مسئله ۲۶۶۱-- تمام دعوای غزالی و غزالی ها با فقه اهلبیت است و نه با مطلق فقه چرا !؟
چون در همان آغاز احیاء العلوم می گوید :(( مالک ابن انس به هارون گفت العلم یوتا ولا یاتی ( که متخذ از کلام امیرالمومنین است الامام کالکعبه یوتا ولایاتی)
یعنی من پیش خلیفه نمی آیم چون مصداق علم و عالم من هستم ، دیگران باید بیایند دور عالم . هارون گفت هدفم این است بیائی تا کتاب موطا خودت را به خانواده ما تدریس کنی)) .
اما موسی ابن جعفر عالم واقعی در زندانش بود.
پس جنگ علیه فقه اهل سنت نبود بلکه علیه فقه آل محمد بود بعلاوه غزالی در همان صفحه از هر۴ فقیه اهل سنت تمجید هم کرده است.!
مسئله ۲۶۶۲-- طبق صراحت کلام غزالی، در همان صفحات قبل مالک ابن انس صاحب مذهب مالکی بنی عباس را وارث علم النبی می دانسته است.
اما در عین حال غزالی از مالک تمجید کرده است.
چون مِحور حفظ قدرت است علیه اهلبیت.
جالب این که در همان صفحه ۳۵ دو حدیث از حضرت عیسی نقل کرده است که اصلا در هیچ منبع معتبری نیامده است !! .
یعنی از ۲۲ جلد مسند امام صادق یک روایت نیست اما از حضرت عیسی دو خبر بی سند هست ، تصوف مسیحی سازی امت هم هست.
مسئله ۲۶۶۳-- غزالی در ص ۳۷ دامن جناب ابوبکر و عمر را از اتهام نشر اسرائیلیات با وجود بیش از هزار سند بر متهم بودن عمر تطهیر کرده است.
سند نامه محرمانه عمر به کعب الاحبار یهودی پیش حقیر موجود است که خواسته بیاید مدینه جهت نشر اسرائیلیات.
مسئله ۲۶۶۴-- غزالی در ص ۳۸ گفته : احمد ابن حنبل اعتراف کرده قصاصون از دروغگوترین انسانها بوده اند. اما هزار منبع سنی دلالت دارد عامل حاکمیت قصه گویان اسرائیلی عمر مقتدای غزالی بوده است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مشکات اهل بیت (ع)
💠سوال :
حضرت آیت الله موسوی دامت توفیقاته
السلام علیکم و تقبل الله عباداتکم
( مضغ عُلک ) یا (مضغ عَلک)
که در روایات مربوط به صوم به آن اشاره شده چیست ؟
آیا امروزه هم چیزی بنام( علک) وجود دارد؟
جالب این که در جواز و عدم جواز جویدن آن برای روزه دار، دو دسته روایت داریم
و هر دو دسته هم معتبر هستند .
و عجیب تر آن است که امام معصوم علیه السلام می فرماید" من در حال روزه جویدن آن را تجربه کردم ، مزه آنرا چشیدم ..... اما می فرماید
شما در حالت روزه اینکار را نکنید .
لطفا توضیح بفرمایید که منظور روایات در این جا چیست ؟
با تشکر
✅پاسخ : وعلیکم السلام و تقبل الله اعمالکم انشاالله تعالی ، چون مبنای این طلبه حقیر در باب طریق اخذ احکام شرعی با بزرگان فقه اعلی الله درجتهم کمی فرق دارد ( چون طریق اخذ احکام از نظر حقیر تبعاً لتفسیر اهلبیت(ع) متکی بر اتصال آیات آخر سوره جن به آیه ۱۸ سوره سبآء و اتصال آیه ۱۸ سباء به آیه ۱۲۲ سوره برائت است. و طبق این برداشت راوی باید مصداق آیه ۱۲۲ برائت باشد که در روایات مجوزه بعضی ها دارای چنین ویژگی نیستند) لذا روایات دال بر جواز جویدن سقز درخت ( آدامس طبیعی) معتبر نیستند. والله هو العالم.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال :
سلام و عرض ادب
قبولی طاعات و عبادات شما
نظر شما در مورد استعمال دود در حالت روزه چیه ؟
✅پاسخ : سلام علیک
مبطل است چون تلخی متمرکز در دهان به معده می رود.
از باب دود بودن مبطل نیست.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
نقد ترانسفرمیسم
یا نظریه داروین
راس ساعت ۲۲ امشب ۲۸اسفندماه
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۶۶۵-- غزالی در ص ۴۱ ، اکثریت داشتن یک جریان بر محور دوستی را دلیل بطلان اکثریت می داند (( هر کس دوستش بیشتر باشد حرکتش باطل است ))
استنادا به روایتی که در خصوص حقانیت اقلیت شیعه در مقابل اکثریت سنی از رسول خدا صادر شده است.
مسئله ۲۶۶۶-- غزالی درص ۴۳ می گوید :(( در خبر آمده است هر قومی متکی بر منطق باشد در مقام عمل دچار مشکل می شود.))
( فی الخبر ما اتی قوم المنطق الا منعوا العمل)
خوب از اشکال صرف نظر می کنیم فقط سوال می کنیم این خبر کجا است؟! هیچ جا.
هدف کوبیدن منطق است.
مسئله ۲۶۶۷-- غزالی در ص ۴۴ می گوید :(( علت مطرح شدن فقها بی لیاقتی حاکمان پس از خلفای راشدین است.)) پس الحمد لله می خواسته ابرو درست کند چشم شهلائی را کور کرد. پس حکومتهای معاویه به بعد باطل شد.
استعانت از فقها هم محکوم شد و معلوم شد تصوف برای جنگ با فقها بوده است ، که ادعای ما است.
مسئله ۲۶۶۸-- در همان صفحه نوشته :(( فقهاء به دلیل وابستگی به سلاطین خراب شدند.)) خب!!
اللهم صل علی محمد و آل محمد ، این فقط فقهای راستین شیعه بودند که حاکمان را آدم حساب نکردند. و شدند ناخودآگاه مورد تایید غزالی!. ابن عربی یک آخوند درباری بود.
مسئله ۲۶۶۹-- غزالی و غزالی ها دانشمند نیستند ، حزب جنگ علیه اهلبیت هستند ،در ص ۴۶ میگوید : ((کسی از علی (ع) استفتاء کرد و علی جواب داد ، طرف گفت نه جواب صحیح این است علی گفت ببخشید حق با شما است .)) بدون سند.
این در حالی است که در ص ۵۷ با نقل خبری اعتراف کرده در سینه علی علمی بوده که در دیگران نبوده است. و در آینده میرسیم که می گوید : امام صادق(ع) مردم را تشویق می کرد به پرخوری و صرف عمر در کنار سفره !!!. اینها مدافعین صهیونیستهای رقیق الورق شاخه برون مرزی یهودند.
آری او می گوید امام صادق (ع) مدافع برداشتن لقمه های بزرگ بود.!! این حزب جنگ با اهلبیت از خطرناک ترین جریان تاریخ مخالفین خلافت اهلبیت است.
مسئله ۲۶۷۰-- چون غزالی خوب می داند اگر با شیعیان علی (ع) مناظره کند آبرویش خواهد رفت در ص ۴۷ می گوید : مناظره خوب نیست چون باعث بروز نوعی تکبر است.
سپس در ص ۵۱ می گوید زید ابن ثابت ( رابط یهود) ابن عباس را مصداق اهلبیت می دانست. که تمهید برای جا انداختن مشروعيت خلافت بنی العباس است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۶۷۱-- شخص مزدوری بنام ابوبکر ابن عبدالله مزنی روزی نشست جعل کرد رسول خدا فرموده عنصر اصلی تقدم ابوبکر بر کل صحابه نور باطن ابوبکر بوده است .
غزالی آن روایت مجعول و منحصر در سنن ترمذی را پایه قرار داده سپس ابوبکر را مدح کلانی کرد و این تعریف از ابوبکر شد برای مسلمین عرفان !!! عمل کن برو بهشت.
مسئله ۲۶۷۲-- یکی از دشمنان امام صادق(ع) در فضای فقهی سفیان ثوری است ، سفیان ثوری ،در تفسیر معارض اهلبیت است ،در فقه و فتوای معارض اهلبیت است ، در سیاست عدم حمایت از حکام معارض اهلبیت است و غزالی درست در خط سفیان ثوری است ، و چون مزدور حکومت است ،و هدفش کوبیدن حق اهلبیت است ، خدا با قلم خود غزالی آبروی غزالی را برده است ، غزالی در جلد ۱ ص ۵۶ می نویسد :(( روزی سفیان ثوری خیلی محزون شد وقتی علت را جویا شدند اعتراف کرد که پل تجاری شده برای عبور فرزندان دنیا و یا دنیا طلبان .)) ( کنا متجرا لابناء الدنیا) این عاقبت خط غزالی است که پرچم تصوف و عرفان خانقاهی حمل می کند.
مسئله ۲۶۷۳-- غزالی در ص ۵۹ به جای نقل حکمت از اهلبیت که به رسول خدا سپس بخدا وصل است ، نقل حکمت می کند از کسانی که فقط حرف خودشان و خیالات خام خودشان است و نه از رسول خدا مثل نقل از آثار عمر ، ابوهریره، ابراهیم ابن عیینه، خلیل ابن احمد ، سفیان ثوری، ابن مبارک.!! ووو و
اگر اسمی از حضرت عیسی هم هست چون هدف مسیحی سازی امت اسلام است. اما در ص ۶۱ ، هفت صنف جهنمی از امت را بخاطر ظلم به مردم در جهنم اند را نقل می کند اما نمی گوید ریشه این روایات از اهلبیت است ، که میدانیم از اهلبیت است. !!
مسئله ۲۶۷۴-- غزالی آنقدر در حمایت از خط حکام ضد اهلبیت راه انحرافی پیموده از تناقضات مکرر خود هیچ محاسبه ای ندارد. در صفحه ۳۱ از زهد مالک ابن انس رهبر درباری خط سقیفه سخن می راند. و در صفحه ۶۶ می گوید یحیی ابن زید نوفلی به مالک نوشت از این زندگی اشرافی ( درباری) دست بردار.
ولی مالک به جای عمل به توصیه او آیه من حرّم زینت الله را خواند ( اعراف ۳۲) و نوشت من متوجه هستم اجتناب بهتر از دخول در این زندگی اشرافی است.!!
مالکی که پس از دو سال از مرگ پدرش متولد شد!!! علی ما اعترف به معاشر فقهاء اهل السنه.
والله هوالعالم.
مسئله ۲۶۷۵-- غزالی کم حافظه ترین آخوند شناخته شده مدافع تصوف اهل کتابی است. او در ص ۶۶ آنقدر منطقی و استدلالی به فقهای درباری و دنیا طلب و زمین خوار با پرچم دفاع از عدالت و مستضعفین می توپد گوئی یک شیعه در خط ابوذر است. اما در ادامه از دربار حاکمانی دفاع می کند که آن حاکمان با استخدام و استفاده از بی عرضه ترین آخوندهای معاصر خودش برای حکومتش مشروعیت می تراشد.
مسئله ۲۶۷۶-- غزالی در همان صفحه می گوید به اعمش گفتند ماشاالله به تو چقدر در تربیت آخوندها موفق هستی !!
گفت عجله نکنید (لاتعجلوا) این طلاب حوزه علمیه من به این زودی به سه دسته تقسیم خواهند شد ،یک دسته سریعا فوت می کنند ، دسته دوم جذب دربار حاکم می شوند که کثیف ترین آخوندها هستند ( فَهُم شرالخلق) و دسته سوم هم آنقدر بی شعورند افراد بسیار قلیلی در صراط مستقیم خواهند ماند. اما در عین حال خود غزالی مدافع خط حاکمان بود.!!
مسئله ۲۶۷۷-- غزالی ابتدا در همان صفحات از مکحول نقل می کند که گفته :(( آخوندی که قرآن و فقه را در خدمت دربار حاکمان قرار دهد در دریای جهنم خواهد سوخت )) اما خودش اهلبیت و خاصه موضع امام صادق (ع) را قبول نداشت. که درست بر ضد قدرت دربار بود.!!
این آخوند اصلا تعادل نداشت.
نه در فهم و نه در تعلیم و نه در عمل. چون صوفی معترف است که بوقلمون صفت است.
مسئله ۲۶۷۸-- غزالی در ص ۶۸ حاضر نشده از امامی از اهلبیت نام ببرد ( به جز یک مورد از امیرالمومنین بعنوان خلیفه راشد) اما از کسانی بعنوان مبدا شناخت اسلام نام برده که عمال دربار کودتاگران بوده اند مانند : ابن عمر، ابوحفص نیشابوری، ابراهیم تیمی، ابوالعالیه ریاحی، ابراهیم ادهم، سفیان ثوری، ابن عباس مشاور عمر، مالک ابن انس درباری محض، احمد ابن حنبل،
فضیل ابن عیاض راهزن دیروز ، بشربن حارث، عبدالرحمن ابن ابی لیلا ، ابن حصین، ابو درداء .
بله در یک مورد از سلمان نام برده است . این در حالی است که در امتداد آن دو قرن مورد اشاره ۱۱ امام معصوم حضور داشت. که بیش از ۴۰،۰۰۰ روایت از اهلبیت بین شاگردان خاص آنها نشر یافته بود.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۶۷۹-- اگر اثر انحرافی باطن قلم غزالی صوفی معلوم میشد ، مشخص میشد که از آن خون محرومین میچکد ، او در ص ۶۹ بخاطر این که مطلبش دروغ است سند به دست نمی دهد و می گوید :(( نقل شده که یک صحابه گفته با وجود حسن بصری این حبرامت ( عنوان مرجع یهودی) شما از من صحابی حدیث می خواهید و این صحابی مقداری ماسه برداشت و کوبید به صورت حضار که چرا از وجود ذی جود حسن بصری استفاده نمی کنید، من ۲۰ حدیث خواندم او به بهترین وجه آنها را تفسیر کرد.)) در حالی که حسن بصری از نظر خاندان وحی مصداق سامری بود ، مصداق شیطان بود ، مصداق برادر شیطان بود.
مسئله ۲۶۸۰-- غزالی صفحه ۶۹ سطر سیزدهم احیاء العلوم را با نقل عبارت :(( در بعضی از کتب سالفه آمده یا بنی اسرائیل!! )) به پایان می برد.!!
یعنی اولا کتب اسراییلی هنوز مرجع است.
ثانیاً اسم آنرا مخفی می کند .
ثالثاً آنرا حجت معرفی می کند.
ولی کلام امام باقر(ع) را نه!!!
هدف اسرائیلی سازی امت است.
پس مولوی بیجا نمی گوید : پیش عیسی می نشینم بعد از این ،،،،،،
بر فراز آسمان چارمین!! .
صوفی یعنی مسیحی شده های امت اسلام .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۶۸۱-- غزاّلی یکی از منتقل کنندگان تیه و تحیّر یهودی به جهان اسلام بعنوان مرحله عالی عرفان است ، این صوفی خانقاهی آنقدر از نظر حافظه مشکل دارد در ص ۷۰ از نقش یقین دفاع کرده و فرموده :(( فان الیقین هو راس مال الدین)) یعنی یقین سرمایه دین است. خو ب! حق داریم سوال کنیم : چگونه بین تحیرّ متعلق به خدا و یقین متعلق به دستورات خدا هماهنگی ایجاد می فرمائید؟!
و تاکنون کجا ایجاد کرده اید.؟!
دقت کنید!
شما که دهها و صدها و هزاران بار به طور مطلق نوشته اید :((ربی زدنی تحیراً )) کجا دامنه تحیر را در مرز حضور یقین بسته اید؟!
چون هرگز نبسته اید متناقض حرکت می کنید و باطل هستید.
مسئله ۲۶۸۲-- درص ۷۲ از عمر حکمت نقل می کند ولی نمی گوید چرا عمر بیش از ده هزار حکمت رسول خدا را آتش زد؟
اما با نهایت بی پروائی در همان صفحه نوشته :(( ویروای فی الاسرائیلیات)) !
این مطلب من در اسرائیلیات نقل شده است!! آیا عامل فرهنگی خط اسرائیلی نیست!؟
مسئله ۲۶۸۳-- غزالی در ص ۷۳ برای عرفانش ۵ تا روایت نقل کرده اولی ضعیف ،دومی مرسل ، سومی دروغ محض ، چهارمی از ابن عمر کذاب، پنجمی همواره مختلف المتن و بی اعتبار.!!
و در سطر ۲۲ نوشته و قال بعض السلف .
یعنی یک نفر از قدیمی ها گفته.
آیا این دین است!!؟
بله برای رسیدن به هدف که جنگ با فقه خاندان وحی است از هر خرافه ای استفاده می کند.
مسئله ۲۶۸۴-- غزالی در ص ۷۴ سطر ۱۹ حسن بصری سامری امت را رسانده به مرز نبوت چون دشمن اهلبیت بوده است .((کان الحسن البصری رحمه الله اشبه الناس کلاماً بکلام الانبیاء ))!!
سپس می گوید : ((حسن بصری گفت : هر چه دارم از حذیفه است ، و از حذیفه پرسیدند این دانش خاص از کجااست ؟ گفت این علم خاص را رسول خدا فقط به من یاد داده است.)) پس هدف روشن شد ،!
و آن وانمود کردن اینکه این اهلبیت نیست که وارث علم خاص رسول خدا است ، بلکه حسن بصری است!! در حالی که حذیفه در سال ۳۶ فوت کرد و حسن بصری در سال ۲۱ متولد شد، پس در مرگ حذیفه فقط ۱۵ سال داشته است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany