eitaa logo
مضمار اصفهان؛ تشکیلات اسلامی
783 دنبال‌کننده
795 عکس
172 ویدیو
17 فایل
إنَّ الیومَ #المضمار و غَداً السِّباق امروز روز #تمرین و فردا روز مسابقه است. خطبه ۲۸ نهج‌البلاغه کانال رسمی پایگاه مضمار: @Mezmar_ir وبسایت: Mezmar.ir اینستاگرام: instagram.com/mezmar.esf ارتباط با مديريت: (عرفان سنایی) @tvelayatisf
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️روضه امام حسین «صلوات الله علیه» قدرت لکه گیری‌اش بسیار زیاد است. ◾️هر چیزی که لکه‌اش را نمی توان با آب خالی یا با حلال‌های قوی تر شست، چاره اش روضه امام حسین ص است. ◾️قدرت روضه امام حسین ص،خیلی زیاد است ولکه‌های دل را برطرف می‌کند. آیت الله حائری شیرازی 🖤🖤 🆔@mezmar_esf
اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که،چون عشر و عاشر از یک ریشه‌اندو واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است. پس،عاشورا یعنی دهم محرم، و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفته‌اند. امااین معنا به دلایل زیر اشتباه است. -آیاواژه عاشورا برای دهم ماه‌های دیگر نیز به کار می‌رود⁉️ مثلاً ، آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد⁉️ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است❓ -آیااگر امام حسین ص مثلاً در یازدهم محرم شهید می‌شدند،آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری می‌داشت⁉️ - در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند، بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. -اعداد برخلاف کلمات استثناپذیرنیستند. به طور مثال،در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً- ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و ... چنانچه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند، یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا-عاشورا-ثامونا-سابوعا .... امامی‌بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی‌کنند ؛ لذا ، نمی‌توانیم دلیلی داشته باشیم که ، تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد،بلکه معنای دیگری دارند. عشر به کسر عین و عشرت،به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم،یعنی مصاحب و عاشر،اسم فاعل عشر است خداوند می‌فرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. -عشیر یعنی همدم و رفیق «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است. العاشور از ریشه عشربه کسی گفته می‌شود که،معاشرت خصلت او باشد. ،جائی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می‌شودو افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند. عاشورامبالغه است،از میل به معاشرت. یعنی: ✨روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام (ع) به شدت بالا می‌رود. روزی برای وسعت ظرفیت. -با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی نهم را از دست می‌دهد. -اتسع به فتح الف یعنی،گروه‌های ۹ نفره شدند. -اتسع به کسر الف یعنی،وسعت پیدا کرد(گشاد شد) و فراخ گردید. اتساع، یعنی گسترده شدن و گشاد شدن وبالا رفتن ظرفیت. یعنی چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد؛ یعنی جائی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد و این معنی را پیدا می‌کند؛ ✨روزی که ظرفیت بالا می‌رود و در سینه‌ها فراخی ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد✨ -این دو نام از ابداعات امام سجادص است. و اگردربعضی از روایات ازپیامبر اکرم‌ص از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات بنی‌امیه،برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین ص است. اما ، در مورد تاسوعاتقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد ص، لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است... 📚برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن
12.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 🏴 أَلسَّلامُ عَلَى الْمُرَمَّلِ بِالدِّمآءِ،أَلسَّلامُ عَلَى الْمَهْتُوکِ الْخِبآءِ ، أَلسَّلامُ عَلى خامِسِ أَصْحابِ الْکِسْآءِ،  سلام بر آن آغشته به خون ، سلام بر آنکه (حُرمَتِ)خیمه گاهش دریده شد، سلام بر پنجمینِ اصحابِ کساء، 🏴 أَلسَّلامُ عَلى غَریبِ الْغُرَبآءِ ، أَلسَّلامُ عَلى شَهیدِ الشُّهَدآءِ ، أَلسَّلامُ عَلى قَتیلِ الاَْدْعِیآءِ ،  سلام بر غریبِ غریبان، سلام بر شهیدِ شهیدان ، سلام بر مقتولِ دشمنان ، 🏴 أَلسَّلامُ عَلى ساکِنِ کَرْبَلآءَ ، أَلسَّلامُ عَلى مَنْ بَکَتْهُ مَلائِکَةُ السَّمآءِ، أَلسَّلامُ عَلى مَنْ ذُرِّیَّتُهُ الاَْزْکِیآءُ ،  سلام بر ساکنِ کربلاء ، سلام بر آن کسى که فرشتگانِ آسمان بر او گریستند ، سلام بر آن کسى که خاندانش پاک و مطهّرند ، 🏴 أَلسَّلامُ عَلى یَعْسُوبِ الدّینِ ، أَلسَّلامُ عَلى مَنازِلِ الْبَراهینِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الاَْئِمَّةِ السّاداتِ ،سلام بر پیشواى دین ، سلام بر آن جایگاههاى براهین و حُجَجِ الهى ، درود بر آن پیشوایانِ سَروَر، 🏴 أَلسَّلامُ عَلَى الْجُیُوبِ الْمُضَرَّجاتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الشِّفاهِ الذّابِلاتِ،أَلسَّلامُ عَلَى النُّفُوسِ الْمُصْطَلَماتِ، سلام بر آن گریبان هاى چـاک شده، سلام بر آن لب هاى خشکیده، سـلام بر آن جان هاى مُستأصل و ناچار ، 🏴 أَلسَّلامُ عَلَى الاَْرْواحِ الْمُخْتَلَساتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الاَْجْسادِ الْعارِیاتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الْجُسُومِ الشّاحِباتِ،  سـلام بر آن ارواحِ (از کالبد) خارج شده ، سلام بر آن جسـدهاى عـریان و برهـنه ، سـلام بر آن بدن هاى لاغر و نحیف
🏴 السلام عَلَى الْجُیُوبِ الْمُضَرَّجاتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الشِّفاهِ الذّابِلاتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى النُّفُوسِ الْمُصْطَلَماتِ ،  سلام بر آن گریبان هاى چـاک شده، سلام بر آن لب هاى خشکیده، سـلام بر آن جان هاى مُستأصل و ناچار ، 🏴 أَلسَّلامُ عَلَى الاَْرْواحِ الْمُخْتَلَساتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الاَْجْسادِ الْعارِیاتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الْجُسُومِ الشّاحِباتِ،  سـلام بر آن ارواحِ (از کالبد) خارج شده ، سلام بر آن جسـدهاى عـریان و برهـنه ، سـلام بر آن بدن هاى لاغر و نحیف 🏴 أَلسَّلامُ عَلَى الدِّمآءِ السّآئِلاتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الاَْعْضآءِ الْمُقَطَّعاتِ، أَلسَّلامُ عَلَى الرُّؤُوسِ الْمُشالاتِ،  سلام بر آن خون هاى جارى ، سلام بر آن اعضاىِ قطعه قطعه شده ، سلام بر آن سرهاىِ بالا رفته (بر نیزه ها)، 🏴 أَلسَّلامُ عَلَى النِّسْوَةِ الْبارِزاتِ، أَلسَّلامُ عَلى حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،  سلام برآن بانوانِ بیرون آمده (از خیمه ها)، سلام بر حجّتِ پروردگارِجهانیان
majazi-sth1-jalase2.mp3
4.8M
جلسه۲: معرفت شناخت امام عصر(عج) 👤حجت الاسلام و المسلمین اباذری 🖤 🖤 🆔@mezmar_esf 🆔@basirat_shahriyar
اگر باید برای حسین شهید صلوات الله علیه گریه و عزاداری کرد، که باید کرد. قطعا برای حسین زمان عج هم ، ، . امام حسین(علیه السلام) در عالم مکاشفه به یکی از علمای قم فرمودند: 🔹 «مهدی ما در عصر خودش مظلوم است، تا می‌توانید درباره ی مهدی(عج) سخن بگوییدو قلم فرسایی کنید، آن چه که درباره ی شخصیت این معصوم بگویید دربارهٔ همهٔ معصومین (علیهم السلام) گفته اید، چون حضرات معصومین هم در عصمت وولایت وامامت یکی هستند و چون عصر، عصر حضرت مهدی(عج)است سزاوار است که درباره ی اوهم مطالب گفته شود. 📚صحیفه مهدیه، ص ٨٣ 🖤 🖤 🆔@mezmar_esf 🆔@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
majazi-sth1-jalase3.mp3
4.3M
جلسه۳: فلسفه غیبت امام عصر(عج) قسمت اول 👤حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی حائری 🖤 🖤 🆔@mezmar_esf 🆔@basirat_shahriyar
بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین 🖤 اللهم صل علی محمدو آل محمدو عجل فرجهم 🏴 السلام‌علیک‌یااباعبدالله الحسین🏴 📝در نظریه ربط یاد آور شدیم: ربط بین موجودات عالم من‌جمله انسان یکی از ویژگی‌های اصلی عالم خلقت است. ودر این امر ، برای ما پرداختن به ارتباطات انسانی در اولویت و اولیت است. 🎆 آیه ۲۰۰ سورهٔ عزیز آل عمران، مبنا برای ارتباطات انسان محسوب می شود. - اگر انسان مدنی بالطبع است که هست، یعنی نوع آفرینش و سرشت او بر ارتباط است،امر به «رابطوا» درآیه ۲۰۰آل عمران چه وجهی دارد⁉️ - امر به صبر در دو جایگاه «اصبروا» و «صابروا» قبل از امر به ارتباط بر چه امری دلالت دارد❓❓ - چرا انسان ها با هم ربط دارند و چرا باید ارتباط داشته باشند❓ ✴️معنای لغوی ربط: بستن اسب، استحکام پیدا کردن، اتصال - ارتباط حداقل دو سویه است. اینکه دو نفر به هم ربط پیدا می‌کنند و رابطه شون مستحکم میشود،یعنی در هر یک ازدو طرف چه اتفاقی افتاده است❓❓ -چگونه یک رابطه مستحکم می شود❓ -چرا وچطور برخی تمایل به برقراری ارتباط با دیگران دارند و برخی این رابطه دوستانه و محبت آمیز با دیگران را قطع می‌کنند⁉️ ✴️ استحکام داشتن یعنی محکم کاری و انجام دادن کار، بگونه‌ای که قابل خدشه نباشد. یعنی تمام شرایط و اجزاء کار حساب شده،و همه جوانب آن سنجیده و سپس انجام شود. -چگونه رابطه ای مستحکم داشته باشیم ویژگی نفس،از نشأت می‌گیرد. ... 🆔@mezmar_esf
بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین 🖤 اللهم صل علی محمدو آل محمدو عجل فرجهم السلام‌علیک‌یااباعبدالله الحسین - مهمترین افتخار ما چیست❓ - آیا سرمایه‌های خودمان را میشناسیم❓ - مهم‌ترین و با ارزش‌ترین سرمایه ما کدام است❓ - آیا می‌شود سرمایه‌های خود را نشناسیم و قدر و بهای آن را ندانیم و سرمایه گذاری کنیم⁉️ - آیا ممکن است سرمایه‌هایی داشته باشیم،که از آن بی خبریم⁉️ - چطور سرمایه های خود را بشناسیم و به آن آگاهی کافی پیدا کنیم❓ - آیا سرمایه‌ها همیشه فرصت هستند⁉️ یا می‌توانند به تهدیدی برای ما تبدیل‌ شوند❓❓ ♻️ ارتباط به تعبیری : با شناخت داشته‌ها و نداشته‌های‌مان از طرفی، و قانون فطری‌ِ کمال طلبی ،در راستای افزودن و تقویت و پرورش دارایی‌های مامحقق می‌شود. یعنی ریشه ارتباط در یک زاویه دید،نیاز است نیازی که به شکل ⬇️ ۱- نقص مقابل اتمام ۲- یا ضعف مقابل قوت ۳- یا استعداد مقابل فعلیت، یا ترکیبی از دو یا سه مورد مذکور،بروز پیدا می‌کند. 🔺 آیا انسانِ دارای نقص و ضعف و استعداد، با هرکسی که این نیازها را بتواندمرتفع کندارتباط برقرارمی‌کند⁉️ یا این رابطه را تداوم می بخشد⁉️ 🆔@mezmar_esf
majazi-sth1-jalase5.mp3
4.08M
بسم الله الرحمن الرحیم جلسه۵: ، قسمت اول 👤حجت الاسلام و المسلمین اباذری 🖤 🖤 🆔@mezmar_esf 🆔@basirat_shahriyar