سلام خدمت ذی شرافت ادمین محترم
بنده به این دلیل حضور در انجمن شما را پذیرفته و مغتنم شمردم که فضای آن علمی ، محترمانه ، و وزین باشد و به رفع ابهامات بیانجامد، یعنی بدون تعارف واقعا و حقیقتا به ابهامات علمی پاسخ داده شود،
و برای رسیدن به این هدف ۹ ابهام علمی مطرح کردم ،همان طوری که ملاحظه فرمودید آنچه که کوچکترین اثری از آن نبود پاسخ به آنها بود. لطفا به دوستان مدافع نظریه مخالف تذکر دهید اگر توان پاسخ به آن ۹ ابهام را و یا بعضی از آنها را دارند بفرمایند تا زمینه برای ادامه بحث فراهم شود و اگر عملا پاسخ ندارند و یا ندادند و یا ادب حضور در محفل علمی را رعایت نمی کنند و از اصطلاحات سرکوچه ای استفاده می کنند، ما ضمن عذر خواهی از اعضای معزّز انجمن از مناظره با افراد دارای ادبیات نا مانوس و خارج از عرف معذوریم.
البته در همان چند دقیقه بحث مشخص شد، طرف گفتگو از زیادی شبهه آشفته و عصبانی هست و اعتراض دارد که چرا شبهه زیادی را مطرح کرده اید !؟
اما توجه نداشتند که اگر فرگشت یک راه هموار است و خاکریز ندارد چرا مسافرین این راه باصطلاح هموار علمی بر آشفته و متزلزل و عصبانی هستند!؟
بهر حال اگر فرگشت تاکنون هیچ مشکلی نداشت این سکوت در مقابل آن ۹ ابهام حجت را بر همه تمام خواهد کرد. چرا که این دوست محترم تمام فرضش این است که دین نه تغییرات در اندام موجودات زنده را میپذیرد ، و نه جهش را می پذیرد ، و نه انشقاق انواع را می پذیرد ووو
در صورتی که این دین است که میگویدخمَّرت طینه آدم اربعین صباحا ، طبق این روایت خدا می فرماید تنها برای فراهم شدن زمینه به وجود آمدن پروتوپلاسم ۴۰ مرحله خمیره آدم را تغییر داده ام،
و گویا ۷۰ مرحله هم روایت دارد. پس این سازه برای پاسخ دادن به ابهامات علمی از بنا و پی ویران است ،
و الا از زیاد بودن شبهه وحشت نمی فرمودند.
این دوست محترم به شیوه مناظره و یا پاسخ به سوالات بنده با دیگران و مقدار آدرسهای دروغ علمی را در مجموعه های منتشر شده بنده ملاحظه فرمایند .
که چند تا عکس👆 از کتاب بنده است.
🔹حال توجه کنید به کیفیت خدا حافظی طرف مناظره:
⭕️پاسخ به استاد : 👇
ما گفتیم قضاوت با مخاطبین!
https://t.me/c/1107568102/59347
این هم اگر جمع بندی شماست ، باز قضاوت با مخاطبین!
مناظره؟!
کدام مناظره؟!
ما نقدی به پیام کانالتان وارد کردیم فقط!
اینهمه فرا فکنی ندارد!
این شیوه ی ارسطویی (که جای پاسخ به نقد طرح سوال بیشمار کنید ، لابد روش مناظره است!)
پیام جمع بندی بنده
https://t.me/c/1107568102/59347
در آخر شات های عرضه شده اگر ارتباطی با موضوع مطروحه دارد باز قضاوت با مخاطبین!
لطفا واژه ها را هم مصادره به مطلوب نکنید ، که علم و گفتگوی علمی صرفا در انحصار شمایی هست که الفبای زیست شناسی را نمیدانید ، منتقد فرگشتید .
نیچه توی کتابِ «غروب بتها» از سقراط با لقبِ "دلقکِ یونان" اسم میبره به علتِ همین روشِ پرسشگریِ مداوم برای به انحراف کشوندن و در مخمصه انداختنِ مخاطب.
✅پاسخ :
در هر حال به شما احترام قائلیم.
⭕️پاسخ به استاد :
تصور ندارم منتی بر من باشد !
✅پاسخ :
اگر احترام منت است شما رعایت کنید من می پذیرم.
💠سوال : اگر مدافعین علمی بحث تکامل این چنین مچاله شده اند پس مناظره نبوده بلکه منظره بوده .
✅پاسخ: هر کس که در مقابل دین بایستد عاقبتی جز این ندارد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
📝📝📝نجف و جهان جدید
به بهانه فتوای تازه آیتالله حکیم درباره مرتد
✅راوی #اندیشه: آیتاللهالعظمی سید محمد سعید حکیم یکی از چهار مرجع تقلید برجسته نجف در پاسخ به استفتایی درباره مجازات مرتد گفته که مجازات دنیوی ارتداد وظیفه ما نیست. متن پاسخ ایشان این است:
«هیچ شکی نیست که آنها [افراد مرتد] در آخرت سزاوار مجازاتی عظیم هستند. خداوند متعال میفرماید: کسانی که کفر ورزیدهاند، سرورانشان طاغوتند که آنان را از روشنایی به سوی تاریکیها به در میبرند. آنان اهل آتشند که خود در آن جاودانند. مجازات در این دنیا وظیفه ما نیست».
آیتالله محمد سعید حکیم نوه دختری مرحوم آیتاللهالعظمی سید محسن حکیم است. مرحوم حکیم از نخستین مراجعی بود که حکم به طهارت ذاتی اهل کتاب داد و پس از وی این فتوا بین فقها رواج پیدا کرد.
✅چندی پیش نیز خبر تغییر نظر آیتاللهالعظمی سیستانی درباره نجاست کفار غیر کتابی (مانند آتئیستها و مارکسیستها) منتشر شد که ایشان از فتوای خود برگشته و اکنون در اینباره احتیاط میکند.
اگر چه غالب فقها همچنان بر رأی دیرینه اغلب فقهای اسلامی در مساله ارتداد پابرجا هستند، اما برخی نیز با نگاه دیگری به این مسأله نگریستهاند. ابوالصلاح حلبی؛ فقیه و متکلم برجسته شیعه در قرن پنجم هجری در کتاب خود (الکافی، ص 311) تصریح کرده که اگر کسی با استدلال، کافر شود احکام مرتد بر وی جاری نمیشود:
«فأما ما يعلم كونه كافرا له باستدلال، من جبر أو تشبيه أو إنكار إمامة إلى غير ذلك، فليس بِرِدَّة و إن كان كفرا».
آیتاللهالعظمی مکارم شیرازی نیز در مقالهای که مرداد 63 در مجله مکتب اسلام منتشر کرده، گفته است: «گاه کسی نا آگاهانه و بر اثر وساوس مبلغان گمراه و یا اشتباهاتی که در مطالعات برای او روی داده ... به سوی کفر میرود، بی آنکه هیچ سوءنیتی داشته باشد ... ما احتمال میدهیم که روایات قتل مرتد مخصوص افرادی باشد که آگاهانه راه خلاف را میپیمایند ... از آنجا که الحدود تدرء بالشبهات، اجرای حدود در مواردی که قطعی نیست ملغی میشود، همین احتمال جمع میان روایات کافی است که اجرای حد اعدام را در مورد مرتدین خالی از سوء نیت به تأخیر بیاندازیم و آنها را زیر پوشش تبلیغات صحیح اسلامی قرار داده، راه بازگشت منطقی و استدلالی را به روی آنها بگشاییم و اجازه دهیم آنها خود را اصلاح کنند».
✅مرحوم آیتاللهالعظمی منتظری نیز در اواخر عمرش به نظر مشابهی رسیده و معتقد شده بود مرتد کسی است که به حقانیت دین اسلام رسیده باشد و از روی عناد و لجاج با اسلام، دین خود را تغییر دهد، اما اگر کسی بر اساس مطالعه و بررسی به این نتیجه برسد که دین اسلام حق نیست و دین دیگری بر حق است، اگر چه که مقدمات و دلایل این نتیجهگیری از نظر ما غلط هم باشد، لکن چنین فردی مشمول احکام مرتد نیست.
✅مرحوم آیتاللهالعظمی موسوی اردبیلی هم در درس خارج فقه رمضان سال 1420 گفته بود که چون هیچ دلیل معتبری برای تبلیغ اسلام با زور شمشیر و قتل وجود ندارد، بنابر این باید در مسأله ارتداد نیز تأسیس اصل کنیم و بگوییم که اصل بر تبلیغ اسلام با حکمت و استدلال و کار فرهنگی است و تکلیف روایات مشکوک یا موارد فاقد نص را با این اصل روشن کنیم (مجله حکومت اسلامی، شماره 15).
برخی نیز اعتقاد دارند حکم مرتد در اسلام، یک مسأله فکری به شمار نمیآید، بلکه حکمی است که شرایط جامعه صدر اسلام اقتضای چنین حکمی را داشته و آنچه از دید شرع محکوم شده همین حالت یعنی هرج و مرج جامعه است، نه طرح اندیشههای مخالف درباره موضوعات دینی. طبق این مبنا حکم اسلام چیزی بیش از این نبوده و جز به مقبولات عمومی حکمی صادر نشده است.
✅آیتالله سید سعید حکیم اما با حکم اخیر خود نشان داده است که حتی اگر ارتداد فردی با معنای سنتی و مشهور آن به اثبات برسد باز هم مجازات دنیوی آن به عهده ما نیست و نمیباید به وی تعرضی شود. نظر اخیر وی و آقای سیستانی نشان میدهد که نجف در مواجهه با جهان معاصر در استمرار سنت مرحوم سید محسن حکیم، مواجهه و تأمل جدیتری را در پیش گرفته است.
🔻راوی؛ گزارشگر فرهنگ، سیاست و اجتماع
@MostafaTajzadeh
💠سوال :
با سلام
نظر مبارک حضرتعالی برای مطالب بالا👆 چیست؟
ممنون
✅پاسخ : سلام
نوشتیم و منتشر کردیم اثبات وجوب قتل مرتد فطری توسط دولت اسلامی آسان نیست.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سلام و خسته نباشید
نظرتون راجع به دعای نور چی هست👆
✅پاسخ :
علیک السلام سند ندارد و از نظم ، سجع و محتوای آن هم هویدا است جعلی است ، و محتمل است دست دراویش جعال در جعل آن دخالت داشته باشد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
💠سوال :
و نظرتون راجع به تحولات افغانستان
طالبان به نفع کشور ما هست یا نه !؟
و همچنین نظرتون راجع به دره پنجشیر چی هست
✅پاسخ :
گویا خود طالبان در داخل خود دچار تشتت و اختلاف خواهند شد و محتمل است آغاز یک گرفتاری پر طیف و پر موج در منطقه باشد، و احتمال موفقیت بین احتمالات ضعیف است اما هست.
اما راجع به پنجشیر گویا از اول این استخوان شکسته در لای گوشت مورد آنالیز طراحان ذوتاثیر نبوده و یا کاملا خام بوده است. بعید نیست ایران بخاطر عدم ثبات مستمر در شرق خود و دخالتهای پاکستان در افغانستان، سود چندانی نداشته باشد و در یک نوع حصر ناخواسته ناشی از یک نوع عدم امنیت قرار گرفته باشد، و مجبور شود نیروی خود را دو شقه کند، در هر حال آینده افغانستان پا ، روی صابون خیس است .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
💠سوال :
و آخرین سوالم اینه که زیاد این رو شنیدم
آیا فقط شیعه میره بهشت !!!؟؟
اگه آره پس یعنی حدود ۷ میلیارد دیگه چی میشن یعنی همه جهنمی فقط بهشت برای شیعه هاست که ۲۰۰ میلیون هستن اونم شاید نصفشون نخاله بشه ۱۰۰ میلیون آیا بهشت فقط برای انقد آدمه
یا اینکه هر انسانی هر دینی داشته باشه و به آن عمل کنه میره بهشت لطفا این رو از قران بگید
✅پاسخ :
قرآن فرموده هر ملتی در روز قیامت با امام خود محشور می شود ، در قران مومن، کافر ، مستضعف ، مرجون لامرالله ، خلطو عملا صالحا ، منافق ، و مومن اهل کتاب و مشرک ۹ صنف را معرفی فرموده و هیچ انحصاری در بهشت برای یک صنف خاصی قرار نداده است. جز در قبال کافر و مشرک . منتها مومن نجاتش تضمین شده است ،
" لاخوف علیهم ولا هم یحزنون ".
و درباره اهل کتاب فرموده ان الذین هادوا والنصارای والصابئین ...
که مطابق دینشان رفتار خواهد شد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
مشکات اهل بیت (ع)
💠سوال : آیا آن دو ملکی که از سوی خدا ناظر بر اعمال هر انسان هستند مانند پیامبران عنوان رسول دارند ت
سوال : نظر شما نسبت به این👇 مطلب چیست ؟
سلام علیکم تشکر یک نکته مهم
بزرگی می فرمود بر خلاف تصور همه که این دو ملک ثابتند اینطور نیست
سهم ما در امروز دو ملک و فردا دو ملک دیگر و هر روز دو ملک جدید تا پایان عمر. هزار نکته باریکتر از مو در این کلام است. و می فرمود در جهان به اندازه یک وجب جای خالی نیست
✅پاسخ :
سلام علیکم شخص محترم مشارالیه از قرآن و اهلبیت سند نیاورده، و خیال خودش را نشر داده، و الا واژه ((روز)) ناشی از گردش وضعی کره زمین است، و عزل شدن ملکین و یا استعفا و یا انقضای ماموریت آنها پس از ۲۴ ساعت در ثقلین مطرح نشده است.
ذوق اشخاص اسلام نیست که از آن دفاع کنیم. و این کلام نه تنها هزار نکته ندارد بلکه فاقد یک نکته هم هست.
اسلام دین است و دین در ثقلین است. و هر حرف از اشخاص اسلام نیست.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
💠سوال :
سلام شنیده ام زیارت نامه ای برای(امام) خمینی درست کرده اند.
سوال؟
1 _ زیارتنامه فقط از معصوم صادر میشود؟
2_ آیا علما میتوانند زیارتنامه درست کنند؟
3 اصلا فلسفه زیارتنامه چیست؟
✅پاسخ :
سلام چون بنا بوده اسلام واقعی، توسط اهلبیت (ع) تفسیر و اجرا شود و از طرفی هم اهلبیت گرفتار کودتای اصحاب شدند و تفسیر قرآن و اسلام و تبیین مقام امامان(ع) با گرفتاری اهلبیت ناقص و مجهول ماند .
لذا اهلبیت (ع) تفسیر مقام اهلبیت را در قالب زیارتنامه منتشر فرمودند تا امت حداقل در حق اهلبیت جاهل نمانند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany