eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
854 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
مشکات اهل بیت (ع)
ادامه درس بیست و دوم از سلسله دروس مبادی اصول فقه... 📌قسمت سوم: آیه ۸۳ سوره نساء مربوط به ارجاع
👇👆👇👆 باقی منابع مالایعلمون از مرفوع ها نیست. و تزریق کنندگان مالا یعلمون همان تزریق کنندگان کل شی لک حلال اند که صورت عوض کرده اند. اگر مالایعلمون رفع شده چگونه دهها جلسه درس را به اثبات اشتراک عالم و جاهل در تکلیف اختصاص می دهید ؟! و چگونه از چنگ آیات و روایات دال بر احتیاط یقه خودمان را رها می کنیم؟! در یک کلام روایات برائت را نباید به حریم احکام سرایت بدهیم ، بلکه در همان محدوده جریان طبیعی موضوعات نگهداریم . مثل اصل عدم جرم. و اما حدیث الناس فی سعه مالا یعلمون این روایت فقط می تواند از حلقوم یک سنی نفوذی و جاسوس منصور خارج شود که چنین هم هست. و الا در مکتب اهلبیت معدن علم در کنار امت است که امام و فقهای امام (ع) است. با وجود امام سعه برای جهل نیست ، جز برای پیروان کودتای سقیفه . و شهرت نمی تواند جابر باشد. پس این روایت اولا خلاف کتاب و سنت است و ثانیا سندش عامی است . که اسماعیل ابن ابی زیاد سکونی باشد. و روایت ما حجب الله علمه هم نه سند معتبر دارد و نه دلالت بر برائت. ⭕️تبصره مهم تر از اصل: اصل یعنی ستون فقرات یک مجموعه از قوانین، و این ستون باید دارای استحکام و اعتبار قوی باشد ، برائت را اصل خوانده اند اما از زمان رسول خدا(ص) تا عصر امام باقر(ع) حدود یک قرن هیچ خبری از هیچ معصومی درباره تمسک به برائت نیست تا چه رسد که اصل حاکم بشود. در طول مدت یک قرن بین جامعه کل مسلمین حداقل یک بار اصل برائت در محافل فقهی استعمال نشده است. این فقط فقهای درباری اهل سنت بوده اند که این روایات بی سند و بی اصل و نسب را به فضای فقهی شیعه تزریق کرده اند. 🔆این چه اصلی است که هیچ فرعی از آن در مجامعه علمی تولید نشده است.؟! چرا تمام روایات برائت جز دو تا از نظر سند داغون است.؟! آن دو تا هم از باب تقیه است. در عصر حضور اهلبیت (ع) در جامعه اهل سنت قدرت و جامعه در اختیارشان بوده اما احکام اسلام را در اختیار نداشته اند ،و اما بالعکس شیعه احکام در اختیار داشته اما حوزه ای برای عمل نداشته است . لذا اهل سنت بر طبل اباحه و برائت می زد و شیعه بر وجود حکم و در صورت جهل مردم بر احتیاط اصرار داشته است. و اگر شیخ مفید ، شیخ صدوق ، شیخ طوسی و باقی قدماء بر اباحه تاکید دارند خود جای تامل است. چرا که عناصر تزریقی بصورت غیر مستقیم فضا را با فتاوای اباحه پر کرده بوده اند . اگر روایات اباحه و برائت ستون فقرات تفقه اند پس چرا از گوشه و کناره ها پیدا می شوند؟ در حالی که این قبیل روایات باید میدان دار تفقه باشند. ✳️ پس روایات برائت آن هم سراریز شدن آن به فضای شبهات حکمیه از این جا ناشی شده که از نبودن احکام اسلام در اختیار فقهای اهل سنت ، دو چیز حادث شد 1⃣اول قیاس و رای . 2⃣دوم روایات برائت و اباحه . و غلظت آن فضای فقهی شیعه را هم تحت تاثیر قرار داد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
💠سوال : سلام اقای ادمین امیدوارم خوب باشید امکانش هست این سوال رو از استاد بپرسید سوال قبلی فکر کنم جواب نداشت سوال من اینه . کی دیدگاه مردم درباره زن عوض میشه کی فرهنگی جنسی از زن زدوده میشه و کی خود زن به تربیت الهی و خدایی میرسه چه وقت زن به آگاهی میرسه؟ چرا با فریب غرب درباره ایجاد زن به این شکل و شمایل طبق همون پیش بینی و اگاهی که مرحوم شریعتی دادن قشر اگاه و روحانیونی مثل خود استاد زنجانی مبارزه نکردن؟؟؟ زن که به قهقرا بره تمام جامعه باهاش به قعر جهنم میره ✅پاسخ : سلام علیکم هر وقت اسلام را آنطوری که هست پیاده کنیم و روایات مجعول در توبیخ زن را منتشرنکنیم زنان راه اسلام را انتخاب و جامعه را خواهند ساخت .و چون پس از کودتای سقیفه این فاطمه زهرا(ع) و زینب کبرا(ع) بودند که اسلام واقعی را معرفی کردند لذا ۱۴ قرن است زن توسط عمال سقیفه با انتشار روایات مجعول در جامعه کوبیده می شود و احیای مقام زن برنامه می خواهد که حکومت چنین برنامه ای را در دستور ندارد . کمک کنید تا برنامه بسازیم. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
💠سوال : سلام حاجی آقا وقت بخیر این قضیه صحت داره که حضرت پیامبر بعد از فوت عبدالمطلب وقتی میخواستن وارد مکه بشن در پناه یک مشرک وارد شدن و در آخر هم گفتن إنّی اکره ان اکون فی امان المشرکین اکثر من یوم؟؟!! ✅پاسخ : سلام علیکم اولا مطعم ابن عدی (پدر جبیرابن مطعم صحابی رسول خدا) از روئسای مکه بوده و دوبار در حین غیر مسلمان بودنش به مسلمین کمک کرده ثانیا در حین بازگشت رسول خدا از طائف به مکه مطعم گفت تو به شهر خودت بر می گردی تعرض به تو وجهی ندارد. و درست هم بوده اما این که رسول خدا(ص) آن تعبیر را به کار برد در منابع معتبر ثابت نشده. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
📚درس بیست و سوم از سلسله دروس مبادی اصول فقه ..... 📌خلاء تحقیقاتی در اصول سنتی . یکی از نقص های اصول فقه در دو و سه سده اخیره این است که روایات مربوط به اصل ها تبار شناسی نمی شوند و و دارای شناسنامه نیستند. دومین نقص اصول رایج این است که غالبا فرض را بر این می گذارند که متن روایت عین تعبیر امام است . سپس شروع می کنند به تحقیق در حروف و واژه های آن ، و عمر طلاب صرف بحثی می شود که معلوم نیست اساسا چنین عبارتی در کلام امام بوده یا نه، که داریم درباره آن بحث می کنیم. 🖋مرحوم آیت الله میرزا جواد تبریزی روایت مسعده را پناهگاه فقه شیعه می دانست .در حالی که اولا اعتبار خود مسعده اول کلام است. ثانیا با وجود اینکه متن ایشان از طرق دیگر نقل شده اما هیچکدام با دیگری متحد نیست. و مشکل رسائل و کفایه هم همین است. پیش از تبار شناسی روایات وارد تحقیق در متن می شوند. سومین مشکل اصول این است که از جنبه تاریخی روایات اصول ، بی اطلاعند ، یعنی از فضای سیاسی و اجتماعی و اهداف صدور روایات بی اطلاعند. در یک کلام اسلام مقوله ای است که در بستر تاریخ متولد شده ، و تاریخ تتبع می خواهد ، و تحقیق بدون تتبع جواب درست نمی دهد. برای اثبات ادعای فوق مدارک زنده ای را مطرح می کنیم: ☑️الف: شیخ اعظم قدس سرّه می فرمایند: ((اصول آن است که نتیجه آن نقش در استنباط احکام داشته باشد. )) بسیار خوب اما شناخت این اصول موقوف به این است شناسنامه این اصول و تبارشناسی این اصول در مسیر تحقیق قرار گیرد که اصلا قرار نمی گیرد. حتی محقق قدس سره در معتبر استصحاب را اضافه کرده با ادله اربعه و شده ادله خمسه . در حالی که رسول خدا (ص) جز قرآن و عترت ادله ای را معرفی نفرموده بوده است! انی تارک فیکم الثقلین ونه الاثقال الخمسه. این نشان می دهد تمام مشکلات ناشی از فقدان اطلاعات تاریخی و تبارشناسی در ادله است. ☑️ب: مرحوم استرآبادی مغز متفکر اخباریون می فرمایند: ((ان المحدث الماهر اذاتتبع الاحادیث المرویه عنهم (ع) فی مسئله، لوکان فیها حکم مخالف للاصل لاشتهر لعموم البلوای بها فاذالم یظفر بحدیث دل علی ذالک الحکم ینبغی ان یحکم قطعا عادیا بعدمه ،لان جما غفیرا من افاضل علمائنا اربعه آلاف منهم تلامذه الصادق (ع) کما فی المعتبر کانوا ملازمین ائمتنا (ع) فی مده تزید علی ثلاثه ماه سنه ، و کان همهم و هم الائمه (ع) اظهارالدین عندهم وتالیفهم کلما یستمعون منهم فی الاصول لان لا یحتاج الشیعه الی سلوک طریق العامه. و لیعمل بما فی تلک الاصول فی زمان الغیبه الکبرای ، فان رسول الله (ص) والائمه (ع) لم یضیعوا من فی اصلاب الرجال ، من شیعتهم ، کما فی الروایات المتقدمه ، ففی مثل تلک الصوره یجوز التمسک بان نفی ظهور دلیل علی حکم مخالف للاصل دلیل علی عدم ذالک الحکم فی الواقع الی ان قال ....ولایجوز التمسک به فی غیرالمسئله المفروضه الا عندالعامه القائلین بانه (ص) اظهر عند اصحابه کلما جاء به و توفرت الدواعی علی جهه واحده علی نشره و ما خص احدا بتعلیم شیئ لم یظهره عند غیره ولم یقع بعده (ص) ما اقتضی اختفاء ماجاء به .)) ببینید در این چند سطر، بانی محترم اخباریها چقدر از تاریخ قضایا بی خبر بوده است : 🔺اشتباه اول: از زمان کودتای یهود در سقیفه با همدستی چند صحابه تا سال اول قرن دوم بجز ۵ سال امامت ظاهری امیرالمومنین(ع) در بخش اعظم قرن اول نشر احادیث و تفسیر ممنوع بوده و در آن ۵ سال امام امیرالمومنین (ع) هم حدود نصف مسائل قابل طرح بوده . 🔺اشتباه دوم: از اول قرن دوم تا زمان غیبت کبرای هم ۲ سال امام صادق(ع) در عراق و ۱۰ امام رضا(ع) پس از شهادت امام کاظم(ع) فضا نسبتا باز بوده برای نشر احادیث. آن هم نسبی . کجا ۳۰۰ سال نشر احکام اهلبیت آزاد بوده؟!! . 🔺اشتباه سوم: در عصر باقرین(ع) گاهی آن قدر خفقان شدید بوده امام صادق دو فتوای متضاد صادر می کرده تا نظر واقعی شیعه معلوم نشود . 🔺اشتباه چهارم: سعیدابن مغیره ملعون کارش تزریق روایات جعلی بین روایات امام صادق(ع) بوده , چگونه به هر روایتی میشود عمل کرد؟. 🔺اشتباه پنجم : در ده سال پس از شهادت امام کاظم کار امام رضا تفکیک بین روایات مجعول و غیر مجعول بوده است ، چگونه هر روایتی قابل عمل است!؟ 🔺اشتباه ششم: در طول مدت حدود تقریبی ۲۵۵ سال عصر حضور اهلبیت بنده یادم نیست دیده باشم که یک راوی در قبال سوال شرعی بگوید نمی دانم ، پس غلبه با این معنا بوده که عمده اشخاص در قبال هر سوالی پاسخ گویند تا او مصدر علم شناخته شود. در چنین فضائی تمسک به هر روایتی به معنای خروج از فضای احتیاطی است که سفارش اهلبیت است. 🔺اشتباه هفتم: فلسفه تالیف استبصار این بوده روایات متضاد را با هم آشتی داده بین دو محتوای جمع کند .و این نشانگر این است که نمی شود به هر روایتی تمسک کرد. 🔺هشتمین اشتباه استرآبادی این است رسول خدا و ائمه اطهار نسلهای بعدی را فراموش نفرمودند اما اصحاب بر ضد👇👇
👇👇👆👆 مرجعیت اهلبیت هم کودتا کردند. و مانع انتشار اهلبیت نبوده منافقین بوده است. 🔺اشتباه نهم: در نهج البلاغه فرموده چون اصحاب همیشه در کنار رسول خدا نبوده اند گاهی مطلق را شنیده اما مقید را نشنیده اند و گاهی بالعکس لذا فقط من حامل علم رسول خدا هستم چون فقط من دائما در کنار ایشان بوده ام. اما این علم دو قرن بجز ۱۲ سال فرصت انتشار نیافت. 🔺اشتباه دهم: آنچه در عصر امام صادق(ع) فرصت انتشار آزادانه یافت آرای جعلی ربیعه الرای مخترع مکتب رای و استاد ابو حنیفه و مالک با پول ۳۰.۰۰۰ دینار طلا بوده فقط دو سال که امام در عراق بوده فتاوایش منتشر شده و امروز عمده روایات مسند ۲۲جلدی امام صادق (ع) محصول دروس عراق است و نه مدینه ، چرا که کثرت روایت سکونی عامل امنیتی منصور در پوشش قاضی می رساند عمده احادیث امام (ع) عراقی است و نه مدنی . وقتی امام قادر نیست از پیش خودش اظهار کند و مجبور است خود را راوی معرفی کند و همیشه می فرماید قال رسول الله (ص) پس روایات همه مطابق میل امامان منتشر نشده و فقط مقدار غیر مضر به فتاوای اهل سنت حق انتشار داشته است. 🔺اشتباه یازدهم : اگر مقدار روایات منتشر شده همان احکام واقعی است پس چرا اهلبیت می فرمایند آن قدر احکام در عصر غیبت تغییر خواهد یافت مردم با ملاحظه احکام امام عصر(عج) خواهند گفت جاء بکتاب جدید. 🔺اشتباه دوازدهم: اگر احکام واقعی همان است که در روایات آمده پس چرا اهلبیت می فرمایند اگر امت موسی در تیه و حیرانی ماندند امت رسول خدا هم پس از کودتای سقیفه در تیه خواهند ماند بنام غیبت کبرای، آیا ما که در تیه قرار داریم کل احکام همان است که عندالله آن قدر است؟! آیا روایات در شرایط طبیعی منتشر شده ؟ آیا مقدار منتشر شده کاملا حامل تمام احکامند؟ نه! 🔺اشتباه سیزدهم: روایات فوق متواتر دلالت دارد با ظهور امام تمام فتاوای امام از روی کتاب الجامعه است که در داخل ظرفی بنام جفر ابیض قرار دارد. خوب اگر روایات موجود همان حد است که از رسول خدا صادر شده و بدست ما رسیده پس محتوای جامعه چیست.؟! 🔺استاه چهادهم: اگر اهلبیت روایات را در حدی که هر چه دلشان خواسته بیان کرده اند، پس روایاتی که دلالت دارد تا عصر ظهور فقط دو بیست و هفتم احکام منتشر میشود ، بیست و پنج بیست هفتم آن پس از ظهور منتشر خواهد شد تکلیف این روایات چه می شود؟ 🔘نتیجه این که اخباریون خیال می کنند (( اهلبیت قادر بوده اند مطابق میلشان و هر چه دلشان خواست روایات احکام را بیان کنند پس این روایات موجود پاسخگوی تمام نیازهای ما است، با تمسک به اصلهای موجود همه چی حل میشود!)). اما گفتیم نه خیر باید با عبور از تونل بسیار طولانی تاریخ و حدیث و تفسیر ۱/۷۰۰/۰۰۰ صفحه ای تقریبی مسلمین با اشراف بیشتر تبار روایات را شناسائی کنیم سپس فتوای بدهیم. نه اصولمان مسیر درستی را پیموده و نه نشر اخبارمان. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
1_1259318621.opus
219.1K
💠سوال : سلام علیکم سیدنا الاستاذ تحقیقات شما در مورد وجود دختر سوم برای امام حسین یا همان حضرت رقیه به کجا رسیده ؟ ✅پاسخ : بصورت صوت 👆👆 کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
💠سوال : سلام سوال از حاج اقا داشتم ابـو داود طیالسـی» در مسنـد خود دربـاره نحوه وضو گرفتـن امیرالمؤمنین علیه السلام می نویسد: «و مسح علی رأسه و رجلیه» (او پاها و سر خود را مسح می نمود)؛ اما بخاری با نادیده گرفتن این روایت صحیح، روایتی را نقل می کند که در آن با تحریف و تغییر واژه ی «مسح» به واژه ی «ذکر» ـ که معنا و مفهوم آن نامشخص است ـ کوشیده شده است شیوه  وضو گرفتن حضرت علی علیه السلام کتمان شود یک وهابی میگفت بخاری تدلیس نکرده این راویان بخاری بودن که تدلیس کردن فقط نکته اینجاست که در مسند طیالسی سلسله راویان به این صورت هست حدثنا ابوداود قال حدثنا شعبه قال اخبرنی عبدالملک بن میسره اما در راویان بخاری به این شکل هست حدثنا ادم حدثنا شعبه حدثنا عبدالملک بن میسره آیا در سلسله راویان بخاری آدم یک شخص حقیقی ست و نام یک راوی است یا بمعنی فلانی و شخصی مجهول هست؟ اگرهست بخاری هم تدلیس در راوی داشته و هم متن روایت ایا درست هست؟ بخاری تدلیس کرده یا خیر؟ ممنونم ✅پاسخ : سلام علیکم ایشان , آدم ابن ابی ایاس است که تفصیلا چنین است: آدم ابن عبدالرحمن ابن محمد ابن شعیب المروزی العسقلانی الخراسانی المعروف بآدم ابن ابی ایاس، کنیته ابوالحسن مولی بنی تمیم شیخ الشام . ثقه مامون متعبد من خیار عبادالله ،کان مکینا عند شعبه متولد۱۳۲ و متوفای ۲۲۱ ،یکی از طرق بخاری است و در رجال شیعه ۱۵ و رجال سنی ۱۳ راوی داریم بنام آدم . عجیب این است نه ذهبی در میزان الاعتدال(نه در سیر اعلام) نه ابن حجر نه ابن عساکر نه جزری و نه عبدالبر و نه خویی و نه اردبیلی هیچکدام او را نشناخته اند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
💠سوال: شرط نماز عمل وضوء است و یا اثر ناشی از عمل وضو که بین علما اختلاف است؟ ✅پاسخ: هیچکدام . بلکه مرکب از هر دو یعنی اثر مستمر و ناشی از عمل وضوء که اول این اثر ، عمل باشد . بعبارت دیگر وضوء عبارت است از یک مرکب که اولش عمل و آخرش اثر است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
💠سوال : نظر فقهی شما در مورد موسیقی سنتی چیست؟ مثلا موسیقی که با آواز سنتی به همراه تار یا سه تار خوانده میشود؟ ✅پاسخ : نظر بنده در مقاله ای تحت عنوان نکته هائی درباره موسیقی در مجلات و شبکه های مجازی ۱۶ سال پیش منتشر شده که در اینترنت قابل دسترسی است. که مورد استقبال مرحوم ذوالفنون نیز قرار گرفت . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
💠سوال : استاد نظرتون درباره روایت زیر چه هست؟👇 كُنْتُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع وَ عِنْدَهُ رَجُلٌ فَقَالَ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنِّي أُحِبُّ الصِّبْيَانَ فَقَالَ لَهُ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع فَتَصْنَعُ مَا ذَا قَالَ أَحْمِلُهُمْ عَلَى ظَهْرِي فَوَضَعَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع يَدَهُ عَلَى جَبْهَتِهِ وَ وَلَّى وَجْهَهُ عَنْهُ فَبَكَى الرَّجُلُ فَنَظَرَ إِلَيْهِ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع كَأَنَّهُ رَحِمَهُ فَقَالَ إِذَا أَتَيْتَ بَلَدَكَ فَاشْتَرِ جَزُوراً سَمِيناً وَ اعْقِلْهُ عِقَالًا شَدِيداً وَ خُذِ السَّيْفَ فَاضْرِبِ السَّنَامَ ضَرْبَةً تَقْشِرُ عَنْهُ الْجِلْدَةَ وَ اجْلِسْ عَلَيْهِ بِحَرَارَتِهِ فَقَالَ عُمَرُ فَقَالَ الرَّجُلُ فَأَتَيْتُ بَلَدِي فَاشْتَرَيْتُ جَزُوراً فَعَقَلْتُهُ عِقَالًا شَدِيداً وَ أَخَذْتُ السَّيْفَ فَضَرَبْتُ بِهِ السَّنَامَ ضَرْبَةً وَ قَشَرْتُ عَنْهُ الْجِلْدَ وَ جَلَسْتُ عَلَيْهِ بِحَرَارَتِهِ فَسَقَطَ مِنِّي عَلَى ظَهْرِ الْبَعِيرِ شِبْهُ الْوَزَغِ أَصْغَرُ مِنَ الْوَزَغِ وَ سَكَنَ مَا بِي‌ یعنی مردی نزد امام صادق(ع) آمده و عرض کرد من پسرها را دوست دارم امام فرمود چه می‌کنی؟ عرض کرد آن ها را روی کمر خود قرار می‌دهم امام دست خود را روی پیشانی قرار دادند و صورت خود را برگرداند و مرد گریه کرد و گویا امام به او نگاه رحمت کرد و فرمود وقتی به شهر خود مراجعه کردی یک شتر نر چاق بخر و دست و پا و گردن او را محکم ببند و با شمشیر طوری به کوهان شتر بزن تا پوست آن کنده شود و با همان گرمی روی آن بنشین و مرد گفت به شهر مراجعه کردم و آن کار را انجام دادم و از من چیزی مانند مارمولک و کوچک تر از آن روی پشت شتر افتاد و از آنچه گرفتار بودم نجات یافتم. الکافی، کلینی، ط اسلامیه، ج5، ص550. ✅پاسخ : روایت عمرابن علی ابن عمرابن یزید و برادر عمربن یزید بنام حسین قابل اعتماد نیست اولا و ثانیا محتوای کفایت می کند در ضعف و چند روایت دیگر کلینی تزریقی است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
1_1261224759.pdf
829.7K
تذکر: در ارتباط با برنامه معرفی جایگاه و مقام زن یکی از دوستان برنامه ای👆 را فرستاده اند تا بفرمایند چنین برنامه هائی هست. خب الحمدلله ، منتها چقدر موفق بوده ایم را هم ارسال بفرمایند تا آنرا هم در مشکات در معرض طالبین قرار دهیم. نفس برنامه داشتن نه موفقیت است و نه ملاک ، حاصل مورد قبول را عرضه کردن ملاک است . و اگر برنامه داشته باشیم اما نتیجه صفر بشود شبیه عذر بدتر از گناه است ، بعلاوه خبر از بن بست بودن راه طی شده هم می دهد در هر حال صمیمانه تشکر میکنم. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
8.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۷ آبان روز کوروش !! سواد رسانه داشته داشته باشیم 💠سوال : از این کلیپ مربوط به ۷ آبان بعنوان روز بزرگداشت کوروش چه برداشتی دارید؟ ✅پاسخ: خطر صهیونیسم از این هم نزدیکتر است. بفرمایید دوستان من با چه برنامه هایی لشکرخودی را آماده کرده اند؟ شاید من خیال میکنم زمینه ((بر روی سینه ما نزدیک شدن شمر زمان )) را متناسب با زمان نبودن برنامه های خودمان ساخته است ، پیشروی دشمن معلول عدم تناسب برنامه ها با نیاز زمان در جبهه خودی ها است. فراموش نکنید سکه دو رو دارد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany