سوال فقهی
این فتوای جواز استمتاع جنسی از کودک شیرخواره چیست که دشمنان اسلام آن را مستمسک قرار داده به فقها اهانت می کنند؟
✅ پاسخ: چون اصل قضیه را نمی دانند آشفته شده اند مسئله این است اگر یک نا محرمی با یک خانواده در مراوده باشد و رفت آمد داشته باشد و مجبور شود با زن نا محرم در حدی صحبت کند و ارتباط کاری داشته باشند که شرعا در حالت طبیعی در آن حد ارتباط مجاز نیست و این فرد جهت حل این مشکل برای بچه آن زن با اجازه ولی آن بچه عقد حلیت بخواند و آن بچه بشود در حکم همسر و طبعا آن زن نا محرم می شود مادر زن ،در این صورت این زن با آن مرد میشوند محرم چون آن مرد داماد هست . حال بحث فقهی این است آیا کودکی که هیچ گونه خصوصیت همسری ندارد مانند لذّت بردن چگونه میشود آن را همسر حساب کرد؟!
و برای آن عقد خواند؟
اینجا فقهائی فرموده اند لازم نیست امکان لذت جنسی بردن برای تحقق زوجیت شرط باشد . عده ای گفتند لذت بردن در حد تماس ظاهری ممکن است . و تمام قضیه این بود . آری ! این بود اصل قضیه .
و لذا نه کسی امر به تفخیذ و التذاذ صادر کرده و نه آیه و روایتی چنین دستوری داده ، اما نظر حقیر این است که از اساس هیچگونه استمتاع و التذاذ از چنین همسری مشروع نیست تا آن زمانی که التذاذ از چنان همسری در عرف متشرعه معاشرت به معروف تلقی شود و مطابق عاشروهن بالمعروف بشود .
اکنون که عرف از التذاذ جنسی از همسر شیر خواره متنفر است پس خود این نه تنها قرینه بلکه دلیل واضح است بر اینکه هر نوع التذاذ جنسی از چنین همسری مشروع نیست .
❎حاصل این شد از نظر قرآن عاشروهن بالمعروف دلالت دارد رابطه با همسر باید مورد قبول عرف متشرعه و معروف باشد. این کبرای کلی و عرف هم از التذاذ جنسی از همسر در حال کودکی متنفّر است . این هم صغرای .
و لذا ما هم بر این فتوای یکی از اعاظم قدس سره نقد داریم ولی در عین حال معترفیم که آن فتوای علی رغم اینکه مخالفیم دارای مبنای فقهی است .
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام. در مورد ( عبید الله بن شریه) ویران کننده خانه تاریخ در اسلام . مطلب کجا میشه گیر آورد؟
موسوی زنجانی
باسلام
در رابطه با عبید ابن شریه و یا عمیر ابن شریه و یا عبیدابن سریه متوفای 67 مراجعه فرمایید به فهرست ابن ندیم و الاصابه و اسدالغابه و تجرید اسماء الصحابه و المعمرین و ارشادالاریب یاقوت والاعلام زریکلی《 فهو اول من صنف الکتب من العرب ....فامرمعاویه بتدوین اخباره فاملا کتابین سمی احدهما کتاب الملوک واخبارالماضین طبع مع کتاب اخبار التیجان و ملوک حمیر تحت عنوان :《اخبار عبیدابن شریه فی اخبارالیمن واشعارها وانسابها》 . و الثانی《کتاب الامثال》 و عاش الی ایام عبدالملک ابن مروان》.و لکن یقول المستشرق الآلمانی《 هو من مخترعات محمدابن اسحاق !!》 ولعل هوعجز عن التتبع اللازم حول ترجمه ذالک المورخّ ولم یصل الی المنابع الموجوده الداله علی وجوده.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام علیکم
اخیرا شخصی به نام محمد حسن وکیلی در مشهد از مریدان محمد حسین طهرانی کتابی در تطهیر ابن عربی نوشته به نام (ابن عربی شیعه خالص) و مطالب زیر را در توضیح کتابش ضمیمه کرده:
📘«محییالدین؛ شیعه خالص»
🔻در این کتاب با استفاده از ادله متقن و پرهیز از شواهد غیر اطمینان آور، به یکی از وجوه شخصیت ذو ابعاد عارف کامل، جناب محییالدین ابن عربی، یعنی تشیع ایشان پرداخته شده و به سوالات و شبهات متعددی در این زمینه پاسخ داده است. هرچند محور اصلی این کتاب تشیع جناب محیی الدین است اما در ضمن آن به مذهب بزرگانی نظیر سنائی، عطار، ملای رومی، صدرالدین قونوی، قطب رازی و...نیز اشاره شده است.
🔻بیشک محییالدین معصوم نبوده ولی خطاهای محییالدین در کنار عطایای وی ناچیز است و آنقدر در آثار خود در و جواهر به ارمغان آورده که حد و حصر ندارد و اگر گرد و غباری هم بر آنست باید آن را کنار زد و آن جواهرات را از لابلای آن جدا کرد. البته اگر دیدهای جواهرشناس وجود داشته باشد.
🔻او حق بزرگی بر گردن عالمان شیعی دارد و فقط به برکت آراء و آثار او بود که توفیق معرفت اجمالی آیات و روایات معارفی شیعی فراهم شد و مخالفان وی از علامه مجلسی ثانی و شیخ احمد احسائی و تا آقا میرزا مهدی اصفهانی و... نیز خواسته یا ناخواسته بر سر سفره او نشستهاند.
➖➖➖➖➖
با توجه به مطالب گذشته حاج آقای زنجانی زید عزه پیرامون ابن عربی، میخواستم نظر ایشان را راجع به این دیدگاه بدانم
جواب
بنده با بررسی کل فتوحات 505 مورد خطا و دروغ و دفاع صریح از یهود و خلاف صریح قرآن آورده ام باید فرد مورد ذکر به آنها پاسخ گوید.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام حاج آقا
در مورد التذاذ از شیر خوار نکاتی به نظر حقیر میرسد
1 مطلق تفخیذ در متن نظر وفتوای مرجع خاصی هست نه راه حلی برای محرم شدن با زن نامحرم این تفکیک که شما فرمودید از کجای عبارت مطلق می آوری
2 نفرت عام مردم از این حکم بقدریست که متاسفانه مرجع نامبرده اینقدر درک واحساس ظاهرا نداشته که با عبارت عام نیاورد
3اشکالی که بر نوع شما به نظر میرسد از عبارت عام یا مطلق معصوم بدون هیچگونه خاص یا مقیدی شقوق مختلف را متصور میکنید که هیچ قرینه ای نیست
آیا فکر نمیکنید تفکیک وتشقیق کلام معصوم بدون قرینه از هرنوعش وفقط بر اساس تصورخودتان اشکال داشته باشد ؟؟
➖➖➖➖➖
باسلام
در پاسخ به بند اول باید توجه کنید آنچه بیان شده یک مصداق و یا یک صغرای برای کبرای کلی آن حکم است ، که می خواهیم بگوییم یکی از مواردی که کثیرا اتفاق می افتد اینجا است و نه نقل خالص فتوای مرجعی .
و اما بند دوم و سوم کاملا مبهم است که چه خواهید بفرمایید؟ .
پس توضیح کامل بدهید که منظورتان چیست آن وقت در خدمتیم.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال فقهی قرآنی
اگر طبق نظر شما هیچ پیامبری اذن جهاد ابتدائی نداشته پس چگونه در قرآن درباره جهاد حضرت موسی بر ضد فرعون دهها آورده است؟!
✅پاسخ : اولا در قرآن درباره فرعون 74 بار مطلب آورده هیچ سخنی از جنگ متعارف برضد او ندارد .
ثانیا در پنج آیه (بقره 49و 50و اعراف 141و ابراهیم 6 و دخان 31) فرموده این من خدا بودم که شما بنی اسرائیل تن پرور را از چنگ فرعون نجات دادم ، ثالثا :کار حضرت موسی (ع) و هارون (ع) دعوت کلامی و اعجازی از فرعون بوده برای ایمان و دست برداشتن از طغیان.
رابعا : هیچ بنی اسرائیلی سلاح جنگی حمل نمیکردند . و شجاعتشان این بود شبانه از مصر فرارکنند . فرار که جهاد نیست. و
خامسا : علی(ع) فرمود چون بنی اسرائیل اهل جهاد نبودند غنیمت جنگی هم بر آنها حرام شد. پس بنا بوده به عنوان درجه بی عرضگی 40 سال در قرنطینه کامل غذایی بنام مّن و سلوای در تیه بخورند که نه مرغ بریان بود و نه چلوکباب بلکه جیره غذایی زندانی بود. و اینکه درجه غذا را تا به حد مرغ بریان بردند کار یهود بوده است.
و اگر بعدا یوشع جهاد کرد برای باز پس گیری وطنشان بوده است. پس نتیجه اینکه حضرت موسی هم جهاد ابتدایی نداشته و کارش با معجزه دعوت فرعونیان به ایمان و نجات بنی اسرائیل از چنگ فرعون بوده است.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال فرهنگی سیاسی
نظر شما درباره اقدام آقای تبریزیان در سوزاندن یک کتاب پزشکی بعنوان اعتراض به داروهای شیمیایی چیست؟
✅پاسخ: بنده از سال 61 تا 66 تمام کتب بدست آمده از خانه تیمی تروریستها را که در انبارهای دادسراهای کل کشور تجمیع شده و دارای عنوان کتب ضاله و مضله بودند و راهی جز تبدیل شدن به کارتن نداشت با در خواست از دادستان کل کشور وقت آقای سیدحسین موسوی تبریزی و اخذ موافقت قانونی وی با 21 کامیون از تمام استانها جمع کرده تحویل حوزه علمیه دادم که آیت الله مکارم شیرازی و مرحوم آقای عبائی و جعفری گیلانی و موسوی نهاوندی ووو در جریان بوده و هستند . پس من طلبه ای بودم خودم را به آب و آتش زدم تا کتب دشمنان اسلام را برای استفاده علمی دانشمندان کشورمان حفظ کنم طبعا معلوم می شود در چه حد کار فرد مزبور را محکوم می کنم.
اضافه میکنم بنده در حین انتقال کتب انگلیسی امریکائیان مقیم ایران در منطقه از غرب تهران بنام سروش آزادی در حدی کار کردم ساعت 3 بعد از نصف شب از هوش رفته و افتادم و به کمک دوستان نجات پیداکردم .
❎آری بنده خودم را فدای کتاب های دشمن میکردم تا امت اسلام از آنها در خدمت به کشور استفاده کنند.
بهرحال من اقدام آن فرد در سوزاندن کتاب فوق را به شدت محکوم می کنم.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال تاریخی اعتقادی
شما دعای بسیار مفصل علوی مصری در کتاب صحیفه مهدیه را تایید می کنید؟
✅پاسخ : این دعا گویا خواب سیاسی یک نفوذی است که در آخر دعا می گوید به اندازه نمک خمیر حمد کنیم بس است. در اول دعا می گوید این دعا خواب است پس چرا ما آنقدر ساده ایم بر این خواب چه شرحهائی نوشته ایم؟!
در این کتاب صحیفه مهدیه دعاهایی هست که در آن گفته : ای خدا ، خدای خدایان ،!! خود دعا القا کننده فرهنگ چند خدایی است.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
خطا در محاسبه
آیا توجه کرده اید که با حرکت وضعی زمین در هرثانیه و دقیقه در کره زمین یک اذان گفته می شود!!
یعنی هیچ ثانیه ای نیست که از تمام کره زمین صدای اذان قطع شود !
بعبارت دیگر طول بیست و چهار ساعت در تمام لحظه های زمان در زمین وقت اذان به افق یک نقطه ایست ؟!!
اگر از نقطه ای قطع شود در همان لحظه در نقطه غربی آن شروع می شود!!
الله اکبر!! چه حکمت بزرگی!!
✅ پاسخ: شما خطای بزرگ و یا غفلت بزرگی را مرتکب شده اید چون
اولا: در هر لحظه در کره زمین بخاطر اینکه پنج وقت نماز داریم پنج اذان گفته می شود ، و نه یک اذان!
ثانیا هر لحظه تمام جملات اذان گفته می شود! یعنی اگر حد وسط زمان گفتن هر جمله از اذان پنج ثانیه باشد در هر لحظه اگر صدای تمام اذانها در یکجا جمع شود. روی الله اکبر تمام جملات بعدی زمان گفته می شود و همچنین روی تمام باقی قطعه های اذان همه باقی قطعه های دیگر گفته می شود.
❎ توضیح اینکه اگر در نقطه ای از زمین اول اذان باشد در نقطه ای که بیست کیلومتر جلوتر از آن نقطه است. موذّن دارد اشهدان لااله الاالله می گوید. و در نقطه ای که چهل کیلومتر جلوتر و شرقی تر از آن نقطه است دارد اشهدان محمدا رسول الله می گوید و قس علی هذا . این حالا مربوط صبح است و اذان چهار نماز دیگر در همان لحظه برای نقاط دیگر در حال گفتن است . پس در هر لحظه در کل کره زمین کل قطعه ها آن هم پنچ تا پنج تا در حال انتشار است. حال سازنده اصلی و صهیونیست ساختمان پنتاگون پاسخش را دریافت کند آن روزی که آن ساختمان طرّاحی شده برای قتل کل بشر را با پنج ضلع و گوشه ساخته است که گویا ! در قبال هر نمازی و هر تعظیم در مقابل خدا یک ضلع تکبر شیطانی!
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
یک مشورت
پسرم فوق العاده به تاریخ و مذهب علاقه مند است . انصافا دارای استعداد سرشاری است. انتظار دارم بفرمایید آیا الآن که دوره دبیرستانی را طی می کند صلاح هست که بتدریج مطالعات و رشته اش را به علوم حوزوی تغییر دهد؟
و اینکه آیا حوزه های علمیه کنونی با برنامه های موجود به مقصد نزدیک می شوند ؟
اگر جواب مثبت است پس این همه بی رغبتی مردم نسبت به روحانیت از کجا ناشی شده است..؟
سوال دیگر من این است که شما به آینده روحانیت امیدوار هستید ؟
✅پاسخ : منتظر نباشید که بتوانم به هر سه سوال شما پاسخ دهم اما توجه میدهم : پسرتان پس از مشورت با بنده حتما به حوزه بیاید . و اما اینکه آیا برنامه های حوزه های علمیه در حال نزدیک شدن به مقصد هست یا خیر؟
یک جمله بگویم : اگر کسی پیدا شود ابتدا خود مقصد را تعریف کند ،دور و نزدیک شدنمان پیشکش، آری!
هنوز از حرف دوستان من کاملا مشهود است که هنوز مقصد متناسب با زمان ندارند . اگر چه مدعی هستند دارند . توجه کنید اسلام با نیروی کیفی کم ، حتما پیش میرود و اما با نیروی کمّی زیاد ، نه تنها اسلام پیش نمی رود بلکه همه چیز خراب هم می شود، امیرالموءمنین (ع) از کل چندین هزار نفر صحابه کمّی رسول خدا(ص) جدا شد و با 4 الی 12 نفر آدم کیفی مانند سلمان و ابوذر خط اصیل اسلام را معرفی کرد اما دوستان ما افتخار می کنند مثلا 400 امام جمعه داریم ! همان وقت فهمیدم کّم را بجای کیف گرفتن گرفتاری را با پول گزاف خریدن است ، فقط سی و یک امام جمعه ی واقعا کیفی فقط برای سی و یک مرکز استان کافی است آن هم اگر سی و یک نخبه گیر بیاید. اما به این سوال شما جواب نمی دهم که : آینده روحانیت را چگونه می بینم؟ چرا که زمان حالمان چگونه هست که در ظاهر همه کاره ایم تا زمان آینده ما چه بشود!فعلا به این مقدار کلام اکتفا کنید چون فردا شاید به سکوتمان بسنده فرمایید.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال اقتصادی
چرا سود ناشی از سرمایه از طریق بانکها در چهار چوب تعیین شده شما اشکال ندارد؟
✅پاسخ : فرض کنید در کره زمین بجای 8 میلیارد نفر انسان فقط 8 نفر زندگی می کنند و کل سطح زمین برای بهره برداری انسان هم به 8 بخش مساوی تقسیم شده که هر بخشی مال یک نفر است حال اگر یک نفر یک هکتار بیشتر بردارد به همان مقدار از سهم دیگری کم می شود حالا امروز اگر فرضا در کل یک کشور 32 درصد مردم کل اراضی را کنترل کنند برای 68 درصد باقی مردم یک متر زمین باقی نمی ماند . حالا اگر در شهرها هم کارخانه ها به تدریج خودکار بشوند و نیازی به کارگر نداشته باشند خوب این فرد فاقد زمین فاقد کار هم خواهد بود .حالا اگر این فرد فاقد زمین و فاقد کار مبلغی پول داشته باشد و بگذارد به بانک تا بانک در همان اراضی و یا کارخانه سرمایه گذاری کند تا از سود آن به این انسانِ از زمین محروم و از کار محروم هم مبلغی بدهد و ما هم فتوای بدهیم سود بانکی ولو بدین صورت و بدین قشر مطرود از زمین و اخراجی از کارخانه حرام است و هیچ راه چاره ای هم ارائه ندهیم این غیر از حکم به مرگ مستضعفین است.؟!
بسم الله بفرمایید. پس اگر در تمام صورتها سود بانکی حرام باشد و ما نمی گوییم حلال است پس باید درباره نجات آن افراد مفروض در بالا علماء اعلام مخالف سود ، اظهار نظر فرمایند . چرا که فرض این است که اینها مستضعفین هستند و علمای مخالف آن سود . و باید راه نجات ارائه دهند.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
با سلام
نظر حضرتعالی در مورد
اولا : اخذ مبلغ کارت پارک از رانندگان بخاطر پارک ماشین در شارع عام و
ثانیا: توقیف و بردن وسایل نقلیه توسط پلیس به پارکینگ به دلایل مختلف که بعضا موجب تعطیلی امرار معاش افراد میشود چیست؟
پاسخ
با سلام اخذ عوارض و عدم اخذ عوارض تابعی از توان اقتصادی دولتها است. این مشکل، حکم نیست تا از شرع اخذ شود بلکه موضوع است. و موضوع( یعنی حادثه) چیزی است که باید درباره آن تحقیق میدانی شود که اگر دولتها توان مالی دارند حق ندارند برگردن مردم هزینه بار کنند و اگر دولتها توان مالی ندارند منع شرعی از اخذ عوارض در قبال خدمت وارد نشده است .و اما انتقال ماشین به پارکینگ هم باز موضوع و حادثه است که تابع تصویب دولتها است . که البته بطور قطع مجازات ها باید متناسب با جرم باشد و نه بیشتر که ظلم است و نه کمتر که باز دارنده نخواهد بود.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال حدیثی
ابن عربی چند روایت جعل کرده و یا از اتاق جعل دیگران آورده که در هیچ کتابی نیست؟
✅پاسخ : 29 تا که عرفان خود را روی آن اخبار دروغ بنا کرده است . البته 184 روایت هم دارد اسرائیلی عرفانی است . یعنی عرفای صوفی مسلک لقلقه لسان خود کرده اند که از خاندان رسالت صادر نشده است.
بنده اسم آن روایات را اسرائیلی عرفانی گذاشته ام. چرا که ریشه اکثر آنها مشابه آیات تورات تحریف شده و یا زبور تحریف شده و یا انجیل تحریف شده و یا تواریخ ایام تحریف شده و یا سایر کتب عهد عتیق و یا عهد جدید است.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit