مشکات اهل بیت (ع)
سوال گزارش خبرگزاری مهر، حجتالاسلام قاسم ترخان، مدیر گروه تخصصی علوم انسانی قرآنی پژوهشگاه فرهنگ و
پاسخ :
سلام علیکم من بخشی از سخنرانی آن فاضل محترم را مطالعه کردم ، باید در چند فاز مجزّا صحبت کنیم
اول : اینکه این دوستان فاضل ما کوشش می کنند از اسلام یک تصویر آبرومندانه به دوست و دشمن ارائه دهند و در این کوشش هم خدایی بودن کارشان کاملا مشهود است. دوم : این که این قبیل پاسخ ها حکایت از این دارد حوزه ها به امور فرعی پرداخته و از امور مهم بازمانده اند .
توضیح اینکه این کلام ایشان حق است که تمام انبیا و ائمه در زندگی عادی محکوم حکم خدا در طبیعت بوده اند تا جائیکه ابن ملجم ، راه حیات حضرت امام علی(ع) را و شمر ، راه حیات حضرت امام حسین (ع) را با یک شمشیر بستند و ثابت کردند حکومت قانون خدا در طبیعت کاملا مطلق و بدون ملاحظه ی مقام معنوی اشخاص جاری و ساری است .
اما کار در اینجا خاتمه نیافته بلکه تازه شروع شده است.
سوم : اینکه در قرآن کریم 327 بار واژه آیات و آیه آمده تا ثابت کند در ورای این قانون مستبد و مطلق ظاهری طبیعت، هر لحظه امر الهی حضور فعلی دارد و هر لحظه هم با امر از نوع ((کن فیکون)) این قانون را باصطلاح وتو کرده قانون قاهرتر خود را حاکم می کند مانند حفظ یونس در شکم ماهی ، حفظ ابراهیم از آتش در وسط آتش ، ولادت عیسی بدون پدر ، عبور موسی از دریای احمر و حفظ رسول خدا در غار ثور و کندن درب قلعه خیبر با دست یک انسان ظاهرا متعارف ، بنام امیرالمومنین (ع)وووو
پس 327 آیه مشمول و محکوم قانون روزمره طبیعت نیست . ولذا اسمش آیه است یعنی نشانه ای است بر وجود قدرت قاهره بر قانون مطلق ظاهری طبیعت و برهم زننده علل و اسباب حاکم بر طبیعت که مورد دفاع آن فاضل محترم بوده است.
چهارم : موسی با تسع (9) آیه مبعوث شد آیا با 9 قانون محکوم در مقابل طبیعت ؟! و یا با 9 قانون حاکم و ناقض و قاهر بر قانون حاکم بر طبیعت؟!!
پس این دومی است . یعنی برهم زننده علل و اسباب حاکم بر طبیعت است که آن فاضل محترم محکم از آن دفاع می کند و بر بقای امام (عج) هم حاکم می داند!! اینک باید این دوست عزیز متوجه شده باشد که بقای امام زمان (عج) از لحظه غیبت در طول زمان غیبت در فاز سوم و چهارم قرار دارد و دعا کردن مردم برای حفظ ایشان ابراز علاقه بر ظهور است و نه بمعنای محکوم شدن امام به قانون علی و معلولی طبیعت آن هم در حد مشد علی و بنده و شما.
پنجم : در آیه و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض وعده خدا مستتر است. و این وعده لازمه دارد و آن حفظ مدیر خاص برای مستضعفین است. ششم : ان الارض یرثها عبادی الصالحون وعده خدا است و لازمه عمل به این وعده حفظ شخص تعریف شده خاص و بی بدیل است.
هفتم : اگر قبول کنیم امام (عج) هم ممکن است مثل ما کرونا بگیرد پس لازمه اش این است که امام هم مثل ما ممکن است رحلت کند. پس با اصل اعتقاد بوجود بقای مصلح بلا بدیل کل تا زمان ظهور ، متناقض است.
هشتم : اگر قول این فاضل محترم را بپذیریم که امام نیامده قانون طبیعت را بهم بزند پس آن افعال انبیا که در بالا ذکر کردیم (مانند بقای یونس در شکم ماهی و بقای ابراهیم در وسط آتش و عبور موسی از دریای احمر و آیات رسول خدا) مگر همه برای برهم زدن نظام حاکم بر طبیعت نیامده بوده است تا ثابت کند خدای قاهر بر طبیعت وجود دارد؟؟! ... پس حاصل این شد امام در زمان غیبت در شرایط مربوط به فاز سوم و چهارم است و نه در فاز دوم . و هیچ نوع خطری تاچه رسد به خطر کرونا ایشان راتهدید نمی کند.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
۲۴ فروردین ۱۳۹۹
سخنی چند با آقای ابوالفضل طریقه دار
مشارالیه مقالی تحت عنوان ،،اتفاقات عصرظهور،،،مطرح نموده که اگرامام سلام الله تعالی علیه ظهور کنندچه اتفاقاتی خواهد افتاد وجهان چگونه خواهد بود.
درپاسخ به این پرسش سه مطلب رابعنوان جواب مطرح میکنند که هرسه موردنقد ایشان واقع میشود.
اولین نقد ایشان بر روایت احراق بدن اول وثانی است.روایت راجعلی وغیر قابل اعتماد میشمارد ودرپایان اصل عمل ،،احراق،،را با اخلاق و کرامت اهل بیت سازگار نمی دانند.
جهت ازاطلاع آقای طریقه دار چند مطلب رامتذکر میشویم
۱_روایت اخراج و سوزاندن آندو شخص فقط از امام صادق علیه السلام نقل نشده بلکه از امام باقر نیز نقل شده.
۲_روآیات اخراج واحراق با اسانید متفاوت نقل شده۳_بزرگانی از شیعه واهل سنت درکتب معروف ومعتبر نقل کردند.
واما تفصیل.
ابی جاروداز امام باقر علیه السلام نقل میکند ...ثم یُخرجُ الازرق،،،ابوبکر،، وزریق،،عمر،،لعنهما الله فضیین طریین ،ویکلمهما فیجیبانه فیرتاب عندذلک المبطلون ثم یحرقهما....امام باقر می فرمایند،امام عصر سپس ازرق ،،ابوبکر ،زریق،،عمر،، را درحالی که بدن آندوسالم، ازقبر اخراج میکند با آنها صحبت میکند سپس آتش میزند،،،ترجمه خلاصه است،..دلائل الامامه ..
مفضل از اصحاب خاص امام صادق علیه السلام روایت میکند که امام فرمودند
حضرت مهدی به مدینه می روند وقبر شیخین را میشکافد وجنازه آنها راارقبر بیرون می آورد وآتش میزند.
عیون اخبار الرضا ج ا ص۵۸.
اتفاقا آتش زدن آندوآرزوی ائمه درطول تاریخ بوده واین آرزو را ولی عصر سلام الله علیه جامه عمل خواهند پوشاند
م که امام جواد(علیه السلام)را پیش او آوردند. پس آن حضرت از چهار سال کمتر بود. حضرت جواد(علیه السلام) دستهایش را بر زمین نهاد، سرش را به طرف آسمان بلند کرد و در فکرى عمیق فرو رفت. امام رضا(علیه السلام)فرمود: جانم فدایت چرا در فکرى؟ امام جواد(علیه السلام) فرمود: به آنچه در باره مادرم زهرا(علیها السلام) انجام شد، مى اندیشم. به خدا سوگند، حق قاتلانش آن است که اگر دستم به آنها برسد، آنان را سوزانده، تکه تکه کنم وریشه شان را برکنم. در این هنگام، امام رضا(علیه السلام) او را در آغوش کشید، میان دو چشمش را بوسید و فرمود: پدر و مادرم فدایت، به راستى که تو لایق امامت شیعه هستى.
علاوه بر کتب روایی شیعه ،مسعودی ازعلمای عامه این روایت را درکتاب اثبات الوصیه نقل میکنند.
حال باین تعداد روایات با اسانید متفاوت اگر چه برخی ضعیف اما مفضول طلاب فضلا عن فضلاءمی دانند که اینگونه روآیات تعضد بعضها بعضا وحداقل اگر یقین حاصل نشود ازآنها ظن و درکمترین مرتبه عدم تکذیب را می طلبد.این باتوجه به وجود این روآیات درکتب معتبر شیعه وسنی،مثل کتب شیخ صدوق،مسعودی و ....
مطلب دیگری که آقای طریقه دار به آن تمسک نمودند که این عمل ،،احراق ،،خلاف اخلاق اهل بیت.
اینگونه استدلال نمودند اوهن من بیت العنکبوت ونشان از ضعف واستیصال گوینده است. مگر دشمنی اهل بیت به آندو شخص بحث شخصی وفامیلی که از حق وحقوق خودگذشت کنند وبه تعبیر قرآن کریم کظم غیظ و یا مشمول والعافین عن الناس باشد؟!
بحث ،بحث حق وباطل ،بحث گمراهی یک امت بعد رسول الله صلی الله علیه وآله تابه امروز.
مگر جناب طریقه دار تا بحال بگوش مبارکشان نخورده که روایات اهل بیت علیهم السلام تمامی گمراهی ،بدبختی و ضلالت امت را گردن آندو می دانند؟!
تازه مگر عفو وکرم اهل بیت بیش از عفو وکرم خداوند متعال؟ پس چرا خداوند ضالمین راعفو نمیکنند کفار ومنافقین را بخاطر یه چند صباحی کفر و معصیت دراین عالم گرفتار عذاب مقیم وجهنم ابدی می کند؟
درپایان این فقره از مناقشه با آقای تحویل دار به ایشان نصیحت میکنیم که درمحدوده علم ودانش خود قلم زنند ودرحیطه دروس و دانش عمیی حوزه که ظاهر از دور وبدون حضور رسمی از علوم حوزوی به مشامشان رسیده اظهار نظر نفرمایند که هم خودراگرفتار ودیگران را زحمت
والسلام
حضرت استاد موسوی زنجانی
لطفا اگر مقدور می باشد راجع این👆 موضوع اگر توضیحی هست بفرمائید
۲۴ فروردین ۱۳۹۹
مشکات اهل بیت (ع)
سخنی چند با آقای ابوالفضل طریقه دار مشارالیه مقالی تحت عنوان ،،اتفاقات عصرظهور،،،مطرح نموده که اگر
پاسخ :
با سلام در مسائل تاریخی ما فقط درحد دلالت ادله می توانیم جلو برویم چون تاریخ مقوله ای است که اتفاق افتاده و قابل تغییر و تعصب نیست.
در مسئله احراق جسد شیخین بلی در متونی آمده منتها ما نمی توانیم جز معرفی طریق داوری شخصی بکنیم : در هر صورت اعتبار روایت فوق عمدتا روی اعتبار احمد ابن هلال عبرتایی و احمد ابن بندار دور می زند درباره احمدابن هلال در رجال آیت الله خویی جلد 2 صفحه 354 آمده که اگر چه صالح الروایه میدانستیم ولکن یعرف منها و ینکر . این اشکال اول که بخشی از روایاتش مورد وثوق نیست و
ثانیا وقد روی فیه ذموم من سیدنا ابی محمد العسکری علیه السلام خوب وقتی امام عسکری او را بکوبد مشکل در وثاقت دارد و اما ابوجعفر احمدابن بندار که در رجال آقای خویی جلد 21 صفحه 91 نوشته از او فقط یک روایت دیده شده بس و هیچ توثیقی هم ندارد. و اگر اقلا کثیرالروایه بود می شد اعتنا کرد پس اصلا در قاموس روات اسمی جز یک بار آن هم بدون توثیق نیامده است.
مشکل دیگر محتوائی این روایت این است که اسامی 12 امام سرّی بین شیعه های خاص بوده در حالی که از امیرالمومنین در نیمه قرن اول اسامی 12 امام را افشامی کند. و اما انتساب اثبات الوصیه به مسعودی خود جای حرف است اولا و
ثانیا آن مسعودی که اثبات الوصیه به او منتسب است شیعه است غیر از مسعودی سنی صاحب مروج الذهب است. مراجعه فرمائید به حاشیه آیت الله سید موسی شبیری زنجانی بر کتاب غیبت نعمانی. مطلب دیگر اینکه یکی از منابع این روایت کتاب المحتضر حسن ابن سلیمان است که ریشه اش از کتاب سید حسن ابن کبش است و او این روایت را مرفوعا از مفید نقل کرده و نه مسندا ، مراجعه شودبه بحار چاپ ایران جلد 36 ص 246
فعلا تا این مقدار فرصت داشتم پاسخ تقدیم کردم کوشش می کنم در ساعات و یا در ایام آینده به شرط حیات تکمیل کنم. تا حالا روایات ناقل احراق شیخین گیر فنی داشته حال ببینیم در آینده بکجا منتهی می شود.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
۲۴ فروردین ۱۳۹۹
استاد . مفسرین اهل سنت و حتی شیعه از کتاب تفسیر مجاهد آیه تفسیر می کنند مگر مجاهد شاگرد رسول خدا در تفسیر بوده؟!
پاسخ :نه خیر بلکه شاگرد یهود در تفسیر بوده به تصویر تاریخ مراجعه کنید .👆
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
۲۴ فروردین ۱۳۹۹
.
✅ کمپین تحریم سلام و جایگزین کلمه پر معنا و فارسی "درود" به جای آن ..🌹
معنی سلام از دیدگاه مرحوم دکتر عبدالحسین زرینکوب، استاد و چهره ی ماندگار ادبیات فارسی کشور :
⭕ دروغ می گویند سلام سلامتی می آورد، یا با سلام سلامتی می آید، چنین چیزی درست نیست ..
❌ ننگ بر کسانی که کلمه سلام یعنی تسلیم شدن یا تسلیم بودن را درسرزمین ایران رواج دادند.
چرا خود تازی ها (عرب ها)هرگز نمیگویند.سلام
آنها میگویند
اهلاً و سهلاً
مرحبا
واما سلام چیست؟
در زمان یورش اعراب، ایرانی های شکست خورده در کوچه و خیابان در هنگام برخورد با یک فرد عرب از ترس جان و اینکه مورد حمله قرار نگیرد و به دردسر جزیه دادن و غیره نیفتد، هنگامی که از کنار عرب ها رد میشدند دستان خود را به علامت تسلیم بالا می بردند و می گفتند سلام یعنی تسلیم وهر کسی که اعلام تسلیم شدن می کرد یعنی می گفت سلام ،
از خوردن تازیانه و شلاق و مشت و لگد در امان می ماند. امروز 1400 سال است که از حمله اعراب گذشته است ولی آثار آن حمله در مغز و دل ایرانی پا بر جا مانده است. به جای سلام که همان من تسلیم اعراب هستم باشد.
درود را به کار ببرید تا سنگر به سنگر این بلای ایران سوز را از مغز و دل خود بیرون بیندازیم.
پس درود بر شما که این نگاشته رامیخوانید
۱۰۰ درود بر شما که این نوشته را پراکنده می نمایید
هزاران درود بر تو که هنگام رسیدن به یه هم میهن ، درود را به زبان می آورید.
دو قرن سکوت
دکتر زرین کوب
۲۴ فروردین ۱۳۹۹
سر تا پا دروغ است.
چون #سلام در قرآن برای نخستین بار بین حضرت ابراهیم و دو ملائکه مامور برای برخورد با قوم لوط و بشارت به ولادت اسحاق وارد شده است و به معنای صلح و آشتی است و نه تسلیم. و متن فوق ناشی از بی اطلاعی محض است
منتشر کننده آن در مرحله اول یک زرتشت کاملا بی سواد اهل قره باغ است.
آیه 69 تا 71 سوره هود است و این نوع خرافه و آدرس غلط و دشمنی با قرآن را پخش نکنید که عصر اطلاعات و ارتباطات است.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
۲۴ فروردین ۱۳۹۹
سیدنا سلام علیکم
پس از کرونا را چطور می بینید؟
پاسخ:
1_ مستضعفین جهان را خشمگین و در حال حرکت بسوی اتحاد با یکدیگر.
2_سرمایه داران را بلاتکلیف تر و در معرض تهدید جهانی از سوی مستضعفین .
3_حاکمان فاسد و دلارزاده های فرصت طلب را در حال پیدا کردن جان پناه از ترس گرسنگان،
4_متلاشی شدن متحدها و متحد شدن متلاشی شده ها
5_بازگشت امید بسوی نا امیدان بی پول و بازگشت نا امیدی به درو کنندگان پول . 6_نا امنی جهانی برای قدرتمندان و بی سازمانی سازمانها .
7 _رو شدن دست مقدسین بی تقدس و تکیه کنندگان بر عوامی مردم
8_گرایش باطنی بشر بسوی خدا جل جلاله ، مسیح (ع) و مهدی موعود (عج) 9_محتاط شدن و ریزبین شدن و مجتهد سیاسی شدن نسل نو و افول ستاره اقبال متملقین ، چاپلوسان و مصادره کنندگان قدرت ملتها .
10_به وحشت افتادن مرفهین بی درد از نبودن حوزه جدید برای استثمار محرومان و مسلح شدن محرومان به سلاح فهم سیاسی.
11_ وقوف پا برهنگان بر قدرت خود در باز پس گیری حقوق خود از صاحبان زر و زور و تزویر .
12_ اعتبار جهانی پیدا کردن مدافعین واقعی مستضعفین و مخالفین غارتگران و مطرود شدن اردوگاه عیش و عشرت .وووو
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
۲۵ فروردین ۱۳۹۹
جناب آقای موسوی زنجانی با درود و احترام
موضع شما در قبال حقوق 1800/000 تومانی کارگران که اخیرا تصویب شد چیست؟
پاسخ: پیش بینی این که این مصوبه مقدمه ای است بر انفجار قشر کارگر و محروم و تمسک آنها به تاسیس اتحادیه های بهم پیوسته کارگری در مقیاس کشوری با مدیریت متمرکزه انقلابی و فلج کردن سرمایه داران ،و عصیان سراسری و آغاز حوادث غیر قابل کنترل و سرانجام احقاق حقوق قشر همیشه مظلوم تاریخ و روسیاهی ابدی استثمارگران بی رحم.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
۲۵ فروردین ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گلباران آرامگاه عطار نیشابوری توسط اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیشابور در روز ملی عطار نیشابوری
🔹با توجه به پروتکل ها و محدودیتهای برگزاری مراسم رسمی به دلیل شیوع کرونا این مراسم با رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی و به نیابت از ملیونها عطار دوست و عطار شناس و همشهریان نیشابوری انجام شد
موسیقی فیلم نوای سنتور استاد پرویز مشکاتیان
تصویر بردار مهدی دشتی
۲۵ فروردین ۱۳۹۹
مشکات اهل بیت (ع)
گلباران آرامگاه عطار نیشابوری توسط اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیشابور در روز ملی عطار نیشابوری
با سلام
با توجه به اینکه شما با ارائه دهها و شاید صدها دلیل زنده و مستند، عرفان سقیفه ای و تصوف را متخذ از انجیل متی باب 6 می دانید اینک موضع شما در قبال تمجید فرهنگیان کشور از عطار نیشابوری در روز عطار چه می تواند باشد؟
پاسخ : بنده پژوهشگرم و حاصل پژوهشم را آزادانه عرضه می کنم، عطار نیشابوری حکمتها و نصایح فراوانی دارد .و اشکال بنده به حکمتها و نصایح ایشان نیست بلکه نقد مستندی است فقط نسبت به مطالب ماخوذ از اسرائیلیها، و شاید این بخش مورد نقد ما در کل اشعار ایشان چند درصد بیشتر نباشد .بنا بر این موافقت بنده و یا مخالفت بنده بخاطر تعصب خشک و کله شقی و تحجر نیست بلکه بخاطر اطلاعاتی است بنده دارم و دیگران به آن دست نیافته اند. و تمجید از ناصحان و فرهنگیان و اهل علم و ادب همواره مورد تشویق ما بوده است.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
۲۵ فروردین ۱۳۹۹
5.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆شعری با مفهوم و پر معنا از عطار نیشابوری....
گفتگوی سلطان العارفین بایزید بسطامی با خداوند، برگرفته از منطق الطیر عطار
با صدای خانم: ستاره ادیب
ویولون: استاد ایلام پور
بمناسبت روز بزرگداشت عطار نیشابوری
🔹️گفتنی است؛ از ۲۴ فروردین تا ۲۶ فروردین برنامههایی با محوریّت عطار نیشابوری، با حضور اساتید برجسته به صورت مجازی برگزار خواهد شد
گروه تلگرامی پرواز سیمرغ:
موسوی زنجانی
اگر به شعری که یک خانم در این کلیپ می خواند توجه کنید مدعی است به بایزید ها و عرفا وحی نازل می شده است. آن هم پس از خاتم النبیین(ص)!!
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
۲۵ فروردین ۱۳۹۹
با سلام سوالی دارم با توجه به اطلاعات شما از شیوه نفوذ یهودیان به جهان اسلام آیا شده که یهودیان نفوذی خود را به امام زمان و یا امام زمان را به خود مرتبط سازند؟ تا مردم (به اعتبار ارتباط یهودیان با امام زمان) یهودیان را مورد پناه خود بدانند ؟!
پاسخ: بلی کعب الاحبار که خاخام یمنی بود هی تکرار می کرده توجه کنید مهدی یک رگه یمنی دارد. (( له اصلا و نسبا فی الیمن)) که در تصویر ارسال می کنم :👆👆
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
۲۵ فروردین ۱۳۹۹