eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
856 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
💠سوال : با سلام نظر حضرت استاد درباره این👇 شبهه هنگامی که محمد وفات یافت، بقدری مبانی ایمان پیروانش سست بود که حتی نزدیکترین اصحاب او قبل از انجام مراسم تدفین محمد، برای دست یافتن به میراث او با یکدیگر به مبارزه پرداختند. 《.... بعد از وفات پیغمبر، یاران و اصحابش جسد او را رها کرده و هیچکدام(جز علی و خانواده‌‌اش) بر سر جنازه پیغمبر حاضر نبودند... و هیچگونه احترامی برای رسول خدا قائل نشدند و منتظر کفن و دفن او نیز نشدند و هنوز جنازه اش به خاک سپرده نشده بود که برای دست یافتن به میراث او، بر سر و مغز هم می‌کوفتند.》 بازشناسی قرآن - مسعود انصاری ✅پاسخ : وعلیکم السلام . قرآن کریم در آیه ۲۵ سوره مائده فرمود اصحاب موسی همه فاسق شدند کتب سنی و شیعه متواتر نقل کرده اند رسول خدا فرموده من به منزله موسی و علی به منزله هارون و اصحاب من هم به منزله اصحاب گوساله پرست موسی هستند . اهل سنت نیمه دوم خبر را حذف کردند و شیعه هم در تقیه بود و حضرت زهرا افشا کرد و خانه اش را محاصره کردند. یهودیان همان متن مورد سوال شما را به عنوان طعنه به علی (ع) گفتند . علی فرمود باز اصحاب رسول خدا در اقدام به فسق یک روز تاخیر داشتند ولی امت موسی هنوز پاچه شلوار موسی پس از عبور از دریا خیس بود از موسی آلهه می خواستند . در منطق انبیا طریق حق (( آل)) است و نه اصحاب ،در منطق انبیا اصحاب نماد کودتا است. مراجعه کنید به آیات ۲۴۶ تا ۲۵۱ بقره و۳۳ آل عمران. متن ارسالی شما شبهه نیست حق است. اما چون نویسنده قادر به تحلیل نبود از تعبیرات غلط استفاده کرده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله --۲۲۶-- در حج واجب نمی شود یک نفر در سال واحد از طرف دو نفر و یا بیشتر حج انجام دهد. بله اگر دو نفر تصمیم بگیرند و یا نذر کنند دو نفری حجی را انجام دهند این صحیح است. اما این کار در حج واجب صحیح تلقی نمی شود. اما در حج مستحبی هیچ محدودیتی نیست که یک نفر از طرف تعدادی حج انجام دهد نیابتاً و یا حجی را از طرف خودش انجام دهد وثوابش را هدیه کند به افراد زیادی. همه این مسائل مدلول روایات زیادی است و می شود چند نفر از طرف یک نفر میت و یا از طرف یک نفر غیر قادر به حج در سال واحد دو حج مختلف مانند حج ندبی و نذری انجام دهند . حتی جایز است یک حَجة الاسلام واجب و یک حج مستحب و یا نذری را دو نفر از طرف یک نفر در سال واحد انجام دهند. حتی دو حج از نوع واحد مانند دو حج نذری را در سال واحد انجام دهند. حتی در سال واحد جایز است یک نفر دو نفر نایب بگیرد تا یک حجه الاسلام را دو نفری انجام دهند اولی واجب دومی احتیاطی . در نیت ، حج اول زماناً می شود واجب و دومی می شود احتیاطی . و اگر نایب ها از زمان حج یکدیگر بی اطلاع باشند نیت می کنند مافی ذمه را از حیث وجوب و احتیاط. و شبهه لغویت حج فرد متاخر در عمل حج ، در حواشی آقا ضیاء و شیخ محمدامین زین الدین و آقای مرعشی بی مورد است. چون احتیاط امر لغوی نیست. تاکید ، اصرار ، حرص و ولع در تقربّ الی الله است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام استاد خدا قوت به نظرتون راه صحیح مداحی و روضه خوانی چیست؟ لطفا راهنمایی کنیین اجرتون با صاحب الزمان علیه السلام ✅پاسخ : وعلیکم السلام بنده حقیر از ارادتمندان قلبی روضه خوانهای محترم و مداحان عزیز هستم ، اما اسلام را از آنها بیشتر دوست دارم. من مدافع سرسخت روضه خوانی و مداحی هستم. روضه و مدح اهل بیت غذای روح من است . منتها بنده نکاتی را عرض می کنم : آیا اگر کسی بخواهد یک دینی را مثل یک انسان بکشد چگونه می کشد؟! قتل دین چند جور است ، قطعی ترین شکل قتل دین این است که حرف دین را عوض کنی ، فقط همین. هر کس حرف دین را عوض کند او قاتل دین خدا است. ولذا من عرض می کنم روضه خوانهای عزیز و مداحان ارجمند توجه فرمایند رسول خدا فرموده رفع صوت در مسجد ممنوع است . با زیاد کردن صدای بلندگوها کلام رسول خدا را نکشند . رسول خدا فرموده در مساجد فقط حرف خدا ( قرآن ) و حرف من (سنت) را بعنوان دین اسلام تبلیغ کنید. هر شعری که و هر مدحی که حامل منطق قرآن و سنت باشد و هر شعر و مدحی که حامل مدح فدائیان واقعی قرآن و سنت باشد که اهلبیت هستند در هر محفل و مسجدی جلب کننده ثواب است. پس پاسخ جنابعالی این شد --۱-- روضه و مدح غذای روح شیعه است. --۲-- روضه خوان و مداح نور چشم شیعه . --۳-- فقط حوادث مورد قبول فقهای شیعه در قیام کربلا را بخوانند و در تحریف تاریخ و تبدیل کلام دین که قطعا به منزله قتل اسلام است شرکت نکنند. --۴-- خواندن شعر دروغ در هر جا حرام است خاصه در مسجد. --۵-- خرید و فروش و بنگاه داری و دلالی در روضه خوانی از مصادیق قتل اسلام است. --۶-- خواندن هر شعری از هر شاعری مجاز نیست. --۷-- در سه ، چهار دهه اخیر در نتیجه ضعف مدیریت حوزه ها محافل عزاداری که سرمایه شیعه است زیر سایه نفوذ دروغ به فضای شعر و مدح در حال متلاشی شدن است‌. --۸-- مباحث تاریخی متقن بنده در شبکات ماهواره ای و کانال مشکات و کتب علامه عسکری و شهید مطهری حول محور کودتای سقیفه و عاشورا را متن شعر قرار دهند. که یکی از بزرگترین موانع تحریف دین هستند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام علیکم بعد از این همه مدتی که از انتشار نظرتان در مورد نجس العین نبودن سگ میگذرد ، آن دسته از طلاب و برخی دیگر که فریاد شان بلند شده بود ، بالاخره دلایل علمی برای رد استدلال های شما آوردند یا همچنان در سکوت معنا داری به سر می برند ؟ ✅پاسخ : وعلیکم السلام هر کس اعتراض می کرد استاد در این خصوص ده تا سوال مطرح می کردند دیگر پیدایشان نمی شد . بله این عزیزان در سکوت معناداری بسر می برند . هنوز در حدود ۷۰۰ مسئله اجماعی هست که بین استاد و سائر فقهاء اختلافی است ، هر کدام (به شرط حیات ) در فرصت مناسب مطرح خواهد شد. -- ادمین-- کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
6.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
متن وارده و سوال👇 ظهور امام زمان علیه‌السلام در این دنیا یا نشأه‌ای دیگر! 🟥علاوه بر مرحوم علامه طباطبایی و شیخ احمد احسائی، حاج کریم خان کرمانی و محمد باقر شریف طباطبائی از علمای شیخیه نیز به این موضوع پرداخته‌اند که نظرات آنها را در ادامه بیان خواهیم کرد. 🟥در ادامه به نقد و بررسی این مطلب خواهیم پرداخت. مطالب تکمیلی را در پست‌های بعد ببینید. 💠سوال : نظر استاد چیست ؟ ✅پاسخ : یکی از شدیدترین مصائب و فجایع که در طول تاریخ مسلمین از ناحیه متصوفه بر دین ، عقیده و ایمان مسلمین و خاصه شیعه وارد شده است ورود به تفسیر قرآن پیش از اشراف کامل بر متون ۱/۷۰۰/۰۰۰ صفحه ای سنت منقول از رسولخدا(ص) و اهلبیت(ع) است. شیخ احمد احسائی پیش از آنی که اسلام را بشناسد به مسلمین آدرس خدا و دین را می داد. عرفا و فلاسفه معزز ما هم بجای اشراف بر متون روائی ابتدا فتوای اعتقادی ناشی از خیالات مبارکات خودشان می دادند. جناب سید کمال حیدری حفظه الله علی رغم این که در شکستن یخ های تحجر معاصر فضل تقدم دارند اما در عدم اشراف بر متون روایات اهلبیت (ع) با باقی و باقین شریک هستند. مطلب فوق پیش از تعارض با بیش از یکهزار روایت با متن مکرر قرآن در تعارض است .و این مطلب در حدی ضعیف است که واژه شبهه درباره آن صادق نیست. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
11.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلام الهی قمشه‌ای درباره حقیقت بسم‌الله و شراب‌ها
مشکات اهل بیت (ع)
کلام الهی قمشه‌ای درباره حقیقت بسم‌الله و شراب‌ها
💠سوال : موضع احادیث اهلبیت در قبال این تفسیر جناب اللهی قمشه از بسم الله به نظر جنابعالی چیست؟ ✅پاسخ : صوفی بدون ترس و لرز و با نهایت صراحت اعتراف می کند که تفسیر قرآن و حدیث از جهان و انسان را قبول ندارد. صوفی تنها نقطه ورود شایسته به عالم ما وراء را فقط و فقط خود نفس انسان می داند . یعنی دقیقاً در قبال دو تا اطیعوا مذکور و یک اطیعوای مستور ( اطیعوالله واطیعوالرسول و--- اطیعوا --- اولوالامرمنکم)) موضع مخالف می گیرد!! ولذا ابن عربی و غزالی اعتراف می کنند به تعداد انسان کانال ورود به محضر خدا هست :(( الطرق الله به عدد انفس الخلایق)) این کلام ، یعنی : طریقهای حرکت بسوی الله بعدد نفس انسانها است ، مستقیما ً انکار صریح قرآن است که فرمود :(( وان هذا صراطی مستقیماً فاتبعوه ولاتتبع السبل فتفرق بکم عن سبیله ذالکم وصیکم به)) ( انعام ۱۵۳) یعنی فقط یک راه برای حرکت بسوی الله هست آن هم قرآن است ، که حدود ۴۰ سال پیش ابتدا آقای عبدالکریم سروش با شعار صراطهای مستقیم رفت سراغ جنگ با این آیه . که ما آن زمان گفتیم قبول این حرف انکار صراحت قرآن است. ولی متوقف نشد رفت تا مرز قول به خواب بودن قرآن. تصوف ، تزریق مسیحیت ( آیه ۶ باب ۶ انجیل متی ) به درون جوامع اسلامی است. یکی از اسرار صوفی ها این است که در باطن ظهور حضرت حجت( عج) را قبول ندارند. چون فلسفه آن را نمی دانند، ولذا در مسئله مهدویت دچار تناقض شده اند ابن عربی گاهی می گوید مهدی منم ، گاهی می گوید مهدی همان عیسی است ، گاهی می گوید مهدی موعود را در شهر فاس من دیدم.!! ولی نمی داند اساساً الطرق الی الله بعدد انفس الخلایق تناقض دارد با انحصار حجت در یک نفر. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : حضرت آیت الله موسوی دامت توفیقاته سلام علیکم و رحمة الله . در بعض منابع تفسیری شیعه ، در مورد مصداق شاهد از بنی اسرائیل بر كلام الله بودن قرآن که در آیه ی( ۱۰+۱)سوره ی احقاف آمده ، نوشته اند که آن شاهد امیرالمؤمنين عليه السلام است مثلا در اين منابع علی‌بن‌إبراهیم (رحمة الله علیه) - قُلْ: إِنْ کَانَ الْقُرْآنُ مِنْ عِنْدِ اللهِ وَ شَهِدَ شاهِدٌ مِنْ بَنِی إِسْرائِیلَ عَلی مِثْلِهِ فَآمَنَ وَ اسْتَکْبَرْتُمْ قَالَ: الشَّاهِدُ أَمِیرُالْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام). تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج14، ص258 القمی، ج2، ص296/ البرهان .... سؤال بنده اين است كه چگونه امیرالمؤمنبن علي عليه السلام شاهد از بني اسرائیل است ؟ ✅پاسخ : وعلیکم السلام جاعل تفسیر برای آیه فوق آنرا با آیه ۱۷ سوره هود عوضی گرفته بوده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مشکات اهل بیت (ع)
مسئله --۲۲۶-- #حج در حج واجب نمی شود یک نفر در سال واحد از طرف دو نفر و یا بیشتر حج انجام دهد. بل
مسئله --۲۲۷-- ( وصیت برای ) اگر کسی وصیت کند پس از من برای من حج نیابی بگیرید و معلوم شود به حجة الاسلام نرفته بوده باید هزینه آنرا از اصل مال بردارند . و اگر به حجه الاسلام رفته بوده وصیت کند :(( وصیت می کنم برای من حج نیابی بگیرید)) باید از ثلث مال بردارند اگر چه نگوید حج من مستحب است ولو محتمل است حج نذری وجوبی باشد لقلّه احتمال کونه حجاً واجباً، . و اگر ثلث نرسید فقط با اجازه ورثه باقی را از اصل مال می توانند بردارند. و اگر اجازه ندادند وصیت قابل عمل نیست. اگر در موردی عبارت برای بیان مراد :(( حج واجب)) باشد حج واجب اعم از حَجة الاسلام و حج نذری و حج افسادی است . و چون مردم غالبا احکام حج را نمی دانند اگر وصیت کرد از ثلث من هزینه حج را بردارید در حالی که حج واجب برگردن دارد باید پس از صرف ثلث ، باقی را ولو بدون اذن ورثه از اصل مال بردارند. چون هزینه حج واجب به منزله دین است باید از اصل کسر شود . و اما واجبات مالی بدنی اقوای این است که از ثلث باشد. و هزینه حج مستحبی مسلماً از ثلث است . و اما در صورتی که معلوم نشود حج وصیت شده واجب است و یا ندب در این صورت مرجع چیست؟ جای بحث است ، چون عام می گوید فقط حج واجب است که باید از اصل بردارند. اما در جائی که اصلا نمی دانیم این حج مورد نظر واجب بوده یا مستحب چگونه تمسک به عام کنیم و از اصل برداریم ؟ شاید در واقع این حج مشکوک مستحب است. این از مصادیق تمسک به عام در شبهه مصداقیه است. و روایت مورد استدلال هم سند معتبر ندارد ، کسانی به آن روایت استدلال کرده اند تا بگویند: در واقع حج مسلما مستحب از ثلث و حج مسلما واجب از اصل مال، و حج مردد بین واجب و مستحب نیز از اصل مال است. ولی روایت معرض عنه الاصحاب است. عده ای می فرمایند در صورت شک از ثلث بردارند . ولی حقیر از اساس در این مسئله و نظائر آن حرف دیگر دارد و آن این که این اصل ها در عصر نزدیک به عصر اهلبیت این قدر حکومت نداشتند مانند قرن سوم و چهارم و پنجم. اصل ، قدرت کشف از واقعش کم است . در تمام این موارد یعنی مباحث صغروی حج تکالیف همه و همه باید از طریق تحقیق میدانی حاصل شود. مرحوم آقا ضیاء خوب توجه کرده فرموده حالات و اشخاص تاثیر و نقش دارد. اینک کمی توضیح می دهم اما این توضیح خاص این مسئله نیست ، بلکه در کل فقه سیاّل است. ما عرض می کنیم یک انسان وقتی وصیت می کند برای من حج نیابی بگیرید آیا این انسان پدر، مادر، همسر، برادر، خواهر اولاد، عمو، عمه دائی و خاله و اولاد آنها را ندارد؟! حتما یکی از این ها را دارد ، فقیه معظم ما چرا نمی فرمایند در این وصیت های مردد و مجهول از پدر و یا مادر و یا همسر و یا از اولاد او بپرسید!؟ آیا نمی شود از آنها پرسید آیا این میت مکه رفته بوده یا نه ؟! چرا راه علم را متروک فرض کرده دست به دامن اصل می شوند؟! این اصول از کی این همه توان داشته و مرجع شده که اصلا توان حکایت از واقع ندارد.؟؟!! این فقط حضرت آدم و حوا بودند که پدر و مادر نداشتند. چرا در فقه خبری از تحقیق میدانی نیست؟! چرا راه قطعی کشف واقع مطرح نیست که تحقیق میدان یقین آور است؟! پس در تمام کتاب حج بلکه در تمام ابواب فقه هیچ وقت جایز نیست با وجود راه علم که تحقیق میدانی است مراجعه کنیم به اصول ،اصولی که دارد در فقه پادشاهی می کند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام و درود خدمت استاد محترم خواهش میکنم بفرمایین نمازهای منتسب به حضرات معصومین علیهم‌السلام به همین ترتیبی که در کتاب مفاتیح‌الجنان اومده معتبره مثلا نماز حضرت رسول صلوات‌الله علیه و حضرت اميرالمؤمنين علیهم‌السلام که در هر دو مورد گفته شده از اعمال روز جمعه و موجب از بین رفتن گناهان و برآورده شدن حاجاته؟؟ بسیار متشکرم از حوصله و وقتی که برای پاسخگویی صرف میکنین عاقبتتون به خیر ✅پاسخ : وعلیکِ السلام معروف این است که در مستحبات سند محکم لازم نیست ، اما به نظر حقیر این دو نماز موسوم به نماز رسول خدا( ص) و نمازامیرالمومنین چه در طریق سیدابن طاووس چه در طریق مجلسی دارای اعتبار سندی نیست. در محتوای هم جای حرف است . این حقیر هم در سند حرف دارم هم در محتوای نماز. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال رجالی دارم : چقدر با خط مشی آیت الله خوئی در معجم الرجال همگام هستید؟ ✅پاسخ : در بیش از نصف کتاب اختلاف داریم . یعنی از ۱۵۶۷۶ نفر رجال در نصف آنها اختلاف داریم. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
7.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎مراسم بلعیدن سنگ توسط دراویش قادریه سنندج😳😱 🔸نتیجه جستجوی معنویت و عرفان در غیر خانه ائمه اطهار علیهم‌السلام، چیزی جز این میزان دوری از فطرت انسانی نیست! 💠سوال : نظر استاد گرامی چیست؟؟ ✅پاسخ : در نظام هستی حداقل هزار تریلیون قانون و رابطه بین اشیاء خاص وجود دارد که تاکنون بشر به آن نرسیده است. مثلا در هندوستان ذَکَر پرستها از آلت رجولیت خودشان گاهی سنگ ۲۰ کیلوئی آویزان می کنند و حاجت می گیرند. اما شرع مقدس فرموده ما بهترین راه را معرفی کردیم نه اینکه تمام راهها را بستیم فقط یک راه باز است . نخیر همه راهها باز است اما ما تایید نکردیم فقط یک راه را تایید کردیم که اسلام است. این کلیپ یکی از راههای تایید نشده در اسلام است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany