💠سوال : سلام علیکم
وقت بخیر
یک سوالی از استاد زنجانی داشتم ، اینکه آیا شرط بندی مطلقا حرام است ؟ و یا فقط با آلات قمار حرام است ؟ اگر برای تفریح و سرگرمی و مسابقه انجام شود چه ؟
✅پاسخ : وعلیکم السلام
شرط بندی از عقود اسلامی نیست . شکلی از قمار است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : با عرض سلام و سپاس از زحمات شما.
آیا در بعضی از مسابقات از قبیل اسب سواری شرط بندی جایز شمرده نشده است؟
التماس دعا دارم.
✅پاسخ : وعلیکم السلام
آن شرط روی یک مسابقه مشروع است و مانند تیراندازی و شرط روی فعل تعیین برای مسابقه است و نه روی فعلی که شرع آن فعل را تعیین برای شرط نفرموده است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۸۴۷-- غزالی و سائر صوفی ها معتقدند عمر نخستین عارف در تاریخ اسلام است ، حالا دقایقی در خدمت عمر در کتاب احیاء العلوم غزالی جلد ۴ ص ۳۳۸ باشیم.
غزالی در آن آدرس نوشته :(( عبدالله ابن دینار می گوید : در سفری همراه عمر ابن الخطاب بودم چوپانی آمد کنار جاده عمر گفت یک گوسفند بفروش به ما.
چوپان گفت من برده هستم مالک گوسنفدان نیستم.
عمر گفت : ( بفروش ) برو بگو گرگ خورده .!! ( قل لسیدک اکلها الذئب ) چوپان گفت پس پاسخ خدا را چه بگویم ( فاین الله؟! ( فبکی عمر) عمر گریه کرد.!!
پس وقتی عمر راضی شد چوپان پول گوسفند را بخورد در این صورت ، هم معامله باطل ، هم چوپان سارق ، همر عمر غاصب و خودش هم عارف!!.
مسئله ۲۸۴۸-- تنها در کتاب احیاالعلوم غزالی ۴۵۰ خلاف قرآن ، خلاف سنت شناسائی و تدوین کرده ام که از نشر باقی آن صرف نظر می کنم و تکرار می کنم غزالی یک سلمان رشدی ملایم است. کتابش از کتب ضاله و مضله است. و به اعتراف عراقی محشی احیاء العلوم و صاحب المغنی ، کتاب احیاء العلوم مملو از روایات مجعول و ضعیف است.
مسئله ۲۸۴۹-- اینک از تعقیب گوساله سامری در تاسیس سازمان زیر زمینی تصوف و عرفان علیه امامت دوازده امام زمان معصوم علیهم السلام صرف نظر کرده بحث خود را به سوی عنوان :(( در جستجوی حوادث و جریانات پنهان در تاریخ ، حدیث، تفسیر ، رجال و فقه مسلمانان جهان)) سوق می دهیم .
اینک نگاه مختصری به تاریخ بغداد خطیب .......
مسئله ۲۸۵۰-- در تاریخ بغداد نوشته خطیب بغدادی چاپ جدید دارالفکر بیروت در جلد ۱۰ ص ۳۵۶ آمده :((رسول خدا (ص) فرموده : ابنوا لی منبراً )) خودتان برای من یک منبر بسازید.
با وجود این که این روایت در مسند احمد خبر ۱۳۳۶۲ طبع الدار و صحیح ابن خزیمه خبر۱۷۷۶ و موارد الظمآن هیثمی خ ۵۷۴ نیز آمده لکن امروزه از کتب وهابیون از کتاب سنن دارمی خبر ۴۲ نقل می کنند که سازنده منبر رسول خدا یک رومی ( تمیم داری مسیحی) بوده است.!!
هدف چیست؟!
بله هدف زمینه سازی برای تسهیل نقل متون و قصص اهل کتاب و حضور اهل کتاب در محافل علمی به جای روایات اهلبیت(ع) است .
مسئله ۲۸۵۱-- مطابق نقل تاریخ بغداد در ج ۱ ص ۱۸۵ و سنن کبرای بیهقی در ج ۸ ص ۱۴۴ و تبریزی در مشکاه المصابیح خ ۳۶۷۶ و مجمع الزواید هیثمی ج ۵ ص ۱۹۸ نقل کرده اند که رسول خدا (ص) فرموده اگر امت اسلام به کسی برای خلافت رای داد و شخص دیگری با تعداد دیگری از مردم بعداً عَلم خلافت بلند کرد ، مردم با دومی مقابله کنند تا جائی که اگر ایستادگی کرد بکشندش .
اما کل اهل سنت محترم خود معترفند امت ابتدا به علی (ع) بعنوان خلیفه بیعت کردند ، اما معاویه تا جائی مقابله کرد که علی (ع) را با اعزام عوامل ترور زیرزمینی ترور و امام حسن (ع) را تهدید کرده خانه نشین کرد ،اما اهل سنت محترم نه معاویه را کشتند و نه محکوم کردند. بلکه دستور او را واجب الاجرا هم معرفی کرده پسر معاویه بنام یزید را هم بعنوان پادشاه قبول کردند سپس با تجدید قوا کل اهلبیت را در کربلا قتل عام کردند!!.
پس چه شد آن دستور رسول خدا (ص): ((اذا بویع لخلیفتین فاقتلوا الآخر منهما)) اگر به دو خلیفه بیعت کردند . دومی را بکشید.؟؟!!
مسئله ۲۸۵۲-- در تاریخ بغداد ج ۱۰ ص ۱۳۵ آمده :(( رسول خدا (ع) فرمود هر وقت دیدید معاویه بر منبر من مسلط شد او را بکشید .))
( اذا رئیتم معاویه علی منبری فاقتلوه ) در میزان الاعتدال ترجمه شخص شماره ۵۰۴۴ و ۴۱۴۹ و ۲۱۷۸ ولسان المیزان ج ۱ ص ۱۰۳۷.. نیز نقل شده است.
اما اهل سنت محترم نه تنها معاویه را نکشتند بلکه غلام حلقه به گوشش هم شدند.!!
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۸۵۳-- در تاریخ بغداد ج ۵ ص ۲۳۲ آمده که رسول خدا (ص) فرموده :(( ان تارک الامر بالمعروف والنهی عن المنکر لیس مومناً بالقرآن ولابی .)) تارک امر به معروف و نهی از منکر نه به خدا ایمان آورده و نه به من..
در جمع الجوامع سیوطی خ ۵۴۲۳ و کنزالعمال خ ۵۵۱۶ و علل المتناهیه ابن جوزی ج ۲ ص ۳۰۶ نیز نقل شده .
لکن عبدالله ابن عمر فقیه اعظم اهل سنت فتوای داد اطاعت از هر جباری مانند یزید و حجاج ابن یوسف شرعاً واجب است و خودش هم با آن دو سفاک بیعت کرد.!!
چرا!!؟ چون پس از کودتای یهود در سقیفه سیاست مطابق نقل ابن ابی الحدید در ج ۱۲ ص ۸۱ شرح نهج البلاغه در کنترل یهود بود.!!
مسئله ۲۸۵۴-- در تاریخ بغداد ج ۴ ص ۲۱۵ آمده که رسول خدا فرموده :(( عنوان صحیفه المومن حبّ علی ابن ابی طالب )) تیتر نامه اعمال مومن حبّ علی (ع) است .و در کنزالعمال خبر۳۲۹۰۰ و علل المتناهیه ج ۱ ص۲۴۳ و تنزیه الشریعه ابن عراق ج ۱ ص ۴۰۱ نیز نقل شده است.
اما عایشه از خاندان ابوبکر و عبدالله از خاندان عمر با تبعیت از پدرانشان تا آخر با علی ابن ابیطالب جنگیدند ،!! عایشه نظامی و فقهی و عبدالله علمی و سیاسی .
و هر دو بخاطر این جنگ شدند مرجع تقلید اهل سنت محترم!
چرا!!؟ چون هدفشان ریاست و قدرت بود.
مسئله ۲۸۵۵-- در تاریخ بغداد ج ۶ ص ۳۸۷ نقل می کند که به رسول خدا وحی نازل شد که پس از شهادت تو امت دچار فتنه شده از مسیر تو منحرف خواهند کرد. ( یامحمد ان الامه مفتون بعدک) !!
خب ! پس از رسول خدا سه خلیفه شدند خلیفه فتنه .
مسئله ۲۸۵۶-- در تاریخ بغداد ج ۱ ص ۱۱۴ آمده که رسول خدا (ص) فرموده :(( حسین (ع) را در راس سال ۶۰ از هجرت من شهید خواهند کرد.)) ( یقتل الحسین علی راس ستین من مهاجری)
اما متون تاریخی و حدیثی اهل سنت پر است از اینکه بگویند : این عمر بوده برای نخستین بار تاریخ هجری را اختراع کرد.!!
چرا!؟ چون بنا است پس از کودتای یهود در سقیفه تمام ابتکارات هم به کودتاگران منتسب شود.!!
مسئله ۲۸۵۷-- در تاریخ بغداد ج ۱ ص ۲۰۱ آمده که رسول خدا فرموده اگر کسی توان مالی ندارد صدقه بدهد بجای صدقه دادن ، به یهود ( شاخه معاند موسوم به صهیونیسم)
لعنت هدیه کند.( من لم یکن عنده صدقه فلیلعن الیهود فانها صدقه له). اما کل تشکیلات عمر روی دوش یهود بود! کعب الاحبار ، عبدالله ابن سلام و زید ابن ثابت فارغ التحصیل از دانشکده ماسکه یهود در مدینه.!!
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۸۵۸-- در تاریخ بغداد ج ۱ ص ۳۸۹ و کنزالعمال خ ۳۳۰۱۳ و تنزیه الشریعه ج ۱ ص ۳۶۰ ولآلی المصنوعه ج ۱ ص ۱۸۹ آمده انس ابن مالک دربان حجره رسول خدا (ص) می گفته پیش رسول خدا بودم وقتی چشمش به علی (ع) افتاد فرمود من و این شخص در روز قیامت بر امتم حجت هستیم .
( انا و هذا حجه علی امتی یوم القیامه )!!
اما به محض شهادت رسول خدا (ص) عمر با ۳۰ مسلح خانه او را طی یک کودتا محاصره کرده دستگیرش کردند.!
چرا؟! چون ریاست شیرین بود.
نمی خواستند فقط یک قبیله ( بنی هاشم) رئیس و حاکم شود.!!
می گفتند:(( وسّعوها فی قریش تتسع)) .
ریاست را به تمام قبایل قریش توسعه دهید به ما هم برسد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۸۵۹-- در تاریخ بغداد ج ۱ ص ۴۰۴ آمده که رسول خدا (ص) فرمود :((گوش کنید! آیا گوش می کنید!؟ بدانید پس از من کسانی بر شما بعنوان امیر مسلط خواهند شد .... هر کس دنبال آنها برود از من نیست .)) ترمذی هم در خ ۲۲۵۹ و کنزالعمال خ ۴۸۹۱ نقل کرده اند .
اما کل اهل سنت محترم دقیقا بر خلاف دستور رسول خدا(ص) به محض شهادت رسول خدا اول دنبال خلفا ، سپس دنبال امراء دربست رفته ، شدند غلام حلقه به گوش آنها آن هم تمام طول ۱۴۰۰ سال گذشته . چرا ؟! چون دنبال قدرت و خلافت بودند و نه تبعیت از دستور رسول خدا.
مسئله ۲۸۶۰-- در تاریخ بغداد ج ۲ از ص ۲۴۱ تاص ۲۴۲ تمام ۶ خبر می گوید :(( رسول خدا فرمود چهره و محاسن خود را تغییر دهید دیگر خود را شبیه یهود نکنید )) ( غیرّوا الشیب ولاتشبهّو ا الیهود!) و ترمذی هم در خ ۱۷۵۲ و مسند احمد خ ۱۴۱۵ و بیهقی در سنن کبرای ج ۷ ص ۳۱۱ نقل کرده اند. اما فاماّ حاکم در مستدرک خبر ۷۵۶۰ از انس نقل میکند که گفته پس از رسول خدا اصحاب آنقدر طیلسان یهودی پوشیده بودند وقتی از نماز فارغ شده از مسجد بیرون می رفتند گوئی یک جماعت از یهودیان خیبر دارند( ازکنیسه خارج) میشوند.
!! چرا ؟! چون وقتی رسول خدا را دو مرد و یک زن مسموم کرده شهید کردند، این یهود بود که با تامین قصص اسرائیلی فاز فرهنگی خلفا را تامین می کردند. و افکار عمومی مسلمین یهودیان را با فرهنگ ترین ملل می شناختند.
مسئله ۲۸۶۱-- در تاریخ بغداد ج ۲ ص ۳۶۱ نقل کرده که رسول خدا با اشاره به علی (ع) فرمود ای مردم! این امیر برره ، قاتل فجره ، منصور من نصره، مخذول من خذله و (علا صوته) انا مدینه العلم و علی بابها و در مستدرک حاکم در ج ۳ ص ۱۲۹ والکامل ابن عدی ج۱ ص ۱۹۵ .
نیز آمده است ( علی امیر نیکان ، قاتل بدان ، منصور خدا است هر کسی که او را یاری کند .
و منکوب از سوی خدا است هر کسی که او را بکوبد. سپس با صدای بلند فرمود من شهر و هسته علمم و علی درب ورود به آن شهر و هسته .
اما خلفای کودتا کننده دقیقا از روز تسلط بر قدرت طوری زمینه چینی کردند علی( ع) و اولاد معصوم علی بالکل قتل عام شدند.
چرا؟! چون قدرت شیرین است وقتی کسی بر قدرت مسلط می شود از شدت شیرینی حاضر می شود هر جنایتی بکند اما از اریکه قدرت پائین نیاید. هر پنج تن آل عبا تا سال ۶۱ همه قتل عام شدند.
و پیروان قاتلین گفتند ما اهل سنت و تابع سنت رسول خدا هستیم یعنی خاندان رسول خدا را سنت رسول خدا کشته است.!!
مسئله ۲۸۶۲-- در تاریخ بغداد ج۳ خ ۷۹۱ می گوید (( رسول خدا فرموده در مجالس جای خود را لازم نیست به کسی بدهید مگر بنی هاشم ، مانعی ندارد که جای خود را به آنها تعارف کنید .)) و در کنزالعمال خبر۳۳۹۱۴ و ۳۲۹۱۴ نیز آمده است. اما به محض شهادت پیامبر ، خلفاء جای خودشان که چه عرض کنم ، جان بنی هاشم وارث امامت را هم گرفتند آن هم با عنوان اهل سنت.!!
چرا؟! چون ریاست بدون اتکا به تقوای چنین است ای برادر.!
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۸۶۳-- در تاریخ بغداد ج۳ ص ۱۰۹ خ ۸۸۶ آمده رسول خدا فرموده : من لم یقل علی(ع) خیر الناس فقد کفر.
هر کس قائل نشود پس از رسول خدا بهترین انسان علی است ، کافر شده است. و در کنزالعمال خ ۳۳۰۴۶ و کتاب لآلی سیوطی ج ۱ ص ۱۶۹
نیز آمده است ، اما بعد از رسول خدا خود او و خاندانش را قتل عام کردند. سپس کل صحابه را واجب الاطاعه اعلام کردند.
مسئله ۲۸۶۴-- در تاریخ بغداد جلد۴ ص ۱۹۰ خ ۱۴۷۱ طی روایتی آمده که رسول خدا فرموده در دین خدا با رائ خودتان بدعت درست نکنید. و در علل المتناهیه ج ۱ ص ۲۶۴ و در لآلی ج ۱ ص ۱۵ نیز نقل شده است.
اما ابو حنیفه فقیه مدافع کودتای سقیفه طبق شهرت موجود ۱۶ هزار فتوای داد همه با رای خودش بوده است.!!
چرا؟! چون طبق اصلی از اصول کودتا اخذعلم از اهلبیت(ع) ممنوع بوده است .
مسئله ۲۸۶۵-- در تاریخ بغداد ج ۵ ص ۲۴۱ خ ۱۹۷۹ و ۱۹۸۰ و ۲۸۳۰ و در الفقیه المتفقه ج ۱ ص۱۸۰ و در لآلی ج ۲ ص ۱۰ آمده که رسول خدا فرموده : من قال فی دیننا برأیه فاقتلوه .
یعنی هر کس در احکام اسلام با تکیه بر رای خودش فتوای دهد بکشید او را. اما اهل سنت محترم نه تنها امثال ابوحنیفه مفتی به رای خود را نکشتند بلکه مقلد او هم شدند.
چرا؟! چون طبق اصل اولی از کودتای سقیفه می شود به حرف هر کس عمل کرد جز اهلبیت علیهم السلام .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مشکات اهل بیت (ع)
فتوای عموم اعاظم این است که در اجرای قصاص شجه(زخم سر وصورت) باید اندازه آن در سر مجنی علیه گرفته شود سپس در همان اندازه در سر جانی زخم ایجاد شود. لکن بنظر قاصر حقیر باید نسبت اندازه زخم در سر مجنی علیه گرفته شود که چند درصد سر هست ، سپس با آن نسبت در سر جانی قصاص شود. و اگر مطابق فتوای رایج و عموم فقهای عظام قصاص شود، در صورت دو برابر بودن سر مجنی علیه ،و سی سانت بودن زخم و این سی سانت نصف سر مجنی علیه باشد در صورت رعایت تساوی در مساحت باید کل سر جانی قصاص شود این خلاف وجوب تساوی درنسبت است.
تنها صفحه رسمی آیت الله موسوی زنجانی
در اینستاگرام👇
@mousavi.zanjani.ir
#قصاص #شجه #قصاص_شجه #آیت_الله_موسوی_زنجانی #موسوی_زنجانی #سید_حسین_موسوی_زنجانی #تاریخ #احکام #علم #سوالات_شرعی #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
ایتا👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۸۶۶-- در تاریخ بغداد ج ۵ ص ۲۸۱ خ ۲۰۰۳ آمده که رسول خدا (ص) در صدر اسلام در قضیه جنگ احُد فرموده : (( افضل شهدا حضرت حمزه است و سپس کسی افضل است که در مقابل حاکم جائر و مستبد قد عَلَم کند و امربه معروف و نهی از منکرش کند و بخاطر این جهادش کشته شود .)) و در لسان المیزان ج ۲ ترجمه شماره ۱۳۹۸ هم آمده است.
اما عبدالله ابن عمر سپس تمام مفتی های درباری مفت خور مخصوصاً نُوَوی فتوای دادند باید از هر حاکمی حمایت کرد ولو جائر و ظالم باشد.
چرا؟! چون کودتای سقیفه نیاز به لشکر دائمی دارد تا از دست آورد کودتا دفاع مستمّر کند. کودتا همواره در حال بحران و درگیری است.
مسئله ۲۸۶۷-- در جلد ۵ ص ۳۴۷ تاریخ بغداد آمده با وجود اینکه بشر مرسی فرزند یک یهودی بود اما در دربار هارون رشید بود.
پدرش تورات را و خودش قرآن را مورد تهاجم قرار می دادند.
صراط و میزان را انکار میکرد .
مادرش او را زندیق خواند.فقها او را مهدورالدم خواندند. و فضای علمی را تبدیل کرد به میدان تکفیر فِرَق مسلمین.
چرا؟! چون یک آخوند باسواد سنی نبود اهل مناظره باشد و فقهای قوی شیعه هم در زندان بودند.
حکومتهای ناشی از کودتای سقیفه حاضر شدند یهود را در دربار تحمل کنند و تحمل هم کردند، اما موسی ابن جعفر (ع) را در زندان هم تحمل نکردند و به شهادت رساندند.
مسئله ۲۸۶۸-- در تاریخ بغداد ج ۵ ص ۴۵۹ خبر ۲۱۷۸ و مسند احمد ج۵ ص ۲۶۶ و کنزالعمال خ ۹۰۰ و ۳۲۰۹۵ نقل می کنند رسول خدا فرموده :(( هر کس مخالف سنت من باشد از من نیست))
( من خالف سنتی فلیس منی) .
اما اولین نفر در دشمنی با سنت رسول خدا ابوبکر و عمر بودند که کل سنت را به آتش کشیده و حرف خودشان را بجای سنت نشاندند.
چرا؟! چون کودتا یعنی همین.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۸۶۹-- در تاریخ بغداد ج ۵ ص ۴۸۰ خبر ۲۱۹۴ آمده رسول خدا (ص) فرموده : بهترین جهاد آن است که انسان در قبال حاکم جائر و دیکتاتور ایستاده حکم خدا و تکلیف او را بر او تذکر دهد و در گفتن حق در قبال سوئ استفاده های او از قدرت علیه حق و احکام خدا از او نترسد )) این خبر متواتر است ابوداود در خبر ۴۳۴۴ و ابن ماجه خبر۴۰۱۲ و کنزالعمال خبر ۵۵ ۱۲ و۵۵۷۶ وووو نیز آمده است.
اما در حکومتهای خلفاء وقتی امثال مغیره مرتکب فساد و جنایت می شد و افراد عدالت طلب جامعه افشا می کردند جناب خلیفه بجای عزل و سپس محاکمه او ، او را از مقام فعلی عزل کرده سپس مقام بهتر می داد و خبری از محاکمه نبود ، چون آبروی خود را در راه تطهیر جنایات جناب خلیفه خرج کرده بوده است.
اما وقتی یک محرومی از شدت فقر مجبور به دزدی می شد دستش را قطع می کرد.
مسئله ۲۸۷۰-- در تاریخ بغداد ج ۶ ص ۲۳۵۲ و کنزالعمال خبر ۳۲۹۳۴ آمده عمرابن الخطاب رضی الله عن المومنین (ع) گفت خودم شنیدم رسول خدا (ص) فرمود :((نسبت علی با من نسبت هارون با موسی است ، منتها پس از من پیامبری نیست .)) اما همین جناب عمر پس از کودتا علیه علی(ع) کسانی را بعنوان کارگزار بر کشور اسلامی مسلط کرد ، عثمان خیال کرد خلیفه یعنی کسی که حق دارد تمام بیت المال کشور را بدهد به اطرافیان خودش و هر کس هم هر مقدار خورد محاکمه هم نشود، یعنی حکومت عمر رانتخواری حاکمان را از ویژگیهای خلافت اسلام تشخیص داد. بطوری رانتخواری اصل شده بود که در زمان عثمان رانت نخوردن نوعی بی عرضگی بود ، حالا اینها خلفای راشد شان بود. اما خلفای غیر راشدشان هم رانت می خوردند و هم منتقدین را سر به نیست می کردن ،و خودشان هم نماز جمعه را مثل جلو کشیدن ساعت ها در بهار و تابستان جلو کشیده چهارشنبه میخودند.!!
( الغدیر ج ۲ ص ۷۲ ) این نوع استفاده از نماز جمعه و جماعات برای غارت بیت المال در کتب تاریخی خودش فصل مستقلی دارد.
اولین ثمره اش محاکمه نشدن رانتخواران بوده است.
مسئله ۲۸۷۱-- در تاریخ بغداد جلد۶ ص ۳۴۶ آمده احمدابن حنبل می گفته :(( حریز ابن عثمان ثقه، ثقه، ثقه ، یعنی بسیار، بسیار ،بسیار ثقه و مورد تایید مکتب خلفا است. و در ص ۳۴۵ نوشته : این حریز ابن عثمان ( بعنوان اهرم فشار علیه اهلبیت (ع) ---) می گفته روایت عمر در بیان مقام علی(ع) اشتباه منتقل شده ، اصلش این است : ((انت منی مکان قارون من موسی ،))
علی قارون امت است.!!!
خلفای کودتا افراد قوی را توسط عناصر مزدور خود ترور شخصیت می کردند یعنی افراد پاکدامن را با تهمت زدن آلوده می کردند اما رانتخواران جنایت پیشه مدافع خود را با وجود جنایتش حتی محاکمه هم نمی کردند. چون می دیدند آنها دین خود را فدای دنیای خلفا کرده اند.
مسئله ۲۸۷۲-- در تاریخ بغداد جلد ۷ ص ۷۳ خبر ۲۶۶۵ از حدیث ثقلین جمله (( و عترتی )) را برداشته است. و فقط کتاب الله را نقل کرده است وکذا در معجم کبیر طبرانی ج ۳ ص ۲۰۱ و کنز العمال خبر ۳۹۱۹۲.
چرا !؟؟ چون عترت مخالف رانتخواران بود و حکومت را وسیله رانتخواری نمی شناختند.
مسئله ۲۸۷۳-- اسلام عبارت بود از اطیعوا الله یعنی به قرآن عمل کنید و اطیعوا الرسول یعنی به سنت عمل کنید .
از خروجی کودتا معلوم شد در مقدمات سیاسی و نظامی کودتای سقیفه تصویب کرده اند اطیعوا الرسول را از ریشه بزنند و برای این کار فقط عمر ابن الخطاب را انتخاب کردند و عمر به خود رسول الله(ص) گفت : حسبنا کتاب الله یعنی حسبنا اطیعوا الله .
در تاریخ بغداد خبر۳۰۷۸ و سنن نسائی ج۱ ص ۲۸۱ آمده عایشه گفت : رسول خدا نماز دو رکعتی مستحبی پس از نماز عصر را در حجره من همیشه می خوانده است.
اما تاریخ ثبت کرده اگر این نماز را کسی در مسجد میخواند عمر شلاق می زد.!!
چرا ؟! چون پس از نماز عصر مردم به بهانه نماز مستحبی در مسجد بحث سیاسی می کردند عمر ترسید کودتائی بودن ماهیت خلافتش در این مناظرات لو برود ، جلو اطیعوا الرسول را گرفت.!!
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۸۷۴-- در تاریخ بغداد ج ۸ ص ۳۲۷ می نویسد : (( روزی جعفر ابن قاسم از سادات هاشمی به عبیدالله ابن محمد معروف به ابن عایشه گفت : در قرآن در شأن ما هاشمی ها آیه ۴۴ سوره زخرف نازل شده :(( وانه لذکر لک ولقومک )) قرآن برای قوم تو تذکر است.
ابن عایشه گفت : منظور از قوم در این آیه مخصوص یک قبیله از قریش بنام بنی هاشم نیست.
بلکه به کمک آیه ۶۶ سوره انعام :(( وکذب به قومک وهوالحق ))
یعنی قوم تو آن قرآن را تکذیب کردند در حالی که حق بود.
به کمک این آیه منظور از قوم کل شاخه های قریش است و شامل ما هم هست که از قریش هستیم و بنی هاشم نیستیم.
باقی در مسئله بعد.
مسئله ۲۸۷۵-- ادامه مسئله قبل .. در اینجا عبرت عظیمی هست ، هدف اهلبیت این بود : عالمان ، واعظان ، حاکمان ، همه در خدمت قرآن باشند. لکن پس از کودتای سقیفه قرآن و اسلام در استخدام حاکمان و عالمان درباری قرار گرفت.
آیه ۴۴ سوره زخرف را اهلبیت با بیش از۷۰ روایت تفسیر کردند به این که خاندان تو آنرا تفسیر کنند ، آیه تمجید و تصدیق از اهلبیت است.
ولی آیه ۶۶ انعام درباره تکذیب کنندگان قریش مانند ابولهب نازل شده است. آیه توبیخ و تکذیب است .!
ابن عایشه درباری کوشش می کرد حتی آیه توبیخ را هم بعنوان آیه تمجید از خلفا تفسیر کند .
آری پس از کودتای سقیفه هر کس قرآن را مطابق سیاست حاکمان تفسیر می کرد ، خطیب بود ، امام جمعه بود ، قاضی بود.
مشاور فقهی بود ، و هر کس قرآن را مطابق میل حاکمان تقسیر نمی کرد و قرآن را در خدمت حاکمان قرار نمی داد از هستی ساقطش می کردند .که مصداقش اهلبیت علیهم السلام و من تبعهم بودند.
مسئله ۲۸۷۶-- پس از کودتای سقیفه حاکمان در حق خلق جنایت می کردند ولی آخوندهای درباری در حق قرآن و اسلام جنایت می کردند. کل قدرت مال جناب ابوبکر رضی الله عن المومنین و عمر رضی الله عن المومنین بود اما کل فقه مال دختر ابوبکر آقازاده محترمه سرکار خانم عایشه رضی الله عن المومنات و جناب آقازاده محترم عبدالله ابن عمر رضی الله عن المومنین بود.
چرا فقه مال آقازاده ها شد؟ !!
چون قدرت کارخانه فقیه سازی هم دارد. چون پدر ، قدرت دارد دختر و پسر نیز زیر سایه قدرت به صورت خودکار فقیهه و فقیه می شوند اکنون ستون فقرات فقه اهل سنت یا مال عایشه است و یا مال عبدالله ابن عمر. چرا؟! چون قدرت خاصیت تولید فقه راهم دارد.
اینجا استثنائاً فاقد شیء معطی شئ می شود.
حالا دقت کنید : اهلبیت فرمودند آن اسمائی که خدا به آدم یاد داد اسامی انبیا و ائمه بوده و شجره هم شجره النبوه و موضع الرساله بوده ، اسامی انبیا را خدا یاد داد و ضمیر (همُ) شاهد است انبئهم باسمائهم ،اما آخوند درباری ( عذر میخواهم چاره نیست ولی با حروف مقطع می نویسم.) نوشته :(( آن اسمائی که خدا به آدم یاد داد اسامی اشیاء بود مثل اسم باد معده ( چ س ، گ ،و، ز و خر ووو بوده است)) .!!
تاریخ کامل ابن اثیر ج ۱ ص ۳۳ ترجمه دکتر محمد حسین روحانی . و کامل ابن اثیر سرمایه منبری های جهان اسلام است.!!
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany