مشکات هدایت
#شبهه #عبد_النبی_عبد_الحسین #جواز_نامگذاری #شرک ✍شبهه: وهابیت ادعا می کنند اگر کسی خودش را بنام عبد
#شبهه #عبد_النبی_عبد_الحسین #جواز_نامگذاری #شرک
🔴جواب نقضی:
اگر وهابیت بگویند هر که خود را عبد الحسین و عبد النبی بنامد دچار شرک شده است، در جواب به آن ها باید بگوییم این اشکال در ابتدا به خداوند (العیاذ بالله) و علمای اهل تسنن وارد می باشد.
1⃣ در سوره مبارکه نور آیه ۳۲ خداوند متعال خطاب به مردم می فرماید :
«وَأَنْكِحُوا الْأَيَامَى مِنْكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ...»
📌ترجمه: «مردان و زنان بی همسر و همچنين غلامان و كنيزان صالح و درستكارتان را به ازدواج در آورید...»
✅در این آیه با توجه به لفظ «عبادکم»، خداوند عده ایی از افراد را بعنوان «عبد» دیگران خطاب می کند. در نتیجه طبق استدلال وهابیت باید بگوییم خداوند هم العیاذ بالله دچار شرک شده است؟؟؟
اگر به صرف نامگذاری به عبد النبی و عبد الحسین اشکال داشته باشد، پس چرا خداوند افرادی را بعنوان «عبد» مردم خطاب می کند؟؟؟
2⃣ هنگامی که به تاریخ علمای اهل تسنن رجوع نماییم، افراد مختلفی را در بین آنان بنام عبد النبی و عبد الرسول مشاهده می نماییم که ما بخاطر اختصار، به یکی از آنان اشاره می کنیم:
👤ابن عماد حنبلی در وفات یافتگان سال ۷۲۳ قمری می نویسد:
الشیخ عبد النبی المغربی المالکی الشیخ الامام العلامة الحجة القدوة الفهامة مفتی السادة المالکیة بدمشق.
📚(شذرات الذهب ج۱۰ص۱۷۴)
👈جالبترش اینجاست «محمد عابد سندی حنفی» از علمای اهل تسنن که از او بعنوان احیاء کننده سنت پیامبر نام برده می شود، در رابطه با جواز نامگذاری به عبد النبی و... کتابی بنام «الصارم المسلول علی من أنکر التسمیة بعد النبی و عبد الرسول» نوشته است.
🔺آیا کسی از وهابیت جرات می کند، چنین علمایی که جایگاه والایی در نزد اهل تسنن دارند را مرتکب بزرگترین گناه یعنی شرک بداند؟؟؟
👈ادامه دارد...
[اسکن کتاب و فایل PDF کتاب سندی حنفی را در ذیل مشاهده فرمایید.]
🆔 @meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #عبد_النبی_عبد_الحسین #جواز_نامگذاری #شرک 🔴جواب نقضی: اگر وهابیت بگویند هر که خود را عبد ال
2592_الصارم_المسلول_على_من_أنكر_التسمية_بعبد_النبي_و_عبد_الرسول.pdf
2.39M
🔺فایل PDF کتاب الصارم المسلول علی من أنکر التسمیة بعبد النبی و عبد الرسول
🆔 @meshkatehedayat
#حدیث_روز
🌸امام باقر عليه السلام:
«از كسى كه تو را مى گرياند اما خيرخواه توست پيروى كن. و از كسى كه تو را مى خنداند اما با تو رو راست نيست پيروى مكن.»
📖المحاسن جلد۲ صفحه۴۴۰
🆔 @meshkatehedayat
#نقدها_و_چالش_ها
#خیبر #ترس #زنان
❌قهرمان در مقابل زنان، ترسو در میدان نبرد❌
🔸بر اساس منابع معتبر اهل تسنن، یکی از کسانیکه زنان را به وسیله شلاق مورد ضرب و شتم قرار می داد، عمر بن خطاب بوده است. به دو مورد از آن اشاره می نماییم:
1⃣ «کنیزی در نزد عمر بن خطاب حجاب کرده بود. عمر هنگامی که او را دید از او پرسید: آزاد شده ای؟ کنیز جواب داد: خیر. عمر گفت پس چرا حجاب کرده ای و خودت را پوشانده ای؟ آن را از سرت بردار، زیرا که حجاب برای زنان مومنه آزاده است. کنیز توجهی نکرد. در این هنگام عمر به سمت کنیز رفت و با شلاق چنان بر سرش زد که پوشش را از سرش انداخت.»
📚(المصنف ابن ابی شیبة ج۴ ص ۳۵۴)
2⃣ «هنگامی که ابوبکر از دنیا رفت، بعضی از زنان همانند عایشه و ام فروة خواهر ابوبکر برای او نوحه سرایی و گریه کردند. هنگامی که خبر به عمر بن خطاب رسید دستور داد که زنان و ام فروة خواهر ابوبکر را از خانه بیرون بیاورند. هنگامی که آنان را از خانه بیرون آوردند، عمر بن خطاب چنان ضرباتی را با تازیانه به ام فروة و باقی زنان زد که همگی متفرق شدند.»
📚(المصنف عبدالرزاق الصنعانی ج۳ ص۴۱۵)
✅ در این دو روایت مشاهده نمودیم، عمر بن خطاب از زور و بازو و شلاق خود برای زدن زنان استفاده کرده است.
اما از طرفی در جنگ خیبر مشاهده می نماییم، عمر بن خطاب به جای اینکه از این زور و بازو، شلاق و شمشیر خودش در میدان نبرد در برابر کفار استفاده کند، بشدت می ترسد و در میدان نبرد به عنوان یک فرمانده جنگی به خاطر ترسش شکست می خورد، و اصحاب پیامبر هم او را ترسو خطاب می کنند.
این زور و بازوها در میدان نبرد کجا بوده است⁉️
👈برای مشاهده ترس عمر بن خطاب در جنگ خیبر به لینک زیر مراجعه نمایید.👇👇
https://eitaa.com/meshkatehedayat/759
🆔 @meshkatehedayat
مشکات هدایت
#نقدها_و_چالش_ها #خیبر #ترس #زنان ❌قهرمان در مقابل زنان، ترسو در میدان نبرد❌ 🔸بر اساس منابع معتبر
📚اسکن کتاب المصنف ابن أبی شیبة
🆔 @meshkatehedayat
مشکات هدایت
#نقدها_و_چالش_ها #خیبر #ترس #زنان ❌قهرمان در مقابل زنان، ترسو در میدان نبرد❌ 🔸بر اساس منابع معتبر
📚اسکن کتاب المصنف عبدالرزاق الصنعانی
🆔 @meshkatehedayat
🏴 شهادت امام موسی کاظم علیهالسلام تسلیت باد 🏴
من و توسل به صحن و سرای موسی بن جعفر
سر ارادت نهادم به پای موسی بن جعفر
جهان هستی و جانش فدای موسی بن جعفر
که لب گشاید به مدح و ثنای موسی بن جعفر
🆔 @meshkatehedayat
#حدیث_روز
🌸امام کاظم علیه السلام:
🍃از ما نیست هر کس هر روز محاسبه ی نفس نکند.
📖میزان الحکمة، ح۴۰۰۳
🆔 @meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #عبد_النبی_عبد_الحسین #جواز_نامگذاری #شرک 🔴جواب نقضی: اگر وهابیت بگویند هر که خود را عبد ال
#شبهه #عبد_النبی_عبد_الحسین #جواز_نامگذاری #شرک
🔴جواب حلی:
کلمه عبد دارای مصادیق مختلف می باشد:
1⃣ یکی از مصادیق آن عبد بودن همه انسان ها در برابر خداوند هستند. یعنی اینکه انسان خالقش خداوند متعال است و فقط باید او را بپرستد. که اگر کسی خالق خود را غیر خدای یگانه بداند و غیر او را بپرستد یقنا مشرک شده است.
2⃣ ولی یکی دیگر از مصادیق کلمه «عبد» همان معنای مملوک است که در فقه بحث می شود. مثلا می گویند فلانی، «عبد زید» است یعنی همان غلام و برده که باید تابع اوامر و نواهی مولا و صاحب خود باشد. آیه قران و روایات مختلفی به این مصداق از «عبد» اشاره نمودند. مثلا خداوند در سوره مبارکه نور آیه ۳۲خطاب به بندگانش می فرماید:
«وَأَنْكِحُوا الْأَيَامَى مِنْكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ»
📌ترجمه: «مردان و زنان بی همسر و همچنين غلامان و كنيزان صالح و درستكارتان را به ازدواج در آورید...»
✅در نتیجه کسانی که خود را عبد النبی و عبد الحسین و... نامگذاری می کنند هیچگاه العیاذ بالله قائل به خالقیت اهل البیت نمی باشند. بلکه منظورشان اینست، همانطور که یک «عبد» باید مطیع فرمان مولا وصاحب خود باشد، آنها هم همانند یک «عبد» مطیع فرمان و دستورات پیامبر و اهل البیت علیهم السلام می باشند.
👤انور شاه کشمیر یکی از بزرگترین علمای هندوستان در رابطه به مطالب ذکر شده می نویسد:
«برای کلمه عبد در کتب لغت دو معنا ذکر شده است. یکی برای مخلوقات {که در برابر خداوند است} و معنای دوم مملوک(برده و غلام شخصی بودن) است. بنابراین نامگذاری به عبد النبی و عبدالرسول شرک نمی باشد. {چون بمعنای دوم است}»
📚(العرف الشذی شرح سنن الترمذي ج۴، ص۲۶۴)
👈حال چطور یک مسلمان که شهادت به وحدانیت خداوند می دهد و هر روز در تشهد نمازهایش، پیامبر اکرم را عبد خداوند متعال خطاب می کند بیاید در نامگذاری مصداق اول از کلمه عبد که در بالا اشاره نمودیم، را اراده کند؟؟؟؟
ای کاش وهابیت بجای تکفیر مسلمین اندکی در قرآن و روایات تامل می کردند.
🆔 @meshkatehedayat
🏴سالروز وفات حضرت ابوطالب علیه السلام را تسلیت عرض می نماییم.
🔹امام باقر علیه السلام:
⬅️اگر ایمان ابوطالب علیه السلام را در کفه ترازو قرار بگیرد و ایمان این خلق در کفه دیگر قرار گیرد حتما ایمان او بالاتر است.
📚بحار الانوار ج ۳۵ ص۱۵۶
🆔 @meshkatehedayat
#نقدها_و_چالش_ها #مبعث #تهمت
#جبرئیل
❌تهمت ناجوانمردانه{۱}❌
به مناسبت مبعث نبی اکرم و نزول پیک وحی بر ایشان، خوب است به تهمتی مضحکانه و ناجوانمردانه که در طول تاریخ برخی از بزرگان و عالمان مکتب سقیفه بر علیه پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام نسبت دادند را اشاره کنیم. و آن هم این تهمت است، که شیعیان از جبرئیل کراهت دارند. چون قرار بود وحی و اسلام را بر حضرت علی علیه السلام نازل کند، اما بر پیامبر اکرم نازل کرد. و از این باب مرتکب اشتباه و خیانت شد!!!
که به دو نمونه اشاره می نماییم:
1⃣ ابن تیمیه در این رابطه می نویسد:
«يهود بغض جبرئيل را در دل دارد و ميگويد: جبرئيل در ميان ملائکه دشمن ما يهود است؛ همچنين شيعيان ميگويند: جبرئيل در نزول وحی بر پيامبر اشتباه کرده است!!!»
📚(منهاج السنة ج۱ ص۲۷)
2⃣ ابراهیم بن سلیمان الجبهان وهابی معاصر در کتابش که بدستور هیئت افتای عربستان سعودی به چاپ رسیده است، می نویسد:
«شیعیان گمان می کنند، همانا خداوند به جبرئیل فرمان داد که رسالت اسلام را به علی بن بن ابی طالب برساند، در حالیکه جبرئیل مخالف کرد و این رسالت را به حضرت محمد رساند.»
📚 (تبدید الظلام وتنبیه النیام، ص ۲۲۲)
❌نقد:
1⃣ ما در اینجا به تمامی مخالفین مذهب شیعه امامیه تحدی می کنیم، که فقط یک روایت معتبر از مصادر شیعی بیاورید که بیان گر چنین اعتقادی در میان امامیه باشد!!
2⃣ آیا براستی می توان به دیگر ادعاها و گفتار های عالمانی که فراوان این چنین دروغ ها و تهمت های ناجوانمردانه و مضحکانه را که به مخالف خودشان می زنند را با دیده راستی و اطمینان نگریست؟!!
3⃣ از اعتقادات مسلم شیعه امامیه اینست که جبرئیل را عاری از هر گونه اشتباه و خطا می دانند. مثلا علامه طباطبایی در این رابطه می نویسد:
«همانا جبرئیل مورد اعتماد خداوند متعال و امین در رساندن رسالت او به پیامبر است، نه چیزی از پیام او را تغییر می دهد و نه جابجا و تحریف می کند، نه عمدا و نه سهوا و نه دچار فراموشی می گردد.»
📚(المیزان، ج۱۵ ص۳۱۶)
🆔 @meshkatehedayat
مشکات هدایت
#نقدها_و_چالش_ها #مبعث #تهمت #جبرئیل ❌تهمت ناجوانمردانه{۱}❌ به مناسبت مبعث نبی اکرم و نزول پیک و
📚اسکن کتب:
👈منهاج السنة
👈تبدید الظلام و تنبیه النیام
👈المیزان فی تفسیر القرآن
🆔 @meshkatehedayat
💐عید مبعث مبارک باد.
🌸حضرت علی علیه السلام:
🍃خداوند «پیامبر صلی الله علیه و آله» را در زمانی فرستاد که روزگاری بود پیامبری برانگیخته نشده بود ، و مردم در خوابی طولانی به سر می بردند.
و فتنه ها بالا گرفته و کارها پریشان شده بود، و آتش جنگ ها شعله می کشید، و دنیا بی فروغ و پر از مکر و فریب گشته بود.
📚نهج البلاغة خطبه ۸۹
🆔 @meshkatehedayat
#خیانت_قلم #تحریف_کتب_اهل_تسنن
#حضرت_ابوطالب
❌تحریف یکتاپرستی حضرت ابوطالب❌
🔹کتاب «نظم المتناثر فی الحدیث المتواتر» نوشته یکی از علمای اهل تسنن به نام «کتانی» می باشد، که به بیان اخبار و احادیث متواتر پرداخته است.
کتانی در ابتدای بخش «مناقب»، اشاره به تواتر دو موضوع مهم در بین اهل تسنن می کند. او ابتدا بیان می کند 👈که اخبار مربوط به یکتاپرست بودن تمام آباء و امهات رسول خدا صلی الله علیه و آله و دوری آن ها از هرگونه پلیدی و ناپاکی، دارای تواتر معنوی است. سپس در ادامه اشاره به محبت حضرت ابوطالب نسبت به پیامبر صلی الله علیه و آله کرده و تصریح می کند که اخبار مربوط به یکتاپرستی او، از اخبار متواتر است.👉
✂️با این حال، در چاپ جدید این کتاب می بینیم که این دو مطلب از متن کتاب حذف شده، و انتشارات که خود را مسئول حذف این دو مطلب می داند، در پاورقی می نویسد :
«ما این مطالب را به این خاطر که از اعتقادات شیعیان بوده و نزد ما باطل است، از متن کتاب حذف کردیم.»
✅ سؤال این جاست که وقتی یک عالم سنی اعتقاد به چنین موضوعی دارد، ناشر این کتاب چگونه به خود اجازه می دهد اولا اعتقادات خود را بر دیگران تحمیل کرده و ثانیا دست به تصرف متن کتاب ها بزند؟
🔺کاری از کانال مشکات هدایت به همت استاد جلال رضایی
🆔 @meshkatehedayat
🌼بسم الله الرحمن الرحیم🌼
🔴بمناسبت ایام ولادت امام زمان علیه السلام، کانال مشکات هدایت تقدیم می کند:
🔹سلسله برنامه های #کلاس_مجازی
📜 با موضوع: «مهدویت»
(جزئیات مباحث اساتید در پوستر درج شده است)
💠اساتید گرانقدر:
🔰آیت الله توحیدی
(کارشناس شبکه جهانی ولایت)
🔰حجت الاسلام دکتر محمد جواد ابوالقاسمی (کارشناس شبکه جهانی حضرت ولیعصر علیه السلام)
🔰دکتر عصام العماد
(وهابی تشرف یافته به شیعه)
🎁 همراه با اهدای جوایز برای هر جلسه
⏱شروع کلاس: سه شنبه ۲۶ اسفند
🔹مکان برگزاری: کانال مشکات هدایت
📝کلاس ها یکشنبه ها و سه شنبه ها بصورت آفلاین در چندین جلسه برگزار خواهد شد.
❌این فرصت استثنایی را با این اساتید گرانقدر را از دست ندهید.
🆔 @meshkatehedayat
🌸پیامبر اکرم صلیالله علیه و آله:
🍃«قیامت بر پا نشود تا اینکه قائم بر حق ما قیام کند و این قیام زمانی رخ دهد که خداوند به او اجازه دهد. هر که از او پیروی کند، نجات یابد و هر که از وی تخلف نماید، نابود شود.
خدا را، خدا را ای بندگان خدا!
نزد او روید، اگرچه ناچار شوید از روی یخ عبور کنید؛ زیرا که او جانشین خدای و جانشین من است.»
📚(عیون اخبار الرضا علیه السلام ج۲ ص۵۹)
#جمعه_های_مهدوی #یا_صاحب_الزمان
#یوسف_زهرا_سلام_الله_علیها
🆔 @meshkatehedayat
#حدیث_روز
🌸امام علی علیه السلام:
🍃آنکه در گناهی بسیار اندیشه کند، این کار او را به گناه میکشاند.
📖غررالحکم حدیث ۸۵۶۱
🆔 @meshkatehedayat
#شبهه
#ازدواج_موقت
✍شبهه:
اگر کسی از اهل تسنن و وهابیت به ما اشکال بگیرند که شما شیعیان با انجام دادن ازدواج موقت (صیغه) مرتکب زنا می شوید، در جواب به آنان چه بگوییم؟؟؟
🆔 @meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #ازدواج_موقت ✍شبهه: اگر کسی از اهل تسنن و وهابیت به ما اشکال بگیرند که شما شیعیان با انجام دا
#جواب_نقضی #اصحاب #ازدواج_موقت
🔴 جواب نقضی:
🔸اگر کسی از اهل تسنن یا وهابیت اشکال و ایرادی بگیرد که شما شیعیان با انجام دادن صیغه مرتکب زنا می شوید، در جواب به آنان باید بگوییم که این اشکال در ابتدا به اصحاب پیامبر اکرم وارد است. به این خاطر که صحابه هم متعه و صیغه را حلال می دانسته و انجام می دادند. آیا شما اهل تسنن حاضرید که بگویید صحابه مرتکب گناه کبیره ایی مثل زنا می شدند و فتوا به زنا می دادند؟
1⃣ جابر بن عبد الله انصاری:
«در عهد رسول خدا و ابوبکر با یک مشت خرما و آرد، متعه (ازدواج موقت) میکردیم تا اینکه عمر از این کار نهی کرد.»
📚(صحیح مسلم،ص۶۳۲)
2⃣ابن عباس:
«عبد الله بن زبیر در مکه روزی خطاب به مردم گفت: برخی از مردم خداوند دل هایشان را کور کند؛ چنان چه دیدگانشان را کور کرده است به نکاح متعه (ازدواج موقت) فتوا می دهند. کنایه به مردی می زد (که همان ابن عباس بود). [ابن عباس] گفت: همانا تو مرد خشن، تندخو و کم خردی هستی. به جان خودم سوگند! متعه (ازدواج موقت) در زمان امام پرهیز کاران (رسول خدا) مجاز بوده است.»
📚(صحیح مسلم بشرح النووی، ج۹، ص۱۸۸)
3⃣ابن حزم اندلسی از بزرگان اهل تسنن در رابطه با ازدواج موقت اصحاب، بعد از پیامبر اکرم می نویسد:
حلال دانسته شدن نکاح متعه (ازدواج موقت) پس از رسول خدا از سوی گروهی از سلف که از جمله ی آنان صحابه هستند مانند اسماء بنت ابی بکر و جابر بن عبد الله و ابن مسعود و ابن عباس و معاویة بن ابی سفیان و عمرو بن حریث و ابو سعید خدری و سلمة و معبد فرزندان امیة بن خلف ثابت شده است.
📚(المحلی، ج۹، ص۱۲۹)
✅ در نتیجه اهل تسنن و وهابیت باید به صحابه هم لطفی نمایند و بگویند که اصحاب هم اهل زنا بودند و بر آن پافشاری می کردند و فتوا به زنا می دادند.
❌منتظر هستیم اصحابی همچون جابر بن عبد الله انصاری و ابن عباس و... را به عنوان افرادی «زنا کار» خطاب نمایند.
👈🏻 ادامه دارد...
[اسکن کتب در پست های بعدی مشاهده فرمایید.]
🆔 @meshkatehedayat
مشکات هدایت
#جواب_نقضی #اصحاب #ازدواج_موقت 🔴 جواب نقضی: 🔸اگر کسی از اهل تسنن یا وهابیت اشکال و ایرادی بگیرد ک
📚اسکن کلام «جابر بن عبدالله انصاری»
🆔 @meshkatehedayat