eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
862 ویدیو
44 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
💠سوال : حضرت آیت الله موسوی دامت توفیقاته سلام علیکم . با عرض تبربک مبعث شریف . سه تا سوال دارم ۱-- استدعا دارم منبع معتبری که محل بعثت رسول الله صلی الله علیه و آله ، را بین رکن و مقام گفته است ، معرفی بفرمایید . ۲- ظاهرا در مورد اینکه اولین آیاتی که بر رسول الله صلی الله علیه و آله نازل شده ، کدام آیات است اختلاف نظر است ، اولین آیات نازل شده کدام است ؟ منبع را معرفی بفرمایید . ۳- در کدام شب قدر ، قرآن بر پیامبر نازل شده و چه مقدار از قرآن بر پیامبر در شب قدر نازل شده است ؟ با تشکر . ✅پاسخ : وعلیکم السلام --۱-- در کتاب تفسیر راهبردی نقل کردیم که کنار مقام ابراهیم علیه السلام . --۲-- به احتمال قوی سوره مزّمّل . منبع در خود سوره است (( سنلقی علیک قولاً ثقیلاً)) --۳-- فقط چند آیه .منبع در خود قرآن (( ولا تُحرک به لسانک لتعجل به )) کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : فرق ۸ با ۹ چیست؟ ✅پاسخ : نتیجه ۱۸ = ۹+۹ و ۱۸ همان ۸+۱=۹ است. اما ۸+۸ =۱۶ و ۶+۱ =۷ که هرگز ۸ نمی تواند خود را ببیند ولی ۹ همواره از خود جدا نمی شود ۳۶ + ۳۶ = ۷۲ و ۷۲ یعنی ۲+۷ = ۹. تا روز قیامت . ۷۲+۷۲ = ۱۴۴ و ۴+۴+۱=۹ اما ۱۶+۱۶ = ۳۲ و ۳+۲ = ۵ پس ۸ در حال فرار از خود و ۹ محافظ خود . ماه رمضان ماه نهم است . وکذا آیات و معجزات موسی . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام علیکم، نظر معظم له در مورد نجاست سگ این است که سگ نجس العین نیست؟ بحث استدلالی و روایی اگر ھست لطفاً بفرسید ✅وعلیکم السلام در هایلایت اینستاگرام تفصیلش آمده سپس در تحقیق موضوعی نیز در مشکات موارد زیر مکرراً منتشر شده است : --ادمین-- ➖➖➖➖ 💠سوال : آقای جواد ابوالقاسمی نقدی بر نظر شما در مورد عدم نجس العین بودن سگ دارند پاسخ می خواهد اطلاع دارید؟ ✅پاسخ : بله دیدم اولاً اگر این ده سوال ما را ببیند خود متوجه می شود که بهترین جواب او همین نقد خود او است .این ده سوال را بدهید تا ابد ساکت می شود. ثانیا اگر ایشان دنبال وقوف بر استدلال ما بود در هایلایت اینستاگرام به مفصل ترین استدلال ما پاسخ می گفتند ثالثاً اگر با نقل یک خبر به جنگ یک کلیپ ۴۲ ثانیه ای ( و دارای ماهیت خبر و نه استدلال) رفتن اثبات حق است من ترجیح می دهم او پیروز این میدان شوند. رابعاً چهره کسانی را در این کلیپ نشان می داد بعنوان منحرفین ،اتفاقا فقط بنده حقیر در مقابل صاحبان آن چهره ها دهها سال با بحث و مناظره ایستاده بودم در آن سالها همین طیف کنار کدام سفره بودند ؟👇 این ده سوال را بپرسید ۱-- در طول فصل تابستان سگها در داخل زاغه ها و یا در دهنه و ورودی زاغه ها می خوابند و در حین ورود از نهرهای کوچک وسط کوچه ها عبور کرده و با پای خیس و نجس وارد زاغه می شوند و داخل زاغه هم محل تابش آفتاب نیست. و آن نقطه از زاغه ها روزانه محل عبور هزاران گوسفند است ،آیا فضای زاغه ها پاک است یا نجس ؟ هر پاسخی بگویند محکومند ، اگر بگویند پاک است ، نظر ما را تایید کرده اند، و اگر بگویند نجس است تمام سرگین زاغه ، تمام بدن گوسفندان ،تمام لباس انسانهای مرتبط با آن اشیاء نجس است ،و در زندان اصل کل شی طاهر محبوس خواهند شد.. ۲-- در تمام دنیا ( که در منظر و مرآی میلیونها مسلمان بیش از صد میلیون مصداق دارد) سگها دقیقا دم درب ورودی خانه صاحبشان میخوابند و غذای خود را در همان دم درب می خورند، و در طول فصل زمستان و بهار در زمان بارانی معبر خانه ها با پا و بدن سگان نجس می شود و در حین نجس بودن صدها بار و یا صدها نفر از همان دم درب و در همان لحظات بارانی و خیس بودن وارد منزل می شوند. آیا معبر و منزل نجس است یا پاک؟ هر پاسخی بگویند محکومند ،اگر بگویند پاک است پس حق با ما است، اگر بگویند نجس است پس کل کف خانه ، اثاث طرف تماس خانه . کفشهای اهل خانه ، و سپس تمام امکنه مرتبط با آن نقاط نجس است ، این تیر خلاص بر اصل کل شی طاهر. و تزریق عسر و حرج است و محکوم است. ۳-- در سراسر جهان در نیم کره شمالی طرف شمال دیوارها و تمام اشیاء بلند دارای سایه شمالی و در نیمکره جنوبی طرف جنوب دیوارها، و اشیآء بلند دارای سایه جنوبی در فصل تابستان منطقه، محل استراحت سگان است بخاطر فرار از گرما ،و این کناره دیوارها در زمان بارانی با آب باران جدا شده از بدن سگان خیس می شود و الی یوم القیامه هم آفتاب نمی بیند تا با تابش خود پاکش کند. بعلاوه سگان با پای خیس وارد آنجا شده و نجس کرده می خوابند. خب بفرمایند طبق چه عاملی محل استراحت سگان با بدن خیس پاک است؟ پاسخ ندارند و مثل پاسخهای سابق گرفتار می شوند. ۴-- محل رصد دشمن توسط سگان شبها در روستاها روی نرم و پنبه ای (( تایاها )) انبار علوفه است ( تایا محل تجمیع هزاران بسته علوفه زمستانی است که گاهی تا ۱۵ متر ارتفاع دارد) در طول شش ماه بارانی تمام این هزاران بسته علوفه توسط آب بدن سگان خیس می شود و سپس توسط دست کشاورز این بسته های علوفه خُرد می شود و توسط دستان کشاورزان به گونی های مخصوص ریخته می شود و به تمام آخُر حیوانات توزیع می شود ،و طول شش ماه بارانی تمام مردم با تمام این علوفه خیس شده با آب عبور کرده از بدن سگان تماس می گیرند . خب! این مخالفین نظر ما را تعقیب علمی کنید آیا تمام تایاها ، تمام علوفه ، تمام دستان و ظروف کشاورزان مرتبط با آن علوفه ، تمام مکانها، و آخوُرها نجس است؟ اگر بگویند بلی ، در این صورت در زندان عسر وحرج و اصاله الطهاره گرفتار خواهند شد، و اگر بگویند نه نجس نیست تسلیم حق شده اند. ۵-- در شش ماه فصل باران ، در ییلاقها سگان در مقابل درب چادرها می خوابند و همواره در وسط چادرها در حال ایاب و ذهابند و گاهی یک ماه زمین خیس است و یک روز آفتاب نیست. آیا همه ورودیهای چادرها در ایام بارانی پاک است یا نجس ؟ هر جوابی بدهند محکوم دو صورت مذکورند یا گرفتار عسر محکوم و یا گرفتار نظر ما که از نظر آنها محکوم است. ۶-- در طول سال سگان گله با گله در حیاط با هم می خوابند ،در طویله با هم هستند ،در کوچه با هم اند، در سر چشمه ها با هم اند پستان گوسفندان و گاوها وقتی می خوابند با همان زمینی در تماس دائمی است که پا و شکم سگان در تماس است. ادامه دارد👇
👆👇👆 در جلو چشم همه از صبح تا شب بدن سگان با بدن گوسفندان در تماس دائمی است، وقت باران هر دو طرف چه سگان چه گوسفندان بدن خود را برای خشکاندن تکان شدید میدهند و تمام قطرات آب تا ۵ متری اشیاء دیگر را خیس می کند.👇 آیا حکم طهارت و نجاست چه می شود؟ هر جوابی دهند گرفتار آن دو محذور فوقند. راه فرار ندارد. ۷-- در تمام مناطقی که در آمدشان شکار از طریق سورتمه است . تمام حیاطها، کوچه ها، ایوانها، بازارها، میادین شان محل تماس دائمی پای سگان است ، و تمام جاده ها زیر پای سگان است و در طول سال هم خیس و برفی است. شما مخالفین نظر ما را با این سوال تعقیب کنید چاره ای جز فرار ندارند یا باید بگویند همه چیز نجس است و یا بگویند طاهر است در هر دو صورت محکومند. یادر زندان عسر و یا در زندان طهارت. ۸-- در سراسر جهان اسلام در فصل باران سگان شبها بازارهای خالی از مردم را زیر پای خیس خود می گذارند و داخل بازارها هم آفتاب نمی بیند، آیا کف تمام بازارهای مسلمین نجس است.؟! هر جوابی بگویند در یکی از دو زندان فوق محبوس خواهند شد. ۹-- در مناطقی مانند چمن قدیم سلطانیه حدود ۵۰ کیلومتر در ده کیلومتر چمن خیس است ،و محل زندگی هزاران نفر انسان و صدها قلاده سگ، و در طول سال هم زمین خیس است ، حالا آیا کل چمن هزاران هکتاری سلطانیه نجس است؟! هر پاسخی دهند در یکی از دو زندان محبوس خواهند شد. ۱۰-- در روستاهای کل دنیا در زمان باران شدید سقف بامها چکه می کند و یکی از محلهای اجتماع سگان هم همان پشت بامها است. آیا تمام داخل خانه ها نجس است؟! هر جوابی دهند گرفتار یکی از دو زندان فوق خواهند شد. این ده سوال است فقط از ده مصداق ،و الا مصادیق مسئله به صدها مورد می رسد. پس نظر روایات این است چون دهان سگ دارای آلودگی خاص و خطرناک است . از تماس با سگ اجتناب کنید، نه این که نجس العین است. نجس العین که دهانش ۷ برابر نجس تر از مقعدش که نمی شود. حصر تعفیر بر دهان سگ آن هم در حصر دوم بر تماس خاص با ظروف ربطی به نجس العین بودن سگ ندارد. و روایات ناظر به لزوم اجتناب از آلودگی دهان سگ است ، و دلیل بر نجس العین بودن سگ نیست. ➖➖➖➖➖ 💠سوال : طبق اطلاع ، شما از بعضی از فضلای مخالف نظر شما درباره عدم نجس العین بودن کلب سوالی کرده اید سالهای متمادی است از احدی پاسخ نیاورده است می توانیم بپرسیم کیست؟ و سوالتان چیست؟ ✅پاسخ : پرسیدم --۱-- شیر --۲-- ببر --۳-- پلنگ --۴-- کفتار --۵-- گرگ بطور متوسط بیست سال عمر میکنند، و بطور متوسط روزی یک بار میته و نجس می خورند و دهانشان و بدنشان نجس می شود و در این بیست سال حمام هم نمی روند و طبعا در طول عمرشان ۷۳۰۰ بار با نجس تماس قطعی دارند بدون تطهیر . حالا اگر من با دست خیس به بدن و دهان قطعیُ النجاسه آنها دست بزنم نجس می شود یا نه؟ از سال ۱۳۶۴ تاکنون رفته اند پاسخ بیاورند. ولی نرسیده اند. قریب به چهل سال !! هرگز قادر به خروج از چاهی که کنده اند ندارند چرا که اگر بگویند دست من نجس می شود دلیل شرعی اش کو؟! و چه کسی بدن این حیوانات را از تحت عام کل شی طاهر در آورده؟! با کدام دلیل؟! بعلاوه اگر بگویند نجس است پس فرقش با بدن سگ چیست و با چه دلیل شرعی ؟! و اگر بگویند پاک است دلیل شرعیش کو؟ که بگوید متنجسات قطعی پاک است.!؟ و از روایات و فتاوای فقها دلیل آورد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : چرا مردم دین گریز شده اند؟ ✅پاسخ : چون دین خالص و واقعی را ندیدند. پس دین گریز نیستند بلکه : مَن گریزند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام علیکم از معظم له بپرسید، نظر مبارکشون در خصوص علم امام رو بفرمایند . نفی علم غیب از امام ضروری است و اگر علم غیب رو به ایشان نسبت بدهیم دچار غلو شدیم یا خیر؟ ✅پاسخ : وعلیکم السلام --۱-- آیه ۱۸۸ سوره اعراف از قول رسوال خدا فرمود : من علم غیب بلد نیستم (( لوکنت اعلم الغیب لاستکثرت من الخیر)) پس این امر قطعی است که علم غیب امام بدون اتصال به علم غیب خداوندی نه در قرآن ریشه دارد و نه در سنت ِمنقول از عترت. --۲-- در سوره بقره آیه ۱۲۰ و ۲۴۷ و آل عمران آیه ۶۱ و اعراف ۷ و هود ۱۴ و رعد ۳۷ و۴۳ و مریم ۴۳ و نمل ۴۰ و عنکبوت ۴۹ و دخان ۳۲ می رساند علم های انبیا و اوصیا متصل به تعلیم خدای متعال است. این علم معصومین علم غیب متصله است . و علم غیب انکار شده در آیه ۱۸۸ اعراف علم غیب مستقل است . --۳-- علم ائمه اطهار شهودی است ولذا تمام واژه های اشهاد ، شهید و شهدا در قرآن یعنی امام شاهد اعمال امت . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : دلیل صریح قرآنی برتری علی بر عمر چیست؟ ✅پاسخ : (( یا ابتی ! انی قدجائنی من العلم ما لم یاتیک فاتبعنی ،)) (سوره مریم /۴۳) ابراهیم علیه السلام به آذر گفت : پدرم ! علمی به من داده شده که به تو داده نشده بنا بر این از من تبعیت کن! پس اولاً : دلیل برتری ابراهیم بر آذر علم است و ثانیاً : برتری در علم دلیل وجوب تبعیت بی علم از باعلم است. و ثالثا : کل اهل سنت معترفند علی از عمر اعلم بود . پس واجب بوده عمر از علی تبعیت کند که علیه علی کودتا کرد . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام و عرض ادب چند سوال دارم. ۱.چرا اگر پدری فرزند خود را بکشد قصاص نمی شود. ۲.اینکه هرگاه مردی همسر خود را در حال زنا با مرد اجنبی مشاهده کند می‏تواند در همان حال آنان را به قتل برساند بر چه اساسی است. ✅پاسخ : وعلیکم السلام ما ثابت کردیم قتل در فراش مشروع نیست. چون روایت ناقل آن سند ندارد . بعلاوه بر خلاف قواعد فقهی است. چون اگر زانی نا بالغ بود و یا زن مجبور بود و یا شبهه بوده قتل حرام است. پس بر هیچ اساسی نبوده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : از نظر استاد طواف در طبقه دوم جدید در مسجدالحرام و رمی جمره از طبقه دوم ،آن هم جمره ای که بیش از ده برابر زمان رسول الله (ص) بزرگتر و مرتفع شده کافی است؟ پاسخ : در سال ۱۳۸۰ یک معین روحانی در کاروان حج آذربایجان فوت کرد بنده را بجای وی اعزام کردند و مشرف به حج شدم . رفتم مسجد الحرام دیدم حدود۴ میلیون حاجی را مجبور کرده اند در مطاف بین کعبه و مقام ابراهیم که حدود ۱۳ متر است طواف کنند. اما در حین طواف از شدت تراکم انسان هیچ کس در فکر چیزی نیست جز کوشش برای نجات خود از مرگ! نه تمرکزی ، نه وقاری ، نه ذکری ، از طرفی هم هی انسانهای پیر وزیر دست و پا مانده ای است که در می آورند تا نجاتش بدهند. چه بسیار زنان جوانی است بیش از بیست دقیقه تا ۴۰ دقیقه وسط مردان گیر کرده توان خروج ندارد. پس از طواف برگشتیم به هتل گفتم من به شما تعلیم نمی دهم تا بفرمائید خلاف فتوای مرجع من است . اما ببینید من پس از این از بیش از بیست تا سی متر دورتر از کعبه طواف می کنم و ورود به اطراف بیت بخاطر اهمیت جان حجاج منع می کنم حالا خود دانید. رفتیم به منی ، تا من به شیطان ۷ تا سنگ بزنم مسلمین آن طرف جمره به سر من ۷۰ تا ۱۰۰ تا سنگ ردّ شده از شیطان زدند. دیدم عملاً بر عکس نظر شرع مقدس ، این سنگ شیطان است که ده برابر بیش از شیطان به حاجی می خورد.!! و با یک سنگ سیصد گرمی دندان علی رسولی روحانی حج اردبیل را شکستند. گفتم حالا شد ، گفت چطور !؟ گفتم آن حاجی که بجای شیطان تو را زده خیال می کند شیطان را زده است پس تقبل الله !! . برگشتیم به چادر گفتم باید هم جمره بزرگتر شود و هم اطرافش چند طبقه . چهارچوبی که رسول خدا در محدوده طواف و جمره تعیین کرده بوده برای مسلمانان محدود آن عصر بود و نه برای ۴/۰۰۰/۰۰۰ نفر امروز. تمام روحانیون موضع مخالف گرفتند ، اما سعودی ها فهمیدند که باید ، هم مطاف وسیع تر شود و هم اطراف جمرات . اتفاقاً بزرگترهم کردند.. و نظر ما کاملاً عملی شد . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام علیکم و رحمت الله و خدا را شاکرم که عالم با عمل همچون حضرتعالی چراغ راهم است از خدا توفیق روز افزون برای شما آرزومندم آیا زیارت وارث و امین الله سندیت دارد یا خیر متشکرم ✅پاسخ : وعلیکم السلام اگر حتی انقطاع سندی هم داشته باشند محتوای کاملا ًگواه صحت کامل هر دو زیارت است. و محتوای مطابق منطق قرآن است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله --۲۸۰-- در فضای فقه موجود مطلب چنین طرح شده است :(( اگر زنی در احرام عمره تمتع در وسط طواف حائض شد، اگر پیش از شوط چهارم باشد کل طواف باطل است. می رود بیرون از مسجدالحرام وقتی پاک شد غسل حیض کرده بر می گردد طواف را از اول شروع می کند .و اگر حدوث حیض پس از تکمیل شوط چهارم شد (و در حقیقت پس از اکمال سه و نیم شوط ) باز می رود بیرون از مسجد الحرام پس از طاهر شدن و غسل حیض بر می گردد باقی طواف را از نقطه قطع شده تکمیل می کند .و همه این فرض ها در جائی است که زن فرصت رسیدن به اعمال حج تمتع را دارد، مثلا اگر این حادثه در ماه شوال و یا ذی قعده اتفاق افتاده باشد چنین عمل می کند. اما اگر ایام حج نزدیک است مثل ایامی که اگر صبر کند تا از حیض پاک شود دیگر در ظهر نهم ذی الحجه به عرفات نمی رسد باید به محض دیدن خون حیض در طواف آنرا رها کند و از مسجدالحرام خارج شود و با همان احرام عمره سعی کند و تقصیر کند و از عمره تمتع خارج شود ، سپس در همان مکه محرم شود به احرام حج تمتع ( چون عمره در عالم فرض فعلاً تمام است بخاطر این که بیش از نصف طواف و کل سعی را انجام داده و تقصیر کرده و از احرام عمره تمتع خارج شده است) سپس برود وقوفین و بعد حرکت کند به سوی اعمال منی و برگردد به مکه تا باقی اعمال حج تمتع خود را تمام کند. منتها به محض رسیدن به مکه اول طواف ناقص عمره تمتع قبلی خود را اکمال کند سپس باقی اعمال حج تمتع خود را انجام دهد. )) ما در اینجا عرض داریم اولا آن چهار روایت دال بر جواز اکمال عمره ( اگر حدوث حیض پس از شوط چهارم باشد) پس از اعمال وقوفین و منی ضعیفند . ثانیاً خبر ۱ باب ۸۴ ابواب طواف پس از سعی سخنی از تقصیر و خروج از احرام عمره ندارد. و صریحا می فرماید با همان احرام عمره برود به سوی اعمال حج.!! و در خبر ابی صالح خبر۲ نیز نه سخن از تقصیر و خروج از احرام عمره هست و نه تفکیک بین ماقبل شوط چهارم و بین ما بعد آن ، بعلاوه نمی فرماید عدول به حج افراد هست یا نه! می گوید باید در همان حال محرم به احرام حج شود.!! و همین ابی صالح در خبر۳ نیز سخنی از تقصیر و خروج از احرام عمره ندارد می فرمایند وقتی زن حائض شد فقط سعی کند! و طوافش بماند به پس از حج بدون تصریح به عدول و عدم عدول . مشکل دیگر این که در خبر۲ باب ۸۵ که خبر احمد ابن عمر ثقه است می گوید در وسط سعی هم حکم همین است.! که قطعاً در سعی طهارت شرط نیست.! و مشکل دیگر این که در خبر۳ این باب۸۵ می گوید اگر از نصف هم کمتر باشد علامت بگذارد بعد از حیض باقی اشواط را اکمال کند که درست نیست! و در خبر ۴ بر خلاف آن در بیش از نصف اشواط را قابل اکمال می داند!! و در ذیل خبر۱ باب ۸۶ آمده اگر ۴ شوط کرده باشد اصلا اکمال هم نمی خواهد. و در خبر مرسل ۲ باب ۸۶ سخن از بین صفا و مروه دارد ! معلوم نیست یعنی چه؟ . پس به نظر قاصر حقیر تکلیف آن خانم فقط این است وقتی دید اگر صبر کند تا طاهر شود و عمره تمتع انجام دهد به حج نمی رسد ،با همان احرام عمره می رود به عرفات و مطابق ضوابط برای حج افراد عمل می کند. وقتی از احرام حج افراد خارج شد عمره مفرده انجام می دهد. و اینکه برود سعی صفا و مروه کند و تقصیر کند از احرام عمره تمتع خارج شود سپس محرم به احرام حج افراد شود و رهسپار شود بسوی عرفات هم احتمال هست تفصیلش بماند به باب طواف. اینک از فضای ترسیم صورت اعمال عمره زن حایض خارج شده برویم به سراغ یک امر مهم که معمولاً در فقه بررسی نمی فرمایند : و آن اینکه حسب بررسی مقدماتی بنده حقیر (و نه حسب بررسی نهائی ) هیچ روایت تفسیری در بین آیات قرآن و هیچ روایتی بین روایات اهلبیت به اندازه روایات تفسیری و روایات فقهی باب حج دست شیطانی و تحریف یهود مشهود نیست !چرا؟! چون احکام حج قطب احکام یهود شکن اسلام است. بلائی که یهود بر سر روایات حج آورده بر سر روایات هیچ بابی نیاورده است! راویان مجهول ، محتوای مجهول ، محتوای متضاد ، سندهای غیر مأنوس. اسمهای نامانوس. همه و همه ریخته بر سر روایات باب حج. !! مرحوم حرّ عاملی هر کاری کرده نتوانسته تنها روایات باب طواف را در کمتر از ۹۳ باب و روایات ابواب مقدمات طواف را در کمتر از۴۶ باب خلاصه کند.!! و تنها برای بیان احکام فقط طواف ۶۶۹ روایات منتشر شده است که در حدود نصف آن باید تحقیق رجالی شود.!! معلوم نیست غرض از آنها چیست ؟ . با بررسی کتاب حج متواضعانه باید گفت فقهای شیعه همواره در جهادی بوده اند که برای هر کدامشان بیش از ۸۰ سال ادامه داشته است. کتب روائی و فقهی فقهای شیعه میدان جهادی بوده است که طول مدت آن برای هر مجاهد بطور متوسط ۸۰ سال بوده است. ادامه دارد 👇👇
👇👆👇 باید بگویم سلام خالصانه ما بر قلمشان، بر قدمشان، بر خاک قبرشان باد. در حج شیطان کتک می خورد. در حج ذبح حضرت اسماعیل تداعی می کند و نه حضرت اسحاق . در حج از ابراهیم تقلید می شود. در حج از حضرت هاجر تقلید می شود. و نه از حضرت سارای . در حج مکه مطاف است و نه بیت المقدس . عید قربان روز تولد اسلام و تسلیم ( ولمّا اسلما) و روز گوساله پرستی یهود است. مبدا توحش وحشیان جهان جهل است و مبدا توحش یهود تکبر ارثی از شیطان و قابیل . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany