💠سوال : سلام علیکم
برخی از فضلا اصل اسرائیلی بودن تعدادی از روایات رو قبول دارند ولی این که یهود به طور هدفمند و با نقشه قبلی به اسلام نفوذ کرده باشند و تحرکاتی انجام داده باشند را توهم توطئه میدونن ، خبر دارم که بحث مفصلی است ولی اگر راه دارد یک ضربه فنی کوتاه یاد بدهید که این دسته از فضلای محترم سریعا بی جواب شوند .
✅پاسخ : وعلیکم السلام
نیاز به ضربه فنی ندارد همان ضربه کوچه و بازاری هم کافی است .
اگر حرف این دسته از فضلاء درست باشد پس ..
--۱-- حضور اُسَید ابن سعیه یهودی بر بالین ابوبکر در حین کودتای دوم عمر برای قتل ابوبکر و به خلافت رسیدن عمر تصادفی بوده!! .
--۲-- پس یک روز در میان تورات خواندن عبدالله ابن سلام یهودی و سپس تطبیق آیات نازل شده در شان اهلبیت با یهود و سپس این تطبیق را در قالب تفسیر درآوردن توسط مقاتل ابن سلیمان تصادفی بوده!!
--۳-- پس یادداشت برداری از تورات توسط عمر و تدوین آن تحت عنوان جوامع تورات و تزریق آن از طریق حفصه به فضای حجرات النبی در ذیل آیات ۴۹ و ۵۰ و ۵۱ سوره عنکبوت در تفسیر درّالمنثور تصادفی بوده!!
--۴-- پس ممنوع کردن تفسیر قرآن توسط عمر و به آتش کشیده شدن تمام احادیث النبی توسط شیخین ابوبکر و عمر و منع سخنرانی فاطمه (س) دختر رسول خدا (ص) و مفسر قرآن شدن عایشه دختر خلیفه کودتا تصادفی بوده !!
--۵-- پس نامه عمر به کعب الاحبار یهودی و دعوت از او جهت اشغال تریبون نماز جمعه تصادفی بوده !!
--۶-- پس جلسات زنان یهودی با عایشه برای تحریک او جهت مخالفت با خلافت علی (ع) تصادفی بوده!!
--۷--پس قتل پنج تن آل عبا و دفن نکردن هیچکدام و کشاندن خلیفه و خلافت به بیخ گوش جابیه پایتخت یهود یعنی شام و مشاور کردن ابن آثال مسیحی تابع یهود ، اخطل مسیحی تابع یهود ، سرجون یهودی ، عبدالله سلام یهودی ، کعب الاحبار یهودی، زید ابن ثابت فارغ التحصیل از مدرسه ماسکه یهود، و ترور علی (ع) توسط معاویه در پوشش خوارج تصادفی بوده!!
--۸-- پس قتل علی مفسر تعلیم دیده در مکتب رسول خدا (ص) سپس مفسر شدن کعب الاحبار و نشر تفسیر او در قرن اخیر با رنگ طلا ، و قتل امام حسن مجتبی و مفسر شدن مجاهد ابن جبر کذاب غلام پسر عمر ،و قتل امام حسین و مفسر قرآن شدن ضحاک ابن مزاحم غلام آزاد شده اسرائیلی ، تصادفی بوده!!
--۹-- پس به آب ریخته شدن کتب شیعه مانند کتب ابن ابی عمیر و نشر ترجمه تورات توسط عبدالله ابن زبیر و حفظ آن در یک گاوصندوق چهار لایه تصادفی بوده !!
--۱۰-- پس اینکه از دختر ماجراجوی بیسواد ابی بکر بنام عایشه بیش از ۲۰۰۰ فتوا و از پسر کودن عمر بنام عبدالله بیش از ۲۰۰۰ فتوای و از کعب الاحبار یهودی ۲۲۰ تفسیر ،و از وهب ابن منبه اسرائیلی بیش از ۲۰۰۰ تفسیر در دو هزار آیه ،و از تمیم داری مسیحی تورات محور صدها تفسیر و قصه خرافی نقل کردند و شده سنت و مدافعینش هم شده اهل سنت .
اما از زهرای اطهر ۱۱ روایت نقل کردند که از آن هم چند تا در توبیخ خود زهرا است ، تصادفی بوده!!
--۱۱-- سوره رعد مکی را بخاطر جعل شأن نزول برای آخرین آیه آن جهت اثبات مرجعیت یهود برای مسلمین بردن به مدینه و امروز شده سوره مدنی و علی را که مصداق (( من عنده علم الکتاب)) بوده از مصداق بودن خارج کرده سپس یک صهیونیست نفوذی بنام عبدالله ابن سلام را مصداق من عنده علم الکتاب ساختند و امروز در بیش از ۵۴۰۰ تفسیر مسلمین شده سوره مدنی ، تصادفی بوده!!
--۱۲-- این که آیات ۶ تا ۱۰ تواریخ ایام اول عهد عتیق باب ۲۲ را یهودیان بردند پیش عمر و عمر مطابق آن قدرت را به عثمان داد به علی نداد تصادفی بوده !! ( شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید جلد۱۲ ص ۸۱)
--۱۳-- اینکه یهود آیه ۶ تا ۱۰ تواریخ ایام تورات درباب ۲۲ را وسیله کودتا علیه آیه ۲۵۱ سوره بقره قرار داد و ابن عربی در فتوحات و مولوی در دفتر چهارم و ابو نعیم در حلیه الاولیا و سیوطی در تفسیر سوره اسرا آنرا قبول کرده اند تصادفی بوده!!
--۱۴-- اینکه در پیش بخاری و مسلم و پیش مولف ۴ سنن و بیش از بیست مسند اهل سنت از هر صحابه نقل روایت مجاز است مگر از صحابه ای که از اهلبیت باشد. مانند فاطمه زهرا و حسن و حسین. امر تصادفی است!!
--۱۵-- اگر عمر با تبعیت از تلمود بابلی و یا فلسطینی سنت اسلام را نابود کرد تصادفی بوده !!
--۱۶-- اینکه عمر می گفت چون در بنی اسرائیل لاتجتمع الرساله والامامه فی بیت واحد پس در اسلام هم اجازه نمی دهم علی که مثل رسول خدا از بنی هاشم است امام بشود تصادفی بوده !!
--۱۷-- اینکه مسلمین با وجود اینکه ۱۴۰۰ سال است نتوانسته اند کلید کعبه را از دست قبیله بنی شیبه خارج کرده به دست بگیرند و مجبورند تا ظهور امام عجل الله تعالی فرجه صبر کنند تا او کاری کند تصادفی بوده !!. و بیش از سه هزار و ششصد امر تصادفی از این قبیل .!!👇👇
👆👇👆
اما ما فکر می کنیم زور گفتن ۹ میلیون یهودی بر۲ میلیارد مسلمان زیر سایه باور همان فضلای مورد اشاره است.
ما وارث کمّی هستیم و کثرت نفوس و کم اطلاع از یهود ، ولی یهود وارث کِیفی و اطلاع است از همه چیز مسلمین و بی کمیت .
نتیجه شده همین که میبینید .
جناب فاضل محترم!
آیا تو کلید کعبه را در دست داری تا نوبت به آزادی قدس برسد.!!؟
اگر زیرکی! کلید کعبه را بگیر.
قدس بماند.
این جنایاتی که اوحش الوحوش قرن یعنی داعش بنام اسلام در دو کلیپ زیر در سوریه اجرا می کند اسلام رحمتاً للعالمین است!؟ و یا اسلام یهود؟!👇👇👇
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
9.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♨️ وقتی با مرجعیت امثال جولانی افرادی که در نماز جمعه شرکت نکردن به بیست و پنج ضربه شلاق محکوم شدند...
18.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 از توانمندیهای خاص تروریستهای جولانی بیشتر بدانید
🔹اینکه روی مناره و در جهت دلخواه هم میتونن نماز بخونن!
☑️ کانال صابرین نیوز👇
https://eitaa.com/joinchat/4034331211C5aef0cd257
💠سوال :
با سلام و عرض ادب محضر استاد عزیز
بلندگوهای قدیمی که متعلق به مسجد است، آیا میتوان برای یکی از مدارس استفاده کرد؟
ممنون
✅پاسخ : وعلیکم السلام
بسته به نیت واقف است .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
🏴 شهادت مظلومانهی دهمین اختر آسمان امامت و ولایت، حضرت امام علیالنقیالهادی علیهالسلام تسلیت باد
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
💠سوال : یاجوج و ماجوج در تورات و قرآن چیست؟
✅پاسخ: والله هوالعالم .
گروههای جنایتکار غیر قابل کنترل.
یکی از مصادیقش داعش .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : چرا نسل امروز، در تمام دنیا و همه مردم امروز کم ایمان ، تنبل ، بی رغبت ، بی اراده ، رنجور، گاهی بی غیرت ، فاسد ، فاسق فاجر آماده جنگ ، نسبت به کشته شدن انسان غیر حساس و بی تفاوت هستند؟!!
✅پاسخ : چون فساد از نقطه مورد انتظار صلاح برخاسته است .
سران ملل، و رهبران جوامع و دولتمردان که باید مصلح باشند خود مفسدند .
بعلاوه اگر بنا شود بلا نازل شود باید ملل مستحق نزول عقاب به مرحله نزول بلا نزدیک شوند..
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
مسئله --۲۴۵-- #حج
فقهای عظام می فرمایند : (( اگر پیش کسی از آقای الف ودیعه و امانتی باشد و صاحب ودیعه فوت کند و این شخص بداند آقای الف که صاحب ودیعه است به حج واجب نرفته است و باز بداند و یا احتمال قوی بدهد اگر این ودیعه و امانت و سرمایه را به ورثه تحویل دهد دیگر کسی از ورثه حج نیابی از طرف او انجام نخواهد داد ، در این صورت جایز است و حتی شاید واجب باشد این پول وَدَعی را در راه حج هزینه کند.
و اگر اضافه ماند به ورثه تحویل دهد. از ۴۲ فقیه معظم صاحب حاشیه بر عروه ۳۶ نفر، این فتوای صاحب عروه را مطلقا قبول فرموده اند ،و ۶ نفر با مختصر تغییر پذیرفته اند. ولی به نظر قاصر حقیر این فتوای شریف دارای تامُل است آن هم در چند بُعد .
اولاً : سند این فتوای روایتی است که علاوه از احتمال تعدد دو سُوید ناقل ، خبر واحد است .
ثانیاً : اگر بعداً بر ورثه معلوم شود یک بیگانه مثلاً ارث پدری آنها را مستبدانه به ورثه نداده از پیش خودش برای حج صرف کرده جنگی رخ میدهد آیا اگر قتلی رخ دهد جایز است!!؟.
ثالثاً : شاید میت تعمداً به هزار و یک دلیل نمی خواسته به حج برود و اجازه نداشته شخص ودعی چنین کاری انجام دهد آن هم بی اجازه.
رابعاً : شاید به یکی از ورثه وصیت کرده بوده که او فقط به حج نیابی برود و شخص ودعی خبر نداشته است .
خامساً : شرایط انسانها یک جور نیست ، شاید میت بدهی داشته کسی نمی دانسته و مستطیع نبوده است.
جالب این است که در عروه شقوق دیگری هم اضافه فرموده که نمی شود به آنها ملتزم شد .و حتی صرف پول میت توسط آن فرد وَدَعی به حج را از مصادیق امور حسبیه دانسته و فرموده اگر می داند ورثه در حج خرج نخواهند کرد نباید به ورثه بدهد و اگر بدهد و حج انجام ندهند ضامن است! و آقای خوئی هم حاشیه زده اصلا چنین نیست.
چون مخاطب شرع در این مسئله وارث است و هیچ ماهیت حسبیه ای ندارد .
و به نظرمی رسد فتوای آقای خوئی درست تر باشد. در هر صورت ما دخالت وَدَعی را جایز نمی دانیم. و روایت فوق خلاف اصل و قاعده است بعلاوه خبر واحد است ،بگذریم که زمینه ساز جنگ بین وراث و ودعی است.
مسئله --۲۴۶-- وقتی نایب به مکه رسید پس از انجام حج نیابتی احتیاط این است : از طرف خودش عمره مفرده انجام دهد ، همچنین از طرف دیگران .
و همچنین هر مقدار خواست برای خودش و دیگران مانند پدر و مادر طواف مستحب انجام دهد.
مسئله --۲۴۷-- اینکه در کتب فتوائی فقهای عظام آمده است اگر به کسی حج نیابی واگذار کردند اصل بر این است که خودش نایب شود و بعضی ها فرموده اند اصل این است به دیگران واگذار کند.
مادر هر دو فتوای تامل داریم.
چرا که گاهی نایب شایسته است گاهی دیگران ، گاهی قرینه هست به یک طرف گاهی نیست .
لذا تعیین یک طرف درست نیست . باید فضا را سنجید .
اگر طرف روحانی حج است انصراف به خودش است و گاهی قطعا حج بلد نیست انصراف به این است به دیگری بدهد.
بعلاوه واگذار کننده لال که نیست بگوید منظورش چیست و کیست ؟ چرا میدان را به اصل داده است!؟
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
16.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹سوال :
سلام علیکم
نظر حضرت آقا در مورد این فرمایشات چیست؟
ممنون و متشکّر
✅پاسخ : وعلیکم السلام اول جناب آقای صدیقی امام جمعه محترم پایتخت، و جناب پناهیان مغز متفکر انقلاب و ازغدی روحانی روشنفکر پاسخ بدهند . سپس نوبت به بنده برسد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
💠سوال : سلام علیکم
نظر حاج آقا راجع به این مطلب و این دعا رو میخواستم بپرسم؟
📜تعابیر عجیب یکی از دعاهای روزانه ماه رجب و راوی آن
🔹️بنابر نقل شیخ طوسی از فردی به نام ابن عیاش، از محمد بن عثمان، نائب دوم امام زمان، گزارش شده که امام زمان در توقیعی توصیه کرده که در هر روز ماه رجب، دعائی خوانده شود. مشروح این دعا که با اللهم انی اسئلک بمعانی جمیع مایدعوک به ولاة امرک شروع می شود، در نقل شیخ طوسی آمده و در مفاتیح الجنان هم گزارش شده است. دعای یادشده با دعائی که شیخ طوسی در جائی دیگر از امام صادق نقل کرده شباهت زیادی دارد (ر.ک: التهذیب:3، 72) ولی مهمترین تفاوت آن در این است که در نقلی که از امام زمان آمده، صاحبان امر به عنوان سرچشمه کلمات الهی و پایه های توحید و نشانه های خدا معرفی شده و سپس گفته شده که آن کلمات الاهی، با خدا تفاوتی ندارند جز اینکه آنها بندگان خدا هستند.
🏷اللهمّ إنّي أسئلك بمعاني جميع ما يدعوك به ولاة أمرك المأمونون على سرّك المستبشرون بأمرك الواصفون لقدرتك المعلنون لعظمتك وأسألك بما نطق فيهم من مشيّتك فجعلتهم معادن لكلماتك وأركانا لتوحيدك و آياتك و مقاماتك الّتي لا تعطيل لها في كلّ مكان يعرفك بها من عرفك لا فرق بينك و بينها إلّا أنّهم عبادك و خلقك ... أعضاد وأشهاد..
📚مصباح المتهجد: 803.
🔺️بنابر گزارش نجاشی، ابن عیاش که از نائب دوم امام زمان در غیبت صغری، دعای مورد نظر را نقل کرده، معاصر نجاشی بوده و نجاشی از او روایت های زیادی شنیده است ولی چون مشاهده کرده که مشایخش او را تضعیف می کنند، از او روایتی نقل نکرده و از او دوری کرده است.
🏷وكان صديقا لي و لوالدي وسمعت منه شيئا كثيرا و رأيت شيوخنا يضعفونه فلم أرو عنه شيئا وتجنبته.
📚رجال النجاشی: 86.
🔺️در وسط این دعا آمده «لافرق بینک و بینها الا انّهم عبادک وخلقک» مرجع ضمیر مؤنث و غائب در این جمله، یکی از واژه های مؤنث مانند معادن لکلماتک یا مقاماتک می باشد ولی مرجع ضمیر مذکر غائب، ولاة امرک است. درحالیکه، ظاهرا از جهت دستور زبان عربی، استثنای موجود در عبارت، اقتضای این را دارد که همچنانکه در قسمت مستثنی منه، ضمیر مؤنث آمده، در مسثتنی هم ضمیر غائب بیاید. از طرف دیگر، به نظر می رسد، این استثنا معنای روشنی ندارد، زیرا چنین عبارت و استثنائی مانند این جمله است که کسی بگوید میان مالک و مملوک تفاوتی نیست الا اینکه اختیار آن مملوک، به دست مالک است. اینجاست که مخاطب، گوینده را تخطئه کرده و این استثناء را مستهجن دانسته و به او گوشزد می کند که همین که اختیار مملوک در دست مالک است، بالاترین تفاوت مملوک و مالک است و چنانچه گوینده معنای دیگری را از استثنای خود، در نظر گرفته، بایستی آن را با عبارتی روشن تر و رساتر و بدون آوردن استثنای نازیبا بیان کند، به ویژه اگر او سخنوری بلیغ باشد.
🔺️در ادامه دعا، اوصافی نسبت به کسانی که با خدا تفاوتی ندارند ولی بنده خدا و مخلوق او هستند، آمده که یکی از آن ها، کلمه «اعضاد» است. این کلمه، جمع عضد به معنای بازو می باشد. گویا در این دعا، گوینده می خواهد به این اشاره کند که صاحبان امر، بازوهای خدا هستند که به نظر می رسد چنین تعبیر و بیانی برگرفته از ادبیات مفوضه شیعه باشد.
🔸️آیت الله خوئی نسبت به دعای یادشده، بر این باور است که محتوای آن برای متشرعه نا آشنا بوده و نمی توان آن را به معصوم نسبت داد. مرحوم شوشتری نیز آن را از جهت معنایی و واژگانی نادرست دانسته و نجاشی را تحسین می کند که از ابن عیاش که این دعا را نقل کرده، روایتی نقل نکرده است.
🏷ومضمون التوقيع الذي أوله (اللهم إني أسألك بمعاني جميع ما يدعوك به ولاة أمرك) غريب عن أذهان المتشرعة وغير قابل للإذعان بصدوره عن المعصوم.
📚معجم رجال الحدیث: 8، 87.
🏷و أحسن النجاشي في تجنّبه عن الرواية عنه... وهو دعاء مختلّ الألفاظ و المعاني، و فيه فقرة منكرة «لا فرق بينك و بينها إلّا أنّهم عبادك»
📚قاموس الرجال: 1، 624.
✅پاسخ : وعلیکم السلام
این دعا نیست ، نه سند معتبر دارد ( چون خیر ابن عبدالله در عالم متولد نشده است. و ابن عیاش هم قابل اعتماد نبوده است) و نه متن مطابق قرآن ،(چون مخلوق را مطابق وحدت وجود برده به همسایگی خدای متعال !! . که خلاف صریح قرآن است.)
چاپ آن و نشر آن و خواندن آن جایز نیست و نشر آن از غفلتهای بزرگان است ،.
آقای شوشتری و آقای خوئی هم متوجه بی اعتباری آن شده اند و بی اعتبار می دانند. متصوفه در دفاع از آن گفته اند: (( اگر این دعا را ردّ کنیم آن وقت باید نود درصد ادعیه را ردّ کنیم )) .بله !👇👇👇👇
👇👆👇
خوب فرمودند باید بی زحمت خیلی ها را ردّ کنید. و بجای آن در ماه رجب ۷ آیه آخر سوره شعرای را بخوانند. و تامل کنند میلیونها ثواب دارد.
این ۷ آیه قرآن باید اساسنامه برای دعاها باشد ،هر چه در توان دارید این ۷ آیه را به جهانیان معرفی کنید تا دینتان از القائات شیطانی محفوظ بماند.
و تمام هم وغم صوفی مسلکان این است وانمود کنند که مطابق روایت کذب و ضد ثقلین :(( العلم نور یقذفه الله فی قلب من یشاء )) (که رسالت اصلی روایت صددرصد کذب و جعل عنوان بصری غیر موجود است بوده ) اگر دعا کنید شما هم مثل انبیا و اولیا تمام احکام خدا را بدون وساطت انبیاء از خود خدا دریافت کنید. و مثل ابن عربی می توانید جلد دوم قرآن را با عنوان فتوحات مکه دریافت کنید و ثابت کنید بدون جبرئیل شما هم موسی دوم شده کلیم الله شوید. آن وقت اگر قرآن کریم نزولات مکیه باشد کتاب ابن عربی می تواند بشود فتوحات مکیه .!
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit