💠سوال : السلام علیکم و رحمت الله
با عنایت به پاسخی که مرحمت فرمودید، آیا می توان چنین استنباط کرد که آغاز مبعث، (۲۷) رجب نبوده
و در شب قدر در ماه مبارک رمضان بوده است ؟
✅پاسخ : وعلیکم السلام
بعثت یک مقوله است و نزول مقوله دیگر چون پس از تحقق نزول آیه قم فانذر و یا قم اللیل الاقلیلا مرحله دیگر را میرساند که غیر از نزول است . نزول امری است بین خدا و رسول ولی بعثت امری است بین رسول و مردم به امر دوم خداوند
بعثت در رجب و نزول در رمضان است
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۷-- در یکی از مسئله های گذشته گفتیم اذان در اسلام به معنای اعلان و اعلام ظهور و بعثت نبی خاتم ابتدائاً برای اهل کتاب سپس به کل بشر و اعلام اصلین اسلام یعنی شهادتین است. اما شهادت ثالثه ( اشهدان علیا ولی الله ) اولا آیه ندارد ثانیا روایت ندارد ثالثا احدی از ۱۴ معصوم چنین اذانی نگفته رابعا اگر شهادت به امامت جزء اذان باشد باید در عصر امام حسن (ع) بگوئیم اشهدان الحسن ولی الله و در عصر امامت امام حسین (ع) بگوئیم اشهد ان الحسین ولی الله .
و امروز بگوییم اشهدان المهدی ولی الله ولی احدی از معصومین چنین اذانی را نه گفته اند و نه تبلیغ کرده اند . مطلب مهم و غفلت شده دیگر اینکه اصول دین باید از تشخیص عقل متولد شود اما امامت باید از طرف خدا نصب و از طرف رسول خدا ابلاغ شود و اگر امامت با عقل ثابت شود می شود امامت معقول، در حالی که در اسلام امامت باید ناشی از وحی و شرع باشد و بشود مشروع و نه ناشی از عقل فقط تا بشود معقول فقط.
بله معقول بودن امامت در ذات خودش و در بطن خودش هست اما امامت مورد نظر شرع امامت شرعی است. نه عقلی محض .
بلی ، امروز چون این شهادت ثالثه ( اشهدان علیا ولی الله ) بصورت قطعی تبدیل به شعار شیعه شده باید در جای خود ثابت بماند و کوچکترین تردید در تبرک بودن آن در اذان نباید باشد. و باید همیشه اذان شیعه دارای شهادت ثالثه باشد. تیمناً و تبرکاً. اینکه فضلائی می فرمایند تقیه باعث شده شهادت ثالثه حذف شود ،
پاسخ این است : پس چرا ائمه اطهار در خانه خودشان بصورت خصوصی نمی گفتند؟! و چرا رسول خدا که تقیه نداشت نمی گفته !!؟
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۸-- اگر درباره تعداد مقالات مربوط به این عنوان (( آیا تاریخ علم است و یا تاریخ علم نیست )) از زمان طرح جدی آن که زمان ارسطو است بررسی کنیم احتمالا عدد آنها به یک میلیون مقاله برسد . و از آن تعداد حدود یک درصد و شاید کمتر قائلند تاریخ علم است و ۹۹درصد آنها تاریخ را علم و قانونمند نمی دانند.!!
اما در بازگشت به دو منبع : اول به خود حوادث تاریخی ،دوم به قرآن یقین پیدا می کنیم تاریخ پس از علم ریاضی دومین علم دقیق و قانون مند است. اما ستون فقرات تاریخ و یا موتور محرکه تاریخ بشر :
۱-- قدرت خلافت به آدم رسید شیطان گفت زیر بار قدرت آدم نمی روم درگیری شد و آدم شکست خورد و از سرزمین خود اخراج شد.
۲-- وصایت آدم به هابیل رسید و قربانیش پذیرفته شد و قربانی قابیل پذيرفته نشد و قرار شد قابیل تحت اشراف قدرت وصایت و خلافت هابیل باشد قابیل زیر بار قدرت خلافت هابیل نرفت و هابیل را کشت .
۳-- کشتی نوح در نجف از زمین بلند شد و در روی آب قرار گرفت و نوح سام پسر بزرگش را وصی خود اعلام کرد کنعان پسر دیگر نوح گفت من زیر بار قدرت خلافت برادرم سام نمی روم فرار کرد و غرق شد.
۴-- یعقوب میراث النبوه اسحاق و اسماعیل و ابراهیم را به یوسف داد و بنا شد برادران یوسف از یوسف حرف بشنوند برادرانش حسادت کرده یوسف را به چاه انداختند .
۵-- بنی اسرائیل از حضرت سموئیل شاه خواستند تا با جنگ با غاصبین سرزمینشان برگردند به وطن خودشان سموئیل طالوت را با اذن خدا تعیین کرد .بنی اسرائیل گفتند : (( انی له الملک علینا)) --بقره از ۲۴۶ تا ۲۵۱ -- چرا او حاکم ما باشد که فقیر است و ما ثروتمند؟! همه فرار کردند ماند ۳۱۳ نفر.
۶-- قدرت نبوت و خلافت رسید به موسی هر چه به بنی اسرائیل گفت برویم عمالقه را از سرزمین خود خارج کنیم .کسی نرفت با تنها برادرش هارون و تنها وصییش یوشع در وادی تیه ماندند و موسی گفت : رب انی لااملک الانفسی واخی ففرق بیننا و بین القوم الفاسقین -- مائده /۲۵-- در نتیجه هم موسی و هم هارون در تیه فوت کردند.
۷-- عیسی مهدی موعود موسی ظهور کرد دین موسی را واقعا احیا کرد اما یهود او را به صلیب ظاهری کشیدند. و بیش از ۲۰۰۰ سال است آواره و جنایتکار و منفورند .
۸-- رسول خدا مبعوث شد خدا فرمود : چون جریان تاریخ قانون مند است به جای اسم تو قصه و تاریخ و اسم موسی را ۱۳۶ بار در قرآن تکرار می کنم و تو بگو اگر من موسی هستم پس این علی است که هارون من است .( آن وقت عملا ابوبکر می شود عِجل و عمر می شود سامری امت ). و اهل سنت موسی بودن رسول خدا را و هارون بودن علی را قبول کردند اما عجل بودن ابوبکر و سامری بودن عمر را قبول نکردند . اکنون در جهان از سرزمین خود اخراج و تحقیر می شوند. و در قرآن تمام آیات موسی و بنی اسرائیل طبق ۱۶۸ روایت فقط در کتب اهل سنت در ظاهر مال بنی اسرائیل و در باطن مال بنی اسماعیل و اصحاب پیامبر اسلام است.
پس موتور و قوه محرکه تاریخ عبارت است از :(( خلافت در آلِ عالم عابد و مخالفت در آل غیر عابد و فاقد خلافت و حسود است.)) ( ان الله اصطفی آدم و نوحا و آل ابراهیم و آل عمران علی العالمین ) .
اما بخشی از قانون تاریخ در قرآن : قطع دابر الذین ظلموا--- والعاقبه للمتقین. لاتبدیل لکلمات الله-- لن تجد لسنه الله تبدیلا. ولن تجد لسنه الله تحویلا ، لاتبدیل لخلق الله . ولا مبدل لکلمات الله.
است و آیات حاکی از قانونمند بودن تاریخ زیاد است که تمرکز آن در سوره اعراف است من جمله : آیه ۷۲و ۱۷۶ و۱۷۷ و فرقان ۳۷ و شعرای ۶ و۱۳۹ و مومنون ۱۴ و روم ۱۰ و آل عمران ۱۸۴ و حج ۴۲ و انعام ۳۴ و ۴۹ و قمر۳ و یوسف ۱۱۰ واللیل ۹و عنکبوت ۱۸ و فاطر ۴ و ۲۵ و ص ۱۴و ملک ۱۸ و توبه ۳۲ مخصوصا انفال ۳۸ و حجر۱۳ و اسرا ۷۷ و کهف ۵۵و احزاب ۳۸ و۶۲ و فاطر۴۳ و مخصوصا غافر ۸۵ و فتح ۲۳ و آل عمران ۱۳۷و مخصوصا نسا ۲۶ ووو
و این قوه محرکه پس از نزول قرآن بین بنی اسماعیل و یا بین آل ابراهیم وارث یعنی آل محمد از یک طرف و بین بنی اسرائیل ابتر از طرف دیگر است .و اما منازعات ملل دیگر خنثی است. مانند ملت هندو و بودا.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی
«آیا یاوری هست که مرا یاری کند؟
✅ کانال خبری#قدس👇
https://eitaa.com/joinchat/232980563C19ce5274b6
مسئله ۲۹-- در مسئله قبل گفتیم یک : تاریخ قانون مند است
دو: قوه محرکه تاریخ بین بنی اسماعیل کوثر عالم و عابد و وارث از یک سو و بین بنی اسرائیل ظالم حسود و ابتر از سوی دیگر است. و ابتر بودن بنی اسرائیل پس از ولادت مبارک عیسی بدون پدر و عیسی بدون پسر محقق شد.
سه : گفتیم: بنی اسرائیل در تیْه گیر کردند و موسی و هارون در تیه رحلت کردند و یوشع پس از رفع ترافیک تیه مجددا گرفتار اصحاب شد.
اینک اضافه می کنیم :
چهار: طول مدت تیه بنی اسرائیل ۴۰ سال شد. و در آن مدت گرفتار بدترین نوع جیره بندی غذا شدند اما جعل کردن من و سلوا مرغ بریان و کباب خاص بوده ماننده کباب قارچ و ما هم باور کردیم.
امیرالمومنین (ع) فرمود: تهتم اضعاف ما تاهت بنواسرائیل ، یعنی شما اصحاب در تیه مسلمین طولانی تر از تیه بنی اسرائیل گرفتار خواهید و شدید. چون تاریخ انبیا قانون مند است امت اسلام هم مانند امت موسی در گرفتاری ناشی از کودتای صحابه دچار تیهی شدند چندین برابر طولانی تر از تیه ۴۰ ساله بنی اسرائیل.
پنج : دوره غیبت امام عصر (عج) دوره تیه بنی اسماعیل است شبرا بشبر و ذراعا بذراع و واعا بواع . در کیفیت . اما طولانی تر.
شش: پس ما مسلمانها اکنون که عصر غیبت امام عصر است در تیه قرار داریم.
هفت : تیه بنی اسرائیل با پادشاهی داود و سلیمان تمام و در عروج عیسی پرونده بنی اسرائیل مختومه شد.
هشت: اگر در تیه بنی اسرائیل هم موسی و هم هارون فوت کردند چنین حادثه صورت طبیعی ادامه تیه بنی اسماعیل خواهد بود.
نُه: در بنی اسماعیل غنیمت جنگی به جای من و سلوای است و اما در تیه یعنی عصر غیبت ، بخشی از احکام متوقف است.
ده: در تیه مسلمین که عصر غیبت است یک اقلیت ابوذر گونه در گوشه و کنار خواهند ماند (که در عصر سموئیل ، جناب طالوت و جناب داود فقط ۳۱۳ نفر اهل نماز و دعای ربنا افرغ علینا صبرا... بودند که شرائط ظهور داود را فراهم کردند باقی که اکثریت قاطع بودند انسانهای شکم پرور، قدرت طلب ، گردن کلفت ، متنعم ، رفاه طلب، آقازاده پرور و قارون ساز شدند و به درد داود هم نخوردند و افتخارشان همان ورثه قارون بودن بود.) و امروز مصداق ارکان ابقای تیه بنی اسماعیلی حاکمان اعراب هستند که حال و حوصله مقابله با عمالقه زمان ندارند و در سازمان ملل مانند حاکمان عراق و تونس برای توقف قتل زن و کودک مسلمانان غزه رای ممتنع می دهند و باز مصداقش کسانی هستند که به دولت امیرالمومنین ( ع) توهین می کنند آن هم برای تطهیر و یا تقلیل موج جنایت اقتصادی دزدان و قارونهای زمان .
یازده : قانونمند بودن تاریخ یعنی انسانهائی دنبال دنیا هستند قطعا و انسانهائی هم دنبال خدا هستند قطعا و هر دو طیف با اختیار مسیر خود را انتخاب خواهند کرد .و اصلا و ابدا جبری وجود ندارد. و عملا درگیر خواهند شد. این جبر نیست مقتضای دو طبع متضاد مومن و کافر و یا فاسق است. این همان(( سنه الله)) است که(( قد خلت من قبل)).
بله قرآن بخوانیم اگر کسانی فرصت و یا حال مراجعه به قرآن ندارند این قلب قانون تاریخ در قرآن است توجه کنید به آیات ذیل : قد خلت من قبلکم سنن عمران ۱۳۷ و ۱۴۴ و مائده ۷۵ و رعد۶ و ۳۰ و حجر۱۳ و فصلت ۲۵ و احقاف ۱۷ و۱۸ و۲۱ .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۳۰-- در قرآن کریم واژه قریه را که به معنای شهر و آبادی است در آیات خاصی به معنای ((انسانها)) گرفته است. و سِّر این مطلب را برای رسول خدا (ص) و ایشان نیز برای اهلبیت (ع) ابلاغ فرموده اند. مراجعه شود به آیات مد نظر که اینها است: کهف ۵۹ و ۵۹ و قصص ۵۸ و۵۹ و احقاف ۲۷ و اعراف ۴ و یونس ۹۸و یوسف ۸۲ و حجر۴ ونحل ۱۱۲ و اسرا ۱۶ و۵۸ و انبیا ۶ و ۱۱و ۷۴ و۹۵ و حج ۴۵ و شعرا ۲۰۸ و طلاق۸ . و مراجعه شود به روایت پنج ذیل آیه ۱۸ سوره سباء. در البرهان . سپس در آیه ۱۸ سباء زیر سایه واژه (( قرای و قریه)) یک امر مهم و امنیتی محض را که عبارت است از (( کیفیت رابطه مردم متعارف با امام عصر خود از طریق ارتباط با فقهای متعارف و ظاهری )) رسانده است. و چون مفسرین معظم از طریق روایات مفسره اهلبیت وارد تفسیر آیات استتاری و اجتماعی -- سیاسی نمی شوند لذا علامه طباطبائی قدس سره الشریف و غیره من المفسرین در تفسیر این آیه مجبور شده حرفی بزند که بالوضوح و بالبداهه و بالعیان درست نیست !!.
ایشان می فرمایند (( این آیه ناظر به مسافت راه بین یمن و شام است.!! معنایش این است که بین کشور یمن و شام تماما باغ و باغات است !!.)) در حالی که صدها کیلومترش اصلا یک گیاه نمی روید و کویر وحشتناک است.!!
چرا مفسرین شیعه چنین خطآئی را مرتکب شده اند؟! چون این تفسیر علی رغم وجود ۴ جلسه برخورد و تفسیر و درگیری علمی ائمه ( ع ) ( امام سجاد امام باقر و امام صادق ) با مفسرین مرتبط با اسرائیلیان ( حسن بصری مسیحی منافق و قتاده ابن دعامه کذاب و ابوحنیفه بدعت گذار مذهب قیاس و یک قاضی کوفی) آن هم تقریبا از ده طریق مستقل به ما رسیده اما مفسیرین ما مانند طبرسی ، علامه طباطبائی و باقی مفسرین همان تفسیر حسن بصری. قتاده ، ابوحنیفه ، زیدابن اسلم، ضحاک کذاب و مقاتل جعال و مجاهد اسراییلی را تفسیر قرآن تلقی کرده و قبول فرموده اند.!!
بله این آیه و دهها آیه دیگر قرآن که ما اسم آنها را آیات استتاری ، امنیتی گذاشتیم در هزار و چند صد سال گذشته به دلیل امنیتی و استتاری بودن هنوز نه تفسیر درست و حسابی شده و نه جایگاه نظامی و امنیتی بودن آن به درستی تبیین شده است. در حالی که در بازگشت به تفسیر اهلبیت (ع) می بینیم امام سجاد و امام باقر (ع) و امام صادق (ع) تنها با این یک آیه ابوحنیفه ها را واقعا ضربه فنی نموده و قتاده ابن دعامه های مزدور حاکمان را رسوای فرموده اند. این تفسیر شریف المیزان است:(( ضمیر--بینهم --لسباء والکلام مسوق لبیان تتمه قصتهم المطلوب ذکرها و هو عطف علی قوله (( کان لسباء)) والمراد بالقرای التی بارکنا فیها القرا الشامیه ، والمراد بکون القرای ظاهره کونها متقاربه یرای بعضها من بعض )) تا می رسند به این عبارت (( سیروا فی هذه القری علی امن ان شئتم لیالی وان شئتم ایاما ...)) خلاصه این که اگر در این آیه می فرماید بین سباء در یمن و بین شهرها و ابادی های شام ( در این مسافت صدها کیلومتری ) جاده صددرصد امن است ! نه راهزنی هست ، نه حیوانات وحشی جنگلی هست، نه مار و عقرب هست .و تمام مسیر فوق به قول آیه قبل (( جنتان عن یمین و شمال)) چپ و راست همه باغ و باغات و جنگل است.!! این تفسیر همان تفسیر ضحاک جلد۲ ص ۶۸۵ و مجاهد ص ۲۱۹ و تفسیر مقاتل ذیل آیه جلد ۳ ص ۵۳۰ .مراجعه شود به احتجاج جلد۲ ص ۶۳ و۱۱۵ وتفسیر نوالثقلین ج ۴ص ۳۲۹ و۳۳۰ و۳۳۱ و۳۳۲ و مراجعه شود به ده روایت البرهان ذیل آیه فوق.
مرحوم طباطبائی قدس سره سپس حدیثی را از فروه ابن مُسیک یمانی سنی درباره وجه تسمیه سرزمین یمن به یمن از رسول خدا نقل می کند که درالاستیعاب جلد۲ ص۱۴۲ فقط همان روایت را از مصادیق فضل فروه ابن مسیک نقل کرده است !!.
یعنی مرحوم علامه روایتی را از اهل سنت مورد استناد قرار داده که راوی آن غیر از آن ، روایتی ندارد . سوادش همان مقدار است اما روایاتی را که اهلبیت (ع) در تفسیر آیه فوق فرموده اند آنرا از بطون آیه حساب فرمود و نوشته : اقول: ورد فی عده من الروایات ان القرای التی بارک الله فیها هم اهل بیت النبی (ص) والقرای الظاهره هم الوسائط بینهم و بین الناس من حمله احادیثهم و غیرهم و هو بطن القرآن و لیس من التفسیر فی شئ .))!!
از مرحوم علامه طباطبائی می پرسیم اولا چرا روایت فروه ابن مسیک که از منابع این روایت است که شعبی و ابو سبره نخعی و ابوهانی مرادی از او گرفته اند را شایسته نقل دانسته اید؟ چه قدر معتبر بوده؟ .
ثانیا : بین یمن و شام جنگل و باغ نیست قطعا.
ثالثا : بطور قطع بین یمن و شام نه تنها جاده امن نیست بلکه یکی از مخوف ترین و نا امن ترین جاده های جهان است .
رابعا : کدام معصوم فرموده تفسیر ما بطن است و حجت نیست؟ و
خامسا : چرا نقل نفرمودید که وقتی امام سجاد و امام باقر و امام صادق با این آیه حسن بصریها و ابوحنیفه ها و قتاده ها را رسوای کردند آنها نگفتند یا ابن رسول الله این بطن آیه است .؟👇
👇👆
سادساً : این سه امام فرموده بین یمن و شام تماما جاده نا امن است. و عملا هم ثابت شده در آن جاده حدود ۷۰۰ کیلومترش نه باغ بهشتی هست ، و نه امنیتی !
پس حالا چرا تفسیر اسرائیلیان حجت است؟!
⬅️نتیجه اینکه مهم ترین سیاسی ترین . و امنیتی ترین آیه قرآن اولًا توسط یک خاندان مسیحی نفوذی بنام یسار معروف به حسن بصری ( که امام باقر او را سامری امت معرفی کرده) به معنائی تفسیر شده که بالبداهه نادرست است و
ثانیاً این تنها آیه قرآن است که ائمه اطهار در محافل علمی با آن آیه طرف را محکوم می کردند و
ثالثا تنها آیه ای است که حقیقت و واقعیتهای موجود ( عدم امنیت جاده بین یمن و شام است) تفسیر رایج و رسمی آنرا تکذیب می کند.
و رابعاً آیه با روایات متعدد معتبر راه ارتباط امت با فقهای واقعی مکتب اهلبیت را تعیین می کند.
خامسا تنها آیه ای است که مفسرین اسرائیلی برای تحریف معنای آن سرمایه گذاری کرده اند و
سادسا مطابق این آیه سازمان ارتباطات اعمال فردی و سیاسی و اجتماعی امت با امام باید بر دوش راویان و فقیهانی قرار گیرد که بتواند راههای نفوذ دشمن برای تحریف آن راببندد. بله !
مسلمانان باید با تفسیر اهلبیت احکام شرع را از کانالهای استاندارد قرآنی اخذ کنند که عبارت است از فقهائی که مطابق آیه نفر دارای عنوان ماخوذ از (( لیتفقهوا فی الدین)) هستند. و نه از راویان اسرائیلی ، مجهول و ضعیف.
با راهنمائی این آیه مهم می فهمیم کتب رجالی موجود کافی نیست.
کتب درایه موجود کافی نیست. طریق استنباط احکام موجود کافی نیست و باید در طریق اخذ احکام دقت بیشتر و احاطه بیشتر داشته باشیم. و الا علی رغم وجود بخشی از امکانات فرهنگی و اقتصادی روز در اختیار بعضی از روحانیان فقه اهلبیت همچنان از وسط میدان تاثیرگذاری در فضای اجتماعی و سیاسی به عقب رانده خواهد شد .
تفسیر قرآن فقط با کمک و همراهی لسان خاص قرآن ، باب علم قرآن . تراجمه وحی الله مورد تایید اهلبیت است. اینکه پس از تالیف تفسیر شریف المیزان به قلم مبارکه علامه طباطبائی قدس سره شایع شده این شیوه نوی است.
باید عرض کنم نه خیر.
پایه گذار شیوه تفسیر قرآن با قرآن بدون اعتنا به تفسیر اهلبیت (ع) طبق نص تاریخ حسن بصری است آن هم برای تبلیغ وجوب استغنای تفسیر قرآن از اهلبیت و اهلبیت هم در جلساتی با استفاده از آیه ۱۸ سوره سباء حال حسن بصری ، قتاده ابن دعامه ،ابوحنیفه و کسان دیگر را عجب گرفتند!! .
آیه فوق به منزله پتک است در قبال کسانی که تفسیر قرآن بدون تفسیر اهلبیت را تفسیر نزدیک به واقع وانمود می کنند. و امروز احدی قادر نیست از تفاسیر موجود در تفسیر این آیه کوچک ترین دفاعی بکند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۳۱-- از بخش اول :( مسائل مقدماتی موسوعه فقهی التسهیل . نخستین کتاب متکفل بیان فقه سیاسی ، فقه اجتماعی و فقه فردی بر مبنای ثقلین ( قرآن وحدیث).---):
مصوبه یهود برای کودتای علیه :(( اسلام به تفسیر اهلبیت(ع)---)) هنوز رسول خدا (ص) زنده بود. طی آیاتی به رسول خدا ابلاغ شد که (( اینک از سوی یهود دارد سیاستی تدوین می شود که نتیجه آن این است پس از رحلت تو:
الف : اول منع حدیث و سنت و اخراج اهلبیت از مدار مرجعیت فقهی صورت گیرد)). برای این کودتای فرهنگی آقایان : لبید ابن زیاد ، جفیر ابن نفیر فارغ التحصیل از دانشکده یهود در یمن و عمر ابن الخطاب مامور شدند به رسول خدا بگویند آنچه تو وصیت می کنی غیر از قرآن است و ما فقط قرآن را از تو می پذیریم
نفر اول و دوم در منیٰ در مکه و عمر در حین رحلت و شهادت رسول خدا گفتند حسبنا کتاب الله. قرآن کافی است دیگر مقوله ای بنام سنت نداریم تا به علی (ع) محتاج باشیم.
ب: پس از خانه نشینی و خروج اهلبیت از مدار مرجعیت فقهی.
باید ۱- به اسم سنت ممنوعه دیروز ،، امروز سنت رسول خدا آن هم فقط با نقل اصحاب طرفدار کودتای سقیفه همراه با سنت صحابه کودتا کننده ( ابوبکر و عمر ووو) سنت تدوین شود. و نه با نقل اهلبیت .( در زمان انجام این کار صالح ابن کیسان شانه خالی کرد و فرار کرد اما ابن شهاب زهری برای این کار اعلام آمادگی کرد و امام سجاد او را لامذهب و بی دین معرفی فرمود اما توانست ۴۵ درصد خمیر مایه اولیه صحیح بخاری را فراهم کند. ) در حین انتقال قدرت به عثمان طبق آیه ۶ تا ۱۰ تواریخ ایام اول باب ۲۲ عهد عتیق به علی (ع) گفتند اگر حرفهای ابوبکر و عمر را مثل حرفهای رسول خدا سنت بدانی قدرت مال تو و نه عثمان ، فرمود سنت فقط مال رسولخدا است گفتند پس نشد.
۲-- خود ابوبکر و عمر خلافت و قدرت سیاسی و نظامی را قبضه کنند و فرزندان این دو نفر هم سنت و مرجعیت فقهی را لذا ابوبکر و عمر مفتی نشدند اما عایشه بنت ابی بکر شد مفتیه عظمی و عبدالله ابن عمر شد مفتی اعظم ( صحاح و سنن روایات اینها و نوکر انشان است غالباً.)
۳-- تمام نظرات صحابه ی تابع کودتای سقیفه تبدیل شود به روایات واجب التبعیه .با استناد به آیه السبقون الاولون و آیه آخر سوره فتح .( ولذا تا زمان امام حسن عسکری سنت پیامبر که در کودتای سقیفه با حرف معروف عمر (( حسبنا کتاب الله)) ممنوع شده بود توسط محمد ابن فرات شد ۱/۵۰۰/۰۰۰ روایت .!! ) و سپس بخاری از یک میلیون نیم روایت مخلوط به مجعول فقط حدود ۳۰۰۰ روایت را صحیح دانست.
بقیه را ساختگی دانست.
۴-- هر چه اهلبیت نقل بکند پذیرفته نشود. یعنی حتی اهلبیت بعنوان راوی هم تلقی نشوند. لذا بخاری در صحیح خود از امام حسین فقط یک روایت تاریخی دارد و بس.!
۵-- روایات ابوهریره اسرائیلی با ۲۷ اسم مستعار تدوین شود. و تدوین شد و امروز دارای مسند قطور است . و صحیح بخاری از روایات ابوهریره مملو گردید. اما مسندی بنام ۵ تن آل کسا تدوین نشود .و تدوین نشد.
۶-- قدرت توسط خود عمر و سپس توسط عثمان بنی امیه ای کنترل شود و اقتصاد توسط عمال بنی امیه . و یاران کودتا و طبق سیاست فوق کارها انجام شد.
۷-- عبدالحمن ابن عوف طلحه ، زبیر ، عثمان و سعد وقاص و مروان اقتصاد را کنترل کنند و کنترل کردند و شدند قارون زمان .
۸-- و اهلبیت ( زهرای اطهر . علی مرتضی حسن مجتبی و حسین شهید هر چهار نفر) یکی پس از دیگری پس از شهادت رسول خدا با ((سّم )) به قتل برسند و رسیدند و شهید شدند.
۹-- به کمک اخطل مسیحی ، جرسون مسیحی ، ابن آثال مسیحی ، وهب ابن منبه مسیحی تمیم داری مسیحی . کعب الاحبار یهودی ، عبدالله ابن سلام یهودی ووو خاندان یهودی بنی امیه بر قدرت مسلط بشوند و مسلط شدند.
۱۰-- یهود تفسیر را کنترل کند . تعدادی از تابعین و معاصر تا بعین از منابع اسرائیلی تفسیر نوشتند. مقاتل ابن سلیمان ، مقاتل ابن حیان. ضحاک ، مجاهد ، سدی ، کعب الاحبار یهودی ، کلبی، سفیا ثوری ووو حدود سی مفسر تفسیر نوشتند. و چند نفر مثل ثعلبی هم تفسیری بر مبنای اسرائیلیات نوشتند. و اکنون ستون فقرات تفاسیر سنی و حتی بخشی از تفاسیر شیعه را روایات غیر اهلبیتی یعنی اسرائیلی تشکیل می دهد.
۱۱-- در تمام نمازهای جمعه خطیب پیش از خطبتین یک قصاّص اسرائیلی باشد و سر مردم را با قصص اسرائیلی مشغول کند .و اولینش تمیم داری مسیحی و کعب الاحبار یهودی بود.
۱۲-- اجتماع مردم پس از نماز عصر در مساجد زمینه ساز بحثهای سیاسی خطرناکی است ولذا حضور و نماز در مسجد در آن زمان ممنوع شود. و ممنوع شد جز قصاصون . مانند تمیم داری وکعب الاحبار.👇
👇👆
۱۳-- اگر قدرت سیاسی و نظامی در دست بنی امیه ( امیه ای که ربطی به قریش نداشت و یهودی زاده بوده ) متمرکز شد قدرت اقتصادی نیز در دست عثمان متمرکز شود .و عثمان توسط یهود با استناد به آیه ۶ تا ۱۰ تواریخ ایام اول عهد عتیق باب ۲۲ ( مطابق مطلب صریح شرح ابن ابی الحدید سنی معتزلی در جلد ۱۲ صفحه ۸۱ ) با دستور عمر به قدرت رسید و بیت المال را در قالب رانتخواری به جیب زد وقتی مورد اعتراض ملت واقع شد که ای عثمان ! شخص ابوبکر و عمر چنین نبودند!! پاسخ داد: خلیفه همان طوری که حق دارد بیت المال متعلق به ملت را نخورد در همان حد حق دارد خودش بخورد.!!
۱۴-- تاسیس دولت خون آشام اسرائیل در ۱۴ مه سال ۱۹۴۸ توسط انگلیس با هدایت اولیه آلبرت انشتاین یهودی برای استمرار جدا سازی امت اسلام سقیفه از (( اسلام به تفسیر اهلبیت )) بود.
۱۵-- اتحاد اسرائیل با سعودی ها در سال جاری و سائر دولتهای مدافع سقیفه در این راستا است .
۱۶-- پس از قتل عثمان توسط انقلابیون ضد رانتخوران حکومتی، مشاورین یهودی و مسیحی مستقر در کاخ معاویه دو کار انجام دادند اول توصیه بر حفظ قدرت در خاندان خود که منجر شد به پادشاهی یزید جلاد شد .
دوم انتخاب یک کاتب کافر و ضد اسلام برای سرقت تاریخ اسلام با نوشتن و تدوین نخستین تاریخ تحریف کننده تاریخ اسلام بنام عبیدالله ابن شریه یمانی معّمِر سیصد ساله .و معاویه نیز طبق توصیه اهل کتاب با سرقت حق تعیین خلیفه از دست ملت خلافت را به پسرش یزید خونخوار منتقل کرد و با سرقت قلم و فرهنگ از چنگ نخبگان جامعه حوادث تاریخی و ماجرای بین امت اسلام را هر شب در قالب گعده در کاخ خلافت در اختیار عبیدالله ابن شریه قرار داد .و تمام کتب تاریخ مانند تاریخ موسی ابن عقبه و عمرو ابن قتاده ، و ابن اسحاق، (که همان سیره ابن هشام است) و واقدی و طبری و ابن اثیر و ذهبی و مخصوصا مدافع آرمان صهیونیسم تاریخی یعنی ابن خلدون و مخصوصا ویل دورانت همه و همه از تاریخ عبیدالله ابن شریه الهام گرفته اند .و اخیرا یک افسار گسیخه آملی التبار در فضای مجازی با تکیه بر همین تواریخ متکی بر تاریخ ابن شریه کافر ، اسلام را می کوبد . و امروز عملا از تاریخ اسلام خبری نیست مگر اینکه از بین روایات پراکنده اهلبیت در کتاب بحار و امثال آن چیزی به دست آوریم. این طلبه حقیر اخیرا به یکی از بزرگان حوزه علمیه قم که فقیه محترمی هم هستند از طریق دوستانم طی نامه ای نوشتم شما تنها فقیهی هستند کتاب تاریخ نوشته اید من بررسی دقیق کردم ۷۵ درصد منابعش اسرائیلیات است.
۱۷-- اخیرا یکی از برجسته ترین صاحب قلم شیعی لبنان به کل دنیای اسلام اعلام کرد کتاب ملارجب برسی کتاب جعلی است .احدی اعتنا نکرد که سهل است بلکه تشیع پنج دهه اخیر تحت تعلیم منبری هائی است که ۹۰ درصد منبعشان کتاب ملا رجب برسی مشارق الانوار است. و ما بررسی کردیم سیاست تخریب اهلبیت با تزریق غلوّ توسط عبیدالله ابن شریه در این کتاب متبلور است و متاسفانه تمسک کتاب ولایت کلیه مرحوم امیر جهانی بر روایات بسیار مجعول ، بی سند. و دال بر عکس نظر قرآن و اهلبیت در تشدید انحراف موثر بوده است. و هنگامی که حدود ۴۸۰۰ صفحه کتب مداحی و مرثیه ای آذری را بررسی کردم متوجه شدم در این کتابها از فقه شیخ طوسی علامه حلی ، محقق ، صاحب جواهر شیخ انصاری خبری نیست. که هیچ بلکه مطابق این کتابها خدا هم باید در تمام کارها از امام حسین اذن و اجازه بگیرد امروز در حقیقت شیوه عرضه اسلام توسط خودمان در حال متلاشی شدن است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۳۲-- روند کودتای یهود در سقیفه علیه مرجعیت سیاسی و فقهی اهلبیت (ع)-- اما .
پایه های طی شده این کودتا :
🔹پایه اول : گفتیم لبید ابن زیاد و جفیر ابن نفیر و عمر ابن الخطاب در حال حیات رسول خدا (ص) به خود آن حضرت جسارت کرده گفتند حسبنا کتاب الله یعنی برای استخراج و استنباط احکام شرع پس از تو جز قرآن هیچ منبع دیگری حجت نیست . و از کسی نمی پذیریم.
🔸پایه دوم: پس از کوبیدن قدرت اهلبیت گفتند ما سنی و سنتی هستیم یعنی قال رسول الله مثل قال الله است اطیعواالله واطیعوا الرسول داریم. ( گوئی در حین شهادت رسول خدا این آیات را نداشتیم ) .
🔹پایه سوم کودتا : گفتند اجماع صحابه هم سومین منبع احکام اسلام است !! یعنی منبع ، انسانها ، اما خروجی آن ، احکام شرع!!
🔸پایه چهارم : عقل آدمها این هم خودش مال انسان اما مولودش مال شرع!!
🔹پایه پنجم : قیاس است که پایه گذار نخستینش شیطان در مخالفت با امر به سجده به آدم بود .
🔸پایه ششم : استحسان .
🔹پایه هفتم : مصالح مرسله
🔸پایه هشتم : قاعده استصلاح .
🔹پایه نهم : مذهب صحابی .
🔸پایه دهم : سد ذرایع و
🔹پایه یازدهم فتح ذرایع .
🔸پایه دوازدهم : شریعت سلف .
🔹پایه سیزدهم : عرف و عادت.
🔸پایه چهاردهم سیره عملی اهل مدینه پایه .
🔹پانزدهم : استدلال پایه .
🔸شانزدهم استصحاب .
🔹پایه هفدهم برائت.!!
یعنی در روز رحلت وشهادت رسول خدا با توجه به این که در معرض اعلام خلافت و امامت اهلبیت بوده کانال خروج احکام اسلام فقط قرآن بود آن هم در حدی که وقتی خود رسول خدا خواست خلافت و مرجعیت علی (ع) را اعلام کند عمر گفت ان الرجل لیهجر ، حرف رسول خدا را هزیان خواند و اما وقتی کودتا تمام شد و قدرت تثبیت شد برای استخراج و استنباط احکام خدا ۱۷ کانال تاسیس شد که هیچکدام کلام اهلبیت نبود.
این کودتا علیه امیرالمومنین (ع) نبود و علیه رسول خدا هم نبود بلکه علیه خدای متعال بود آن هم به عدد آیات (( و اطیعواالرسول. )) و اکنون حسن بصری ( پسر یسار) معروف به ابوالحسن یسار که پدرش غلام زید ابن ثابت فارغ التحصیل مدرسه ماسکه یهودیان مدینه بوده ( و حسن بصری مشهور به اسم پدرش ((یسار)) از طریق پدرش مشرب اهل کتاب داشته ۱۲ جلد کتاب فقهی دارد که اهل سنت تدوین کرده اند .
نه رسول بوده نه امام بوده و نه از اهلبیت بوده فقط تحت تعلیم مادرش قصه گوی اسرائیلی و از طرف پدرش تحت تعلیم یهود بوده .
این است پایه های فقه اسلام سقیفهه.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۳۳-- وقتی کودتای سقیفه تمام شد ابوبکر گفت : اگر مردم انتظار دارند من سنت پیامبر را اجرا کنم باید بدانند توان آنرا ندارم . کنزالعمال خبر۱۴۰۴۶ و۱۴۰۵۰.
با این بیان صریح معلوم شد هدف کودتا از بین بردن فقه رسول خدا بوده است و نه حفظ و نشر آن ولذا فتاوای فقهای اهل سنت که مبتنی بر روایات خلیفتین است مشروع نیست.
مسئله ۳۴-- رسول خدا (ص) در کنار قبر شهدای اُحد در حضور ابوبکر فرمود : من روز قیامت فقط از شما شهدا دفاع می کنم ابوبکر گفت پس ما چه ؟! شهدا هر خدمتی کرده اند ما هم کردیم چرا در قیامت فقط از آنها دفاع خواهید کرد.؟!
رسول خدا فرمود آخر عمر آنها معلوم شد که شهادت بود اما من از کجا بدانم شما پس از من چه بلائی بر سر اسلام خواهید آورد؟!
یعنی تمام آیات نازله در تایید اصحاب مخصوص اصحاب شهید شده در حال حیات رسول خدا هست و نه اصحاب کودتا کننده پس از شهادت رسول خدا.
پس فقه منقول از اصحاب باقیمانده پس از رسول خدا و تابع کودتا باطل است. و روایاتشان و اجتهادشان و فتوایشان حجت نیست .
(موطا مالک حدیث ۱۰۰۴).
مسئله ۳۵-- در کتب اهل سنت و کتب شیعه در حد فوق تواتر نقل کرده اند که رسول خدا فرمود ای علی من برای این در راه اسلام جنگها کردم تا ثابت کنم کلام خدا( قرآن) نازل شده گوش کنید و عمل کنید اما تو پس از من جنگها خواهی کرد تا ثابت کنی تفسیر قرآن و فقه اسلام چیست .
من برای تنزیل جنگیدم و تو برای تاویل و تفسیر و فقه خواهی جنگید. با این حساب کل تفاسیر اهل سنت و کل فقه اهل سنت طبق نقل اهل سنت باطل و غیر حجت است چون خلفایشان باعلی (ع) جنگیدند.
مسئله ۳۶-- مطابق آیه ۱۲۴ بقره با توجه به آیه تطهیر و با توجه به تفسیر واژه شهدا در کل قرآن و با توجه به واژه اشهاد و شهید و واژه موذن در قرآن به کمک روایات و روایت نحن قوم معصومون کافی جلد۲ ص۴۰۰ و آیه ۱۰۱ آل عمران و روایات متعدد در ذیل آن و روایات منقول تحت عنوان العصمه در میزان الحکمه خبر۱۲۷۵۹ و۱۲۷۶۰ و۱۲۷۹۲ و۱۲۷۸۹ و۱۲۷۹۰ و ۱۲۷۹۱ و۱۲۷۹۵ همه دلیل این است که اهلبیت معصومند و فقه شان حجت. و در ذیل همان آیه ۱۰۱ آل عمران علی (ع) فرموده وقتی این آیه نازل شد ما اهلبیت اعلام کردیم ما محتوای آیه را عمل می کنیم اما اصحاب گفتند ما نمی توانیم ، آن وقت آیه دیگر نازل شد فاتقوا الله ما استطعتم. و دلیل بارز عصمت اهلبیت آیه الذین آمنوا ولم یلبسوا ایمانهم بظلم انعام آیه ۸۳ می باشد. چون فقط و فقط از اهلبیت ظلمی ثبت نشده است . حاصل و نتیجه اینکه فقه اهل سنت بخاطر عدم تقوای باطل و فقط فقه اهلبیت بخاطر تقوای حجت است.
مسئله ۳۷-- روایت مشهوره که در صفحه دوم رسائل مرحوم شیخ هم آمده للمصیب اجران وللمخطا اجر واحد . ساخته عمر برای حفظ آبروی ابوبکر بخاطر بیسوادی وی بوده است. مراجعه کنید به روایت ۱۴۱۱۰ کنزالعمال.
ابوبکر خلیفه شد استفتائات آمد پاسخ بلد نبود عمر گفت نگران نباش خودم از رسول خدا شنیدم فرمود خلیفه اگر جاهل هم باشد عیب ندارد پاسخ استفتائات را بدهد اگر درست بود دو ثواب و اگر غلط بود یک ثواب دارد.و این روایت امروز با کمال تاسف ُُُنقل محافل شده است. و متاسفانه در بیست کتاب اهل سنت سندهای دیگری هم دست و پا کرده اند اما ریشه همان بود .امام صادق ریشه این روایت را زده فرموده اگر مفتی جاهلانه فتوای دهد و به واقع هم بخورد باز ثواب ندارد و اگر به واقع نخورد به زبان خدا دروغ بسته است ( باید مجازات شود) بحار جلد۲ ص ۳۰۶ و در ص ۳۱۰ نوشته در یک روایتی رسول خدا فرموده اگر حکم را ندانستید به من بنویسید تا پاسخ را ارسال کنم اکتب الیّ اکتب الیک.. پس اینکه عده ای از فضلای حوزه قم آن روایت را متفق علیه بین شیعه و سنی دانسته کاملا خطا است.
من ریشه این روایت را از ابوهریره در سنن نسائی و از عمرو عاص در سنن ابو داود و از ابوهریره در صحیح بخاری و مسلم و ابن ماجه در آوردم. و این روایت ضد خط اهلبیت است. و اگر سید کمال حیدری می گوید ابوبکر و عمر اجتهاد کرده اند و خطا کرده اند و دارای یک اجر هستند باید بداند هم ابوبکر هم عمر و هم سید کمال هر سه اشتباه کرده اند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال :
حضرت آیت الله موسوی دامت توفیقاته
سلام علیکم
مرحمت فرمایید از این هفده پایه ی کودتای یهودیت سقیفه ای ،در مورد پایه ی (۱۶* ) و (۱۷*)، بیش تر توضیح بفرمایید . منظورم این است که آیا حضرتعالی اَحادیثِ رفع ، و اَحادیث مربوط به اِستصحاب را ،مردود و غیر حجت می دانید ؟
✅پاسخ : وعلیکم السلام نه خیر
ما شیعه ها قبول داریم استصحاب و برائت مصداق سنت رسول خدا است . غرض حقیر این است کودتاگران ابتدا غیر از قرآن را بعنوان منبع حکم شرعی قبول نداشتند پس از کودتا ۱۷ کانال ساختند.
بله قبول دارم عبارت های حقیر خیلی تفصیل نمی دهد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany