مشکات هدایت
🔴قسمت دوم: 🗞🗓در این بخش قصد داریم خدمت کاربران عزیز، «تقویم» و «روزنامه» های قبل از سال ۱۳۷۱ را نشا
🔴قسمت سوم
✅ قدمت مصائب فاطمی در نزد شیعه به اعتراف مخالفین
🔲 با رجوع به تاریخ مشاهده می کنیم که مخالفین شیعه در قرون مختلف یکی از اعتقادات شیعیان را شهادت و مضروبه واقع شدن حضرت زهرا و حضرت محسن علیهما السلام می دانستند. که این اعترافات نشان می دهد، چنین اعتقادی در طول تاریخ نزد شیعه امری مشهور و مسلم بوده است.
و از طرفی اعتقادی نبوده است که از دهه ۷۰ شمسی به وجود آمده باشد، بلکه شیعه از زمان اهل بیت علیهم السلام همواره بدان معتقد بوده است. به چند نمونه از این اعترافات اشاره می نمائیم :
1️⃣ ضرار بن عمرو معتزلی (هم عصر امام رضا علیه السلام):
«همانا ابوبکر و عمر به حضرت زهرا ظلم کرده و او را طوری زدند که ایشان جنینش را سقط کرد.»
📚(التحریش، ص۵۲)
🔺این نقل از آن جهت بسیار حائز اهمیت است که مولف کتاب یعنی ضرار بن عمرو از علمای معتزله در دوران امام رضا علیه السلام زندگی می کرده است که یکی از اعتقادات شیعیان زمان خودش را مضروبه واقع شدن حضرت زهرا علیها السلام معرفی می کند. در نتیجه این نقل قدمت مصائب فاطمی را در نزد شیعیان ثابت می نماید.
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
🔴قسمت سوم ✅ قدمت مصائب فاطمی در نزد شیعه به اعتراف مخالفین 🔲 با رجوع به تاریخ مشاهده می کنیم که م
2⃣ قاضی عبد الجبار معتزلی (م.۴۱۵) می نویسد:
«و در این زمان از جمله ی آن ها مانند ابی جبلة ابراهیم بن غسان و جابر و ابو الفوارس حسن بن محمد میمدی ... ابی عبد الله محمد بن النعمان (شیخ مفید) هستند که در مصر و رمله و صور ... بغداد و جبل بسماق سکونت دارند و همه این ها در این مناطق ادعای تشیع و محبت رسول الله و اهل بیتش را دارند و 👈بر فاطمه و فرزندش محسن که اعتقاد دارند عمر او را کشته است گریه می کنند.👉»
📚(تثبیت دلائل النبوة،ج۲،ص۵۹۴)
3⃣ ابن تیمیة ( م.۷۲۸) در این رابطه می نویسد:
«و از آن ها { شیعیان } کسی که می گوید شکم حضرت زهرا را شکافتند تا اینکه حضرت فرزندشان را سقط نمودند»
📚( منهاج السنة، ج۴ص،۴۹۳)
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
2⃣ قاضی عبد الجبار معتزلی (م.۴۱۵) می نویسد: «و در این زمان از جمله ی آن ها مانند ابی جبلة ابراهیم ب
🔴قسمت چهارم
✅در این قسمت به عنوان نمونه به کلام شیخ طوسی متوفای ۴۶۰قمری از بزرگان شیعه اشاره می نماییم تا ثابت شود بحث شهادت و ضربت خوردن حضرت زهرا علیها السلام یک مسأله اتفاقی و یقینی در قرون مختلف نزد شیعه بوده است. و اینکه شبهه کنندگان می گویند این عقیده از دهه ۷۰ به بعد ساخته شده است مطلبی گزاف و باطلی بیش نیست.
🔹شیخ طوسی می نویسد:
«و آنچه که مشهور است و هیچ اختلافی بین شیعه وجود ندارد اینست که عمر بر شکم حضرت زهرا زد تا اینکه حضرت جنینی که به اسم محسن در شکم داشتند سقط کردند... و روایات شیعه در این زمینه مستفیض بوده و اختلافی در آن نمی باشد.»
📚(تلخيص الشافي ج۳ص۱۵۶)
❌تذکر: برای مشاهده نمونه های دیگر از نظرات علمای شیعه در رابطه با شهادت حضرت زهرا در ذیل به فایل pdf مراجعه نمایید.
✅ نتیجه:
ما این شبهه را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دادیم و ثابت نمودیم شهادت حضرت زهرا علیها السلام از اعتقادات مسلم شیعه از زمان اهل البیت علیهم السلام تا به امروز بوده است.
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
🔴قسمت چهارم ✅در این قسمت به عنوان نمونه به کلام شیخ طوسی متوفای ۴۶۰قمری از بزرگان شیعه اشاره می نم
📚اسکن کتاب «التحریش»
📚اسکن کتاب «منهاج السنة»
📚اسکن کتاب «تثبیت دلائل النبوة»
📚 اسکن کتاب «تلخیص الشافي»
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
🔴قسمت چهارم ✅در این قسمت به عنوان نمونه به کلام شیخ طوسی متوفای ۴۶۰قمری از بزرگان شیعه اشاره می نم
فایل.pdf
337.8K
🔺 عقیده علمای شیعه در رابطه با شهادت حضرت زهرا علیها السلام
🆔@meshkatehedayat
#خیانت_قلم #تحریف_کتب_اهل_تسنن #فاطمیه #حضرت_محسن
❌ تحریف نام حضرت محسن علیه السلام ❌
🔹صفوری یکی از علمای اهل سنت متوفی ۸۹۴ق، درباره خلفای اربعه اهل تسنن، کتابی به نام «المحاسن المجتمعة فی فضائل الخلفاء الاربعة» تالیف نموده است.
این کتاب امروزه با تحقیق محمد خیر المقداد تحت اشراف محمود الارناؤوط بصورت خلاصه، با نام «مختصر المحاسن المجتمعة فی فضائل الخلفاء الاربعة» چاپ شده است.
📎در بخشی از این کتاب که به معرفی فرزندان امیرالمومنین و حضرت زهرا سلام الله علیهما اختصاص دارد، اینگونه آمده است:
«کان الحسنُ رضی الله عنه أوّلَ أولاد فاطمة 👈الخمسة👉، الحسن، والحسین، و زینب الکبری، و زینب الصّغری، المکنّاة بأمّ کلثوم، وَلَدَتها في حیاة النّبي صلّی اله علیه و سلّم»
📌ترجمه: «حسن، اولین نفر از از 👈پنج👉 فرزند فاطمه می باشد. (نام فرزندان او عبارتند از) حسن، حسین، زینب کبری، زینب صغری که کنیه او ام کلثوم است که فاطمه او را در زمان حیات پیامبر به دنیا آورد.»
👈 مشاهده می کنید که در ابتدای این متن اشاره شد، که حضرت زهرا علیها السلام دارای پنج فرزند بودند. در حالیکه فقط نام چهار فرزند ایشان آمده و از فرزند پنجم حضرت نامی برده نشده است‼️
👈اما زمانی که به نسخه خطی و اصل این کتاب مراجعه می کنیم، می بینیم که صفوری پس از ذکر نام چهار فرزند حضرت زهرا علیها السلام می نویسد:
«و أسقطت فاطمة سقطا سمّا علیٌ محسناً»
📌ترجمه: «فاطمه فرزندی را سقط کرد که علی او را محسن نامیده بود.»
سوال اینجاست که چگونه محقق کتاب ابتدای متن را که اشاره به وجود پنج فرزند برای حضرت زهرا علیها السلام دارد، ذکر می کند؛ اما نام فرزند پنجم یعنی حضرت محسن علیه السلام را حذف می کند⁉️
ممکن است بگویند این کتاب خلاصه کتاب صفوری است و محقق در صدد اختصار متن بوده و به همین دلیل این قسمت را حذف نموده است.
✅ در جواب می گوییم که آیا منطقی و طبیعی به نظر می رسد که پنج نفر بعنوان فرزندان حضرت زهرا علیها السلام ذکر شوند، و اسامی چهار نفر آنها اشاره گردد ولی فقط به جهت اختصار کتاب، نام فرزند پنجم (حضرت محسن) حذف شود❓
❌ مسلما این کار به صورت مغرضانه با هدف حذف مطالب مربوط به شهادت حضرت زهرا علیها السلام و فرزند عزیزشان انجام شده است.
[اسکن کتاب را در ذیل مشاهده فرمایید]
🆔 @meshkatehedayat
مشکات هدایت
#خیانت_قلم #تحریف_کتب_اهل_تسنن #فاطمیه #حضرت_محسن ❌ تحریف نام حضرت محسن علیه السلام ❌ 🔹صفوری یکی
📚حذف نام حضرت محسن از کتاب «المحاسن المجتمعة فی فضائل الخلفاء الاربعة»
🆔 @meshkatehedayat
🏴شهادت سرور زنان بهشتی حضرت زهرا علیها السلام را تسلیت عرض می نماییم.🏴
🔹زیارت نامه حضرت زهرا علیها السلام:
«السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَى ابْنَتِكَ الصِّدِّيقَةِ الطَّاهِرَةِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْبَتُولُ الشَّهِيدَةُ الطَّاهِرَةُ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ ظَلَمَكِ وَ مَنَعَكِ حَقَّكِ وَ دَفَعَكِ عَنْ إِرْثِكِ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ كَذَّبَكِ وَ أَعَنَتَكِ وَ غَصَّصَكِ بِرِيقِكِ وَ أَدْخَلَ الذُّلَّ بَيْتَكِ وَ لَعَنَ اللَّهُ أَشْيَاعَهُمْ وَ أَلْحَقَهُمُ بِدَرْكِ الْجَحِيمِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ وَ عَلَى أَبِيكِ وَ بَعْلِكِ وَ وُلْدِكِ الْأَئِمَّةِ الرَّاشِدِينَ عَلَيْكِ وَ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ»
📚(المقنعة، ص۴۵۹)
🆔@meshkatehedayat
🔹سید بن طاووس از بزرگان شیعه می نویسد:
🏴«شایسته می باشد که اهل وفا (متدینین) در روز سه جمادی الثانی (یعنی روز شهادت حضرت زهرا علیها السلام) به خاطر ظلم های باطنی و ظاهری که بر حضرت زهرا علیها السلام وارد شد محزون و غمگین باشند. تا آنکه آن حضرت شبانه دفن شد که نشان دهنده غضب و خشم بر کسی است که بر ایشان ظلم نمود و ایشان و پدرش را مورد آذار و اذیت قرار داد.»
📚(اقبال الاعمال،ج۲،ص۶۲۳)
🆔@meshkatehedayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌آیا امکان دارد که صحابه در مقابل ظلم به حضرت زهرا علیها السلام سکوت اختیار کنند؟
👈گفتگوی جذاب و دیدنی شیعه و سنی
❌این کلیپ جذاب را از دست ندهید.
🔹دانلود با کیفیت و حجم بالاتر در اینجا
🔰کاری از کانال مشکات هدایت
#فاطمیه
#شهادت_حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها
#صحابه
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
📌آیا امکان دارد که صحابه در مقابل ظلم به حضرت زهرا علیها السلام سکوت اختیار کنند؟ 👈گفتگوی جذاب و دی
41.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌آیا امکان دارد که صحابه در مقابل ظلم به حضرت زهرا علیها السلام سکوت اختیار کنند؟
👈گفتگوی جذاب و دیدنی شیعه و سنی
❌این کلیپ جذاب را از دست ندهید.
🔹با کیفیت و حجم بالاتر
🔰کاری از کانال مشکات هدایت
🆔@meshkatehedayat
#شبهه #شعبی #رضایت_حضرت_زهرا_علیها_السلام
✍شبهه:
🔺اهل تسنن مدعی هستند که حضرت زهرا علیها السلام در پایان عمرشان از ابوبکر راضی شدند. در این رابطه به روایتی از کتابشان استناد می نمایند که «شعبی» گفت:
🔹«هنگامی كه فاطمه بيمار شد ابوبكر براي كسب رضايت نزد وی آمد و اجازه خواست تا او را ملاقات كند. علی به فاطمه فرمود: ابوبكر برای ملاقات اجازه می خواهد. فاطمه فرمود: آيا شما دوست داريد وارد شود؟ علی فرمود: آری، پس فاطمه اجازه داد، ابوبكر وارد شد و جويای كسب رضايت فاطمه بود... پس فاطمه از وی راضی شد.»
📚(السنن الکبری،ج۶،ص۴۹۱)
👈آیا چنین روایتی صحیح است؟
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #شعبی #رضایت_حضرت_زهرا_علیها_السلام ✍شبهه: 🔺اهل تسنن مدعی هستند که حضرت زهرا علیها السلام در
#پاسخ_شبهه #شعبی #رضایت_حضرت_زهرا_علیها_السلام
1⃣روایتی که شبهه کنندگان از «شعبی» نقل می نمایند ضعیف می باشد. زیرا با مراجعه به زمان ولادت «شعبی» روشن خواهد شد که او چندین سال بعد از شهادت حضرت زهرا علیها السلام به دنیا آمده و نمی توانسته اتفاقات و جریانات آن زمان را درک نماید. در نتیجه روایت مرسل (یعنی راوی بعد از شعبی مشخص نیست و در سند افتادگی وجود دارد) و ضعیف است.
👈از طرفی هیچ دلیل معتبری بر حجیت مرسلات «شعبی» وجود نداشته و مشهور اهل تسنن مرسلات او را ضعیف می دانند. عثمان الخمیس از بزرگان وهابیت در این رابطه می نویسد:
🔹«بنابر قول مشهور اهل علم، مرسلات او (شعبی) صحیح نیست.»
📚(فتاوی عثمان الخمیس، رقم ۴۱۲)
2⃣روایت «شعبی» علاوه بر ضعف سند، با روایت معتبری که از عایشه درباره غضب حضرت زهرا علیها السلام بر ابوبکر تا پایان عمر شریفشان نقل شده، کاملا متعارض است. بخاری و دیگر علمای اهل تسنن با سند صحیح از عایشه نقل کرده اند که گفت:
«فاطمه دختر رسول خدا از ابوبکر خشمگین و از وی رویگردان شد و با همین حالت از دنیا رفت.»
📚(صحیح البخاری،ص۷۶۲)
👈بنابراین روایت «شعبی» که در آن زمان اصلا بدنیا نیامده، در مقابل روایت عایشه که آن زمان را درک کرده است هیچ گونه اعتباری ندارد. و غضب حضرت زهرا علیها السلام و عدم رضایت ایشان بر ابوبکر برای همیشه چالشی بزرگ برای اهل تسنن خواهد بود.
❌نکته آخر: اگر واقعا روایت شعبی درست بوده، چرا افرادی همانند بخاری و مسلم که در جاهای متعدد در کتابشان غضب و عدم رضایت حضرت زهرا علیها السلام تا پایان عمر شریفشان از ابوبکر را آوردند، حداقل یکبار کوچکترین اشاره ای به روایت «شعبی» برای دفاع از ابوبکر نکردند؟
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #شعبی #رضایت_حضرت_زهرا_علیها_السلام 1⃣روایتی که شبهه کنندگان از «شعبی» نقل می نمایند ضعی
اسکن کتب:
📚«فتاوی عثمان الخمیس»
📚«صحیح البخاری»
📚«السنن الکبری للبیهقی»
📚«سیر أعلام النبلاء»
🆔@meshkatehedayat
🔰سردار سلیمانی:
«آه! مرگ خونین من! عزیز من! زیبای من! کجایی؟ مشتاق دیدارت هستم... وقتی بوسه انفجار تو، تمام وجود مرا در خود محو میکند، دود میکند و میسوزاند. چقدر این لحظه را دوست دارم. آه... چقدر این منظره زیباست. چقدر این لحظه را دوست دارم. در راه عشق جان دادن خیلی زیباست...»
🏴فرا رسیدن سالروز شهادت سردار سرافراز اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می داریم.🏴
🆔@meshkatehedayat
#شبهه #ولادت #فاطمیه
✍شبهه: (برگرفته شده از فضای مجازی)
🔺ایام فاطمیه است، لازم است بخاطر این بانوی بزرگوار ِ مورد احترام ِ شیعیان از یک *مهندسی معکوس* یا به نوعی *برهان خلف* ، استفاده کنیم برای اینکه بفهمیم مطالبی که دربارهٔ ایشان گفته میشود ، تا چه اندازه ، درست یا نادرست است.
بنابر کتب متعدد، ازجمله کتاب *محمد پیامبری که از نو باید شناخت*، نوشتهٔ کورت فریشلر آلمانی و همچنین بر طبق عقل و منطق ، *حضرت فاطمه* ، یکسال پس از ازدواج حضرت محمد و بانو خدیجه ، بدنیا میآید.
بنابراین ، حضرت محمد که در ۲۵ سالگی با خدیجهٔ ۴۰ ساله ، ازدواج می کند ، یکسال بعد یعنی در ۲۶ سالگی ، صاحب دختری میشود که او را *فاطمه* مینامد.
همین عدد را بخاطر بسپاریم ، زیرا که لازمش داریم .
یعنی اختلاف سن محمد و فاطمه، ۲۶ سال ( *بیست و شش* سال) میباشد.
با این اوصاف، سن خدیجه (مادر فاطمه و همسر محمد)، در هنگام بدنیا آمدن فاطمه ، میشود ۴۱ سالگی ، که منطقی است.
یادتان میاید که : محمد در ۵۷ سالگی ، صاحب نوه ای بنام *حسین* ، شد؟
۲۶ سال ازش کم کنید. میشود سن حضرت فاطمه، در زمان بدنیا آوردن *حسین* ( سیدالشهدا) . نتیجه اینکه : حضرت فاطمه *در ۳۱ سالگی* ، حسین را بدنیا آورده است.!!!
از همه جالبتر اینکه ، چنانچه گفته میشود ، حضرت فاطمه ، یکسال پس از فوت حضرت محمد ، به رحمت الله میپیوندد و فوت میکند . البته این فاصلهٔ زمانی ِ فوت حضرت فاطمه ، پس از پیامبر را ، از چند ماه تا یکسال ، در احادیث مختلف ، ذکر کرده اند.
حالا همان یکسال را در نظر بگیریم.
حضرت محمد ، در ۶۳ سالگی فوت میکند.
۲۶ سال از آن کم کنید ، میشود ۳۷ ساله.
یعنی حضرت فاطمه ، در زمان فوت ِ پدر ( حضرت محمد) ، *۳۷ ساله بوده است*.
و یکسال بعد از آن، فوت میکند. یعنی در *۳۸ سالگی*...
مشکات هدایت
#شبهه #ولادت #فاطمیه ✍شبهه: (برگرفته شده از فضای مجازی) 🔺ایام فاطمیه است، لازم است بخاطر این بانوی
#پاسخ_شبهه #ولادت #فاطمیه
🔴پاسخ:
✳️در پاسخ به این شبهه نکات متعددی را می توان متذکر شد. بعلت اختصار به چند نکته اکتفا می کنیم:
1⃣بر اساس روایات معتبر پیامبر اکرم در مورد حضرت زهرا علیها السلام فرمودند:
«فاطمه پاره تن من است هر کس او را غضبناک نماید من را غضبناک کرده است.»
📚(صحیح البخاری،ص۷۶۲)
🔺و یا در روایتی دیگر پیامبر اکرم فرمودند:
«ای فاطمه خدا به سبب غضب تو غضبناک و با رضایت تو راضی می شود.»
📚(مجمع الزوائد،ج۹،ص۲۳۹)
👈بنابراین حضرت زهرا علیها السلام در هر سنی که باشند و یا در هر سنی (حتی در سن ۷۰ سالگی) از دنیا بروند، پاره تن رسول خدا و غضب و رضایتشان برابر با غضب و رضایت خداوند می باشد.
👈مثلاً در جریان شهادت امام حسین علیه السلام با اینکه امام در سن ۵۷ سالگی بشهادت رسیدند، ولی قاتلین و همدستان آنان مورد لعن اهل آسمان و زمین قرار گرفتند و شدیدترین عذاب های الهی را برای خود آماده ساختند.
بنابراین سن افراد صورت مسأله را تغییر نخواهد داد، بلکه آنچه مهم است حقانیت و جایگاه اشخاص می باشد. و با مطرح نمودن چنین شبهات سطحی مظلومیت آن بانو شهیده فراموش نخواهد شد.
2️⃣ در متن شبهه نویسنده کتاب «محمد پیامبری که باید از نوشناخت» را فریشلر آلمانی معرفی کرده است. درحالیکه او چنین اثری ندارد. بلکه کتاب «محمد پیامبری که باید از نو شناخت» برای نویسنده ای بنام «کونستانتین ویرژیل گئورگیو» از کشور رومانی می باشد. و نکته جالب اینجاست مباحثی که درباره سن حضرت زهرا علیها السلام در متن شبهه مطرح شده در این کتاب نیامده است. و شبهه کننده برای اعتبار دادن به نوشتار خود به دروغ چنین مطلبی را به این کتاب نسبت داده است.
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #ولادت #فاطمیه 🔴پاسخ: ✳️در پاسخ به این شبهه نکات متعددی را می توان متذکر شد. بعلت اختصا
3️⃣ نویسنده در این متن شبهه گفته است که حضرت زهرا علیها السلام یکسال بعد از ازدواج پیامبر اکرم با حضرت خدیجه علیها السلام دنیا آمدند. درحالیکه در هیچ یک از منابع شیعه و اهل تسنن ذکر نشده است که حضرت زهرا علیها السلام در چنین تاریخی به دنیا آمده باشند. بلکه همگی اتفاق دارند که حضرت زهرا چندین سال بعد از ازدواج پیامبر به دنیا آمدند.
🔺توضیح: اکثر علمای شیعه زمان ولادت حضرت زهرا علیها السلام را در سال پنجم بعثت یعنی در سن ۴۵ سالگی پیامبر اکرم برشمردند و تعداد اندکی هم سال دوم بعثت یعنی در سن ۴۲ سالگی پیامبر اکرم ذکر نمودند. در نتیجه سن حضرت زهرا علیها السلام در هنگام شهادت بنابر نظر صحیح و اکثر علمای شیعه در سال یازدهم در سن ۱۸ سالگی بوده است.
👈و از طرفی علمای اهل تسنن زمان ولادت حضرت زهرا علیها السلام را از پنج سال قبل از بعثت یعنی ۳۵ سالگی پیامبر اکرم تا پنج سال بعد از بعثت یعنی ۴۵ سالگی پیامبر اکرم مطرح نمودند.
❌تذکر: در رابطه با سن حضرت خدیجه هنگام ازدواج با پیامبر اکرم اختلاف می باشد. و اقوالی همچون ۲۵، ۲۸، ۴۰ سال را برای حضرت خدیجه علیها السلام ذکر نمودند. برای مطالعه بیشتر به کتاب «الصحیح من سیرة النبی الأعظم ج۲،ص۲۰۰» در 👈اینجا👉 مراجعه نمایید.
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
3️⃣ نویسنده در این متن شبهه گفته است که حضرت زهرا علیها السلام یکسال بعد از ازدواج پیامبر اکرم با حض
🔺اسکن مستندات:
📚کتاب «صحیح البخاري»
📚کتاب «مجمع الزوائد»
📚کتاب«أعیان الشیعه»
📚کتاب «الکافي»
📚کتاب «سبل الهدی»
🆔@meshkatehedayat