eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
843 ویدیو
304 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
نقدی دیگر بر پاسخ آقای حسن محدثی به آیه الله سبحانی نسبت به پاسخ آقای محدثی به آیه الله سبحانی در رابطه با هشتمین نشست فرهنگ (که متاسفانه مملوء از اهانت به شخصیت مرجع عالیقدر آیه الله سبحانی بود)، نکاتی را به ایشان متذکر می‌شوم. آقای محدثی شما در پاسخ خود، از آیه الله سبحانی گلایه می‌کنید که چرا به گزارش روزنامه نگاران اکتفا نموده‌اند و خود را مبرای از اتهام به اباحه‌گری می‌دانید، در حالی که فایل صوتی سخنرانی شما به طور واضح نشان می‌دهد که شما صریحا از مردم می‌‌خواهید از سلطه‌ی دین و اخلاق رهایی جسته و تابع فرهنگی شوند که در آن خواسته‌ها و امیال حیوانی بر انسان حکومت می‌کنند. آقای محدثی، شما در سخنرانی خود صریحا بر این اساس که قیود دینی و اخلاقی مخصوص به گروه خاصی از مردم است، عموم مردم را دعوت به رهایی از قیود دینی و اخلاقی می‌نمایید و انقیاد دینی و اخلاقی را برای عموم مردم امری ناپسند می‌دانید. آیا این جز ترویج اباحه‌گری است؟! آقای محدثی، مسئله این نیست که فقهاء، انسان مدرن خودتعیین‌گر را نمی‌شناسند، بلکه ایشان این انسان را به خوبی شناخته، ولی می‌دانند که این خودتعیین‌گری که در آن ارزش‌های عالی اخلاقی و دینی نادیده گرفته می‌شود، انسان را تبدیل به حیوانی می‌کند که جز به امیال و خواسته‌های خود به چیزی نمی‌اندیشد. چه طور شما می‌اندیشید که انقیاد در مقابل ارزش‌های اخلاقی و دینی چیز بدی است، اما انقیاد در مقابل خواسته‌های حیوانی و جنسی را امری نیکو می‌دانید؟! البته اسلام هیچ‌جا به انسان دستور نداده که به این امیال بی‌توجه باشد، بلکه دستور اسلام بر این اساس بوده که این خواسته‌ها درون مرزهای اخلاق و دین محدود گردند و انسان موجودی متعالی گردد که اسیر امیال حیوانی‌اش نیست. آقای محدثی، انقیاد دینی و اخلاقی به انسان تزویر و نفاق نمی‌آموزد، بلکه این انقیاد از امیال حیوانی است که انسان را تبدیل به موجودی منافق می‌نماید که این ارزش‌ها را صرفاً در مواجهه با دیگران مزوّرانه رعایت کرده، و در درون خود، خالی از این ارزش‌ها است. آقای محدثی، شما در پاسخ مکتوب خود، از اسلامی دفاع می‌کند که راه معقولی برای ارضای نیازهای بشری مطرح می‌کند، اما در سخنرانی خود، انسان را به عدم انقیاد دینی و اخلاقی دعوت نموده‌اید. آیا معقول‌تر نبود در آن سخنرانی، به جای مبارزه با انقیاد دینی و اخلاقی، از اهمیت ارزش‌های دینی و اخلاقی برای عموم مردم سخن می‌گفتید و به جای حمله به فقه، توضیح می‌دادید که رعایت این ارزش‌ها منافاتی با ارضای معقول نیازهای بشری ندارد؛ اسلام به نیازهای معقول بشر همیشه توجه نموده است، اما «خودتعیین‌گری» که شما به آن دعوت می‌کنید، نیازهای انسانی را در مسیر بی‌بند و باری، بی‌اخلاقی و بی‌دینی سوق می‌دهد. آقای محدثی، شما در پاسخ خود چنین نوشته‌اید که انتقادتان متوجه دین موجود در جامعه است، نه دین پیامبر اسلام، اما واضح است همان دین پیامبر اسلام، ما را به انقیاد در مقابل دستورات الهی دعوت نموده و از انسان می‌خواهد خودتعیین‌گر محض نباشد، در حالی که شما در سخنرانی خود با اساس انقیاد دینی و اخلاقی مخالفت نموده‌اند و این انقیاد را مخصوص گروه محدودی از مردم دانسته‌اید؛ شما در سخنرانی خود با این که عموم مردم امام علی  یا حضرت فاطمه  را الگوی خود قرار دهید، مخالفت نموده‌اید؛ شما صریحا فقه را مذمت نموده‌اید و به تمسخر فرهنگ دینی پرداخته اید که در آن، تماس مرد با زن نامحرم حرام شمرده است؛ شما صریحا با نقل قول از اسپینوزا، به مذمت وعد و وعیدهای دینی پرداخته‌اید؛ آقای محدثی، آیا بهتر نبود به جای این که مرجع عالیقدر آیه الله سبحانی را به خطاهای فاحش متهم نمایید، دوباره فایل سخنرانی خود را گوش‌ می‌دادید و کمی در معنا و لوازم سخن خویش درنگ می‌کردید؟! سید جابر موسوی راد
دعای وارد شده در هنگام شیوع بیماری
Artistfile0013.mp3
زمان: حجم: 9.88M
پاسخ به شبهه عدم ضرورت مجلس شورای اسلامی با وجود قوانین و احکام اسلامی ؛ حجت الاسلام محمد جعفری
🔻 به بهانه برگزاری 📙 معرفی کتاب خداباوری و دانشمندان معاصر غربی 📎 اثر ارزشمند دکتر مهدی گلشنی 🖌 با ظهور ماخ در نیمه دوم قرن نوزدهم و به دنبال آن ظهور پوزیتیویسم منطقی، در دهه 1920 جدایی علم و دین تشدید شد و عده‌ای بر آن شدند که به زودی دین به افول خواهد گرایید و علم پاسخ‌گو و حلّال همه مشکلات بشر خواهد شد. 🖍 اما در چند دهه اخیر تحولات مهمی روی داده از جمله اینکه تعداد قابل تأملی فیلسوف خداباور در غرب ظهور کرده‌اند و گروهی از عالمان برجسته غربی دین‌داری خود را به صراحت اعلام کردند و به عبارت دیگر، امروزه تعداد اندکی از عالمان، پرچم مبارزه با خداباوری را برافراشته‌اند. کتاب حاضر به شرح نظرات فیزیکدانان معاصر درباره وجود خدا و خلق جهان می‌پردازد. ✏️ فصل نخست این کتاب، دیدگاه‌های مختلف درباره رابطه علم و دین در جهان غرب و نگرش عالمان معاصر غربی به خداباوری را بررسی کرده است. در فصل دوم، شبهات مطرح شده از طرف ملحدان و عالمان دین‌ستیز مانند خلقت جهان، زمان اولیه خلقت، مسئله حیات و روح و نیز مسئله معجزه مورد مطالعه و نقد قرار گرفته است. 🖋در فصل سوم و پایانی کتاب، اسلوب جدیدی از برهان نظم بر وجود خداوند طرح شده و شبهات مخالفان ادیان الهی در این خصوص پاسخ داده شده است. اصل آنتروپیک و قرائت‌های متعدد آن، نقد و بررسی نظریه چند جهانی و تعریف تنظیم نظیف از موضوعات مطرح شده در فصل سوم هستند. 📌 این کتاب به قلم مهدی گلشنی و به همت کانون اندیشه جوان منتشر شده است. 🆔 @iictchannel
هدایت شده از همایش‌معنویت‌های‌نوظهور
به اطلاع طلاب و دانشجویان می‌رساند: همایش "معنويت‌هاي نوظور" که در روز پنجشنبه 8 اسفندماه 1398 در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي مقرر شده بود، به دلیل شيوع ويروس کرونا و ابلاغيه فرمانداري استان قم مبني بر تعويق کنفرانس‌هاي علمي و تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی؛ به فرصت مناسب دیگری موکول می‌گردد. ضمن پوزش از علاقه‌مندان، طلاب و دانشجویان عزیز، زمان برگزاری همایش متعاقباً اعلام خواهد شد.
هدایت شده از طلاب پاسخگو
⁉️ از چه زمانی و توسط چه جریانی به عنوان ورزش معرفی شد؟ ✅یوگا در حقیقت طریقت عملی عرفان هندوئی است. این مسلک عرفانی تنها کمی بیشتر از ۱۰۰ سال است که به عنوان ورزش در دنیا معرفی شده است. ریشه‌یابی تاریخی این موضوع ما را به جریان معنوی کاذبی موسوم به «نئوودانتیسم» در شبه قاره هند می‌رساند. 🔆«رام موهان روی»، موسس فرقه «برهموساماج»، بنیانگذار اصلی نئوودانته محسوب می‌شود. وی ارتباطات عمیقی با دستگاه استعماری بریتانیا در هند داشت. رهبران این جریان فکری با حمایت دربار انگلیس، سفرهای پر سر و صدایی به کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس داشته و با شور و هیجان فراوانی، یوگا را به عنوان سوغاتی خود از شرق اسرارآمیز برای غرب مادی‌گرا به همراه داشتند. ملاقات‌های این افراد با شخصیت‌های محبوب اجتماعی چون بازیگران و هنرمندان و بیان مستندات شبه‌علمی برای یوگا، موجب گسترش هرچه بیشتر این محصول در بین توده‌های عمومی مردم در کشورهای غربی شد. 🔗 ادامه یادداشت ... https://JamanNews.ir/13980507563 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
هدایت شده از افق حوزه
🔰 توصیه می کنم که این پیام را مثل یک مثل یک مثل یک که انسان بایستی هی بخواند و بخواند خود من واقعا مکرر خواندم. 🔰 مخصوصا بعضی از بخش های این پیام را که هر چه انسان میخواند احساس می کند روی کلمه کلمه او بایستی کند و روحی و معنوی ببرد. 🔰 تامل کنند مردم و روحانیون عزیز ما واقعا این ها هست بر قلب امام مان و بر ما مردم! رهبر معظم انقلاب اسلامی 67/12/12 🔰 @ofogh_howzah
هدایت شده از افق حوزه
1557771680417.pdf
حجم: 8.69M
📜متن کامل پیام به روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمه جمعه و جماعات (منشور روحانیت) 🔸امام خمینی (ره)؛ 3 اسفند 1367 🔸جلد ۲۱ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۷۳ تا صفحه ۲۹۳ 🔰 @ofogh_howzah
هدایت شده از افق حوزه
♦️ ویژه نامه (2) ❇️ و ⚫️ گفت‌و‌گو با دکتر یوسف دانشور نیلو ➕ متن کامل https://b2n.ir/907948 🔰 @ofogh_howzah
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
7.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 فیلم| پاسخ آیت‌الله مصباح‌یزدی به سؤال یک دختر شهید ❗️عاشق باید ببیند معشوقش چه می‌خواهد! ◽️اگر ما طالب چیزی باشیم که خدا دوست دارد و برایمان فرقی نکند که #شهادت در جبهه باشد یا #وظیفه‌ای باشد که او از ما می‌خواهد، این ارزشش بیشتر است یا اینکه آدمی بگوید فلان مقام معنوی خاص را می‌خواهم؟ ◽️باز اینکه یک چیز خاص را بخواهی نوعی خودخواهی در آن هست. #عاشق باید ببیند معشوقش چه می‌خواهد، «من» در آن نباشد. ◽️هیچ کس را ندیدم که مانند #حاج_قاسم عاشق #شهادت باشد. @HawzahNews| خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از مرکز مشاوره ماوا
🔹روان‌شناسی شایعه 🌐 آدرس مقاله:http://mava.iki.ac.ir/articles ✅مرکز مشاوره مأوا✅ @moshaveremava