eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
845 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
جواب استاد زنجانی👇 با تشکر بخاطر استدلال و متانت در بیان ،، اینک مطالبی را ارسال می کنم تا این که عرض کنم بنده علی الحساب و علی الفرض فرمایش شما را می پذیرم ، در این صورت فرمایش شما لوازمی دارد آنها را مثل مطالب بالا با متانت ردّ فرمایید و الا آن لوازم اجازه نمی دهد استدلال شما جا بیافتد مطالب را در کانال ذخیره نوشته ام آماده است ارسال می کنم پاسخ فرمایید اگر این لوازم ابطال شود ما انگیزه خاص در دفاع از سعد ابن عباده نداریم. یعنی ملعون بودن کل اصحاب بجز آن 4 نفر مستلزم این مسایل است: و هچنین در جنگ های ثلاثه امیر الموءمنین (ع) تعداد زیادی از همان اصحابِ به صف علی (ع) برگشته وجود داشته اند و خیلیها هم شهید شدند آیا آنها همه ملعون بودند؟! که هیچ کدام نصف مقام سعدابن عباده را نداشته اند؟! و در الغدیر از متون فریقین نقل کرده امیرالمومنین در رحبه از اصحاب حاضر خواست شهادت بدهند که در غدیرخم رسول خدا (ص) علی(ع) را برای امت بعنوان خلیفه تعیین کرده است و 12 نفر شهادت دادند .آیا شهادت مرتدین و ملعونین را علی برای خلافت خود ملاک مشروعیت می دانست؟! وکذا در حین خطبه معروف امام حسین(ع) در عرفه آیا خطاب امام در هنگام خطاب به صحابه ،، خطاب به ملعونین و مرتدین بوده است.؟! از اینها گذشته آنچه قطعی است این است که پس از 3الی 4 صحابه اول {سلمان اباذر مقداد و عمار} که غیر آنها مرتدند . عدد اصحاب بازگشته بسوی امام به 12 نفر رسید آیا 8 نفرشان ملعون بودند؟! شما باید موضع افرادی را که《 این چنین موضع اهلبیت را تبیین می کنند》 در قبال ابن مسعود و حذیفه و جابر ابن عبدالله انصاری و ابو ایوب انصاری روشن کنید . این نوع تحلیل تاریخی همان تحلیل رایج است که در پشت قضایا لوازم آنرا در نظر نمی گیرند . اولا نباید به روایت امثال عبد الرحیم ابن روح قصیر اسدی ها استناد می فرمودید که در رجال هیچ اعتنا و اعتباری به روایات او نمی شود .و اسم از کافی شریف بردن بین عوام اثر دارد باید بفرمایید روایت قصیر که اعتبار روایت منقول شما در حد کافی نیست در حد قصیر است که حتی آقای خویی درجلد 10 هم درصفحه 8 و هم در صفحه 11 فرموده نه تنها روایات او اعتبار ندارد بلکه لم یثبت وثاقه عبدالرحیم ولا حسنه .یعنی حسن ندارد تا چه رسد به وثاقت . بنده که فقط الفبایی از تاریخ بلدم عرض می کنم این قبیل عناصر برای تزریق ابهام به تاریخ مسلمین به فضای مسلمین وارد می شوند . مگر ممکن است امام باقر سری ترین امر امامت را در اختیار یک عنصر مطرود و بی اعتبار قرار دهد. و متن منسوب به شرح نهج البلاغه جلد 2صفحه 307 را بطور کامل بیاورید .تا ریشه آن هم بررسی شود. ببینیم آیا آن هم دچار سر نوشت روایت قصیر هست یا نیست. و اما مطلب منقول از دلائل النوه بیهقی سنی ، آن هم اعتبارش در حد حلیه الاولیای ابو نعیم اصفهانی است که پیش شیعه اعتبارش صفر است. و اگر ملاک لعن بر همه انصار عدم کمک به امام است پس در احتجاج طبرسی جلد اول صفحه 107 عمار هم العیاذبالله ملعون است چون عبارت این است که سلمان می گوید لم یوافه منهم احدغیر اربعه انا و ابوذر والمقداد و الزبیر و می دانیم امام صادق (ع)فرمود عمار خیلی دیر برگشت و جزء چهار نفر اول نبود. حالا طبق منطق شما عمار و7 نفر دیگر از اصحاب مذکور در صفحه 97 احتجاج ملعون اند مانند بریده ها و خزیمه ها و ابو ایوب ها , عثمان ابن حنیف ها ؟! و اما مطلب منقول از دلائل النوه بیهقی سنی ، آن هم اعتبارش در حد حلیه الاولیای ابو نعیم اصفهانی است. که پیش شیعه اعتبارش صفر است. موفق باشید و التماس دعا پس از مدتی بر میگردم استدلال جنابعالی را مطالعه می کنم. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
مشکات اهل بیت (ع)
نظر سوال کننده از استاد زنجانی👇 نکته دیگر اینکه، اگر گفته شود جبرئیل آمد و نام دوازده نقیب یا نمای
سیدنا، بحث روی صحابی صرفا با عمل خود آن صحابی که در تاریخ از آنان موجود است قابل انجام است، مگر ما روی روایاتی که شما اشاره فرمودید بدون ارائه سند رجال آن روایات و صرفا با ذکر جملاتی مثل[ مراجعه شود به بحار جلد ۱۳ ] با اینحال ما مراجعه کردیم و اطاعت امر کردیم و دیدیم چیزی جز همان نقل دوازده نقیب نبود! و با این وجود هیچ اشکالی به ضعف سند آن نگرفتیم چرا که اصلا علامه مجلسی سند ارائه نفرموده برای این نقل جز یک پی‌نوشت. که از فلان کتاب نقل کرده. در ادامه باید عرض کنیم، خیانت سعد بن عباده را چرا باید به عمار و جابر و باقی معدود صحابی وفادار امیرالمومنین علیه السلام بسط بدیم؟ ما اگر می‌گوییم، سلام و رضوان و درود خدا بر امثال عمار و جابر و و... چون در تاریخ به وضوح میبینم چقدر صادقانه به پای عهد خود باقی ماندند، و اگر لعنتشان نمی‌کنیم چون جنایتی که سعد کرد و یک مشت خزرجی را دور خود جمع کرد که برای ریاست خودش چکو چانه بزند! و آنگونه موجب شکل گیری طوفان طغیان کودتاگران شود و خودش هم له شود وسط آن طغیان، را انجام ندادند، و هیچگاه برای ریاست خودشان تقلا نکردند، پس جواب این فرمایشتان که لوازم استدلالم این است که این یکی اصحاب هم ملعون شوند! ابدا چنین نیست چون ۱۸۰درجه زاویه دارند باهم. یکی بخاطر خودش موجب می‌شود حق امیرالمومنین علیه السلام نابود شود آن دیگران برعکس او امدند در مسجد و احتجاج کردند و هریک با نقل روایتی از رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم یادآوری کردند که خلافت حق امیرالمومنین علیه السلام است نه تو ای پیر احمق لجباز ابن أبي قحافه، و این کارشان آنقدر عالی بود که ابیبکر غاصب ملعون با اضطراب و رسوایی بالای منبر گفت : اقیلونی اقیلونی لست بخیرکم و علی فیکم رهایم کنید من شایسته خلافت نیستم در حالی که علی علیه السلام در میان شماست! نتیجه اینکه، هیچ روایتی حتی لازم نیست از اهلبیت علیهم السلام که برای اثبات خوبانی مانند سلمان و اباذر و عمار و حذیفه و رشید و و و چیزی بفرمایند در تائیدشان چون تاریخ به وضوح مثل آینه عمل آنان را نشان می‌دهد، و در عین حال روایات فراوانی هم در منقبت و عظمت مقام هریک وارد شده، پس کاملا علیه السلام می‌شوند. و در نقطه مقابل، سعد که آن بحران آفرینی را استارت زد با عقل ناقص ریاست طلب خود! و آنهمه ردپا از خود بجا گذاشت در سقیفه و.... حتی یک روایت ولو ضعیف در تاییدش بعد از شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم از ائمه اطهار ثبت نشده، اگر داریم چنین روایتی ما بی سند از شما میپذیریم چون خودتان را قبول داریم. کافیست بفرمایید یکی از ائمه اطهار علیهم السلام در تایید سعد کلامی فرمودند تا حقیر، تا آخر عمر از لعن او دست بکشم وگرنه ملعونم اگر لعنت نکنم کسانی را که خدا در قرآنش لعن کرده، از جمله ظالمان و عهدشکنان. والسلام. در مورد این سوالتان، و اما قاعده کلی ما همان موضع امام جعفر صادق علیه السلام هست که فرمود : ✔️حَدَّثَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ أَحْمَدُ بْنُ يَحْيَى بْنِ زَكَرِيَّا الْقَطَّانُ قَالَ حَدَّثَنَا بَكْرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَبِيبٍ قَالَ حَدَّثَنَا تَمِيمُ بْنُ بُهْلُولٍ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِيَةَ عَنِ الْأَعْمَشِ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ علیه السلام قَالَ: قالَ عَلَيْهِ‌السَّلامُ: الْوَلاَيَةُ لِلْمُؤْمِنينَ الَّذينَ لَمْ‌يُغَيِّروا وَ لَم‌يُبَدِّلوا بَعْدَ نَبِيِّهِمْ صَلَّى‌اللَهُ عَلَيْهِ‌وَءَالِهِ‌وَسَلَّمَ وَاجِبَةٌ؛ مِثْلُ سَلْمانَ‌الفارِسىِّ وَ أبى‌ذرٍّالغِفارىِّ وَالمِقدادِبن‌الأَسوَدِالكِندِىِّ وَ عَمَّارِبْنِ‌ياسِرٍ وَ جابِرِبنِ‌عَبْدِاللَهِ‌الأنصارِىِّ وَ حُذَيفَةَ‌بْنِ‌اليَمانِ وَ أَبى‌الهَيثمِ‌بنِ‌التَّيِّهانِ وَ سَهْلِ‌بنِ‌حُنَيفٍ و أَبى‌أيّوبٍ‌الأَنصارىِّ وَ عَبدِاللَهِ‌بنِ‌الصّامِتِ وَ عُبادةَ‌بنِ‌الصّامِتِ وَ خُزَيْمَةَ‌بْنِ‌ثابِتٍ ذى‌الشَّهادَتَينِ وَ أَبى‌سَعيدٍالخُدْرىِّ وَ مَن نَحا نَحوَهُم وَ فَعَلَ مِثلَ فِعلِهِمْ،وَ الوَلاَيَةُ لاِءَتْباعِهِمْ وَالمُقْتَدينَ بِهِم وَ بِهُداهُم واجِبَةٌ ✔️✔️«ولايت و محبّت مؤمنينى كه پس از رسول‌خدا صلّى‌اللـه‌عليه‌وآله‌وسلّم در دين خدا تحريفى به عمل نياوردند و بر عهد و پيمان خود استوار و پابرجا ايستادند واجب است 👈مانند سلمان فارسى و أبوذرّ غفارى و مقداد بن أسود كِندى و عمّار بن ياسر و جابر بن عبداللـه أنصارى و حذيفة بن اليمان و أبوالهيثم ابن التيّهان و سهل بن حُنيف و أبوأيّوب أنصارى و عبداللـه بن صامت و عبادة بن صامت و خُزيمة بن ثابت ذوالشّهادتين و أبوسعيد خدرى و هر كس كه راه ايشان را پيموده و مانند ايشان عمل نموده است. و ولايت أتباع و پيروان ايشان و كسانى كه در مسير هدايت ايشان گام برمى‌دارند نيز واجب است. 📚الخصال، ج ۲، ص ۶۰۷، ح ۹. و بخش دیگر سوالتان بلکه فرمايشتان، راجع کسانی که پس از آن سردرگمی کودتای سقیفه مجدد
مشکات اهل بیت (ع)
سیدنا، بحث روی صحابی صرفا با عمل خود آن صحابی که در تاریخ از آنان موجود است قابل انجام است، مگر ما ر
به سمت مولا برگشتند، مسلما اگر کسی توبه کند و امام معصوم توبه او را بپذیرد، ما عددی نیستیم که بخواهیم در تعارض با نظر امام خود کسی را رد کنیم در حالیکه امام او را پذیرفته باشد. پس نتیجه اینکه، طبق قاعده امام صادق علیه السلام، ولایت و دوستی با تمام صحابی که در راه راست باقی ماندند و از خود تحریفی در مسیر دین ابداع نکردن، بر شیعیان هم واجب است، و در ادامه طبق قاعده تبعیت از خدا و رسول و امام معصوم، هرگاه کسی دچار لغزشی شود، حتی آن شدیدترین لغزش و جنایت باشد و بعد توفیق توبه به سمت امام پیدا کند و امام بپذیرد ماهم تابع خدا و رسول و امام هستیم، مثل پذیرش حر ریاحی با وجود خطای بزرگی که داشت، و نتیجه، اگر کسی از مسیر خارج شود، و توبه نکند، ما بر مبنای همین قاعده امام صادق علیه السلام که چنین کسانی را تحریف کننده و بدعت گذار می‌داند، ماهم همین طور برخورد می‌کنیم و لعنشان را هم به سبب ظلم به اهلبیت علیهم السلام واجب می‌دانیم، والسلام و در مورد این بخش فرمایشتان، ابدا چنین سخنی نگفتیم، ما نگفتیم دلیل لعن سعد بن عباده، کمک نکردنش به مولا هست! که اگر چنین چیزی گفتیم نشان بدید لطفا، بلکه عرض کردیم او با نادیده گرفتن عهد با رسول خدا و بیعت غدیر، برای شخص خودش ادعای ریاست کرد. کدام یک از صحابی جلیل القدر مثل عمار یا سلمان یا دیگرانی که جزو آن دوازده صحابی مولا بحساب می‌آیند چنین خیانتی کرده که سعد کرده؟! و در ضمن سیدنا، این بزرگانی که نام بردید صفحات درخشانی از وفاداری تا پای شهادت را در دفاع و ماندگاری پای ولایت مولا در تاریخ از خود بجای گذاشتند. جز امثال زبیر که او هم بخاطر رفوزه شدن در امتحانات دوران، از جرگه یاران مولا حذف شد هرچند به نظر حقیر زبیر از اول هم منافق بود. اللهم صلی علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم والعن اعدائهم اجمعین الی قیام یوم الدین.
نظر استاد زنجانی👇 بنده بوجود امثال شما جوانان شیعه افتخار می کنم بخاطر متانت در استدلال در دفاع از اهلبیت (ع) پس در خیلی موارد با هم توافق داریم و این طور نیست که جز 4 نفر را لعن کنیم پس 99 درصد مشکل حل شد و طبعا این مسئله هم حل شد که پشتوانه شیعه فقط خبر قصیر ها نبوده است. فقط دو چیز مانده یکی اینکه بنده از اهلبیت مدرک بیاورم که سعد ابن عباده را قبول داشته اند و جنابعالی هم متن کامل منقول از شرح نهج البلاغه را بیاورید و یا بفرمایید کدام شرح . التماس دعا و توفیق در راه دفاع معقول از اهلبیت (ع) ➖➖➖➖ سیدنا، شما لطف دارید به ما و ما شاگرد بزرگانی مثل شما هستیم، . همین که ۹۹% از بحث حل باشه، از نظر حقیر صد درصد حله، و فرمایش شما برای ما حجت، راجع شرح ابن ابی الحدید، چشم اگر متن آن را با ادرس صفحه پیدا کنم تقدیم میکنم اگر هم پیدا نکنم شما نادیده بگیرید و حلال کنید بزارید به حساب تنبلی حقیر، 🌹🙏 محتاجیم به دعا، ان شاء الله خدا قلب همه علما را با هم مهربان کند، و شیاطینی که در پی ایجاد کدورت بین بزرگان هستند رو لعنت و نیست و نابود کند و ما رو موجب خشنودی قلب سرورمان و مولایمان حجت ابن الحسن العسکری امام مهدی علیه السلام روحی و ارواحنا لتراب مقدمه الفداء بگرداند. اللهم صلی علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم والعن اعدائهم اجمعین الی قیام یوم الدین. ➖➖➖➖➖ استاد زنجانی👇 در هر حال شما ها را مثل چشم خودمان دوست داریم ،، نه خیر،، انتظار ندارم زحمت بیفتید از دعای خالصانه فراموش نکنید. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
نظر یکی از خوانندگان در مورد سعد ابن عباده و جواب استاد زنجانی 👇👇 با سلام این دوست عزیز که مخالف سعد ابن عباده بود خیلی از قضایای تاریخی کم اطلاع است سید محسن امین در اعیان الشیعه از سعدابن عباده بعنوان شهید یادمی کند و آیت الله خویی مشارالیه ملائکه می داند ،در خصال از اصحاب اهلبیت او را مشارالیه ملائکه می داند. و بپرسش شما جواب نداد که کجای شرح نهج البلاغه چنین مطلب آمده و گفت حمل بر تنبلی کنید. و از امثال قصیر سند تاریخی می آورد که فرد بی شخصیتی بوده. در طول 1400 سال گذشته هیچ کس از اهلبیت به سعد ابن عباده لعنت نفرسناده ایشان از اهلبیت جلو افتاده به سعد لعن نثار می کند که نمی داند المتقدم لهم مارق. و منابع زیادی از اهل سنت روایت می آورد. جالب این بود شما خون سرد بودید تا جائیکه خود ایشان با پای خودش آمد و لعن به صحابه های اصلاح شده را محکوم کرد!! و عمل کرد رسول خدا در ارتباط با زوجات منحرف را بعنوان کشف بی اثر بودن عمل ایشان تفسیر می کرد. پاسخ: جوان هستند و اول کارشان است حتما بتدریج کاملتر می شوند . نیت پاکی دارند . باید کمکشان کنیم و تشویقشان کنیم و موارد ناقص را پدرانه گوشزد کنیم و نه رقیبانه. و اگر کوبنده برخورد کنیم می برّند . باید دست شان را گرفت و نه زمین زد . باید پرورش داد. و راه یاد داد. و باید تشویق شوند با راهنمایی به راه کاملتر. و از امثال من اصلا انتظار ندارند نیش بخورند و انتظار راهنمایی دارند. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
🔴 کرونا ، آغازگر رنسانس در ایران 1⃣ بیماری طاعون آغازگر رنسانس در قسمت‌های بزرگی از اروپا بود، تا قبل از شیوع طاعون، عوام فکر می‌کردند کلیسا و کشیشان شفابخش هستند، اما پس از شیوع طاعون، مردم با چشمان خود دیدند نه تنها قرار دادن صلیب روی سر بیمار مبتلا به طاعون و پاشیدن آب مقدس توسط کشیش روی صورتش، باعث شفای او نشد، که پس از مدتی خود همان کشیش نیز مبتلا به طاعون شده و مرد!!! این یکی از عوامل دلیل اصلی دور شدن مردم از خرافات دینی و ایجاد رنسانس در اروپا بود. 2⃣ تا چند ماه پیش ، عوام در ایران مقبره‌های امامان و امامزادگان را شفابخش دانسته و بیماران صعب‌العلاج خود را در مقابر آنان زنجیر می‌کردند تا بیمارشان شفا یابد و متولیان نیز جهت ترویج خرافات، مکان خاصی در مقابر امامان را به این امر اختصاص داده بودند، اما با شیوع کرونا در ایران ، حکومت دینی ناچار شد جهت جلوگیری از شیوع ویروس، صحن و ضریح مقابر امامان و امامزادگان را ضدعفونی و ویروس‌زدایی کرده و چون این کار هم مانع گسترش بیماری نشد، دری‌های مقابر امامان و امامزادگان را بسته و زیارت را به بعد از کنترل بیماری (توسط علم و پزشکان) موکول نمایند. 3⃣ ده سال پیش در همین روزها رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، از امضای تفاهم‌نامه با حوزه‌های علمیه برای کاهش بلایای طبیعی پرده برداشت و گفت: با حوزه‌های علمیه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم تا از حوزه‌های علمیه برای به کارگیری نقش معنویت در کاهش بلایای طبیعی استفاده شود. در آن زمان عوام حساسیتی به این امر نداشته و چه بسا آن را موثر می‌دانستند، اما با شیوع کرونا و اطلاع مردم از اینکه مقابر و مقدسین و ملاهای دین‌فروش نمی‌توانند از شیوع یک بیماری جلوگیری کنند، در این روزها معاهده ده سال پیش سازمان مدیریت بحران کشور در فضای مجازی به مضحکه و مسخره عموم مردم مبدل شده است. 4⃣ دین‌فروشان و کلاهبرداران موهومات طب اسلامی، طب سنتی و.... را در مقابل علم پزشکی قرار داده و مدعی درمان بیماری‌ها با مطالب تاریخ‌گذشته و گاه خرافی بودند ... یکی کتاب مرجع پزشکی آتش میزد و دیگری نابود کردن داروهای شیمیایی و بستن داروخانه‌ها را راه‌کار درمان بیماری‌ها می‌دانست، اما کرونا باعث شد همه این کلاهبرداران خاموش شوند و خود در داروخانه‌ها به دنبال ماسک و الکل و مواد ضدعفونی‌کننده بگردند. مرگ روحانیون بلندپایه معتقد به طب اسلامی و طب سنتی، یادآور مرگ کشیشان مدعی درمان بیماری‌های با صلیب مقدس، در زمان شیوع طاعون در اروپاست. 5⃣ متولیان مقابر امامان و امامزادگان ناچار شدند برای حفظ جایگاه خرافی مقابر، کمپین لیس‌زدن ضریح مقدسه راه‌اندازی کنند، اما شفا دادن توسط امامان و امامزادگان به حدی مسخره و نخ‌نما شده که حکومت اسلامی ناچار گردید برای حفظ آبرو و جلوگیری از فضاحت بیشتر، افراد لیس‌زن ضریح مقدسه را دستگیر کند. 6⃣ تعطیل کردن نمازهای جمعه و جماعت اثبات کرد متولیان حکومت اسلامی به‌خوبی می‌دانند که برای طبیعت کعبه و بت‌خانه تفاوتی ندارد و ویروس در جلسه نماز و بزم شراب‌خواری عملکرد یکسان دارد. 💥 شکی نیست که علم به زودی واکسن کرونا را کشف خواهد کرد و مردم به جای دعا و توسل به خدا و امامان همانند فلج اطفال و سایر بیماری‌هایی که توسط علم مهار شده‌اند با تزریق واکسن بیماری را کنترل خواهند کرد. اما ضربه کاری ویروس کرونا بر خرافات دینی برای همیشه باقی خواهد ماند و بسیاري را ازچاه خرافات خارج خواهدساخت...
مشکات اهل بیت (ع)
🔴 کرونا ، آغازگر رنسانس در ایران 1⃣ بیماری طاعون آغازگر رنسانس در قسمت‌های بزرگی از اروپا بود، تا
این 👆صاحب قلم چند جمله حرف حق زده و ده برابر آن حرف باطل . اما گوشه ای از حرفهای باطل: یک: شفا از طریق معنویت و معجزه نشان دادن این حقیقت است که بشرِ دارای عقل , خیال نکند قدرت طبیعت بر قدرت خالق طبیعت , قاهر و غالب است بلکه بداند تصمیم نهائی با آن کسی است که حتی طبیعت مطیع او است. بنابر این شفاعت راه درمان همیشگی در کنار قانون طبیعت یعنی قانون طب نیست تا صاحب عقلی خیال کند حرمها و امام زاده گان یک مطب ویژه دارند در کنار مطب پزشکان , تا وقت شیوع بیماریها مردم مطب پزشکان و قانون حاکم بر طب را رها کنند و بروند بسوی دور زدن قانون خدا در طبیعت. و اگر نویسنده تاکنون چنین خیال میکرده پس عمری در اغمای ناشی از بی خبری بوده و اکنون زیر سایه صاعقه و رعد و برق کرونا مانند قارچ سر از خاک غفلت در آورده تا زکات جهلش را بپردازد. دو: مقتدای صاحب این مقال و فکر و البته نه فکر بلکه شبه خیال کسانی هستند که هزاران سال است جسمشان مرده . بطوری که قبرشان معلوم نیست. و هزاران سال است خیال شبیه فکرشان مرده آن هم در حدی که وارث اش امثال صاحب این قلم است. خوب است بعنوان صدائی از مردگان در حلقه ای از آثار متلاشی شده باستانی شنیده شود تا نسل اندیشمند زمان , خیال نکنند دیگران چه تحفه هائی بوده اند. سه: امروز( علی رغم خیال نیمه پخته و بی خبری این نویسنده) در سطح کل جهان ایمان درمانی بعنوان یکی از راههای درمان و شفای بیماران دارای مشکلات روانی است. چهار: اگر این فردِ نویسنده خیالات فوق، برود لیست شفا یافتگان در کتاب شفا یافتگان حرمها را بخواند حد اقل از عمق چاه بی خبری خود مطلع می شود. پنج: علم پزشکی ارث رازی است که یک آخوند بوده . علم پزشکی ارث بوعلی است که یک آخوند بوده علم پزشکی ارث فارابی ها ابوریحانها و ابن هیثم ها است که همه آخوند دوران خود بوده اند و مبلغ باور به خدا و دین . ✅پس مصلحت این فرد در این است که ابتدا برود کتاب(( فرصت را دریابیم)) نوشته ریچارد نیکسون رئیس جمهور اسبق امریکا را بخواند و بداند او در فصل اسلامش از بشر خواسته پزشکان آخوند اسلام را درست بشناسند. این فرد اگر یک صدم رئیس جمهور مقبور امریکا بفهمد دیگر جهل خود را بی دلیل حراج نمی کند. پس لازم است این فرد تازه کار ابتدا قدرت توجه اسلام به طب و طبیب را بداند تا از طریق ایمان تقویت شود تا کرونا نگیرد تا اسمش در لیست افراد پرورش یافته در مکتب بی خبران تاریخ ثبت نشود. شش: اگر ایمان به دعا و شفای معنوی راه باطلی است پس اول کاخ سفید نشینان را محکوم کند که دیروز دسته جمعی دعا می کردند. و چون معمولا این قبیل شبه نویسنده ها محکوم اندیشه کاخ نشینان اند .لذا برگردد رئیسش را ملامت کند و سایه جهلش را ازسر مومنان کوتاه کند. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : اگر امکان دارد میخواستم برای مقاله بالا توضیح بیشتری بدهید چون پاسخ اول برای ما سنگین است ؟ پاسخ: نویسنده به چند نکته توجه نکرده: اول: نمی داند دین بیش از دیگران روی طب نظر مثبت دارد حتی رسول خدا خود را طبیب داوّر معرفی می کرده است. پس اسلام مقابل طب نیست که ایشان چنین القا می کند. دوم : رفتار انسانهای مختلفِ و دور از اصول طبی مانند ضریح لیسی را به حساب دین می گذارد که افترا به دین است. سه: خیال می کند علم پزشکی ناقض دین و دین ناقض علم پزشکی است. چهار :خیال می کند شفا در حرمها اگر اتفاق بیفتد این میشود خلاف علم پزشکی! پنج: خیال می کند اثبات توسل و استشفآ از عالم بالا بمعنای دشمنی با علم پزشکی است. شش: خیال می کند قبول علم پزشکی بمعنای نفی و ابطال معجزه و استشفا است در حالی که دین مبلغ علم پزشکی است .و دین بزرگترین منادی نظافت و بهداشت است و این دین است که دستور داده کلوا من الطیبات یعنی غذای پاک بخورید . این دین است که دستور می دهد هر روز به بهانه عبادت پنج بار وضو بگیرید. کرونا سوغات ووهان است و نه دین .این فرد اگر حداقل سواد را داشت می دانست اسلام تعداد پزشکانی که تحویل جامعه بشری داده کمتر از فقها نبوده است بیمارستان آیت الله گلپایگانی فیضیه که نیست بلی مرجع شیعه پزشک سرا ساخته است ، بیمارستان بقیه الله قم را آیت الله میرزا جوادتبریزی ساخته که پزشک سرا است و نه مدرسه طلاب . بیمارستان قرآن و عترت قم را مرحوم آقای فلسفی با مرحوم آیت الله فقیهی ساخته اند که باز پرشک سرا است و نه طلبه سرای. و اگر یک عمامه بسری کتاب شیمی آتش زده هزار عمامه بسری پیش از دیگران او را محکوم کرده که یکی بنده حقیر بوده است .حاصل این که این فرد دین را در قبال طب و طب را در قبال دین تصور کرده و به تصدیق باطل رسیده است. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
🟢 محک حوزه های علمیه در مقابل بحرانهای ملت ایران درشرایطی که همه انسان‌ها اعم از کشورهای غربی و غیره وحتی خودِ حوزه های دینی و مذهبی گرفتار ویروس کرونا19 شده اند، حوزه های دینی چه نقشی برای درمان یا کنترل و سلامت روان جامعه ایفا کرده اند؟ آیا وقت آن نرسیده که بدانیم حوزه ها چه خاصیتی برای جامعه دارند و دروسی که میآموزند چه فایده ای در پیشرفت و بهبود کشور دارند؟ اصلا ثمره تعلیماتشان چیست؟ حوزه های قم،نجف،مشهد،اصفهان وسایر شهرها، که این همه ادعا دارند، چه نقشی در رهائی از کرونا دارند؟حتی در انجام نقش معنوی خود سکوت کرده اند و ناکارامدی خودرا نشان داده اند! آیا حضرات به تعبیر خود، کمبود الکل نجس، ماسک تولید بلاد کفر و دستکش تولید کارخانهای اجنبی وچیزهای دیگر را احساس نمی کنند؟ بودجه عظیمی که دولت در اختیار حوزه های علمیه قرار میدهد چه نفعی برای کشور داشته است، بودجه ای که از بیت مال است (و من بسهم خود بعنوان یک شهروند راضی نیستم) چرا باید توسط حوزه ها هدر رود؟ اگر همین بودجه در اختیار دانشگاه ها و هیئت های علمی قرار گیرد آیا تاکنون شاهد پیشرفت های علمی نبودیم! آیا وقت آن نرسیده که بپرسیم مدرک این حوزه های ساخته استعمار انگلیس چه خاصیتی دارد؟ مدرکی که با مدارک دانشگاهی برابری میکند و گاهی از آن هم بالاتر است! آیا وقت آن نرسیده ملت ایران که در تارعنکبوتی اینان گرفتار شده اند، بپرسند اعتبار این حوزه ها چیست؟ وچه خاصیتی دارند؟ کرونا محک الهی است، برای رهائی از این تار عنکبوتی! اینهايی که پایان نامه حوزه را دارند و عنوان آیت الله و حجت الاسلام و ثقه الاسلام و از این قبیل عناوین را یدک میکشند، کجا هستند برای نجات این امت؟! پاسخ: اگر چه ما جزء کسانی هستیم که از ابتدای تاسیس مدیریت حوزه ها حتی برای یک روز نه استخدام شده ایم و نه شیوه موجود را تایید کرده ایم ، بلکه از روز نخست تاسیس مدیریت آن، برنامه های آنرا بارها و بارها مورد حمله تند قرار داده و کم فایده دانسته ایم و اخیرا برای شاید بیستمین بار هشدار جدی دادیم که این قافله به ترکستان می رود. وحتی برای یک ساعت هم که شده احدی بنده را در ادارات حوزه ها ندیده است. پس این نوشته به هیچ وجه در دفاع از اوضاع حوزه ها نیست. بلکه برای نشان دادن قلم های علیل بی تحلیل و قلیل بی تعلیل است . اولا این نویسنده نمی تواند بداند اگر در ایران حوزه های فاقد پزشک در قبال کرونا عاجزند مگر در 100 کشور دیگر که فاقد حوزه هستند زودتر از ایران فاتح قله جنگ با کرونا(Covid19) شده اند؟! باز این ایران است که پس از چین دومین کنترل کننده کرونا در جهان با این همه تحریم است. ثانیا :آن وقتی که بابا بزرگ امثال نویسنده از اجاق سفارت انگلیس زغال عزت می برد برای روشن کردن چراغ تمدن جدید ،، شیرازی بزرگ ایران را و شیرازی کوچک عراق را از حلقوم انگلیستان بیرون می کشید. حال چگونه حوزه ها مخلوق انگلستان شدند؟! ثالثا: حوزه ها اگر به وظایف اصلی خود عمل کنند باید محافظ ایمان مردم در قبال کفر باشند. کرونا که کفر نیست ، کرونا ویروس است به جسم حمله می کند. و اگر نویسنده نمی تواند بداند دیگران بدانند در حمله به جسم این پزشک است که باید دفاع کند. من آخوندم نیم قرن تمام است در قبال حمله حزب توده ، در قبال حمله پوپریسم، و در قبال حمله دهها ایسم دیگر به دین مردم بدون حقوق ، بدون استخدام ،بدون درآمد با فقر مطلق ایستادگی کرده و از اعتقاد ملتم دفاع کرده همه را شکست داده ام. شما هم با این همه لشکر در قبال حمله یک ذرّه معلق در هوا به جسم امت مقاومت کنید. این جبهه جبهه شما است. حمله به جسم است. و نه حمله به دین. رابعا: عملکرد غلط حاکمان یک مقوله است و دین مقوله مستقل دیگر ،این نویسنده نمی تواند بداند عملکرد غلط افراد و حاکمان را به حساب دین نمی گذارند. و اگر به باور نویسنده امروز آخوند نمی تواند در جنگ با کرونا به پزشک کمک کند ، پس در دفاع از دین هم آخوند تاکنون پزشکی را ملامت نکرده که چرا در دفاع از دین بمن کمک نمی کنید. چون دو جبهه است و دو تخصص مجزّا. خامسا : این که نویسنده سخن از بودجه های کلان و عظیم برای حوزه های علمیه به میان آورده و اضافه فرموده حاصلی نداشته این همان انتقاد ما است منتها ما از سال 1364 شروع کرده بودیم ایشان تازه پس از 34 سال اما ایشان نمی تواند بداند امت مسلمان قرن ها قبل فهمیده آخوند و حوزه دو دسته اند. آن دسته ای که تاثیر واقعی و یا تاثیر تعیین کننده داشته آخوند ساده و فقیر مردمی بوده است. و ما از این دسته بی ادعای فقیر و مردمی دفاع می کنیم. این نویسنده آن قدر دهانه شمشیر حمله خود را باز گذاشته گویا تاتار وارد میدان شده است بنا دارد همه را از دم تیغ بگذراند. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
Amirh سلام خدمت استاد زنجانی. می خواستم بدانم با توجه به خواست شما مبنی بر تحول در حوزه و دروس و فتاوی مجتهدین، نظرتان درباره فتاوای 2 تن از علمای صاحب رساله قم که بعضا نظرات متفاوت و حتی شاذی در ابواب دیه و ارث و سن بلوغ و طهارت و نجاست ذاتی کفار و مشرکین و .... دارند آیا می توان به این علما با این نظرات تحول خواه و صاحب اجتهاد پویا و ... گفت ؟ و نظر خود شما در باره فتاوای این 2 روحانی مشهور قم چیست؟ باسلام احکام شرع تک تک لحاظ می شود و نه نوعی و کلی و نظر آن بزرگان را متوجه می شوم گاهی کاملا دارای ابهام و نارسایی است و گاهی جای تامل وتجدید نظر است.ولذا باید تک تک سوال شود. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
خواستم بپرسم از کی آقای موسوی زنجانی روی کتاب ملارجب برسی بنام مشارق حساس شده اند. پاسخ : از روزی که دیدم این کتاب بصورت شبنامه بدون آدرس چاپخانه بدون تاریخ و بالاخره بدون قانون نشر از طریق یک کتابفروشی غیر ایرانی در گذر خان قم بین طلاب پخش می شود. و از طرفی وقتی متوجه شدم نسخه اصلی آن در یک خانه در نجف نگهداری می شود و گویا عمدا چاپ نمی شود تا تغییرات معلوم نشود. و باز وقتی دیدم در اول آن ارادت مولف به ابن عربی مشهود است و باز وقتی دیدم مرحوم علامه مجلسی ها و حرعاملی ها روی ان حساس شده اند. و وقتی دیدم دست نا مرئی آنرا به خانه تعدادی از روضه خوان ها ارسال کرده اند و محتوای آن هم غالبا دروغ است. لذا حساس شدم و مجعول می دانم. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
پزشکی که خودش را بستری کرد، این عکس را تاریخ در قاب طبابت ایران به خاطر خواهد سپرد، وقتی اخرین بیمار خودت باشی... درودخدا برشما وبر امثال شما