eitaa logo
مشکات هدایت
1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
133 ویدیو
231 فایل
کانالی جذاب و پر محتوا در دنیای اعتقادات و باور ها شناخت خطوط بین تحریف و بدعت و حقیقت ما حامی اندیشه ها و باور های ناب شما هستیم تلگرام: https://t.me/meshkatehedayat اینستاگرام: instagram.com/meshkatehedayat ادمین انتقادات و پیشنهادات @meshkat_205
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ بزرگترین توهین به پیامبر (۵)❌ 🔹یکی دیگر از توهین ها و تهمت هایی که در منابع معتبر اهل تسنن در رابطه با پیامبر اکرم وجود دارد، حدیثی است که در کتاب «صحیح مسلم» از عایشه همسر پیامبر اکرم نقل شده است. او گفت: « فردی از رسول خدا در مورد مردی پرسید که با همسر خود جماع و نزدیکی می کند. ولی به مرحله انزال نمی رسد (یعنی منی از مرد خارج نمی شود). آیا غسل بر آن دو واجب است؟ رسول خدا در حالیکه عایشه نزد ایشان نشسته بود، فرمود: 👈من و این زن (عایشه) چنین عملی را انجام می دهیم و سپس غسل می کنیم👉». 📚(صحیح مسلم، ص۱۶۸) ❓سوال❓ 1⃣ کدام مرد غیوری غیرتش إجازه می دهد که در حضور همسرش مسائل جنسی و زناشویی خود را در مقابل مرد نامحرم بیان نماید؟ چه برسد به پیامبر ی که غیور ترین انسان هاست؟ آیا کسی از مولوی های اهل تسنن و شیوخ وهابی حاضر هستند که در حضور زنانشان در مقابل مردان نامحرم از نحوه مسائل جنسی و زناشویی خود با همسرانشان بگویند؟ 2⃣ خداوند در قرآن سوره مبارکه «احزاب آیه ۲۱» پیامبرش را اسوه والگویی نیکو برای جهانیان قرار داده است. با توجه به این آیه از قرآن چطور می توان چنین پیامبری را که در حضور همسرش در مقابل نامحرم حیا نمی کند (العیاذ بالله) و به بیان مسائل جنسی و زناشویی خود و همسرش می پردازد را اسوه ایی نیکو برای جهانیان تا روز قیامت قرار داد؟ 🆔@meshkatehedayat
🔺آیت الله صافی گلپایگانی(حفظه الله): «علامه امینی، دلباخته و شیفته آستان قدس علوی، مرد ولایت، پهلوان حمایت از حق، مجاهد فی سبیل الله و در یک کلام و یک معرفی جامع و تمام «مولف موسوعه الغدیر» کتاب عصر ما و سند فخر دوره و زمان ها است.» 🔹سالروز وفات علامه امینی، مدافع مکتب اهل بیت علیهم السلام را گرامی می داریم. 🆔@meshkatehedayat
📚الحیاة السیاسیة للإمام الجواد علیه السلام 📌مولف: علامه سید جعفر مرتضی عاملی 📎سید جعفر مرتضی عاملی از علمای معاصر شیعه در حوزه علمیه قم و لبنان بوده‌اند. ایشان در حوزه تاریخ اسلام، شیعه شناسی و سیره‌نگاری زحمات فراوانی کشیده اند که از جمله تالیفات ایشان : الصحیح من سیرة النبی الأعظم، الصحیح من سیره الإمام علی، الغدیر و المعارضون و ... می‌باشد. 🔺معرفی کتاب: در کتاب مذکور به مسائلی همچون «احوالات مختلف سیاسی» «شرایط خاصی که برای امامت امام جواد علیهم السلام در سن کودکی اتفاق افتاده است» و مباحثی همچون «وضعیت سياسي، اجتماعي، فكري زمان حیات امام جواد علیه السلام» و «برخی از صفات امام» و «پاسخ به برخی از شبهات» پرداخته شده است. 🔰این کتاب توسط محمد حسینی به زبان فارسی ترجمه شده است. ✔️فایل PDF کتاب به زبان عربی و فارسی را در پست بعدی مشاهده فرمایید. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#کتاب_شناسی #زندگی_سیاسی_امام_جواد_علیه_السلام 📚الحیاة السیاسیة للإمام الجواد علیه السلام 📌مولف:
hs_imamjawad.PDF
828.9K
📚کتاب «الحیاة السیاسیة للإمام الجواد علیه السلام» (به زبان عربی) ✍مولف: علامه سید جعفر مرتضی عاملی 🆔 @meshkatehedayat
مشکات هدایت
#کتاب_شناسی #زندگی_سیاسی_امام_جواد_علیه_السلام 📚الحیاة السیاسیة للإمام الجواد علیه السلام 📌مولف:
ketab-islam-zendegi-siyasi-imam-javad.pdf
1.14M
📚ترجمه فارسی کتاب «الحیاة السیاسیة للإمام الجواد علیه السلام» ✍مولف: علامه سید جعفر مرتضی عاملی 📝مترجم: محمد حسینی 🆔 @meshkatehedayat
002.mp3
4M
🖊شبهه: 🔺آیا طبق استدلال اهل تسنن و وهابیت، آیه ۱۰۰ از سوره مبارکه توبه « وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَالْأَنْصَارِ وَالَّذِينَ اتَّبَعُوهُمْ بِإِحْسَانٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ... » دلالت بر عدالت همه صحابه می کند؟ 🎙پاسخی اجمالی به شبهه جواب تفصیلی به این شبهه را در لینک های زیر مشاهده فرمایید:👇👇 جلسه اول: https://eitaa.com/meshkatehedayat/1247 جلسه دوم: https://eitaa.com/meshkatehedayat/1252 جلسه سوم: https://eitaa.com/meshkatehedayat/1259 ‎🆔 @meshkatehedayat
✍شبهه: 🔺اهل تسنن و وهابیت قائل هستند که همه صحابه پیامبر اکرم عادل بوده اند. در این رابطه به سوره مبارکه فتح آیه ۱۸ استناد می کنند: «لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَنْزَلَ السَّكِينَةَ عَلَيْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا» 📌ترجمه: «خداوند از مؤمنان هنگامی که در زیر آن درخت با تو بیعت کردند، راضی و خشنود شد؛ خدا آنچه را در درون دلهایشان نهفته بود می‌دانست؛ از این رو آرامش را بر دلهایشان نازل کرد و پیروزی نزدیکی بعنوان پاداش نصیب آنها فرمود؛». 👈آیا چنین برداشتی از این آیه صحیح می باشد؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #عدالت_صحابه ✍شبهه: 🔺اهل تسنن و وهابیت قائل هستند که همه صحابه پیامبر اکرم عادل بوده اند. در
🔴پاسخ: 🔰بنا بر دلائل متعددی، این آیه شامل همه اصحاب پیامبر اکرم نمی شود. و رضایتی که خداوند در این آیه مطرح فرموده است، بصورت همیشگی و دائمی نمی باشد. در ذیل در قالب نکاتی به توضیح این آیه می پردازیم: 1⃣ این آیه در زمان صلح حدیبیه هنگامی که مسلمین با پیامبر اکرم بیعت کردند نازل شده است. که تعداد مسلمانان بنابر روایتی در صحیح مسلم «۱۴۰۰» نفر بوده است. جابر بن عبدالله انصاری از اصحاب پیامبر می گوید: « كُنَّا يَوْمَ الْحُدَيْبِيَةِ أَلْفًا وَأَرْبَعَمِائَةٍ» 📌ترجمه: « در روز حدیبیه ۱۴۰۰ نفر از اصحاب پیامبر حضور داشتند». ✅ بنابراین اگر کسی از اهل تسنن و وهابیت با این آیه قصد اثبات عدالت جمیع صحابه را داشته باشد، چطور می تواند با اعلام رضایت خداوند از «۱۴۰۰» نفر (فرضاً)، عدالت بیش از هزاران نفر از صحابه را از این آیه ثابت نماید؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_به_شبهات #عدالت_صحابه 🔴پاسخ: 🔰بنا بر دلائل متعددی، این آیه شامل همه اصحاب پیامبر اکرم نمی ش
2⃣ رضایت خداوند در این آیه شامل همه «۱۴۰۰ » نفر هم نخواهد شد. بلکه شامل آن دسته از اصحابی خواهد بود که در هنگام بیعت با رسول الله از ایمان قلبی برخوردار بودند. به همین دلیل خداوند در ابتدا این آیه به جای « عن اللذین » که دلالت بر هر کسی از بیعت کنندگان می‌کند، از کلمه « عن المومنین » استفاده نموده و فرموده است: « لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ» ✅ یعنی خداوند در هنگام بیعت از آن دسته از اصحابی که مومن بودند راضی شده است. مثل اینکه بگوییم شاگردان ممتاز یک مدرسه با مدیرشان دیدار نمودند. که با توجه به قید « ممتازیت » متوجه خواهیم شد که این دیدار شامل همه ی دانش آموزان مدرسه نبوده است. بلکه آن دسته از دانش آموزانی که « ممتاز » بودند را شامل می شود. 🔺ادامه دارد... ‎🆔 @meshkatehedayat
❌تحریف با هدف حفظ آبروی ابوبکر و عمر❌ 🔹جریان خواستگاری ابوبکر و عمر از حضرت زهرا سلام الله علیها و عدم پذیرش آن ها توسط رسول خدا صلی الله و علیه و آله، در کتاب «الطبقات الکبری» ابن سعد (متوفای ۲۳۰ق) جلد ۸، ص۱۶ به این صورت نقل شده است: «وَأَخْبَرَنَا مُسْلِمُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ. حَدَّثَنَا الْمُنْذِرُ بن ثعلبة عن علباء بن أحمر اليشكري أَنَّ أَبَا بَكْرٍ خَطَبَ فَاطِمَةَ إِلَى النَّبِيِّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - فَقَالَ: يَا أَبَا بَكْرٍ انْتَظِرْ بِهَا الْقَضَاءَ. فَذَكَرَ ذَلِكَ أَبُو بَكْرٍ لِعُمَرَ. فَقَالَ لَهُ عُمَرُ: 👈رَدَّكَ يَا أَبَا بَكْرٍ.👉 ثُمَّ إِنَّ أَبَا بَكْرٍ قَالَ لِعُمَرَ: اخْطُبْ فَاطِمَةَ إِلَى النَّبِيِّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - فَخَطَبَهَا فَقَالَ لَهُ مِثْلَ مَا قَالَ لأَبِي بَكْرٍ: انْتَظِرْ بِهَا الْقَضَاءَ. فَجَاءَ عُمَرُ إِلَى أَبِي بَكْرٍ فَأَخْبَرَهُ. فَقَالَ لَهُ: 👈رَدَّكَ يَا عُمَرُ.👉 ثُمَّ إِنَّ أَهْلَ عَلِيٍّ قَالُوا لِعَلِيٍّ: اخْطُبْ فَاطِمَةَ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - فَخَطَبَهَا فَزَوَّجَهُ النَّبِيُّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - ...». 📌ترجمه: «علباء بن احمر گوید: ابوبکر، فاطمه را از پیامبر خواستگاری کرد. پیامبر فرمودند: ای ابوبکر! منتظر قضاء الهی باش. ابوبکر جریان را به عمر گفت. عمر به او گفت: رسول خدا پیشنهاد تو را رد کرده است. سپس ابوبکر به عمر گفت: برو فاطمه را از پیامبر خواستگاری کن. عمر این کار را کرد. رسول خدا همان جواب را به عمر نیز داد. عمر نزد ابوبکر برگشت و جریان را گفت. ابوبکر گفت: رسول خدا پیشنهاد تو را رد کرده است. سپس خانواده علی بن ابی طالب به او گفتند: فاطمه را از پیامبر خواستگاری کن. او این کار را کرد و رسول خدا نیز او را به همسری فاطمه در آورد...». 👈نکته مهم در این حدیث این است که رسول خدا صلی الله علیه و آله پیشنهاد ابوبکر و عمر مبنی بر ازدواج با دختری گرامیشان را نپذیرفتند، اما بلافاصله پس از خواستگاری امیرالمؤمنین از حضرت زهرا علیهما السلام، ایشان را به عقد دخترشان در آوردند. 🔰اما همین حدیث با سند «ابن سعد» در کتاب «المنتظم فی تاریخ الملوک و الامم» تألیف ابن جوزی (م ۵۹۷ق) جلد ۳، ص۸۵ با متنی مشابه آمده است. اما عبارات مهم «رَدَّكَ يَا أَبَا بَكْرٍ» و «رَدَّكَ يَا عُمَرُ»، به معنای «پیشنهاد تو را رد کرده است»، به «للَّه دَرُّكَ يَا أَبَا بَكْرٍ» و «للَّه دَرُّكَ يَا عُمَرُ» تغییر یافته است تا معنای حدیث چنین شود: «عمر به ابوبکر گفت: خداوند تو را خیر دهد ای ابوبکر». «ابوبکر به عمر گفت: خداوند تو را خیر دهد ای عمر». 🔺مشاهده نمودید که چه تحریف عجیبی در این متن رخ داده، و عباراتی که دلالت بر عدم پذیرش شیخین توسط رسول خدا علیه الصلاة و السلام داشته اند، به عباراتی تغییر یافته اند که چنین برداشتی را نداشته باشد. ✔️ کاری از کانال مشکات هدایت به همت استاد جلال رضایی ‎🆔 @meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_به_شبهات #عدالت_صحابه 🔴پاسخ: 🔰بنا بر دلائل متعددی، این آیه شامل همه اصحاب پیامبر اکرم نمی ش
🔴 ادامه پاسخ: 3⃣ از جمله ادعاهای اهل تسنن و وهابیت در این آیه (فتح،۱۸) رضایت دائمی خداوند از صحابه است. که چنین ادعایی بنابر دلایل ذیل باطل می باشد: ✅ خداوند در رابطه با بیعت کنندگان روز حدیبیه در آیه ۱۰ از سوره مبارکه «فتح» می فرماید: «إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ ۚ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّمَا يَنْكُثُ عَلَىٰ نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَىٰ بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا» 📌ترجمه: «کسانی که با تو بیعت میکنند تنها با خدا بیعت می نمایند، و دست خدا بالای دست آنهاست؛ پس هر کس پیمانشکنی کند، تنها به زیان خود پیمان شکسته است؛ و آن کس که نسبت به عهدی که با خدا بسته وفا کند، بزودی پاداش عظیمی به او خواهد داد». 👤 مفسران مختلفی از جمله «ابن کثیر» که مورد قبول اهل تسنن و وهابیت می باشد، در ذیل این آیه می نویسد: «بیعت در این آیه همان بیعت رضوان در حدیبیه می باشد که در زیر درخت اتفاق افتاده بود». 📚(تفسیر القرآن العظیم ص۱۷۲۶) ❌ سوال: اگر خداوند رضایت دائمی از بیعت کنندگان دارد، چرا در این آیه قید « پیمان شکنندگان» را می آورد؟ و از طرفی اعلام می کند که اگر کسی پیمانش را بشکند به ضرر خودش می باشد و کسی که پایبند به عهدش بماند در نزد خداوند اجر عظیمی دارد؟ 👈بنابراین این قید نشان دهنده آنست که رضایت خداوند نمی توان دائمی باشد. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_به_شبهات #عدالت_صحابه 🔴 ادامه پاسخ: 3⃣ از جمله ادعاهای اهل تسنن و وهابیت در این آیه (فتح،۱۸
✅ بر اساس روایات صحیح پیامبر قاتل «عمار» را اهل آتش می داند. و از طرفی از جمله قاتلین «عمار» شخصی بنام «ابوالغادیه» می باشد. برای مشاهده مستندات بهمراه اسکن به لینک ذیل مراجعه فرمایید. https://eitaa.com/meshkatehedayat/1260 👈جالب اینجاست که علمای اهل تسنن «ابوالغادیة» را به عنوان یکی از بیعت کنندگان در روز حدیبیه بر می شمارند. «ابن حزم» از بزرگان اهل تسنن در این زمینه می نویسد: «أبو الغادية از شاهدین بیعت رضوان بوده است». 📚(الفصل فی الملل و الاهواء ج۴،ص۱۲۵) ❌سوال: بنا بر نظر اهل تسنن و وهابیت اگر رضایت خداوند از اصحاب رضوان دائمی باشد، پس چرا پیامبر اکرم کسی را که خداوند از او راضی بوده است را جهنمی معرفی کرده و جایگاهش را در آتش جهنم قرار می دهد؟ آیا پیامبر اکرم خلاف کلام الهی می‌تواند صحبت کند؟ یا اینکه باید گفت کلام رسول الله همان کلام خداوند است و این عقیده (رضایت دائمی خداوند به صحابه) نسبت به این آیه اشتباه است. 🔺 ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
🏴شهادت امام جواد علیه السلام بر همه شیعیان و محبین ایشان تسلیت باد.🏴 مظلوم تر از جواد، بغداد نداشت آن مظهر داد، تاب بیداد نداشت می خواست که فریاد کند تشنه لبم از سوز عطش، طاقت فریاد نداشت 🆔 @meshkatehedayat
📚کتاب: گزارش لحظه به لحظه از ازدواج حضرت زهرا علیها السلام 📌مولف: محمد رضا انصاری 🔰معرفی کتاب: از ویژگی ها بسیار جالب این کتاب اینست که مولف، مجموعه روایات شیعه و اهل تسنن در زمینه ازدواج حضرت زهرا علیها السلام با حضرت علی علیه السلام را بصورت داستانی تألیف نموده است. و به خواننده از لحظه به لحظه این ازدواج گزارش می دهد. 👈خواندن این کتاب جذاب را از دست ندهید. ✔️فایل الکترونیکی این کتاب را با کم ترین هزینه در لینک زیر خریداری نمایید. https://www.faraketab.ir/content/6689/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%84%D8%AD%D8%B8%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%84%D8%AD%D8%B8%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7-%D8%B3 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_به_شبهات #عدالت_صحابه 🔴 ادامه پاسخ: 3⃣ از جمله ادعاهای اهل تسنن و وهابیت در این آیه (فتح،۱۸
🔴 ادامه پاسخ: ✅ طبق منابع اهل تسنن و وهابیت حتی اصحاب رضوان هم چنین عقیده ای (رضایت دائمی خداوند به صحابه) را قبول نداشتند. «بخاری» درکتاب صحیحش ص۱۰۲۵ نقل می کند: «از علاء بن مسیب از پدرش، روایت است که گفت: براء بن عازب را ملاقات کردم و گفتم: سعادت باد تو را، که از مصاحبت پیامبر بهره مند شدی و با او در زیر درخت (حدیبیه) بیعت کردی. وی گفت: ای پسر برادر ،تو نمی دانی که ما پس از آن حضرت چه اتفاقاتی را رقم زدیم». ❌سوال: اگر واقعا خداوند از اصحاب رضوان رضایت دائمی دارد، چرا براء بن عازب بجای خوشحالی از اینکه خداوند رضایت دائمی از او و اصحاب رضوان دارد، ناراحت شده و به خاطر کارهایی که بعد از پیامبر اکرم انجام دادند نگران می باشد؟ آیا این نشان دهنده آن نیست که حتی اصحاب رضوان هم قائل به چنین عقیده ای (رضایت دائمی خداوند به صحابه) نبودند؟ 🔰بنابراین طبق مطالب گفته شده در این سه پست روشن شد که خداوند از هیچ شخصی ( به غیر از معصومین) حتی از اصحاب رضوان هم بصورت همیشگی رضایت ندارد.بلکه رضایت دائمی خداوند شامل حال کسانی خواهد شد که همیشه اهل ایمان و عمل صالح و وفادار به بیعت پیامبر بوده باشند. 🔺پایان 🆔@meshkatehedayat
❌ بزرگترین توهین به پیامبر (۶)❌ 🔹از دیگر توهین ها و تهمت هایی که نسبت به پیامبر اکرم در منابع معتبر اهل تسنن وجود دارد، حدیثی است که در کتاب «سنن الترمذی» از عایشه نقل شده است. عایشه می گوید: « رسول خدا نشسته بود كه هياهو و صداى كودكانى را شنيديم. پیامبر اکرم ایستاد و ديد زنی حبشی می رقصد و كودكان هم اطراف او هستند. در این هنگام پیامبر فرمود: عايشه! بيا و تماشا كن. آمدم و چانه ام را بر شانه پيامبر اکرم گذاشتم و از فاصله بين شانه تا سر آن حضرت، به مجلس نگاه می کردم. پیامبر دو بار فرمود: آيا سير نشدى. خواستم بگويم: نه، تا ببينم كه چقدر نزد او منزلت دارم كه در این هنگام عمر بن خطاب ظاهر شد و مردم از اطراف آن مجلس پراكنده شدند. رسول خدا گفت: به شياطين انس و جن نظاره مى‏كنم كه از عمر بن خطاب فرار می كنند». 📚( صحیح سنن الترمذی،ج۳،ص۵۱۲) ❓سوال❓ 1⃣ چرا با وجود اینکه پیامبر اکرم آن رقاصه و مردم را شیاطین انسی می نامد، عایشه را تشویق به دیدن آنان می کند؟ مگر قرآن نمی‌فرماید که از نشانه های مومنان آن است که از لغو و بیهودگی پرهیز می کنند؟ (وَالَّذِينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ «مومنون ۳») پس چرا پیامبر اکرم (العیاذ بالله) به همین مقدار ایمان نداشته و از لغو پرهیز نکرده است؟ 2⃣ اگر شخصی از اهل تسنن ، مشاهده نماید که علماء و مولوی هایشان، زنان خودشان را به دیدن چنین مجالسی تشویق می کنند، آیا با این وجود پای حرف ها و خطابه های اخلاقی آنان می نشینند؟ آیا آنان را به عنوان أسوه اخلاقی خود و خانواده شان قرار می دهند؟ 🆔@meshkatehedayat
❌تحریف در مصداق آیه ی تطهیر❌ ✅ در کتاب «تاریخ مدینة دمشق» تألیف ابن عساکر (متوفای ۵۷۱ق) روایتی از ام سلمه پیرامون نزول آیه تطهیر نقل شده است. متن روایت این گونه است: « أخبرنا بحديثها أبو طالب علي بن عبد الرحمن أنا أبو الحسن الخلعي أنا أبو محمد بن النحاس أنا أبو سعيد بن الأعرابي نا الحسين بن جعيد بن الربيع أبو عبد الله نا مخول بن إبراهيم أبو عبد الله نا عبد الجبار بن عباس الشيباني عن عمار الدهني عن عمرة بنت أفعى قالت سمعت أم سلمة تقول نزلت هذه الآية في بيتي " إنما يريد الله ليذهب عنكم الرجس أهل البيت ويطهركم تطهيرا " وفي البيت سبعة جبريل وميكائيل ورسول الله (صلى الله عليه وسلم) وعلي وفاطمة والحسن والحسين قالت و أنا على باب البيت فقلت يا رسول الله ألست من أهل البيت قال إنك على خير إنك من أزواج النبي (صلى الله عليه وسلم) 👈وما قال إنك من أهل البيت👉». 📚(تاریخ دمشق، ج۱۴، ص۱۴۵) 📌ترجمه:« ام سلمه می گوید: : در خانه من این آیه نازل شد: «خداوند فقط می‌خواهد پلیدی و گناه را از شما اهل بیت دور کند و کاملاً شما را پاک سازد». و در خانه هفت نفر حضور داشتند: جبرئیل، میکائیل، رسول خدا، علی، فاطمه، حسن، و حسین (علیهم السّلام). و من دم در خانه بودم. پس گفتم: ای رسول خدا، آیا من از اهل بیت نیستم؟ رسول خدا فرمودند: «تو بر خیر هستی. تو از همسران پیامبر هستی» و 👈نفرمود که تو از اهل بیت هستی👉». 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#خیانت_قلم #اهل_البیت #ام_سلمه #تحریف_کتب_اهل_تسنن ❌تحریف در مصداق آیه ی تطهیر❌ ✅ در کتاب «تاریخ
🔰این روایت با سند مشابه در کتاب «شرح مشکل الآثار» طحاوی (متوفای ۳۲۱ق) به همین صورت و بدون هیچگونه اختلافی آمده است. اما با مراجعه به کتاب «المعجم» ابن اعرابی متوفای ۳۴۰ق (که ابن عساکر سندش را متصل به او نمود،) می بینیم که فراز پایانی عبارت به این صورت آمده است: «قُلْتُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ أَلَسْتُ مِنْ أَهْلِ الْبَيْتِ؟👈 قَالَ: إِنَّكِ مِنْ أَهْلِ الْبَيْتِ 👉». 📚(معجم ابن اعرابی، ج۲، ص۷۴۲) 📌ترجمه: «گفتم: ای رسول خدا، آیا من از اهل بیت نیستم؟ رسول خدا فرمودند: «👈 تو از اهل بیت هستی👉». ✂️ تفاوت فراز پایانی حدیث موجود در کتاب «تاریخ مدینة دمشق» و «شرح مشکل الآثار» با حدیث موجود در «المعجم» در این است که در آن دو کتاب «رسول خدا» صلی الله علیه و آله، «ام سلمه» را از دایره «اهل بیت» خود که تنها شامل «امیرالمؤمنین»، حضرت «فاطمه» و «حسنین» علیهم السلام می باشد، خارج نمودند. اما در روایت موجود در کتاب «المعجم» عبارت کاملا متضاد بوده و «ام سلمه» نیز بعنوان «اهل بیت» پیامبر علیه الصلاة و السلام معرفی شد. این در حالیست که ابن عساکر (که تنها ۲ قرن با ابن اعرابی فاصله دارد،) روایت را به گونه ای دیگر از او نقل نموده است. طحاوی نیز که هم عصر با ابن اعرابی بود، روایت را با همان سند به شکل صحیح نقل نمود. با این تفاسیر باید احتمال داد که نسخه های کتاب «المعجم» پس از ابن عساکر توسط ناسخان تحریف گردیده، و به شکلی که می بینیم در آمده است. 🔺کاری از کانال مشکات هدایت به همت استاد جلال رضایی 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
🔰این روایت با سند مشابه در کتاب «شرح مشکل الآثار» طحاوی (متوفای ۳۲۱ق) به همین صورت و بدون هیچگونه اخ
📚اسکن کتاب «تاریخ مدینة دمشق» 📚اسکن کتاب « شرح مشکل الآثار» 📚اسکن کتاب « المعجم» 🆔@meshkatehedayat
🏴شهادت امام باقر علیه السلام بر همه مسلمانان عالم تسلیت باد.🏴 🔹فرازی از زیارتنامه ائمه بقیع (علیهم السلام): «اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ أَئِمَّةَ اَلْهُدَى اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ اَلْبِرِّ وَ اَلتَّقْوَى اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ اَلْحُجَجُ عَلَى أَهْلِ اَلدُّنْيَا اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ اَلْقَوَّامُونَ فِي اَلْبَرِيَّةِ بِالْقِسْطِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ اَلصَّفْوَةِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ يَا آلَ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِمْ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ اَلنَّجْوَى أَشْهَدُ أَنَّكُمْ قَدْ بَلَّغْتُمْ وَ نَصَحْتُمْ وَ صَبَرْتُمْ فِي ذَاتِ اَللَّهِ...». 📚(کامل الزیارات، ص۵۳) 🆔 @meshkatehedayat
📚کتاب: غدیر شناسی و پاسخ به شبهات 📌مولف: علی اصغر رضوانی 📎علی اصغر رضوانی در سال ۱۳۳۱ در شهرستان «الگودرز» متولد گردیده است. وی پس از تکمیل تحصیلات آکادمیک و أخذ مدارک دکترا، مشغول به تحصیل دروس حوزوی شده و کتب بسیاری را در زمینه اعتقادی و پاسخ به شبهات تالیف نموده است. 🔰معرفی کتاب: مولف در کتاب مذکور سعی دارد با تکیه بر آیاتی چون «تطهیر» و «مباهله» و روایات مورد قبول فریقین مانند حدیث «غدیر» و حدیث «تهنیت» مسئله امامت و ولایت امیرالمومنین و افضلیت ایشان بر دیگر صحابه رسول خدا را اثبات نماید. و همچنین بصورت تفصیلی به بررسی طرق مختلف حدیث غدیر پرداخته و با پاسخ به شبهات غدیر به دفاع از امامت حضرت علی علیه السلام می پردازد. ✔️فایل PDF کتاب را در پست بعدی مشاهده فرمایید. 🆔@meshkatehedayat