مدرسه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
🔰سلسله پست های #تدبر_تشکیلاتی 📖نهج البلاغه خطبه ۲۱۱ ؛ (قسمت اول) ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9
فکر که ناقص شد ، حرکت کامل محقق نمی شود!
🌾حکمت ۲۱۱ نهج البلاغه
وَ قَالَ ع : وَ الِاسْتِشَارَةُ عَيْنُ الْهِدَايَةِ .. وَ مِنَ التَّوْفِيقِ حِفْظُ التَّجْرِبَةِ ...
و آن حضرت فرمود: مشورت عين هدايت است.. وحفظ تجربه از توفيق است.
✍ اگر تشکیلاتی را ایجاد کردید سعی نکنید یک تنه به میدان بروید و ترک تازی کنید، بلکه امیرالمؤمنین می فرماید مشورت کن و عقل دیگران را به مشارکت بگیر؛ پس نکته اول حکمت در مورد ایجاد تشکیلات و تصمیم گیری هایی است که در آن انجام می شود. نکته دوم زمانی است که تشکیلات شما در وسط راه آمده است، عده ای دارای تجارب بسیاری شده اند که نباید این افراد را راحت از دست داد چرا که در اینجا می فرماید رمز موفقیت شما در کار تشکیلاتی حفظ و نگهداری تجارب است که این حفظ و نگهداری هم می تواند در قالب حفظ آدمهای صاحب تجربه و کار کشته باشد و هم ثبت و ضبط تجارب چنین آدم هایی و هم ثبت تمامی فعالیتهای تشکیلاتی انجام شده در یک تشکیلات. یعنی بحث جدی ای که در یک تشکیلات مطرح می شود، مستند سازی است. مثلا اگر در یک مسئولیتی هستید و ایدههای زیادی به ذهن شما می خورد همه را بنویسید؛ ممکن است در زمان مسئولیت شما همه آنها عملی نشود ولی احتمال زیاد دارد که بعدی ها بیایند و ایدههای شما را اجرایی کنند، این یک نمونه از ثمرات مستند سازی در یک تشکیلات است. به تعبیری می توان گفت مستند سازی تجارب را رسوب می دهد و اجازه نمی دهد به راحتی از بین برود، برای همین است که امام علی علیهالسلام آن را رمز موفقیت می داند.
🔹 #تدبر_تشکیلاتی
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
📚 برشی از کتاب عَرصه عَرضه عُرضه
[چرایی و چیستی کارتشکیلاتی]
♨️ (قسمت اول)
« شرط وجود عقل در انسان و یکی از معیارهای مهم در تشخیص آن در رفتارهای ما، پشتیبانی آن رفتارها از فلسفه و چرایی انجام اعمال و افعال ما است. اینکه ما چرا و با چه هدفی هر فعلی را انجام میدهیم اولاً انگیزه و قصد ما از آن فعل را مشخص میکند؛ ثانیاً میزان عزم و جدیت ما در ارتکاب فعل را نشان میدهد. بسیاری از اموری که تداوم ندارند فلسفۀ متقنی نزد فاعل خود نداشته اند. بر این اساس، سؤال از چرایی و فلسفۀ پرداختن به امور مختلف حکمت عقلانی آن پدیده ها را مشخص و در گامهای بعدی، عزم جزم تری را برای پیگیری آنها در انسانها ایجاد میکند. بسیاری از سستی ها در اقدام، تداوم و به نتیجه رسانیدن امور، ریشه در جهل به چرایی ها و عدم باور به اتقان پاسخ های افراد به این چرایی ها دارد. آفت سستی در بسیاری از موارد ریشه در ندانستن این چرایی ها دارد. »
🏷 شما می توانید نسخه فیزیکی این کتاب را از طریق سایت زیر تهیه کنید
emtedadedanesh.ir
همچنین نسخه ی الکترونیک در اپلیکیشن طاقچه در دسترس می باشد.
🔹 #کتابخانه_تشکیلاتی_مضمار
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
♨️ #مسابقه_هفتگی « تحلیل نو »
🔍 ارائه ی تحلیل های تشکیلاتی شما کنشگران و مجموعه داران سراسر کشور
⏳ قرار ما؛ هر هفته شنبه ها
ارسال متن مورد بررسی شما برای تحلیل در کانال پایگاه مضمار
🎁با جایزه ی ۲ میلیون ریالی هفتگی به پربازدیدترین و دقیق ترین تحلیل تشکیلاتی هفته
[ اعلام تحلیل برتر جمعه ی هر هفته ]
📥تحلیل های تشکیلاتی خود از متن هفته را در قالب متن، صوت یا کلیپ به آیدی زیر ارسال کنید
@Mezmar_ir_admin
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
تحمل تشکیلاتی تان کجاست!
🌾سوره آل عمران، آیه ۲۰۰
يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون
اى اهل ايمان در كار دين صبور باشيد و يكديگر را به صبر و مقاومت سفارش كنيد و مهيا و مراقب كار دشمن بوده و خدا ترس باشيد، باشد كه پيروز و رستگار گردید.
✍ کلمه «رابطوا» در کنار دو کلمه «اصبروا» و «صابروا» قرار گرفته است؛ در جای دیگر داریم «إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» این «صابروا» در این آیه همان «تواصوا» است؛ یکدیگر را به صبر فراخواندن یا صبر طرفینی داشتن یا صبری که در برخورد با دیگران موضوعیت پیدا می کند.
این نشان می دهد که در کار تشکیلاتی تحمل شرط است؛ پس درکار تشکیلاتی هم صبر لازم است و هم صبر در آن ایجاد شود یعنی کسانی که کار تشکیلاتی می کنند و یا با یک تشکیلات کار می کنند آدمهای پخته تر و با تحمل تری هستند نسبت به آدم هایی که یک گوشه ای عزلت گزیده اند و کاری نمی کنند. چرا؟ چون این فرد مجبور است که در کار روزانه اش با ده ها نفر تعامل داشته باشد این تعامل رفت و برگشتی مجبورش می کند که خوب گوش دهد،مجبورش می کند که اختلافات کلامی که پیش می آید را تحمل کند،زود نتیجه نگیرد، زود قضاوت نکند و... پس دو نوع صبر در اینجا مطرح شد: یکی صبر درونی تک تک افراد و یکی صبر جمعی که از این ارتباط حاصل می شود. بنابراین اگر کم حوصله هستید و نمی توانید صبر کنید بدانید که تشکیلاتی نیستید.
ترتیب و تقدم رعایت شده در آیه هم خیلی اهمیت دارد؛ اول «اصبروا» بعد «صابروا» بعد «رابطوا»، اما حواستان جمع باشد این عرصه، عرصه پرخطری است به همین خاطر در ادامه می فرماید: «واتقوا الله لعلکم تفلحون».
( ادامه دارد.. )
سلسله مباحث #تدبر_تشکیلاتی
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
مدرسه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
♨️ #مسابقه_هفتگی « تحلیل نو » 🔍 ارائه ی تحلیل های تشکیلاتی شما کنشگران و مجموعه داران سراسر کشور
دعوت به قیام برای خدا (تاریخیترین سند مبارزاتی امام خمینی).pdf
76.5K
🌀 #مسابقه_هفته_تحلیل_نو 🌀
📺 حضرت امام خمینی (قدس سر) در 15 اردیبهشت ماه سال 1323 هجری شمسی در سن چهل و دو سالگی، اولین بیانیه سیاسی خود را صادر کرد.
📄 در این بیانیه، حضرت امام (قدس سره) ضمن بررسی و تحلیل اوضاع گذشته، حال و آینده مردم، قیام برای خدا را تنها راه اصلاح جهان عنوان کرده که آن، فلسفه بعثت همه انبیای الهی بوده است.
👤شما همراهان می توانید تحلیل های #تشکیلاتی خود را از این سند بصورت متن، صوت یا کلیپ برای ما ارسال کنید
🎁 باز ارسال تحلیل های خود را می توانید در کانال پایگاه مضمار دنبال کرده، همچنین
🔦پربازدیدترین و 💯دقیقترین تحلیل از نگاه اساتید ، بعنوان تحلیل برتر در جمعه ی هر هفته منتخب و اعلام میگردد.
#جایزه_هفتگی_دو_میلیون_ریالی
📥ارسال به آیدی زیر
@Mezmar_ir_admin
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
در تشکیلات یک قطره آب هم هدر نخواهد رفت!
📌وقتی پراکندگی بود، پریشانی بهوجود میآید، خیلی از کارها هدر میرود، [امّا] وقتی سازمان بود، مجموعه بود، تشکیلات بود، نظم و انضباط برقرار بود، مثل جدولکشی در زیر یک سدّ پُر از آب است که اگر درست انجام بگیرد، یک قطره آب هدر نخواهد رفت و همه به محلّ مورد نیاز میرسد.
بنابراین معنای سپاه بودن، سازمانیافتگی است، معنایش نظم است، معنایش مأموریّتهای تعریفشده و مشخّص است.
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران
۱۳۹۴/۰۴/۲۵
🔹 #تشکیلات_از_نگاه_بزرگان_اسلامی
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
📚 #کولهی_تشکیلاتی
🔻معرفی کتاب🔻
کتاب چگونه یک تشکیلات خوب بسازیم
(نوشته ی اسماعیل فخریان)
این کتاب شامل مباحث، نکات و اصول باید و نبایدهای یک تشکیلات کارآمد و مفید بر اساس اندیشه و گفتار رهبر معظم انقلاب می باشد.
از مزیت های این کتاب ؛ قالب نیمه مصور آن و دارای دسته بندی خلاصه مفید در هر فصل می باشد.
✔️ بخش های کتاب :
معنای تشکیلات
ضرورت کار تشکیلاتی
بایدهای تشکیلات
نبایدهای تشکیلات
#معرفی_کتب_فرهنگی_تشکیلاتی
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
چگونه در تشکیلات تربیت عناصر بیرونی در کنار تربیت عناصر درونی خواهیم داشت
📌 یک خصوصیّت دیگر، تربیت عناصر جدید است؛ هم عناصر درونی، هم عناصر بیرونی. وقتی تشکیلات هست، وقتی منظّم است، انسانها در درون تشکیلات تربیت میشوند و عنصرهای کارآمد و فهیم بهوجود میآیند؛ در حالت گسیختگی سازمانی، این خصوصیّت بهدست نخواهد آمد. علاوهی بر تربیت درونی، تربیت بیرونی هم هست. [ برای مثال ] امروز سپاه بر روی افکار عمومی اثر میگذارد؛ بر روی سازندگی جوانها و انسانها اثر میگذارد؛ عناصر صادراتی سپاه به دستگاههای مختلف که خیلی هم فراوان است -که عناصری را برای مدیریّت دستگاههای مختلف، سپاه در طول این سالها مرتّباً از میان خودش صادر کرده- بر روی آن مجموعهها و تشکیلاتها اثر میگذارند. بنابراین تربیت انسانها و رشد دادنِ عناصر مستعد، از جملهی دیگر خصوصیّاتِ اینها است.
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران
۱۳۹۴/۰۴/۲۵
🔹 #تشکیلات_از_نگاه_بزرگان_اسلامی
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
1.31M
🔖 تحلیل های تشکیلاتی ارسالی شما
👤 جناب آقای قاسم برانداف از بوشهر
🌀 #مسابقه_هفتگی_تحلیل_نو
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
☀️رویکرد تشکیلاتی امام حسین علیه السلام در مسیر زندگی انسان ۲۵۰ ساله
🎙[پس از یک گزارشی] یک نامه معاویه مینویسد به حسین بن علی صلوات الله علیه، که شنیده ام تو داری کارهایی میکنی داری مقدماتی تمهید میکنی مردم را علیه ما میشورانی! آقا در جواب مینویسند اینکه به تو خبر رسیده که میخواهم علیه تو قیام کنم دروغ است ، خلافِ واقع است من این کار را نکرده ام ، اما از اینکه قیام نکرده ام از خدا پوزش و آمرزش میطلبم یعنی چه؟ مسلم این است که امام علیه السلام کار خلاف رضای خدا انجام نداده - از نظر ما این روشن است ـ اما این لحن و تعبیر نشان میدهد که این کار چقدر نزدیک بوده انجام بگیرد.
☑️ هر انسانی مثل حسین که چنین کاری میخواهد انجام بدهد بایستی اول زمینه را فراهم کند؛ اول باید شرایط را درست کند؛ اول بایستی در زمینه ،فکری ،زمینه ،اجتماعی زمینهٔ سیاسی و موازنه مسائل عمومی و کلی آنچه باید انجام شود در نظر او تمام شده و حل شده باشد.
🌤امام حسین روشنگری کرد، حرف زد، سخنرانی کرد، به اصحاب نزدیک توصیه کرد، جمعیتهای شیعه را به هم وصل کرد، علما و فقها و کسانی که میتوانستند نقشی داشته باشند را با وظایفشان آشنا کرد.
♨️امام علیه السلام یک سخنرانی در منا دارد که عده ای از صحابه پیغمبر و عده ای از تابعین را ـ یعنی کسانی که پیغمبر را ندیدند اما پیغمبر دیدگان را دیدند؛ مثلاً ابن عباس از این قبیل است - جمع کرد و سخنان مهمی دربارۀ موضوعات گوناگونی که همۀ آن مربوط به سرنوشت عالم اسلامی است با اینها در میان گذاشت.
📖 مرور تشکیلاتی کتاب انسان ۲۵۰ ساله، حلقه سوم
💐 #میلاد_اباعبدلله_تبریک_تهنیت
#روز_همهی_پاسداران_انقلاب
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
📚 #کولهی_تشکیلاتی
🔻معرفی کتاب🔻
جای خالی عباس
(نوشته ی علی اصغر علوی)
مروری بر رفتارهای تشکیلاتی
حضرت عباس
علیه السلام
#معرفی_کتب_فرهنگی_تشکیلاتی
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
#رفتارهای_تشکیلاتی_حضرت_عباس
🚩 عباس به مثابه نقش نه شخص!
ابوالفضل ایفاگر نقشی است که در «داستان عباس» نمودار می شود. نقشی که در هر سازمان و نظام و نهاد و تشکیلاتی حیاتی و لازم است. شخصیت حضرت عباس در کربلا تنها یک «شخص»
نیست بلکه یک «نقش» است
حتى
اگر حسین هم باشی - به عنوان رهبر در آن جایگاه- نیازمند حضور
عباس هستی.
❓عباس کیست و نقشش چیست که نظام بی او فرو خواهد ریخت؟
(ترجمه جمله امام به او که اگر بروی سپاهم از هم خواهد پاشید: «إِذَا مَضَيتَ تَفَرَّقَ عَسگری»)
عباس نقشی دارد که حتی حسین ع هم نمیتواند انجام دهد. پس در نبود او کربلا دچار اختلال میشود و نه تنها سپاه حسین بلکه حتی خود حسین هم بی او فرو خواهد ریخت. نقش حسین با عباس تمام میشود و الا قامتش خواهد شکست.
📿 برای فهم نقش عباس باید وظایف او مورد بررسی قرار گیرد. عباس دارای نقشی است که امام از آن به عنوان «عامل انسجام گروه» نام می برد و محصول خود را در نظام سپاه نشان میدهد چنان که در نبودش سپاه از هم می پاشد: «تَفَرَّقَ عَسگری»؛ عباس به منزله «نخ تسبیح» برای
دانه های افراد سپاه است.
سؤال بعد آن است که این انسجام چگونه انجام می پذیرد؟ برای فهم این نقش کلیدی بررسی یک نقش کلیدی دیگر در کنار این نقش مهم می نماید که امام در فقدان او نیز می شکند و آن شخصیت حبیب بن مظاهر است.
💬 شاید با توجه به این دو شخصیت پاسخ به سؤال قدری راحت تر شود، چه خصوصیت مشترکی در این دو شخصیت است که که قوامِ قامت نقش رهبرند و نبودشان عامل فروریختن نظام و سازماندهی خواهد شد؟
↔️ تعبیر (انکسار) در مورد امام حسین در مقاتل بعد از شهادت این دو شخصیت آمده است: «لَمّا وَقَعَ حَبيب عَلَى الأَرضِ بَانَ الإِنكِسار... الآنَ إِنكَسَرَ ظَهرى ...»
بررسی نقش این دو شخصیت در کربلا این پاسخ را خواهم داد: «تشکیلات سازی»
و مهم ترین رفتار این دو بزرگوار برای تحقق این مهم
«گفتمان سازی»
بین اصحاب و حتی غیر اصحاب است، به خصوص در شب و روز عاشورا تا آن جا که دو خیمه در شب عاشورا شلوغ ترین خیمه ها و محل
تجمع اصحاب بود خیمه حضرت عباس و حبيب.
🔀خیمه این دو بزرگوار محل اجتماع و تمرکز نیروها و مرجع دلگرمی - و
به تعبیر قرآنی: تواصی بوده است.
این همان نقشی است که عباس را عباس کرده است و حبیب
را حبيب.
نقشی که به پشتوانه دین شناسی و فهم عمیق این دو از دین تقویت می شود.
📖 برشی از کتاب جای خالی عباس
نوشته ی سیدعلی اصغر علوی
#میلاد_ابالفضلالعباس_تبریک_تهنیت
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
-1164632318_-669754630.mp3
9.29M
📻 بشنوید
☀️ ۳ نقش مهم امام سجاد علیه السلام در دوران ۲۵۰ سال امامت
#بیانات_مقام_معظم_رهبری
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
✍ برای رویکرد تشکیلاتی امام سجاد بهتر است ابتدا زمان شروع دوره چهارم امامت؛ یعنی زمانه ی پس از قیام عاشورا را مورد بررسی قرار دهیم
🚩 از دوره امام سجاد علیه السلام دوره و فصل چهارم امامت شروع میشود. در این فصل، کاری که مورد نظر است، دو چیز است؛
♨️ یکی این است که مبانی فکری و ایدئولوژیکی اسلام، که بر اثر طول زمان و تغییر شکل جامعه اسلامی به جامعه طبقاتی جاهلی و بر اثر حکومت ممتد بنی امیه و پیش از بنی امیه آن کسانی که پدران فکری بنی امیه بودند – رو به فراموشی گذاشته است، احیا شود.
⚠️اصول جهان بینی اسلام و ایدئولوژی ،اسلام در میان مردم دارد فراموش میشود؛ آن مساواتی که در اسلام وجود دارد، آن عدل مطلقی که در جامعه اسلامی منظور شده است آن حالت توجه اخروي توأم با تلاش دنیوی که در متن اسلام مقرر شده است آن ارزش و کرامتی که برای انسان در منطق اسلام معین گشته است، آن ارزشهای اصیل دستِ اول اسلامی دارد فراموش میشود،اسلام هم در معارف و هم در فروع دین یعنی در مقررات حقوقی - و هم در اخلاقیات یک چیز دیگری شده است و دارد می شود.
❗️از طرفی اصول اسلام فراموش میشود از طرف دیگر اصول ضد اسلامی دارد تزریق میشود و توسعه پیدا میکند عبدالملک مروان عقیده به جبر را ترویج میکند و مردم را جبری مسلک بار می آورد؛ برای اینکه بتواند بر مردم آسان حکومت کند و آنچه را که میخواهد در میان مردم به جا بیاورد نیروی مقاومتی در میان مسلمانها جلوی او را نگیرد و مانع کار او نشود، اراده و اختیار را که از اصول اسلامی است از مردم بگیرد. عقیده به جبر را و اینکه مردم مختار نیستند را هرچه خدا بخواهد همان واقع خواهد شد بدون اینکه اراده انسانها در آن تأثیری بگذارد -
ترویج میکرد .
#سیره_تشکیلاتی_امام_سجاد_علیه_السلام
( قسمت اول)
📖 برشی از کتاب انسان ۲۵۰ ساله ، حلقه سوم
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
هدایت شده از مدرسه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
♨️ #مسابقه_هفتگی « تحلیل نو »
🔍 ارائه ی تحلیل های تشکیلاتی شما کنشگران و مجموعه داران سراسر کشور
⏳ قرار ما؛ هر هفته شنبه ها
ارسال متن مورد بررسی شما برای تحلیل در کانال پایگاه مضمار
🎁با جایزه ی ۲ میلیون ریالی هفتگی به پربازدیدترین و دقیق ترین تحلیل تشکیلاتی هفته
[ اعلام تحلیل برتر جمعه ی هر هفته ]
📥تحلیل های تشکیلاتی خود از متن هفته را در قالب متن، صوت یا کلیپ به آیدی زیر ارسال کنید
@Mezmar_ir_admin
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
هدایت شده از مدرسه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
دعوت به قیام برای خدا (تاریخیترین سند مبارزاتی امام خمینی).pdf
76.5K
🌀 #مسابقه_هفته_تحلیل_نو 🌀
📺 حضرت امام خمینی (قدس سر) در 15 اردیبهشت ماه سال 1323 هجری شمسی در سن چهل و دو سالگی، اولین بیانیه سیاسی خود را صادر کرد.
📄 در این بیانیه، حضرت امام (قدس سره) ضمن بررسی و تحلیل اوضاع گذشته، حال و آینده مردم، قیام برای خدا را تنها راه اصلاح جهان عنوان کرده که آن، فلسفه بعثت همه انبیای الهی بوده است.
👤شما همراهان می توانید تحلیل های #تشکیلاتی خود را از این سند بصورت متن، صوت یا کلیپ برای ما ارسال کنید
🎁 باز ارسال تحلیل های خود را می توانید در کانال پایگاه مضمار دنبال کرده، همچنین
🔦پربازدیدترین و 💯دقیقترین تحلیل از نگاه اساتید ، بعنوان تحلیل برتر در جمعه ی هر هفته منتخب و اعلام میگردد.
#جایزه_هفتگی_دو_میلیون_ریالی
📥ارسال به آیدی زیر
@Mezmar_ir_admin
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #ببینید| حرکت تشکیلاتی از زبان شهید خرازی
⭕️ اگر در برابر سختی ها و مشکلات مسیر هدف تشکیلات و ماموریت مان احساس درد و سختی داشتیم یعنی ما روحیه موحدانه در حرکت خود نداریم!
⭕️ اگر در مسیر ماموریت ها در برابر کمبود امکانات، گلایه مندی و ماندن در خلا ها را در پیش گرفتیم آن وقت است که شکست خورده ایم! این یعنی سستی ما!
هر جا کمبود امکانات بود موظفیم خودمان به سراغ رفع آن کمبود برویم و راهی پیدا کنیم تا اینکه باری بر روی تشکیلات ایجاد کنیم
⭕️ دشمن همه جبهه ای ما در جریان فرهنگی و اقتصادی کشور ، دشمن همه ی ما است، مبارزه با دشمنان اسلام مرز بندی ندارد و محصور به هر تشکیلات نیست بلکه در صورت داشتن فرصت ، تشکیلات ما هم موظف به همراهی و کمک است.
#سالروز_شهادت_حسین_خرازی
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
تحلیل قیام لله.docx
14.4K
🔖 تحلیل های تشکیلاتی ارسالی شما
👤 سرکار خانم فاطمه محسنی
🌀 #مسابقه_هفتگی_تحلیل_نو
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🔖 تحلیل های تشکیلاتی ارسالی شما
👤 محمد حسن خاصی از مازندران
✍ شروع بینانیه با آیه قل انما اعظکم ... که بیانگر مقدم بودن حرکت تشکیلاتی و جمعی بر حرکت فردی برای خداست.در واقع تنها حرکت و جریانی که نجات دهنده بشیریت است قیام برای خداست و هیچ قیام دیگری مورد قبول نیست.عامل بدبختی مسلمانان جهان ترک قیام برای خدا و یا قیام برای نفس است.قیامی که خالصانه برای خدا نباشد فقط باعث بدتر شدن اوضاع میشود.یکی از لازمه های قیام برای خدا گذشتن از منافع شخصی و ارجعیت دادن اسلام و منافع امت اسلامی است.فکر کردن به منافع شخصی باعث میشود که تصمیمات با روکش تشکیلاتی ولی در جهت منافع فردی صورت بگیرد که حتی میتواند منافع جمع را به نفع خود مصادره کند. یکی دیگر از لازمه های قیام برای خدا حرکت تشکیلاتی و عدم تفرقه است.دینداری باید تشکیلاتی باشد و اعضای تشکیلات اسلامی باید باهم ارتباط مستمر داشته و همیشه آماده باشند تا توان خود را در راه خدا به کار گیرند. تفرقه و عدم اتحاد باعث میشود انسان های بی ارزش و بی مقدار بر ملت های مسلمان حاکم شده و ظرفیت هایی که باید در خدمت اسلام قرار گیرد را تسلیم دشمنان کنند.
در آخر حضرت امام با اشاره به آیه ۱۰۰ سوره نسا این مفهوم را به مخاطب میرسانند که عمل به تکلیف و حرکت برای خدا هرچند کم باشد اجر و ثواب و سعادت ابدی و بی تفاوتی و عدم قیام،گرفتاری در دنیا و آخرت را به همراه دارد.
🌀 #مسابقه_هفتگی_تحلیل_نو
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
☀️ پایه گذاری تشکیلات شیعی روش برخورد با دستگاه حاکم
🔰بنده برنامه ای را که امام سجاد صلوات الله علیه در طول مدت زندگیشان تعقیب کردند، در مدت سی و پنج سال ،امامت در چند جمله خلاصه کردم دلیلی هم که بر این جملات ،دارم غالباً از گفته های خود امام سجاد است.
1⃣ روابط امام با دستگاه خلافت،
2⃣ روابط امام و کیفیت عمل امام روی عامه مردم،
3⃣ کیفیت عمل امام با شیعیان خاص،
4⃣ کیفیت عمل امام با امثال محمد بن شهاب ،
5⃣ و عمل کلی امام در فضای جامعه اسلامی.
💢 بنابراین روش امام سجاد صلوات الله علیه با دستگاه خلافت این طوری بود؛ نه خشونت میکرد برای خاطر اینکه این خشونت خلیفه را نسبت به این بزرگوار بیدار و حساس میکرد و آن کار اساسی و بنیادی و عمیقی که لازم بوده امام انجام بدهد تعطیل میماند؛ و نه در مقابل خلیفه به کیفیت و نحوه ای عمل میکرد که این موجب ضعف و زبونی و ذلت و خواری و خفّت آن بزرگوار باشد. بلکه در جای مناسب، در وقت لازم آن سخن تندی را که به تعبیر عبدالملک مروان سنگ را و صخره را می شکافد، از زبان آن حضرت صادر میشد و بر جای خود واقع میشد این رفتار امام که یک رفتار میانه ای بود، نه سازش با دستگاه خلافت بود و نه جنگ رویاروی؛ نه گرایش بود به قدرتهای سیاسی زمان و نه جبهه گیری واضح و بارز تا ابد برای انجام کارهای بنیادی در زمانهای خاص، لازم بوده و هست.
#سیره_تشکیلاتی_امام_سجاد_علیه_السلام
(قسمت دوم)
📖 برشی از کتاب انسان ۲۵۰ ساله ، حلقه سوم
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽امام موسی صدر | تشکیلاتوسازماندهی
🔘 ما اگر امروز عمل دسته جمعی نداشته باشیم کلاهمان پس معرکه است که هست. برای اینکه همه چیز منظم و تشکیلاتی و سازمانی است شما دست روی یک جا بگذارید که تنها راه بروند. بی سازمان راه بروند. بی تشکیلات راه بروند یا تک روی کنند، نمی توانید پیدا کنید.
#تشکیلات_از_نگاه_بزرگان_اسلامی
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🌾سوره آل عمران، آیه ۲۰۰
يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون
اى اهل ايمان در كار دين صبور باشيد و يكديگر را به صبر و مقاومت سفارش كنيد و مهيا و مراقب كار دشمن بوده و خدا ترس باشيد، باشد كه پيروز و رستگار گردید.
✍ جامعه اسلامی اول باید صبرکند، بعد باید این صبر گفتمان قالب جامعه بشود به این معنا که هر يك صبر خود را به صبر ديگرى تكيه دهد چون باعث مىشود كه تك تك افراد نيروى يكديگر را به هم وصل كنند و همه نيروها يكى شود. این دو مفهوم یکی در مقام فردی و یکی در مقام اجتماعی است . «وَ رابِطُوا» مرابطه از نظر معنا اعم از مصابره است، چون مصابره عبارت بود از وصل كردن نيروى مقاومت افراد جامعه در برابر شدائد و مرابطه عبارت است از همين وصل كردن نيروها، اما نه تنها نيروى مقاومت در برابر شدائد، بلكه همه نيروها و كارها، در جميع شؤون زندگى دينى، چه در حال شدت و چه در حال رخا و خوشى . به تعبیر دیگر جامعه اسلامی ابتدا باید تک تک افرادش صبر کنند، سپس این صبر را گفتمانی فراگیر در جامعه کنند و بعد با هم رابطه برقرار کنند.
سلسله مباحث #تدبر_تشکیلاتی
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
اگر نسبت به این دو راهبرد در نقشه جنگ نرم تشکل های ما غفلت شود،ضربه ی سختی خواهیم خورد!
🔦دشمن دو هدف رابه نظرما در جنگ نرم دنبال میکند،دشمن در این جنگ نرم دو حرکت را انجام میدهد:
☝️یکی این است که این زنجیرهی تواصی به حق و به صبر را قطع کند
✌️دوّم اینکه حقایق را وارونه نشان بدهدکه تبلیغات فراوانی هم دارندکه حقایق عالم را راحت بعکس وبدروغ وارونه نشان بدهند.
📌اما اینکه رشتهی تواصی به حق و صبررا در بین مؤمنان قطع کند،جریان تواصی را قطع کنند،چیز خطرناکی است؛[اینکه]کاری کنند که مؤمنین به یکدیگر توصیه نکنند،همدیگررا حفظ نکنند، به یکدیگر امید ندهند؛اگر قطع این جریان، بریده شدن جریان تواصی در جامعه اتّفاق بیفتد،خیلی خطرناک است.این موجب میشودکه انسانها احساس تنهایی کنند، احساس نومیدی کنند و ارادهها ضعیف بشود، امیدها کمرنگ بشود،جرئت اقدام از دست برود. وقتی تواصی نبود،این اتّفاقات میافتد؛ و طبعاً وقتی اینجور شد،امیدها کم شد و جرئتها کم شد و ارادهها ضعیف شد،قهراً هدفهای عالی و متعالی بتدریج ازدسترس دور میشود وکمرنگ میشود ودستنیافتنی به نظر میرسد و به دست فراموشی سپرده میشود؛که این افسران جنگ نرم ما نبایداجازه بدهند این اتّفاق بیفتد.
📌کار دومشان را هم که گفتیم وارونهنمایی حقیقت است،دروغگویی درباب حقیقت. اینقدر هم با جرات و قاطعیت این دروغ را میگویند که هر کسی گوش کند،خیال میکند که این راست میگوید.خیلی خونسرد و محکم و قاطع حقیقت را۱۸۰درجه وارونه نشان میدهند.
#میدان_جهاد_تبیین
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
💡 #کارنامه_منتشر_نشده
[قسمت ۱]
☑️ انتشارات علمی از سنجه های پیشرفت علم و نشان دهنده ی توان علمی کشورها به ویژه در دو سده گذشته بوده است. از این رو، سیاستگذاران علم به پردازش شمار و چگونگی انتشارات علمی پرداخته و برنامه های گوناگونی را برای پیشرفت در این زمینه در دستور کار گذارده اند. ابزارهای گوناگونی نیز درست شده اند تا این شما و چگونگی و کامیابی سیاستهای علمی را بسنجند.
⬅️ برخی از این ابزارها تا اندازه ای در گستره جهانی پذیرفته شده اند و بسیاری از مؤسسه ها و کشورها آنها را برای سنجش خود در برابر دیگران به کار می برند نمایه های استنادی از این ابزارها هستند که در ارزیابی های علمسنجی از آنها بهره ی بسیار می برند نمایه های استنادی نوشته های علمی و دانشگاهی را به زبانهای گوناگون از سراسر جهان گردآوری و نمایه میکنند.
🌐 ”وب آوساینس“ (واس)، ”اسکوپوس“ و ”گوگل اسکالر“ از کلیدی ترین نمایه نامه ها هستند که پذیرشی فراگیر یافته اند.
📌 در نمودار بالا روند سالانه مستندات علمی منتشر شده در ایران از سال ۱۹۹۶ (۱۳۷۵ شمسی) نشان داده شده است مطابق این نمودار روند تولید علم در دو دهه گذشته با شتاب بالایی صعودی بوده است. تعداد مستندات علمی ایران از ۸۵۱ مورد در سال ۱۹۹۶ (۱۳۷۵ شمسی) به ۷۷۳۴۶ مورد در سال ۲۰۲۱ ۱۴۰۱ شمسی) رسیده که رشد ۹۱ برابری را در طول ۲۵ سال نشان میدهد.
www.scimagojr.com
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5