eitaa logo
مضمار اصفهان؛ تشکیلات اسلامی
793 دنبال‌کننده
791 عکس
172 ویدیو
17 فایل
إنَّ الیومَ #المضمار و غَداً السِّباق امروز روز #تمرین و فردا روز مسابقه است. خطبه ۲۸ نهج‌البلاغه کانال رسمی پایگاه مضمار: @Mezmar_ir وبسایت: Mezmar.ir اینستاگرام: instagram.com/mezmar.esf ارتباط با مديريت: (عرفان سنایی) @tvelayatisf
مشاهده در ایتا
دانلود
༻﷽༺ ☑️ چه شد که سلیمان بن صرد خزاعی از کربلا جاماند؟ در مورد علت حضور سلیمان بن صرد در کربلا، هر چند اقوال مختلفی در توجیه غیبت او مطرح شده، اما می‌توان نتیجه گرفت که او در یاری امام حسین(ع) کوتاهی کرده است. درباره علت عدم حضور سلیمان بن صرد در حادثه عاشورا چند احتمال مطرح است: نخست، آن‌که سلیمان و سایر بزرگان شیعه از آغاز شکل‌گیری نهضت امام حسین(ع) و ورود مسلم بن عقیل به کوفه، در زندان عبیدالله بن زیاد گرفتار بودند. این احتمال گرچه معقول به نظر می‌رسد و سلیمان و یارانش را از هر گناهی تبرئه می‌کند، اما در هیچ یک از منابع اصیل تاریخی بر آن تأییدی نمی‌توان یافت. دوم، آن‌که با توجه به تدابیر شدید امنیتی از سوی عبیدالله موانعی برای رسیدن شیعیان به کوفه پدید آمده بود و سلیمان و یارانش نتوانستند خود را به امام برسانند. این احتمال نیز با رسیدن به موقع شیعیانی، مثل حبیب بن مظاهر به کربلا منتفی است و حضور حبیب در کربلا دلیل محکمی است بر امکان حضور شیعیان در کربلا. سوم، عدم پیش‌بینی شهادت امام حسین(ع) و احتمال عدم جنگ و درگیری میان امام و سپاه یزید احتمال دیگری است که برخی مطرح کرده‌اند که این خود عذری بدتر از گناه است، زیرا مجموع شرایط حاکم بر کوفه و سخت‌گیری‌های شدید امویان و شهادت مسلم و هانی و قیس و عبدالله بن یقطر و دیگران و تجهیز سپاه چند هزار نفری برای رویارویی با امام حسین(ع) هر صاحب بصیرت و عقلی را به وقوع حادثه‌ای بزرگ و خونین آگاه می‌ساخت و بنابراین بیداری و تحرک بیشتری را از خواص شیعه کوفه طلب می‌کرد. به هر حال، با توجه به اعتراف صریح سران توابین به اشتباه خود در یاری نکردن امام و اظهار پشیمانی از ضعف عملکرد خود در جریان کربلا و دچارشدن به عذاب‌وجدان شدید در تنها گذاشتن امام که جز با کشته شدنشان از آن رهایی نمی‌یافتند و همچنین سابقۀ عهد‌شکنی آن‌ها با امامان قبل، می‌توان به این نتیجه رسید که سلیمان و یارانش که خواص شیعه کوفه به شمار می‌آمدند، در یاری رساندن به امام کوتاهی کردند و امام خویش را تنها گذاشتند. نهضت توابین به‌رغم دستاوردهای اندک خود بیشتر به حرکتی احساسی و عاطفی شبیه بود تا حرکت اصلاحی اثرگذار اجتماعی. ☑ سلیمان: جناب مسلم! اگر تو می‌فهمی، من هم می‌فهمم! یک عالم باید به تواضع در برابر حق اهمیت ویژه بدهد، و الا عالم شدن عاقبتی جز قد علم کردن در مقابل بزرگان و اولیای الهی نخواهد داشت. چراکه برتر از هر صاحب علمي، عالمي است!«وَفَوْقَ كُلِّ ذِي عِلْمٍ عَلِيمٌ»، و انسانی که تواضع در برابر حق برایش ملکه نشده باشد، هرگز نمی‌تواند در مقابل بالاتر به ظاهر فروتر تواضع کند. نمی‌تواند در برابر مُسلم زمان خود تواضع کند. تواضع در مقابل حسین‌بن علی (ع) کار دشواری نیست؛ اصلاً اگر تواضع نکنی عجیب است. چراکه با آبروی خود بازی کرده‌ای؛ اما تواضع در برابر جوانی که شاید در دید عموم، علم و فضل و سابقه‌اش از تو کمتر است کار هر کسی نیست.... پیام رفتار امثال سلیمان که سرآغاز تفرقه بین مسلمین شد و کار را به واقعۀ عاشورا کشانید همین بود؛ «جناب مسلم! شما فقیهی و من هم فقیهم! شما می‌فرمایید قیام کنید ولی من می‌گویم قیام نکنیم!» و با این منظق، شد آن‌چه شد! دو دستگی و نهایتاً غربت نایب امام در کوفه... 🗓[9 تیر | 5 شوال 60 ق؛ ورود مسلم بن عقیل به کوفه] ‏ ♦️مدرسه‌ تشکیلات اسلامی مضمار اصفهان 🔰باماهمراه باشید. ┄┅፨• @Mezmar_esf •፨┅┄
༻﷽༺ ☑️ شهید بهشتی(ره): میگوييم توحيدى و نه طاغوتى، يعنى چه؟ توحيدى يعنى اين كه اصل در كار جامعۀ ما و فعلاً در دفاتر ما و حزب ما اين است كه «كار مى كنيم»، نه اينكه «كار مى كنيد» يا «نمى كنيد» يا «نمى كنند». «كار مى كنيم» يا «نمى كنيم». در بسيارى از مراجعات، برادران و خواهران می گویند آقا چرا فلان جا «كار نمى كنند»؟ «نمى كنند » يعنى چه؟ «نمى كنند» يعنى اينكه شما غير از او هستيد. يا «نمى كنيد» يعنى چه؟ «نمى كنيد» يعنى من غير از شما هستم. مبنا «نمى كنيم » است. يعنى اگر آن آقا كارش ناقص است، نقص در كار من هم هست. اين معنى «نمى كنيم» است. مسئوليت مشترك را قبول نداريم يا قبول داريم؟! اگر مسئوليت مشترك را قبول داريم، بايد حرفمان «نمى كنيم» باشد. اگر دوستان تشكيلات بگويند در كار تبليغات نقص هست، دوستان تبليغات بگويند در كار تشكيلات نقص هست و هر دو بگويند در كار ايدئولوژى نقص هست که نمی شود. مگر در اينجا واحدها از هم جداست؟ اينجا يك مجموعه است. اگر نقصى در كار سياسى هست، يعنى ما براى راه انداختن آن به اندازۀ كافى وظيفۀ خودمان را انجام نداده ايم. من نمى گويم كارمان را رها كنيم و آنجا برويم. تقسيم كار يك حرف است، مسئوليت مستقيم داشتن هم يك حرف است. هر دو را قبول دارم... منبع: 📕”حزب جمهوری اسلامی؛ گفتارها، گفتگوها، نوشتارها” ‏ ♦️مدرسه‌ تشکیلات اسلامی مضمار اصفهان 🔰باماهمراه باشید. ┄┅፨• @Mezmar_esf •፨┅┄
گرم کادر دختران شفق 💢برگزاری جلسه ی آموزشی ویژه ی کادر دختران شفق پیرامون موضوع : 💢مبانی تخصصی تربیت تشکیلاتی 💢 با حضور جناب آقای سنایی مدیر مدرسه تشکیلات اسلامی مضمار اصفهان تاریخ: ۱۴۰۲/۴/۴ @patoghe_dokhtaran
༻﷽༺ ☑️ مخاطب شناسی ✅ در شب‌های قبل و قسمت‌های اول و دوم و سوم و چهارم به مباحثِ ✓مهارت ده گانه زندگی ✓خوش برخورد پرانرژی بودن ✓هوشمند بودن ✓با ملاحظه بودن ✓آگاه بودن ✓اصل حضور داشتن ✓مهم بودن هر چیز و هر فرد ✓غافلگیری و شعف ✓جایگذاری اثری از خود ✓مبحث شخصیت شناسی مخاطبان (مدل ند هرمان) یعنی مدل شخصیت شناسی DISC پرداختیم، امشب به مبحث نحوه برخورد با مخاطب یا اعضا عصبی پرداخته شد. ✅ شما هم اگر تجربه مخاطب شناسی دارید با ما به اشتراک بگذارید ♦️ مدرسه‌ تشکیلات‌ اسلامی‌ مضمار اصفهان 🔰باماهمراه باشید ┄┅፨• @Mezmar_esf •፨┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
༻﷽༺ ☑️رهبر تشکیلات در دیدگاه حضرت علی(ع) ✅ تحمّل‌، از ارکان‌ مدیریت‌ اسلامی‌ است‌. و یکی از مولفه های اصلی رهبر تشکیلات صبر و تحمل در مشکلات هست. ♦️مدرسه‌ تشکیلات اسلامی مضمار اصفهان 🔰باماهمراه باشید. ┄┅፨• @Mezmar_esf •፨┅┄
༻﷽༺ ✅سوره مبارکه انعام ✓ از آیه ابتدایی این سوره که "ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ ٱلَّذِی خَلَقَ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَ ٱلْأَرْضَ وَ جَعَلَ ٱلظُّلُمَٰتِ وَ ٱلنُّورَۖ ثُمَّ ٱلَّذِينَ كَفَرُوا۟ بِرَبِّهِمْ يَعْدِلُونَ" روشن می شود که این سوره در تقابل مسیر نور (مسیر ولایت الهی و صراط مستقیم) و ظلمات (مسیر ولایت طاغوت و کافران و مشرکان) بحث می کند و این دو مسیر را هم به اراده الهی می داند.  ♦️ مدرسه‌ تشکیلات‌ اسلامی‌ مضمار اصفهان 🔰باماهمراه باشید ┄┅፨•@Mezmar_esf•፨┅┄
༻﷽༺ ✅سوره مبارکه انعام ✓ اگرچه در هر دوره ای ابزار تبلیغ و انتقال پیام متفاوت بوده و از گفتگوی چهره به چهره تا بیان و قلم اصحاب منبر و رسانه های امروزین و شبکه های اجتماعی همه می توانند خطاب امر "قُل" در قرآن باشند. "قُل" های قرآن عمدتاً در مقام احتجاج بوده و به عنوان یک قرآنی مستمر دنبال کردن آنها و فهم روش‌مند الگوی احتجاج و اقامه دلیل قرآنی در مقابل مخالفین برای و به طور خاص جهاد تبیین که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است می تواند برای راهگشا باشد.  در آیات متعدد این سوره بیان می شود که خداوند با ارائه حجت و آیات خود و ارسال انبیا، سبیل مجرمین و ظالمین و... را از مهتدین و مومنین جدا کرده و حجت را بر آنها تمام می کند. در آیه شریفه ۱۴۹ این سوره می فرماید؛ "قُلْ فَلِلَّهِ ٱلْحُجَّةُ ٱلْبَالِغَةُۖ فَلَوْ شَآءَ لَهَدَاكُمْ أَجْمَعِينَ" یعنی خداوندی که انسان را مختار آفرید اگر می‌خواست می‌توانست همه را تکوینا اهل هدایت کند ولی در اینصورت فضیلت و کمال انسانی که با اختیار ایمان و توحید را برگزیند معنا نداشت. لذا خداوند انسان ها را تکوینا مختار آفرید و تشریعا حجت بالغه خود را بر آنها تمام کرد تا خودشان با اختیار خود مسیر نور یا ظلمات را انتخاب کنند. در روایات آمده است که خداوند در قیامت به انسان می‌فرماید: "راه حق را می دانستی یا نمی دانستی؟" اگر بگوید می دانستم، می پرسند؛ "چرا عمل نکردی؟" اگر بگوید نمی دانستم، می پرسند؛ "چرا در پی یادگرفتن نبودی؟" و این است حجت بالغه خدا بر مردم! نتیجه این بیان این است که همواره دو راهی حق و باطل و جبهه اولیای الهی و اولیای طاغوت پا برجاست و هر جبهه ائمه و فرماندهانی دارد که به نور و حق یا ظلمات و باطل هدایت یا اضلال می کنند . با همین بیان در آیه شریفه ۱۱۲ این سوره تصریح می شود که؛ خداوند برای هر نبی دشمنانی از شیاطین جن و انس قرار داده است که برخی برخی دیگر را با سخنان به ظاهر زیبای خویش فریب می دهند و البته خدا چنین اراده کرده و این سنت خداوند است که در کنار دعوت حق انبیا شیاطین اغواگری دعوت به باطل کنند. پس اگر در احساس شد جریان رقیب فعالیت خود را جدی کرد و در مقابل جهاد فرهنگی حق باطل هم وجود داشت باید دانست که این سنت الهی است که تشکیلات و جبهه حق در تقابل با تشکیلات و جبهه باطل قرار گیرد. غایت این سنت را هم خداوند فرموده است که برای این است که؛ "وَ لِتَصْغَیٰٓ إِلَيْهِ أَفْـِٔدَةُ ٱلَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِٱلْأَخِرَةِ وَ لِيَرْضَوْهُ وَ لِيَقْتَرِفُوا۟ مَا هُم مُّقْتَرِفُونَ". خداوند اراده کرده در مقابل دعوت تشریعی انبیاء و مومنینی که به اراده و اختیار خود دعوت دین را می پذیرند غیر مومنین از شیاطین جن و انس پیروی کنند و به مسیر طاغوت و ظلمات کشیده شوند و این سنت الهی است. خداوند در این سوره خطاب به پیامبر (ص) می فرماید؛ بگو این صراط مستقیم من است (همان مسیری که در همه احتجاج ها و قل های این سوره بیان شد) پس از آن تبعیت کنید و از راه های دیگر (که در مقابل صراط مستقیم بوده و مسیر ضلالت و گمراهی است) تبعیت نکنید. ♦️ مدرسه‌ تشکیلات‌ اسلامی‌ مضمار اصفهان 🔰باماهمراه باشید ┄┅፨•@Mezmar_esf•፨┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
༻﷽༺ ☑️رهبر تشکیلات در دیدگاه حضرت علی(ع) ✅ رهبر تشکیلات در دنیای‌ امروز، حافظ‌ اموال‌، دارایی‌ها، سرمایه‌ها، ابزار و متعلقات‌ تشکیلات تحت‌ مدیریتش‌ است‌. حفظ‌ اسرار، پوشش‌ عیوب‌، رازداری‌ ونهانداری‌ نیز از رموز توفیق‌ رهبر تشکیلات است‌. از ویژگی‌های‌ حضرت علی (ع)،حتی قبل از زمامداری شهر کوفه امانتداری بود و تأسی‌ به‌ این‌ صفت‌، و نزدیکی‌ به‌ این‌ حالت‌، تکلیفی‌ بزرگ‌ برای‌ رهبران تشکیلات جوامع‌ امروز، به‌ ویژه‌ جوامع‌ اسلامی‌ است‌. حضرت‌ موسی‌(ع) وقتی‌ خواست‌ برای‌ حضرت‌ شعیب‌(ع) عهده‌دارکاری‌ شود، دختر حضرت‌ شعیب‌(ع) درباره او به‌ پدر چنین‌ گفت‌: یا اَبَت‌ِ اسْتَاجِرْه‌ُ اِن‌َّ خَیْرَ مَن‌ِ اسْتَاجَرْت‌َ القَوِی‌ُّ الاَمین‌ُ.        پدر این‌ جوان‌ را برای‌ خدمت‌ اجیر کن‌، زیرا بهترین‌ کارگزار کسی‌است‌ که‌ در کارش‌ توانمند و امین‌ باشد. ♦️مدرسه‌ تشکیلات اسلامی مضمار اصفهان 🔰باماهمراه باشید. ┄┅፨• @Mezmar_esf •፨┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
༻﷽༺ ☑️ولادت امام هادی (ع) ✅ انسان ۲۵۰ ساله امام هادی علیه‌السلام و گسترش شبکه‌های شیعه در قم، ری و خراسان در شهر سامرا عده‌ای از بزرگان شیعه جمع شدند و حضرت هادی علیه‌السلام توانست آنها را اداره کند و به وسیله‌ی آنها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام برساند. این شبکه‌های شیعه در قم، خراسان، ری، مدینه، یمن و در مناطق دوردست را همین عده توانستند رواج بدهند و تعداد افراد مؤمن به این مکتب را زیادتر کنند. ۱۳۸۳/۰۵/۳۰ ♦️مدرسه‌ تشکیلات اسلامی مضمار اصفهان 🔰باماهمراه باشید. ┄┅፨• @Mezmar_esf •፨┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
༻﷽༺ ☑️رهبر تشکیلات در دیدگاه حضرت علی(ع) ✅ از ویژگی‌های‌ مهم‌ رهبر تشکیلات کارآمد، آگاهی‌ لازم‌ از مسائل‌ مربوط‌ به‌مسؤولیت‌ او است‌ که‌ شرط‌ کام‌یابی‌ او نیز به‌ شمار می‌رود. داشتن‌ آگاهی‌ ومهارت‌ لازم‌، ضامن‌ پیشرفت‌ تشکیلات به‌ سمت‌ و سوی‌ اهداف‌ مورد نظر است‌. ♦️مدرسه‌ تشکیلات اسلامی مضمار اصفهان 🔰باماهمراه باشید. ┄┅፨• @Mezmar_esf •፨┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
༻﷽༺ ☑️استوری شب عید غدیرخم ✅ سـالـروز عـیـدالله اڪبـر عـیـد سـعـید غدیر خـــم برتمام شیعیان مبارڪ❤️ ♦️مدرسه‌ تشکیلات اسلامی مضمار اصفهان 🔰باماهمراه باشید. ┄┅፨• @Mezmar_esf •፨┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
༻﷽༺ ☑️گزارش از تهیه و توزیع بیش از ۱۰۰ ساندویچ گرم در منطقه حصه اصفهان ✅ امام علی‏ علیه‌السلام : 🔸إنَّ أحَبَّ المُؤمنِینَ إلَی اللَّهِ مَن أعانَ المُؤمِنَ الفَقیرَ مِنَ الفَقرِ فی دُنیاهُ و مَعاشِهِ 🔸محبوب‏ترین مؤمن نزد خداوند ، کسی است که مؤمن فقیری را ، در تنگدستی دنیا و گذران زندگی ، یاری رساند تحف العقول ، ص ۳۷۶ . ♦️مدرسه‌ تشکیلات اسلامی مضمار اصفهان 🔰باماهمراه باشید. ┄┅፨• @Mezmar_esf •፨┅┄
33.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
༻﷽༺ ☑️گزارش تصویری از تهیه و توزیع بیش از ۱۰۰ ساندویچ گرم در منطقه حصه اصفهان ♦️مدرسه‌ تشکیلات اسلامی مضمار اصفهان 🔰باماهمراه باشید. ┄┅፨• @Mezmar_esf •፨┅┄