بوده و هم عبدالرحمن ابن عوف حدس می زده،، قرائن نشان می دهد ابو لوءلوء یک کار سیاسی کرده و نه در قبال عدم موافقت عمر با درخواست وام او. اما چقدر انگیزه دفاع از اهلبیت (ع) داشته و چقدر تحریک یهود بوده برای بنده روشن نشد. هر چه بوده بحث اقتصادی و وام نبوده. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال: سلام علیم آیا استفاده از سحر برای پیشگویی در اموری ممکن است؟ و در صورت امکان حکم چیست؟ ✅پاسخ : سلام علیکم منابعی که در اختیار کاهنین بوده و به فرعون اطلاع داده که کودکی (موسی) امشب متولد می شود که شما را از بین خواهد برد یکی از طرق پنجگانه سحر بوده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوالی در باب جعاله داشتم : اگر کسی بگوید این که زید گفته هر کس ماشین مرا پیدا کند 10میلیون تومان می دهم ، من در مقابل اعلام کرده ام قادرم ماشین به سرقت رفته آقای زید را پیدا کنم منتها مطمئن نیستم صاحب ماشین به گفته خودش عمل کند اول آن ده میلیون را و یا شی معادل آنرا با گواهی دو شاهد عادل بعنوان گرو پیش من بگذارد تا من ماشین ایشان را پیدا کنم، آیا شرعا این گرو گرفتن برای جعاله ای که هنوز به آن عمل نشده چگونه است. عالمی فرموده اخذ رهن در جعاله پیش از پیدا کردن مال طرف مشروع نیست.!؟ ✅پاسخ: بلی راست فرموده که فتوای رائج این است. ولی این فتوای بر یک مبنا استوار است که ما قبول نداریم و آن مبنا این است رهن باید پس از قرض و یا دین باشد و از نظر ما این مبنا مدرک ندارد لذا کار شما هیچ اشکالی ندارد. مضافا بر اینکه روال طبیعی در بین مردم در طول تاریخ همین بوده است که اول وثیقه را می گیرند سپس احساس می کنند ریسک را دور زده اند آنگاه اقدام به پرداخت قرض و یا عمل به جعاله می کنند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال تاریخی : یکی از قطعه های تاریخی که کتب ما ، منابر ما و اخیرا حتی برنامه های صدا و سیمای ما را پر کرده (مانند برنامه سمت خدا که کارشناسی بیش از ده بار تکرار کرد) قضیه قرض گرفتن رسول خدا (ص) از یهود و به رهن گذاشتن زره خود پیش یک یهودی و گروگان گرفتن رسول خدا توسط یهود مدینه برای بازپرداخت طلب خود و نماز خواندن رسول خدا در حال گروگان بودن است! واقعا کسی از مسلمین نبوده رسول خدا از او قرض کند؟! ✅پاسخ: بلی بدبختانه این یک فاجعه فرهنگی است . اهل سنت در کتب فقهی شان پاسخ دادند چون رسول خدا می دانست اگر از صحابه بگیرد شاید عوض آنرا نگیرند لذا از یهود گرفت!! در حالی که این دروغ ساخته خود یهود و نشر عناصر مجهول است که در بحار جلد 16چاپ ایران صفحه 216 آمده .بنده رصد کردم دیدم این قضیه مجعول به تمام کتب حدیثی شیعه و سنی تزریق شده است. باید از کل کتب دنیای اسلام حذف شود. البته به این قانع نشده اند زره حضرت علی (ع)و زهرای اطهر(ع) را هم در گرو یهود معرفی کرده اند و کتب ما پر است!! و همه جعل خود یهود است. فاجعه بالاتر این که کتب فقهی ما هم بدون کوچکترین تردید در آن , این دروغ را آورده اند. باید توجه کنیم روایاتی که در هر امالی آمده منجمله این روایت بدون بررسی سندی اصل بر عدم اعتبار آنها است چون بخش قابل ملاحظه آنها از منابع اهل سنت اخذ شده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : سلام علیکم تشکر بابت مطالب ارزشمند و مستدلی که مطرح می فرمایید دو سؤال از محضرتون دارم 1- آیا چشم زخم از نظر اسلام یک واقعیت است؟ ٢- آیا اموری مثل قمر در عقرب و نهی از برخی امور در این ایام، اعتبار دینی دارند؟ ممنون از شما ✅پاسخ : سلام علیکم هم در سوره قلم (وان یکاد) و هم از نظر علم جدید , مغناطیس سیال در بعضی از چشمها وجود دارد گاهی اثر گذار است و اما تاثیر قمر در عقرب در جریان امور اگر چه قطعی است اما بسیار ضعیف است و قطعا نقش علیت ندارد . در قرآن و نهج البلاغه و کتب حدیثی و در علم جدید وجود امری بنام چشم زخم وجود دارد اما دائم التاثیر نیست و نقش علیت ندارد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit