💠سوال :
سلام و ارادات.
دو سوال: اصطلاح روایت منتقله چیست که چندی است در محافل دانشگاهی از زبان علامه عسکری گفته می شود؟
سوال دوم: روشنفکری دینی چیست و چه پیامدهایی دارد و آیا آثر و برکات هم دارد؟
آیا در تفاسیر هم روشنفکری دینی انجام شده است؟
مثل جریان عقلگرایی و یا تفسیر علمی آیا روشنفکری محسوب می شوند؟
✅پاسخ :
سلام علیکم
یکی از بارزترین موارد اختلاف که حقیر با علامه والا مقام آیت الله حاج سید مرتضی عسکری دارد همین استعمال واژه منتقله است وحدود ده سال است در نوشته هایم مخصوصا در این ۴ ماه اخیر کوشش جدی کردم تا واژه تزریق را رایج کنم و اصطلاح منتقله از فضای علمی خارج شود.
معظم له رضوان الله تعالی علیه با استعمال واژه و یا عبارت (( روایات منتقله)) می خواهد بفرماید روایات اهل سنت در اثر عدم توجه ،و سهل انگاری وارد منابع و فضای شیعه شده ، در حالی که بنده از این تسامح به شدت مکدر وحتی عصبانی هستم ، چرا که برای من با دهها دلیل قطع و یقین حاصل شده ، این انتقال روایات اهل سنت به منابع شیعه نه تنها عمدی بوده بلکه کاملا سازمان یافته بوده است،
در اینجا به مواردی اشاره می کنم:
۱ -- ذبح اسحاق به عنوان یگانه فرزند ابراهیم در تورات با واژه (( یعنی)) بیان شده آن هم پس از اسم بردن از اسماعیل ،!!
🔸 اولا واژه ((یعنی)) نشان می دهد تفسیر برای تحریف است.
🔸ثانیا پس از ذکر اسم پسر اول دیگر دومی یگانه نمی شود پس واژه ((یگانه)) هم تحریف و تزریق است.
۲-- راویان روایات تزریقی و بقول آقای عسکری منتقله مثل جن غایب می شوند. و هیچ رجالی نمی شناسد!!
این نشان می دهد تزریق زیر زمینی است.
۳-- روایات زیاد بی سند در فضل قرائت قرآن که در بحار ج ۹۲ آمده همان روایات دست نخورده کنزالعمال است.!!
مراجعه کنید از شماره ۲۲۵۷ تا ۲۴۸۹ ....
۴-- روایات عده الداعی ، ارشاد القلوب دیلمی ، جامع الاخبار ، معانی الاخبار، امالی شیخ طوسی و بخش زیادی از روایات منقول از کتب بی نام و نشان بحار تزریق اهل سنت است.
۵-روایاتی که در کتاب نکاح و طلاق وسائل الشیعه بر ضد امام حسن (ع) وارد شده تزریقی است و نه منتقله،!
۶-- کتاب نوادر فضل الله حسنی راوندی و مناقب ابن شهراشوب ، حیات القلوب مرحوم مجلسی ،و بخش زیادی از تفسیر قمی و عیاشی و روضه کافی ، و حتی اصول کافی باب فضل قرائت قرآن ، متن روایات متواتر و غیر متواتر اهل سنت است که به اسم شیعه نقل می شوند.
۷-- تفسیر تبیان و شدیدتر از آن مجمع البیان همان تفسیر اهل سنت مخصوصا تفسیر ثعلبی است،
با مختصر چاشنی از : عن ابی جعفر (ع) و عن ابی عبدالله(ع)!!
۸-- از مجموع ۱۱۰ جلد کتاب بحارالانوار حدود ده جلد روایات تزریقی اهل سنت است.!
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
💠سوال :
سلام استاد ، نظر حضرتعالی رو در مورد اختلاف قرائات قران بدانم و آیا این اختلاف قرائات مسیر تحریف متن را هموار نمیکند ؟؟
باتشکر
✅پاسخ :
سلام علیکم در آن حد نیست، بلی در برداشت از مفهوم آیه نوسان ایجاد می کند. اما در حد تحریف نیست.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
💠سوال :
سلام علیکم.
عده ایی میگویند که در نماز می شود به امام معصوم توجه و اورا خطاب قرار داد و در استدلال خود می گویند
معصوم فرموده :نحن اسما الحسنی و امثال العلیا
مگر شما در نماز به غیر از اسما حسنی الهی به زبان جاری و توجه میکنید؟
طبق حدیث فوق حقیقت همه ی اون اسما حسنی اهل بیته
در زیارت جامعه صغیره می خوانید
ومن اعتصم بهم فقد اعتصم بالله
و من عرفهم فقد عرف الله
یه صورت قیاسی منطقی ساده تشکیل بدهید
و اون چندتا حدیث رو به عنوان مواد الاقیسه بزارید.
حد وسط و برهان بدست میاد.
در جواب این افراد چه باید گفت؟
اگر می شود جوابی کامل و پر باشد تا عده ایی از افراد را که این گونه اشخاص به دور خود جمع کرده اند بشود هدایت کرد.
ممنون
✅پاسخ :
این باورها همان باور غلات است . و در عصر ما بخاطر رشد عقلی مردم این قبیل باورها زود منقرض و منقضی می شوند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
💠سوال :
در حوزه علمیه قم دفتری راه افتاده بنام دفتر فقه معاصر ، تلاش می کنند ، با زمان حرکت کنند،
اولا چقدر اطلاع دارید
وثانیا اگر اطلاع دارید چقدر راه گشا میدانید؟
✅پاسخ: اطلاع دارم و دوستان حوزوی ما بالاتفاق مومن و متدین هستند ، و کوشش می کنند با زمان حرکت کنند، اما فاما ، اسلام به منزله لباس است و حوادث و موضوعات به منزله تن انسان، و روحانی به منزله خیاط ،
اول باید موضوع شناس و حوادث شناس باشند، در حدی که از احکام آن مقداری استخراج کنند که متناسب با موضوع و حوادث زمان است و چون حوادث و موضوع شناسی در حوزه اصل نیست لذا مشکل همچنان باقی است. نظر بنده این است اگر برای حرکت حوزه ۲۰ آمپر تشخیص لازم باشد که موفقیت و عدم موفقیت را تشخیص دهد، ده تا آمپر اصلا وجود ندارد،
به همین سبب سرعت قافله زمان بیش از چند برابر سرعت حوزه بوده مدت زیادی است که مردم در تشخیص حوادث زمان خود را بسیار آگاهتر از حوزه موجود می شناسد و مردم بطور قطعی معتقد است دیگر توجه به حرف حوزه به معنای نگاه به عقب و ذنب لایغفر است،
ملت پس از این به هیچ وجه با تغییر یک کتاب اصولی و یا فقهی ممکن نیست منقاد شود، و ممکن نیست سرعت قافله حوزه در حدی زیاد شود که به قافله شلاق و سیلی خورده مردم برسد.
تمام قطعه های وسیله حرکت حوزه فرسوده و غیر قابل تعمیر و تعویض است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
💠سوال :
در تفسیر تسنیم جلد ۱ ص ۳۰۹ نقل می کند :( رسول خدا (ص) در مناجات خود عرضه داشت : رب زدنی فیک تحّیرا. بار خدا یا ،تحیرم را درباره ذات خودت افزون کن) آیا واقعا با آیه لوتعلمون علم الیقین لترون الجحیم جور در می آید ؟!
✅پاسخ: در کره زمین چنین دعائی از هیچ معصومی صادر نشده است و این تزریق تحیّر ناشی از تیه ۴۰ ساله یهود است که توسط یهودیان نفودی بصورت زیر زمینی به کتب ما تزریق شده است و بزرگان توجه نمی فرمایند که فاجعه است. و باید نفوذ این قبیل مجعولات متصوفه اسرائیلی به کتب شیعه را از جنایات صوفیان جعّال حساب کنیم.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
💠سوال :
سلام علیکم. درباره کلاس تعلمی اموات شیعه، برخی نقلها وجود دارد در برخی کتب مثلا یادم هست گویا از علامه شرف الدین نقل منسوبی در یک کتاب ﴿فکر کنم کتاب عنایات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به علما ﴾ خواندم مربوط به اینکه شریف حسنی حاکم حجاز یا مکه سنی بوده ولی آدم خوبی بوده اما علامه ناراحت بوده بعد از مرگ چه بلایی سرش میاد. در خواب پس از مرگ او را دیده که کلاس عقاید شیعه برایش گذاشته اند و گفته فرزندان فاطمه باید با اعتقاد صحیح وارد محشر شوند. البته که اینها از لحاظ سندی معلوم نیست و امثال جعفر کذاب چه می شوند؟
نیز روایت امام رضا علیهالسلام درباره یکی از برادران که معرکه راه انداخته بود و حضرت فرمودند اگر قرار است موسی بن جعفر با آن عبادات به بهشت رود و تو هم فقط به خاطر سببیت سادات بهشت روی که نمی شود. تا آخر روایت.
آیا می توان به سبب منشأ نوری خلقت اهل بیت که ممکن است اثر وضعی آن در سلاله آنها نیز باقی مانده باشد این کلاس تعلیمی را پذیرفت؟
مانند آنچه در روایات درباره کلاس تعلیمی اطفال و صبایای غیر بالغ مرده گفته شده که توسط ابراهیم علیه السلام تعلیم داده می شوند؟
✅پاسخ :
سلام علیکم تربیت اطفال شیعه توسط سارای همسر حضرت ابراهیم(ع) توسط جریان خاصی برای کوبیدن هاجر است. و جهتگیری اسراییلی دارد و کلاس پس از مرگ خلاف صریح دهها آیه قرآن است .((لم یلبثوا الا عشیه او ضحیها))
و هیچ روایت معتبری ندارد. و خواب افراد عادی در باور دینی حجیت ندارد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
صوفیه و تقدیس ابلیس
۱۲-حلاج (متوفی ۳۰۹) اثر گذار ترین صوفی است که بی پرده در باب تقدیس و تمجید از ابليس سخن گفته است و دیگر مشایخ تصوف، در ابلیس شناسی همگی راه حلاج را پیموده اند. تاریخ تقدیس ابلیس به طور رسمی، صریح و بی پروا از حسین بن منصور حلاج آغاز می شود. حلاج که به عنوان قهرمان دفاع از ابليس شناخته می شود فصلی از کتاب طواسين خود را به موضوع ابليس و تمجید از او اختصاص داده است.حلاج که با اطمینان می توان گفت شیطان پرستی بزرگ در میان جماعت صوفیه بود، کار را به جایی رساند که ابلیس یگانه مظهر شرارت در عالم هستی را هم ردیف پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله یگانه مظهر بندگی و رحمت قلمداد کرد و اینگونه رسالت حسن بصری را در پیش گرفت.(رجوع شود به کتاب مصائب حلاج نوشته لویی ماسینیون)
شاید این سخن امام هادی علیه السلام در وصف صوفیه که آنها را هم پیمان شیطان (حلفاء الشياطين) معرفی می فرماید ، اشاره به همین مبنای آنها در تقدیس ابلیس داشته باشد.1️⃣
حلاج می گوید :
صاحب من و استاد من ابليس و فرعون است. به آتشش بترسانیدند ابليس را، از دعوی بازنگشت. فرعون را بدریا غرق کردند، و از پی دعوی باز نگشت.2️⃣
حلاج معتقد بود که تنها دو جوانمرد در عالم وجود دارد : ابلیس و پیامبر اکرم[صلی الله علیه و آله]3️⃣
این سخنان از حلاج و حلاجیان غربی همچون لویی ماسينيون و هنری کربن که کمر بر انهدام اسلام و تشیع بسته اند تعجب ندارد، تعجب از کسانی است که امروزه او را شهید راه الهی می دانند و تمام همت خود را صرف طرفداری از تصوفی کرده اند که ستون و قواعد آن بر پایه تقدیس ابلیس پایه گذاری شده است ! اما کار به اینجا خلاصه نمی شود و تخریب چهره ی پیامبران در مورد پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله خلاصه نمی شود همچنانکه حلاج در رابطه با دیدار ابلیس و حضرت موسی علیه السلام می گوید : موسی با ابليس در عقبه طور به هم رسیدند. موسی گفت: چه منع کرد تو را از سجود؟ ابليس گفت: دعوى من معبود واحد را و اگر سجده کردمی آدم را مثل تو بودمی؛ زیرا که تو را ندا کردند و یکبار گفتند: أنظر الى الجبل بنگریدی (فوری برگشتی) و مرا ندا کردند هزار بار «اسجد لأدم» و سجده نکردم.4️⃣
دعوی تو گر تمام بودی
برگه نظرت حرام بودی
صد بار ندا بر آمد آن دم
مایل نشدم به سوی آدم
همچنین می گوید : درباره احوال عزازیل (همان ابليس) سخنانی است یکی از آن سخنان این است که او در آسمان داعی است و در زمین داعی است. در آسمان فرشتگان را دعوت می کرد و نیکی را به آنان نشان می داد . و در زمین انسانها را دعوت می کرد و زشتیها را به آنان نشان می داد.
بدین ترتیب حسین بن منصور حلاج با تابو شکنی و خرق اجماع بی سابقه در جامعه اسلامی، راه را برای مشایخ خود یعنی احمد غزالی و عین القضات همدانی هموار ساخت تا با ریخته شدن خون او، دیگران بتوانند به راهش ادامه دهند و این دیدگاه را هر چه بیشتر در جامعه بسط و نشر دهند.5️⃣
📚منابع:
1️⃣سفینة البحار و مدینة الحکم ج۵
ص۱۹۹/شیخ عباس قمی/ناشر:اسوه/قم
2️⃣مجموعه آثار حلاج ص۲۳۲/حسین منصور حلاج/محقق:قاسم میرآخوری/ناشر:انتشارات شفیعی/تهران۱۳۸۶
3️⃣تمهیدات ص۲۲۳/عین القضات همدانی/ناشر:انتشارات منوچهری/تهران۱۳۷۳
4️⃣مجموعه آثار حلاج ص۵۲/حسین منصور حلاج/محقق:قاسم میرآخوری/ناشر:انتشارات شفیعی/تهران۱۳۸۶
5️⃣همان ص۵۴
#عرفان_تصوف
#حسین_منصور_حلاج
#تقدیس_ابلیس
💠سوال :
چه نظری دارید؟ 👆👆
✅پاسخ: نزدیک به یک دهه است بنده در این قنوات و شبکات ماهواره ای در ضمن دهها ساعت موضع خودم را با نقد و افشای تصوف روشن کرده ام که تصوف توسط اهل کتاب برای مسیحی سازی مسلمانان ، جعل شده است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
💠سوال :
در تفسیر تسنیم جلد ۱ ص ۳۵۵ روایتی از رسول خدا(ص) نقل می کند که مطابق آن اگر انسان یک بار بگوید الحمدلله آن قدر بُرد دارد می تواند در قبال هدیه کل عالم برای یک انسان ، برای خدا کافی باشد، یعنی یک بار حمد گفتن بس است در قبال هدیه کل نعمت های عالم، به یک انسان!! روایت این است :( لوان الدنیا کلها لقمه واحده فاکلها العبد المسلم ثم قال: الحمدلله لکان قوله ذالک خیرا من الدنیا وما فیها )!
چه تفسیری از این روایت دارید؟!
💠پاسخ:
🔹اولا این روایت از جیب کسی خارج شده بنام احمد ابن عبدالمنعم ابن نصر، اگر شما بین انسانها و یا بین اجنّه ، چنین موجودی را پیدا کردید به این حقیر معرفی کنید که ما بین اجنه هم پیدا نکردیم که اسامی بعضی از اجنه را داریم.
🔹ثانیا در سند این خبر به اهلبیت توهین شده چون امام صادق شده راوی و جابر شده مروی عنه ،!
🔹ثالثا این روایت خلاف قرآن است که می فرماید : تمام موجودات قادر نیستند معادل نعمت خدای متعال حمد و شکر کامل کنند.
🔹 رابعا ناقل آخری ابومفضل شیبانی است که نجاشی گفته ورئیت جل اصحابنا یغمزونه و یضعفونه و
ابن غضایری گفته وضاع ، کثیرالمناکیر وووو
یعنی فاقد حداقل اعتبار، بنده حقیر،، هم تاکید می کنم و هم تکرار:
بخش اول از روایات تفسیر تسنیم اصلا روایت نیست. مولف معظم دامت برکاته خیال فرموده روایت است که قبلا مصادیقش گذشت.
بخش دوم : مال اهل سنت است، که خیال فرموده حجت است،
بخش سوم خلاف صریح قرآن است که معظم له فرصت تامل نداشته .و این تفسیر ابتدا باید از این سه نوع روایات نا محرم به اسلام پاک سازی شود، سپس وارد فضای حوزوی شود.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
💠سوال :
در تسنیم جلد ۱ ص۳۶۲ روایت بی سندی را از امام صادق (ع) درباره علت چهار گوشه و مربع بودن کعبه نقل می کند و نتیجه می گیرد
۱-- کعبه
۲-- بیت المعمور
۳--عرش خدا
۴-- تسبیحات اربعه روی چهار رکن است.
و همه بخاطر تسبیحات اربعه ،،
چهار گوشه شده اند. چقدر صحیح است؟
✅پاسخ: این روایت ابتدا روایت نبوده بلکه در کتابهای مربوط به اعداد بعنوان حرف عرب نقل می شده و واژه ((رُوِیَ)) در کتب قدیم روی این روایت بوده سپس یک امام صادق(ع) اضافه کردند سپس تزریق کردند به کتب شیعه ،
مراجعه کنید به کتاب شیخ بلعید محاسن بنام ((الرقم سبعه ))
صفحات ۳ تا ۸ .
توجه کنید واژه های : ((رُوِیَ)) و ((رَفَعَهُ)) و ((فی بعض کُتُبِ اصحابنا)) ((روای مرسلا)) و ((روای مرفوعا))
۵ منفذ منحوسی بوده اند که اسرائیلیات ، اکاذیب ، مجعولات، خرافات، و تخریبات از این ۵ منفذ منحوس زیر سایه سهل انگاری بعضی از بزرگان به درون کتب دینی مسلمین و شیعه به صورت ماهرانه تزریق شد و اکنون در تسنیم در ج ۱ ص ۳۶۲ از آن ((رُوِیَ)) مربوط به عرب بعنوان :
((کلام بلند امام صادق)) تعبیر شده است.!!
🔺 اینک ما در کتب روائی مان تخمینا" و تقریبا بیش از هزار قصه اسراییلی داریم با عنوان (( رُوِیَ )) تزریق شده و بیش از هزار قصه جعلی داریم با عنوان ((رَفَعَهُ)) تزریق شده، در منابر هم حرف اول مال آن دو هزار روایت مجعول و تزریقی می باشد.!
در منبر که زبان رسمی دین و مذهب است باید احتیاط بیشتر شود ، اما اوضاع بعکس است. در همین قم یک منبری که بنده هم حضور داشتم نقل می کرد : علی (ع) هر صبح پیش از خواندن یک جزء تورات دست به سیاه و سفید نمی زد.!
دست مریزاد حوزه !!
کاروان آهسته ران هر چه داریم بر باد می رود.!
با وجود خطر این قبیل از دوستان پرورش یافته در فضای بی خبری ، نیاز به احساس خطر از اسرائیل تربیت یافته در دانشگاه با خبری نداریم .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
💠سوال :
در تفسیر شریف تسنیم مولف معظم دامت برکاته در ج ۱ص ۳۳۸ دعائی نقل می کند سپس در پاورقی می نویسند دعای عرفه
دعا این است :( الهی ....انت الغنی بذاتک ان یصل الیک النفع منک فکیف لاتکن غنیا عنی؟! ) چه نظری دارید؟
✅پاسخ: از بخش ملحقه سید ابن طاووس است، که مال صوفی ابن عطاالله اسکندرانی است. و از دعای عرفه محسوب نمی شود .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
💠سوال :
سلام علیکم
لطفاً از حاج آقا موسوی زنجانی درخواست کنید منابع روایی معتبر را معرفی نمایند تا استفاده کنیم
✅پاسخ :
سلام علیکم کافی را با شرح مرآه العقول و وافی مطالعه فرمایید و من لایحضر را با روضه المتقین مطالعه کنید و تهذیب الاحکام را با ملاذ الاخیار مطالعه کنید نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و احتجاج طبرسی و کتاب سُلیم و کتاب دعای ندبه و مواثیقه من الکتاب والسنه و ارشاد مفید و المحکم و المتشابه و تنزیه الانبیای سید مرتضی و الحیات استاد محمد رضا حکیمی .
و در درجه بعدی توحید صدوق و عیون و اخبار صدوق و امالی صدوق و الجمل مفید و کشف المحجه سید ابن طاووس در هر حال در تمام این ها علی رغم دقت مولفین عظیم الشاءن باز روایات ضعیف هست.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
💠سوال :
در تفسیر تسنیم ج ۱ ص۴۲۷ روایتی درباره حجاب شدن مخلوق بین خدا و مخلوق و در ص ۵۱۰ راجع به کیفیت ورود و خروج انسان به آتش جهنم دو روایت نقل می کند که کمی سنگین است .
✅پاسخ:
اگر سر محتوای آن دو روایت تصالح و تسلم شود بر سند آنها تسالمی نخواهد بود چون اولی از علی ابن عباس بی سر و پا و یعقوب ابن جعفرالجعفری مجهول است. بعلاوه تعلیقچی بحار هم این حدیث را از غرائب حساب کرده،
دومی از سُّدی که ( علی عهده جوهری) شراب فروش زیر پوشش مقنعه فروشی مقابل باب سده مسجد کوفه و طبق تحقیق بنده تدوین کننده حدود۷۰۰ حدیث اسراییلی بعنوان احادیث رسول خدا (ص) با همدستی مُّره همدانی است. !.
➖➖➖➖➖➖➖
💠سوال :
در جلد ۱ و ص۵۱۳ تسنیم، روایت باریکتر بودن پل صراط از مو و بُرنده تر شدن آن از دم شمشیر را مطرح فرموده چقدر درست است؟
✅پاسخ: با وجود اینکه در متون اهل سنت هم آمده مانند خبر ۳۹۰۳۶ کنزالعمال لکن به شدت ازسوی علمای اهل سنت تضعیف شده و مردود است.
در کتب شیعه هم یک طریقش مال ابوحمزه بطائنی کذاب است یک طریقش مال عمرو ابن عثمان جابرالهمدانی است که در بحار عمرو ابن عثمان عن جابر نوشته.
حتی اگر عن جابر هم باشد مشترک است بین ۱۷ جابر، لذا از روایات فاقد سند معتبر است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany