002_80-07-10.mp3
8.76M
🔉 درسگفتار
🔶 موضوع |#گستره_دین
🎙آیت الله #مصباح_یزدی
جلسه دوم
🔹زندگی اخروی انسان، دقیقاً محصول و نتیجه رفتار و اعمال دنیوی او است. انسان حقیقتی پویا و در حال شدن است که ساختار وجودی و شیوه زندگی آن جهاتیاش را خود و با اعمال و رفتار خویش رقم میزند و در مقام گزینش شیوههای رفتار، باید احکام الزامی دین را رعایت کند. این نگرش که همان تفکر اسلامی ناب است، نه دیدگاه افراطی «اکثری» را بر میتابد و نه نگرش تفریطی «اقلی» را میپذیرد. تمام اموری که اصل و یا کیفیّت انجام آنها مورد الزام دین نیست، در دایره برنامهریزی و تحقیق و مطالعهی انسان قرار میگیرد.
🔹تصمیمگیری درباره اصل و چگونگی انجام آنها، به عقل و نیروی فکر و اندیشهی انسانها وانهاده شده است، تا با کاوشهای خود و بهرهگیری از دستآوردهای علمی و تحقیقی دیگران، زمینه را برای هر چه بیشتر و بهتر به کمال رسیدن و تأمین مصالح خویش فراهم آورند. 🔻 این بحث،یکی از فوقالعادهترین درسگفتارهای استاد مصباح هست که هنوز به چاپ نرسیده است و انشالله به مرور به صورت روزانه بارگذاری میشود. ⏰ 8 مهر 1380 🌐 @meshkatnoor
نشست۶ ،استاد ربانی.mp3
10.66M
🔸 روشها و ابزارهای پژوهش در علم کلام
🌹به مناسبت هفته پژوهش
🔹با حضور استاد ربانی گلپایگانی
📣 چهارشنبه ۲۶ آذرماه
@kalamkermanshah 🌐 @meshkatnoor
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
#پذيرش_ارشد
✳️ پذيرش #مقطع_کارشناسی_ارشد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 1401-1400
✅ ويژه فارغالتحصيلان كارشناسي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)
🔵 در رشتههاي فلسفه دين، فلسفه علوم اجتماعي، عرفان اسلامي، علوم سياسي، تاريخ، علوم قرآن، دينشناسي، علوم تربيتي، روانشناسي، فلسفه، مديريت، تربيت مربي اخلاق
🔶 ثبت نام از اول تا 10 ديماه 1399
🔷 آزمون: جمعه 15 اسفند 1399 ⏰ ساعت 8 صبح
🔶 ثبت نام در 👇👇👇
http://paziresh.iki.ac.ir
🔰 @iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
🔷 هفته پژوهش و مساله گفتمان رسمی
🔷یکی از جدی ترین مسایل دانشکده ها و پژوهشگاه های دولتی بویژه در حوزه علوم انسانی، چگونگی تعامل با گفتمان رسمی است. مرجع تعیین گفتمان رسمی در همه جا حاکمیت است. معقول نیست که حاکمیت از نهادی حمایت مادی کنند که آن نهاد در جهت ضدیت و نفی حاکمیت گام بر می دارد. هیچ عاقلی برای براندازی و نابودی خود به دشمنش پول نمی دهد. هیچ حاکمیتی برای پروژه های پژوهشی براندازانه هزینه نمی کند. دموکرات ترین رفتار حاکمیت این است که گفتمان غیر رسمی موجود در مراکز پژوهشی دولتی را به فعالیت در حوزه عمومی و غیر دولتی هدایت کند و اگر وفاداران به گفتمان غیری رسمی همچنان بر ماندن در مراکز پژوهشی دولتی اصرار می ورزند، باید رفتار خود با گفتمان رسمی را اصلاح کنند و کنش های خصمانه و ستیزه جویانه با گفتمان رسمی حاکم بر این مراکز را کنار بگذارند. وقتی گفتمان رسمی تا این اندازه اهل تسامح و تساهل است، چگونه پیروان گفتمان غیر رسمی حاکم بر مراکز پژوهشی تا این اندازه نا مهربانانه رفتار می کنند. علاوه بر این، باید دستگاه فرهنگی حاکمیت نسبت به سطوح مدیریتی مراکز آموزشی و پژوهشی حساسیت و جدّیت بیشتری به عمل آورد. گفتمان انقلاب اسلامی امانتی است در دستان مدیران مراکز پژوهشی. پس، باید این امانت را به کسانی سپرد که امین انقلاب اسلامی باشند. چطور ممکن است این امانت را به کسانی واگذار کرد که عملاً و علناً در ضدیت با گفتمان رسمی جمهوری اسلامی رفتار می کنند؟ حاکمیت، چگونه می تواند مدیری را که گفتمان رسمی انقلاب اسلامی را قبول ندارد، موظف به بسط و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی کند؟
به هر روی، بحث و بررسی پیرامون مسایل گفتمان رسمی در مراکز پژوهشی دولتی از جدی ترین مباحث امروز است و هر چه زمان به جلو می رود، این مساله پر رنگ تر می شود. به نظر می رسد هم دستگاه فرهنگی تصمیم گیرنده حاکمیت؛ یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم پیروان گفتمان های غیر رسمی می بایست یکبار برای همیشه به گونه ای شفاف و دغدغه مند پای میز گفتگو بنشینند و گره های بوجود آمده را باز کنند. به امید آن روز.
✍️ حجت الاسلام دکتر داود مهدوی زادگان 🌐 @meshkatnoor
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
🔵 بهزودی منتشر میشود:
📚 کتاب «فرصت جمعيت؛ چشم انداز تحولات جمعيت در ايران؛ چالشها و راهبردها»
✍️ نویسنده: حجتالاسلام و المسلمین دكتر محمد فولادیوندا
🔷 مقام معظم رهبری (دام ظله):
✅ جمعيت جوان و بانشاط و تحصيلكرده و باسواد كشور، امروز يكى از عاملهاى مهم پيشرفت كشور است.
✅ ما بايد در سياست تحديد نسل، تجديد نظر كنيم. سياست تحديد نسل در يك برههاى از زمان درست بود؛ يك اهدافى هم برايش معين كردند. آنطورىكه افراد متخصص و عالم و كارشناسان علمى اين قسمت تحقيق و بررسى كردند و گزارش دادند، ما در سال 71 به همان مقاصدى كه از تحديد نسل وجود داشت، رسيديم. از سال 71 به اين طرف، بايد سياست را تغيير مىداديم. خطا كرديم، تغيير نداديم. امروز بايد اين خطا را جبران كنيم.
✅ اين مسئله افزايش نسل و اينها، جزو مباحث مهمى است كه واقعاً همه مسئولين كشور، نهفقط مسئولين ادارى، روحانيون، كسانى كه منبرهاى تبليغى دارند، بايد در جامعه درباره آن فرهنگسازي كنند.
✅ رقم 150 ميليون و دويست ميليون را اول امام گفتند ـ و درست هم هست ـ ما بايد به آن رقمها برسيم.
🔰 @iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
#هفته_پژوهش_مبارك
📚 معرفی کتاب 《درباره پژوهش》
✍️ نوشته آیتالله علامه مصباح یزدی (دامظله)
✅ اين کتاب بخشي از مباحث حضرت استاد درباره پژوهش و دينپژوهي است که با هدف ترسيم برخي از مهمترين خطوط کلي مؤلفههاي پژوهش اصيل و نيز شرح ساحتهاي گوناگون دينپژوهي سامان يافته است. نوشتار حاضر توسط حجتالاسلام والمسلمين جواد عابديني در دو بخش تدوين و نگارش يافته و به همت انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) منتشر شده است.
✅ بخش نخست اين کتاب که در 8 فصل تنظيم شده، به بيان اهميت و ضرورت، انگيزهها، اخلاق، اولويتها، روشها و آسيبشناسي پژوهش پرداخته است.
✅ لزوم دستيابي به استقلال علمي و فکري، حقيقتجويي و درنظر داشتن محبت خدا و اولياي او، اخلاص، ادب و شهامت، و نيز رعايت مسائل ديني و اعتقادي و فرهنگي و نيازهاي جامعه در پژوهش، و پرهيز از خودمحوري و افراط و تفريط در به ثمر رسيدن يک پژوهش متقن از جمله مباحثي است که در ذيل عناوين ياد شده توضيح داده شده است.
نشاني خريد اينترنتي👇👇👇
http://eshop.iki.ac.ir/shop/7/Product/659 🌐 @meshkatnoor
🔸 در همایش ملی "فلسفه دین اسلامی" از سوی حجتالاسلام و المسلمین آقای دکتر #ابوالفضل_ساجدی؛ استاد تمام فلسفه دين در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) مطرح شد:
🔻 نقدی بر نظریه #مجتهد_شبستری در مورد زبان دین
⚜️ بیشتر بخوانید:
🌐 iict.ac.ir/hfdsajedi 🌐 @meshkatnoor
گستره دین 3.mp3
34.74M
🔉 درسگفتار
🔶 موضوع |#گستره_دین
🎙آیت الله #مصباح_یزدی
جلسه سوم
🔹قبل از پرداختن به بحث از گستره دین، باید مراد خود را از مفهوم دین روشن سازیم.
🔹دین مجموعهای اعتقادات، ارزشهای اخلاقی و مجموعهای قواعد رفتاری و اجرایی است.
🔹شناخت دین چگونه است؟! روش عقلی، تجربی، شهودی و نقلی، کدام ؟! 🔻 این بحث،یکی از فوقالعادهترین درسگفتارهای استاد مصباح هست که هنوز به چاپ نرسیده است و انشالله به مرور به صورت روزانه بارگذاری میشود. ⏰ 15 مهر 1380 🌐 @meshkatnoor
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻در پی گستاخی و سادهلوحیهای اخیر اعلام شد؛
✊ تجدید بیعت حوزههای علمیه با امام خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی
◻️حوزههای علمیه پیمان خود را با رهبری عظیمالشأن انقلاب اسلامی تجدید و از برخی ساده لوحیها و گستاخیهای دشمنپسند اخیر اعلام برائت و حرمتشکنان بیانصاف را به بازگشت به دامن انقلاب و مردم و ارزشهای اخلاقی و توبه در پیشگاه خداوند متعال فرا میخواند و مسؤلان محترم را به پیروی از رهبری معظم و اهتمام به انجام وظایف خود و اوامر رهبری و گره گشایی از کار مردم شریف و پیگیری مسائل سفارش میکند.
🔴 برای تجدید بیعت و ثبت امضای اینترنتی وارد این لینک شوید:👇
hawzahnews.com/news/933757
نقد الحاد مدرن -استاد شاکرین - جلسه پنجم-18-09-1399.mp3
28.27M
نقد الحاد مدرن -استاد شاکرین
جلسه پنجم-18-09-1399
https://eitaa.com/Islamic_theology 🌐 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | تدریس #کتاب_بنیادی_ترین_اندیشه_ها #فصل_دوم / #خدا_شناسی /جلسه پنجم / حجتالاسلام والمسلمین دکتر مظفری
🔻 دریافت فیلم با کیفیت :
🔸آپارات:
https://m.aparat.com/v/GJuAg
#بنیادی_ترین_اندیشه_ها
#فصل_خدا_شناسی
#چکیده_مبانی_اندیشه_اسلامی
🆔 @maab_iki 🌐 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | تدریس #کتاب_بنیادی_ترین_اندیشه_ها #فصل_سوم / #انسان_شناسی /جلسه پنجم / حجتالاسلام والمسلمین دکتر جعفری
🔻 دریافت فیلم با کیفیت :
🔸آپارات:
https://www.aparat.com/v/SaboD
#حجت_الاسلام_دکتر_جعفری
#تدریس_کتاب_بنیادی_ترین_اندیشه_ها
#فصل_انسان_شناسی
#چکیده_مبانی_اندیشه_اسلامی
🆔 @maab_iki 🌐 @meshkatnoor
۴. چهارمین پیشنشست علمی همایش فلسفه دین اسلامی- امکان فلسفه دین اسلامی- برنجکار، قنبری، محمدرضایی و قائمینیا.mp3
31.92M
#صوت
🔶چهارمین پیش نشست علمی #همایش_فلسفه_دین_اسلامی
🔰نشست مناظره ای "امکان #فلسفه_دین_اسلامی"
🎙سخنرانان:
رضا برنجکار، حسن قنبری، محمد محمدرضایی، علیرضا قائمینیا 🌐 @meshkatnoor
⛔️⁉️اگر خدایی نیست، چرا خوب باشیم؟ ( شبهه ای از سوی ریچارد داوکینز)
هنگامی که یک فرد دیندار این پرسش را با من مطرح میکند (که مکرر رخ میدهد)، فوراً وسوسه میشوم او را چنین به چالش بگیرم:
"آیا واقعاً میخواهید بگوئید که فقط برای کسب رضایت و پاداش خدا، یا اجتناب از نارضایتی و عذاب او سعی میکنید خوب باشید؟"
این اخلاقیات نیست، این تملقگویی است؛ دستمال کشی است.
یک جور پاچهخواری جلوی دوربین امنیّتی عظیمی میماند که از آسمان شما را زیر نظر دارد، یا ضبط صوت استراق سمعی که درون کلهتان کار گذاشته شده و کوچکترین حرکات و اندیشههایتان را ثبت میکند.
به قول #آلبرت_انیشتین؛ "اگر نیکی کردن ما فقط از ترس عقوبت و به امید پاداش باشد، پس به غایت پست هستیم."
از سوی دیگر، اگر بپذیرید که حتی در صورت عدم وجود نظارت الاهی همچنان آدم خوبی میمانید، قطعاً بنیان این ادعا را زدهاید که برای خوب بودن، وجود خدا لازم است.
🔆پاسخ شبهه:
⁉️سخن در این است که چطور یک چیزی خوب می شود و یک چیز دیگر بد؟ چطور یک چیز باید می شود و یک چیز نباید؟
🔑 اگر تمام مکاتب اخلاقی عالم را بررسی کنیم خواهیم دید که آنها هر آنچه در نگاه آنان کمال انسانی بوده را هدف قرار داده و خوب هاو بدها ، باید ها و نبایدها را با توجه به آن وضع می کنند.
🔑 از آنجایی که کامل شدن امری واقعی است پس احکام اخلاقی نیز واقعی هستند. بنابراین خوب ها و باید ها از آن جهت خوب و باید اند که ما را به کمال انسانی می رسانند و بدها و نبایدها از آن جهت بد و نباید هستند که ما را از کمال انسانی دور مکنند.
⁉️کمال انسانی چیست؟؟
🔑 با توجه به ویژگی های انسانی و نه حیوانی و... کمال انسانی رسیدن به کامل مطلق است.
کامل مطلق خداست، بنابراین کمال انسانی در رسیدن به خداست.
🔆 با این تفسیر برای رسیدن به کمال انسانی (یعنی نزدیک شدن به خدا) و همچنین ساخت گزاره های اخلاقی ، اعتقاد به وجود خدا امری اجتناب ناپذیر است.
🔆به بیانی باید گفت در نگاه درست به اخلاق نمی توان خدا را نادیده گرفت.
✅ حال اشکالی رخ نشان می دهد که چرا بی دین ها احکام اخلاقی دارند؟؟
🔆 اینجا باید گفت از آنجایی که برخی از احکام اخلاقی با عقل انسان فهمیده می شوند است لاجرم عقلای عالم آنها را می فهمند و تلاش میکنند عمل کنند لذا می توان از احکام اخلاقی حداقلی منهای خدا و تحت اوامر عقل سخن گفت.
🔆 اما این اخلاق حداقلی است. زیرا بسیاری از احکام اخلاقی را عقل نمی فهمد و باید وحی بیان آنها را داشته باشد.
🔆 به بیان دیگر وقتی هدف رسیدن به خداست، عقل تنها میتواند برخی احکام را بفهمد و از فهم بیشتر آنها ناتوان است
🔆 اگر هدف خدا و قرب به آن نباشد، مصداق کمال انسان، اشتباه فهمیده و درک شده است.
🔆بنابراین به معنای دقیق کلمه در اخلاق نمی توان خدا را نادیده گرفت.
📝حجت الاسلام گودرزی؛ دانش پژوه دکتری فلسفه دین موسسه امام خمینی 🌐 @meshkatnoor
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
#كرسي_ترويجي
🔵 برگزاری یکصد و بيست و پنجمين كرسي ترويجي با عنوان «فمينيسم و تفاوتهاي حقوقي زن و مرد با تأكيد بر ديدگاه علامه مصباح يزدي(دامظله)»
✅ اين جلسه به صورت آنلاين از طريق سامانه «جلسات آنلاین» پورتال جامع مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خميني(ره) قابل مشاهده است.
🔷 سخنران: حجت الاسلام #دكتر_سیدابراهیم_حسینی
🔷 ناقد: حجت الاسلام #دكتر_محمدرضا_کدخدایی
🔷 مدير: حجت الاسلام #دكتر_میثم_نعمتی
✳️ سه شنبه 1399/10/02 ⏰ ساعت: 18
🔶 ورود ميهمان: iki.ac.ir/su/?u=1
🔶 ورود اعضاي پورتال: iki.ac.ir
🔰 @iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
گستره دین 4.mp3
20.76M
🔉 درسگفتار
🔶 موضوع |#گستره_دین
🎙آیت الله #مصباح_یزدی
جلسه چهارم
🔹اگر مفهوم دین به این بداهت است، چرا این همه اختلاف وجود دارد؟
🔹چرا برخی که به اسم اسلام شناسی بحث از دین میکنند اصرار دارند تعریف خاصی از دین ارائه بدهند؟
🔹بررسی گزارههای علمی بودن در مکاتب غربی و نظر مختار استاد
🔹 بررسی ماهیت دین ، با واکاوی و نقد آراء غربیان و روشنفکران 🔻 این بحث،یکی از فوقالعادهترین درسگفتارهای استاد مصباح هست که هنوز به چاپ نرسیده است و انشالله به مرور به صورت روزانه بارگذاری میشود. ⏰ 22 مهر 1380 🌐 @meshkatnoor
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آيا مي توان در فضاي خانواده و جامعه تهديد كرونا را به فرصت تبديل كرد؟
✳️ گامي به سوي #سلامت_معنوي
#پساکرونا
🆔 @velayattv
فهرست مطالب كانال:👇🏼
https://eitaa.com/sajedi_ir/672
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴امام خميني، «جامعيت اسلام» و «سکولاريسم حوزوي»
🖊احمدحسين شريفي
🔸#امام_خمينی(ره) در ابتداي کتاب ولايت فقيه مطالب مهمي دربارة #جامعيت_اسلام و فهم و عرضة ناقص اسلام توسط روحانيت و يا به تعبير ديگر رخنه و نفوذ فکر سکولاريستي در #حوزههای_علميه بيان ميکنند. ايشان ميفرمايد الان فهم نادرستي از حقيقت اسلام در ميان عامه مردم وجود دارد و شکل ناقصي از اسلام و آموزههاي اسلامي در حوزههاي علميه عرضه ميشود. بلکه، در اثر تبليغات سوء دشمنان دين و کمکارهاي عالمان راستين، متأسفانه شاهد آن هستيم که حتي برخي از طبقة تحصيلکرده، چه دانشگاهي و چه حوزوي، گمان ميکنند «اسلام دين جامعى نيست؛ دين زندگى نيست؛ براى جامعه نظامات و قوانين ندارد؛ طرز حكومت و قوانين حكومتى نياورده است. اسلام فقط احكام حيض و نفاس است. اخلاقياتى هم دارد؛ اما راجع به زندگى و اداره جامعه چيزى ندارد.»
🔸و کار به جايي رسيده است که «چنانچه كسى بخواهد اسلام را آن طور كه هست معرفى كند، مردم به اين زوديها باورشان نمىآيد؛ بلكه عمال استعمار در حوزهها هياهو و جنجال به پا مىكنند.»
🔸«براى اينكه كمى معلوم شود فرق ميان اسلام و آنچه به عنوان اسلام معرفى مىشود تا چه حد است، شما را توجه مىدهم به تفاوتى كه ميان «قرآن» و كتب حديث، با رساله هاى عمليه هست: قرآن و كتابهاى حديث، كه منابع احكام و دستورات اسلام است، با رساله هاى عمليه، كه توسط مجتهدين عصر و مراجع نوشته مىشود، از لحاظ جامعيت و اثرى كه در زندگانى اجتماعى مىتواند داشته باشد بكلى تفاوت دارد. نسبت اجتماعيات قرآن با آيات عبادى آن، از نسبت صد به يك هم بيشتر است! از يك دوره كتاب حديث، كه حدود پنجاه كتاب [باب و بخش] است و همه احكام اسلام را در بردارد، سه- چهار كتاب مربوط به عبادات و وظايف انسان نسبت به پروردگار است؛ مقدارى از احكام هم مربوط به اخلاقيات است؛ بقيه همه مربوط به اجتماعيات، اقتصاديات، حقوق، و سياست و تدبير جامعه است.»
#سکولاريسم_حوزوی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
غرق نعمتیم(برسد به دست آیت الله امجد).pdf
354.8K
خاطره ای به قلم یکی از طلاب فاضل مدرسه علمیه معصومیه قم در مورد آقای امجد
خیلی زیبا وخواندنی است. 🌐 @meshkatnoor
#سلسله_نشست
#فلسفه_دین_اسلامی
🔶 سلسله نشستهای ارائه مقالات همایش ملی #فلسفه_دین_اسلامی
🔺به همت #قطب_علمی_فلسفه_دین اسلامی، موسسه امام خمینی و مجمع عالی حکمت، برگزار میشود:
✅ درآمدی بر جهتداری فلسفه دین و معیارهای اسلامیبودن آن/ دکتر رمضان علیتبار/ شنبه 6 دیماه جاری ساعت 15
✅ فطرت در فلسفه دین علامه طباطبایی و جایگاه آن در تبیین نظریههای معنای زندگی/ دکتر سید محمد علی دیباجی، هادی سبزی/ یکشنبه 7 دیماه جاری ساعت 15
✅ بررسی انتقادی منشا دین در نگاه داوکینز/ حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا شاکرین/ یکشنبه 7 دیماه جاری ساعت 18
✅ بررسی نقش دلیل عقلی در تحقق ایمان/ دکتر علیرضا کرمانی/ دوشنبه 8 دیماه جاری ساعت 15
✅ تبیین فلسفه دین مبتنی بر تفکر صدرایی/ دکتر سیدمحمدعلی دیباجی، دکتر عیسی محمدینیا/ سه شنبه 9 دیماه جاری ساعت 15
✅ معنا داری تفکیک فلسفه دین به اسلامی و سکولار بر اساس شاخصههای آن در الهیات غرب/ حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا خاکی قراملکی/ سهشنبه 9 دیماه جاری ساعت 18
✅ بررسی ارتباط و تعامل دین با هنر/ دکتر محمدمهدی حکمت مهر/ چهارشنبه 10 دیماه جاری ساعت 15
📡 تحت نرم افزار اسکایپ و ارتباط از طریق :
👇👇👇👇👇👇
🌐join.skype.com/f6G4330gqaeE 🌐 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پاسخی دندانشکن به ایمان سلیمانی امیری غول پوشالی آتئیستها
آیا قرآن کریم در آیه 5 سوره توبه دستور به ترور داده است؟
پاسخ موشکافانه و بسیار زیبای استاد رستم نژاد به این شبهه مشهور را در کلیپ فوق ببینید👆
☑️ @naghdeelhad 🌐 @meshkatnoor
#ثبت_نام
🔅 آغاز ثبت نام طرح ولایت ویژه طلاب خواهر سراسر کشور
🔹با مشارکت معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور و مرکز آموزشهای آزاد موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)
🔸زمان برگزاری دوره: 27 دی ماه 1399
🔸شرایط ثبت نام:
🔹حداقل مدرک علمی: اتمام سطح دو حوزه
🔹حداکثر سن: 40 سال
🔸ثبت نام در: Mabnaha.ir
🔰لینک عضویت در کانال رسمی طرح ولایت وابسته به مرکز آموزشهای آزاد موسسه امام خمینی(ره) در پیام رسان های ایرانی:
🆔 @maab_iki
⛔️ متن شبهه
دین یعنی مسیحیت و زرتشت، دین صلح و دوستی، اسلام هم دین شد با این همه خشونت؟
❇️ پاسخ ❇️
👈 ابتدا به این دستورات و حکایات دینی در کتب مقدس مسیحیان توجه کنیم
♦️ اما از شهرهای این امت هایی که یَهُوه، خدایت، تو را به ملکیت می دهد، هیچ ذی نفس [جاندار] را زنده مگذار. بلکه ایشان را، ....، بالکل هلاک ساز. (تثنیه : 16:20)
♦️ حال برو و مردم عمالیق را قتل عام کن. بر آنها رحم نکن، بلکه زن و مرد و طفل شیرخواره، گاو و گوسفند، شتر و الاغ، همه را نابود کن» (اول سموییل، 3:15)
♦️ و قوم یعنی هركس پیش روی خود به شهر برآمد و شهر را گرفتند. 21 و هرآنچه در شهر بود از مرد و زن و جوان و پیر و حتی گاو و گوسفند و الاغ را به دم شمشیر هلاك كردند .... و شهر را با آنچه در آن بود به آتش سوزانیدند. لیكن نقره و طلا و ظروف مسین و آهنین را به خزانة خانة یَهُوَه گذاردند. (یوشع 6: 20-25)
👈 اکنون به ورقی از سیره عملی کلیسا دقت کنیم
♦️ در قرن دوازدهم فرقهاي به وجود آمد كه با مالكيت اراضي توسط كليسا مخالف بودند و معتقد بودند كه كليسا بايد به دوران انجيلي باز گردد و همچون گذشته روحانيون فقط به تبليغ احكام بپردازند و از امور دنيوي و تشريفات كليسايي كنارهگيري كنند اما درخواست اين گروه با مذاق سران و رهبران مسيحي سازگار نبود و تصميم به قلع و قمع اين فرقه گرفتند
♦️ در 1208 ميلادي پاپ اينوسنت سوم سپاهي را براي اين منظور گسيل داشت اين جنگ به طول انجاميد و بيست سال ادامه يافت، لشكريان پاپ قساوت عجيبي را از خود به نمايش گذاشتند آرنو Arnaud كه نايب پاپ و سردار لشكر بود شهر بژيه Begiers را به تصرف خويش درآورد و دستور قتل عام تمام سكنه را صادر كرد، از او سؤال شد، آيا كودكان و مخالفين با الحاد را نيز بكشند؟ جواب داد : آري همه را بكشيد خدا بندگان خوب خود را باز خواهد شناخت!(دربارۀ مفهوم انجيلها، كري ولف)
♦️ در سال 1099 بعد از محاصرهاي پنج هفتهاي مسيحيان موفق به فتح بيتالمقدس شدند گود فرو آدوبويون در نامهاي به پاپ نوشت : اگر ميخواهيد بدانيد با دشمناني كه در بيتالمقدس به دست ما افتادند چه معامله شد همينقدر بدانيد كه افراد ما در رواق سليمان در لچهاي از خون مسلمانان ميتاختند و خون تا زانوي مركب ميرسيد (تاريخ عرب و اسلام، ص 327)
👈در خاطرات سربازان جنگ های صلیبی آمده است در بیت المقدس زنان و مردان را در دیگ های جوشان می پختند و کودکان را به سیخ کشیده و کباب کرده و میخوردند...
👈اما خشونتهای مجاز در دین زرتشت:
✅شکنجه، اسارت کردن با زنجیر و مرگ مخالفان دستور مستقیم زرتشت به پیروانش
📚 گاتها، ترجمه دکتر آبتین ساسان فر، هات ۵۳ بند ۸
🔻دکتر آبتین ساسان فر بنیانگذار و رئیس انجمن جهانی زرتشتیان در گاتهای خود می نویسد:
زرتشت در هات 31 بند 18 دستور می دهد که مخالفان خود را با هر جنگ افزاری [شاید حتی با بمب اتم] نابود کرده و ریشه آنها رو از زمین برکنند.
🔻 همچنین در اوستا آمده است که تنها راه جبران کمبود روغن کشتن گنهکاران اونم به شکل فوری است.
اوستا، وندیداد( دارمستتر) ، فرگرد نهم،بند 54 الی 56
✅ دو نکتهی مهم
۱) مطالب مذکور در کتب انجیل و اوستا، معلوم نیست در دین آسمانی و حقیقی حضرت عیسی و حضرت زرتشت هم وجود داشته باشد. بلکه آنچه در دست ما است، چنین است.
۲) توجه یک جانبه به آیات مربوط به جنگ در قرآن، مغالطهای است برای خشن نشان دادن دین اسلام، امکان اگر به آیات صلح و دوستی نیز توجه شود، مییابیم که اصل اولی در اسلام صلح است و خشونت، راهکار نهایی برای مقابله با ستمگران است.
به تعبیر سعدی: درشتی و نرمی به هم در به است. 🌐 @meshkatnoor