eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
854 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
💠سوال : سلام علیکم وقت بخیر روز خوبی داشته باشید🍃✨ بنده سوالی داشتم درباره مسلمان بودن خودمان ما باید مسلمان بودن خودمان را مدیون چه کسی باشیم؟ باید مدیون عمر که غاصب ولایت بود باشیم یا باید مدیون خدا بود که لشکر عمر را وارد ایران کرد و ما مسلمان شدیم؟! کدام؟! ✅پاسخ : و علیکم السلام نحوه استدلال ناصحیح است . اسلام نوری بود از سوی خدای متعال از طریق رسول خدا (ص) بسوی بشر تابید ، طبق صراحت قرآن بنای خدا بر این بوده بشر مطابق قرآن : (( جادلهم بالتی هی احسن .ادع الی سبیل ربک بالحکمه والموعظه الحسنه)) اسلام را از کانال استدلال منطقی ، مناظره منطقی، همراه با رأفت و رحمت دریافت کنند و فقط از این طریق انحصاری منتشر و ابلاغ شود . منتها عمرابن الخطاب این اسلام را بجای نشر مطابق آیه فوق و انتخاب طریق منطق،، به زور شمشیر در مدت محدود ، برای سرزمینهای محدود صادر کرد، و چون نحوه صدور اسلام منطقی نبود پس از عمر چندان توان حرکت نداشت .و در قرن سوم و بعد از آن حرکت جغرافیائی اسلام تقریبا متوقف شد ،لذا صدور اسلام عمر ابن الخطابی باعث شد امثال بنده و جنابعالی امروز (پس از۱۴۰۰ سال ) مشاهده کنیم یهود در قالب آلبرت انیشتین ، کارل مارکس ، کارل ریموند پوپر ووو ظهور کند و اسلام آخوندش در قالب ملازاده ،و مجاهدش ، در قالب عبدالمالک ریگی و داعش و حکومتش در قالب سلطنت بن سلمان ظهور کند. که هر سه آلت دست یهودند. 🔹پس اصلا شما مدیون عمر نیستید .این عمر است که مدیون اسلام و مسلمین است ، چون اسلامی ساخت ، که بن سلمان بجای علی (ع) ، کاخهای سلطنتی به جای خانه علی(ع) ۸۰۰۰ شاهزاده هتل زاده و غرب پرورده ، بجای ابوذر ، دهها هزار خونخوار النصره ای و داعشی بجای مالک اشتر بنشینند. البته قرن جدیدی که شروع کرده ایم قرن حرکت محرومان ،و مستضعفان ،و تبدیل شدن و جابجا شدن حروف واژه است .کاخ ، خاک می شود ،سفید سیاه می شود، حضرتها ترضحها ( دو تکه شدن) خواهند شد. عزتهای زوری به ذلت کشیده خواهد شد، آقازاده ها نوکرزاده ها خواهند شد. اُوتل(هتل) (( لتآء ))ها خواهند شد. (لتآء یعنی انداخت بیرون) . نوکرزاده ها آقا خواهند شد. پس شما فقط مدیون خدا و رسول خدا و اهلبیت او هستید و بالعکس ضربه اعتقادی خورده از عمرابن الخطاب. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
آيا محمد بن اسماعيل بخاري، فتوا داده است كه از طريق خوردن شير حيوانات نيز محرميت ثابت مي‌شود؟ https://www.shia-news.com/fa/news/27940
💠سوال : حضرت آیت الله موسوی زنجانی دامت اِفاداته سلام‌علیکم و رحمة الله سَلًمنَا كه حکم نماز و روزه در لیالی مُقمِره ، با دیگر لیالی ، تفاوتی ندارد . اكنون سؤال اين است که،" در مکانهایی مانند قطب شمال و جنوب و ... یا مثلا در شبهایی که ابر، آسمانِ منطقه را فراگرفته باشد ، وقت نماز صبح و وقت ترک اکل و شرب در سحر ماه رمضان ، را چگونه تشخیص بدهیم ؟ فرض این است که ساعت و .... نداشته باشیم که مثلا بگویند ساعت فلان ، صبح است یا فلان‌ساعت ، شب است . با تشکر ✅پاسخ :سلام علیکم ۹۹درصد سحری خوری روستاهای مسلمین تا این اواخر در همین شرایط بوده اند . تا احراز قرب فجر مجاز به خوردن بودند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
📖درس پنجم از سلسله دروس قضاء در اسلام.. طبق نظر عموم و یا اغلب فقهای عظام یکی از شرایط قاضی این است او دارای توان علمی در حد فتوای باشد .آن هم در تمام ابواب فقهی و مجتهد متجزی نمی تواند قاضی بشود. به نظر قاصر حقیر این نظر با این عمومیتش نه آیه دارد، و نه روایت ،بلکه بالعکس عبارت ((شیئا من قضایانا)) در خبر ابی خدیجه ( خبر۵ باب۱ از ابواب صفاه القاضی ج ۱۸ وسائل ص۴) میرساند اگر قاضی متخصص در مسائل قضا باشد کافی است . یعنی تقلید او در غیر قضآء از فقهاء جامع الشرائط در سایر ابواب مضر نیست .چرا که : اجتهاد در طهارت چه قدر در فهم مسائل قضائی موثر است؟ پاسخ: هیچ . اجتهاد در نماز چقدر در فهم شرایط قضا موثر است.؟ هیچ. گیرم قاضی در تمام ابواب فقه علامه دهر شد ولی بازار بورس را نمی شناسد، تجارت مجازی را نمی شناسد .و درباره موضوعات و حوادث زمان بی اطلاع است ، چنین قاضئ قطعا فاقد شرط قضا است . باب قضاوت تنها باب فقهی است که اگر کل آسمانش حکم شرعی باشد کل زمینش حوادث و موضوع است. حق این است قاضی باید فقیه جامع الشرائط باشد اما در موضوعات و اما در حکم شناسی فقط در قضا مجتهد باشد کافی است .متهم ، مجرم ، شاهدین، قسم ، مال ،زنا ، لواط، مساحقه سرقت ،تهمت ، قتل، جرح، مرگ، عمد، سهو، خطا، شبه خطا، زندان، اعدام، قذف، عفو، جرم، دزدی، تبانی، اختلاس ، رانت، اطلاع ، وکیل ، عده، دخول، تمکین، رضایت ، اکراه، اضطرار. جهل ، علم، محرم، نامحرم قصد ،معامله ،خرید، و فروش ، فسخ ، طلاق، نکاح ، ظهار ، ایلا ، وطی ، تجاوز به عنف ، کلاهبرداری ، خیانت، امانت، حضانت، تحجیر، مفلس، تجارت، شرط قید، عرف ، دروغ ، راست، محکوم .ووو همه موضوع است. و کار قاضی کشاندن دامنه کبریات احکام به روی این موضوعات است. و این واقعیت میرساند، ما بجای این که بگوئیم قاضی باید در موضوعات و صغریات جامع الشرائط باشد ،بالعکس اصرار داریم بگوئیم قاضی باید در اشراف بر احکام جامع الشرائط باشد. بله احکام را باید در حدی بشناسد که اگر موضوع دعوای مربوط به حکمی بود آنرا بداند ولو تقلیداً . 🔹مسئله دیگر این است قضاوت قاضی تحکیم تا آنجا صحیح است که موضوع تعارض بین حقین باشد، و نه موضوع حکمی از احکام . مثلا اگر موضوع اختلافی خرید و فروش قرآن باشد ،چون شرعا فروش قرآن بعنوان کالا حرام است .قاضی تحکیم نمی تواند با صحیح دانستن فروش قرآن اختلاف حل کند. اما در قضاوت در حقوق چون طرفین خودشان تسلیم نتیجه قضاوت آن قاضی شده اند .مشکلی ندارد. البته قضاوت تحکیمی در واقع قضاوت نیست نوعی تسالم است. وصلح. یکی از نارسائیهای فقه سنتی مانند کتاب بسیار دقیق شرایع و جواهر‌‌‌‌ ووو این است که در باب قضا دربخش مربوط به وظایف اولیه قاضی پس از ورود به شهر و یا کشور محل قضاوت طوری کارهای قاضی را وسیع گرفته که با تقسیم کار قوه قضایه عصر ما همخوانی ندارد کارهایی را از وظایف قاضی شمرده که در عصر ما یا از وظایف رهبر است و یا از وظایف رییس قوه قضآئیه و نه از وظایف قاضی. در کتب شریف فقه سنتی بین وظایف رئیس سازمان قوه قضائیه و وظایف قاضی مخلوط فرموده اند .چه کس را عفو کند و چه کسی را عفو نکند .و اشیآء پیدا شده را به مردم معرفی کند، و به ارزیابی عملکرد سازمان قضائی بپردازد . تمام کارمندان ضعیف را عوض کند. و به امور معیشتی آنها رسیدگی کند ،محل قضا را در کجای شهر قرار دهد وووو این ها وظیفه مدیریت کلی و رهبر و یا رئیس قوه قضائی است و نه قاضی شعبه در عصر ما. 🔹و یکی از مسائلی که با بزرگانی مانند صاحب جواهر نمی توانیم کنار بیائیم و ایشان آنرا اتفاق بین فقها می داند این است که قاضی به علم خودش می تواند عمل کند، و ما در باب حدود و یا قصاص مفصل ثابت کردیم قاضی ( و نه قاضی معصوم ) نمی تواند به علم خود عمل کند .و دیگر تکرار نمی کنم. پرونده یک مسئله قضائی . یکی از حساس ترین ، مهم ترین ،و صددرصد دارای انعکاس بین المللي مسائل قضائی در اسلام مسئله برخورد قاضی مسلمین در دادگاه بین یک مسلمان و یک غیر مسلمان است .اگر کل روایات باب قضا در اسلام ۴۰۰ تا باشد در تمام آن ۴۰۰ روایت حتی یک بار نیامده قاضی باید بین مسلمان و غیر مسلمان تفاوت قائل شود. یعنی در اسلام آنچه در قضاوت معیار است حق است و نه شخص. اما یک عنصر غیر موجودی بنام ابراهیم ابن یزید تمیمی روایت نقل کرده مبنی بر این که علی (ع) در یک مخاصمه با یک یهودی در دادگاه شریح خودش بعنوان شاکی کنار قاضی نشست و یهودی بعنوان متشاکی دورتر و یا پائین تر از امیرالمومنین (ع) نشست. وقتی شریح پرسید چرا عدالت در مکان را رعایت نکنیم ؟ علی (ع) فرمود: رسول خدا خودش فرموده لاتساووا فی المجالس .یعنی با غیر مسلمان در مجلس در یک سطح ننشینید. و ناقل اول آن قضیه در خبر ۱۷۷۹۵ کنزالعمال فردی است بنام ابراهیم ابن یزید تمیمی . که بین ۹ ابراهیم ابن یزید وجود خارجی ندارد ، و اگر شعبی هم در خبر۱۷۷۸۹ نقل کرده اولا دو👇
👇👇👆👆 متن اختلاف دارد. ثانیا او یهودی را تبدیل به مسیحی کرده . ثالثا شعبی از دو طریق نقل کرده در یکی -- خبر۱۷۷۹۰-- خبر از تفاوت در مجلس نیست ، معلوم می شود بعدا اضافه شده. و رابعا در خبر۴۲۰۴۰ روایت فوق از رسول خدا را نقل کرده و اثری از مجلس شریح نیست. و خامسا این روایت وقتی به درون کتب شیعه تزریق شده تبدیل شده به فتوای کل فقهای عظام و در جواهر جلد ۴۰ ص۱۴۳ فرموده این فتوای بلا خلاف است.!! ❗️اما خطر! اگر در جهان ثابت شود اسلام دینی است که در دادگاهش تفاوت بین مسلمان و غیر مسلمان اصل اولی است ،دیگر برای یهود امر نژادپرستی مستند به قرآن هم خواهد شد. اما عرض کنم علمای اهل سنت این روایت را واهی دانسته اند. و اثری از سند متصل ندارد.! این کار دیگران است برای بردن آبروی علی (ع)‌. این مسئله اجماعی هم باشد هیچ ریشه ای در هیچ روایت معتبری ندارد. تزریق است .جعل است .بنام کسی که اصلا وجود ندارد . متاسفانه در تحریر الوسیله هم مطابق آن فتوا داده! روایتی که طبری ها گفته اند ریشه ندارد. اگر برای هر مسئله پرونده داشته باشیم خیالمان راحت می شود .البته درست یک قرن عمر و زمان می خواهد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany