eitaa logo
فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات
378 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
995 ویدیو
68 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📣✨📣✨📣✨📣 دعوت از طلاب بین الملل جهت شرکت در افتتاحیه مسابقه قرآنی بیت الملل تهران 💐💥💐💥💐 📝ثبت نام روز سه‌شنبه دفتر فرهنگی قرانی مدرسه مشکات 📌برنامه روز عید مبعث تهران بهمراه زیارت امام زاده شاه عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام 🥘 پذیرایی ناهار 📌بابت اردو هزینه دریافت نخواهد شد
🔆🔆🔆🔆🔆🔆 🌐 مرکز غیر حضوری و مجازی برگزار میکند. 💠دومین جلسه درس اخلاق(اخلاق در خانواده) ⚜ویژه کلیه طلاب⚜ 💠سخنران: حجت الاسلام و المسلمین مدنی (دامت برکاته) 🌐 به صورت برخط ⏰ زمان : سه شنبه ۲۵ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ 📎 براي ورود به نشست روی لینک زیر کلیک کنید : https://online.jz.ac.ir/rd8loefaco5l/ ⬇️⬇️⬇️ @jz2305
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨بسم الله الرحمن الرحيم✨ 🌹 آیه 171 سوره نساء 💥 يَا أهْلَ الْكِتَاَبِ لَا تَغْلُواْ فِى دِينِكُمْ وَلَا تَقُولُواْ عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ إِنَّمَا الْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ رَسُولُ اللَّهِ وَكَلِمَتُهُ أَلْقَاهَا إِلَى مَرْيَمَ وَرُوحٌ مِّنْهُ فََآمِنُوا بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ لَا تَقُولُوا ثَلَاثَةٌ انْتَهُوا خَيْراً لَكُمْ إِنَّمَا اللَّهُ إلَهٌ وَاحِدٌ سُبْحَانَهُ أَنْ يَكُونَ لَهُ وَلَدٌ لَهُ مَا فِى السَّماَوَاتِ وَ مَا فِى الْأَرْضِ وَ كَفَى بِاللَّهِ وَكِيلا ً : اى اهل كتاب! در دین خود افراط نكنید و نسبت به خدا جز حقّ، نگویید. همانا مسیح، عیسى پسر مریم، فرستاده ى خداوند و كلمه ى اوست كه به مریم القا نمود و روحى از سوی خداست. پس به خداوند و پیامبرانش ایمان آورید، و به تثلیث (خدایان سه گانه) سخن نگویید. (از این حرف) دست بردارید كه به نفع شماست. همانا اللّه معبودی یكتا است و از اینكه فرزندى داشته باشد منزّه است. آنچه در آسمان ها و آنچه در زمین است از آن اوست و خداوند براى تدبیر و سرپرستى هستى كافى است. 🌷 : افراط نکنید، از حد تجاوز نکنید 🌷 : دست بردارید 🌷 : معبود 🌷 : پاک و منزه 🌷 : فرزند 🌷 : آسمان ها 🌷 : زمين 🌷 : کافی است این آیه همانند سایر آیات سوره نساء در مدينه نازل شده است و به يكى از مهم ترين انحرافات جامعه يعنى مسأله یا همان خدايان سه ‌گانه اشاره كرده و آنها را از اين انحراف بزرگ برحذر مى‌ دارد. نخست به آنان هشدار می دهد كه: يا أَهْلَ الْكِتابِ لا تَغْلُوا فِي دِينِكُمْ وَ لا تَقُولُوا عَلَى اللّهِ إِلاَّ الْحَقَّ؛ اى اهل کتاب! در دین خود از حد تجاوز نکنید و نسبت به خدا جز حق، نگویید. مسیحیان عقیده به تثلیث دارند، را خدای پدر، را خدای پسر و را واسطه ی این دو خدا می دانند که این خود است. البته گروهی از آنان را به جای جبرئیل یکی از خدایان سه گانه می دانند. 🔴 به چند نكته كه هر كدام دليلى بر ابطال تثلیت (خدايان سه گانه) دارند اشاره مى‌ كند: 1⃣ إِنَّمَا الْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ؛ همانا مسیح، عیسی پسر مریم است. در 17 بار، عیسی پسر مریم نسبت داده شده تا فرزند خدا بودن را نفی کند. در اناجیل هم از او به عنوان فرستاده خدا یاد شده است. در اناجیل حضرت عیسی علیه السلام 80 بار خود را بنده و رسول خدا معرفی کرده است. 2⃣ رَسُولُ اللّه: عیسی فرستاده خداست. 3⃣ وَ كَلِمَتُهُ أَلْقاها إِلى مَرْيَمَ؛ و کلمه ی اوست که به مریم القا نمود. کلمة الله به پیامبران و اولیا گفته می شود. همانطور که بیانگر مطلبی است که در ذهن گوینده است ، پیامبران و اولیا بیانگر کمالات پروردگارند. 4⃣ وَ رُوحٌ مِنْهُ؛ و روحی از طرف خداست. اين تعبير كه در مورد آفرينش آدم و به يک معنى آفرينش تمام بشر نيز در آمده است. اشاره به عظمت آن روحى است كه خدا آفريد و در وجود همه انسان ها قرار داد. سپس به دنبال اين بيان مى ‌فرماید: اكنون كه چنين است فَآمِنُوا بِاللّهِ وَ رُسُلِهِ وَ لا تَقُولُوا ثَلاثَةٌ انْتَهُوا خَيْراً لَكُمْ: پس به خداوند و پیامبرانش ایمان آورید، و به تثلیت سخن نگویید. و از این حرف دست بردارید که به نفع شما است. یعنی نگویید خدایان سه گانه اند. إِنَّمَا اللّهُ إِلهٌ واحِدٌ: و همانا الله معبودی یکتا است. يعنى، شما قبول داريد كه يکتاست در حالى كه اگر فرزندى داشته باشد شبيه او خواهد بود و با اين حال يگانگى معنى ندارد. سُبْحانَهُ أَنْ يَكُونَ لَهُ وَلَدٌ؛ و از اینکه فرزندی داشته باشد منزه است. له ما فی السماوات و ما فى الأرض؛ او مالک آنچه در آسمان ها و آنچه در زمين است مى‌ باشد، همگى مخلوق اويند و او خالق آنهاست، و نيز يكى از اين مخلوقات اوست. وَ كَفى بِاللّهِ وَكِيلاً؛ و خداوند برای تدبیر و سرپرستی هستی کافی است. 🔹🔹 ✅ که همان افراط در دین است نشانه ى تعصّب نابجا است و در همه ى ادیان ممنوع مى باشد. یهود، «عُزیر» را فرزند خدا مى دانستند و مسیحیان «عیسى» را. ✅ میانه روى و اعتدال در همه جا لازم است و عشق به اولیاى نباید سر از افراط درآورد. ✅ غلوّ كردن درباره انسان ها، اگر چه پیامبر باشند، توهین به و نسبت ناروا دادن به اوست. ✅ در و ، حضرت عیسى پیامبر خدا معرفى شده است، نه خدا یا فرزند خدا. ✅ ، بیانگر عقاید صحیح و نفی کننده عقاید باطل است. ✅ جسم نیست تا فرزند داشته باشد. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
🌷 امام جواد(علیه السلام) : 🌿 هر که تقوای الهی را پیشه خود کند ، مورد محبّت مردم قرار می‌گیرد گرچه مردم خودشان اهل تقوا نباشند. 📚( بحارالانوار ، ج ۷۵ ، ص ۷۹) 🍂🍃🍂🍃 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨بسم الله الرحمن الرحيم✨ 🌹 آیه 172 سوره نساء 💥 لَنْ يَسْتَنْكِفَ الْمَسِيحُ أَنْ يَكُونَ عَبْداً لِلَّهِ وَلَا الْمَلائَِكَةُ الْمُقَرَّبُونَ وَمَنْ يَسْتَنْكِفْ عَنْ عِبَادَتِهِ وَيَسْتَكْبِرْ فَسَيَحْشُرُهُمْ إِلَيْهِ جَمِيعا ً : مسیح از اینكه بنده خدا باشد هرگز امتناع ندارد و فرشتگان مقرّب نیز سرپیچى ندارند و هر كسی از بندگى خداوند سرپیچى كند و تكبّر ورزد، پس (بداند كه) به زودى همه را به نزد خود جمع خواهد کرد. 🌷 : هرگز امتناع نمی ورزد. 🌷 : فرشتگان مقرب درگاه الهی 🌷 : تکبر می ورزد 🌷 : پس آنها را جمع خواهد کرد. از حشر به معنای جمع شدن می آید. 🔴 : این آیه همانند سایر آیات سوره نساء در مدينه نازل شده است. طايفه‌ اى از مسيحيان نجران خدمت پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله رسيدند و گفتند: چرا تو مى‌ گويى عیسی بنده خدا است در حالی که او بنده خدا نبوده بلکه فرزند خداست سپس این آيه 172 سوره نساء نازل شد و به آنها پاسخ گفت. پيوند و ارتباط اين آيه با آيات گذشته كه درباره نفى و ابطال مسأله خدایان سه گانه بود آشكار است. نخست با بيان ديگرى اینکه می گویند پسر خداست را ابطال مى ‌كند و مى‌ گوید شما چگونه معتقد به این هستید که مسیح پسر خداست و می گویید او بنده خدا نیست در حالی که لَنْ يَسْتَنْكِفَ الْمَسِيحُ أَنْ يَكُونَ عَبْداً لِلّهِ وَ لاَ الْمَلائِكَةُ الْمُقَرَّبُونَ؛ مسیح از اینکه بنده خدا باشد هرگز امتناع ندارد و فرشتگان مقرب هم امتناعی ندارند. و مسلّم است كسى كه خود عبادت كننده است معنى ندارد كه باشد. حضرت علی علیه السلام می فرمایند: برایم همین افتخار بس که بنده ی تو باشم. سپس اضافه مى‌ كند: و من یستنکف عن عبادته و یستکبر فسیحشرهم إليه جميعا؛ و هر کسی از بندگی خداوند سرپیچی کند و تکبر ورزد پس (بداند که) به زودی همه را به نزد خود جمع خواهد کرد. كسانى كه از عبادت و پروردگار امتناع ورزند و اين امتناع از تكبّر و خودبينى سرچشمه بگيرد، همه آنها را در روز قیامت حاضر خواهد ساخت و به هر كدام كيفر مناسب خواهد داد. 🔹🔹 ✅ در امور دینى، افراط نباید کرد عیسى خود را بنده ى خدا مى داند، چرا شما او را فرزند خدا مى شناسید؟ ✅ ، بنده خداست. ✅ فرشتگان مقرّب از جمله جبرئیل هم بندگى خدا را به جا می آورد، چرا جبرئیل را یكى از سه خدا مى دانید؟ ✅ سرچشمه ى ترک ، تكبّر است و اگر روح استكبارى شد، همه نوع خطر را در پى دارد. ✅ همه به سوى خداست، پس از قیامت بترسیم و تكبّر نورزیم. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
🌷 امام جواد(علیه السلام) : 🌿 هر که تقوای الهی را پیشه خود کند ، مورد محبّت مردم قرار می‌گیرد گرچه مردم خودشان اهل تقوا نباشند. 📚( بحارالانوار ، ج ۷۵ ، ص ۷۹) 🍂🍃🍂🍃 🍃🍂🍃🍂
اسامی طلاب غیرایرانی مدرسه علمیه مشکات. 👆👆👆👆 اردوی افتتاحیه قرآن شنبه 29 بهمن
🌹🏴 بزرگداشت سالروز تدفین شهدای گمنام جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همزمان بامراسم عزاداری شهادت امام موسی کاظم سلام‌الله‌علیه ▪️سخنران: حجت الاسلام والمسلمین کریمی ▪️نوحه سرا: جناب آقای اردستانی ▪️زمان: پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۸ الی ۹ ▪️مکان: حسینیه امام خمینی ره ، جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ❇️ اداره کل امور فرهنگی ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄ 🆔 @jz_mft
شطیطه نیشابوری کیست؟ در زمان امامت حضرت امام موسی کاظم (ع)، شیعیان شهر «نیشابور» جمع شده و شخصی به نام محمد علی نیشابوری ملقب به«ابوجعفر خراسانی» را انتخاب کردند تا به مدینه النبی (ص) برود و حقوق شرعی و هدایای شیعیان آن سامان را خدمت حضرت امام موسی کاظم (ع) تقدیم کند . آنها ۳٠ هزار دینار، ۵٠ هزار درهم، مقداری جامه و پارچه را به همراه دفتری مُهر و موم شده که در آن هفتاد ورق که در هر یک صورت مسئله ای شرعی نوشته شده بود، به او سپردند و به وی گفتند: هرگاه خدمت حضرت امام موسی کاظم (ع) رسیدی، سؤالات و دفتر را به آن حضرت تسلیم نما و فردا صبح، آنها را بازپس گیر. اگر دیدی که مُهر و موم دفتر شکسته نشده، خودت مُهر آنها را بشکن و ببین که آیا حضرت امام موسی کاظم (ع)، بدون شکستن مُهر و موم، پاسخ سؤالات را داده است یا خیر؟ اگر پاسخ آنها را بدون شکستِ مُهر و موم دفتر داده و نوشته است، بدان که او همان امام برحق شیعیان است و ایشان شایستۀ اَخذ اموال (وجوه شرعی) می باشند وگرنه اموال را به ما برگردان . [در زمان حضرت امام موسی کاظم (ع)، افرادی نیز به دروغ، ادعای امامت می کردند و در بین شیعیان ایجاد شکّ و شبهه نموده بودند .] در هنگام حرکت «ابوجعفر خراسانی»،نماینده مردم نیشابور، بانوی بزرگواری به نام «شطیطه» که از پارسایان و زاهدان عصرِ خود بود، به نزد ایشان آمده، مبلغ یک درهم به همراه یک کلاف نخ به او داد و گفت : «ای ابا جعفر! در حالِ من، از حقّ امام (ع)، این مقدار تعلّق گرفته، این را خدمت حضرت امام (ع) برسان .» «محمّد بن علی نیشابوری» به او گفت : من خجالت می کشم که این وَجه ناقابل را خدمت امام (ع) دهم . بانو شطیطه گفت : خداوند از حقّ خجالت نمی کشد [منظور اینکه حقوق امام را، اگر چه اندک، باید پرداخت .] آنچه بر ذَمّه من است، همین است. می خواهم در حالی خدا را ملاقات کنم که چیزی از حقِّ امام (ع)، در گردن من نباشد. «ابو جعفر خراسانی»، وجه اندک «بانو شطیطه» را گرفت و به «مدینه النبی (ص)» رفت . در آنجا، پس از امتحانِ «عبدالله اَفطح» (پسر امام جعفر صادق (ع) و مدّعی دروغین امامت پس از ایشان]، دانست که او شایستگی مقام امامت را ندارد، لذا نومیدانه از خانۀ او بیرون آمد . در این هنگام، کودکی او را به خانه حضرت امام موسی کاظم (ع) هدایت کرد، تا چشم حضرت بر او افتاد، فرمود : ای ابا جعفر! چرا نا امید هستی ... به من روی کن که حجّت حق و ولّیِ خدا هستم . من سؤالات شما را دیروز جواب دادم، آنها را نزد من بیاور... همچنین درهمِ شطیطه را که وزنش یک درهم و دو دانق می باشد، بیاور ! «ابا جعفر خراسانی» می گوید : از سخنان و نشانه هایِ درستِ امام (ع) حیران شدم و فرمانِ ایشان را انجام دادم . حضرت امام موسی کاظم (ع)، یک درهم و کلاف بانو شطیطه را برگرفت و مابقی اموال را برگرداند و روی به من کرده، فرمود : «انّ الله لایستحی من الحق»، ای ابا جعفر ! سلام مرا به شطیطه برسان و این کیسۀ پول را که چهل درهم در آن است، و همچنین این قطعۀ پارچه را که قطعه ای از کفن من است، به او بده و بگو : «آن را کفن خود قرار دهد که پنبۀ این پارچه از مزرعۀ خودِ ماست و خواهرم آن را رشته است ». ضمناً به شطیطه بگو : از هنگام وصول پول و پارچۀ کفن، ۱۹ روز بیشتر زنده نیستی، ۱۶ درهم از ۴٠ درهم اهدایی را برای خود خرج کن و ۲۴ درهم آن را جهت صدقه و تجهیز و تکفین خود نگه دار و به او بگو من بر جنازۀ او نماز خواهم گذارد . سپس حضرت امام موسی کاظم (ع) فرمود : این اموال را به صاحبانشان برگردان و مُهر سؤالات را بگشای و ببین آیا جواب سؤالات را پیش از دیدن آنها، داده ایم یا خیر ؟! «ابو جعفر خراسانی» می گوید : به مُهرها نگاه کردم، آنها را دست نخورده، دیدم و بعد از شکستِ مُهر و موم، دیدم پاسخ سئوالات داده شده است . هنگامی که «ابوجعفر خراسانی» به نیشابور برگشت، با تعجب متوجه شد، کسانی که حضرت امام موسی کاظم (ع)، اموالشان را نپذیرفته به مذهب «فَطحیّه» وارد شده اند (یا به فتنۀ فَطحیّه درافتاده اند)، اما بانو شطیطه، همچنان بر مذهب حقّ خود باقی مانده است . سلام حضرت امام موسی کاظم (ع) را به ایشان رسانید و کیسۀ محتوی ۴٠ درهم و پارچۀ کفن را به وی تقدیم کرد و همان طور که حضرت امام موسی کاظم (ع) فرموده بودند، پس از ۱۹ روز، از دنیا رفت. ─┅•═༅𖣔✾⚫️✾𖣔༅═•┅─