eitaa logo
مدرسه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
17.3هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
335 ویدیو
187 فایل
إنَّ الیومَ #المضمار و غَداً السِّباق امروز روز #تمرین و فردا روز مسابقه است. خطبه ۲۸ نهج‌البلاغه وبسایت: Mezmar.ir ارتباط با پشتیبانی: @Mezmar_ir_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 تشکّل الهی و تشکّل شیطانی تشکّل الهی آن است که نیروهای مؤمن به ارزش‌های عالی الهی و انسانی بگویند: ما متشکّل می‌شویم تا در حد توانمان از این ارزش‌ها دفاع کنیم و صاحبان این ارزش‌ها هرجا که باشند، خواه داخل تشکیلات ما باشند، خواه خارج از آن، در نظر ما محترم و معتبرند. 🖼 مشاهده طرح عکس‌نوشته تشکّل شیطانی در صفحه اینستاگرام پایگاه مضمار ▶️ instagram.com/p/BzGCN5RBlJ3/?igshid=vnvfx2ezgpjv 💠 مِضمار؛ تشکیلات اسلامی 🌐 Mezmar.ir 📱 instagram.com/mezmar.ir 📱 telegram.me/mezmar_ir 📱 eitaa.com/mezmar_ir
📺 برنامه تلویزیونی مصیر 📍 بمناسبت سالگرد شهادت آیت الله شهید دکتر بهشتی ◀️ قسمت ۱ 🔹 موضوع: کادرسازی و تشکیلات در نگاه شهید بهشتی 🔶 با حضور دکتر حسین عرب اسدی 🌐 telewebion.com/episode/2058981 💠 مِضمار؛ تشکیلات اسلامی 🌐 Mezmar.ir 📱 instagram.com/mezmar.ir 📱 telegram.me/mezmar_ir 📱 eitaa.com/mezmar_ir
💬 کار یک مجموعه هرچه تندتر و پر معناتر باشد، ماندگارتر خواهد شد، اصلاً سازمان‌های بشری با کار زنده‌اند. مثلاً اگر شما به یک مجموعه، تحرّک و و ندهید، یک ماه که در یک جا بماند، به خودی خود منحل می‌شود، لازم نیست کسی آن را منحل کند. 🔸 امام خامنه‌ای - ۱۳۸۱/۱۱/۸ 💠 مِضمار؛ تشکیلات اسلامی 🌐 Mezmar.ir 📱 instagram.com/mezmar.ir 📱 telegram.me/mezmar_ir 📱 eitaa.com/mezmar_ir
💬 اصلِ مهدویت، یعنی اقامۀ حق در عالم توسط ولی‌الله الاعظم و یاران او. این نیاز به و نیروهای تشکیلاتی دارد. های حوزه، چقدر می‌توانند کار جمعی کنند؟ ها و ها چقدر می‌توانند کار جمعی کنند؟ 🔸 استاد پناهیان 💠 مِضمار؛ تشکیلات اسلامی 🌐 Mezmar.ir 📱 instagram.com/mezmar.ir 📱 telegram.me/mezmar_ir 📱 eitaa.com/mezmar_ir
💬 استاد پناهیان: بعضی‌ها هم #تکی کار می‌کنند تا موفق باشند و حاضر نیستند #جمعی کار کنند تا آدم شوند. در حالی که آدم شدن مهم است نه موفقیت! ۱۳۹۵/۰۳/۰۲ 💠 مِضمار؛ تشکیلات اسلامی 🌐 Mezmar.ir 📱 instagram.com/mezmar.ir 📱 telegram.me/mezmar_ir 📱 eitaa.com/mezmar_ir
🖼 داده‌نما | تشکیلات در نهج‌البلاغه 🔹بیانات تشکیلاتی امیرالمؤمنين علیه‌السلام 💠 مِضمار؛ تشکیلات اسلامی 🌐 Mezmar.ir 📱 instagram.com/mezmar.ir 📱 telegram.me/mezmar_ir 📱 eitaa.com/mezmar_ir
🔰اخلاق اسلامی و تشکیلات 💬 دو کار را کلاً به ما تعلیم می‌دهد، یکی این که با خُلق‌ها و خصلت‌ها و خوی‌های بد در خودمان دائماً کنیم و آنها را خنثی کنیم. دوم این که اخلاق نیک و فضائل را در خودمان و بدهیم؛ هر دو کار باید به موازات انجام بگیرد. مثلاً یکی از اخلاق‌های مذموم و پلید، «عُجب» است. عُجب یعنی چه؟ یعنی خودشگفتی. این یک خصوصیت است، یک اخلاق است؛ بنده ده ساعت اینجا کار کنم مستمراً، اما از خودم ممنون باشم،... عیبش این است که تا خیلی از خودمان متشکر شدیم، متوقعیم همه از ما متشکر باشند... در رابطه با ، اصل همین است؛ بایستی جوری باشد که انسان منیّت‌های خودش را، آن خودمحوری‌ها را در قبال جمع کنار بگذارد. 🔸امام خامنه‌ای 💠 مِضمار؛ تشکیلات اسلامی 🌐 Mezmar.ir 📱 instagram.com/mezmar.ir 📱 telegram.me/mezmar_ir 📱 eitaa.com/mezmar_ir
🔰سوال کلیدی مهم این است که چرا آدم‌های حزب‌اللهی که خود را در راستای یک هدف واحد می‌دانند نمی‌توانند کار تشکیلاتی انجام بدهند؟ 🔹چرا این آدم‌ها بین‌شان این اختلافات فاحش وجود دارد؟ چرا اینها نمی‌توانند همدیگر را تحمل کنند؟ چه چیزی بین جاسوسان نفوذی در یک سازمان وجود دارد که بعد از مدت محدودی با همکاری هم می‌توانند کل سازمان را پایین بیاورند؟ مستر همفر در خاطراتش می‌گوید که چهار پنج نفری این کار عظیم را می‌کردیم که نهایتش شد تاسیس فرقه عظیم وهابیت و اینهمه فساد! براستی چه فعالیتی اینها در ارتباط با هم داشتند که ما در جمع‌های حزب‌اللهی این را نمی‌بینیم؟ 🔸من اسم این را می‌گذارم «مهارت انجام کار تشکیلاتی.» آنها اهمیت کار تشکیلاتی را می‌دانند و با همکاری هم تلاش می‌کنند که به هدف‌های پست خودشان برسند ولی ما که خود را با هدف‌های عظیم‌تری می‌بینیم و داعیه مسلمان بودن را داریم این مهم را پشت گوش می‌اندازیم. ضعف تشکیلاتی باعث شده است که ما در جمع‌های خودمانی هم احساس یکی بودن فطرت‌هایمان را نکنیم و برخورد روح‌ها و بوجود آمدن یک شخصیت واحد اسلامی را احساس نکنیم. 🔸آیا فکر می کنید که جامعه مهدوی در راستای این امر مهم نیست؟ پس چرا ما خودمان را در این مسیر قرار نمی‌دهیم؟ چرا ما نمی‌توانیم پا روی خواسته‌های خودمان بگذاریم و بخاطر برخی مصالح تشکیلات از سلایق شخصی خودمان کوتاه بیاییم؟ پس آی بچه حزب اللهی‌ها! بشتابید به امر خطیر انجام کار تشکیلاتی که جامعه اسلامی نیازمند به حزب اللهی‌های تشکیلاتی است. 💠 مِضمار؛ تشکیلات اسلامی 🌐 Mezmar.ir 📱 instagram.com/mezmar.ir 📱 telegram.me/mezmar_ir 📱 eitaa.com/mezmar_ir
🔰فلسفه کار تشکیلاتی چیست؟! 🔸متن زیر سخنان امام موسی صدر حفظه الله در باب ضرورت بازنگری در شیوه‌های تبلیغ دین است که در جمع شمار زیادی از روحانیون بویژه شیخ مرتضی حائری، سید محمد باقر سلطانی، مرتضی مطهری، کاظم شریعتمداری و ... بیان شده است. 🔹بطور کلی می توان این مطالب را به عنوان فلسفه کار تشکیلاتی بیان نمود. 👌توصیه این است که عزیزانی که تمایل دارند در مورد چرایی کار تشکیلاتی و اهمیت آن در جامعه دینی بیشتر بدانند حتماً این مطلب را مطالعه کنند. 📥جهت مطالعه به آدرس زیر مراجعه نمایید: 🌐 yon.ir/tbOEe 💠 مِضمار؛ تشکیلات اسلامی 🌐 Mezmar.ir 📱 instagram.com/mezmar.ir 📱 telegram.me/mezmar_ir 📱 eitaa.com/mezmar_ir
8.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹| به نام من! 💬چرا تشکیلات شکل نمی‌گیرد؟ چون هر کسی استعداد خودش را در چنگش نگه داشته در بغلش نگه داشته نمی‌خواهد با کسی مشارکت کند! می‌گوید بعد این کار صورت بگیرد به نام کی تمام می‌شود؟ به نام تشکیلات. می‌گوید من تشکیلاتی کار نمی‌کنم. این باید برای من ثبت بشود! من! کارها و توانایی‌های خودم مال خودم هست! 🔸استاد پناهیان 💠 مِضمار؛ تشکیلات اسلامی 🌐 Mezmar.ir 📱 instagram.com/mezmar.ir 📱 telegram.me/mezmar_ir 📱 eitaa.com/mezmar_ir
Mezmar.ir یک سوره کاملاً تشکیلاتی در قرآن بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ وَ الْعَصْرِ(۱) إِنَّ الْانسَانَ لَفِى خُسْرٍ(۲) إِلَّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ وَ تَوَاصَوْاْ بِالْحَقِّ وَ تَوَاصَوْاْ بِالصَّبرِْ(۳) شاید برایتان سؤال شده باشد که چرا در بسیاری از مجالس و کلاس‌ها و حلقه‌هایی که شکل می‌گیرد ابتدای جلسه سوره عصر به صورت دسته جمعی خوانده می‌شود؟ در نگاه ساده و اولیه احتمالا فرقی بین این سوره با بقیه نبینید و بگویید که به خاطر متبرک شدن جلسه است که این کار را انجام می‌دهند و یا بگویید که چون این سوره کوچک است. اما سؤال بعد مطرح می‌شود که چرا از بین سوره‌های کوچک این سوره انتخاب شده است؟ نقل می‌کنند که مجالسی و حلقاتی هم که پیامبر و اصحابشان دور هم جمع می‌شدند این سوره را با هم می‌خواندند. این هم به نظرتان اتفاقی است؟ یعنی همین طور فقط به نیت تبرک سوره عصر خوانده شود یا یک چیزی عمیق‌تر در این سوره وجود دارد که این سوره خوانده می‌شود؟ با این سؤال می‌خواهیم محتوای موجود در این سوره را نگاهی بیندازیم. ابتدای سوره سوگند به عصر می‌خورد که برداشت‌های متفاوتی از این عصر شده است که در جای خود صحبت بسیار دارد و الان جای تعمق روی آن نیست. در ادامه حرف بسیار سینگینی می‌زند که: "آهای شما انسان‌ها! همگی‌تان در خسران هستید!" به تعبیر قواعد عربی هم که می‌گوید این "ال" ابتدای انسان هم دلالت بر جنس انسان دارد به این معنا که همه انسانها به کل در خسران هستند. خسران هم به تعبیر علامه طباطبایی ذیل این سوره به معنای "نقص در اصل سرمایه است" یعنی یک سرمایه‌ای به انسان داده شده است و او این سرمایه را از دست می‌دهد. به عبارت دیگر خسران به این معنا نیست که شما چیزی دست نیافته‌اید بلکه به این معناست که شما چیزی که داشته‌اید را از دست داده‌اید. پس آیه می‌گوید که ای انسان‌ها همگی شما سرمایه‌ای دارید که  آن را از دست می‌دهید و خسران زده‌اید. از این جمله عده‌ای استثنا شده‌اند. اولین چیزی که مورد توجه است این است که در جمله بعد از حرف "الا" می‌توانست اسم موصول مفرد بیاورد ولی این کار را نکرد یعنی چون "انسان" مفرد بود می‌توانست بگوید "الا الذی امن" ولی این را جمع به کار برده است و گفته "الا الذین امنوا" پس در خود این نکته‌ای است که اگر این ایمان فردی هم باشد باز فرد جزء افراد خسران زده محسوب می‌شود پس به تعبیری این ایمان جمعی خودش یکی از فاکتورهای اصلی برای رهایی از خسران زده‌ها است. در ادامه با حفظ همین ضمیر جمع اسم موصول الذین چهار ویژگی را مطرح می‌کند که اگر انسان داشته باشد از خسران زده‌ها نیست. نکته قابل تامل اینجاست که نه فقط یک ویژگی یا دو ویژگی بلکه چهار ویژگی توأم باهم باید وجود داشته باشد. این شرط رهایی از خسران است. چرا که شما در جاهای دیگر می‌بینید که دو ویژگی اولی آمده است ولی عبارات قبل آن به این صراحت تعبیر عامی نشده است که همگی خسران زده اند مگر... در نتیجه اینجا می‌توان فهمید که آنهایی هم که فقط دو ویژگی اول یعنی ایمان و عمل صالح را هم دارند باز مقداری خسران زده‌اند پس لازمه اینکه انسان کامل از خسران بیرون بیاید این است که چهار ویژگی را باهم داشته باشد. آن ویژگی‌ها عبارتند از: ۱.      ایمان ۲.      عمل صالح ۳.      تواصی به حق ۴.      تواصی به صبر ایمان و عمل صالح بدلیل اینکه در جاهای دیگر هم مطرح شده است در اینجا بحث نمی‌شود. شاهد مثال اصلی در اینجا بحث "تواصی" است. تواصی در قواعد عربی بر وزن تفاعل است که این باب به معنای ارتباطی دو طرفه است. یعنی این تواصی یک طرفه نیست بلکه یک نوع نصیحت دو طرفه است. یعنی من شما را نصیحت می‌کنم و شما هم من را. حالا از این مطلق بودن تواصی می‌توان برداشت کرد که سلسه مراتب مدیریتی در تشکیلات هم نمی‌تواند این تواصی را بپوشاند یعنی زیر دست می‌تواند مدیر را تواصی کند و بالعکس. این است که این عده‌ای که به این تواصی مشغول هستند خود را از خسران بیرون کشیده‌اند. البته این که تواصی به حق و تواصی به صبر خودش چیست؟ فعلاً جای بحث نیست. فقط این قدر مطرح می‌توان کرد که این حق و صبر ارتباط مستقیمی با جمع دارد چرا که موضوعی است که عده‌ای خودشان را به این تواصی دو طرفه می‌کنند. که صبر هم جای بحث مفصلی دارد که در ادامه بحث‌ها خواهد آمد. 💠 مِضمار؛ تشکیلات اسلامی 🌐 Mezmar.ir 📱 instagram.com/mezmar.ir 📱 telegram.me/mezmar_ir 📱 eitaa.com/mezmar_ir