eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
856 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
💠سوال :👆👆 ✅پاسخ :👇 متاسفانه آنچه در جهان اسلام در باب روئیت الهلال در فضای فقهی و حکومتی می گذرد تمرکز روی نقطه استقرار قرص قمر پشت خورشید است. و آنچه اهلبیت (ع) فرموده تمرکز روی مقدار ظهور نور هلالی شکل ناشی از اشراف خورشید بر ماه برای انسان در زمین است. مادامیکه فقهای عظام روی نقطه مورد تمرکز اهلبیت توجه نمی فرمایند مشکل باقی است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مشکات اهل بیت (ع)
💠سوال : حاشیه شما بر رسائل چه زمانی منتشر می شود؟ ✅پاسخ: نقد بنده حقیر حاشیه نیست ، رد اصل شیوه
📘قسمت دوم از اشاره به شیوه نقد رسائل شیخ اعظم: 🔺اشکال نهم : معارف دینی از مقوله منقول است ، هر نوع فکر و اجتهاد باید پس از تتبع و اشراف کافی بر کتاب و سنت باشد. در حالی که حجم روایات مربوطه چندین برابر بیش از موجودی روائی این دو کتاب شریف است . مثلا جواز شرب بول شتر یک پرونده در کتب حدیثی و تاریخی دارد، و شیخ اعظم رضوان الله تعالی علیه هیچ اشرافی به این پرونده مدون به دست انس و حجاج ابن یوسف نداشته است. و یا در باب جریان عروه بارقی : 🔸اولا این قضیه مال حکیم ابن حزام بوده . 🔸ثانیا قضیه سیاسی بوده . 🔸ثالثا بالعکس بوده یعنی نه بارک اللهی بوده و نه تاییدی !!! بلکه پاسخ توبیخ بوده و قصه ی منقوله در مکاسب مال عمر بوده.!! چگونه شیخ با چند سطر بحث رد می شوند!!؟ وکذا در باب تعادل و تراجیح اصلا" توجه ندارند که تمام بحث بی حاصل است مگر پس از اشراف به آیات و اخبار . روایتی که شاید ده تا موید و مشابه دارد چگونه معادل روایتی می شود که فقط یک طریق دارد!؟ . ↔️یعنی صحت و مشروعیت تمام باب تعادل و تراجیح در گرو این است که بدانیم هر دو طرف در یک حد هستند ،و این ممکن نیست مگر اشراف کافی بر اخبار فریقین داشته باشیم . بنده در حین تجمیع روایات موسیقی متوجه شدم در مکاسب در حدود ده الی بیست در صد روایات را مطالعه فرموده است. حال با این مقدار اشراف چگونه تعادل و تراجیح شناس می شویم؟!! . وکذا در تحقق فقدان نص ،و یا اجمال نص همه در گرو اشراف بر آیات و اخبار است و نه فقط در تفکر بدون اشراف بر ثقلین. ☑️حاصل این اصول باید و باید پس از اشراف قابل قبول بر کتاب و سنت تدوین شود. و مکاسب دلیل واضحی است بر اینکه بدون اشراف بر اخبار نمی توانیم مشکل معاملات را حل کنیم. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
⭕️استاد بخاطر نظرات جدید شما بعضی از طلاب و روحانیون خیلی به شما بد و بیراه می گویند ✅پاسخ : موفق باشند.
با عرض سلام خدمت استاد گرانقدر طلبه و روحانی که به حضرت استاد بد و بیراه می گه ،خیلی معلومه که بی سواد و تهی از فضله و الا در مقابل علم و استدلال باید از روی علم و استدلال قضاوت کرد نه چیز دیگر با این گونه طلبه و روحانی واقعا برای آینده حوزه علمیه متاسفم ✅پاسخ:: ممنون و متشکرم از اظهار لطفتان. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال :با سلام لطفا از حضرت آقا سئوال کنید نظر ایشان در مورد علم اصول و وقت گذاشتن و خواندن در این مورد رو بفرمایند ✅پاسخ :سلام علیکم در این خصوص بنده متون اصولی را در حد کافی ملاحظه و بررسی کرده ام ،این اصول موجود باید تقریبا به یک دهم تقلیل یابد. امروز این اصول نه تحرک دارد و نه محرک است بلکه یک باتلاق است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
با سلام و تشکر از استاد موسوی زنجانی. شهامت ایشان در آزاد اندیشی و بیان دیدگاه های متفاوت و جدید و محقق ساختن انفتاح باب اجتهاد در عمل، قابل تحسین هست خدا ایشان رو حفظ نماید ✅پاسخ : سلام علیکم لطف دارید موید و منصور باشید. و خداوند امثال شما زیاد کند و محافظت فرماید. التماس دعا . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
📣تذکری خطاب به اعضای محترم کانال مشکات اهلبیت (ع): باسلام . باستحضار کلیه اعضای محترم مشکات اهلبیت(ع) می رساند: در این برهه از زمان( که بخاطر وجود شبکه های مجازی اطلاعات و اخبار مختلف در یک لحظه به سراسر جهان منتشر می شود) انسان توان خوبی دارد تا در قبال هر نوع حادثه ، نظر و موضع خود را بدون سانسور و بدون تغییر در آن واحد به کل جهان ارسال کند . این بنده حقیر در این نیم قرن کامل که در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل و تحقیق بوده ام در کنار تحصیل و تحقیق فقهی .توانستم 🔘۱-- متون تاریخی شیعه و اهل جماعت (معروف به اهل سنت). 🔘۲-- متون حدیثی شیعه و اهل جماعت. 🔘۳-- متون تفسیری فریقین . 🔘۳-- متون متصوفه . 🔘۴-- متون مارکسیستی و کمونیستی . 🔘۵-- متون مربوط به سیاست و اقتصاد کشورهای سرمایه داری. 🔘۶-- متون امنیتی بین المللی . 🔘۷-- متون کتب آسمانی ادیان سابق . 🔘۸-- وفقه فریقین را با نوشتن تمام دروس خارج مرحوم آیت الله میرزا جواد تبریزی و ۸ سال دروس مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی ، چندین سال دروس مرحوم آیت الله منتظری و چند سال دروس مرحوم آیت الله مشکینی و مدتی مرحوم آیت الله صانعی و تمام دروس رجال و بخشی از دروس فقهی آیت الله شبیری زنجانی و چند سال دروس آیت الله جوادی املی و آیت الله نوری همدانی تدوین کنم . ⏺سپس بخشی از آن تحقیق را ( به جز فقه) در قالب کتاب و مقاله و برنامه های تلویزیونی و ماهواره ای منتشر کنم. در یک سال گذشته وقتی ملاحظه کردم غیر از فقه بخش قابل ملاحظه ای از تحقیقات غیر فقهی ام منتشر شده ، تصمیم گرفتم در پایان عمرم محصول تحقیقات فقهی ام را نیز به تدریج منتشر کنم .و علت تاخیر در انتشار نظرات فقهیم این بود که به نظرات و فتاوای اعاظم دامت برکاتهم احترام کرده باشم و تعظیم خودم را در عمل ابلاغ کرده باشم. و چون تاکنون نقدهای بنده متوجه وهابیت ، و متصوفه و دیگران بوده بازخوردها در داخل جهان تشیع بسیار مثبت بوده. و چون فروعات کتاب جواهر و حدائق و عروه بیش از ۲۰/۰۰۰ بوده در بین این بیست هزار فرع و مسئله، تقریبا در ۷۰۰ مسئله با فتوای مشهور اختلاف داریم، و به تصور حقیر عدم تحقیق کافی در آن مسائل ۷۰۰ گانه یکی , عوامل رکود در فضای حوزه است لذا برای ایجاد تحرک در فضای اجتهاد در عصر حاضر از امروز آن مسائل به تدریج و آرامی مطرح خواهد شد ، توجه دارید که امسال از لحظه ای که نشر نظرات فقهی بنده شروع شده ، بازخوردهای آن بجای این که لباس استدلال بپوشد و نظرات این حقیر را بصورت منطقی نقد بکند صورت خاص و غیر منتظره گرفت. ⬅️اینک باستحضار اعضای محترم می رساند: فقهای عظام دامت برکاتهم ستون دین و مذهب در عصر غیبت هستند فرمایش هایشان حجت است ، به ما طلبه ها یاد داده اند که تحقیق ، پژوهش ، استنباط مرسوم در حوزه، و اجتهاد مصطلح در حوزه های علمیه امر انحصاری خانواده های خاص ، و گروه خاص و یا اشخاص خاص نیست . لذا از این تاریخ بنده آن ۷۰۰ مسئله مورد اختلاف با فتوای مشهور را منتشر می کنم تا فضلای معظم در حد استحقاق علمی آن مسائل ، چکش نقد بزنند اگر نفی منطقی فرمودند ، نفی شود والا با استحکام بیشتر وارد بازار فقه استدلالی خواهد شد. فضای استنباط و اجتهاد فضای استدلال است و نه فضای غیر آن. هر یک از نظرات حقیر با منطق رد و نفی شود در آن واحد حذف خواهد شد. و دست نقد کننده را از دور خواهیم بوسید. و هیچ درخواستی جز استدلال حوزوی و منطقی مسموع نخواهد بود. بنده در اوج تعظیم به مقام شامخ فقهای عظام از شاگردان فاضل اعاظم انتظار دارم در ردّ و نقد و ابطال نظرات این طلبه حقیر کوشش جدی فرمایند تا ابعاد مسائل مورد اشاره روشن شود. و گردن حقیر در قبال حق از مو باریکتر است. این تذکر اول: اما تذکر دوم: تعداد زیادی از مسلمین و شیعیان افغانستانی ، ایرانی و عراقی در شمال کشورهای سوئد ، نروژ ، فنلاند کانادا ،و تعدادی از شیعیان جمهوری آذربابجان در شمال روسیه زندگی می کنند، آفتاب هیچ فصلی از سال در حد کافی توان خشک کردن زمین را ندارد. آن هم به دو دلیل : *⃣اول افقی بودن تابش آن. *⃣دوم بخاطر سرد بودن هوا .و سگ نیز موجودی است که در طول سال هیچ نقطه ای در حیاط ، ایوان ، جلو درب ورودی ، راه های ورودی به منازل و کوچه ها و خیابان ها را نمی گذارد بدون جای پای مرطوب سگ باقی بماند و در یک کلام در آن مناطق اگر سگ را نجس بدانیم هیچ چیزی پاک نخواهد ماند. و این مشکل باعث شد من درباره روایات دال بر نجاست سگ بررسی مجدد بکنم . و حاصل بررسی این شد نجاست سگ عارضی و خبثی است و نه عینی . وقتی حاصل بررسی را منتشر کردم. از نظر بعضی از دوستان شریف ما این اعلام نظر ما باعث تشدید سگ گردانی توسط بعضی از جوانان شده است. اما در پاسخ عرض می کنم: نه آغا! اجازه بدهید عامل سگ گردانی را من معرفی کنم ⭕️۱-- عامل اول آن سگ گردانی ، آن سرگردانی در شناخت اسلامی بوده که در سواحل👇
👇👇👆👆 دریای مازندران در این ایام توسط قوه محترم قضائیه با لودر معرفی می شود و نه اعلام نظر بنده ⭕️۲-- عامل سگ گردانی ، همان سرگردانی در وادی اجتهاد متناسب با زمانی بوده که پس ۴۳ سال اجتهاد ، امروز شده اعتراف جناب آقای مصباحی مقدم مبنی بر الگو نداشتن در اقتصاد . و نه اعلام نظر بنده. ⭕️۳-- عامل سگ گردانی همان سرگردانی در وادی شناخت زمان بوده که امروز در قالب خالی شدن محافل دینی از جوانان متجلی شده. و نه اعلام نظر بنده حقیر . اما تذکر سوم : پیش از بنده حقیر سید مرتضی علم الهدای فتوای داده چون موی سگ از ما تحله الحیات نیست پس نجس نیست . تذکر چهارم : آنچه این حقیر در ارتباط با نجس العین نبودن سگ نوشته و منتشر کرده ام برای مقلدین مراجع عظام هیچگونه حجیت ندارد . طبق منطق اهلبیت (ع) برای مقلدین مراجع فتاوای مراجع معظم حجت است . 🔺تذکر‌ پایانی اینکه قافله تحقیق را فقط ماشین تحقیق می تواند متوقف کند و نه حمله به خود محقق . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام علیکم آیا حضرت زینب شهید شدن یا وفات کردن ؟ ✅پاسخ :سلام علیکم به خاطر فشار روحی ناشی از ظلم ظالمان رحلت فرمود و در حکم شهید است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : آیا کتاب سیاحت غرب را تصدیق می کنید ؟ ✅پاسخ : سلام علیک نه خیر. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
✅پاسخ : آیات معاد قرآن ، مخصوصا یاسین ، الرحمن ، واقعه ، اذا زلزله . الحاقه. اذا سئل سائل . (نبا) عمَّ و قیامت ، دهر و تغابن والنازعات. وووو کتاب معاد مرحوم فلسفی که البته بی نقص نیست. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany