eitaa logo
مشکات هدایت
1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
133 ویدیو
231 فایل
کانالی جذاب و پر محتوا در دنیای اعتقادات و باور ها شناخت خطوط بین تحریف و بدعت و حقیقت ما حامی اندیشه ها و باور های ناب شما هستیم تلگرام: https://t.me/meshkatehedayat اینستاگرام: instagram.com/meshkatehedayat ادمین انتقادات و پیشنهادات @meshkat_205
مشاهده در ایتا
دانلود
مشکات هدایت
#نقد_ها_و_چالش_ها #ابن_تیمیه #تهمت ❌ تهمت ناجوانمردانه [۴] ❌ در این قسمت به یکی دیگر از تهمت ها و
📚اسکن کتاب «منهاج السنة» 📚اسکن کتاب «الخلاف» 📚اسکن کتاب «المقنعة» 📚اسکن کتاب «شرائع الإسلام» 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_به_شبهات #حضرت_ابوطالب 🔴 این شبهه را در سه محور مورد بررسی قرار می دهیم: 1⃣ جواب نقضی: ✅ ا
🔴ادامه پاسخ: 3⃣ بررسی متن: ✅ اگر بالفرض این روایت را قبول نماییم، از جهت عقلی چنین اموری اصلا محال نبوده و بلکه امری امکان پذیر می باشد. و حتی می‌توان چنین امری به صورت کرامت برای حضرت ابوطالب و معجزه برای پیامبر اکرم اتفاق بیافتد. همانطور که در این روایت به طور صریح ذکر شده است: «فَأَنْزَلَ اللَّهُ فِیهِ لَبَناً» که خداوند متعال شیر را در سینه حضرت ابوطالب قرار داده است. به همین خاطر اهل تسنن همانند چنین ماجرایی را برای «دلاوی (دلاصی)» از عالمان اهل تسنن به عنوان کرامت مطرح نمودند. که در جلسه قبل به آن اشاره نمودیم. 🔺و جالب تر اینجاست، یکی از موضوعاتی که علمای اهل تسنن در کتب فقهی بدان پرداخته اند، در رابطه با این می باشد که اگر مردی سینه اش دارای شیر باشد و طفلی از آن مرد شیر بخورد، آیا احکام رضاع از جمله محرمیت برای آن کودک بار می شود؟ یا خیر؟ 👤نووی از فقهای معروف اهل تسنن می نویسد: «هنگامی که طفلی از شیر مردی بنوشد، بنا بر نظر صحیح هیچ محرمیتی ایجاد نمی شود. بلکه کرابیسی گفته است: محرمیت ایجاد می شود». 📚(روضة الطالبین، ج۹،ص۳) اگر چنین امری محال باشد و اصلا اتفاق نمی‌افتد، پس چرا علمای اهل تسنن نسبت به چنین اموری فتوا و حکم شرعی می‌دهند؟ و از طرفی «شنقیطی» از علمای سلفی، هنگامی که در مورد شیر مرد صحبت می‌کند می‌ گوید: «قد یقع فی بعض الأحیان أن یرتضع من رجل کما یقولون و هی مسألة أندر من النادر» 📌ترجمه: «همانطور که می گویند گاهی اوقات مرد دارای شیر می شود و چنین امری به صورت نادر اتفاق می افتد». 🔺(شرح زاد المستقنع، برای مشاهده صوت شنقیطی در پست بعدی مراجعه فرمایید.) 🆔@meshkatehedayat
❌ تحریف توسل در کتب اهل تسنن (۱)❌ 👤علامه «قلّاوی» متوفای قرن ۱۳ق از علمای اهل تسنن، کتابی بنام «منظومة الآجُرّوميّة» تالیف نمود. او در این کتاب بخشی از قواعد علم نحو را بصورت شعر درآورد. نکته مورد بحث این است که او در پایان این منظومه، به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله توسل نمود. متن بیت و ترجمه آن چنین است: «جَعَلَها اللهُ لِکُلِّ مُبتَدي دائمَةَ النَّفعِ 👈بِجاهِ أحمَدِ👉» 📌ترجمه: «امید است که خداوند این منظومه و شعر را 👈به حق مقام و منزلت پیامبر صلی الله علیه و آله👉، نافع و سود رساننده قرار دهد». 🔹از آنجا که وهابیت از طرفی خود را به ظاهر دلسوز اسلام و مسلمین دانسته، و از طرف دیگر اعتقاد دارد که توسل به مقام رسول اکرم علیه الصلاة و السلام جایز نیست، به همین جهت این بیت را به شیوه های مختلف تحریف کرده است. ✂️در یکی از این چاپ ها، عبارت «بجاه احمد»، تبدیل به عبارت «بحبّ احمد» شد که معنای آن چنین می شود که خداوند بواسطه محبت ایشان که عملی صالح محسوب می شود، این منظومه را نافع قرار دهد. سپس در پاورقی کتاب بیان شد که علیرغم اینکه در نسخه اصلی، عبارت «بجاه احمد» آمده است، اما این عبارت توسط شیخ محمد الحسن، شاگرد قلّاوی بدین صورت تغییر یافته است. جالب آن که محقق کتاب در مقدمه این کتاب تصویر 4 نسخه خطی از این منظومه را نمایش داده است که در تمام این نسخه ها عبارت «بجاه احمد» آمده است. (تصویر یکی از نسخه ها در اسکن موجود است). 👤شخصی دیگر بنام «زاید الشّنقیطی» به شرح منظومه «قلّاوی» پرداخت. او این عبارت را به گونه ای دیگر تحریف نموده، و بجای عبارت مشهور، از عبارت «دوام الأبد» استفاده کرد. ترجمه بیت بر اساس این عبارت چنین می شود: «امید است که خداوند این منظومه را بصورت دائمی و بی پایان، نافع و سود رساننده قرار دهد». ✅ ممکن است برای هر خواننده ای پس از مشاهده این مطلب سؤالاتی ایجاد شود: مگر وهابیت خود را از اهل تسنن نمی داند؟ اگر می داند، چگونه است که اهل سنت توسل را قبول دارند، اما وهابیت آن را نمی پذیرد؟ سوال دیگر آن که اگر آن ها در موضوعات توسل، شفاعت و... هم عقیده با اهل تسنن هستند، چرا و به چه حقی به خود اجازه می دهند در موارد متعددی دست به تحریف کتاب های اهل تسنن بزنند؟ قضاوت با خوانندگان... 🔰منتظر نمونه ای دیگر از این نوع تحریفات باشید. 🔺کاری از کانال مشکات هدایت به همت استاد جلال رضایی 🆔@meshkatehedayat
Slide1.PNG
1.13M
📚اسکن تحریف شده کتاب «منظومة الاجرومیة» به همراه نسخه خطی 🔺 فایل با کیفیت بالا 🆔@meshkatehedayat
🎊میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و روز دختر مبارک 🎊 🆔 @meshkatehedayat
📚کتاب: «عمه سادات» 📌مولف: «سید ابوالقاسم حیدری» ✅ معرفی کتاب: سید ابوالقاسم حیدری در این کتاب به شش موضوع می پردازد: فصل اوّل: «تاريخ قم» ؛ فصل دوم: «زندگی حضرت معصومه عليها السلام»؛ فصل سوم: «زيارت حضرت معصومه عليها السلام»؛ فصل چهارم: «كرامات حضرت معصومه عليها السلام»؛ فصل پنجم: «امام زادگان مدفون در قم»؛ فصل ششم: «مساجد معروف و شخصيّت ها و پادشاهان مدفون در قم». 🔰این کتاب از جمله کتاب های خوبیست که می توان با مطالعه آن، اطلاعات اجمالی در رابطه با زندگانی حضرت معصومه علیها السلام بدست آورد. ✔️فایل PDF کتاب را در پست بعدی مشاهده فرمایید. 🆔@meshkatehedayat
✍شبهه: 🔺گاهی اوقات از وهابیت شنیده می شود که شیعیان با گفتن «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی‌ُّ الله» دچار شرک می شوند. زیرا یکی از معانی کلمه «ولی» سرپرست و متولی امری می باشد. در نتیجه با توجه به این عبارت باید بگوییم حضرت علی سرپرست خداوند می باشد. در حالیکه خداوند اصلا نیاز به سرپرستی کسی ندارد. و گوینده چنین مطلبی دچار شرک شده است. 👈آیا چنین مطلبی صحیح است؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #ولی_الله #اذان ✍شبهه: 🔺گاهی اوقات از وهابیت شنیده می شود که شیعیان با گفتن «أشهَدُ أَنّ عَل
🔺مطرح نمودن چنین شبهات بی اساس و بی پایه، نشان از جهل شبهه کنندگان به قواعد عربی می باشد. ✅ توضیح: یکی از انواع «اضافه» در قواعد عربی «اضافه معنویه» می باشد. از جمله قواعد مهمی که در اضافه معنوی وجود دارد اینست که، بین مضاف و مضاف الیه حرف جر «مِن» یا «في» یا «لام» باید در تقدیر گرفته شود. 1⃣ زمانیکه مضاف الیه بیان کننده جنس مضاف باشد از حرف جر «من» استفاده می شود. مثل «خاتم فضة» که همان «خاتم من فضة» می باشد. یعنی انگشتری از جنس نقره. 2⃣ در صورتی که مضاف الیه ظرفی برای مضاف باشد، باید حرف جر «فی» را در تقدیر گرفت. مثل «صلاة اللیل» که همان «صلاة فی اللیل» یعنی نمازی در شب می باشد. 3⃣ در غیر این دو صورت باید حرف جر «لام» در تقدیر گرفته شود. مثلا در عبارت «رسول الله» بین کلمه «رسول» و «الله» حرف جر «لام» در تقدیر است. که همان «رسول لله» یعنی «رسولی از جانب خدا» می باشد. «ابن قیم» و «ابن العثیمین» از علمای مورد قبول وهابیت در شرح الفیه ابن مالک بدین مطالب اشاره نمودند. 📚(متن کتاب را در اسکن مشاهده فرمایید.) 👈با توجه به مطالب گفته شده در عبارت «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی‌ُّالله» باید حرف جری را بین کلمه «ولی» و «الله» در تقدیر بگیریم. و آن حرف جر همانند عبارت «رسول الله» حرف «لام» می باشد. که همان «علي ولي لله» که به معنای «امام علی سرپرستی از جانب خدا» می باشد. در نتیجه اشکال شبهه کنندگان با توجه به قواعد زبان عربی باطل می شود. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #ولی_الله #اذان 🔺مطرح نمودن چنین شبهات بی اساس و بی پایه، نشان از جهل شبهه کنندگان به قو
📚اسکن کتاب ارشاد السالک الی حل الفیة ابن مالک (ابن قیم) 📚اسکن کتاب شرح الفیة ابن مالک (ابن العثیمین) 🆔@meshkatehedayat
✍شبهه: 🔺اهل تسنن و وهابیت قائل هستند که همه صحابه پیامبر اکرم عادل بوده اند. در این رابطه به سوره مبارکه توبه آیه ۱۰۰ استناد می کنند: «وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَالْأَنْصَارِ وَالَّذِينَ اتَّبَعُوهُمْ بِإِحْسَانٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي تَحْتَهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا ۚ ذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ» 📌ترجمه: «پیشگامان نخستین از مهاجرین و انصار، و کسانی که به نیکی از آنها پیروی کردند، خداوند از آنها خشنود گشت، و آنها (نیز) از او خشنود شدند؛ و باغهایی از بهشت برای آنان فراهم ساخته، که نهرها از زیر درختانش جاری است؛ جاودانه در آن خواهند ماند؛ و این است پیروزی بزرگ». 👈آیا چنین برداشتی از این آیه صحیح می باشد؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #عدالت_صحابه ✍شبهه: 🔺اهل تسنن و وهابیت قائل هستند که همه صحابه پیامبر اکرم عادل بوده اند. در
🔺بنابر دلائل متعدد، آیه ۱۰۰ سوره مبارکه توبه شامل تمامی صحابه نمی باشد. بلکه شامل بعضی از آنان می شود. 👈آنچه که در ابتدا باید مورد بررسی قرار گیرد، اینست که مراد از «السابقون» در آیه چه چیزی می باشد؟ آیا منظور از آن سبقت در اسلام آوردن می باشد؟ یا سبقت در ایمان و عمل صالح؟ جواب: منظور از سبقت در این آیه، سبقت در ایمان و عمل صالح می باشد. چرا می گوییم منظور سبقت ایمانی است؟ چون صرف اسلام آوردن بدون ایمان و انجام عمل صالح موجب خشنودی خداوند و جاودانگی در بهشت نخواهد نشد. 📖خداوند در سوره مبارکه «حجرات آیه۱۴» می فرماید: «قَالَتِ الْأَعْرَابُ آمَنَّا ۖ قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَلَٰكِنْ قُولُوا أَسْلَمْنَا وَلَمَّا يَدْخُلِ الْإِيمَانُ فِي قُلُوبِكُمْ...» 📌ترجمه: «بادیه نشینان گفتند: ما ایمان آوردیم. بگو: ایمان نیاورده اید، بلکه بگویید: اسلام آورده ایم؛ زیرا هنوز ایمان در دل هایتان وارد نشده است...» ✅ این آیه به صراحت تصریح می کند که صرف اسلام آوردن و ایمان با هم فرق می کنند. و آنچه که موجب خشنودی خدا و بدنباله آن جاودانگی در بهشت را می آورد، ایمان و عمل صالح می باشد. 📖خداوند در سوره مبارکه «بینة آیه ۷و۸» می فرماید: «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَٰئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ * جَزَاؤُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ جَنَّاتُ عَدْنٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا ۖ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ ۚ ذَٰلِكَ لِمَنْ خَشِيَ رَبَّهُ» 📌ترجمه: «کسانی که ایمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند، بهترین مخلوقاتند * پاداش آنها نزد پروردگارشان باغهای بهشت جاویدان است که نهرها از زیر درختانش جاری است؛ همیشه در آن می‌مانند! (هم) خدا از آنها خشنود است و (هم) آنها از خدا خشنودند؛ و این (مقام والا) برای کسی است که از پروردگارش بترسد». ✅ در نتیجه منظور از سبقت در این آیه، سبقت در ایمان و عمل صالح می باشد. و صرف اسلام آوردن بدون عمل صالح موجب خشنودی خداوند نمی شود. 👈ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
❌بزرگترین توهین به پیامبر(۳)❌ ✅ در منابع معتبر اهل تسنن روایاتی وجود دارد که دلالت بر توهین و جسارت بر شخصیت والا و مقدس پیامبر اکرم می کند. به یکی از آن اشاره می نماییم: 📌«ابو کبشة الأنماری صحابی پیامبر نقل می کند: رسول خدا در بین اصحابشان نشسته بودند. سپس وارد منزل شده و بعد از مدتی در حالیکه غسل کرده بودند به نزد اصحابشان برگشتند. ابوکبشه گفت که به پیامبر گفتیم :چه چیزی شد؟[که شما غسل کردید؟] پیامبر فرمود: فلان زنی از کنارم عبور نمود که بخاطر آن در قلبم شهوت زنان ایجاد شد. پس به نزد برخی از همسرانم رفتم و نزدیکی نمودم. بنابراین هر زمانیکه برای شما چنین حالتی پیش آمد اینکار را انجام دهید». ❓سوال❓ 1⃣ آیا می توان پذیرفت، پیامبری که قلبش محل نزول وحی الهی است، نفسش آنچنان ضعیف باشد که با نگاه به زنی نامحرم اینچنین شهوت بر او غلبه کند که در همان لحظه از وسط مجلس پا شود و برود با همسر خود نزدیکی کند؟ 2⃣ با توجه به روایت، هنگامیکه پیامبر اکرم به نزد اصحابشان برگشتند، مردم فهمیدند که ایشان غسل نمودند. زمانیکه علتش را از پیامبر جویا شدند، فرمودند: با برخی از همسران خودم نزدیکی نمودم. بر این اساس کدام انسان غیور و با حیایی به خودش اجازه می دهد که در جمع مردم اعلام نماید که من دقایقی پیش با همسرم نزدیکی نمودم؟ آیا می‌توان پذیرفت که خداوند چنین پیامبری را به عنوان اسوة حسنة و الگوی کامل در قرآن معرفی نماید؟ آیا می توان از چنین پیامبری به عنوان یک الگوی اخلاقی تبعیت نمود؟ 3⃣ بارها مشاهده نمودیم که دشمنان کنونی اسلام چنین روایات موهونی را برای تخریب چهره مقدس پیامبر اکرم به تصویر می کشانند. و از طرفی با موجی از اعتراضات مسلمانان اعم از شیعه و سنی مواجه می شوند. آیا زمان آن فرا نرسیده است که مردمان اهل تسنن قبل از اعتراض به دشمنان اسلام، ابتدا به علمایشان به خاطر وجود چنین روایاتی اعتراض نمایند؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #عدالت_صحابه 🔺بنابر دلائل متعدد، آیه ۱۰۰ سوره مبارکه توبه شامل تمامی صحابه نمی باشد. بلک
🔺دلیل دیگری که ثابت می کند منظور از سبقت در این آیه سبقت ایمانی می باشد، به خاطر وجود منافقین در بین مسلمان است. 📖خداوند متعال در ادامه همین آیه محل بحث می فرماید: «وَمِمَّنْ حَوْلَكُمْ مِنَ الْأَعْرَابِ مُنَافِقُونَ ۖ وَمِنْ أَهْلِ الْمَدِينَةِ ۖ مَرَدُوا عَلَى النِّفَاقِ لَا تَعْلَمُهُمْ ۖ نَحْنُ نَعْلَمُهُمْ ۚ سَنُعَذِّبُهُمْ مَرَّتَيْنِ ثُمَّ يُرَدُّونَ إِلَىٰ عَذَابٍ عَظِيمٍ» 📌ترجمه:«و از (میان) اعراب بادیه‌نشین که اطراف شما هستند، جمعی منافقند؛ و از اهل مدینه (نیز)، گروهی سخت به نفاق پای بندند. تو آنها را نمی‌شناسی، ولی ما آنها را می شناسیم. بزودی آنها را دو بار مجازات می‌ کنیم و ؛ سپس بسوی مجازات بزرگی (در قیامت) فرستاده می‌شوند.» ✅ بر این اساس از بین مهاجرین و انصار کسانی از منافقین هم بودند که در بین مسلمانان زندگی می کردند. که اگر منظور از «السابقون» را سبقت در اسلام و مسلمان شدن بدانیم، شامل حال منافقین هم خواهد شد. چون منافقان گرچه منافق هستند، ولی حکم اسلام بر آنها بار شده و جزء مسلمانان محسوب می شوند. 👈با توجه به مطلب گفته شده، اگر کسی از اصحاب پیامبر از منافقین باشد، آیا باز هم رضایت الهی و بهشت جاویدان نصیب حالش خواهد شد؟ درحالیکه طبق آیه ی ذکر شده برای منافقان عذابی بزرگ، آماده و مهیا شده است. 🔹نکته ای که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد، اینست که رضایت خداوند برای هیچ شخصی بصورت دائمی و همیشگی نمی باشد. بلکه بستگی به ایمان و اعمال بندگان دارد. که اگر ایمان و عمل صالح برای شخصی همیشگی باشد، به دنباله ی آن رضایت خدا هم همیشگی است. و از طرفی اگر شخصی در مقطعی از زندگی خود دارای ایمان و اعمال نیک باشد، دلیل بر این نمی شود که خداوند از او تا پایان عمرش رضایت دائمی و همیشگی داشته باشد. در نتیجه بنابر دلایلی که مطرح شد، منظور از سبقت در این آیه، سبقت در ایمان و عمل صالح می باشد. که اگر کسی از مهاجرین و انصار، تا آخر حیاتشان اهل ایمان و عمل صالح باشند، شامل حکم این آیه می باشند. در جلسه بعد موارد متعددی را ذکر می نماییم که همه صحابه از چنین ویژگی برخوردار نبودند. 👈ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
🔴 حضور و مشارکت مردم نشان دهنده اقتدار ملی است. ✅مقام معظم رهبری: «از نظر وجهه ی خارجی هم، انتخابات و حضور و مشارکت مردم نشان دهنده ی اقتدار ملی است. بله امکانات دفاعی مهم است و در این شکی نیست، اما بیش از همه اینها مردم یک کشورند، ملتند که اقتدار می دهند. حضور مردم موجب اقتدار کشور خواهد شد و انتخابات مظهر حضور مردم است». 🆔@meshkatehedayat
❌ تحریف توسل در کتب اهل تسنن(۲)❌ 🔸در هفته گذشته گزارشی از تحریف وهابیون درباره یکی از متون مربوط به جواز توسل در کتب اهل تسنن ارائه کردیم. در این هفته نیز به نمونه ای دیگر از این گونه تحریفات اشاره می نماییم. 👤ابن قیم جوزیه شاگرد ابن تیمیه، در کتابی به نام «اجتماع الجیوش الاسلامیة» که با موضوع بیان نظرات بزرگان اهل تسنن پیرامون موضوعات صفات خداوند و... نوشته شده است، جمله ای را از «ابن حداد شافعی» (متوفای ۳۴۵ق) نقل می کند که به شرح زیر است: «وَنَسْتَغْفِرُ اللَّهَ لَهُمْ وَنَتَوَسَّلُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى 👈بِهِم👉» 📌ترجمه: «ما (اهل سنت) برای صحابه، همسران و آل پیامبر، از خداوند طلب مغفرت نموده و همچنین بواسطه 👈ایشان👉 به خداوند متوسل می شویم.» ✂️این جمله که در نسخه های خطی و برخی از نسخه های چاپی به همین صورت آمده است، بیانگر اعتقاد «ابن حدّاد» به موضوع توسل می باشد. اما در کمال تعجب می بینیم که در برخی از نسخه های چاپی، کلمه 👈«بِهِم»👉به کلمه 👈«بِاتِّبَاعِهِمْ»👉 تغییر یافته است. معنای جمله بر اساس این تحریف چنین است: «ما بواسطه پیروی از ایشان به خداوند متوسل می شویم !!» ✅ از آنجا که وهابیت توسل به جایگاه و مقام بزرگان را قبول ندارد، به راحتی این متن را تحریف کرده و با جسارت هرچه تمام تر نظر «ابن حداد شافعی» را تغییر داده است. نکته جالب آن است که محقق یکی از چاپ ها، برای تحقیق کتاب به ۳ نسخه اعتماد نموده است. او پس از تحریف این کلمه، در پاورقی اشاره می کند که در هر سه نسخه، کلمه «بِهِم» آمده است. اما چون این عقیده (از منظر وهابیت) اشتباه است، به این صورت تغییر کرده است!! ❌ مهم تر از این تحریفات، سؤالی ست که باید در ذهن هر مخاطب منصفی پدید آید: شبکه های وهابی ادعا می کنند که هیچ مذهبی به نام وهابیت وجود ندارد. آن ها خود را جزئی از اهل تسنن می دانند. اگر این گونه است، پس چرا عقیده این افراد در این موضوعات مانند سایر مذاهب اهل تسنن نیست؟ 🔰مشخصات نسخه خطی: نسخه کتابخانه چستربیتی هلند، به شماره ۳۳۰۵. تاریخ نسخ: قرن ۹ هجری 🔺کاری از کانال مشکات هدایت به همت استاد جلال رضایی 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
‍ #خیانت_قلم #توسل #تحریف_کتب_اهل_تسنن ❌ تحریف توسل در کتب اهل تسنن(۲)❌ 🔸در هفته گذشته گزارشی از
28.jpg
6.34M
📚اسکن نسخه خطی «إجتماع الجیوش الإسلامیة» بهمراه تحریف نسخه چاپی 🔺اسکن با کیفیت بالا 🆔@meshkatehedayat
«قال الباقر علیه السلام: فَیا طوبی لِمَن أَدْرَكَهُ وَ كانَ مِن أنصارِهِ، وَ الوَیلُ كُلُّ الوَیلُ لِمَن خالَفَهُ وَ خالَفَ أَمرَهُ وَ كانَ مِن اعدائِه». 📚(الغیبة للنعمانی، ج۱، ص۲۳۴) 📌ترجمه: « امام باقر علیه السلام فرمودند: خوشا به حال آن کس که زمان حضرتش را دریابد و در جمع یاران او باشد، و بدا و بسیار بدا به حال کسی که با او مخالفت و ستیزه کند و از حضرتش فرمان نبرد و در زمره دشمنانش درآید». 🆔 @meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #عدالت_صحابه 🔺دلیل دیگری که ثابت می کند منظور از سبقت در این آیه سبقت ایمانی می باشد، به
🔺در پست های گذشته ثابت نمودیم که منظور از سبقت در این آیه سبقت ایمانی می باشد. و هر فردی از صحابه تا زمانیکه اهل ایمان و عمل صالح باشد، خداوند از او رضایت دارد. 👈اگر اهل تسنن و وهابیت بگویند این آیه شامل تمام اصحاب پیامبر اکرم می شود و خداوند از تمامی آن ها در همه احوال رضایت دائمی داشته است، تالی فاسد های فراوانی را برای آنان بهمراه خواهد داشت. به دو نمونه اشاره می نماییم: 1⃣ طبق منابع معتبر اهل تسنن برخی از اصحاب پیامبر اکرم در زمان حیات ایشان، تهمت زنا به عایشه زدند. ابن حجر عسقلانی در رابطه با اسامی آنان می نویسد: «اسامی کسانی که به عایشه تهمت زنا زدند، مشهور آنها بنابر روایات صحیح، عبد الله بن ابی سلول و مسطح بن أثاثة و حسان بن ثابت و حمنة بنت جحش می باشد». 📚(فتح الباری، ج۸، ص۴۶۴) ✅ اگر اهل تسنن و وهابیت همانطور که ادعا می کنند خداوند بصورت دائمی از اصحاب پیامبر راضی می باشد، آیا می توانند بپذیرند که خداوند از اصحابی که تهمت زنا به عایشه زدند، در آن حالت از آنان رضایت داشته و راضی به تهمتشان بوده است؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #عدالت_صحابه 🔺در پست های گذشته ثابت نمودیم که منظور از سبقت در این آیه سبقت ایمانی می با
2⃣ بر اساس روایات صحیح، پیامبر اکرم در وصف عمار فرمودند: «افسوس برای عمار، كه توسط گروه ياغی به قتل می رسد. عمار آنها را به بهشت فرا می خواند و آنها وی را به سوی آتش دعوت می کنند». 📚(التعلیقات الحسان علی صحیح ابن حبان، ج۱۰،ص۱۷۰) ✅ جالب اینجاست بر اساس منابع اهل تسنن، عمار در جنگ صفین توسط اصحاب پیامبر اکرم به شهادت رسید. از جمله این گروه ستمگر که موجب شهادت عمار شدند: معاویه بن ابی سفیان ، عمرو بن عاص، ابوالغادیة و... می باشند. 👈با وجود نص صریح پیامبر اکرم بر جهنمی بودن قاتلین عمار، چگونه می توان پذیرفت خداوند از تمامی اصحاب در همه حال و بصورت همیشگی رضایت دارد؟ ❌بنابراین این آیه شامل جمیع اصحاب پیامبر اکرم نخواهد شد. بلکه شامل آن دسته از اصحابی می شود که دارای ایمان و عمل صالح همیشگی باشند. و برای رسیدن به اینکه کدام افراد از صحابه دارای چنین ویژگی بودند، باید همانند باقی انسان های دیگر فرد فرد آنان را مورد بررسی قرار داد. 🔰پایان 🆔@meshkatehedayat