مسئله ۸۶۵-- در جلد۶ ص۱۸ می نویسد :محمد ابن اسحاق میگوید :((قبیله اوس و قبیله خزرج هر دو اول بودن قبیله خود در بیعت به ابوبکر را ردّ کرده )) و اما من خیال می کنم این اتهام را بدین جهت به گردن قبیله مقابل می اندازند. تا در مظلوم واقع شدن سعد ابن عباده در مخالفت با کودتای سقیفه شریک جرم نشوند به نظر ما اول عمر
دوم بشیر ابن سعید
سوم اُسید ابن حُضیر
چهارم ابوعبیده جراح و
پنجم سالم مولی ابوحذیفه بوده اند)) پس خودشان آرام آرام به این نتیجه رسیده اند که شریک جرم بودن خود در کمک به کودتای یهود در سقیفه را از دامن خود پاک کنند.
از کودتاگر ، خلیفه درست نمی شود. مفتی ساخته نمیشود.
مسئله ۸۶۶-- و در ج ۶ ص ۲۱ می نویسد :(( زبیر ابن بکار می گوید محمد ابن اسحاق نوشته : به محض به خلافت رسیدن ابوبکر قبیله او یعنی بنی تیم خیلی افتخار کردند. در حالی که عموم مهاجرین و بخش اعظم انصار هیچ تردیدی نداشتند در اینکه صاحب الامر بعد از رسول الله علی بوده است ))
خب آفتاب آمد دلیل آفتاب.
این اعتراف سنی.!
کودتا شاخ و دم ندارد.
مسئله ۸۶۷-- در جلد ۶ ص ۲۱ نوشته :(( با انتخاب ابوبکر فضل ابن عباس گفت : آهای قبیله قریش !! مخصوصا قبیله ابوبکر بنی تیم !
شما با تمسک به اینکه متصل به خانه نبوت هستید خلافت را تصرف کردید ، اگر اتصال به خلافت دلیل مشروعیتد خلافت باشد پس ما متصل به نبوتیم نه شما .
البته پیش صاحب ما عهدی است آن تعیین کننده نهائی است.))
این هم اعتراف دیگری که سقیفه کودتای ضد اسلام بوده است.
مسئله ۸۶۸-- در جلد ۶ ص ۲۳ مینویسد : (( ابراهیم ابن سعد ( نتیجه عبدالرحمن ابن عوف) اعتراف کرد بخش کثیری از انصار پس از بیعت به ابوبکر و تثبیت خلافت او به شدت پشیمان شدند این خطا را این بر گردن آن و آن برگردن این می انداخت و یکدیگر را ملامت می کردند. و دائم اسم علی ابن ابوطالب را ( بعنوان تاسف بر خانه نشینی او) فریاد می زدند و تکرار می کردند. ( هتفوا باسمه) و مهاجرین بخاطر ( این بدبختی ) جزع و فزع راه انداختند و بحث و مشاجره زیاد شد)) خب ! این هم اعتراف دیگر . و قطع دابرالذین ظلموا.
مسئله ۸۶۹-- در جلد ۶ ص ۳۹ می نویسد : (( این جمله ( شعاری مدافعین کوتای سقیفه برای مشروعیت بخشی به کودتای ابوبکر و عمر علیه تقدیر خدای متعال) : (( هر چه مسلمانها درست تشخیص دهند خدا آنرا امضا می کند)) مال رسول خدا نبوده مال پسر عبدالله ابن عمر جناب زید بوده است !!)).
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۸۷۰-- در جلد ۶ ص۴۰ می نویسد:(( ابوبکر از علی پرسید آیا از خلیفه شدن من ناراضی بودی که دیر آمدی به بیعت ؟! فرمود: نه بابا! چون می ترسیدم ترتیب قرآن بهم بخورد مجبور بودم اول خیالم از طرف سلامتی قرآن راحت شود سپس بیایم برای بیعت ولذا
یک : خود تجمیع قرآن را کامل کردم دو: تمام ناسخ و منسوخ آنرا ( درحواشی آن ) تجمیع کرده تمام کردم.)) خب ! آفرین ، در لابلای سر تا پا کذب این کلام چند تا حرف حق بر خلاف میل کودتاچیان هویدا شد
🔹اول : این که جامع قرآن علی بوده .
🔹دوم : قرآنِ علی همراه با ناسخ و منسوخ یعنی همراه با تفسیر بوده
🔹سوم : این دو کار علی با بیان خود علی در آن تاریخ بر همه عیان شده بوده است.
🔹چهارم : مولف قرآن بودن ابوبکر و زید ابن ثابت رابط یهود دروغ بوده است.
مسئله ۸۷۱-- در جلد ۶ص۴۲ می نویسد :(( در زمان حیات رسول خدا یک اعرابی از ابوبکر خواست او را یک نصیحتی کند، ابوبکر گفت : مدیریت و مسئولیت حتی دو نفر را به عهده نگیر . اعرابی رفت پس از مدتی شنید همان ابوبکر مسئولیت یک امت را به گردن گرفته است. رفت پیش ابوبکر گفت مرا می شناسی !؟ من همان شخصم نصیحتم می کردی ریاست بر دو نفر هم خوب نیست!؟
حالا آن نصیحت دیروزت را باور کنم و یا ریاست امروزت را ؟!
گفت : بله !! شناختمت!
رسول خدا فوت کرد ، دیدم مردم تازه از جاهلیت جدا شده اند ترسیدم مردم گرفتار بی دینی شوند ولذا اصحاب ، خلافت را بر من تحمیل کردند.!!))!! بسیار خوب!
حالا کذب ابوبکر را می شماریم
🔸اول : در سقیفه طرفدار خلافت غیر اهلبیتی چه کسی بود؟!
🔸دوم : رشوه دهنده به عباس جهت هماهنگی در کودتا چه کسی بود؟!
🔸سوم : مهاجم به خانه وحی چه کسی بود؟!
🔸چهارم : رها کننده خط علی و چسبنده به خط عمر چه کسی بود؟!
🔸پنجم : وقتی عمر گفت رسول خدا العیاذبالله هزیان می گوید حسبنا کتاب الله و رسول خدا فرمود قوموا عنی یعنی بروید بیرون و شما را انداخت بیرون دنبال عمر رفت چه کسی بود؟
🔸ششم : با ۳۰ مسلح به فرماندهی جلاد معروف ابوطلحه انصاری تهدید کننده علی چه کسی بود؟!
🔸هفتم : آنکه به زهرای اطهر گفت انبیا ارث ندارند چه کسی بود؟!
🔸هشتم : از آتش برای تهدید خانه زهرا استفاده کننده چه کسی بود .
🔸نهم : از زهرای اطهر عذرخواهی کننده به خاطر جنایت خود چه کسی بود.؟!
🔸دهم : آنکه بخاطر کودتا از غسل و کفن و دفن رسول خدا عقب مانده بود چه کسی بود؟!
🔸یازدهم : آنکه بجای عمل به دستور رسول خدا و رفتن به جیش اسامه در روستای سنح مخفی شده بود چه کسی بود؟!
🔸دوازدهم : اولین انسانی که ۵۰۰ حدیث رسول خدا را به اتش کشید چه کسی بود؟!
🔸سیزدهم : آنکه بخاطر ریاست ،، خالد قاتل را قصاص نکرد چه کسی بود؟!
🔸چهاردهم : آنکه بخاطر عشق به ریاست حد خدا برخالد زانی را زیرپا گذاشت چه کسی بود؟
🔸پانزدهم : ِآنکه هزاران مسلمان را بخاطر ندادن زکات به ابوبکر ، بخاطر کودتا با بستن اتهام ارتداد قتل عام کرد چه کسی بود؟!
🔸شانزدهم : غصب کننده فدک چه کسی بود؟!.
🔸هفدهم : چه کسی شب کودتای سقیفه به زنان مدینه رشوه سکوت پخش می کرد ؟! غیر از تو؟! و صدها سوال بیپاسخ دیگر.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۸۷۲-- ابن ابی الحدید در ج ۶ ص۴۳ می نویسد :(( این مغیره بوده که به ابوبکر و عمر یاد داد قدرت را به این ((حبل الحبله)) یعنی کم سن و سال و بی تجربه ( علی) ندهید قدرت را (( وسعوها فی قریش تتسع )) قدرت را توسعه دهید به تمام شاخه های قبایل فرعی قریش تا مدافعین قدرت و حکومت زیاد شود ))
پس با این حساب مقوله ای بنام مذهب اهل سنت نداریم،!
بلکه آنچه مستند هست این است که اهل سنت پیرو سیاست مغیره ابن شعبه است که دارای سوابق ذیل است :
🔺یک ترور کننده یک قافله که خود همراه همان آن قافله بوده .
🔺دو : حامل هیزم و تهدید به آتش زدن خانه وحی بیت الزهرا (ع) بوده .
🔺سه : زناکار ، آن هم زنای محصنه بوده .
🔺چهار : به تصریح امیرالمومنین فاقد درک معنا و مفهوم دین بوده است .
🔺پنج : دشمنی با خاندان رسول خدا مشهورترین مشخصه او بوده است.
🔺شش : طراح مخالفت با خلافت علی بوده .
🔺هفت : طراح و پیشنهاد کننده ولایت عهدی یزید به معاویه بوده .
باقی سوابق مغیره در مسئله بعد.
مسئله ۸۷۳-- باقی مسئله قبل:
🔺هشت : مغیره مجروح کننده حضرت زهرای بوده.
🔺نهُ : اخراج شده از استانداری بحرین در خلافت عمر به خاطر فسق اش بوده .
🔺ده : امتناع کننده از بیعت با علی بوده ، توسعه دهنده لعن بر علی در منابر بوده.
🔺یازده : حامل پیام تهدید از سوی معاویه به امام حسن بوده.
🔺دوازده : قاتل جنین زهرای اطهر بنام محسن بوده .
🔺سیزده : علت مسلمان شدنش نجات مجازات از قتل و غارت رفقایش بوده .
🔺چهارده : زناکارترین فرد قبیله ثقیف بوده.
🔺پانزده : طراح عنوان امیرالمومنینی بر عمر بوده .
🔺شانزده : پایه گذار نخستینِ جواز هتک حرمت و قداست خانه وحی بوده و
🔺شانزده : بخاطر نقل و یا جعل ۱۳۶ روایت بدون عبور سند آن از اهلبیت تامین کننده اولیه اعتبار روایات غیر اهلبیتی و زمینه ساز به وجود آمدن خمیرمایه اولیه تالیف صحیحین بخاری و مسلم بر ضد اهلبیت بوده است.
مسئله: ۸۷۴-- در جلد ۶ ص ۴۵ می نویسد :(( ابن عباس می گوید روزی عمر دست خود را در دست شانه کرد و گفت : ((راستی ابن عباس ! من هم قبول دارم این رفیقت ( علی) همواره مظلوم بوده و متوجه هستم خدا مرا مقدم بر او نکرده است )) .
گفتم : ((خوب هزینه ای ندارد قدرت را بده به علی!!))
دیدم خیلی ناراحت شد ولی پس از دقایقی آرام شد و گفت :((ای ابن عباس ! آخر من چه کار کنم قریش گفتند علی دو مشکل دارد اول از نظر سنّی کوچک و جوان است.
دوم به اولاد عبدالمطلب محبت دارد ، قدرت را دادند به ما))
ابن عباس می گوید ولی دیدم این خیلی عذربدتر از گناه شد .
گفتم : ((پائین بودن سن اگر دلیل لیاقت نداشتن بر خلافت است چطور دیروز رسول خدا به امر صریح خدا مسئولیت ابلاغ سوره برائت را از ابوبکر گرفت داد به علی !!؟)) ( خدا از ابوبکر گرفت داد به علی و تو از علی گرفتی دادی به ابوبکر.)!!
دیگر جوابی ثبت نشد.
مسئله ۸۷۵-- این عالم سنی در جلد ۶ص ۴۷ می نویسد : (( ابوبکر خودش خلافت خود را نا پخته و دارای شر دانست و از خدا خواست مسلمین را از شر خلافت او حفظ کند)) و در ص۵۰ نوشته :(( عمر گفت: بخدا قسم شایسته ترین فرد بر خلافت علی بود. اما والله ان صاحبک هذا لاولی الناس باالامر بعد رسول الله (ص)--))
خب فاتحه بر مذهب اهل سنت.!
مسئله ۸۷۶-- اگر کسی با تجمیع مواردی که در مصاحبه های خصوصی ابن عباس و عمر ، شخص عمر در مشروعیت بخشی به کودتای سقیفه به واژه (( قوم)) و ((قومکم)) تمسک کرده کتابی را تدوین کند خواهد دید اساس کودتای سقیفه و اساس مکتب اهل سنت با تمام شاخه ها و فروعاتش ،روی (( قومیت)) و (( نژاد)) استوار بوده است.
یعنی معیار در مشروعیت خلافت خلیفه این بوده است که او از تیره قبیله قریش باشد در مکتب خلفای ثلاثه نژاد ، محور مشروعیت خلافت بوده که از تلمود بابلی صهیونیستهای معاصرشان مانند کعب الاحبار ، عبدالله ابن سلام و تمیم داری اخذ شده بوده اند و توسط مغیره و زید ابن ثابت به فضای صحابه تزریق شده بود.
پس در واقع هیچ مکتبی بنام اهل سنت در قرن اول و دوم در قاموس تاریخ اسلام نیست ،بلکه اسلام مال رسول خدا (ص) و علی مرتضی(ع) بوده ، یهود با جمع کردن و سازمان دادن قوم قریش کودتائی کرد علنا بر محور قومیت و نژادپرستی ماخوذ از یهود و به مدت ۲۵ سال هم گفتند :(( ان قومکم قال کذا )) قوم شما قریش چنین تصمیم گرفتند.
پس سنی بودن ، اهل تسنن بودن ، اهل سنت بودن مطرح نبوده است ، در دو قرن اول اسلام خبری از این مقولات نبوده ، نژادپرستانِ تحت تعلیم صهیونیستهای پیرامون ، کودتا کرده مسلط بر کشور نوپای مسلمین شدند سپس خاندان رسول خدا را قتل عام کردند .
سلطنت را به جای خلافت اسلامی مستقر کردند و چند آخوند دشمن اهلبیت مانند بخاری و مسلم را موظف کردند حدیث بسازد ،
بشود فاز حدیث اسلام و چند آخوند دیگر ضد اهلبیت بسازند بشود فاز فقه مانند ابوحنیفه.
سپس دین را بدهد به یک صنف و سیاست را بدهد به پادشاه .
همه چیز را تمام کند و تمام هم کرد. اهل سنت کجا بود! .
دشمنان سنت برای خود سنت ِ ضد سنت ساختند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۸۷۷-- طبق نقل ابن ابی الحدید سنی در جلد ۶ ص ۴۸ انتخابات از نظر اهل سنت محترم این چنین است :(( یا خانه تان را به آتش می کشیم و یا رای مثبت بدهید اگر رای ندهید دو طرف یقه تان را می گیریم کشان کشان می بریم ازتان رای در می آوریم.))
عین عبارت اهل سنت :(( والذی نفسی بیده لتخرجن الی البیعه اولتحرقن البیت علیکم .....ثم اخرجهم بتلابیبهم یساقون سوقاً عنیفاً حتی بایعوا ابابکر.))
این اسلام مفتی اش می شود دشمن حماس . مرجعش می شود پلکان سلطنت جائران .
مسئله ۸۷۸-- در جلد فوق ص۴۹ مینویسد :(( در حالی که ۳۰ مسلح مشغول تهدید به آتش زدن بیت علی بودند تا رای بدهند ، جمع کثیری را ابوبکر فرستاده بود تا بعنوان نیروی ذخیره پشتیبانی کنند کودتاچیان به رهبری عمر را .(( و کان خارج البیت جمع کثیر من الناس ارسلهم ابوبکر.))
مسئله ۸۷۹-- و در همان صفحه سابق نوشته است : تمام کوچه های منتهی به خانه زهرای اطهر مملوّ از مردان بود ولی زنان بنی هاشم و غیر بنی هاشم در پیرامون ( خانه) فاطمه هوای فاطمه را داشتند .(( واجتمعت مع فاطمه نساء کثیر من الهاشمیات و غیرهن.)) طبق منطق اهل سنت محترم سنی کسی است مردانشان علی را دستگیر کنند و زنانشان مواظب فاطمه زهرا باشند.
این متن مال اهل سنت محترم است.!!
مسئله ۸۸۰-- در ص ۵۱ می نویسد : جسارت و توهین عمر به رسول خدا در حین وفات را هر دو شیخ ( بخاری و مسلم) روایت کرده اند. حالا هی بفرمائید رضی الله عنه .
این ننگ دشمنی شیخین با شخص رسول خدا پاک شدنی نیست.
مسئله ۸۸۱-- در ص۵۲ نوشته :(( رسول خدا مکرر به ابوبکر و عمر گفت مدینه را تخلیه کنید بروید به لشکر اسامه .
رسول خدا مکرر می فرمود خدا لعنت کند کسانی را که من می گویم بروید و نروند .)) اما عمر نرفت و برگشت و ابوبکر رفت در روستای سنح مستقر شد. ( مخفی شد)
پس متخلفین طبق متون اهل سنت ملعون هم شدند. (( فجعل رسول اله یقول : انفذوا بعث اسامه لعن الله من تخلف عنه وکرّر ذالگ))
حالا در این کتاب (( جامع کبیر )) بحث فعلی بر سر این است چه کسانی می توانند مفتی و مرجع شوند؟
تاکنون مفتی ها و مرجع های اهل سنت محترم را با تکیه بر متون خودشان معرفی می کنیم. و بسیار دامنه دار خواهد بود.
مسئله ۸۸۲-- در جلد ۶ص۷۲ می نویسد : (( علی (ع) نامه ای به محمد ابن ابی بکر نماینده امام در مصر ( در خصوص اصول کشورداری ) نوشت و ارسال کرد. عمرو عاص محمد را کشت تمام اسناد مربوطه را مصادره کرد .
در بین آنها آن نامه هم بود آنرا خواند و سپس فرستاد پیش معاویه و معاویه در حالی آنرا دریافت کرده و مطالعه کرد که ولید هم حضور داشت. ولید دید معاویه با خواندن آن به شدت تحت تاثیر محتوای غنی آن قرار گرفت ،( که نسخه ای از نامه امیرالمؤمنین به مالک اشتر بوده ) ولید گفت آنرا آتش بزن !
معاویه گفت : تو در حدی نیستی که در این خصوص نظر دهی !
ولید گفت: آخر این چه سیاستی است که تو نامه علی را بخوانی و آن وقت مطابق آن حکومت کنی آن وقت مردم می گویند معاویه از علی درس حکومت یاد می گیرد .
معاویه گفت : برو کنار! بخدا قسم من جامع تر و متقن تر از این نامه ندیده ام.
ولید گفت : خوب اگر تا این حد تحت تاثیر دانش علی هستی پس چرا ( و چه مرضی داری که) با علی می جنگی! معاویه گفت : اگر علی عثمان را نکشته بود و سپس برای ما فتوای صادر نمی کرد قطعا این نامه ایشان را از ایشان علنا قبول می کردیم.
سپس سکوت کرد و پس از سکوت خطاب به حاضرین گفت :(( باور ما این نیست این نامه مال علی باشد بلکه مال پدر محمد است یعنی مال ابوبکر است. ما از آن نامه استفاده خواهیم کرد و این نامه سالها در خزانه دولتی مستور ماند بعداً توسط عمر ابن عبدالعزیز منتشر شد.))
از این قضیه معلوم شد محبین معاویه نمی توانند محب علی هم باشند. چون علنا بیسوادی معاویه و اطلاع معاویه از حقانیت علی روشن است حال اگر کسی با وقوف بر این حقیقت باز هم محب معاویه باشد او دشمن علی است و اهل سنت نیست.
باقی مطلب در مسئله بعد.
مسئله ۸۸۳-- در ج ۶ ص۷۳ می نویسد :(( به نظر من نامه ای که معاویه خوشش می آمد که از اموال مصادره شده محمد ابن ابی بکر بوده همان نامه علی به مالک اشتر بوده ( نامه ۵۳) و این نامه تبدیل شد به متن درسی برای دروس آداب و قضاء و احکام و سیاسات و شایسته به نظر من ( سنی) این است این نامه بعنوان متن مهم در خزانه های همه پادشاهان حفاظت شود.
ابراهیم گفته وقتی علی علیه السلام مطلع شد نامه به دست معاویه افتاده محزون شد.))
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۸۸۴-- این عالم سنی در ج ۶ ص۹۶ می نویسد : (( علی علیه السلام فرمود: من میراث و حقی را می طلبم که خدا و رسول او به من داده بودند شما کتکم می زنید سر آن میراث و حق اختصاصی من .))
پس اهل سنت آگاه بوده و هستند ۳ خلیفه غاصبند.
اگر غصبیت را قبول نکنند پس علی (ع) را باید محکوم به کذب کنند و اگر چنین کنند خلیفه چهارم خود را محکوم کرده اند.
تمام راهها به روی باطل بسته است.
مسئله ۸۸۵-- در ج ۶ ص۹۹ می نویسند :(( معاویه از نظر علی علیه السلام چندین ویژگی دارد
یک : دشمن خدا .
دو : دشمن سنت .
سه : دشمن قرآن .
چهار : اهل بدعت .
پنج : اختراع در دین .
شش : رشوه خور، نوکر دنیا.))
پس اهل سنت محترمی که معاویه را سید اعظم مسلمانان می دانند سیدشان کافر بوده است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۸۸۶-- در ج ۶ ص ۱۲۳ می نویسد :(( در کوفه ۳۰۰ نفر صحابه دفن شده قبر احدی از آنها را کسی نمی شناسد جز قبر علی علیه السلام را که دیگر همه می شناسند ..... واگر بعضی می گویند آن قبر مال مغیره است غلط می گویند ، قبر مغیره در منطقه (( الثویهّ .)) است.))
پس این خط علی است که ماند ، خط صحابه ولو در خط علی تحت شعاع شهرت عدل علی ماند.
مسئله ۸۸۷-- و در ص ۱۲۹ می نویسد: (( اگر کسی دقت کند علی علیه السلام در تمام شئون نسخه مطابق نسخه رسول الله است ( کپی برابر اصل) در جنگ ، در صلح ، در سیرت، در اخلاق، و کثرت شکایتش از منافقین از صحابه خود ، و متخلفین از دستوراتش.
اگر می خواهید بدانید من چقدر درست تحلیل می کنم سوره توبه را بخوانید)) پس این تیر خلاص ابن ابی الحدید سنی است بر عقاید کل اهل سنت محترم.
مسئله ۸۸۸-- در ص ۱۴۷ ابن ابی الحدید می نویسد :(( علی علیه السلام نحوه چشیدن لذت خلافت توسط مروان در آینده را تشبیه کرد به لیسیدن سگ پوزه خودش را با زبانش که حاکی از کوتاه بودن مدت خلافت او است.)) و آن طوری هم شد. (( لعقه الکلب انفه))
مسئله ۸۸۹-- در ص ۱۴۷ می نویسد : (( علی علیه السلام دست بیعت مروان را دست یهودی خواند)) پس رضی الله گفتن اهل سنت محترم به مروان مانند رضی الله گفتن آنها در حق یهود است. ما عرض می کنیم کدام دست مخالف علی بود اما متصل به یهود نبود!؟
مسئله ۸۹۰-- در ج ۶ ص ۱۵۰ می نویسد: (( عایشه می گفت ای مروان در حالی رسول خدا به پدر تو لعنت می فرستاد که تو در صلب او بودی)) ولی این ملعون به لعن رسول الله در محافل اهل سنت محترم رضی الله عنه است. خوب شد در آن فضای صدر اسلام شیطان مجسم نشد حتماً امروز برادران اهل سنت ما به شیطان هم می گفتند رضی الله عنه البته یهود از زیر بغل اهل سنت محترم در قالب تصوف به صراحت رضی الله عنه که چه عرض کنم به شیطان می گویند رئیس الموحدین.!!
بخوانید کتاب مجالس احمد غزاّلی سنی را.
مسئله ۸۹۱-- در ص۱۵۰ می نویسد :(( عبدالله ابن عمرو عاص می گوید رسول خدا وقتی خبر داد یک انسان ملعون داخل محفل خواهد شد پس از لحظاتی حَکَم ابن ابی العاص پدر مروان وارد شد)) این حکم زیر سایه عثمان به عزت ظاهری هم رسید. فعلا از محترمین محافل بخشی از مسلمین است .
پس ما در واقع اهل سنت نداریم بلکه مستضعفین فرهنگی تاریخی ، اعتقادی ، سیاسی داریم که اساس اعتقاداتشان بر ضد رسول خدا است. بندگان خدا فقط دارند خیال می کنند اهل سنت رسول خدا هستند.
مسئله--۸۹۳-- در ص ۱۵۰ از الاستیعاب نقل می کند که در آنجا آمده روزی علی (ع) به چهره مروان نگاه کرد و بعنوان پیشگوئی فرمود : وای بحال تو و وای بحال امت محمد از دست تو و از دست فرزندان تو .)) این موجود لعن شده از ارکان دولت اسلامی اهل سنت محترم است!. و دارای جواز فتوای و اجتهاد!!
مسئله ۸۹۳-- گاهی ام سلمه علیها الرحمه در واقع نقش نیروی اطلاعاتی داشته . ابن ابی الحدید در ج۶ در ص۲۱۹ نوشته : (( ام سلمه از طریق مکه یک نامه به امیرالمومنین نوشت مبنی بر این که : طلحه و زبیر و تابعینشان که اهل ضلالت هستند دارند عایشه را تحریک می کنند تا زیر سایه حمایت او بعنوان طالبین خون عثمان ،، او را بکشند ببرند بصره برای جنگ با تو ،خدا با تو است من برای کمک به تو دستم بسته است چون طبق نص قرآن زوجات النبی حق خروج از منزل ندارند. و الا به یاری تو می شتافتم ، اما پسرم نور چشمم عمر ابن ام سلمه را به سوی تو می فرستم او را توصیه کن بخیر تا در خدمتت باشد.))
پس طبق این متن اهل سنت عایشه ، طلحه، زبیر و تابعینشان همه اهل ضلالت هستند. اما امروز طبق منطق توصیه شده یهود ، شده اند رضی الله عنهم و مفتی و مرجع.
آری یهود معمار فساد است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۸۹۴-- در منطق قرآن کریم و اهلبیت(ع) ایمان بدون عمل صالح به درد طی طریق الی الله تعالی نمی خورد.
در سوره فاطر آیه ۱۰ آمده : (( الیه یصعدالکلم الطیب والعمل الصالح یرفعه)) این عمل صالح است که کلم طیب و اقرار باللسان و اعتقاد به دعوت خدای متعال را بالا می برد. متاسفانه در چند قرن گذشته نیاز مسلمانان به دانش فقهی فردی باعث شده اوقات شریف فقهای عظام صرف اجتهاد همین مسائل فقهی فردی بشود و دیگر بحث درباره توحید ، نبوت ، امامت و معاد بعنوان مسائل درجه دوم و حتی سوم محسوب شود. و طبعا روحانیون درجه دوم و سوم به مسائل اعتقادی مانند توحید ، عدل و نبوت بپردازند و بدبختانه این جابجائی در اجتهاد یعنی اشتغال روحانیون فاقد توان اجتهادی بالا به استنباط مسائل اصول دینی سبب شده جامعه از نظر اعتقادی آنقدر دچار انحطاط بشود که اخیرا کتاب مرثیه و مداحی را دیدم که یک فرد دارای سابقه دزدی سروده و منتشر کرده است و اکنون منابر تشیع زیر پای قاریان این مزخرفات است.
در همین قم کتابی درباره اعتقادات نوشته شده که صراحت دارد اصل در مسلمان صحت اعتقاد است و عمل صالح مهم نیست.!!
فقهای بزرگ بیشتر بحث حیض و غسل ، وصیت و ارث ، نکاح و طلاق لقطه ووو دنبال می کنند و روحانیون فاقد توان اجتهاد دارند خدا را معرفی می کنند ! و نتیجه عملی و علنی آن این شده
🔺الف: در یک سفر زیارتی بیش از صدبار از شیعه شنیدیم می گفت : امام حسین و امام زمان قبول کند و یا جزای خیر دهد حتی یک بار از خدا اسمی نبود.
🔺ب : یک نوجوان مظلوم غزهّ ای که تمام خانواده اش را از دست داده بود در ۳ دقیقه مصاحبه همراه با گریه ۳ بار لاحول ولا قوه و حسبنا الله و نعم الوکیل به کار برد ، اما امام حسین را در حد خالد ابن ولید هم نمی شناسد.! عوام شیعه نقش خدا را دارد از دست می دهد ( اگر تا بحال نداده باشد) و سنی نقش اهلبیت را.!! در حالی که رسول خدا دهها بار تکرار فرمود : (( ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا ))
یعنی اگر نقش قرآن و حکم خدا و (( خدا مبدئی) را همراه با اهلبیت با هم نداشته باشید ، بدانید منحرفید . خدای بی اهلبیت و اهلبیت بی خدا اسلام نیست راه جهنم است.
آیا توحید کلینی ، طوسی ، علامه حلی ، محقق ، شیخ انصاری مشکل داشت؟ نه ، خب همان توحید را دنبال کنید .
توحید تبدیل شده به کتاب شعر یک دزد ، اسلام نیست راه جهنم است. الحمدلله فاطمیه داریم حسینیه داریم مهدیه داریم محسنیه ووو داریم پس اقلا در حد محسنیه ( سلام الله علیه) یک برنامه قرآنیه ، تفسیریه ، توحیدیه ، امامیه داشته باشیم که پایه هستند.
چه خوب است برای احیای اسلام مراسم عزا برای امام حسین ( ع) داریم. لله الحمد .
اما برای مرده ها قرآن را ۶۰ پاره کردیم و یا ۳۰ پاره کردیم آن هم نه برای تفسیر بلکه فقط می خوانیم بدون اینکه برنامه ای برای فهم آن از طریق خط امام حسین داشته باشیم . انتظار این بود و هست روحانیت جهان اسلام وقتی در جایگاه مهم قرار می گیرند اثرگذار باشند ،جهت دهنده بسوی عدالت اجتماعی باشند ، مسلط بر ابزار رساننده به مقصد (که عدل است) باشند، و ابتکار عمل را در دست بگیرند اما متاسفانه بجای این ،، خودشان ( مانند مجموعه های محکوم به تبعیت از جریان غلط حاکم بر جامعه ) نیز تابع وضع موجود و محکوم به حرکت در مسیر نادر می شوند.!!
امکانات مال من اما اثرگذاری مال وضع موجود!! .
امام حسین (ع) فرمود: انتظار از علماء دعوت به سوی اقامه عدل است.
اگر قادر به دعوت به اقامه عدل نیستیم پس قادر به هیچی نبوده ایم و نیستیم واژه حکومت از واژه (( حکمه الدابه)) اخذ شده یعنی افسار اسب مثلا .
یعنی صاحب کنترل برای هدایت در مسیر درست ، اگر کنترل برای حرکت در مسیر عدل در جامعه نداریم پس هیچی نداریم . باید اراده عالمان دارای توان ،( در مسیر احیای عدل) حاکم شود و جهت دهنده باشد، نه اینکه توان او را هم سیل حرکت انحرافی با خودش ببرد. هنگامی که سیل بنیان کن می آید تمام سنگهای صد کیلوئی یک تنی و چند تنی را میبرد .
اما زورش به ده هزار تنی نمی رسد مجبور می شود مسیر خود را تغییر دهد. انتظار اهلبیت از عالمان دارای نفوذ و تمکن این است مانند سنگ ده هزار تنی نه تنها تابع سیل نشود بلکه جهت سیل را هم تغییر دهد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۸۹۵-- در ج ۶ ص ۲۲۹ می نویسد :(( علی علیه السلام پس از شکست عایشه در جنگ جمل ابن عباس را فرستاد بسوی عایشه که بگوید شکست خوردی آماده شو علی (ع) می خواهد شما را برگرداند بسوی مدینه . ابن عباس می گوید وارد چادر عایشه شدم اصلا یک تعارف هم نکرد روی فرشی و یا چیزی بنشین من مجبور شدم خودم یک متکا در آورم و بنشینم روی آن .
عایشه گفت ابن عباس !! مرتکب خطا شدی ! سنت رسول خدا را شکستی چرا بدون اذن من روی متکای من نشستی؟!
گفتم اینجائی که تو نشستی این بیت تو نیست که خدا فرموده در آن مستقر باش ، ( چون مطابق آیه (( و قرن فی بیوتکن )) عایشه حق خروج از خانه نداشته است،)
بله اگر بیت تو بود من چنین حقی نداشتم .))
پس اهل سنت محترم دنبال عایشه ای می روند که با امام حقِ مورد قبولِ خدا و مردم جنگیده است.
❗️توجه کنید! اگر کسی مثل عایشه با علی بجنگد فاسق نمی شود اما اگر کسی از عمر فقط انتقاد لفظی کند محکوم به اعدام است.!!
این اسلام مال خدا و رسول خدا نیست. بلکه ساخت اهل کتاب است . اسلام عُمر مقدس ، اما اسلام علی ، نه تنها مقدس نیست بلکه جنگ کننده با آن اسلام مثل عایشه جنگجو را هم مقدس می کند.!!
این سیاست مال یهود است. از این اسلام مفتی و مرجع نمی شود ساخت .
مسئله ۸۹۶-- در ج ۶ ص۲۸۲ می نویسد :(( عمرو عاص از دشمنان پرُ اذیت و آزار و فحاش به رسول خدا بود. آن هم فحشهای متوالی بسیار زیاد ، او کودکان مکه را بسیج می کرده تا در حین عبور رسول خدا به ایشان توهین کنند . و رسول خدا نیز چاره ای جز نفرین و دعا علیه او نداشت .)) و اکنون عمرو عاص راوی اهل سنت محترم هستند.!!
و حجت خدا بر مسلمین.!!
مسئله ۸۹۷-- این سنی در ج ۶ ص!۲۸۲ نوشته :(( عمرو عاص ( پیش از مسلمان شدنش ) با چند نفر دیگر رحم حامل جنین شتری را با همان کثافتش که بیرن انداخته بودند برداشتند اندختند بر روی رسول خدا (ص) در حالی که در سجده بود و رسول خدا در حال سجده گریه کرد و به آنها نفرین کرد و دخترش فاطمه آمد سر و صورت پدرش را پاک کرد در حالی که هر دو گریه می کردند.!!))
آیا از اینها مفتی و مرجع می شود قبول کرد؟!
ولو اینکه با این جنایت و سابقه در ظاهر بعدا مسلمان شده باشند.!؟
مسئله ۸۹۸-- این عالم بزرگ سنی در جلد ۶ ص۲۸۳ می نویسد :(( مادر عمرو عاص ( نابغه) به دلیل ارتباط خاصش با ابولهب و امیه ابن خلف و هشام ابن مغیره و ابوسفیان و عاص ابن وائل ، وقتی عمرو عاص را آورد برای این کودک ۵ پدر پیدا شد ، نابغه گفت پدر واقعیش عاص ابن وائل است ، اما عمرو عاص عین ابوسفیان بود.
ولذا شاعری از ابوسفیان دفاع کرده و سرود :(( ابوک ابوسفیان لاشک قد بدت ....لنا فیک منه بینات الشمائل.)) یعنی ای عمرو عاص ! بینات می گوید پدرت ابوسفیان است.!!
این قبیل افراد مراجع و مفتی های اهل سنت محترم هستند .
نمی شود از آنها تقلید کرد .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۸۹۹-- در جلد ۶ ص ۲۹۰ می نویسد :(( امام حسن فرمود در این موارد خاص یعنی در۷ مورد رسول خدا به ابوسفیان پدر معاویه لعن فرستاده است و تک تک موارد را در مقابل معاویه شمرد البته زمخشری می گوید به این دلیل نابغه گفت پدر بچه عاص ابن وائل است چون او بیشتر حق الزحمه پرداخت می کرده است. .)) پس از این ملاعین مفتی و مرجع در نمی آید.
مسئله ۹۰۰-- در ج ۶ ص ۲۸۹ مینویسد :(( امام حسن به معاویه فرمود تو آنقدر ضد خدا هستی وقتی در دوره کفرت پدرت ابوسفیان خواست مسلمان شود تو مانع شدی؟)) اکنون این معاویه بعنوان (( سیدنا الاعظم)) اهل سنت محترم زاهدان و چابهار مطرح است.! از معاویه سید ومفتی ومرجع نمی شود.
مسئله ۹۰۱-- این عالم سنی در ج ۶ ص ۲۹۱ می نویسد :(( امام حسن (ع) فرمود : معاویه ۷۰ شعر توهین آمیز درباره رسول خدا سروده بوده است.)) خب ! از این آدم جانی بالفطره مفتی، رهبر و مرجع و سیدنا الاعظم درست نمی شود.
مسئله ۹۰۲-- بنده خیال می کنم اگر یک عالم شیعه دوبار شرح ابن ابی الحدید را مطالعه نکند که در ظاهر نویسنده اش یک عالم سنی معتزلی است. خبری از تاریخ تکوین تشیع ، و عمق مظلومیت امیرالمومنین(ع) و امام حسن(ع) ندارد . در هیچ کتابی ندیده ام عظمت و قدرت استدلال امام حسن را مثل این کتاب منعکس کند. ابن ابی الحدید مثل حاکم نیشابوری در باطن شیعه بوده و تمام دفاعش از اهل سنت تاکتیکی بوده است. ابن ابی الحدید بزرگترین افشاگر تاریخ اسلام در قالب اهل سنت علیه اهل سنت است.
بنده او را از بزرگترین عالمان مدافع اهلبیت می شناسم. در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلام هیچ کتابی نمی شناسم بیش از یک هزار سِّر سیاسی مستند علیه کودتای سقیفه افشا کرده باشد و نویسنده اش هم سنی باشد جز این کتاب.
این کتاب عظیم در دفاع از شیعه از نظر افشای اسناد اگر غنی تر از کتاب الغدیر نباشد کمتر نیست.
مثلا کدام تفسیر روائی شیعه آیه ۱۶ سوره اسرارا از قول معصومی درباره حکومت بنی امیه تطبیق داده است جز در این کتاب جلد۶ ص ۲۹۴ ؟؟.
مسئله ۹۰۳-- در ج ۶ ص۳۰۴ خبرهائی از قضایای ناموسی عمرو عاص نقل می کند که بنده شرم دارم از نقل آن . فقط اضافه کنیم بخوانید و این جنایتکاران مدافع کودتای یهود را به جهانیان معرفی کنید .تا فلسفه رضی الله عنه گفتنها را به دست آورید. که عبارت است از حفظ دست آوردهای یهود .
مسئله ۹۰۴-- در ج ۶ ص۳۲۳ می نویسد :(( عمرو عاص در حین مردن گفت : دارم می بینم سقف آسمان بر زمین خوابیده در حالی که من بین آن دو گرفتارم. در حدی در فشارم که گوئی نفسم از سوراخ سوزن عبور می کند سپس گفت خدایا هر چه دستور دادی عمل کن! زیربار نرفتم ، هر چه نهیم فرمودی ، گوش نکردم و مرتکب شدم به دادم برس .))
این دشمن خدا و دشمن دین خدا رضی عنه اهل سنت محترم است.!! و پرچمدار اسلام جناب عمر رضی الله عن المومنین.
مسئله ۹۰۵-- در جلد ۸ ص ۲۵۳ می نویسد :(( اباذر دشمن رانتخواران بود ، عثمان مخالف او بود ، دستور داد تبعید شود و اعلام کرد کسی ابوذر را در حین تبعید بدرقه نکند و کسی هم با او حرف نزند ، اما علی (ع) ، عقیل ، حسن(ع) حسین(ع) و عمار گوش نکردند بدرقه کردند ، عثمان مروان را مامور کرد بگوید کسی با ابوذر صحبت نکند ، اما امام حسن صحبت کرد ، مروان گفت حسن ! اگر نمی دانی بدان امیرالمومنین عثمان تماس با ابوذر را منع فرموده ! علی با شلاقی که در دست داشت از وسط دو گوش مرکب مروان را زد و خطاب به مروان فرمود برو خدا تو را در آتش افکند ! مروان برگشت و به عثمان شکایت کرد.....)).
من حقیر از نقل بقیه این صحنه حاکی از مظلومیت اهلبیت ، حاکی از مظلومیت اسلام و ابوذر معذورم ، قلبم مالامال از درد ،رنج ،حزن و اندوه است. این قطعه را بخوانید تا از جنایت رانتخواران حکومتی در صدر اسلام مطلع شوید و بدانید چه دستهائی در پشت صحنه تاریخی مروان های اَبَر رانتخوار را بعنوان مفتی ، مرجع و راوی و اصحاب و با عبارت رضی الله عنه معرفی می کنند.!!
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۹۰۶-- در جلد ۸ ابن ابی الحدید ص ۲۵۴ می نویسد :(( علی علیه السلام فرمود : ای اباذر! تو برای خدا با این رانتخوران دشمن شدی! ولی این قوم بخاطر دنیایشان .
یعنی تو خطر برای دنیای آنها و آنها خطر برای دین تو هستند .
سپس فرمود ای عقیل با برادرت خدا حافظی کن. و به همراهانش ( حسن و حسین) فرمود با عمویتان خدا حافظی کنید. ))
حالا طبق اصل حکومت رانتخوار عثمان همه شام حجت ، مفتی ، مرجع و رضی الله عنه هستند.!
مسئله ۹۰۷-- در جلد ۸ ص۲۵۴ می نویسد :(( ابوذر پیرمرد نحیفی بود . در حال تبعید بود ، در حین خدا حافظی خاندان وحی با او ابوذر گریه کرد و گفت خدا به شما بدرقه کنندگان جزای خیر دهد ای اهلبیت رحمت!
من با دیدن شما به یاد رسول خدا می افتادم، من در مدینه کسی غیر از شما نداشتم ، من بر حکومت عثمان سنگین بودم ، همانطوری که در شام بر معاویه غیر قابل تحمل بودم. ترسیدند در دو شهر مردم را علیه آنها بشورانم ولذا دارند مرا به منطقه ای تبعید می کنند که کسی جز خدا آنجا ندارم .))
پس لعنت خدا بر رانتخواران قدیماً و جدیداً و درود خدا بر ابوذر آخوند پرورش یافته در حوزه علمیه رسول اکرم (ص) و لعنت خدا بر تمام رانت دزدان ، رانت بازان ، رانت سازان ، رانتخواران . لعنت خدا بر سازنده شان ، برآورنده شان ، بر رابطشان بر مربوطشان ، لعنت خدا بر بزرگشان، بر کوچکشان ،بر توجیه گرشان ، لعنت خدا بر ارزشان ، بر پولشان ، لعنت خدا بر چک شان ،بر سفته شان بر برواتشان و حوالاتشان ، لعنت خدا بر محفلشان ، بر مذاکراتشان و مکالماتشان ، لعنت خدا بر تلفن شان بر مبایلشان بر کارخانه شان ، بر ماشین شان ، بر شرکتشان بر کاخشان ، بر استخرشان و لعنت خدا بر ممهّدین شان و مقدمه سازانشان . لعنت خدا بر بانکشان ، عاملشان و رئیسشان و وکیلشان ، لعنت خدا بر هماهنگ کنندگانشان ،بر صاحبان سهام شان ، لعنت خدا بر همراهانشان ،بر همگامانشان .
مسئله ۹۰۸-- در جلد۸ ص ۲۵۶ می نویسد : ((وقتی عثمان رضی الله عن المومنین کلید بیت المال را داد به مروان ( گله را تحویل گرگ داد)
یک حجم خاصی از بیت المال را اختصاص داد به زید ابن ثابت ( فارغ التحصیل از مدرسه ماسکه یهود و رابط رسمی و دولتی عمر و عثمان با یهود) و این رانتخواری یهود از بیت المال مسلمین را ابوذر شنید شروع کرد به خواندن آیه دال بر حرمت گنج سازی از طلا و نقره آن هم با صدای بلند در کوچه و بازار، وذچ عقده عثمان رضی الله عن المومنین ( رانتخوارترین رانتخواران ) از اینجا سر چشمه گرفت.))
اکنون یهود برای حفظ صحت این عمل رضی الله پشت سر رضی الله بر مروان و جناب عثمان رضی الله عن المومنین و همه دشمنان اسلام لازم دانسته . اما بر علی (ع) فقط کرّم الله وجهه جایز است.!! این دوخت مال چرخ خیاطی یهود است.
مسئله ۹۰۹-- در جلد ۶ ص۳۲۵ بطور خلاصه می نویسد: (( از نظر معتزله انحراف و جهنمی بودن عمرو عاص را با هیچ آبی نمی شود شست .
و توبه او قبول نیست )) تمام اهل جهنم در صدر اسلام در یک مسیرند آن هم مسیر غیر اهلبیت است . هر کس در مسیر اهلبیت نبوده جهنمی است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۹۱۰-- بنده خیال می کنم در خصوص فرقه (( مرجئه)) تنها در ایران بیش از یک هزار مقاله و کتاب نوشته شده و یا سخنرانی صورت گرفته ، هر چه مقدورم بوده مطالعه کرده ام علی رغم کوشش عزیزان و محققان به نظر قاصر حقیر هیچکدام بیان کننده واقع قضیه نبوده و نیست.
بعلاوه آنچه نوشته شده غالبا و یا تماماً جنبه تحلیلی دارد و نه تتبعی و کشف سندی .
⬅️قضیه از این قرار است : در تمام نامه ها و خطبه های امیرالمومنین و امام حسن مجتبی در اثبات حقانیت امیرالمومنین در ادعای خلافت استناد شده به داشتن سابقه در ایمان که از مقوله عمل است و سابقه در جهاد که از مقوله عمل است و سابقه در دفاع از رسول خدا در جنگها که از مقوله عمل است ، مخصوصا خطبه امام حسن که در شرح نهج البلاغه در جلد ۶ از ص۲۸۸ شروع شده و در صفحه ۲۹۴ تمام شده است.
این خطبه کاری کرده که معاویه گفته: (( قدانبآتکم انه ممن لانطّاق عارضته و نهیتکم ان تسبوه فعصیتمونی والله ما قام حتی اظلم علیّ البیت قوموا عنی ! فضحکم الله واخزاکم بترککم الحزم.))
توضیح اینکه امام حسن (ع) طوری در آن خطبه در کاخ معاویه آبروی معاویه و مزدورانش را برد که باعث شد معاویه آن حرف را بزند که ترجمه می کنم: من به شما (دولتی های خودم) قبلا گفته بودم او(حسن ابن علی) کسی است که در مقام بیان و محاجه ، ما توان مقابله با او را نداریم. من قبلا شما را نهی کرده بودم و گفته بودم به او فحش ندهید اما گوش نکردید! به خدا قسم او ( حسن ابن علی) از اینجا نرفت مگر این که کاری کرد این خانه جلو چشمم تیره و تار شد! بروید بیرون!!
خدا بخاطر بیشعوری تان شما را مفتضح کند و ذلیلتان کند. .
اما خطبه امام حسن این بود خاندان معاویه ، مروان ، ولید ووو از نظر نسل و نسب مشکل دارند از نظر ایمان مشکل دارند ،از نظر سابقه مشکل دارند و درست هم بود ،در حدی امام آبروی آنها را برد وقتی امام خواست برود عمرو عاص محکم یقه امام حسن را گرفت و گفت به مادر من نسبت زنادادی محکوم به حد قذف هستی. باید اینجا حد بخوری معاویه گفت رها کن.
خدا خیرت ندهد. پس از این حوادث بنیان کن معاویه و عمرو عاص چسبیدند به آیه ۵۳ زمر ،(( قل یا عبادی الذین اسرفوا علی انفسهم لاتقنطوا من رحمه الله ان الله یغفر الذنوب جمیعا )) با تمسک به این آیه ، حزبی ساختند بنام ((حزب مرجئه )) یعنی حزب کسانی که صِرف ایمان را در دخول به بهشت کافی می دانند و به هیچ وجه مرجئه ربطی به آیه مرجون لامرالله ندارد که در تمام مقالات تقریبا محور آن است.
پس از این تاسیس حزب ، حکام بنی امیه طلبکار هم شدند .چرا که می گفتند خدا خودش گفته نا امید نشوید و مرجئ بشوید.
صرف ایمان بس است ، پس سابقه داشتن علی در ایمان و جهاد امتیاز نیست .
( مراجعه شود به شرح نهج البلاغه ج۶ ص ۳۲۵)
مسئله ۹۱۱-- در ج ۶ ص ۳۳۶ می نویسد :(( روایت شده بخشی از اصحاب ( تابع سقیفه )) هم قمار باز شده بودند و هم شطرنج باز و هم دارای برنامه برای استماع به ترانه ی ِ ترانه خوان و هم شرابخوار )) اینها اصحاب رضی الله عنهم هستند؟!
مسئله ۹۱۲-- در ج ۶ ص ۳۴۲ می نویسد :(( عمر رضی الله عن المومنین در خانه خودش وقتی از دست یکی از اعضای خانواده خودش عصبانی می شد تا دست او را گاز نمی گرفت و خون در نمی آورد رها نمی کرد.))( حتی یعض یده عضا شدیدا حتی یدمیه)
این جانشین پیامبر رحمت بود ! و مرجع تقلید و مفتی.
مسئله ۹۱۳-- در ج ۶ ص۳۴۳ نوشته ((عبدالله ابن زبیر هم دقیقا در گاز گرفتن دست طرف و رها نکردن طرف تا خون جاری شود مثل عمر رضی الله عن المومنین بوده.))
مسئله ۹۱۴-- در همان آدرس نوشته (( از ابن عباس پرسیدند چرا در زمان عمر بحث عول در ارث را مطرح نکردی؟! گفت از هیبت ( گازگرفتن) عمر میترسیدم))
مسئله ۹۱۵-- در آدرس بالا نوشته (( از ابوسفیان هم پرسیدند چرا در بحث استلحاق زیاد فلان موضع را اتخاذ کردی؟
گفت : اخاف ..... ان یخرق علیّ اهابی، ترسیدم این اقا (گاز بگیرد) تا پوستم سوراخ شود. )) و میدانیم گاز گرفتن از شرایط ریاست و مرجعیت نیست.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany