eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
857 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
💠سوال: شما فرموده اید عمر به شش آیه از قران ایمان نیاورد!! کدام بوده؟! ✅پاسخ: سوره نوح آیه ۲۱ و مزمل/ ۱۶ و نسا ۴۲ و هود ۵۹ ، و الحاقه ۱۰ و شعرا ۲۱۶ ، در تمام آیات فوق دستور داده احدی حق ندارد عصیان رسول کند. اما عمر عملا گفت عصیان خدا داریم اما عصیان رسول نداریم. و اجازه ندادند در حین رحلت وصیت را علنی کند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : در مورد تاریخ ولادت امیرالمومنین که برخی میگن 13 رجب سند نداره درسته ؟ ✅پاسخ : امام متولد شعبان است . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مشکات اهل بیت (ع)
💠سوال: نظرتان درباره شیوه اجتهاد مرحوم صاحب جواهر بلکه شیوه مشهور فقها درباره سحر و برخورد با سحر و
💠سوال : سلام خدمت استاد موسوی خط آخر این پیام فرمودید برای مقابله با آن امواج مسلح شویم لطفا راه مسلح شدن هم بفرمایید ✅پاسخ :سلام علیکم وزارت دفاع متخصصین را شناسائی کند و دعوت کند .و احیاء کنند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال: متشابهات چیست ؟ ✅پاسخ: بنده مفهوم دیگری فهمیده ام و آن اینکه متشابهات چندین شکل دارد ، یک شکلش این است. سیاق آیه نشان از یک معنای معهود می دهد اما آن پوشش است برای معنای استتاری. بعنوان مثال: در آیه ۴۳ نحل و ۷ انبیا آیه به مقتضای سیاق می فرماید: از اهل کتاب بپرسید انبیای سابق هم همه از مردان بوده اند و زن و یا ملائکه نبوده اند، در حالی که اهلبیت می فرماید اگر سیاق آیه آنرا اقتضا می کند اما آیه در واقع می فرماید : اگر حکم چیزی را ندانستید از اهلبیت بیت بپرسید. پس سیاق یک مقتضا دارد و تفسیر واقعی اقتضای دیگر. و چون امثال مرحوم ((علّامه تین )) طباطبائی و جوادی آملی تفسیر قرآن با قرآن دارند که تفسیر سیاقی و ذوقی است هرگز از تفسیر قرآن با تفسیر اهلبیت نمی توانند استفاده کنند. چون آیه متشابه را محکم تلقی می فرمایند. و به ظاهر سیاق اکتفا می کنند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال: خانمی است که شوهرش مدت ۲ سال است رفته , خبری ازش نیست. عالمی گفته خانمش باید ۴ سال صبر کند اگر باز خبری نشد از سوی حاکم شرع طلاق داده می شود و عده وفات می گیرد سپس ازدواج می کند. شما در این خصوص نظر خاصی دارید؟‌ ✅پاسخ: بله، اولا این ۴ سال صبر ، اگر ثابت شود ، فقط مخصوص زمانی است که اخبار جهان به کُندی منتشر می شده است، و گاهی ۴ سال طول می کشیده تا خبر یک حادثه به کل منطقه و کشور برسد. ثانیا، انسانها هم فرق می کنند اگر فرد مفقود معتاد و لاابالی باشد با مفقود شدن یک تاجر معروف فرق دارد ،و نمی شود تحت ضابطه واحده در آیند. ثالثا فقدان یک انسان پس از زلزله ، پس از یک جنگ ، پس از یک سونامی با فقدان بدون حادثه فرق دارد . رابعا، فقدان پس از قهر از خانواده ، با فقدان پس از عضو شدن در یک گردان چریکی فرق دارد. خامسا : فقدان یک پیر مرد فرتوت که هر لحظه ممکن است بمیرد ، با فقدان یک شوهر جوان فرق دارد. سادسا: فقدان در دارالکفر با فقدان در اطراف شهر وطنی فرق دارد. سابعا، فقدان یک انسان دارای پول و ثروت زیاد همراه فرق دارد با فقدان یک انسان بدون پول زیاد . ثامنا , فقدان در یک منطقه دارای دزد و راهزن ، آدم دزد ، جنایتکار فرق دارد با فقدان در یک شهر کاملا مذهبی. تاسعا: فقدان یک انسان از خاندان سیاسی و قدرتمند دارای دشمن زیاد فرق دارد با فقدان انسان متعارف. عاشرا ، فقدان انسان دارای آدرس و مطلع فرق دارد با فقدان انسان بی اطلاع و نابلد. 🔶پس اولا با توجه به اینکه روایات باب بسیار کم است.و ثانیا همه آن سه و چهار روایت هم فاقد لحاظ آن متغیر های ده گانه است. ثالثا صبر یک زن جوان برای ۴ سال بدون شوهر قطعا مصداق بارز عسر و حرج است.. رابعا. آن سه و چهار روایت هم با هم نمی سازند ، یکی می گوید حاکم طلاق دهد دیگری می گوید بدون حاکم طلاق گیرد. همه می رساند ما نمی توانیم مطابق این روایات با آنهمه خلاء یک زن مسلمان را ۴ سال زندانی کنیم فقط میماند یک راه و آن این که ملاک حصول علم از مرگ و یا عدم مراجعت قطعی است ولو در شش ماه الی یک سال باشد. 🔹 پس اگر همان شش ماه تا یک سال مسلم شد شوهر از بین رفته زن می تواند با حاکم شرع هماهنگ کرده زیر نظر او مطلقه شده ازدواج کند ، و چون در زمان ما وصول خبر از شیکاگو به تهران در حد وصول خبر از کوچه دوم منزل هر انسان است . لذا در عصر ما با انقطاع خبر پس از چند ماه ، علم حاصل می شود بر مرگ آن شوهر مفقود. اگر علم حاصل شد بر اینکه شوهر از بین رفته زن آزاد است به حاکم شرع رجوع کند برای طلاق. پس ملاک حصول علم به مرگ است و نه تعبد به عدد۴ سال. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام علیکم وقت بخیر ،امیدوارم روز خوبی داشته باشین✨🌹 یکی از عزیزان ،دیروز از شما درباره اعتبار و سند و صحت ناد علی پرسیده بودن،و شما گفتین اعتبار ندارد! منظور شما از اعتبار ندارد چیست؟ آیا منظور شما این است که از نظر سندی اعتباری ندارد یا اینکه یک جعل و دعای ضعیفی هست؟یا اینکه از نظر سندی قدرت ندارد ولی از نظر کلامی و قدرت دعایی آن ،صحت دارد. لطفاً اگر میشود به صورت کامل توضیح بفرمایید ⭕️(با ذکر سند و دلیل)⭕️ تا کامل متوجه بشیم ،ممنونم از شما و زحمات شما🌹 ✅پاسخ :سلام علیکم من موفق نشدم سند پیدا کنم که معصومی فرموده باشد چنین دعائی بخوانید. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : در کتاب قصاص آمده اگر ابزاری که قاتل با آن مقتول را زده (ولو به نیت و با هدف قتل نباشد) ممایقتل به باشد یعنی آلت کشنده باشد قاتل محکوم به قصاص است آیا در این قاعده جای تامل هست. ؟ ✅پاسخ: بلی ! چون مایقتل به مطلق نداریم ، بلکه مایقتل به ها همه نسبی است. یک چوب دستی برای انسان پیر ۹۰ ساله مایقتل به است ولی برای یک جوان وزنه بردار ۱۶۰ کیلوئی مایقتل به نیست . اگر با یک چوب دستی یک پیره زن را بزند و او بمیرد قصاص دارد. اما اگر یک جوان قوی را با آن بزند و جای حساس بدن نباشد و او بمیرد قتل عمد تلقی نمی شود و قصاص نمی شود. لذا قاعده فوق عام نیست. اگر چه امروز پزشکی قانونی مسئله را آسان کرده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : دعای توسل هستش، دعای توسل به چهارده معصوم ، نقل از جناب خواجه نصیرالدین طوسی... این دعا چقدر معتبر است...؟؟؟ از استاد موسوی زنجانی خواهشمندم به صورت ویس جواب حقیر را بدهند.... ارادتمند شما : طلبه ، مدرسه آیت الله میرزا علی اکبر مجتهدی ✅پاسخ :سلام علیکم دعای توسل مورد اشاره اتصال سندی به معصوم اش را پیدا نکردم . منتها خواندن آن نوعی مدح مقام اهلبیت ( ع) است، طبعا دارای ثواب است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مشکات اهل بیت (ع)
💠سوال: نظرتان درباره شیوه اجتهاد مرحوم صاحب جواهر بلکه شیوه مشهور فقها درباره سحر و برخورد با سحر و
💠سوال : سلام علیکم در راستای این مطلبتان(سحر) اگر خودمان بخواهیم مسلح شویم چه کتبی را مقدمتا پیشنهاد میکنید؟ ✅پاسخ : سلام علیکم این کار وزارت دفاع است . و نه اشخاص طبق منطق قرآن. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مشکات اهل بیت (ع)
💠سوال: خانمی است که شوهرش مدت ۲ سال است رفته , خبری ازش نیست. عالمی گفته خانمش باید ۴ سال صبر کند
💠سوال : سیدنا تحیت و احترام وجوه فارق موضوعی قضایا در سوال وجواب بی اطلاعی از وضع شوهر بنده دو سال اولا- ممکن است بر حسب شروط ضمن عقد ، تخلف از شروط و تجویز وکالت ، بانوان دادخواهی ( اثبات تخلف و تجویز وکالت در طلاق ) را از محاکم بخواهند ثانیا - اسباب حکم تخلف از شروط با اسباب حرج متفاوت ‌متمایز است در هر مورد مستلزم سبب ورود در دادخواهی یا ( فرض سوال از فقیه ) ناظر بر پاسخ است همچنانکه اسباب وقوع حرج با اسباب ( حکم موت فرضی ) متمایز است ثالثا - بعضی از فروضی پاسخ انجناب بین ( حکم حرجی بانوان ) با ( حکم موت فرضی شوهران ) تخلیط گردیده است بایسته است مفروض نمود الف - اگر بانو مدعی است از فقدان شوهر در حرج افتاده است بلاشرط زمان مجاز است دادخواهی طلاق حرجی نزد حاکم کند ب- اگر بانو مدعی است وضع شوهر او با گذشت مدت دو سال ( فرض سوال) چگونه باید رفتار کند اول - بایسته است دادخواهی ( صدور حکم موت فرضی ) کند دوم - اسباب صدور (حکم موت فرضی ) متمایز ومتعدد هستند سوم - بعضی از موارد سبب حکم موت فرضی مستلزم ( احصای ‌احتساب زمان مفقودی ) است بعضی از موارد حتی استلزام زمان ندارد (مثل سونامی / جنگ هسته ای /حضور در مکان ویروس پاندمی [ فراگیر جهانی ] منوط به اطلاع از ابتلای وی / ........... چهارم - اسباب حکم ( در فرض دعوا در دادخواهی از محاکم یا فرض سوال از فقیه ) متفاوت است لذا پاسخ به تجویز طلاق یا حکم طلاق در دایره اسباب [ تخلف از شرط یا حرج بانوی یا حکم موت فرضی یا فسخ نکاح در اسباب عیوب ] متمایز است انتظار مداقه. افزون از مستطاب عالی است وفقکم الله لمرضاته
مشکات اهل بیت (ع)
💠سوال : سیدنا تحیت و احترام وجوه فارق موضوعی قضایا در سوال وجواب بی اطلاعی از وضع شوهر بنده دو سا
✅پاسخ : سلام علیکم فروض ، فروع است ، اصل غالب مد نظر است . لذا در اصل غالب مشکلی مشاهده نشد. و نیاز به تغییر در اصل نیست. مدعای حقیر فقط یک مطلب است آنرا نقد فرمایید بقیه تابعی از آن مطلب است : معیار در ازدواج خانمی که شوهرش مفقود شده ۴ سال صبر است آن هم تعبدا !!؟ و یا ملاک حصول و عدم حصول علم به موت شوهر است ؟، در غیر این مورد حقیر موضع خاص ندارم تا از آن دفاع کنم. ➖➖➖➖➖➖ 💠سوال یا اشکال : با تحیت سرور مکرم اول - فرض سوال مورد امعان است منصرف از سوال ننمودیم دوم - بعضی از فروض اجوبه مستطاب عالی. منطبق با (حکم موت فرضی )است دست بوس سادات محقق ➖➖➖➖➖➖ ✅پاسخ : مدعای حقیر فقط یک مطلب است آنرا نقد فرمایید بقیه تابعی از آن مطلب است : معیار در ازدواج خانمی که شوهرش مفقود شده ۴ سال صبر است آن هم تعبدا !!؟ و یا ملاک حصول و عدم حصول علم به موت شوهر است ؟، در غیر این مورد حقیر موضع خاصی ندارم تا از آن دفاع کنم. ➖➖➖➖➖➖➖ 💠سوال : مشکل رویه پاسخ های آنجناب همین جاست به همین جهت عرض نمودیم [ بعضی از فروضی پاسخ آنجناب بین ( حکم حرجی بانوان ) با ( حکم موت فرضی شوهران ) تخلیط گردیده است] لذا فرض سوال مخاطب در (طلاق) را توسعه بر فروض (حکم موت فرضی) دادید قدری در عرایض اخیر تامل کنید بین سوال [ حصری در طلاق ] با اجوبه ( فروض پاسخ آنجناب ) (تطابق) نیست بلکه (توسعه) است . ➖➖➖➖➖➖ ✅پاسخ : باشد پاسخ بنده چه شد؟ ادامه بصورت صوت👇👇👇