باستحضار کلیه اعضای محترم کانال مشکات اهلبیت میرساند:
یک عنصر فاسد و عقده ای ( و تامین کننده خواست سرویسهای جاسوسی امریکا ) افغانی الاصل بنام حسن اللهیاری با بستن یک وال سفید بر سرش و وانمود کردن این که روحانی هستم ده سال است با گرفتن یک آنتن ماهواره ای و اینترنتی از سازمان سیا به فقها و مراجع توهین می کند.و چون بنده از نزدیک قریب یک سال با ایشان در ماهواره اهلبیت بعنوان کارشناس همکاری می کردم ، این فرد خبیث را می شناسم ، هم دشمن فقها است و هم در چنگ سیا ، اساسا اللهیاری طلبه نیست چون پس از 40 روز از زمان سوالات طلبگی 36 گانه من از ایشان هنوز هم قادر نشده حتی به یکی جواب بگوید . باید رابطین داخلی و خارجی ایشان شناسائی شود چرا که گویا اینها ماموریت دارند علمای شیعه را تحقیر کنند . و اینها مزدورانی هستند که امریکا از فعالیت آنها علنا حمایت می کند. آنقدر سرویسهای جاسوسی انگلیس و امریکا بر ایشان مسلط هستند پیش از آن که بنده از تسلط سیا و اینتلیجنت سرویس بر ایشان مطلع شوم حدود ده سال قبل , از طریق تلفن بحثهای خود را از شبکه ماهواره ای در ظاهر بنام《شبکه اهلبیت》و در واقع شبکه بین المللی موردحمایت غرب
منتشر می کردم یک روز جلو چشم همه بینندگان ، ملازاده وهابی در یک برنامه زنده در شبکه توحیدش خطاب به بنده گفت : فلان فلان شده من می دانم تو داری برنامه زنده مرا تعقیب می کنی پس چرا به دروغ در شبکه اهلبیت می گویی از طریق سی دی فلان مطلب را شنیدم؟ درحالی که این مطلب را فقط اللهیاری در سانتیاگوی در غرب امریکا می دانست . که من مطالب ملازاده را تعقیب می کنم، در هر حال با وجود اینکه افراد مرتبط با اللهیاری می دانند او یک فحاش بی سواد است. باز با او ارتباط دارند پس این ارتباط بخاطر مطالب علمی نیست . چون اگر علمی بود وظیفه داشته اند از او بپرسند .
پس پاسخ 36 سوال فقهی موسوی پس از 40 روز چه شد؟
✳️حاصل اینکه چون بنده قریب به یک سال از داخل ایران ، برنامه های ایشان را مشاهده میکردم و پس از شناخت ماهیتش خارج شدم ، متوجه شدم رابطین ایشان واحد های فکری منتشر از سیاستهای محافل فرهنگی مرتبط با سیا هستند اگر چه خودشان ندانند. و باید به مردم معرفی شوند.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال فقهی
حدود ده تُن خرما خشک داشتیم مشترک بین بنده و دوستم که نصفش مال من و نصف دیگرش مال ایشان بود. در یک انبار بوده مگو این دوست من دشمن داشته آمد و به زور نصف خرما را جدا کرد و گفت من این سهم دوست تو را که در فلان روستا است باید ببرم طلب دارم و من گفتم هنوز تفکیک نکرده ایم قبول نکرد و برد و در حقیقت معلوم شد دشمنی کرده و طلب نداشته است.
حالا واقعا بدون رضایت دوستم و بدون نظارت او این مال را تقسیم کرده و برده بحساب دوستم است ؟ و یا چون تقسیم نشده بوده و از سهم مشترک برده از جیب هر دو رفته است؟ و هر دو در باقیمانده آن شریک هستیم؟
البته من هم از ترسم در این تقسیم کمکش کردم.!
✅پاسخ: این همان مسئله بسیار پیچیده است که در جامع المقاصد میفرماید فقهای متعدد آنرا مطرح کرده اند ولی بدون فتوای ، و اظهار نظر از آن رد شده اند. در هر حال مرحوم شیخ در مکاسب میخواهد بفرماید چون این تقسیم بدون رضایت یکی از دو شریک بوده است و تقسیم مشروع با حضور شریک غایب صورت نگرفته بوده لذا از جیب هر دو رفته است ، و اراده ظالم بر اینکه من سهم آن شریک غایب را میبرم نمیتواند تعیین کند آن چه برده مال او بوده است. این نظر شیخ اعظم است.
ولی به نظر من صغرای قضیه متعدد است. یکی از صورتها این است شریک غایب با غیبتش سهم خود را در معرض سرقت قرار داده باشد .و شریک حاضر با حضورش خطر سرقت را منتفی کرده باشد در این صورت چرا ضرر ناشی از قصور و یا تقصیر شریک غایب را شریک حاضر متحمل شود؟!
پس حداقل این فرض باید مستثنا شود و نصف باقی مانده مال شریک حاضر باشد.
و فرض سوم این است که ( مثلا) مثل زمان اربابها ارباب ، یک نفر رعیت را مجبور کرده سهم شریک خود را جدا کند و جدا هم کرده ولی تلف شده آیا چون بدون رضایت شریک بوده از جیب هر دو رفته و در نصف باقی شریک اند ؟ و یا نه از جیب شریک غایب رفته است..؟ به نظر میرسد که شاید بشود گفت اگر اجبار ارباب در حدی عرفا برای شریک حاضر خطر داشته که مسلوب الاختیار شده شریک حاضر مالک نصف باقی است و از جیب شریک غایب رفته است. اما هنوز نمیشود فتوای قاطع داد . چون ظلم ظالم چگونه باعث می شود سهم او (غایب) از نصف باقی مانده سلب شده باشد؟!
چون پیش از تقسیم مشروع ، سهم شریک در تک تک واحدهای خرما وجود داشته . پس چگونه با اجبار ظالم حق او از واحدهای باقی مانده سلب می شود؟! پس تنها چاره مراجعه به حاکم شرع است تا در باره موضوع تحقیق میدانی کند.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام علیکم
حاج آقای موسوی زنجانی با توجه به اینکه حضرتعالی در جریان هستید بعداز شروع بکار شبکه های ماهواره ای و هچنین فضای مجازی عناصری کاملا فاقد رتبه ی علمی حوزوی وارد صحنه شده با نشر اندیشه های خرافی و مخالف عقائد مذهب حقه شیعه جعفری فضای جامعه شیعی را آلوده کرده اند و بصورت جدی و صریح به جنگ فقها و مفسرین و متکلمین شیعه رفته عقاید غلات را با شدیدترین و صریح ترین عبارت منتشر میکنند . نمونه هایی رو عرض میکنم
یکی از اینها اعلام کرده است حضرت ابوالفضل (ع) بدون اذن خداوند شفا میدهد!
و یکی دیگر هم میگوید هیچ یک از ۵۶ روایت اصول کافی را قبول ندارم که دلالت دارد حضرت جبرئیل امین قرآن را به رسول خدا (ص) تعلیم داده است و حتی علمه شدیدالقوی را که ۹۹درصد مفسرین آنرا جبرئیل دانسته اند انکار میکند !
یا نفر سوم اخیرا گفته است《 آیه ۱۸۸ سوره اعراف (قل لا املک لنفسی نفعا و لا ضرا الا ماشا الله ) که در آیه ۴۹ سوره یونس هم تکرار شده است قابل استدلال نیست ! چرا که در این آیات خداوند میفرماید پیامبر ص هیچگونه اختیاری ندارد که در جلب نفعی و یا دفع ضرری اقدام کند مگر اینکه خداوند بخواهد در حالیکه خداوند هیچ فعل و عملی را انجام نمیدهد مگر اینکه رضایت اهلبیت را قبلا به دست آورده باشد 》
این گروههای نو ظهور و فاقد توانمندی علمی , شهید مطهری و علامه طباطبایی را رد میکنند و هیچ مرجعی را برای فراگیری عقاید شیعه قبول ندارند وبه صراحت میگویند تقلید در عقاید لازم نیست در حالیکه تقلید در اصول دین صحیح نیست و باید عقلی باشد.
واینها دائما دعای صنمی قریش را میخوانند و منتشر میکنند که از بعضی از روحانیون سوال کردم میگویند سند ندارد .
میخواستم ببینم نظرتان در مورد این جریان فکری چیست ؟
ضمنا یکی از علما میگفتند عقبه ی فکری اینها بررسی شده که افکارشون برمیگردد به ملارجب و ایشون هم کتابی دارند بنام مشارق الانوار که از ابن عربی گرفته است.
این مطلب چقدر واقعیت دارد ؟
با سپاس
پاسخ :
سلام علیکم
من تمام نحله ها ، فرقه ها، گروهها و جریانات فکری تاثیر گذار متعلق به جهان تشیع را زیر نظر دارم و در حال مطالعه هستم ، و طبعا تمامی مطالب این قبیل مجموعه ها ابتدا تجمیع سپس مستند و بعد از آن اعلام میشود.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال فقهی
برای مردان هم عِدّه وجود دارد که مثل زنان در شرایط خاصی عده نگهدارند و مدت خاصی حق نزدیکی به همسر مشروع خود نداشته باشند؟
✅ پاسخ : بلی مردها در پنج موقع باید عده خاص در مدت خاص و مختلف عده نگهدارند . تفصیلش در روایتی در کتاب نوادر فضل الله راوندی از علمای قرن ششم صفحه 142آمده است،
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
یک اعتراض بجا
چرا در قبال سوال من از اعتبار دعای صنمی قریش سکوت کردید؟!
پاسخ: بخش زیادی از محتوای و مضمون آن دعا همان فرهنگ و قاموس شیعه است اگر چه از نظر سند قوی نباشد .
چندان احتیاج به سند ندارد.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال اعتقادی
راجع به سند زیارت عاشورا توضیحی میخواستم .
✅پاسخ : زیارت عاشورا خون شیعه در رگهای اعتقادی است . و این بنده حقیر درباره سندش و محتوایش در حد یک جلد کتاب 800 صفحه ای مطلب در شبکه های ماهواره ای در یک دهه کامل داشته است .
این زیارت مبارکه پاسخی بوده و هست از سوی اهلبیت (ع) به ابرطاغوت بنی امیه معاویه که کاری کرد مردم تابع سقیفه آیه شجره ملعونه در قرآن را تا آخر قرن اول درباره اهلبیت تطبیق می کردند! و لعن بر امیر الموءمنین (ع) را مطابق آن آیه تبلیغ می کردند!
و اهلبیت هم زیارت عاشورا را تدوین کردند تا امت اسلام بداند مصداق اتم شجره ملعونه بنی امیه و بنی مروان و آن سه《ممهدین برای آنها》هستند. و زیارت عاشورا از نظر بیرونی پرچم سرخ اعتقاد شیعه و از نظر اندرونی خون اعتقادی شیعه در رگهای ایمانی است. در آن فضایی که صدای زیارت عاشورا منتشر می شود آن صدای موج مثبتی دارد که اگر خالص شویم هر بیماری و لو لاعلاج شفا می یابد.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال فقهی
در برج اول نود و هشت یک محموله قالی ابریشمی را به یک تاجر مستقر در دبی فروخته بودم به یک میلیارد تومان که در برج ششم یعنی پس از شش ماه پول بنده را به حساب واریز کند. اما در برج سوم دچار مشکل مالی شدم مجبور شدم به ایشان پیام بدهم که من دنبال سود بیشتر نیستم نقدا از پول من ده درصد کم کن و نهصد میلیون تومان ارسال کن . آیا برای آن تاجر مشکل ربا پیش نمی آید ؟
✅پاسخ : اگر این نوع مشکل موردی و تصادفی باشد نه اشکال ندارد ، در روایات مورد فتوای فقهای عظام آمده مانعی ندارد ، اما اگر دکان باز کند چکهای مدت دار زیادی را از مردم بگیرد و کم کند آن بدترین شکل ربا است.
سوال دوم این است که : من اگر به آن دوستم بگویم نصف یک میلیارد طلب مرا در ماه سوم بدهید اما هیچی کم نکنید منتها آن باقیمانده پول مرا بجای شش ماه پس از نُه ماه بحساب من واریز کنید آیا اشکال دارد؟!
✅ پاسخ: در متون مفتابه روائی اهلبیت فرموده اند مانعی ندارد. یعنی در ارفاق بین طرفین معامله اگر یک طرف در زمان , ارفاق کند و مهلت بدهد و مثلا بگوید بجای شش ماه نصف پول مرا پس از یک سال بیاورید و طرف مقابل هم که مشتری است بگوید من هم مقداری از بدهی خودم را زود تر پرداخت می کنم مانعی ندارد ، و این مربوط به موارد متعارف است.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال فقهی
اگر کم کردن چک نباشد بازار می خوابد ، چه باید کرد با وجود این تورم؟
✅ پاسخ : چون پول واقعی تورم ناپذیر در شرایط طبیعی طلا و نقره است هنگامیکه کم کننده چک ، چک را می گیرد مبلغ آن را با طلا معادل سازی کند تا معلوم شود مثلا این چک معادل بیست سکّه آزادی است ، سپس در سر رسید تاریخ گرفتن چک ، ببیند بیست سکه چه قدر می شود؟! طبعا چهل میلیون تومان ، پس این چک چهل میلیون تومان ارزش دارد که روی آن نوشته شده است . آقای تاجری که چک را میگیرد چهل میلیون بدهد و اگر زمان نقد شدن چک شش ماه است ، این تاجر محترم پس از شش ماه آن مبلغی را از صاحب چک طلب دارد که بتواند با آن بیست تا سکه بخرد ، و چون تورم شدید است ، اگرسکه ها درصد ی گران شده باشد که به مبلغ مثلا چهل چهار میلیون رسیده باشد این تاجر حق دارد چهل و چهار میلیون تومان بگیرد. که معادل ثابت بیست سکه است. چرا که هیچ ارزش اضافی نگرفته است . و اگر بازار ثابت بماند حق ندارد ریالی بگیرد. فقط همان چهل میلیون را می تواند بگیرد .
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال
پس اگر در سر رسید چک طلا گرانتر شده باشد صاحب چک به مقدار گرانی طلا باید اضافه پرداخت کنه ؟
خب اگر ارزانتر شد چه ؟
✅پاسخ: در همان عبارت واضح بود یعنی مستتر نبود چرا که تصریح شده جهت مقابله با تورم این چنین است ، وقتی اقتصاد در حال اوج است و بقول شما ارزش تومان از طلا جلو زده (که تاریخ دو هزار و پانصد ساله و یا پنج هزارساله پول موهنجدارو نشان داده این فرض آن قدر نادر است که به حساب نمی آید) دیگر برای استحاله تومان به طلا موضوعی باقی نمی ماند و این استحاله پول به طلا مانند تیمم است نسبت به وضوء ، هنگامی که آب پیدا شد تیمم باطل است و لذا اگر این فرض نادر عالیجناب اتفاق بیفتد پس طلا از پول عقب مانده و باید همان مبلغ مکتوب روی چک را بدهد . البته توضیح ما در چند سال پیش در این مورد جامع نبوده که این سوال پیش آمده است. پس نظر بنده برای مقابله با تورم است و در فرض سوال تورمی فرض نشده تا نقضی بر نظر بنده وارد شود.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال اقتصادی
اتفاقا در کشور ما هر سال طلا اوج می گیرد 100در 100و گاهی 200 درصد گاهی بیشتر و بعد از چند روز بیست در صد کاهش پیدا می کند !
در ایران ما این سقوط بیست درصدی معمولا تکرار می شود سوال آن برادر اشاره به امر نادر الوقوع نیست . در ایران فعلی روزهای سقوط بیست درصدی طلا پس از اوج دویست درصدی طبیعی الوقوع است .
پاسخ : باز الکلام ، الکلام ، همان عرض بنده کامل است در سقوط بیست درصدی ، چون تورم نیست پس اعتبار چک تابعی از پولی است که روی آن قرار دارد و نیازی ندارد از لباس خود خارج شده لباس طلا بپوشد تا طلا حافظ اعتبار آن شود . طلا مانع از سقوط است اعتبار پول است و نه مانع از ارتقاء اعتبار پول .
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
مشکات اهل بیت (ع)
سوال اقتصادی اتفاقا در کشور ما هر سال طلا اوج می گیرد 100در 100و گاهی 200 درصد گاهی بیشتر و بعد از
سوال به این شکل منظور هست که آیا اگر به فرض , ارزش پول بالا رفت صادر کننده چک میتواند مثل زمان تورم که فروشنده مدعی است باید بمقدار تورم (ارزش طلا) اضافه تر بگیرد ادعا کند که ارزش رقم روی چک بیشتر از طلای زمان صدور چک هست و کمتر پرداخت کند؟
پاسخ:
درود بر شما مطلب را درست گرفته بودم و عبارت جنابعالی در آن عبارت اولتان هم کاملا رسا بود و لذا پاسخ داده بودم در ارتقاء پول از طلا دیگر امضا کننده چک نمیتواند بگوید من که تابع طلا شدم پس به اندازه طلای معادل , میتوانی از محتوای چک من وصول کنی حال چون پول محکی عنه من بیشتر از طلا است . لذا به اندازه اضافه اش برگردان به خودم و به اندازه طلا بردار .چون طلا فقط حافظ از سقوط است و نه مانع ازار تقاء.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال فقهی
باغم را پنجاه میلیون تومان فروخته بودم منتها قرار شد پول آن را پس از شش ماه پرداخت کند. اکنون یک سال است قادر به جمع و جور کردن پول آن نشده است. گفتم پس معامله تمام شده حالا همان باغ را به من بفروش 45 میلیون تومان تا من به حساب شما 45 میلیون و شما به حساب من 50میلیون واریز کنید ، دوستان گفتند ربا است چون اتفاقی نیفتاده جز اینکه شما پنج میلیون ربا خورده اید حالا من چگونه پس از یک سال این همه ضرر ناشی از سقوط ارزش پول و تورم را تحمل کنم ؟
✅ پاسخ: اولا در عصر ما که عصر تورم است به مقدار حفظ ارزش سقوط کرده پولتان اضافه کنید مشکل ندارد و
ثانیا اگر ایشان این باغ را برگرداند به خود شما بفروشد منتها در قبال کالای دیگر و دارای سود برای شما و نه در مقابل پول مشکلی ندارد . و یا در یک معامله دیگر متفاوت الجنس ایشان سود کم بگیرد و یا شما نفع بیشتر در نظر بگیرید .
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit