eitaa logo
مضمار اصفهان؛ تشکیلات اسلامی
782 دنبال‌کننده
795 عکس
172 ویدیو
17 فایل
إنَّ الیومَ #المضمار و غَداً السِّباق امروز روز #تمرین و فردا روز مسابقه است. خطبه ۲۸ نهج‌البلاغه کانال رسمی پایگاه مضمار: @Mezmar_ir وبسایت: Mezmar.ir اینستاگرام: instagram.com/mezmar.esf ارتباط با مديريت: (عرفان سنایی) @tvelayatisf
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم رب الحسین 🖤 با سلام به شما مهدی یاوران عزیز از قرارگاه نصر عملیات مهدی باوران چهارمین محتوی عملیات ✌️ باهم طرحی را آغاز کردیم تحت عنوان "زنجیره تواصی مهدی یاوران " و بنا داریم با ارسال و باز نشر مطالب مهدوی دلها را حول مهدی فاطمه سلام الله علیهما از حیث معرفتی و مودتی جمع کنیم. 👌میخواهیم در قالب یک عملیات با عنوان "چهل گام معرفتی تا امام زمان عج" در قالب فایلهای کوتاه صوتی از کارشناسان مرکز تخصصی مهدویت در قم ، معرفت خود را نسبت به امام زمان عج بیشتر کنیم. ان شاءالله ☺️ منتظرارسال این صوت‌ها وفایل‌ها به علاقه مندان ودوستان مان غز طریق شما هستیم. فضای رسانه ای و مجازی را پر کنیم از عطر امام مهدی عج 🖤 👈 قابل ذکر است برای سهولت در انتشار فایلهای صوتی ، کانالی در روبیکا ایجاد و کلیه فایلها در آنجا بارگزاری میگردد. آدرس کانال 👇 https://rubika.ir/mahdiyavaran14
بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین 🖤 اللهم صل علی محمدو آل محمدو عجل فرجهم 🏴 السلام‌علیک‌یااباعبدالله الحسین🏴 -تعریف اسوه چیست❓وبه چه کسی اسوه می گویند ❓ -نقش اسوه‌ها در تشکیلات و تربیت تشکیلاتی چیست❓ -اسوه ، چگونه اسوه شد ❓ (مکانیزم و فرایند اسوه شدن ) -آیا همه‌ اسوه‌ها بی عیب ونقص هستند⁉️ یعنی همه آنچه را که باید داشته باشند، دارند و همه آنچه را سزاوار نیست داشته باشند، ندارند ‼️‼️ -چگونه نسبت خودمان را با اسوه‌ها بیابیم ❓ (چگونه اسوه خود را انتخاب کنیم؟) -آیا بدون داشتن اسوه می‌توان به خودِ مطلوب رسید⁉️ آیا داشتن اسوه در مسیر رشد و تربیت الزامی است ❓ -رابطه‌مان را با اسوه چطور تنظیم کنیم❓ -آیا ما هم می توانیم اسوه باشیم یا اسوه شویم❓ 📚 در کتاب «عرصهٔ عَرضه عُرضه» نقشهٔ جامع پژوهشی تشکیلات اسلامی، با چهار بُعد 1⃣ ارکان 2⃣ مخاطب [تشکیلات سازو تشکیلات باز] 3⃣ سطوح ورود به موضوع تشکیلات، شامل ۳سطح تشکیلات،فرا تشکیلات، ضدتشکیلات 4⃣ معرفی اصول و مبانی و روش ها و تکنیک های بکارگیری هر رکن، درهریک از سطوح، و متناسب باهر مخاطب،بیان شده است. وبرای تکمله،بُعد پنجمی 5⃣ از زاویهٔ مبانی اعتقادی تشکیلاتی، احکام تشکیلاتی واخلاق تشکیلاتی اضافه شده‌ است. 💎اسوه تشکیلاتی،آدمی است که احکام تشکیلاتی را ازمبانی اعتقادی تشکیلات، اخذمی‌کندوبا پیاده کردن آن دراخلاق، برای هر مخاطب و هر سطح و هر لایه از ارکان،به احسن و دراوج،«بی شائبه»بُروز می‌دهد. ‼️ ‼️ 🆔@mezmar_esf
15.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞|نماهنگ بسیار زیبا ویژه محرم ⚜نِعمَ الاَمیر⚜ 🏴هدیه به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و شهدای کربلا 🌀کاری از: 💠گروه تواشیح بین المللی تسنیم💠 ⭕️با حضور: 🔅نوجوانان و نوگلان حسینی 📺مشاهده و دریافت اثر با کیفیت بالا: 🖥 aparat.com/v/2VLCu/ 🌐آیدی عضویت در کانال ایتا و تلگرام: 📲 @tasnim_esf
بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین 🖤 اللهم صل علی محمدو آل محمدو عجل فرجهم 🏴 السلام‌علیک‌یااباعبدالله الحسین🏴 به فضل الهی بیان اجمالی ۶ مولفهٔ هندسه تشکیلات را مرور کردیم. یعنی 1⃣ نظریات مبنا باطرح آبی‌رنگ 2⃣ آسیب‌شناسی وضع موجود باطرح آجری‌رنگ 3⃣ مفاهیم پایه تشکیلات باطرح زردرنگ 4⃣ ارکان تشکیلات با طرح سبزرنگ 5⃣ اصول و مبانی تشکیلات باطرح بنفش‌رنگ 6⃣ اسوه تشکیلات باطرح مشکی‌رنگ مطالب به اجمال و اختصار بیان شده است. تفصیل اکثر این موضوعات در دوره های آموزشی «تکثیر مدرس و پژوهشگر» مدرسه تشکیلاتیِ مضمار وکتاب‌های به چاپ رسیده از نظریه‌پردازان این مجموعه، ارائه شده و می‌شود. ان‌شاءالله 👈 مجدد یاد آورمی‌شویم 🔷 . بنابراین نقطه نظرات و تجربیات شما علاقه‌مندان ودغدغه‌مندان کار تشکیلاتی در غنی‌تر و ورزیده‌تر شدن محتوای تئوری علم تشکیلات موثر بوده و موجب تقویت ابعاد وبسط موضوعی آن‌می‌شود. بنابراین 🔷 و به‌طور مثال: آیا به نظر شما این شش مؤلفه کافی است❓ یا با کمتر از آن هم می‌شود ساختار کاملی داشت❓ یا مولفه های دیگری نیز برای اِکمال لازم است❓ ان‌شاءالله درادامه و ارتباطات را دنبال خواهیم کرد. 🆔@mezmar_esf
◾️روضه امام حسین «صلوات الله علیه» قدرت لکه گیری‌اش بسیار زیاد است. ◾️هر چیزی که لکه‌اش را نمی توان با آب خالی یا با حلال‌های قوی تر شست، چاره اش روضه امام حسین ص است. ◾️قدرت روضه امام حسین ص،خیلی زیاد است ولکه‌های دل را برطرف می‌کند. آیت الله حائری شیرازی 🖤🖤 🆔@mezmar_esf
اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که،چون عشر و عاشر از یک ریشه‌اندو واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است. پس،عاشورا یعنی دهم محرم، و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفته‌اند. امااین معنا به دلایل زیر اشتباه است. -آیاواژه عاشورا برای دهم ماه‌های دیگر نیز به کار می‌رود⁉️ مثلاً ، آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد⁉️ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است❓ -آیااگر امام حسین ص مثلاً در یازدهم محرم شهید می‌شدند،آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری می‌داشت⁉️ - در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند، بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. -اعداد برخلاف کلمات استثناپذیرنیستند. به طور مثال،در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً- ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و ... چنانچه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند، یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا-عاشورا-ثامونا-سابوعا .... امامی‌بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی‌کنند ؛ لذا ، نمی‌توانیم دلیلی داشته باشیم که ، تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد،بلکه معنای دیگری دارند. عشر به کسر عین و عشرت،به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم،یعنی مصاحب و عاشر،اسم فاعل عشر است خداوند می‌فرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. -عشیر یعنی همدم و رفیق «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است. العاشور از ریشه عشربه کسی گفته می‌شود که،معاشرت خصلت او باشد. ،جائی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می‌شودو افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند. عاشورامبالغه است،از میل به معاشرت. یعنی: ✨روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام (ع) به شدت بالا می‌رود. روزی برای وسعت ظرفیت. -با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی نهم را از دست می‌دهد. -اتسع به فتح الف یعنی،گروه‌های ۹ نفره شدند. -اتسع به کسر الف یعنی،وسعت پیدا کرد(گشاد شد) و فراخ گردید. اتساع، یعنی گسترده شدن و گشاد شدن وبالا رفتن ظرفیت. یعنی چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد؛ یعنی جائی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد و این معنی را پیدا می‌کند؛ ✨روزی که ظرفیت بالا می‌رود و در سینه‌ها فراخی ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد✨ -این دو نام از ابداعات امام سجادص است. و اگردربعضی از روایات ازپیامبر اکرم‌ص از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات بنی‌امیه،برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین ص است. اما ، در مورد تاسوعاتقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد ص، لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است... 📚برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن
12.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 🏴 أَلسَّلامُ عَلَى الْمُرَمَّلِ بِالدِّمآءِ،أَلسَّلامُ عَلَى الْمَهْتُوکِ الْخِبآءِ ، أَلسَّلامُ عَلى خامِسِ أَصْحابِ الْکِسْآءِ،  سلام بر آن آغشته به خون ، سلام بر آنکه (حُرمَتِ)خیمه گاهش دریده شد، سلام بر پنجمینِ اصحابِ کساء، 🏴 أَلسَّلامُ عَلى غَریبِ الْغُرَبآءِ ، أَلسَّلامُ عَلى شَهیدِ الشُّهَدآءِ ، أَلسَّلامُ عَلى قَتیلِ الاَْدْعِیآءِ ،  سلام بر غریبِ غریبان، سلام بر شهیدِ شهیدان ، سلام بر مقتولِ دشمنان ، 🏴 أَلسَّلامُ عَلى ساکِنِ کَرْبَلآءَ ، أَلسَّلامُ عَلى مَنْ بَکَتْهُ مَلائِکَةُ السَّمآءِ، أَلسَّلامُ عَلى مَنْ ذُرِّیَّتُهُ الاَْزْکِیآءُ ،  سلام بر ساکنِ کربلاء ، سلام بر آن کسى که فرشتگانِ آسمان بر او گریستند ، سلام بر آن کسى که خاندانش پاک و مطهّرند ، 🏴 أَلسَّلامُ عَلى یَعْسُوبِ الدّینِ ، أَلسَّلامُ عَلى مَنازِلِ الْبَراهینِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الاَْئِمَّةِ السّاداتِ ،سلام بر پیشواى دین ، سلام بر آن جایگاههاى براهین و حُجَجِ الهى ، درود بر آن پیشوایانِ سَروَر، 🏴 أَلسَّلامُ عَلَى الْجُیُوبِ الْمُضَرَّجاتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الشِّفاهِ الذّابِلاتِ،أَلسَّلامُ عَلَى النُّفُوسِ الْمُصْطَلَماتِ، سلام بر آن گریبان هاى چـاک شده، سلام بر آن لب هاى خشکیده، سـلام بر آن جان هاى مُستأصل و ناچار ، 🏴 أَلسَّلامُ عَلَى الاَْرْواحِ الْمُخْتَلَساتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الاَْجْسادِ الْعارِیاتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الْجُسُومِ الشّاحِباتِ،  سـلام بر آن ارواحِ (از کالبد) خارج شده ، سلام بر آن جسـدهاى عـریان و برهـنه ، سـلام بر آن بدن هاى لاغر و نحیف
🏴 السلام عَلَى الْجُیُوبِ الْمُضَرَّجاتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الشِّفاهِ الذّابِلاتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى النُّفُوسِ الْمُصْطَلَماتِ ،  سلام بر آن گریبان هاى چـاک شده، سلام بر آن لب هاى خشکیده، سـلام بر آن جان هاى مُستأصل و ناچار ، 🏴 أَلسَّلامُ عَلَى الاَْرْواحِ الْمُخْتَلَساتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الاَْجْسادِ الْعارِیاتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الْجُسُومِ الشّاحِباتِ،  سـلام بر آن ارواحِ (از کالبد) خارج شده ، سلام بر آن جسـدهاى عـریان و برهـنه ، سـلام بر آن بدن هاى لاغر و نحیف 🏴 أَلسَّلامُ عَلَى الدِّمآءِ السّآئِلاتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الاَْعْضآءِ الْمُقَطَّعاتِ، أَلسَّلامُ عَلَى الرُّؤُوسِ الْمُشالاتِ،  سلام بر آن خون هاى جارى ، سلام بر آن اعضاىِ قطعه قطعه شده ، سلام بر آن سرهاىِ بالا رفته (بر نیزه ها)، 🏴 أَلسَّلامُ عَلَى النِّسْوَةِ الْبارِزاتِ، أَلسَّلامُ عَلى حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،  سلام برآن بانوانِ بیرون آمده (از خیمه ها)، سلام بر حجّتِ پروردگارِجهانیان
majazi-sth1-jalase2.mp3
4.8M
جلسه۲: معرفت شناخت امام عصر(عج) 👤حجت الاسلام و المسلمین اباذری 🖤 🖤 🆔@mezmar_esf 🆔@basirat_shahriyar
اگر باید برای حسین شهید صلوات الله علیه گریه و عزاداری کرد، که باید کرد. قطعا برای حسین زمان عج هم ، ، . امام حسین(علیه السلام) در عالم مکاشفه به یکی از علمای قم فرمودند: 🔹 «مهدی ما در عصر خودش مظلوم است، تا می‌توانید درباره ی مهدی(عج) سخن بگوییدو قلم فرسایی کنید، آن چه که درباره ی شخصیت این معصوم بگویید دربارهٔ همهٔ معصومین (علیهم السلام) گفته اید، چون حضرات معصومین هم در عصمت وولایت وامامت یکی هستند و چون عصر، عصر حضرت مهدی(عج)است سزاوار است که درباره ی اوهم مطالب گفته شود. 📚صحیفه مهدیه، ص ٨٣ 🖤 🖤 🆔@mezmar_esf 🆔@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
majazi-sth1-jalase3.mp3
4.3M
جلسه۳: فلسفه غیبت امام عصر(عج) قسمت اول 👤حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی حائری 🖤 🖤 🆔@mezmar_esf 🆔@basirat_shahriyar