#خیانت_قلم #استغاثه #تحریفات
❌تحریف استغاثه به پیامبر ❌
وهابیت در طول چند سال اخیر، تلاش های زیادی برای محو و نابودسازی برخی از موضوعات موجود در آثار مکتوب اهل تسنن نموده است. از جمله این موضوعات می توان به بحث توسل و استغاثه، شفاعت، زیارت قبور، صفات خداوند و... اشاره نمود.
از آنجا که عقاید این فرقه در این موضوعات با مذاهب اهل تسنن متفاوت است، آن ها به ناچار دست به تحریف منابع می زنند تا از طرفی اثری از عقاید واقعی اهل تسنن را باقی نگذارند، و از طرف دیگر عقاید منحرف خود را به اثبات برسانند.
💠 یکی از این تحریفات، در کتاب «الأدب المفرد» نوشته محمد بن اسماعیل بخاری (متوفای ۲۵۶.ق) رخ داده است.
در نسخه های خطی این کتاب، حدیثی وجود دارد که دلالت بر جواز استغاثه بر رسول خدا صلی الله علیه و آله پس از حیات ایشان دارد.
برای نمونه، تصویر دو نسخه خطی را با مشخصات زیر در ذیل این پست قرار دادیم که قابل مشاهده است:
1⃣ نسخه موجود در کتابخانه جامعة الملک سعود، تاریخ نسخ: 1284ق، شماره نسخه: 2142
2⃣ نسخه موجود در مکتبة محب الله شاه راشدی سِندی
🔺متن روایت بر اساس نسخه های خطی این گونه است:
«حَدَّثَنَا أَبُو نُعَيْمٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ سَعْدٍ، قَالَ: خَدِرَتْ رِجْلُ ابْنِ عُمَرَ، فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ: اذْكُرْ أَحَبَّ النَّاسِ إِلَيْكَ، فَقَالَ: 👈يَا مُحَمَّدُ👉».
📌ترجمه: «عبدالرحمن بن سعد گفت: پای عبدالله بن عمر بی حس شد. مردی به او گفت: محبوب ترینِ مردم، نزد خویش را یاد کن. عبدالله بن عمر گفت: 👈يا محمد👉».
✅ بر اساس این حدیث، عبدالله بن عمر به خاطر مشکلی که برایش پیش آمد، رسول خدا را صدا زده و از ایشان طلب کمک نمود.
از آنجا که عمل عبدالله بن عمر، دلالت بر جواز استغاثه و طلب کمک از پیامبر اکرم بعد از حیاتشان داشته، و در نتیجه این حدیث بر خلاف عقائد انحرافی وهابیت می باشد، محققان و ناشران وهابی، این حدیث را در اکثریت قریب به اتفاق چاپ های این کتاب تحریف کرده و عبارت 👈«یا محمد»👉 را به 👈«محمد»👉 تغییر دادند تا دیگر بیانگر مفهوم استغاثه نباشد.
🔺کاری از کانال مشکات هدایت به همت استاد جلال رضایی
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#خیانت_قلم #استغاثه #تحریفات ❌تحریف استغاثه به پیامبر ❌ وهابیت در طول چند سال اخیر، تلاش های زی
📚اسکن دو نسخه خطی به همراه نسخه چاپ شده
🆔@meshkatehedayat
#حدیث_روز
🌸پيامبر اکرم صلى الله عليه و آله:
🍃«هر كس بر دانش خويش افزود، ولى بر هدايت اش نيفزود، جز بر دورى اش از خدا نيفزود.»
📚(ميزان الحكمه، ج۸، ص۱۱۷)
🆔@meshkatehedayat
#کتاب_شناسی #وهابیت #توسل #زیارت_قبور
📚آیین وهابیت
📌 آیت الله جعفر سبحانی
📎آیت الله سبحانی در سال ۱۳۰۸ شمسی در شهر تبریز در خانواده ای اهل علم به دنیا آمدند. پس از آنکه دوره مقدماتی را در تبریز گذراندند، برای اتمام سطوح عالیه به قم آمده و نزد اساتیدی همچون امام خمینی، آیت الله بروجردی، آیت الله کوه کمره ای و... شاگردی نمودند.
آیت الله سبحانی از جمله کسانی هستند که در موضوعات مختلف دست به قلم شدند. و دارای آثار فراوانی در زمینه تفسیر قرآن، فقه واصول، کلام وعقاید، نقد وهابیت، مباحث اجتماعی و... هستند.
🔺معرفی کتاب:
کتاب آیین وهابیت در موضوعات مختلف به اختلافات میان شیعیان و وهابیت پرداخته و به صورت مستدل به نقد این فرقه می پردازد.
مولف ارجمند در این کتاب موضوعاتی همچون: زندگانی مؤسس وهابیت، تعمیر و بنای بر قبور، مسجد سازی در کنار قبور، زیارت و برگذاری دعا و نماز نزد قبور مومنان، توسل به اولیای الهی و... را مورد بررسی قرار داده است.
✔️فایل pdf را در پست بعدی مشاهده نمایید.
🆔 @meshkatehedayat
مشکات هدایت
#کتاب_شناسی #وهابیت #توسل #زیارت_قبور 📚آیین وهابیت 📌 آیت الله جعفر سبحانی 📎آیت الله سبحانی در سال
2866-fa-aeenavahabeyat.pdf
حجم:
1.95M
📚کتاب «آیین وهابیت»
✍مؤلف: آیت الله جعفر سبحانی
🆔 @meshkatehedayat
#حدیث_روز
🌸امام على عليه السلام:
🍃بخيل، انواع عذر و بهانه را مى آورد.
📖 غررالحكم حدیث ۱۲۷۵
🆔@meshkatehedayat
#شبهات #شد_الرحال #زیارت_قبر_پیامبر_صلی_الله_علیه_وآله
✍سوال:
🔺وهابیت می گویند: «سفر نمودن به قصد و نیت زیارت پیامبر اکرم حرام می باشد».
👈آیا چنین کلامی در نزد شیعیان و اهل تسنن قابل قبول است؟
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهات #شد_الرحال #زیارت_قبر_پیامبر_صلی_الله_علیه_وآله ✍سوال: 🔺وهابیت می گویند: «سفر نمودن به قصد
#پاسخ_به_شبهات #زیارت #شد_الرحال
🔴جواب:
از جمله اختلافات وهابیت با شیعیان و اهل تسنن، در رابطه با سفر نمودن به قصد زیارت پیامبر اکرم می باشد. وهابیت چنین سفری که با این نیت باشد را جایز نمی شمارند.
در حالیکه شیعیان و اهل تسنن نه تنها این عمل را حرام نمی دانند، بلکه چنین سفری را از بهترین اعمال یک مسلمان برای رسیدن به درجات بالا و ثواب های فراوانی بر می شمارند. در اینجا به دو نمونه از این اقوال می پردازیم:
1⃣ شیعه:
از جمله مسلمات مذهب شیعه، سفر نمودن برای زیارت قبر مطهر رسول اکرم می باشد. در این زمینه روایات متعددی از طریق اهل بیت علیهم السلام وارد شده است. به یک نمونه از آن اشاره می نماییم.
در روایتی معتبر از امام باقر علیه السلام سوال شده است:
«کسی که به قصد زیارت پیامبر اکرم وارد مدینه شود و رسول خدا را زیارت کند چه پاداشی دارد؟ امام فرمودند: بهشت جاودان».
📚(الکافی، ج۴، ص۳۱۶)
2⃣ اهل تسنن:
با توجه به کثرت اقوال علمای اهل تسنن در رابطه با استحباب چنین سفری، ما فقط به یک نمونه از آن اشاره می نماییم:
«سهارنپوری» از علمای بزرگ هندوستان در کتابش بنام «المهند علی المفند، ص۱۰۶ » که این کتاب مورد تایید بسیاری از علمای اهل تسنن بلاد مختلف قرار گرفته است، می نویسد:
«به عقیده ما و مشایخ ما، مرقد مطهر سید المرسلین از بزرگترین قرب ها و مهم ترین ثواب ها و موثرترین وسیله برای دستیابی به درجات بلند می باشد. و حتی حکم زیارت نزدیک به وجوب است. ولو اینکه برای رسیدن به زیارت قبر پیامبر اکرم سفر بکند، و جان و مالش را در این راه بذل نماید».
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_به_شبهات #زیارت #شد_الرحال 🔴جواب: از جمله اختلافات وهابیت با شیعیان و اهل تسنن، در رابطه با
📚اسکن کتاب «الکافی» به همراه تصحیح سند
📚اسکن کتاب «المهند علی المفند»
🆔@meshkatehedayat
#حدیث_روز
🌸امیرالمؤمنین عليه السلام:
🍃كارت را پوشيده دار. و رازت را عروسِ هر خواستگارى نكن.
📖غررالحكم حدیث ۲۳۰۵
🆔@meshkatehedayat
#نقد_ها_و_چالش_ها #گنبد #تخریب_قبور
❌قبة و گنبد عثمان بن عفان❌
✅ وهابیت که خودشان را پیرو سلفشان از جمله تابعین (یعنی کسانیکه پیامبر را درک نکرده، ولی صحابه را درک نمودند) می دانند، معتقد هستند که ساختن گنبد و بارگاه بر روی قبر، بدعت و شرک می باشد. تا آنجایی که وجوب تخریب قبور و گنبد در فتاوای علمای وهابی بارز و آشکار است.
👈در پاسخ به این نظر تکفیری، «ابن کثیر» که از شاگردان ابن تیمیه و مورد قبول وهابیت می باشد، در کتاب معروفش به نام «البدایة والنهایة» ج۷ ص۱۹۰ در مورد گنبد و بارگاه عثمان بن عفان خلیفه سوم اهل تسنن می نویسد:
«فلا خلاف أنه دفن بحش کوکب شرقی البقیع و 👈 قد بنی علیه زمان بنی أمیه قبة عظیمة و هی باقیة إلی الیوم👉».
📌ترجمه: «اختلافی نیست که عثمان در حش کوکب، در شرق قبرستان بقیع دفن شده است. 👈و از زمان بنی أمیه، قبه و گنبد بزرگی بر قبر او بنا شده است. وتا به امروز (قرن هشتم) باقی است👉».
❓سوال❓
1⃣ اگر آنچه که وهابیت در رابطه با تخریب قبور و بارگاه میگویند، صحیح باشد، چرا سلف آنان همچون تابعین که مورد تأیید وهابیت می باشند و علمای اهل تسنن تا زمان ابن کثیر (یعنی قرن هشتم)، سکوت کرده و اعتراضی نکردند؟ چرا دستور به تخریب گنبد عثمان را ندادند؟
2⃣ آیا قبر عثمان بن عفان را شیعیان ساختند، و یا اینکه حکومت در دست اهل تسنن بوده و آنان برایش گنبد درست نمودند؟ در نتیجه حکومتی که در دست حکام سنی بوده است، چرا گنبد عثمان بن عفان را تخریب نکردند؟
3⃣ ابن کثیر که این مطلب را نقل کرده و از طرفی هم آن را رد نکرده است، آیا این دلیل بر این نمی شود که ابن کثیر قائل به جواز چنین عملی بوده است؟ اگر چنین عملی از مظاهر شرک بوده است، چرا متذکر نشد که چنین منکری را نباید بر روی قبر خلیفه سومشان عثمان بن عفان می ساختند؟
🆔@meshkatehedayat