eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
844 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
مسئله ۳۰-- در قرآن کریم واژه قریه را که به معنای شهر و آبادی است در آیات خاصی به معنای ((انسانها)) گرفته است. و سِّر این مطلب را برای رسول خدا (ص) و ایشان نیز برای اهلبیت (ع) ابلاغ فرموده اند. مراجعه شود به آیات مد نظر که اینها است: کهف ۵۹ و ۵۹ و قصص ۵۸ و۵۹ و احقاف ۲۷ و اعراف ۴ و یونس ۹۸و یوسف ۸۲ و حجر۴ ونحل ۱۱۲ و اسرا ۱۶ و۵۸ و انبیا ۶ و ۱۱و ۷۴ و۹۵ و حج ۴۵ و شعرا ۲۰۸ و طلاق۸ . و مراجعه شود به روایت پنج ذیل آیه ۱۸ سوره سباء. در البرهان . سپس در آیه ۱۸ سباء زیر سایه واژه (( قرای و قریه)) یک امر مهم و امنیتی محض را که عبارت است از (( کیفیت رابطه مردم متعارف با امام عصر خود از طریق ارتباط با فقهای متعارف و ظاهری )) رسانده است. و چون مفسرین معظم از طریق روایات مفسره اهلبیت وارد تفسیر آیات استتاری و اجتماعی -- سیاسی نمی شوند لذا علامه طباطبائی قدس سره الشریف و غیره من المفسرین در تفسیر این آیه مجبور شده حرفی بزند که بالوضوح و بالبداهه و بالعیان درست نیست !!. ایشان می فرمایند (( این آیه ناظر به مسافت راه بین یمن و شام است.!! معنایش این است که بین کشور یمن و شام تماما باغ و باغات است !!.)) در حالی که صدها کیلومترش اصلا یک گیاه نمی روید و کویر وحشتناک است.!! چرا مفسرین شیعه چنین خطآئی را مرتکب شده اند؟! چون این تفسیر علی رغم وجود ۴ جلسه برخورد و تفسیر و درگیری علمی ائمه ( ع ) ( امام سجاد امام باقر و امام صادق ) با مفسرین مرتبط با اسرائیلیان ( حسن بصری مسیحی منافق و قتاده ابن دعامه کذاب و ابوحنیفه بدعت گذار مذهب قیاس و یک قاضی کوفی) آن هم تقریبا از ده طریق مستقل به ما رسیده اما مفسیرین ما مانند طبرسی ، علامه طباطبائی و باقی مفسرین همان تفسیر حسن بصری. قتاده ، ابوحنیفه ، زیدابن اسلم، ضحاک کذاب و مقاتل جعال و مجاهد اسراییلی را تفسیر قرآن تلقی کرده و قبول فرموده اند.!! بله این آیه و دهها آیه دیگر قرآن که ما اسم آنها را آیات استتاری ، امنیتی گذاشتیم در هزار و چند صد سال گذشته به دلیل امنیتی و استتاری بودن هنوز نه تفسیر درست و حسابی شده و نه جایگاه نظامی و امنیتی بودن آن به درستی تبیین شده است. در حالی که در بازگشت به تفسیر اهلبیت (ع) می بینیم امام سجاد و امام باقر (ع) و امام صادق (ع) تنها با این یک آیه ابوحنیفه ها را واقعا ضربه فنی نموده و قتاده ابن دعامه های مزدور حاکمان را رسوای فرموده اند. این تفسیر شریف المیزان است:(( ضمیر--بینهم --لسباء والکلام مسوق لبیان تتمه قصتهم المطلوب ذکرها و هو عطف علی قوله (( کان لسباء)) والمراد بالقرای التی بارکنا فیها القرا الشامیه ، والمراد بکون القرای ظاهره کونها متقاربه یرای بعضها من بعض )) تا می رسند به این عبارت (( سیروا فی هذه القری علی امن ان شئتم لیالی وان شئتم ایاما ...)) خلاصه این که اگر در این آیه می فرماید بین سباء در یمن و بین شهرها و ابادی های شام ( در این مسافت صدها کیلومتری ) جاده صددرصد امن است ! نه راهزنی هست ، نه حیوانات وحشی جنگلی هست، نه مار و عقرب هست .و تمام مسیر فوق به قول آیه قبل (( جنتان عن یمین و شمال)) چپ و راست همه باغ و باغات و جنگل است.!! این تفسیر همان تفسیر ضحاک جلد۲ ص ۶۸۵ و مجاهد ص ۲۱۹ و تفسیر مقاتل ذیل آیه جلد ۳ ص ۵۳۰ .مراجعه شود به احتجاج جلد۲ ص ۶۳ و۱۱۵ وتفسیر نوالثقلین ج ۴ص ۳۲۹ و۳۳۰ و۳۳۱ و۳۳۲ و مراجعه شود به ده روایت البرهان ذیل آیه فوق. مرحوم طباطبائی قدس سره سپس حدیثی را از فروه ابن مُسیک یمانی سنی درباره وجه تسمیه سرزمین یمن به یمن از رسول خدا نقل می کند که درالاستیعاب جلد۲ ص۱۴۲ فقط همان روایت را از مصادیق فضل فروه ابن مسیک نقل کرده است !!. یعنی مرحوم علامه روایتی را از اهل سنت مورد استناد قرار داده که راوی آن غیر از آن ، روایتی ندارد . سوادش همان مقدار است اما روایاتی را که اهلبیت (ع) در تفسیر آیه فوق فرموده اند آنرا از بطون آیه حساب فرمود و نوشته : اقول: ورد فی عده من الروایات ان القرای التی بارک الله فیها هم اهل بیت النبی (ص) والقرای الظاهره هم الوسائط بینهم و بین الناس من حمله احادیثهم و غیرهم و هو بطن القرآن و لیس من التفسیر فی شئ .))!! از مرحوم علامه طباطبائی می پرسیم اولا چرا روایت فروه ابن مسیک که از منابع این روایت است که شعبی و ابو سبره نخعی و ابوهانی مرادی از او گرفته اند را شایسته نقل دانسته اید؟ چه قدر معتبر بوده؟ . ثانیا : بین یمن و شام جنگل و باغ نیست قطعا. ثالثا : بطور قطع بین یمن و شام نه تنها جاده امن نیست بلکه یکی از مخوف ترین و نا امن ترین جاده های جهان است . رابعا : کدام معصوم فرموده تفسیر ما بطن است و حجت نیست؟ و خامسا : چرا نقل نفرمودید که وقتی امام سجاد و امام باقر و امام صادق با این آیه حسن بصریها و ابوحنیفه ها و قتاده ها را رسوای کردند آنها نگفتند یا ابن رسول الله این بطن آیه است .؟👇
👇👆 سادساً : این سه امام فرموده بین یمن و شام تماما جاده نا امن است. و عملا هم ثابت شده در آن جاده حدود ۷۰۰ کیلومترش نه باغ بهشتی هست ، و نه امنیتی ! پس حالا چرا تفسیر اسرائیلیان حجت است؟! ⬅️نتیجه اینکه مهم ترین سیاسی ترین . و امنیتی ترین آیه قرآن اولًا توسط یک خاندان مسیحی نفوذی بنام یسار معروف به حسن بصری ( که امام باقر او را سامری امت معرفی کرده) به معنائی تفسیر شده که بالبداهه نادرست است و ثانیاً این تنها آیه قرآن است که ائمه اطهار در محافل علمی با آن آیه طرف را محکوم می کردند و ثالثا تنها آیه ای است که حقیقت و واقعیتهای موجود ( عدم امنیت جاده بین یمن و شام است) تفسیر رایج و رسمی آنرا تکذیب می کند. و رابعاً آیه با روایات متعدد معتبر راه ارتباط امت با فقهای واقعی مکتب اهلبیت را تعیین می کند. خامسا تنها آیه ای است که مفسرین اسرائیلی برای تحریف معنای آن سرمایه گذاری کرده اند و سادسا مطابق این آیه سازمان ارتباطات اعمال فردی و سیاسی و اجتماعی امت با امام باید بر دوش راویان و فقیهانی قرار گیرد که بتواند راههای نفوذ دشمن برای تحریف آن راببندد. بله ! مسلمانان باید با تفسیر اهلبیت احکام شرع را از کانالهای استاندارد قرآنی اخذ کنند که عبارت است از فقهائی که مطابق آیه نفر دارای عنوان ماخوذ از (( لیتفقهوا فی الدین)) هستند. و نه از راویان اسرائیلی ، مجهول و ضعیف. با راهنمائی این آیه مهم می فهمیم کتب رجالی موجود کافی نیست. کتب درایه موجود کافی نیست. طریق استنباط احکام موجود کافی نیست و باید در طریق اخذ احکام دقت بیشتر و احاطه بیشتر داشته باشیم. و الا علی رغم وجود بخشی از امکانات فرهنگی و اقتصادی روز در اختیار بعضی از روحانیان فقه اهلبیت همچنان از وسط میدان تاثیرگذاری در فضای اجتماعی و سیاسی به عقب رانده خواهد شد . تفسیر قرآن فقط با کمک و همراهی لسان خاص قرآن ، باب علم قرآن . تراجمه وحی الله مورد تایید اهلبیت است. اینکه پس از تالیف تفسیر شریف المیزان به قلم مبارکه علامه طباطبائی قدس سره شایع شده این شیوه نوی است. باید عرض کنم نه خیر. پایه گذار شیوه تفسیر قرآن با قرآن بدون اعتنا به تفسیر اهلبیت (ع) طبق نص تاریخ حسن بصری است آن هم برای تبلیغ وجوب استغنای تفسیر قرآن از اهلبیت و اهلبیت هم در جلساتی با استفاده از آیه ۱۸ سوره سباء حال حسن بصری ، قتاده ابن دعامه ،ابوحنیفه و کسان دیگر را عجب گرفتند!! . آیه فوق به منزله پتک است در قبال کسانی که تفسیر قرآن بدون تفسیر اهلبیت را تفسیر نزدیک به واقع وانمود می کنند. و امروز احدی قادر نیست از تفاسیر موجود در تفسیر این آیه کوچک ترین دفاعی بکند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۳۱-- از بخش اول :( مسائل مقدماتی موسوعه فقهی التسهیل . نخستین کتاب متکفل بیان فقه سیاسی ، فقه اجتماعی و فقه فردی بر مبنای ثقلین ( قرآن وحدیث).---): مصوبه یهود برای کودتای علیه :(( اسلام به تفسیر اهلبیت(ع)---)) هنوز رسول خدا (ص) زنده بود. طی آیاتی به رسول خدا ابلاغ شد که (( اینک از سوی یهود دارد سیاستی تدوین می شود که نتیجه آن این است پس از رحلت تو: الف : اول منع حدیث و سنت و اخراج اهلبیت از مدار مرجعیت فقهی صورت گیرد)). برای این کودتای فرهنگی آقایان : لبید ابن زیاد ، جفیر ابن نفیر فارغ التحصیل از دانشکده یهود در یمن و عمر ابن الخطاب مامور شدند به رسول خدا بگویند آنچه تو وصیت می کنی غیر از قرآن است و ما فقط قرآن را از تو می پذیریم نفر اول و دوم در منیٰ در مکه و عمر در حین رحلت و شهادت رسول خدا گفتند حسبنا کتاب الله. قرآن کافی است دیگر مقوله ای بنام سنت نداریم تا به علی (ع) محتاج باشیم. ب: پس از خانه نشینی و خروج اهلبیت از مدار مرجعیت فقهی. باید ۱- به اسم سنت ممنوعه دیروز ،، امروز سنت رسول خدا آن هم فقط با نقل اصحاب طرفدار کودتای سقیفه همراه با سنت صحابه کودتا کننده ( ابوبکر و عمر ووو) سنت تدوین شود. و نه با نقل اهلبیت .( در زمان انجام این کار صالح ابن کیسان شانه خالی کرد و فرار کرد اما ابن شهاب زهری برای این کار اعلام آمادگی کرد و امام سجاد او را لامذهب و بی دین معرفی فرمود اما توانست ۴۵ درصد خمیر مایه اولیه صحیح بخاری را فراهم کند. ) در حین انتقال قدرت به عثمان طبق آیه ۶ تا ۱۰ تواریخ ایام اول باب ۲۲ عهد عتیق به علی (ع) گفتند اگر حرفهای ابوبکر و عمر را مثل حرفهای رسول خدا سنت بدانی قدرت مال تو و نه عثمان ، فرمود سنت فقط مال رسولخدا است گفتند پس نشد. ۲-- خود ابوبکر و عمر خلافت و قدرت سیاسی و نظامی را قبضه کنند و فرزندان این دو نفر هم سنت و مرجعیت فقهی را لذا ابوبکر و عمر مفتی نشدند اما عایشه بنت ابی بکر شد مفتیه عظمی و عبدالله ابن عمر شد مفتی اعظم ( صحاح و سنن روایات اینها و نوکر انشان است غالباً.) ۳-- تمام نظرات صحابه ی تابع کودتای سقیفه تبدیل شود به روایات واجب التبعیه .با استناد به آیه السبقون الاولون و آیه آخر سوره فتح .( ولذا تا زمان امام حسن عسکری سنت پیامبر که در کودتای سقیفه با حرف معروف عمر (( حسبنا کتاب الله)) ممنوع شده بود توسط محمد ابن فرات شد ۱/۵۰۰/۰۰۰ روایت .!! ) و سپس بخاری از یک میلیون نیم روایت مخلوط به مجعول فقط حدود ۳۰۰۰ روایت را صحیح دانست. بقیه را ساختگی دانست. ۴-- هر چه اهلبیت نقل بکند پذیرفته نشود. یعنی حتی اهلبیت بعنوان راوی هم تلقی نشوند. لذا بخاری در صحیح خود از امام حسین فقط یک روایت تاریخی دارد و بس.! ۵-- روایات ابوهریره اسرائیلی با ۲۷ اسم مستعار تدوین شود. و تدوین شد و امروز دارای مسند قطور است . و صحیح بخاری از روایات ابوهریره مملو گردید. اما مسندی بنام ۵ تن آل کسا تدوین نشود .و تدوین نشد. ۶-- قدرت توسط خود عمر و سپس توسط عثمان بنی امیه ای کنترل شود و اقتصاد توسط عمال بنی امیه . و یاران کودتا و طبق سیاست فوق کارها انجام شد. ۷-- عبدالحمن ابن عوف طلحه ، زبیر ، عثمان و سعد وقاص و مروان اقتصاد را کنترل کنند و کنترل کردند و شدند قارون زمان . ۸-- و اهلبیت ( زهرای اطهر . علی مرتضی حسن مجتبی و حسین شهید هر چهار نفر) یکی پس از دیگری پس از شهادت رسول خدا با ((سّم )) به قتل برسند و رسیدند و شهید شدند. ۹-- به کمک اخطل مسیحی ، جرسون مسیحی ، ابن آثال مسیحی ، وهب ابن منبه مسیحی تمیم داری مسیحی . کعب الاحبار یهودی ، عبدالله ابن سلام یهودی ووو خاندان یهودی بنی امیه بر قدرت مسلط بشوند و مسلط شدند. ۱۰-- یهود تفسیر را کنترل کند . تعدادی از تابعین و معاصر تا بعین از منابع اسرائیلی تفسیر نوشتند. مقاتل ابن سلیمان ، مقاتل ابن حیان. ضحاک ، مجاهد ، سدی ، کعب الاحبار یهودی ، کلبی، سفیا ثوری ووو حدود سی مفسر تفسیر نوشتند. و چند نفر مثل ثعلبی هم تفسیری بر مبنای اسرائیلیات نوشتند. و اکنون ستون فقرات تفاسیر سنی و حتی بخشی از تفاسیر شیعه را روایات غیر اهلبیتی یعنی اسرائیلی تشکیل می دهد. ۱۱-- در تمام نمازهای جمعه خطیب پیش از خطبتین یک قصاّص اسرائیلی باشد و سر مردم را با قصص اسرائیلی مشغول کند .و اولینش تمیم داری مسیحی و کعب الاحبار یهودی بود. ۱۲-- اجتماع مردم پس از نماز عصر در مساجد زمینه ساز بحثهای سیاسی خطرناکی است ولذا حضور و نماز در مسجد در آن زمان ممنوع شود. و ممنوع شد جز قصاصون . مانند تمیم داری وکعب الاحبار.👇
👇👆 ۱۳-- اگر قدرت سیاسی و نظامی در دست بنی امیه ( امیه ای که ربطی به قریش نداشت و یهودی زاده بوده ) متمرکز شد قدرت اقتصادی نیز در دست عثمان متمرکز شود .و عثمان توسط یهود با استناد به آیه ۶ تا ۱۰ تواریخ ایام اول عهد عتیق باب ۲۲ ( مطابق مطلب صریح شرح ابن ابی الحدید سنی معتزلی در جلد ۱۲ صفحه ۸۱ ) با دستور عمر به قدرت رسید و بیت المال را در قالب رانتخواری به جیب زد وقتی مورد اعتراض ملت واقع شد که ای عثمان ! شخص ابوبکر و عمر چنین نبودند!! پاسخ داد: خلیفه همان طوری که حق دارد بیت المال متعلق به ملت را نخورد در همان حد حق دارد خودش بخورد.!! ۱۴-- تاسیس دولت خون آشام اسرائیل در ۱۴ مه سال ۱۹۴۸ توسط انگلیس با هدایت اولیه آلبرت انشتاین یهودی برای استمرار جدا سازی امت اسلام سقیفه از (( اسلام به تفسیر اهلبیت )) بود. ۱۵-- اتحاد اسرائیل با سعودی ها در سال جاری و سائر دولتهای مدافع سقیفه در این راستا است . ۱۶-- پس از قتل عثمان توسط انقلابیون ضد رانتخوران حکومتی، مشاورین یهودی و مسیحی مستقر در کاخ معاویه دو کار انجام دادند اول توصیه بر حفظ قدرت در خاندان خود که منجر شد به پادشاهی یزید جلاد شد . دوم انتخاب یک کاتب کافر و ضد اسلام برای سرقت تاریخ اسلام با نوشتن و تدوین نخستین تاریخ تحریف کننده تاریخ اسلام بنام عبیدالله ابن شریه یمانی معّمِر سیصد ساله .و معاویه نیز طبق توصیه اهل کتاب با سرقت حق تعیین خلیفه از دست ملت خلافت را به پسرش یزید خونخوار منتقل کرد و با سرقت قلم و فرهنگ از چنگ نخبگان جامعه حوادث تاریخی و ماجرای بین امت اسلام را هر شب در قالب گعده در کاخ خلافت در اختیار عبیدالله ابن شریه قرار داد .و تمام کتب تاریخ مانند تاریخ موسی ابن عقبه و عمرو ابن قتاده ، و ابن اسحاق، (که همان سیره ابن هشام است) و واقدی و طبری و ابن اثیر و ذهبی و مخصوصا مدافع آرمان صهیونیسم تاریخی یعنی ابن خلدون و مخصوصا ویل دورانت همه و همه از تاریخ عبیدالله ابن شریه الهام گرفته اند .و اخیرا یک افسار گسیخه آملی التبار در فضای مجازی با تکیه بر همین تواریخ متکی بر تاریخ ابن شریه کافر ، اسلام را می کوبد . و امروز عملا از تاریخ اسلام خبری نیست مگر اینکه از بین روایات پراکنده اهلبیت در کتاب بحار و امثال آن چیزی به دست آوریم. این طلبه حقیر اخیرا به یکی از بزرگان حوزه علمیه قم که فقیه محترمی هم هستند از طریق دوستانم طی نامه ای نوشتم شما تنها فقیهی هستند کتاب تاریخ نوشته اید من بررسی دقیق کردم ۷۵ درصد منابعش اسرائیلیات است. ۱۷-- اخیرا یکی از برجسته ترین صاحب قلم شیعی لبنان به کل دنیای اسلام اعلام کرد کتاب ملارجب برسی کتاب جعلی است .احدی اعتنا نکرد که سهل است بلکه تشیع پنج دهه اخیر تحت تعلیم منبری هائی است که ۹۰ درصد منبعشان کتاب ملا رجب برسی مشارق الانوار است. و ما بررسی کردیم سیاست تخریب اهلبیت با تزریق غلوّ توسط عبیدالله ابن شریه در این کتاب متبلور است و متاسفانه تمسک کتاب ولایت کلیه مرحوم امیر جهانی بر روایات بسیار مجعول ، بی سند. و دال بر عکس نظر قرآن و اهلبیت در تشدید انحراف موثر بوده است. و هنگامی که حدود ۴۸۰۰ صفحه کتب مداحی و مرثیه ای آذری را بررسی کردم متوجه شدم در این کتابها از فقه شیخ طوسی علامه حلی ، محقق ، صاحب جواهر شیخ انصاری خبری نیست. که هیچ بلکه مطابق این کتابها خدا هم باید در تمام کارها از امام حسین اذن و اجازه بگیرد امروز در حقیقت شیوه عرضه اسلام توسط خودمان در حال متلاشی شدن است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۳۲-- روند کودتای یهود در سقیفه علیه مرجعیت سیاسی و فقهی اهلبیت (ع)-- اما . پایه های طی شده این کودتا : 🔹پایه اول : گفتیم لبید ابن زیاد و جفیر ابن نفیر و عمر ابن الخطاب در حال حیات رسول خدا (ص) به خود آن حضرت جسارت کرده گفتند حسبنا کتاب الله یعنی برای استخراج و استنباط احکام شرع پس از تو جز قرآن هیچ منبع دیگری حجت نیست . و از کسی نمی پذیریم. 🔸پایه دوم: پس از کوبیدن قدرت اهلبیت گفتند ما سنی و سنتی هستیم یعنی قال رسول الله مثل قال الله است اطیعواالله واطیعوا الرسول داریم. ( گوئی در حین شهادت رسول خدا این آیات را نداشتیم ) . 🔹پایه سوم کودتا : گفتند اجماع صحابه هم سومین منبع احکام اسلام است !! یعنی منبع ، انسانها ، اما خروجی آن ، احکام شرع!! 🔸پایه چهارم : عقل آدمها این هم خودش مال انسان اما مولودش مال شرع!! 🔹پایه پنجم : قیاس است که پایه گذار نخستینش شیطان در مخالفت با امر به سجده به آدم بود . 🔸پایه ششم : استحسان . 🔹پایه هفتم : مصالح مرسله 🔸پایه هشتم : قاعده استصلاح . 🔹پایه نهم : مذهب صحابی . 🔸پایه دهم : سد ذرایع و 🔹پایه یازدهم فتح ذرایع . 🔸پایه دوازدهم : شریعت سلف . 🔹پایه سیزدهم : عرف و عادت. 🔸پایه چهاردهم سیره عملی اهل مدینه پایه . 🔹پانزدهم : استدلال پایه . 🔸شانزدهم استصحاب . 🔹پایه هفدهم برائت.!! یعنی در روز رحلت وشهادت رسول خدا با توجه به این که در معرض اعلام خلافت و امامت اهلبیت بوده کانال خروج احکام اسلام فقط قرآن بود آن هم در حدی که وقتی خود رسول خدا خواست خلافت و مرجعیت علی (ع) را اعلام کند عمر گفت ان الرجل لیهجر ، حرف رسول خدا را هزیان خواند و اما وقتی کودتا تمام شد و قدرت تثبیت شد برای استخراج و استنباط احکام خدا ۱۷ کانال تاسیس شد که هیچکدام کلام اهلبیت نبود. این کودتا علیه امیرالمومنین (ع) نبود و علیه رسول خدا هم نبود بلکه علیه خدای متعال بود آن هم به عدد آیات (( و اطیعواالرسول. )) و اکنون حسن بصری ( پسر یسار) معروف به ابوالحسن یسار که پدرش غلام زید ابن ثابت فارغ التحصیل مدرسه ماسکه یهودیان مدینه بوده ( و حسن بصری مشهور به اسم پدرش ((یسار)) از طریق پدرش مشرب اهل کتاب داشته ۱۲ جلد کتاب فقهی دارد که اهل سنت تدوین کرده اند . نه رسول بوده نه امام بوده و نه از اهلبیت بوده فقط تحت تعلیم مادرش قصه گوی اسرائیلی و از طرف پدرش تحت تعلیم یهود بوده . این است پایه های فقه اسلام سقیفهه. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۳۳-- وقتی کودتای سقیفه تمام شد ابوبکر گفت : اگر مردم انتظار دارند من سنت پیامبر را اجرا کنم باید بدانند توان آنرا ندارم . کنزالعمال خبر۱۴۰۴۶ و۱۴۰۵۰. با این بیان صریح معلوم شد هدف کودتا از بین بردن فقه رسول خدا بوده است و نه حفظ و نشر آن ولذا فتاوای فقهای اهل سنت که مبتنی بر روایات خلیفتین است مشروع نیست. مسئله ۳۴-- رسول خدا (ص) در کنار قبر شهدای اُحد در حضور ابوبکر فرمود : من روز قیامت فقط از شما شهدا دفاع می کنم ابوبکر گفت پس ما چه ؟! شهدا هر خدمتی کرده اند ما هم کردیم چرا در قیامت فقط از آنها دفاع خواهید کرد.؟! رسول خدا فرمود آخر عمر آنها معلوم شد که شهادت بود اما من از کجا بدانم شما پس از من چه بلائی بر سر اسلام خواهید آورد؟! یعنی تمام آیات نازله در تایید اصحاب مخصوص اصحاب شهید شده در حال حیات رسول خدا هست و نه اصحاب کودتا کننده پس از شهادت رسول خدا. پس فقه منقول از اصحاب باقیمانده پس از رسول خدا و تابع کودتا باطل است. و روایاتشان و اجتهادشان و فتوایشان حجت نیست . (موطا مالک حدیث ۱۰۰۴). مسئله ۳۵-- در کتب اهل سنت و کتب شیعه در حد فوق تواتر نقل کرده اند که رسول خدا فرمود ای علی من برای این در راه اسلام جنگها کردم تا ثابت کنم کلام خدا( قرآن) نازل شده گوش کنید و عمل کنید اما تو پس از من جنگها خواهی کرد تا ثابت کنی تفسیر قرآن و فقه اسلام چیست . من برای تنزیل جنگیدم و تو برای تاویل و تفسیر و فقه خواهی جنگید. با این حساب کل تفاسیر اهل سنت و کل فقه اهل سنت طبق نقل اهل سنت باطل و غیر حجت است چون خلفایشان باعلی (ع) جنگیدند. مسئله ۳۶-- مطابق آیه ۱۲۴ بقره با توجه به آیه تطهیر و با توجه به تفسیر واژه شهدا در کل قرآن و با توجه به واژه اشهاد و شهید و واژه موذن در قرآن به کمک روایات و روایت نحن قوم معصومون کافی جلد۲ ص۴۰۰ و آیه ۱۰۱ آل عمران و روایات متعدد در ذیل آن و روایات منقول تحت عنوان العصمه در میزان الحکمه خبر۱۲۷۵۹ و۱۲۷۶۰ و۱۲۷۹۲ و۱۲۷۸۹ و۱۲۷۹۰ و ۱۲۷۹۱ و۱۲۷۹۵ همه دلیل این است که اهلبیت معصومند و فقه شان حجت. و در ذیل همان آیه ۱۰۱ آل عمران علی (ع) فرموده وقتی این آیه نازل شد ما اهلبیت اعلام کردیم ما محتوای آیه را عمل می کنیم اما اصحاب گفتند ما نمی توانیم ، آن وقت آیه دیگر نازل شد فاتقوا الله ما استطعتم. و دلیل بارز عصمت اهلبیت آیه الذین آمنوا ولم یلبسوا ایمانهم بظلم انعام آیه ۸۳ می باشد. چون فقط و فقط از اهلبیت ظلمی ثبت نشده است . حاصل و نتیجه اینکه فقه اهل سنت بخاطر عدم تقوای باطل و فقط فقه اهلبیت بخاطر تقوای حجت است. مسئله ۳۷-- روایت مشهوره که در صفحه دوم رسائل مرحوم شیخ هم آمده للمصیب اجران وللمخطا اجر واحد . ساخته عمر برای حفظ آبروی ابوبکر بخاطر بیسوادی وی بوده است. مراجعه کنید به روایت ۱۴۱۱۰ کنزالعمال. ابوبکر خلیفه شد استفتائات آمد پاسخ بلد نبود عمر گفت نگران نباش خودم از رسول خدا شنیدم فرمود خلیفه اگر جاهل هم باشد عیب ندارد پاسخ استفتائات را بدهد اگر درست بود دو ثواب و اگر غلط بود یک ثواب دارد.و این روایت امروز با کمال تاسف ُُُنقل محافل شده است. و متاسفانه در بیست کتاب اهل سنت سندهای دیگری هم دست و پا کرده اند اما ریشه همان بود .امام صادق ریشه این روایت را زده فرموده اگر مفتی جاهلانه فتوای دهد و به واقع هم بخورد باز ثواب ندارد و اگر به واقع نخورد به زبان خدا دروغ بسته است ( باید مجازات شود) بحار جلد۲ ص ۳۰۶ و در ص ۳۱۰ نوشته در یک روایتی رسول خدا فرموده اگر حکم را ندانستید به من بنویسید تا پاسخ را ارسال کنم اکتب الیّ اکتب الیک.. پس اینکه عده ای از فضلای حوزه قم آن روایت را متفق علیه بین شیعه و سنی دانسته کاملا خطا است. من ریشه این روایت را از ابوهریره در سنن نسائی و از عمرو عاص در سنن ابو داود و از ابوهریره در صحیح بخاری و مسلم و ابن ماجه در آوردم. و این روایت ضد خط اهلبیت است. و اگر سید کمال حیدری می گوید ابوبکر و عمر اجتهاد کرده اند و خطا کرده اند و دارای یک اجر هستند باید بداند هم ابوبکر هم عمر و هم سید کمال هر سه اشتباه کرده اند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : حضرت آیت الله موسوی دامت توفیقاته سلام علیکم مرحمت فرمایید از این هفده پایه ی کودتای یهودیت سقیفه ای ،در مورد پایه ی (۱۶* ) و (۱۷*)، بیش تر توضیح بفرمایید . منظورم این است که آیا حضرتعالی اَحادیثِ رفع ، و اَحادیث مربوط به اِستصحاب را ،مردود و غیر حجت می دانید ؟ ✅پاسخ : وعلیکم السلام نه خیر ما شیعه ها قبول داریم استصحاب و برائت مصداق سنت رسول خدا است . غرض حقیر این است کودتاگران ابتدا غیر از قرآن را بعنوان منبع حکم شرعی قبول نداشتند پس از کودتا ۱۷ کانال ساختند. بله قبول دارم عبارت های حقیر خیلی تفصیل نمی دهد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۳۸-- بصورت قطعی لبید ابن زیاد و جفیر این نفیر و عمر در منی و در حال شهادت رسول خدا (ص) گفتند : فقط قرآن را از تو می پذیریم حسبنا کتاب الله اما هنوز قرن اول اسلام تمام نشده بود عمر ابن عبدالعزیر نتیجه دختری عمر و نوه پسری مروان بعنوان خلیفه مسلمین به ابوبکر ابن حزم دستور داد احادیث رسول خدا تدوین شود ، دو صحاح و چهار سنن و بیش از صد مسند تدوین شد و پیش بنده حقیر موجود هست و همه تدوین شده ی اهل سنت است اما یک نفر پیدا نشد بگوید این افراد هزیان می نویسند حسبنا کتاب الله. حاکمان در طول تاریخ مست قدرتند از فساد خود بیخبر. از رسول خدا سنت نگرفتند و سنت ماخوذ را آتش زدند اما بعدا کوچه به کوچه دنبال روایات اسرائیلی بودند. و اکنون تنها در۱۲ کتاب اصلی اهل سنت ۱۱۴۰۰۰ روایت آمده هیچکدام هزیان نیست. خلیفه هایشان کتاب ننوشتند و کتاب نویسانشان خلیفه نیستند . فقهایشان خلیفه نیستند و خلیفه هایشان فقیه نیستند . مذهب دارانشان محدث نیستند و محدثانشان مذهب ندارند. تمام قطعه‌های دینشان غیر مرتبط به هم است. و سنت را ابوبکر و عمر آتش زدند و شدند اهل سنت!! کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۳۹-- جفیردابن نفیر فارغ التحصیل از دانشکده یهودیان یمن او می گوید عمر ابن الخطاب با یهودیان در ارتباط بود جهت اخذ معالم تورات و آنها تورات را املا می کردند به عمر. و رسول خدا همه را از عمر گرفت با آب مبارک دهانش پاک کرد. کنزالعمال خبر۱۶۲۸ و رسول خدا به عمر هشدار داد لاتعلمها وتعلموا ما انزل علیکم تعلیم تورات نبینید آنچه بر شما نازل شده (قرآن ) را فرا گیرید. و رسول خدا تمام املائآت یهود به عمر را پاک کرد . کنزالعمال خبر۱۶۲۶ . عمر دستور داد کتب مکشوف از حفاری در زمین شهرهای مختلف را از دست حفار و کاشف گرفته مانع از انتشار آن شوند ( گویا تورات دارای اسامی ائمه اطهار بوده) و کاشف آنرا شکنجه کرد. کنزالعمال خبر۱۶۳۱ و عمر دستور داد کتب مکشوف از کنار قبر حضرت دانیال در شوش را به آتش بکشند. کنز خبر۱۶۳۲. و نصارای ( برای ایجاد انحراف در مسیر خلافت اسلامی ) خلفای ثلاثه را موعود انجیل معرفی می کردند. خبر ۱۶۵۵ . هم عمر ، هم حسن بصری از این که از آن طیف منافقین ( ۱۲ ویا ۱۴ نفره در کلام رسول خدا که لیست آن پیش حذیفه بوده) باشند اضطراب داشتند. کنز خبر۱۶۰۶. و عمر از حذیفه بطور خصوصی می پرسیده آیا اسم من هم در لیست منافقین هست؟ کنز خبر۱۶۲۱ و۱۶۲۲. عمر کسانی را که نسخه تورات مکشوف از کنار قبر دانیال را استنساخ می کرد شکنجه مکرر می کرد. ( گویا اسم اهلبیت در آن نسخه سفر تکوین و تثنیه وجود داشته) و می گفته خود رسول خدا مانع می شد من تورات بخوانم. کنز خبر ۱۶۲۵. در درّالمنثور ذیل آیات ۴۸ تا ۵۱ دستگیری عمر توسط رسول خدا بخاطر فراگیری تورات مفصل آمده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۴۰-- روایتی هست علی رغم ضد مکتب سقیفه بودن و خلاف تقیه بودن آن از طرق مختلف نقل شده که فوق استفاضه است . رسول خدا فرموده بود اسلام غریبانه ظهور کرد و اتفاقا به همان دوره غربتش باز خواهد گشت. یعنی دقیقا همان مسیری که تشیّع طی کرده است ، سپس خود رسول خدا فرمود تفسیر و معنای روایت این است عده قلیلی از امت بین عده کثیری از امت غریبانه از اسلام واقعی حفاظت خواهند کرد. و چون این روایت ضد کودتای یهود در سقیفه بوده و دقیقا حال شیعه را بیان میکرده عبدالله ابن عمرو عاص آنرا تحریف کرده و گفت خود رسول خدا آنرا چنین تفسیر فرمود آن غربا کسانی هستند بخاطر نجات دینشان در قیامت در کنار عیسی مبعوث خواهند شد. کنز خبر۱۶۸۹. خاندان عمرو عاص با این کودتای فرهنگی امت را بسوی مسیحیت سوق می دادند که ثمره این کوشش ظهور متصوفه بود. و این دشمنی عمال سقیفه با اهلبیت تا جائی رسید که وقتی امیرالمومنین (ع) ذیل دهها آیه (( والذین آمنوا و عملوا الصالحات)) تفسیر می فرمودند که مومنین واقعی اهلبیت است و ذیل آیات زیاد مربوط به عالمان اسلام می فرمودند عالمان واقعی اسلام ما اهلبیت هستیم. عمر می گفت هر کس بگوید من عالمم او جاهل است و هر کس بگوید من مومنم او کافر است . کنز خبر۱۷۳۰. عمری که حتی تفسیر الحمدلله را نمی دانست مجبور شد آنرا از ابن عباس بپرسد. کنز خبر۳۹۵۶ عمری که از روزی که شنید رسول خدا فرموده : انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی . ابتدا تمام کسانی که از عمر میخواستند تفسیر قرآن و ثقل اکبر بگوید تا سه بار شکنجه می کرد کنز خبر۴۱۶۱ و ۴۱۷۹و ۴۱۶۹ و۴۱۷۱ و۴۱۷۲ و۴۱۷۳و۴۱۷۴ و۴۱۷۵ و۴۱۸۰ و اگر کسی از عمر میخواست پس از خودش ثقل اصغر یعنی اهلبیت را خلیفه اعلام کند می گفت یهودیان به من گفته اند در تورات ( تواریخ ایام اول باب ۲۲ آیه ۶ تا ۱۰ عهد عتیق ) گفته قدرت را به علی ندهید به عثمان بدهید . و به عثمان داد. شرح ابن ابی الحدید جلد۱۲ ص۸۱. ادامه دارد کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
شرح سلسلة الذهب علامه عسکری 👇👇👇👇
46.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🎧 🔶️ شرح حدیث سلسلة الذهب 🔸️ اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ عَلِیِّ بْنِ مُوسَىٰ الرِّضَا الْمُرْتَضَىٰ الْإِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَحُجَّتِکَ عَلَىٰ مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرَىٰ الصِّدِیقِ الشَّهِیدِ صَلاهً کَثِیرَهً تامَّهً زاکِیَهً مُتَواصِلَهً مُتَواتِرَهً مُتَرادِفَهً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَىٰ أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ 🗓 به مناسبت ولادت امام رضا (سلام الله علیه) 🔸️ برگرفته از سخنرانی آرشیو مرکز حفظ، تنظیم و نشر آثار علامه عسکری. 🔸️ هدیه نثار امام رضا (سلام الله علیه) ۳ صلوات مرحمت کنید. 🔸️ مرکز العلامة العسكري للدراسات الاسلامية 💠@alaskari_farsi 🌍 fa.alaskari.org