eitaa logo
فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات
365 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
987 ویدیو
68 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
14.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی «وقتی به امام سجاد سلام الله علیه خبر دادند که مختار قیام کرده،حضرت سوال کرد :حرمله را گرفتند یا نه؟...الان شما می‌بینید در غزه شب و روز کودک کشی است... [آن فرعون فقط پسران را میکشت، اما این صهیونیست ها هم پسران، هم دختران، هم پدران و هم مادران را می‌کشد ] » ۱۴۰۲/٨/١٧ 🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ مدرسه علمیه مشکات مسابقه قرآنی حدیثی برگزار می‌نماید. 🔰 مسابقه تفسیر سوره اعراف 🔰حفظ ۵۰ آیه از جزوه آیات کاربردي 🌐 مهلت مسابقه تا چهارشنبه ۲۲ فروردین‌ماه می‌باشد🔸 🪴جزوه آیات کلیدی در کانال فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات بارگذاری شده. 🔆تفسیر سوره اعراف در کانال فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات بارگذاری شده ✅ با جستجو آیات در کانال فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات سوالات مسابقه را پاسخ دهید 🔸 🟢جهت ثبت نام و دریافت پاسخ نامه به دفتر فرهنگی مشکات مراجعه‌ بفرمایید🔹 💢حفظ ۵۰ آیه انتخابی و به اقتضای منطقه عزیزان از جزوه آیات کاربردي می‌باشد. ◽️ده سوال تفسیر سوره اعراف💯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات: 🌸بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم 🌸 🌹سلام علیکم ✋ 🌺سؤالات مسابقه سورهٔ اعراف🌺 "1_توجه به آيات (1) تا (10) سوره مباركه "اعراف" به ترتيب چه كسانی رستگار و چه كسانی زيانكار و ستمكارند؟ الف - شاكرين - مسرقين. ب- ساجدين - فاسقين. ج- كسانی كه ارهاي نيكشان سنگين است - كسانی كه اعمالشان خفيف و سبك وزن است. د- كسانی كه امر بمعروف و نهي از منكر می كنند - كسانی كه مردم را به فساد دعوت می كنند." "2_پس از بررسی و مطالعه آيات (11) تا (33) سوره مباركه "اعراف" كه سرگذشت حضرت آدم (ع) می باشد، مشخص كنيد كدام آيات نتيجه گيری از اين سرگذشت است؟ الف - 26 و 27 ب- 27 و 28 ج- 28 و 29 د- 31و 32" "3_با توجه به آيات (45) تا (51) سوره مباركه "اعراف" چرا اصحاب جهنم در روز قيامت از آب و آنچه خداوند به بهشتيان روزی كرده محروم اند؟ زيرا: الف - دين خدا را به بازيچه گرفتند. ب- حيات دنيا آنها را غافل و مغرور كرد. ج- استكبار می ورزيدند. د- الف و ب صحيح است." "4_بر اساس كداميك از آيات ذيل از سوره مباركه "اعراف" مي توان برداشت نمود كه ثمره و حاصل خانواده پاك فرزندان نيكو و صالح است و حاصل خانواده ناپاك اندك و كم ثمر است؟ الف -  50 تا52 ب- 54 ج- 56 و 57 د-  58" "5_با توجه به آيات (62) و (68) و (79) سوره مباركه "اعراف" در مورد "تبليغ رسالت انبياء" و آيات بعدی آنها "توجه و پيروي از نصايح و اندرزهای پيامبران چه نتايج و ثمراتی را به همراه خواهد داشت؟ الف - پرهيزگاری - لطف و رحمت الهی - نجات از عذاب الهی. ب- نعمت های متنوع - پرهيزگاری - لطف و رحمت الهی ج- نعمت های متنوع - پرهيزگاری - ايمان به خدا. د- پرهيزگاری - ايمان به خدا - صبر و پايداری - نجات از عذاب الهی." "6_مفهوم كدام آيه از آيات ذيل نشانگر اين است كه "عبادت خداوند" ، "اقتصاد سالم" و پرهيز از فساد" در كنار هم موجب خير و موفقيت جامعه می شود؟ الف -  آيه 79 ب- آيات 82 و 83 ج- آيه 85 د- آيات 86 و 87" "7_با بررسی آخر آيات جزء هشتم بيان كنيد، ظالمين چه سرانجامی خواهند داشت؟ الف - رستگار نمی شوند - هدايت نمی شوند - لعنت می شوند - به آتش جهنم دچار می شوند. ب- رستگار نمی شوند - لعنت می شوند - در دنيا و آخرت غذاب می شوند. ج- در دنيا عذاب می شوند - رستگار نمی شوند - لعنت می شوند - به آتش جهنم دچار می شوند. د- الف و ب صحيح است." "8_كدام گزينه ی زير با مفهوم آيه (94) سوره مباركه"اعراف" تناسب بيشتری دارد؟ الف - پيامبران الهی (ع) پيوسته در سرزمين هايی مبعوث می شدند كه اهالی آنها دچار مشكلات فراوانی بوده اند. ب- ارسال انبياء (ع) پيوسته با شدائد ، سختی و ابتلاء جامعه همراه بوده است تا شايد مردم به درگاه خدا توجه و تضرع نمايند. ج- هيچ پيامبري در هيچ سرزمينی فرستاده نشد مگر آنكه از سوی اهالی آن سرزمين دچار شدائد، سختی و اذيت قرار گرفت. د- در طول تاريخ سختی ها و شدائد هيچ گاه مانعی برای ارسال پيامبران الهی (ع) نبوده اند." "9_مطابق آيات (95)الی (100) سوره مباركه "اعراف" نزول بركات الهی از آسمان و زمين نتيجه كدام گزينه زير است؟ الف - ايمان و تقوا. ب- جهاد در راه خدا. ج- مقدرات الهی. د- دعا و نيايش." ۱۰_ در آيه ۱۰۸ حضرت موسی علیه السلام هدف و برنامه خود را بوسیله معجزاتش چه بیان می کند؟؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‌‌‌••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ا✨﷽✨ا گوش جان بسپاریم به آیه امروز، یعنی آیه ۲۰ سوره مبارکه شوری... 🌿 ••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ✳️ اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها 📲@qoraan_hadith
7.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌‌‌••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ا✨﷽✨ا 🔻روز بیست و پنجم | جزء بیست و پنجم 👈 پس از مشاهده کامل ویدئوی تفسیر کوتاه حجت الاسلام قرائتی، گزینه صحیح سوال زیر را انتخاب نمایید. 🔻 بر اساس آیه ۲۰ سوره شوری امتیازات مومن بر غیر مومن چیست؟ 1- چشم انداز مومن وسیع است 2- مومن به کارهایش رنگ بقا می‌دهد 3- مومن به وعده‌های خداوند ایمان دارد 4- همه موارد 🎁 هر روز یک جایزه ⏰ مهلت ارسال تا پایان روز(ساعت ۲۴) 📲 جهت شرکت در مسابقه، از لینک زیر استفاده کنید https://formafzar.com/form/ah4f3 ••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ✳️ اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها 📲@qoraan_hadith
••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ا✨﷽✨ا اداره قران و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها ضمن سپاس از همراهی همه شرکت کنندگان عزیز مسابقه مسطورا ۲۴ باطلاع میرساند: سرکار خانم آمنه سادات حسینی بقید قرعه برگزیده مسابقه روز بیست و چهارم هستند. ضمن تبریک،جهت دریافت هدیه بعد از تعطیلات به اداره قران و حدیث واقع در اداری خواهران تشریف بیاورید. بامید موفقیت یکایک شما در پناه قران و عترت ••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ✳️ اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها 📲@qoraan_hadith
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم سوره اعراف، آیه ۱۳۴ 💥وَ لَمَّا وَقَعَ عَلَيْهِمُ الرِّجْزُ قَالُوا يَا مُوسَى ادْعُ لَنَا رَبَّكَ بِمَا عَهِدَ عِندَكَ ۖ لَئِن كَشَفْتَ عَنَّا الرِّجْزَ لَنُؤْمِنَنَّ لَكَ وَ لَنُرْسِلَنَّ مَعَكَ بَنِي إِسْرَائِيلَ : هنگامى که بلا بر آنها مسلّط مى شد، مى گفتند: «اى موسى! از پروردگارت براى ما بخواه به عهدى که با تو کرده، رفتار کند. اگر این بلا را از ما مرتفع سازى، به یقین به تو ایمان مى آوریم، و بنى اسرائیل را با تو خواهیم فرستاد.» : پیمان شکنى هاى مکرر در این آیات واکنشى را که فرعونیان در برابر بلاهاى آموزنده و بیدارکننده پروردگار نشان دادند، بیان شده است، و از مجموع آنها چنین استفاده مى شود: آنان هنگامى که در چنگال بلا گرفتار مى شدند همانند همه تبهکاران موقتاً از خواب غفلت بیدار مى گشتند، به دست و پا مى افتادند و از موسى(علیه السلام)مى خواستند که دست به دعا بردارد و نجات آنها را از خدا بخواهد. اما همین که طوفان بلا و امواج حوادث فرو مى نشست، همه چیز را فراموش کرده به حال اول باز مى گشتند. در آیه نخست، مى خوانیم: هنگامى که بلا بر آنها مسلط مى شد، مى گفتند: اى موسى، براى ما از خدایت بخواه تا به عهدى که با تو کرده است وفا کند، و دعایت را در حق ما مستجاب نماید (وَ لَمّا وَقَعَ عَلَیْهِمُ الرِّجْزُ قالُوا یا مُوسَى ادْعُ لَنا رَبَّکَ بِما عَهِدَ عِنْدَکَ). و اضافه کردند: اگر تو این بلا را از ما برطرف سازى، سوگند یاد مى کنیم که قطعاً هم خودمان به تو ایمان خواهیم آورد و هم بنى اسرائیل را آزاد ساخته و با تو مى فرستیم (لَئِنْ کَشَفْتَ عَنَّا الرِّجْزَ لَنُؤْمِنَنَّ لَکَ وَ لَنُرْسِلَنَّ مَعَکَ بَنی إِسْرائیلَ). رِجْز در معانى زیادى به کار رفته است: بلاهاى سخت، طاعون، بت و بت پرستى، وسوسه شیطان، و برف یا تگرگ سخت . ولى همه اینها مصداق هاى مختلفى است از مفهومى که ریشه اصلى آن را تشکیل مى دهد; زیرا ریشه اصلى آن به طورى که راغب در کتاب مفردات گفته، همان اضطراب است. بنابراین، اگر به مجازات و کیفر و بلا رِجْز گفته مى شود، براى این است که بر اثر انحراف از حق و ارتکاب گناه، دامان انسان را مى گیرد. همچنین بت پرستى یک نوع انحراف از حق و اضطراب در عقیده است، و نیز به همین جهت عرب ها به یک نوع بیمارى که به شتر دست مى دهد و سبب لرزش پاى او مى گردد، تا آنجا که مجبور است گام ها را کوتاه بردارد، گاهى راه برود و گاهى توقف کند رَجَز (بر وزن مرض) مى گویند. و این که ملاحظه مى کنیم به اشعار جنگى، رَجَز اطلاق مى شود آن نیز به خاطر آن است که داراى مقطع هاى کوتاه و نزدیک به هم مى باشد. به هر حال منظور از رِجز در آیات فوق، ظاهراً همان مجازات هاى بیدارکننده پنجگانه اى است که در آیات قبل به آن اشاره شد، اگر چه بعضى از مفسران احتمال داده اند که اشاره به بلاهاى دیگرى باشد که خداوند بر آنها نازل کرد، که در آیات گذشته به آن اشاره نشده است، از جمله بلاى طاعون و یا برف و تگرگ شدید و مرگبار که در تورات نیز به قسمت اخیر اشاره شده است. در مورد جمله بِما عَهِدَ عِنْدَکَ و این که منظور از آن عهد الهى که نزد موسى بوده چیست؟ مفسران گفتگو کرده اند، آنچه نزدیک تر به نظر مى رسد این است که: منظور از آن، وعده اى است که خدا به موسى داده بود که اگر دعا کند، دعایش به اجابت مى رسد. ولى این احتمال را نیز داده اند که: منظور از عهد همان عهد نبوت است و باء باء قسم مى باشد یعنى تو را به حق مقام نبوتى که دارى سوگند مى دهیم که براى برطرف شدن این حوادث دردناک دعا کن. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا