eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
854 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مسئله ۲۸۴۶-- تذکر مهمّ : اگر یک عالم شیعه بگوید :((خودسازی ستون فقرات و اسّ اساسی ،و اصل بنیادین در تکامل روح و تذکیه است)) و همین حرف را یک عالم صوفی مسلک بگوید هیچ وجه مشترکی ندارد. یعنی هدف یک صوفی و یا صوفی مسلک این نیست که با خودسازی ، انسان تکامل روحی پیدا می کند تا قرآن و سنت را خوب بفهمد، بلکه هدف صوفی از این حرف این است که بگوید با تذکیه نفس بر نفس آن شخص وحی درجه دو و مبشرات نازل می شود. و صوفی تبدیل می شود به گیرنده وحی درجه دو اللهی!!. و پیامبر درجه دو. عالم شیعه می خواهد با تذکیه موفق شود قرآن و سنت را درست بفهمد ، اما صوفی می خواهد با تذکیه خودش پیامبر شود منتها پیامبر درجه دو و مبشراتی ، نه این که یک کلمه قرآن بفهمد و سنت بفهمد. صوفی فقه قرآن و سنت را مانع تکامل خود می دانند. صوفی ۱۲ امام معصوم را از خود پائین تر می داند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام علیکم وقت بخیر یک سوالی از استاد زنجانی داشتم ، اینکه آیا شرط بندی مطلقا حرام است ؟ و یا فقط با آلات قمار حرام است ؟ اگر برای تفریح و سرگرمی و مسابقه انجام شود چه ؟ ✅پاسخ : وعلیکم السلام شرط بندی از عقود اسلامی نیست . شکلی از قمار است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : با عرض سلام و سپاس از زحمات شما. آیا در بعضی از مسابقات از قبیل اسب سواری شرط بندی جایز شمرده نشده است؟ التماس دعا دارم. ✅پاسخ : وعلیکم السلام آن شرط روی یک مسابقه مشروع است و مانند تیراندازی و شرط روی فعل تعیین برای مسابقه است و نه روی فعلی که شرع آن فعل را تعیین برای شرط نفرموده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۸۴۷-- غزالی و سائر صوفی ها معتقدند عمر نخستین عارف در تاریخ اسلام است ، حالا دقایقی در خدمت عمر در کتاب احیاء العلوم غزالی جلد ۴ ص ۳۳۸ باشیم. غزالی در آن آدرس نوشته :(( عبدالله ابن دینار می گوید : در سفری همراه عمر ابن الخطاب بودم چوپانی آمد کنار جاده عمر گفت یک گوسفند بفروش به ما. چوپان گفت من برده هستم مالک گوسنفدان نیستم. عمر گفت : ( بفروش ) برو بگو گرگ خورده .!! ( قل لسیدک اکلها الذئب ) چوپان گفت پس پاسخ خدا را چه بگویم ( فاین الله؟! ( فبکی عمر) عمر گریه کرد.!! پس وقتی عمر راضی شد چوپان پول گوسفند را بخورد در این صورت ، هم معامله باطل ، هم چوپان سارق ، همر عمر غاصب و خودش هم عارف!!. مسئله ۲۸۴۸-- تنها در کتاب احیاالعلوم غزالی ۴۵۰ خلاف قرآن ، خلاف سنت شناسائی و تدوین کرده ام که از نشر باقی آن صرف نظر می کنم و تکرار می کنم غزالی یک سلمان رشدی ملایم است. کتابش از کتب ضاله و مضله است. و به اعتراف عراقی محشی احیاء العلوم و صاحب المغنی ، کتاب احیاء العلوم مملو از روایات مجعول و ضعیف است. مسئله ۲۸۴۹-- اینک از تعقیب گوساله سامری در تاسیس سازمان زیر زمینی تصوف و عرفان علیه امامت دوازده امام زمان معصوم علیهم السلام صرف نظر کرده بحث خود را به سوی عنوان :(( در جستجوی حوادث و جریانات پنهان در تاریخ ، حدیث، تفسیر ، رجال و فقه مسلمانان جهان)) سوق می دهیم . اینک نگاه مختصری به تاریخ بغداد خطیب ....... مسئله ۲۸۵۰-- در تاریخ بغداد نوشته خطیب بغدادی چاپ جدید دارالفکر بیروت در جلد ۱۰ ص ۳۵۶ آمده :((رسول خدا (ص) فرموده : ابنوا لی منبراً )) خودتان برای من یک منبر بسازید. با وجود این که این روایت در مسند احمد خبر ۱۳۳۶۲ طبع الدار و صحیح ابن خزیمه خبر۱۷۷۶ و موارد الظمآن هیثمی خ ۵۷۴ نیز آمده لکن امروزه از کتب وهابیون از کتاب سنن دارمی خبر ۴۲ نقل می کنند که سازنده منبر رسول خدا یک رومی ( تمیم داری مسیحی) بوده است.!! هدف چیست؟! بله هدف زمینه سازی برای تسهیل نقل متون و قصص اهل کتاب و حضور اهل کتاب در محافل علمی به جای روایات اهلبیت(ع) است . مسئله ۲۸۵۱-- مطابق نقل تاریخ بغداد در ج ۱ ص ۱۸۵ و سنن کبرای بیهقی در ج ۸ ص ۱۴۴ و تبریزی در مشکاه المصابیح خ ۳۶۷۶ و مجمع الزواید هیثمی ج ۵ ص ۱۹۸ نقل کرده اند که رسول خدا (ص) فرموده اگر امت اسلام به کسی برای خلافت رای داد و شخص دیگری با تعداد دیگری از مردم بعداً عَلم خلافت بلند کرد ، مردم با دومی مقابله کنند تا جائی که اگر ایستادگی کرد بکشندش . اما کل اهل سنت محترم خود معترفند امت ابتدا به علی (ع) بعنوان خلیفه بیعت کردند ، اما معاویه تا جائی مقابله کرد که علی (ع) را با اعزام عوامل ترور زیرزمینی ترور و امام حسن (ع) را تهدید کرده خانه نشین کرد ،اما اهل سنت محترم نه معاویه را کشتند و نه محکوم کردند. بلکه دستور او را واجب الاجرا هم معرفی کرده پسر معاویه بنام یزید را هم بعنوان پادشاه قبول کردند سپس با تجدید قوا کل اهلبیت را در کربلا قتل عام کردند!!. پس چه شد آن دستور رسول خدا (ص): ((اذا بویع لخلیفتین فاقتلوا الآخر منهما)) اگر به دو خلیفه بیعت کردند . دومی را بکشید.؟؟!! مسئله ۲۸۵۲-- در تاریخ بغداد ج ۱۰ ص ۱۳۵ آمده :(( رسول خدا (ع) فرمود هر وقت دیدید معاویه بر منبر من مسلط شد او را بکشید .)) ( اذا رئیتم معاویه علی منبری فاقتلوه ) در میزان الاعتدال ترجمه شخص شماره ۵۰۴۴ و ۴۱۴۹ و ۲۱۷۸ ولسان المیزان ج ۱ ص ۱۰۳۷.. نیز نقل شده است. اما اهل سنت محترم نه تنها معاویه را نکشتند بلکه غلام حلقه به گوشش هم شدند.!! کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۸۵۳-- در تاریخ بغداد ج ۵ ص ۲۳۲ آمده که رسول خدا (ص) فرموده :(( ان تارک الامر بالمعروف والنهی عن المنکر لیس مومناً بالقرآن ولابی .)) تارک امر به معروف و نهی از منکر نه به خدا ایمان آورده و نه به من.. در جمع الجوامع سیوطی خ ۵۴۲۳ و کنزالعمال خ ۵۵۱۶ و علل المتناهیه ابن جوزی ج ۲ ص ۳۰۶ نیز نقل شده . لکن عبدالله ابن عمر فقیه اعظم اهل سنت فتوای داد اطاعت از هر جباری مانند یزید و حجاج ابن یوسف شرعاً واجب است و خودش هم با آن دو سفاک بیعت کرد.!! چرا!!؟ چون پس از کودتای یهود در سقیفه سیاست مطابق نقل ابن ابی الحدید در ج ۱۲ ص ۸۱ شرح نهج البلاغه در کنترل یهود بود.!! مسئله ۲۸۵۴-- در تاریخ بغداد ج ۴ ص ۲۱۵ آمده که رسول خدا فرموده :(( عنوان صحیفه المومن حبّ علی ابن ابی طالب )) تیتر نامه اعمال مومن حبّ علی (ع) است .و در کنزالعمال خبر۳۲۹۰۰ و علل المتناهیه ج ۱ ص۲۴۳ و تنزیه الشریعه ابن عراق ج ۱ ص ۴۰۱ نیز نقل شده است. اما عایشه از خاندان ابوبکر و عبدالله از خاندان عمر با تبعیت از پدرانشان تا آخر با علی ابن ابیطالب جنگیدند ،!! عایشه نظامی و فقهی و عبدالله علمی و سیاسی . و هر دو بخاطر این جنگ شدند مرجع تقلید اهل سنت محترم! چرا!!؟ چون هدفشان ریاست و قدرت بود. مسئله ۲۸۵۵-- در تاریخ بغداد ج ۶ ص ۳۸۷ نقل می کند که به رسول خدا وحی نازل شد که پس از شهادت تو امت دچار فتنه شده از مسیر تو منحرف خواهند کرد. ( یامحمد ان الامه مفتون بعدک) !! خب ! پس از رسول خدا سه خلیفه شدند خلیفه فتنه . مسئله ۲۸۵۶-- در تاریخ بغداد ج ۱ ص ۱۱۴ آمده که رسول خدا (ص) فرموده :(( حسین (ع) را در راس سال ۶۰ از هجرت من شهید خواهند کرد.)) ( یقتل الحسین علی راس ستین من مهاجری) اما متون تاریخی و حدیثی اهل سنت پر است از اینکه بگویند : این عمر بوده برای نخستین بار تاریخ هجری را اختراع کرد.!! چرا!؟ چون بنا است پس از کودتای یهود در سقیفه تمام ابتکارات هم به کودتاگران منتسب شود.!! مسئله ۲۸۵۷-- در تاریخ بغداد ج ۱ ص ۲۰۱ آمده که رسول خدا فرموده اگر کسی توان مالی ندارد صدقه بدهد بجای صدقه دادن ، به یهود ( شاخه معاند موسوم به صهیونیسم) لعنت هدیه کند.( من لم یکن عنده صدقه فلیلعن الیهود فانها صدقه له). اما کل تشکیلات عمر روی دوش یهود بود! کعب الاحبار ، عبدالله ابن سلام و زید ابن ثابت فارغ التحصیل از دانشکده ماسکه یهود در مدینه.!! کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۸۵۸-- در تاریخ بغداد ج ۱ ص ۳۸۹ و کنزالعمال خ ۳۳۰۱۳ و تنزیه الشریعه ج ۱ ص ۳۶۰ ولآلی المصنوعه ج ۱ ص ۱۸۹ آمده انس ابن مالک دربان حجره رسول خدا (ص) می گفته پیش رسول خدا بودم وقتی چشمش به علی (ع) افتاد فرمود من و این شخص در روز قیامت بر امتم حجت هستیم . ( انا و هذا حجه علی امتی یوم القیامه )!! اما به محض شهادت رسول خدا (ص) عمر با ۳۰ مسلح خانه او را طی یک کودتا محاصره کرده دستگیرش کردند.! چرا؟! چون ریاست شیرین بود. نمی خواستند فقط یک قبیله ( بنی هاشم) رئیس و حاکم شود.!! می گفتند:(( وسّعوها فی قریش تتسع)) . ریاست را به تمام قبایل قریش توسعه دهید به ما هم برسد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۸۵۹-- در تاریخ بغداد ج ۱ ص ۴۰۴ آمده که رسول خدا (ص) فرمود :((گوش کنید! آیا گوش می کنید!؟ بدانید پس از من کسانی بر شما بعنوان امیر مسلط خواهند شد .... هر کس دنبال آنها برود از من نیست .)) ترمذی هم در خ ۲۲۵۹ و کنزالعمال خ ۴۸۹۱ نقل کرده اند . اما کل اهل سنت محترم دقیقا بر خلاف دستور رسول خدا(ص) به محض شهادت رسول خدا اول دنبال خلفا ، سپس دنبال امراء دربست رفته ، شدند غلام حلقه به گوش آنها آن هم تمام طول ۱۴۰۰ سال گذشته . چرا‌ ؟! چون دنبال قدرت و خلافت بودند و نه تبعیت از دستور رسول خدا. مسئله ۲۸۶۰-- در تاریخ بغداد ج ۲ از ص ۲۴۱ تاص ۲۴۲ تمام ۶ خبر می گوید :(( رسول خدا فرمود چهره و محاسن خود را تغییر دهید دیگر خود را شبیه یهود نکنید )) ( غیرّوا الشیب ولاتشبهّو ا الیهود!) و ترمذی هم در خ ۱۷۵۲ و مسند احمد خ ۱۴۱۵ و بیهقی در سنن کبرای ج ۷ ص ۳۱۱ نقل کرده اند. اما فاماّ حاکم در مستدرک خبر ۷۵۶۰ از انس نقل میکند که گفته پس از رسول خدا اصحاب آنقدر طیلسان یهودی پوشیده بودند وقتی از نماز فارغ شده از مسجد بیرون می رفتند گوئی یک جماعت از یهودیان خیبر دارند( ازکنیسه خارج) میشوند. !! چرا ؟! چون وقتی رسول خدا را دو مرد و یک زن مسموم کرده شهید کردند، این یهود بود که با تامین قصص اسرائیلی فاز فرهنگی خلفا را تامین می کردند. و افکار عمومی مسلمین یهودیان را با فرهنگ ترین ملل می شناختند. مسئله ۲۸۶۱-- در تاریخ بغداد ج ۲ ص ۳۶۱ نقل کرده که رسول خدا با اشاره به علی (ع) فرمود ای مردم! این امیر برره ، قاتل فجره ، منصور من نصره، مخذول من خذله و (علا صوته) انا مدینه العلم و علی بابها و در مستدرک حاکم در ج ۳ ص ۱۲۹ والکامل ابن عدی ج۱ ص ۱۹۵ . نیز آمده است ( علی امیر نیکان ، قاتل بدان ، منصور خدا است هر کسی که او را یاری کند . و منکوب از سوی خدا است هر کسی که او را بکوبد. سپس با صدای بلند فرمود من شهر و هسته علمم و علی درب ورود به آن شهر و هسته . اما خلفای کودتا کننده دقیقا از روز تسلط بر قدرت طوری زمینه چینی کردند علی( ع) و اولاد معصوم علی بالکل قتل عام شدند. چرا؟! چون قدرت شیرین است وقتی کسی بر قدرت مسلط می شود از شدت شیرینی حاضر می شود هر جنایتی بکند اما از اریکه قدرت پائین نیاید. هر پنج تن آل عبا تا سال ۶۱ همه قتل عام شدند. و پیروان قاتلین گفتند ما اهل سنت و تابع سنت رسول خدا هستیم یعنی خاندان رسول خدا را سنت رسول خدا کشته است.!! مسئله ۲۸۶۲-- در تاریخ بغداد ج۳ خ ۷۹۱ می گوید (( رسول خدا فرموده در مجالس جای خود را لازم نیست به کسی بدهید مگر بنی هاشم ، مانعی ندارد که جای خود را به آنها تعارف کنید .)) و در کنزالعمال خبر۳۳۹۱۴ و ۳۲۹۱۴ نیز آمده است‌. اما به محض شهادت پیامبر ، خلفاء جای خودشان که چه عرض کنم ، جان بنی هاشم وارث امامت را هم گرفتند آن هم با عنوان اهل سنت.!! چرا؟! چون ریاست بدون اتکا به تقوای چنین است ای برادر.! کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۸۶۳-- در تاریخ بغداد ج۳ ص ۱۰۹ خ ۸۸۶ آمده رسول خدا فرموده : من لم یقل علی(ع) خیر الناس فقد کفر. هر کس قائل نشود پس از رسول خدا بهترین انسان علی است ، کافر شده است. و در کنزالعمال خ ۳۳۰۴۶ و کتاب لآلی سیوطی ج ۱ ص ۱۶۹ نیز آمده است ، اما بعد از رسول خدا خود او و خاندانش را قتل عام کردند. سپس کل صحابه را واجب الاطاعه اعلام کردند. مسئله ۲۸۶۴-- در تاریخ بغداد جلد۴ ص ۱۹۰ خ ۱۴۷۱ طی روایتی آمده که رسول خدا فرموده در دین خدا با رائ خودتان بدعت درست نکنید. و در علل المتناهیه ج ۱ ص ۲۶۴ و در لآلی ج ۱ ص ۱۵ نیز نقل شده است. اما ابو حنیفه فقیه مدافع کودتای سقیفه طبق شهرت موجود ۱۶ هزار فتوای داد همه با رای خودش بوده است.!! چرا؟! چون طبق اصلی از اصول کودتا اخذعلم از اهلبیت(ع) ممنوع بوده است . مسئله ۲۸۶۵-- در تاریخ بغداد ج ۵ ص ۲۴۱ خ ۱۹۷۹ و ۱۹۸۰ و ۲۸۳۰ و در الفقیه المتفقه ج ۱ ص۱۸۰ و در لآلی ج ۲ ص ۱۰ آمده که رسول خدا فرموده : من قال فی دیننا برأیه فاقتلوه . یعنی هر کس در احکام اسلام با تکیه بر رای خودش فتوای دهد بکشید او را. اما اهل سنت محترم نه تنها امثال ابوحنیفه مفتی به رای خود را نکشتند بلکه مقلد او هم شدند. چرا؟! چون طبق اصل اولی از کودتای سقیفه می شود به حرف هر کس عمل کرد جز اهلبیت علیهم السلام . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany